Eilen sain oman Alfan ajoon, wohoo! On se vaan saakelin komia pirssi.

Pari kyssäriä jos saa esittää:
1) Auto herjaa heti startissa "Change Engine Oil"

myyjä sanoi että johtuu siitä että huoltoväli on ajallisesti mennyt vanhaksi, Deltalla huollettu 130k kohdalla reilu vuosi sitten. Nyt 135k mittarissa. Lisäksi kun katoin öljytikusta niin reilusti ylitäytetty. Täällä forumeilla lueskellu että tämä ylitäyttö taitaa olla aika vakio kun liikkeeseen vie, ilmotettu vissiin öljyn määräksi enemmän kuin se oikeesti tarvitsee. Kannattaako tämä viedä johonkin öljynvaihtoon? Vaihtaa ite? Imasta vähän öljyä pois ja antaa olla? Mä tilasin sen OBD-kaapelin briteistä ja ostelen MES:in kun kaapeli tulee, sillähän sais itekkin sen huoltovälin vissiin resetoitua.
2) Kullais tän q-tronicin "manuaali"-asennon kuuluis toimia... Vaihtaa kyllä ihan vaihteet ihan ilman ongelmia, mutta se itse vaihdekeppi ei palaudu... :O Eli jos vetäsee vaikka alaspäin niin pitää itse tökätä keppi takasin keskiasentoon. Ominaisuus vai vika? Jos vika, niin mikä tämän voi aiheuttaa ja onko mimmoinen korjata.
Vähän on kyllä mystinen historia tällä pirssillä, huoltokirjan söi koira yms... No, eipä hintakaan kovin paha ollut. Toivottavasti ei kovin syvälle kakkaan käsiään lyöny tämän kanssa kun ainoaksi autoksi tämän ostin ja työmatkaa kuitenkin jokapäivä tulee sopivasti. Lisäksi myyjäliike ei nyt ihan parhaalla mahdollisella tavalla vakuuttanut, vaikka suht. asialliselta firmalta muuten vaikutti. Jakopään sanoi vaihtaneensa keskiviikkona mutta ei jättänyt autoon mitään kuittia. Pitääpi siis kysellä tuon perään vielä varmistus. Lisäksi lupaili että öljyn vaihtoa ei herjaa kun autolla lähtee. No toisin kävi.