Ostin tuossa pari päivää sitte 33 alfan -90 1.7
Tänä aamuna ei sitten enää tuulilasinpyyhkijät toiminut (eikä takapyyhinkään) ja sisäpuhallin lopetti myös pyörimisen. Tarkistin kaikki sulakkeet ja ne olivat ehjät. Missä vika???
Muuten kun tutkin sulake- ja relerasiaa niin huomasin että sieltä puuttui yksi rele, omistajan käsikirjan mukaan B rele lisävarustevirran katkaisu käynnistyksen ajaksi. Kysymys: onko se turha rele??? Voisko vika johtua tuosta???
Petri
33 tuulilasinpyyhkijät lopetti toimintansa....
Valvoja: Moderators
-
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Pyyhkijöissä on ainakin yksi tyyppivika, eli vivuston akselit (siis ne joihin pyyhkijöiden varret tulevat kiinni) tuppaavat hapettumaan holkeissaan ja jumittavat. Yleensä tuo ilmenee kyllä siten, että toiminta ensin hidastuu, pyyhkijät ravistavat tms. Itselläni menivät lopulta täysin jumiin. Putsaus ja rasvaus auttaa.
Takapyyhkijän osalta oireilee joskus se kuuluisa puuttuva maa. Luukun saranoiden rasvaus CRC:llä auttoin ainakin minulla (maakontakti nähtävästi sitä kautta). Jos tuo on syynä, niin silloin pitäisi olla myös rekisterikilven valot pimeänä.
Vähän kyllä veikkaan että tässä tapauksessa on joku muu syy, kun kerran kaikki menee kerralla pimeäksi. En tiedä onko noilla sähkölaitteilla jotain yhteistä. Italialaisen sähköasennuslogiikan tuntien ei kyllä yllättäisi yhtään.
Onko autosi uudempaa korimallia? Vanhemmassa nimittäin olen kuullut, että sulakerasia / sulakkeiden kannat usein oireilevat, vaikka sulake olisikin ehjä. Uudemmasta en ole vastaavaa kuullut juurikaan, eikä itselläkään ole noita ongelmia ollut.
Takapyyhkijän osalta oireilee joskus se kuuluisa puuttuva maa. Luukun saranoiden rasvaus CRC:llä auttoin ainakin minulla (maakontakti nähtävästi sitä kautta). Jos tuo on syynä, niin silloin pitäisi olla myös rekisterikilven valot pimeänä.
Vähän kyllä veikkaan että tässä tapauksessa on joku muu syy, kun kerran kaikki menee kerralla pimeäksi. En tiedä onko noilla sähkölaitteilla jotain yhteistä. Italialaisen sähköasennuslogiikan tuntien ei kyllä yllättäisi yhtään.
Onko autosi uudempaa korimallia? Vanhemmassa nimittäin olen kuullut, että sulakerasia / sulakkeiden kannat usein oireilevat, vaikka sulake olisikin ehjä. Uudemmasta en ole vastaavaa kuullut juurikaan, eikä itselläkään ole noita ongelmia ollut.