Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pistän tänne kyselyä jos olisi tietoa, BRERA perutus tutka mistä saa tiedon että vaihde keppi on perutus asenossa?
Sillä joskus toimi ja joskus ei, jää välillä päälle vaikka perutus vaihde on pois kytketty.
Sillä joskus toimi ja joskus ei, jää välillä päälle vaikka perutus vaihde on pois kytketty.
- munkkirinkeli
- Viestit: 49
- Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eijumalauta, hirvee tärinä iski päälle et oonko talvella tötöilly ja hankkinu vanteet jotka ei sitte sovikaan alle...
Kysymys kuuluu siis, että onko kaikissa 2.4 jtdm:ssä nuo brembon jarrut? Oma auto 2006 SW. Jos ei ole, niin miten erottaa brembot niistä "pienemmistä?"
Luigille kerroin kyllä että mikä auto kyseessä kun tilasin, mutta jälkeenpäin huomasin ilmoituksessa että ei sopisi brembollisiin vekottimiin. Tosin muuten sopivuustaulukosta kyllä löytyy 2.4
Tyhmyys tuottaa tuskaa, ahdistusta, pussihousuja ja rahanmenoa..?
Kysymys kuuluu siis, että onko kaikissa 2.4 jtdm:ssä nuo brembon jarrut? Oma auto 2006 SW. Jos ei ole, niin miten erottaa brembot niistä "pienemmistä?"
Luigille kerroin kyllä että mikä auto kyseessä kun tilasin, mutta jälkeenpäin huomasin ilmoituksessa että ei sopisi brembollisiin vekottimiin. Tosin muuten sopivuustaulukosta kyllä löytyy 2.4
Tyhmyys tuottaa tuskaa, ahdistusta, pussihousuja ja rahanmenoa..?
- munkkirinkeli
- Viestit: 49
- Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täsmennetään vielä sen verran että uusien vanteiden koko 7,5x17" ET 41, eli mitat tismalleen samat kuin nykyisissä alla olevissa. Miksi ei siis sopisi..?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kaikissa 2.4 isot jarrut edessä. Vanteen mitat ei sinänsä kerro mitään, olennaista on minkä muotoinen vanne on sisältä ettei puolat osu satulaan.
Orggis vanteessa on vain n. 2mm satulaan, useimmat tarvikkeet oikaisee liikaa navalta kehälle sisäpuolella.
Orggis vanteessa on vain n. 2mm satulaan, useimmat tarvikkeet oikaisee liikaa navalta kehälle sisäpuolella.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- munkkirinkeli
- Viestit: 49
- Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jep. Ei tainnukaan mennä sit ihan putkeen tä homma. Kyseessä siis giuliettan "turbina" -replikavanteet ja myynti-ilmossa teksti: "non monta sui modelli con impianto frenante maggiorato brembo."
Huomaakohan tuon heti kun koittaa sovittaa alle, ettei vaan kohta oo vanne solmussa jos testaan pultata kiinni.
Hoituiskohan tuo jollain spacereilla tms..? Kiire tulee kun kohta pitäis jo kesägummit saada alle.
Huomaakohan tuon heti kun koittaa sovittaa alle, ettei vaan kohta oo vanne solmussa jos testaan pultata kiinni.
Hoituiskohan tuo jollain spacereilla tms..? Kiire tulee kun kohta pitäis jo kesägummit saada alle.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
- Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kokeilin hakua mutta en oikein löytynyt vastaavaa, mutta ongelma on sellainen että alle 2000 rpm autossa ilmenee nykimistä. Tulee enemmän esiin kylmällä mutta tekee lämpimänäkin. Autolla ajettu nyt 86 tkm. Vien auton lähiaikoina öljynvaihtoon niin ajattelin vaihdattaa tulpat samalla. Vikakoodeja ei ole vielä katsottu. Moottorina on 2.2 JTS -07. Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Tämä ei ole kovin häiritsevä vika, sen takia en ole kiirehtinyt tämän selvittämistä mut välillä miettii mistä moinen voisi johtua.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Huomannee aika helposti kun pulttaa vanteen kiinni, jos satula kantaa niin huomaa viimeistään kun koittaa käsin vannetta pyörittäämunkkirinkeli kirjoitti:Jep. Ei tainnukaan mennä sit ihan putkeen tä homma. Kyseessä siis giuliettan "turbina" -replikavanteet ja myynti-ilmossa teksti: "non monta sui modelli con impianto frenante maggiorato brembo."
Huomaakohan tuon heti kun koittaa sovittaa alle, ettei vaan kohta oo vanne solmussa jos testaan pultata kiinni.
Hoituiskohan tuo jollain spacereilla tms..? Kiire tulee kun kohta pitäis jo kesägummit saada alle.
Ja korjaantuu
ja sitten se tyhmä kysymys; mistä Helsinki - Hyvinkää akselilta sopiva maalaamo helmojen ja takaluukun maalaukseen?
- munkkirinkeli
- Viestit: 49
- Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitoksia vastauksista,
eiköhän tä tästä iloksi vielä muutu vaikka hiukan kukkaro keveneekin
Eräästä paikallisesta rengas-/varaosaliikkeestä löytyy kuulemma keskittäviä spacereita (alkaen 16mm), vien sitte sinne aikanaan renkaanvaihtoon niin saavat katsoa sopivan setupin samalla. 80e/pari tulee spacereille hintaa ja taakse kannattanee laittaa samalla ettei näytä aivan urpålta...
eiköhän tä tästä iloksi vielä muutu vaikka hiukan kukkaro keveneekin

-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Luulisin, että peruutusvalon kytkimeltä. 159:ssä se löytyy vaihdelaatikon päältä melkeimpä siitä akun alta. Siinä ei montaa liitintä ole eli helppo tunnistaa googlen avulla. Oisko liitin löysällä? Onko pelkästään parkkitutkat vai samalla myös peruutusvalo toimimaton?marpet kirjoitti:Pistän tänne kyselyä jos olisi tietoa, BRERA perutus tutka mistä saa tiedon että vaihde keppi on perutus asenossa?
Sillä joskus toimi ja joskus ei, jää välillä päälle vaikka perutus vaihde on pois kytketty.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
alkuperäinen tutka, vai jälkikäteen laitettu? jälkikäteen laitetut aktivoituu pakkivalon mukaan, eli jossain pakkivalon lähellä tms. on rosvoliitin tai vastaava "patentti"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Alkuperäinen, mittaristoon tulee myöskin se kuva silloin tällöin että on kykeytynyt, sitten ylensä jää jumiin siihen.
Tarvii tutkia paremmin kuin kerkeää.
Tarvii tutkia paremmin kuin kerkeää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Uusi moottorinohjaus softa ja Denso IK16 tulpat, poistavat lähes kokonaan nykimisen ja käynistyvyys paranee.Reino_ kirjoitti:Kokeilin hakua mutta en oikein löytynyt vastaavaa, mutta ongelma on sellainen että alle 2000 rpm autossa ilmenee nykimistä. Tulee enemmän esiin kylmällä mutta tekee lämpimänäkin. Autolla ajettu nyt 86 tkm. Vien auton lähiaikoina öljynvaihtoon niin ajattelin vaihdattaa tulpat samalla. Vikakoodeja ei ole vielä katsottu. Moottorina on 2.2 JTS -07. Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Tämä ei ole kovin häiritsevä vika, sen takia en ole kiirehtinyt tämän selvittämistä mut välillä miettii mistä moinen voisi johtua.
Lisäksi voit harkita: esim K&N pestävä ilmansuodatin ja Shell V-power nitro+ bensa, saat kiihtyvyyttä, lisäksi moottori pysyy puhtaampana. Bensan sekaan suosittelen huoltojen yhteydessä Forte moottorin puhdistus ainetta,myös putsaa suuttimet ,koska bensa suihkutetaan suoraan sylinteriin
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
32 tkm denso ik16 tulpilla ajettujen kilsojen jälkeen en suosittele; sytytyskatkoksia, löi läpi. Toimiihan ne paremmin uutena kun loppuunajetut ngk:t mutta elinikä on vaan 4 x lyhyempi. Kannattaa pitää platinatulpat koneessa.Rema kirjoitti:Uusi moottorinohjaus softa ja Denso IK16 tulpat, poistavat lähes kokonaan nykimisen ja käynistyvyys paranee.Reino_ kirjoitti:Kokeilin hakua mutta en oikein löytynyt vastaavaa, mutta ongelma on sellainen että alle 2000 rpm autossa ilmenee nykimistä. Tulee enemmän esiin kylmällä mutta tekee lämpimänäkin. Autolla ajettu nyt 86 tkm. Vien auton lähiaikoina öljynvaihtoon niin ajattelin vaihdattaa tulpat samalla. Vikakoodeja ei ole vielä katsottu. Moottorina on 2.2 JTS -07. Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Tämä ei ole kovin häiritsevä vika, sen takia en ole kiirehtinyt tämän selvittämistä mut välillä miettii mistä moinen voisi johtua.
Lisäksi voit harkita: esim K&N pestävä ilmansuodatin ja Shell V-power nitro+ bensa, saat kiihtyvyyttä, lisäksi moottori pysyy puhtaampana. Bensan sekaan suosittelen huoltojen yhteydessä Forte moottorin puhdistus ainetta,myös putsaa suuttimet ,koska bensa suihkutetaan suoraan sylinteriin
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mun persdynossa tuo V-Power ei kyllä tee mitään verrattuna vaikkka Nesteen 98E5 bensaan. Korkeintaan tuntunut nostavan bensankulutusta. Joka tietty voi johtua siitä, että sitä persdynotuntumaa hakee raskaammalla kaasujalalla.
Samaa kamaa ilmeisesti about kaikki 98E5 bensat suomessa. Ainakin Teboil kuulemma käy hakemassa kamansa Nesteen jalostamolta. V-Powerista en tiedä... Saako St1 sitä Shelliltä?

Samaa kamaa ilmeisesti about kaikki 98E5 bensat suomessa. Ainakin Teboil kuulemma käy hakemassa kamansa Nesteen jalostamolta. V-Powerista en tiedä... Saako St1 sitä Shelliltä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ Itse huomasin 2.2 JTS:ssä että vääntöä tuli pikkasen lisää ja tasaisempi tyhjäkäynti. V-powerilla tein ennätyksenkin kun hissukseen ajeli mökille. 6.4L/100km
Nykyisessä autossa on tällä hetkellä V-poweria ja siinä tuntee paremmin eron.
Nykyisessä autossa on tällä hetkellä V-poweria ja siinä tuntee paremmin eron.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuossa se jo kertaalleen sanottiinkin, mutta softapäivitys auttaa tuohon. Samalla lähtee pois tuo kaasun on/off -fiilia. Tulpat sitten ehtaa platinaa, ettei mitään pari senttiä liian lyhyttä ja halpaa™ mallia...Reino_ kirjoitti:Kokeilin hakua mutta en oikein löytynyt vastaavaa, mutta ongelma on sellainen että alle 2000 rpm autossa ilmenee nykimistä. Tulee enemmän esiin kylmällä mutta tekee lämpimänäkin. Autolla ajettu nyt 86 tkm. Vien auton lähiaikoina öljynvaihtoon niin ajattelin vaihdattaa tulpat samalla. Vikakoodeja ei ole vielä katsottu. Moottorina on 2.2 JTS -07. Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Tämä ei ole kovin häiritsevä vika, sen takia en ole kiirehtinyt tämän selvittämistä mut välillä miettii mistä moinen voisi johtua.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo kiihtyy v powerilla paremmin...koska lompakko painaa vähemmänMarutei kirjoitti:Mun persdynossa tuo V-Power ei kyllä tee mitään verrattuna vaikkka Nesteen 98E5 bensaan. Korkeintaan tuntunut nostavan bensankulutusta. Joka tietty voi johtua siitä, että sitä persdynotuntumaa hakee raskaammalla kaasujalalla.![]()
Samaa kamaa ilmeisesti about kaikki 98E5 bensat suomessa. Ainakin Teboil kuulemma käy hakemassa kamansa Nesteen jalostamolta. V-Powerista en tiedä... Saako St1 sitä Shelliltä?

Forten käyttö huoltoken yhteydessä kyllä kannattaa kun se putsaa oikeesti
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
- Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos paljon vastauksista! Näillähän minä lähden liikenteeseen. Tämän ohjelmistopäivityksen saa siis ainoastaan autokeskukselta? Mahtaako siitä olla mitään hyötyä jos ECU:lta poistaa tiedot ja opettaa sille ajamalla uudet, sekin lienee mahdollista?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^mun autosta nollattiin se "itseoppiva" systeemi. päivityksen sai ymmärtääkseni jostain muualtakin. hintaa sillä taisi olla joku 65 euroa?
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
- Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Täytyypä kysyä Jyväskylän Deltasta löytyykö niiltä. Mistähän noita alkuperäisiä tulppia on tilattu? Näyttäis vähän siltä että ei ole Motonet kamaa 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
NGK:ta saa ihan tavan varaosapuljusta. Ei ole mitenkään ihmekamaa...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^juu näin on, kattoo vaan ohjekirjasta tai jostain varaosa selaimesta sen ngk mallin ja sitte ettimään.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Juu, näin. Ngk on nipponien lahja (ainoa?) autojen kanssa tekemisissä oleville. Denso = tojota, joten mitä niitä anjoviksien yms. tulppia muualle tunkemaan. Jtässän ensiasennustulpat olivat ngk (tietysti) ja made in italy. 

- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lisää samaa lahjaa Nipponiasta : japsisähköt yleensä vrt. luigisähkötstoichiometric kirjoitti:Juu, näin. Ngk on nipponien lahja (ainoa?) autojen kanssa tekemisissä oleville. Denso = tojota, joten mitä niitä anjoviksien yms. tulppia muualle tunkemaan. Jtässän ensiasennustulpat olivat ngk (tietysti) ja made in italy.

8 japsin ja 5 italon kokemuksella totean näin.
PS. Myös koreasähkö kulkee hyvin, ja myös softassa ei bittejä poikittain...
mutta liian aikaista Kian kohdalla. Katellaan nyt vaikka viisi vuotta ja palataan asiaan.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tähän palatakseni hieman, mulla on Deltan mukaan vaihdettu öljyt 2014 tammikuussa. Myöskin itse huoltoväli oli expired. Katoin MES:illä niin sanoi että DPF poltto suoritettu ihan normaalisti. Olikos nyt joku 400km takaperin ja status oli normal clogging.Aquatica kirjoitti:159:ssä on kaksi "huoltoväli"-ilmaisinta.
Dieseleissä, joissa on partikkelisuodatin, ei manuskan väittämän perusteella tule DPF-polttoa jos öljyn vaihtoväli on ylitetty. Testerillä täytyy k.o kohta nollata, muuten valittelee siitä.
Eli jotenkin en jaksaisi tähän uskoa, että lopettaa tuon DPF polton kokonaan. Toki fiksummat voivat korjata. No varmuudeks (ja alko ärsyttää se varottelu) nollasin molemmat huoltomuistuttimet.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vähä lähtee off-topicin puolelle mutta... On noita sähkövikoja ihan jokasessa autossa, oli se Jaappanista, Koreasta tai Euroopasta. Opel teki mulla sitä että täyskaasulla pimeni koko ilmastointinäyttö, ja resetoi asetukset. Ikinä en keksinyt tähän mitään ratkasua, taisi korjata itsensä josain kohtaa. Kiia taas sekos ilmastoinnin lämmönsäädössä joskus totaalisesti, puhalsi lämmintä oli asento mikä tahansa. Mielenkiinnolla odottelen mitä tämä Italian ihme keksii...Jiitee kirjoitti:Lisää samaa lahjaa Nipponiasta : japsisähköt yleensä vrt. luigisähkötstoichiometric kirjoitti:Juu, näin. Ngk on nipponien lahja (ainoa?) autojen kanssa tekemisissä oleville. Denso = tojota, joten mitä niitä anjoviksien yms. tulppia muualle tunkemaan. Jtässän ensiasennustulpat olivat ngk (tietysti) ja made in italy.![]()
8 japsin ja 5 italon kokemuksella totean näin.
PS. Myös koreasähkö kulkee hyvin, ja myös softassa ei bittejä poikittain...
mutta liian aikaista Kian kohdalla. Katellaan nyt vaikka viisi vuotta ja palataan asiaan.
JT

-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No varmuudeks olis kannattanu vaihtaa ne öljytkin/ suorittaa huolto ennen kuittailuja.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Se täytyy kyllä noista anjoviksen tulpista sanoa että paremmin ovat kestäneet vanhassa kaasarikoneessa liikaa bensaa kuin NGK:t - niitä NGK:t kun ovat olleet bensassa uittamisen jälkeen laakista vainaat (toki tuli tuossa yhteen ykspyttyiseen niitä EG:tä pestyä sen jälkeen ultraäänipesurilla niin tuntui taas toimivan). Toki tää on harvoin ongelma ruiskokoneessa... Vanhastaan tuntui että Champion oli tuossa asiassa paras mutta niitä ei nyt ole tullut kokeiltua viime aikoina.
OT:hen kun mennään niin koreansähköstä on tullut todettua että joko vika on niissä tai kuljettajissa kun ajellaan huonolla keleillä hämärässä takavalot pimeinä...
OT:hen kun mennään niin koreansähköstä on tullut todettua että joko vika on niissä tai kuljettajissa kun ajellaan huonolla keleillä hämärässä takavalot pimeinä...

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^mulla on vähän toisenlaiset kokemukset, toki densoja on ollut vähemmän. Herkkusienellä on edelleen paikkansa pienkoneissa imo. Pikkupuntoon alko tulemaan harvakseltaan random misfireä, joten ajattelin tarkistaa tulpat ennen suurempaa vianetsintää. Densothan siellä, laitettu huollossa. Laitoin sitten sinne kuuluvat Ngk, eikä ole kahteen vuoteen häröilly. Ne densot oli ihan taulukon mukasta mallia, eivätkä lähelläkään vaihtoaikaa.
Sori ot. Tarttis tehrä tulppa-topic
Sori ot. Tarttis tehrä tulppa-topic
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei se sitä metrilleen heti ala tekemään.rmk kirjoitti:Tähän palatakseni hieman, mulla on Deltan mukaan vaihdettu öljyt 2014 tammikuussa. Myöskin itse huoltoväli oli expired. Katoin MES:illä niin sanoi että DPF poltto suoritettu ihan normaalisti. Olikos nyt joku 400km takaperin ja status oli normal clogging.Aquatica kirjoitti:159:ssä on kaksi "huoltoväli"-ilmaisinta.
Dieseleissä, joissa on partikkelisuodatin, ei manuskan väittämän perusteella tule DPF-polttoa jos öljyn vaihtoväli on ylitetty. Testerillä täytyy k.o kohta nollata, muuten valittelee siitä.
Eli jotenkin en jaksaisi tähän uskoa, että lopettaa tuon DPF polton kokonaan. Toki fiksummat voivat korjata. No varmuudeks (ja alko ärsyttää se varottelu) nollasin molemmat huoltomuistuttimet.
Sitten joskus. Eli tuostakin on vähän montaa mieltä ihmiset, että kuinka pitkä aika / matka pitää olla mennyttä, ennen kuin lopettaa poltot, mutta jossakin vaiheessa lopettaa (tai pitäisi)

- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikäs voisi olla kun ratti palauttaa hieman nykimällä? Tehostinnestettä ainakin oli tarpeeksi, jopa vähän yli max-rajan.
CARF0869
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tätä lähinnä meinasin. Että pelkkää mutuilua forumeilla, ainakin mitä omaan silmään on osunut. No väliäkö tuolla, jokainen kuitenkin varmasti osaa huollattaa oman auton järkevin väliajoin jolloin tämmöistä tilannetta ei missään nimessä pitäisi päästä tapahtumaan.Aquatica kirjoitti:Ei se sitä metrilleen heti ala tekemään.rmk kirjoitti:Tähän palatakseni hieman, mulla on Deltan mukaan vaihdettu öljyt 2014 tammikuussa. Myöskin itse huoltoväli oli expired. Katoin MES:illä niin sanoi että DPF poltto suoritettu ihan normaalisti. Olikos nyt joku 400km takaperin ja status oli normal clogging.Aquatica kirjoitti:159:ssä on kaksi "huoltoväli"-ilmaisinta.
Dieseleissä, joissa on partikkelisuodatin, ei manuskan väittämän perusteella tule DPF-polttoa jos öljyn vaihtoväli on ylitetty. Testerillä täytyy k.o kohta nollata, muuten valittelee siitä.
Eli jotenkin en jaksaisi tähän uskoa, että lopettaa tuon DPF polton kokonaan. Toki fiksummat voivat korjata. No varmuudeks (ja alko ärsyttää se varottelu) nollasin molemmat huoltomuistuttimet.
Sitten joskus. Eli tuostakin on vähän montaa mieltä ihmiset, että kuinka pitkä aika / matka pitää olla mennyttä, ennen kuin lopettaa poltot, mutta jossakin vaiheessa lopettaa (tai pitäisi)
Ite taistelen nyt ton jäkopään rempan kanssa liikkeen kanssa... Vituttaa suoraan sanoen. 13.3 perjantaina hain auton ja "Joo, jakopää on vaihdettu, ei muutakun kovaa ajoa" Lähen liikkeen pihasta, syttyy change oil errori ja kun pääsen kotio niin jakopäästä ei löydy mitään dokumentteja... Liikkeestä asiaa kysellessäni; "Joo, ei me vaihettu siihen jakopäätä kun näytti niin uudelta..." Mit Vit!
Voisin tähän avautua enemmänkin, mutta ehkä parempi etten. Koitan nyt saada liikettä kiinni (ja vastuuseen). Koska jos mulle myydään auto johon on "just vaihettu jäkopää" niin mielestäni silloin se pitäisi olla "just vaihettu". Toi on 900e remppa helposti jos ite pitäis maksaa...
Muuten auto on brilliant!


Ainii: toistan vähä itteeni, mutta jos jollain on hajua tohon q-tronicin toimivuuteen..? Eli tosiaan ei palauta manuaali-asennossa. Vaihteet kyllä toimii, mutta se ite keppi ei palauta keskiasentoon. Lisäksi on ne suojamuovit ihan päin vit***... :/
P.S. jos joku Turku / Säkylä akselilla tarvitsee apua huoltovälien nollauksessa niin voin auttaa. YV:llä tavoittaa.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^ Keula ylös ja kääntelee sammuksissa ja käydessä. Voinee siten haarukoida ohjausvaihteen/ot-pumpun/renkaiden/vetarien/rattiakselin nivelen vian.
Mulla ainakin syksyllä talvirenkaat aiheuttivat ratissa vähäistä nylpytystä ratissa keskittäessä jonkin aikaa. Vaikka ei edes pyörimissuunta renkaissa vaihtunut.
Liian kireällä/säädöltään jumittanut ohjausvaihteen hampiratas nylppää kans, myös kääntäessä.
Mulla ainakin syksyllä talvirenkaat aiheuttivat ratissa vähäistä nylpytystä ratissa keskittäessä jonkin aikaa. Vaikka ei edes pyörimissuunta renkaissa vaihtunut.
Liian kireällä/säädöltään jumittanut ohjausvaihteen hampiratas nylppää kans, myös kääntäessä.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
rmk; Milloin viimeks vaihdettu jakopää huoltokirjan mukaan? Pali metrejä? Ajallisestihan remminvaihto olisi ens vuonna. Tinkaa hinnan alennusta remminvaihdon verran ja teetä jossain. Samalla putsaa imusarja ja vaik tulppaa swirlit - kysy vaik JaniW:ltä... Laturin remmikin kannattanee vaihtaa samoilla lihaksilla.
Jos kepin ympärysmuovit irti, ni joku yrittäny huoltaa sitäkin kohdetta epäonnistuneesti. Mul o manuaali, joten en tiedä mekaniikasta. Mutta oliskos joku vieteri irti/poikki/muovirunko rikki kepin nivelistössä? Jos muovit jo semisti irti, ni kurkkaa mitä se on syönyt.
Jos kepin ympärysmuovit irti, ni joku yrittäny huoltaa sitäkin kohdetta epäonnistuneesti. Mul o manuaali, joten en tiedä mekaniikasta. Mutta oliskos joku vieteri irti/poikki/muovirunko rikki kepin nivelistössä? Jos muovit jo semisti irti, ni kurkkaa mitä se on syönyt.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olenko hammastangon uhri? Pari kertaa on mouraissut rattia ääripäähän käännettäessä ja tänään renkaanvaihdon yhteydessä huomasin apparin ulomman suojakumin päällä öjyä. Ei oikein saanut selvää mistä oli siihen tihkuttanut. Rattia käännellessä ei ole pykäliä tai mitään. Mouraisua on tapahtunut kaksi kertaa ja that's it. Filaroon tämä nyt on menossa lähiviikkoina joka tapauksessa öljynvaihtoon ja ilmastointihuoltoon, joten kannattaako taas varautua touhutonnilla? 

-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Loppuvuodesta 2015 tulisi vastaan 8. vuoden huolto. Exän (siis ei muijan vaan alfan
) kanssa se neljäs vuosihuolto oli aika suolainen, lähes tonnin, kas kun uusivat sinne platinakärkiset tulpat.
Kysynkin että miten tuosta pääsisi halvemmalla? Ostanko jotku perustulpat motonetistä, vaiko platinaiset netistä ja teetätän hikipajassa?

Kysynkin että miten tuosta pääsisi halvemmalla? Ostanko jotku perustulpat motonetistä, vaiko platinaiset netistä ja teetätän hikipajassa?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Viime vuosihuollossa sanoivat että tämän (V6 / 140tkm) ohjaustehostin hikoilee. Hain apteekista ruutan ja imasin sieltä 3 desiä pois tehostinöljyä ja rykäsin tilalle motonetstä hakemani mönjän (http://www.motonet.fi/fi/tuote/607122/M ... aine-354ml). Tulosten mittaus on vähän niin ja näin koska kotikonstein ei tuota vuotoa näe mistään ja toiseksen tuo 159:n tehostinnesteen tikku ei ole edes suuntaa-antava eli se siitäShuttle kirjoitti:Olenko hammastangon uhri? Pari kertaa on mouraissut rattia ääripäähän käännettäessä ja tänään renkaanvaihdon yhteydessä huomasin apparin ulomman suojakumin päällä öjyä. Ei oikein saanut selvää mistä oli siihen tihkuttanut. Rattia käännellessä ei ole pykäliä tai mitään. Mouraisua on tapahtunut kaksi kertaa ja that's it. Filaroon tämä nyt on menossa lähiviikkoina joka tapauksessa öljynvaihtoon ja ilmastointihuoltoon, joten kannattaako taas varautua touhutonnilla?

Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Laita ne tulpat mitkä kuuluu niin ei tarvii ostaa halpoja ja sen jälkeen sopivia. Itte tekisin itse ne mitä pystyy helposti tilojen/työkalujen/taitojn puitteissa tekee. Eli laittaisin itse tulpat, raittarin, ilmansuodattimen, ostaisin omat öljyt ja veisin jonnekin pajalle teettämään loput mitä siihen huoltoon kuuluukaan.lrela kirjoitti:Loppuvuodesta 2015 tulisi vastaan 8. vuoden huolto. Exän (siis ei muijan vaan alfan) kanssa se neljäs vuosihuolto oli aika suolainen, lähes tonnin, kas kun uusivat sinne platinakärkiset tulpat.
Kysynkin että miten tuosta pääsisi halvemmalla? Ostanko jotku perustulpat motonetistä, vaiko platinaiset netistä ja teetätän hikipajassa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei oo ihan täyttä varmuutta... Liike sano että selvittää. Eipä sinänsä paljoa lämmitä kun tietää että vuodet tulee kuitenkin kohta täyteen. Tarttee nyt pommittaa liikettä asian tiimoilta, nyt ne lopetti jo vastaamisen sähköpostiin...jalittam kirjoitti:rmk; Milloin viimeks vaihdettu jakopää huoltokirjan mukaan? Pali metrejä? Ajallisestihan remminvaihto olisi ens vuonna. Tinkaa hinnan alennusta remminvaihdon verran ja teetä jossain. Samalla putsaa imusarja ja vaik tulppaa swirlit - kysy vaik JaniW:ltä... Laturin remmikin kannattanee vaihtaa samoilla lihaksilla.
Jos kepin ympärysmuovit irti, ni joku yrittäny huoltaa sitäkin kohdetta epäonnistuneesti. Mul o manuaali, joten en tiedä mekaniikasta. Mutta oliskos joku vieteri irti/poikki/muovirunko rikki kepin nivelistössä? Jos muovit jo semisti irti, ni kurkkaa mitä se on syönyt.
Kyl tää sen verta näköjää takaraivos jyystää että näinpä sitten koko viimeyön painajaista tästä Alfan jakopäästä.

Selvitellään...
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No ei sit löydy moponetistä suuttimen/kannen välistä kuparitiivistettä. Onks toi mukamas niin harvinainen, vaik maailma o täys ooppeleita?
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tammer dieselistä varmaan löytyy niillä hyvät valikoimat suuttimen alle tulevista kupareista,oon joitain sieltä hakenut väyrysmallin mersuihin.jalittam kirjoitti:No ei sit löydy moponetistä suuttimen/kannen välistä kuparitiivistettä. Onks toi mukamas niin harvinainen, vaik maailma o täys ooppeleita?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo mut pori oli lähempänä... Olisin vaan käyttäny suuttimet irti viikonloppuna ja parin viikon sisään käytän testauttamassa ne turussa häkkisen pajalla. Siel varmaan kans löytynee tiivisteet, olettaisin, unohdin kysyä. Käynen huomenna adssa kysymäs. Tää oli vaan tämmöne perstai ehtoon älynväläys. Jos ekaks järjestäis/siivois tallin ni kivempi tehdä huoltoja (juodakaljaa (jopeäänellä))...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ehdotuksia mistä kannattaisi kysellä Q4 M6 askiin ja miksei muunkin voimansiirron oljynvaihtoja Etelä-Suomen alueella? Vaihtaisin muuten itse, mutta autoa ei tahdo saada ylös missään nykyisin. 2. ja 3. vaihde kytkeytyy todella hikisesti ja porukalla on tuntunut Red Line ja RVS käsittely auttaneen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Voi olla että eivät tunnusta yhteensopivuutta viispyttyyn (voisin kuvitella että tiivari on sama kuin esim. yksysissä, en tiedä enkä jaksa kaivaa eperistä), vaikka niitä hyllyssä olisikin. Viispytyt on ooppeleissa aika harvinaisia.jalittam kirjoitti:No ei sit löydy moponetistä suuttimen/kannen välistä kuparitiivistettä. Onks toi mukamas niin harvinainen, vaik maailma o täys ooppeleita?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ihan samat tiivisteet kummassakin. Samaa käyttää voorrtti bemmi psa vv jne. Ei vaan ole. Ainakaan ne pari myyjää löytänyt kuin jonki volkkarin gummi o-renkaita. Kokohan on 15x7x2mm. Bossin koodi F 00V C17 504. Fiati koodi 46518716. No ei adssakaan ollu vaik saldot näytti muuta. Siel sentään tunnistettiin osa koodien perusteella toisin kuin motonetissä. No tiistaina saan tiivisteet, otin 10kpl jot ei lopu heti kesken tai jos vaik jollain hätyritarvetta ko. kikkareille. Yritän päästä testauttamaan suuttimet ensviikolla, siltikin. Ja veikkaan Häkkisellä olevan tiivisteet varastokamaa.
No talli pian järjestetty, joten saa siirtää vessan talliin suuttimien purkua varten. Onneks olut ei lopu kesken... Kai...
No talli pian järjestetty, joten saa siirtää vessan talliin suuttimien purkua varten. Onneks olut ei lopu kesken... Kai...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Aika jännä, luulisi noin yleisestä tiivarista jonkun merkin/mallin/osanumeron olevan tiedossa ja hallussa. Ellei sitten ole jonkun kulkineen öljyropun tiivarina tms... 

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Niin minäkin oletin, kun poriin ajelin. Käytetään tota myös joissain oliotulpissakin. Luulo ei ole tiedon väärtti. Pitäköön tunkkinsa...
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No meinas olla tiukka ykkös pytyn suutin. Antautu sekin lopulta, kuhan ei ottanu kipeetä. Ny o suuttimet irti.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tähän jatkokysymys: Mikäs noissa olisi suositeltava vaihtoväli?Vapahtaja kirjoitti:Ehdotuksia mistä kannattaisi kysellä Q4 M6 askiin ja miksei muunkin voimansiirron oljynvaihtoja Etelä-Suomen alueella? Vaihtaisin muuten itse, mutta autoa ei tahdo saada ylös missään nykyisin. 2. ja 3. vaihde kytkeytyy todella hikisesti ja porukalla on tuntunut Red Line ja RVS käsittely auttaneen.
Omassani tuskin koskaan vaihdettu edellisten toimesta(?), joten ajattelin, että kannattaisi varmaan tuotakin miettiä.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2