Foxy kirjoitti:Oletteko olleet tyytyväisiä MiToihinne? Hiukkasen kutkuttaisi vaihtaa menopeliä ja MiTo miellyttää ainakin ulkonäöllisesti, kokeilemaan en ole vielä päässyt (se on varmaan menoa samoin tein). Onko luotettavuus sitä luokkaa, että mimmikin uskaltaisi moisella kurvailla? Niin ja mitä moottoria kannattaisi ajatella kun "normaalivauhti" riittää? Mitä muuta olisi hyvä tietää?
Toki uskaltaa kurvailla!
Markkinoilla on näkynyt muutamia vapaastihengittävällä 105hp-Multiairilla varustettuja MiToja. Jos meinaat liikkua edes satunnaisesti moottoritiellä, älä hanki autoa tuolla koneella. Kone on ihan kuminauhaa alakierroksilta ylös asti, mutta silti harmittavan alitehoisen oloinen käytännössä.
Kummatkin dieselit on täällä mainittu mainioiksi. Ahdetuista bensakoneista on liikkeellä T-Jet-myllyjä kahdella tehoversiolla (120 ja 155hp) ja uudemmista multiaireista sitten nämä 135 ja 170hp-myllyt. TCT-kaksoiskytkintomaatin saa vain 135-versioon.
MiTo on etutilojensa osata kuitenkin ihan "oikean auton" kokoinen. Isot etuovet vielä lisäävät etupenkkien avaruuden tunnetta.
Maantiellä meno on "semivakaata", eli pikkuautomaisuuden tuntu iskee välillä motarilla. Lisäksi joissain malleissa vakiona olevat 17"-vanteet tuntuvat mielestäni hiukan ylikokoisilta autoon. Tarkoittaa lähinnä vetelyä ja jyrinää. Toisaalla vaakakupissa on napakkuus ja tanakkuus kesäisillä mutkateillä.
Kuitenkin "se jokin" on auton tyylissä. Jotkut pitävät sitä rumana, toisinaan kuulee tarinoita badge-engineering-Puntosta.
Kauneus on tietysti subjektiivista, mutta tyyli ei.
Itse tykkään oman 135-version multiairin tanakasta menosta ja omaan silmääni osuvasta värien ajattoman tyylikkäästä yhdistelmästä.
Metallihopea yhdistettynä kromattuihin lampunkehyksiin edessä ja takana lisättynä kromattuihin ikkunalistoihin ja tietysti kromiseen scudettoon edessä tekee ainakin omasta yksilöstäni laitoksen, jonka voi huolettomasti vetää golf-kentän parkkipaikalla vähän tyyriimpienkin pelien viereen ilman alemmuuskompleksia...
. Nimimerkki Jugeboxillahan tämä toinen Suomen metallihopia yksilö on, mutta mattahopeilla yksityiskohdilla neliapilaversiona (vähän teinimpi..
)
Kysymäsi luotettavuuden osalta tämä ketju tarjoaa aika hyvän otannan. Isoja kupruja ei ole näkynyt, ja pienemmätkin tuntuvat olevan hyvin yksilöllisiä, eikä varsinaisia tyyppivikoja ilmeisesti juurikaan ole ilmennyt. Ainoa mainittavampi tiedossa oleva ilmiö on 155 T-Jetien M35-manuaalilaatikko, joka saattaa aiheuttaa rahanmenoa. Tuosta löytyy myös tarinaa ketjusta.