Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Kysytään nyt vaikka tässä topicissa: Mistä saa tilattua 3.0 sylinteriputkien tiivisterenkaat?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Ja uskaltaako vanhoja ehjän näköisiä tiivisterenkaita käyttää?
Voiko ne korvata/laittaa lisäksi joltain tiivistysmassaa?

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Alfaworkshopista näköjään löytyy. Mietin kans tota tiivisteliimahommaa, mutta kuinkakohan korkeita lämpötiloja tuossa kohtaa sylinteriputkea mahtaa olla?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

My-Alfa.com:issa on myös kaikenlaista.
Isompiin muistelen löytäneeni googlella parista paikasta, mutta kaksilitraisen hilppeet vähän harvinaisempia.
Siksi tuo massa tiivisteen lisäksi kiinnostaisi

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Kävin ostamassa 5920 loctitea, lämmönkestävyys 350-astetta ja hyvä öljynkestävyys yms. Tuskin tuo sylinterin alareuna enää hirveen kuumana käy, kun eikös kuumin kohta ole männän keskellä ja sylinterin yläpäässä? Ja männän laki ei taida edes ylettyä läheskään noin alas missä tiiviste on. Tuon kanssa minä ainakin painan putket paikalleen. Tietenki vanha ehjä tiiviste myös välissä.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Aurauskulmien säätö: Jos vien tuon 166:n kulmien säätöön, niin minkä version ohjearvoihin tuollainen ehkä noin 35mm madallettu Superi sitten kannattaa säädättää?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Jonzan kirjoitti:Kävin ostamassa 5920 loctitea, lämmönkestävyys 350-astetta ja hyvä öljynkestävyys yms. Tuskin tuo sylinterin alareuna enää hirveen kuumana käy, kun eikös kuumin kohta ole männän keskellä ja sylinterin yläpäässä? Ja männän laki ei taida edes ylettyä läheskään noin alas missä tiiviste on. Tuon kanssa minä ainakin painan putket paikalleen. Tietenki vanha ehjä tiiviste myös välissä.
Laitoin Loctitelle kyselyn, katsotaan jos vastaavat..

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Jakke kirjoitti:Aurauskulmien säätö: Jos vien tuon 166:n kulmien säätöön, niin minkä version ohjearvoihin tuollainen ehkä noin 35mm madallettu Superi sitten kannattaa säädättää?
Kyseisen mallin ohjearvot riittää varmaan tuossa tapauksessa, jos haluaa ettei renkaat kulu epätasasesti ja käyttäytyminen "alkuperäistä". Oishan se hauska tietää mitä versioita noista kulmien säätökoneista yleensäkkään löytyy ja miten ne pitää paikkansa. :)

KimmoKo
Viestit: 185
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Lämppärin kenno vaihdettu, ei nyt mahdoton homma loppuunsa ja kun kerran tehnyt seuraava vaihto olisi helponpi/nopeampi kun tietää jo mitä purkaa ja missä järjestyksessä.
Se vale-tulipelti kannattaa ehdottomasti ottaa pois ja huohotin pönttö ja letkut niin tilaa askarrella.
Sen jälkeen puhallinen moottoripoksi ja sen jälkeen ilmastointikennon sisältävä boksi.
Osa kai vaihtanut ilman ilmastoinnin putkia irroittamatta mutta itse otin suosiolla putket irti.

Mutta huurtaa ikkunoita vieläkin jotta ei vielä ongelma poistunut täysin.. Jospa ainakin kuivais sisätilat kokonaan ensiavuksi.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tuli käytettyä tuo oma rassi Bosch car servicessä vikakoodien luvussa kun en päässyt itse Multiecuscanilla lukemaan ABS:n vikakoodeja. Moottorin ja airbagin ecuun kyllä pääsin, mutta ABS:n ecuun en(enkä dashboardiin, enkä headlightseihin). Vaan eipä päässyt huoltokaan. :(
Ainoat koodit, jotka saivat ulos(moottorinohjauksesta?) olivat;
-U1601 CAN-kommunikaatio, ei signaalia
-P0500 Ajonopeussignaali epäloogin. signaali

Eli auto alkoi oireilemaan ensimmäisen kerran kun eräässä motarin rampille kiihdytyksessä etupyörät menettivät vetopidon ja luistoneston olisi pitänyt puuttua peliin. Tällöin keltainen ABS-valo ja punainen käkkärin merkkivalo(se huutomerkki) syttyivät ja nopeusmittari lakkasi toimimasta. No seuraavalla kerralla ajaessani oire ja valot olivat poissa, kunnes pyörä taas erään kerran sutaisi. Taas ABS-valot päälle ja nopeusmittari pois pelistä.
Vika ilmeni aluksi silloin tällöin, eikä välttämättä poistunut auton sammuttamisella ja virtojen katkaisulla. Joskus poistui ja joskus ei.
Joskus vian ollessa päällä ajon aikana jarrujen merkkivalot saattoivat sammua ja nopeusmittari heräsi toimimaan itsestään.
Viime aikoina vika olikin jo lähes koko ajan päällä. Joskus liikkeelle lähtiessä merkkivalot olivat pois, mutta syttyivät sitten hetimiten päälle, vaikka mitään luistoa ei pyörissä mielestäni esiintynyt.

Huollon kaveri arvaili, että ABS:n ecu ei saisi ehkä jostain syystä virtaa, ja kehoitti katsomaan sulakkeet ja liitokset.

Onko arvon raadilla ehdotuksia vikapaikan etsimiseen? Missä tuo ABS:n ecu oikein sijaitsee?

Edit: Taitaa se ecu olla ABS-pumpun kyljessä?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Abarth kirjoitti:Edit: Taitaa se ecu olla ABS-pumpun kyljessä?
Juu, siinä kyljessähän se.

Sulakkeet ja liittimet kannattaa tosiaan tarkistaa ensiksi.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mitää??? Kääntyykö kaikissa 66:ssa takapenkit noin???

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/7061738
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Samaa ihmettelin minäkin.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

No ei tasan käänny.

Pystyiskö olemaan lisävaruste? Vai onko joku ihan itte kötöstelly tommosen patentin?
Näyttää kyllä äkkiseltään ihan siistiltä...

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Piti ihan tarkastaa omastakin. Ei käänny ei ja sitäpaitsi mun selkänoja on yhtä puuta, eikä kaksiosainen, kuten tuossa kuvassa. Suksiluukku toki löytyy. En ole katsonut, onko selkänojan takana pelti, mutta näin olen kuvitellut.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pikainen kuukkelihaku kertoo että kääntyvä takapenkki on ollut lisävaruste.

Melko dilleä ettei tuommoista ole ollut vakiona jos kerran on ollut saatavilla...

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Kääntyviä takapenkkejä ois välillä kaivannut. Naurettavaa ottaa vaimon 147, kun haluaa jotain isompaa kuskata. :lol:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jarsan kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Edit: Taitaa se ecu olla ABS-pumpun kyljessä?
Juu, siinä kyljessähän se.

Sulakkeet ja liittimet kannattaa tosiaan tarkistaa ensiksi.

Eipä löytynyt mitään näkyvää vikaa, enkä yleismittarillakaan osaa tuosta mitään mitata.

Onko tietoa, että jos tuon ecun ruuvaa irti siitä pumpusta, niin leviääkö sieltä jotain käsiin vai lähteekö yhtenä pakettina? Taisi olla neljällä ruuvilla pumpussa kiinni.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tuomas K kirjoitti:Pikainen kuukkelihaku kertoo että kääntyvä takapenkki on ollut lisävaruste.

Melko dilleä ettei tuommoista ole ollut vakiona jos kerran on ollut saatavilla...
Saksalaiset osaa tämän(kin)* paremmin - bemarilla tuo on edelleen lisävaruste (ainakin 3- ja 5-sarjojen sedaneissa, kai seiskassakin).


*) rahastuksen, sano
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Abarth kirjoitti:
Jarsan kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Edit: Taitaa se ecu olla ABS-pumpun kyljessä?
Juu, siinä kyljessähän se.

Sulakkeet ja liittimet kannattaa tosiaan tarkistaa ensiksi.

Eipä löytynyt mitään näkyvää vikaa, enkä yleismittarillakaan osaa tuosta mitään mitata.

Onko tietoa, että jos tuon ecun ruuvaa irti siitä pumpusta, niin leviääkö sieltä jotain käsiin vai lähteekö yhtenä pakettina? Taisi olla neljällä ruuvilla pumpussa kiinni.
Ei ainakaan Audin Bochilaisesta levinnyt mitään käsiin kun sen ecun lähetin korjattavaksi. Jotain hopealankajuotoksia sieltä oli auki.
Korjaaja kysyi ensimmäiseksi olenko itse yrittänyt korjata, jos olisin ei kuulemma olisi tarvinnut lähettää... ;)

Etsi nimim. amalin Audi tai Porschefoorumilta.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Eli tämä "amalin" siis korjaa niitä?
Kiitos vinkistä!

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Onko mitään keinoa tarkastaa, onko moottorin ECUlle tehty jonkinlainen uudelleenohjelmointi? Oman autoni kohdalla sellaista on asiaa tuntevat henkilöt epäilleet, mutta kun varmaa tietoa ei ole. Erinäisillä ohjelmilla olen toki katsellut ECUn tietoja, eikä sieltä muuta erikoista näy kuin se, että softan päiväys on 00.00.0000.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Finest kirjoitti:
Jonzan kirjoitti:Kävin ostamassa 5920 loctitea, lämmönkestävyys 350-astetta ja hyvä öljynkestävyys yms. Tuskin tuo sylinterin alareuna enää hirveen kuumana käy, kun eikös kuumin kohta ole männän keskellä ja sylinterin yläpäässä? Ja männän laki ei taida edes ylettyä läheskään noin alas missä tiiviste on. Tuon kanssa minä ainakin painan putket paikalleen. Tietenki vanha ehjä tiiviste myös välissä.
Laitoin Loctitelle kyselyn, katsotaan jos vastaavat..
Eilen illalla tuli vastaus.
Suositus on Loctite 640, lämmönkesto 175 astetta
Liitteenä oli räjäytyskuva Perkinsin moottorista sylinteriputkineen.

Tässä hyvä katalogi käyttökohteista ja tuotteista
http://hybris.cms.henkel.com/medias/sys ... 794206.pdf
5920 näyttää jotenkin paremmalta putkien tiivistykseen, 640 on enemmän lukitteen oloinen

KimmoKo
Viestit: 185
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Mikä on muuten logiikka kun ilmastointi aina Full Auto tilassa haluaa puhaltaa pelkästään jaloille? Kääntääkö se jossain vaiheessa myös tuulilasille? Ainakaan talvelle ei voi täysin automaatilla ikkunoitten huurtumisen takia.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

KimmoKo kirjoitti:Mikä on muuten logiikka kun ilmastointi aina Full Auto tilassa haluaa puhaltaa pelkästään jaloille? Kääntääkö se jossain vaiheessa myös tuulilasille? Ainakaan talvelle ei voi täysin automaatilla ikkunoitten huurtumisen takia.
Tuntuu olevan myös joissakin saksalaisissa premium-merkeissä samaa ongelmaa. 166:ssa Full Autoa ei tosiaan voi talviaikaan käyttää. Joskus se kyllä tuntuu arpovan myös lasille puhallusta, mutta ei riittävän pitkäks aikaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Kyllä minä sitä vaan käyttelin.

Silloin tällöin kun käyttää huurteenpoistoa sen minuutin päällä niin taas pärjää puolituntia tms.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Ite painanu jaloille ja lasille sen, niin laite muistaa sen kyllä seuraavallakin käynnistyksellä. Eli ei tarvi paljoa koskea, vaikka harmillista onkin ettei lue full auto näytössä. :P Lukuun ottamatta, kun tulee air con failure.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

legza kirjoitti:Ite painanu jaloille ja lasille sen, niin laite muistaa sen kyllä seuraavallakin käynnistyksellä. Eli ei tarvi paljoa koskea, vaikka harmillista onkin ettei lue full auto näytössä. :P Lukuun ottamatta, kun tulee air con failure.
Jaloille ja lasille mullakin aina talvisin, kohtuuhyvin pärjää. Pahimmilla keleillä (oikein märkä loskakeli) pitää joskus tehdä vielä lisäsäätöjä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

savijo-r kirjoitti: Ei ainakaan Audin Bochilaisesta levinnyt mitään käsiin kun sen ecun lähetin korjattavaksi. Jotain hopealankajuotoksia sieltä oli auki.
Korjaaja kysyi ensimmäiseksi olenko itse yrittänyt korjata, jos olisin ei kuulemma olisi tarvinnut lähettää... ;)

Etsi nimim. amalin Audi tai Porschefoorumilta.
No niin, tämä tuli amalin:in toimesta sujuvasti kuntoon!
Suurkiitos savijo-r:lle vinkistä! :x-mas:

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Onko kukaan laittanu ledejä etupään parkkipolttimoiden tilalle? Suosituksia? Saa olla melko valkoinen väri, kun on nuo xenonitkin. Samalla vois päivittää sumareiden polttimot valkoisempiin, niin ois sama sävy xenoneiden kanssa. Mitkähän polttimot niihin tyrkkäis?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Minä en ainakaan löytänyt sopivan tehoisia ja sopivalla kannalla olevia ledejä noihin parkkeihin. Sellaisia olisi ollut, jotka vastaavat valoteholtaan 20w hehkua, mutta ajattelin niiden olevan liian tehokkaat.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Mikäs kanta?
H6W:tä löytyy ainakin valkoisena ja keltaisena helpostikin ebay pullollaan (siis niitä "can-ledejä", jotka toimii). Siis kantahan on toki BAX9s...

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Parkkipolttimon kanta on BAY9s.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eli aavistuksen kapeammalla BAX9s:ään verrattuna; BAX9s:ssä on nastat 150asteen kulmassa, kun BAY9s:ssä ne on 120asteen kulmassa.
Googletin bay9s ja ensimmäisenä ebay-parkkipolttimolinkkejä aika halvoista polttimoista tarjolla...

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mistäköhän (muualta kuin marmoritiskiltä tilaamalla) löytyis kuvassa oleva letku nr. 5 (varaosanumero 60624680)?

Alkanut omassani vähän pykimään ja joku on sitä aiemmin jo vähän korjaillutkin.
Liitteet
huohotinputki.jpg
(47.45 KiB) Tiedosto ladattu 5809 kertaa
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kytkintä tuli tutkailtua sen verran, että mitä ilmeisimmin löytyi syy siihen, miksi kytkin irrottaa välillä vasta siinä vaiheessa, kun poljin on melkein lattiassa. Pumppaamalla paranee huomattavasti. Elikkäs pääsylinterihän siellä näkyy vuotavan vähäsen... Nyt pitäis sitten arpoa, että alanko vaihtamaan itse pihamaalla vai vienkö jonnekin pajalle. Vielä tuolla pystyy ajelemaan ihan hyvin, mutta jossain vaiheessahan se on pakko korjata.

Onko kukaan vaihtanut pääsylinteriä ja onko miten vaikea operaatio? Aika mielenkiintoisessa paikassahan tuo on, vaatii hieman notkeutta ainakin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Käyttis kadoksissa ja samaten Töötin ja ajovalojen sulakkeet. Lakanneet toimivasta ja pitäis ekanna nuo sulakkeet tarkastaa. 164:ssa selvin merkein kuskin jalkatilassa, missäs tässä?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Pääsylinteri on inan ahdas vaihtaa,mutta kyllä sen sinne vaihtaa melko perustyökaluilla vielä.Suosittelen tyhjään systeemin nesteestä ja laittaan kytkinletkuun letkupihdit.Muuten sulla on jarrunestettä pitkin lattiamattoja.Kannattaa jotain suojaa mattojen päälle laittaa jokatapauksessa,kun jokunen tippa sieltä vuotaa kuitenki.Muutama hankala kohta siinä tulee oleen,mm pääsylinterin pujottaminen sen reikäänsä rikkomatta suojakumia,putken juntturin saaminen oikealle kierteelle vie joskus aikaa jne.Ilmaamisessa tarvii kaveria tai takaiskuventtiilin letkuun.Joskus ilmaantuu helposti,joskus ei.Paineputki kun lähtee suoraan alaspäin jolloin periaatteessa ilmaa saattaa jäädä sylinterin yläpintaan.Eiköhän se siitä kun vaan varaat riittävästi aikaa.Pari tuntia voi äkkiä mennä.Sparetolta saattaa löytyä uus osa hyllystä ja edullisesti.Ite oon uuden purkanut ja rasvannut jarrukumirasvalla.makuasioita...ajovalojen sulakkeet on muistaakseni vas ajovalon takana sulakerasiassa.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Caijo-Romeo kirjoitti:Pääsylinteri on inan ahdas vaihtaa,mutta kyllä sen sinne vaihtaa melko perustyökaluilla vielä.Suosittelen tyhjään systeemin nesteestä ja laittaan kytkinletkuun letkupihdit.Muuten sulla on jarrunestettä pitkin lattiamattoja.Kannattaa jotain suojaa mattojen päälle laittaa jokatapauksessa,kun jokunen tippa sieltä vuotaa kuitenki.Muutama hankala kohta siinä tulee oleen,mm pääsylinterin pujottaminen sen reikäänsä rikkomatta suojakumia,putken juntturin saaminen oikealle kierteelle vie joskus aikaa jne.Ilmaamisessa tarvii kaveria tai takaiskuventtiilin letkuun.Joskus ilmaantuu helposti,joskus ei.Paineputki kun lähtee suoraan alaspäin jolloin periaatteessa ilmaa saattaa jäädä sylinterin yläpintaan.Eiköhän se siitä kun vaan varaat riittävästi aikaa.Pari tuntia voi äkkiä mennä.Sparetolta saattaa löytyä uus osa hyllystä ja edullisesti.Ite oon uuden purkanut ja rasvannut jarrukumirasvalla.makuasioita...ajovalojen sulakkeet on muistaakseni vas ajovalon takana sulakerasiassa.
Eilen luin jotain brittifoorumia ja siellä horistiin, että ilmaantuis jotenki ihan issekseen ku tukkii vaan paineputken vaikka sopivalla poranterällä, jottei koko säiliö valu matolle. Kuulosti hieman hämärältä... Toisaalta 164:n TYÖsylinterin kun joskus vaihdoin, niin kylläpä sieltä viimeiset ilmakuplat hävis ihan itsekseen. Että miten lie...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Virrathan sielt valoilta hävinny..hiiri syöny johon varmaan poikki. Vai oliskos noille releet vielä?

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Katsuri laittoi korjauskehoituksen ajovalojen heikosta tehosta. Kyseessä xenonit. Alfa 156 V6 tiesi kertoa, että ongelma on pilalle mennyt umpion heijastin. Kun uudet xenon umpiot maksavat 800 € paikkeilla / kpl, niin mitä raati sanoo halogeeniumpioihin vaihtamisesta? Niitä sais aika pirun paljon halvemmalla http://www.ebay.com/itm/Scheinwerfer-Se ... 1c3dc62e4a

Tarviiko tohon askarrella se manuaalinen korkeussäätö? Jos tarvii, miten onnistuu? Vai pelittääkö sama automaatiinen säätö vanhoista umpioista?

Sinänsä katsuri oli oikeassa, että ei noilla oikein näe mitään, mutta oli kyllä sellanen elämäänsä kyllästynyt *ulkku että oksat pois! Ilmeestä jo näki kun se tuli autolle, että tässä ei hyvin käy.

Jontte

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Alvadista löytyy vähän halvemmalla alkuperäiset Valeon valmistamat xenon lamput

http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/47765/3182#!tab4


Edit: Löytyyhän tuolta ebaystäkin noita xenon lamppuja ihan järkihintaan:

http://www.ebay.com/itm/Scheinwerfer-re ... 4ae1c676f1
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^Toi alempi ei oo xenon
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JontteB »

^^Kiitos alvadin linkistä, mutta tonni vs pari kolmesataa on silti niin iso ero, että mielelläni kuulen ajatuksia / kommentteja halogeeni umpioihin vaihtamisesta.

jontte

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

JontteB kirjoitti:Katsuri laittoi korjauskehoituksen ajovalojen heikosta tehosta. Kyseessä xenonit. Alfa 156 V6 tiesi kertoa, että ongelma on pilalle mennyt umpion heijastin.

Jontte
Onko polttimot milloin viimeksi vaihdettu? Mulle mainitsi myös kuskinpuoleisen tuikun huonosta tehosta. Ajattelin kyllä selvitä pelkillä uusilla D2S-polttimoilla.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Entä jos vaihtaisi halogeeniumpion johon tarvike h7 xenon sarja alkuperäisellä korkeudensäädöllä? Hyväksynnät löytyy xenonille myös halogen umpiosta. Tulisi paljon halvemmaksi valojen uusinta eikä tuohon pitäisi olla kellään mitään sanomista... periaatteessa...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

alfa 156 v6 kirjoitti:Hyväksynnät löytyy xenonille myös halogen umpiosta.
Ei löydy. Lasin merkintä koskee pelkkää lasia.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Jakke kirjoitti:
Onko polttimot milloin viimeksi vaihdettu? Mulle mainitsi myös kuskinpuoleisen tuikun huonosta tehosta. Ajattelin kyllä selvitä pelkillä uusilla D2S-polttimoilla.
Ei ole kovin kauaa siitä kun Abarth vaihtoi polttimot. Valoteho ei ollut muuttunut paremmaksi sillä.

Minkälainen homma toi halogeeniumpion ja tarvike xenonien yhteennaittaminen on?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tuomas K kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Hyväksynnät löytyy xenonille myös halogen umpiosta.
Ei löydy. Lasin merkintä koskee pelkkää lasia.
heh, arvasin kyllä kuka jaksaa viilata pilkkua :mrgreen:

mistäs umpion hyväksynnät 166:sta löydät? ei ole kuin lasin merkinnät...
JontteB kirjoitti:
Jakke kirjoitti:
Onko polttimot milloin viimeksi vaihdettu? Mulle mainitsi myös kuskinpuoleisen tuikun huonosta tehosta. Ajattelin kyllä selvitä pelkillä uusilla D2S-polttimoilla.
Ei ole kovin kauaa siitä kun Abarth vaihtoi polttimot. Valoteho ei ollut muuttunut paremmaksi sillä.

Minkälainen homma toi halogeeniumpion ja tarvike xenonien yhteennaittaminen on?
Helppo. 15 min homma maksimissaan.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Hyväksynnät löytyy xenonille myös halogen umpiosta.
Ei löydy. Lasin merkintä koskee pelkkää lasia.
heh, arvasin kyllä kuka jaksaa viilata pilkkua :mrgreen:

mistäs umpion hyväksynnät 166:sta löydät? ei ole kuin lasin merkinnät...
No kun kerran tiesit puhuvasi paskaa ja odotit että siitä tulee sanomista, niin olisko kannattanut pohtia sanomisiaan tarkemmin? :)

Kyllä ne hyväksynnät jostain löytynee.

Vastaa Viestiin