Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Kertokaas, mitä tarkistaa ensimmäisten joukossa: jäi ajonesto päälle, eikä kummallakaan avaimella lähde pois. Onko tuolla jotain omia sulakkeita/releitä mitkä sen sekoittaa?

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Uskaltaisin väittää että ajoneston antennilla on tullut tunnit täyteen, jos ei lähde käyntiin kummallakaan avaimella.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Kokeile ensin ottaa akun kenkä irti ja pitää noin tunnin ilman virtoja se auto.
Radion koodi jos ei ole tallessa niin elä ota kenkää irti.
Onko akussa virtaa tarpeeksi?
Siipan uudempi (2009) letukka löi aina startissa ajoneston päälle. Akun vaihto auttoi.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ihan ensimmäisenä tsekkaisin sen antennin liittimen.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26058
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Ääni liittimelle. Helppo homma, liitin irti ja takaisin niin pitäisi pelittää. Se on semmosta harsopintaista johtoa mikä lähtee virtalukon ympäriltä ja päätyy vasemmalle puolelle koetaulun taakse. Pitäisi taas tällä keinolla päästä puolisen vuotta. Contact cleanerikin voi auttaa, mutta eipä sitä yleensä ole tarvinnut suihkutella.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mistäs halpa (toimiva) laturi 2.4 JTD 10v:hen?

Nimark tarjoaa jotain 150eurolla, mutta ideoita? Nopeasti pitäis saada. Se räjähti. Öhrmann tarjoaa melkein 300euron ja yli 400euron latureita...

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mahtaakohan nämä olla kaikki soveltuvia? Osassa 120A osassa 100A... ePeristä osanumeron perusteella ekana ebay-linkki, joka tarjoaa 120A:ta:

http://www.ebay.com/itm/Lichtm-120A-Lan ... 5d56e7b24d

http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-156- ... 4ae6c104c9

Tässä samalla osanumerolla osuma, mutta väittää epäsopivaksi 2.4JTD 103kW:hen?

http://www.ebay.com/itm/ATL-LICHTMASCHI ... 58b4bc8edf

Tietty tuon tehokin on vain 100A?

Sparetolta Lauberin tehdaskorjattu 2v takuulla, mutta tässäkin osanumeron perusteella haettu ja sopivuutta EI ole? (Vanhan osanumeron mukaan haettu, uudella Spareto tarjoaa 0 osumaa). Tämän perusteella olisi uudempiin koneisiin?
http://spareto.com/products/11-dot-1698-alternator

Tässä sama valmistaja, Lauber, mutta moottorikoodin perusteella valittu 103kW malliin:
http://spareto.com/products/11-dot-1223-alternator

Menee vaikeaksi. Moottorin koodi on olevinaan 839.A6.000, eli tuo kai taittuu samaksi kuin 932A1B_?

Ja en saa laturista koodia irti käytännössä, koska homma teetetään. Yritin kuikuilla, mutta irrottamatta ei löytynyt lätkää...

Nimark tarjoaa myös tuota Lauberia, mutta 100A, käypäiseksi vähän kaikkeen aina 145 1.4 I.E:stä lähtien O_o
http://www.nimark.fi/buy/LAUBER_111223_249/

Ja osanumero mainittu, itseasiassa molemmat...

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kait tuo 100 a riittää lataa vaan hieman hitaammin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Lähinnä rungon soveltuvuus epäilyttää.

Nimarkilta laturi + kampuran hihnapyörä 282eur.
Sparetolta laturi + kampuran hihnapyörä 233eur posteineen (lähetys lähtisi matkaan aikaisintaan 4päivän päästä)
eBaysta laturi + kampuran hinnapyörä ERI myyjiltä 236,08eur.

Toistaseksi siis Spareto on halvin, mutta toisaalta Nimarkilla on suomenkielinen aspa, jossa homma tuntuu toimivan kokemuksien perusteella hyvin. Sparetolla saattaa hieman kestää toisinaan vastailussa...

EDIT:
Odotan vastausta Mäkelän Koneelta ja Aditalta, Aditalta *saattaa* saada järkihintaisen laturin (epäilen)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Näemmä voi olla vaikeaa hankkia yks vaivanen laturi.

Mäkelän kone myis, mutta kestäis. Ja hintaakin ois hilppasen päältä 500euroa laturille. Ei voi unohtaa, että KAMPURAN HIHNAPYÖRÄ maksaisi koko pakettina yli 700?!?! (ja sitten se vielä höpötti jotain flektipaketista, jossa 2 flektiä? häh? Tais multa mennä jotain ohi).
Fixus myy. Haluaa tarjota väkisellä vain 85A laturia? Listat ei muuta tunnekaan...
Adita halusi myydä. Sitten ne totes, ettei ne haluakaan myydä näkemättä vanhaa laturia ensin.
Filaro (Heikka) ei voinut auttaa tuossa.

eBaysta löytyy noin satamiljoonaa laturia, jotka käyvät 2.4JTD 103kW Sportwagoniin (939B1B_ -moottorikoodi), mutta ei 103kW Berlinaan (939A1B_ -moottorikoodi, tämä siis itselläni).
Mitähän eroa noillakin mukamas on? Minä kun kuvittelin, että tuo 103kW kone on täysin sama molemmissa...

Eikä auta alkuperäiset osanumerotkaan. Koska niitä lyntätään tasan joka toiseen tarvikelaturiin ja muutamaan ihan päin seiniä merkattuun muutenkin.

Osanumerot, järjestyksessä vanhimmasta uusimpaan
Laturi: 46554400 / 60815944 / 60816954
Laturi, huollettu: 71724854

Molemmista viimeinen numero on tänään saatu marmorilta.

Ei perkele voi olla näin vaikeata, voiko?
Se on selkee, että 120A laturi sen olla pitää (marmorilta tuli käsky). Mutta kun Spaerton nyt tarjoama Remy 120A laturi on erikokoinen, kuin heidän kataloginsa perusteella oleva (85A... samaa tarjotaan mm. tessuun ja tähän 2.4JTD:hen)... Enkö löydä mistään mittoja Ricambi Originalille?!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kysyitkö jo Akaan autopaalaamosta ja varaosamyynnistä?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kumimuumia meinaat? Kysyin.
Ei ole, ainakaan todennäköisesti...

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

kysys tuolta: Autosähkökorjaamo Sopenkorven autokorjaamo Oy 03 782 7104
Liike sijaitsee Lahdessa, itselle on sieltä löytynyt aina apu hyllystä. Vanhanajan autosähköliike, huomaamaton ovi pihan perällä

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kiitos vinkistä, soitan tuonne heti aamusella ja kysäsen.

Toisaalta tällä hetkellä tilanne näyttää siltä, että sekä Spareton tarjoama Remy että eBay-löyty nimetön laturi saksalaisilta on sopivia. Saksalaite 145eur rahteineen ja Sparetolta 164eur + rahti (tosin Sparetolta tullee kuitenkin kampuran hihnapyörä sitten samalla, joten postimaksujen kanssa aika se ja sama, kummasta ottaa).
Odotan vaan vahvistusta molemmilta tahoilta yhteensopivuudesta...

Kyseessä siis TÄMÄ - listattu ainakin 103kW Sedan-156.

Kertokaahan fiksut, mitä eroa on moottorityypeillä:
932A1B_, 932B1B_ ? Molemmat 103kW JTD:tä, kaiketi CF3 - toinen 156 Berlinan ja toinen Sporttivankkurin keulalla? Minä kun olen siinä luulossa, että nuo on 100% identtisiä koneita ja aivan takuulla käy joka ikinen osa ristiin, kun sama kone kyseessä...

Aikasemmin kirjotin 939...-koodeina, kun eihän se niin ole. Lancian keulalta löytyy sitten 839A1B ja kumppanit, joihin myöskin samat laturit käyvät. Nuo listaukset tuntuu olevan "käy melkein kaikkiin, usko pois"-tyylillä tehtyjä, joten mihin sitä tänä päivänä enää voi luottaa?
Viimeksi muokannut Aquatica, 25 Maalis 2015, 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Aquatica kirjoitti:^
Nuo listaukset tuntuu olevan "käy melkein kaikkiin, usko pois"-tyylillä tehtyjä, joten mihin sitä tänä päivänä enää voi luottaa?
Ei mihinkään, ainakaan ebayssä. Tilasin takapyöränlaakerit tuohon omaani, melkein meni kasaan 35mm akselille tarkoitetulla laakerilla kun mulla on 30mm akseli. Onneksi huomasin, sorvattiin sitten holkit tuonne. Ei viitsinyt koota takaisin risalla kun palautuskulut saksaan on meiltä mitä on... Listaus väitti sopivan tuohon -05 2,4 JTD 20v SW:hen, vaikka oli myös maininta koosta. Ei vaan etukäteen oikein tuotakaan osannut mitata.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Näinpä.

Nytpä onkin laitettu ainakin viidelle ulkomaiselle merkkihuollolle tiedustelu osasta, saatavuudesta, mahdollisesta tarvikelaitteesta (osanumeroineen) joka tiedettäisiin toimivaksi - tai ainakin tarkat speksit mitoista lähtien alkuperäisestä.

Sen lisäksi noin viidelletoista "harrastajalafkalle", jotka keskittyneet Alfoihin.
Ja muutamalle purkamolle.
Ja muutamalle jonkun Alfistin kehumalle pajalle.

En usko, että kukaan voisi enempää kyetä tekemään omistamatta alkuperäistä osaa malliksi.... Huoh.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

En kyllä yhtään ihmettele, jos laturi on magnetti marellin tekemä, ettei mistään meinaa oikeaa löytyä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Muttakun löytämäni lähteet viittaa Densoon, Boschiin ja Valeoon O_O

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No mikä merkki sielä oli paikoillaan, siitä numerot niin on helpompi etsiä uusi.

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »


Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuo osanumero täsmää kaikkien tarvikkeiden kanssa ristiinsoveltuvaksi, eikä tuostakaan ole tasan mitään takeita.
Nimark.fi tarjoaa 100A:ta, Spareto tarjoaa 100A:ta - mutta sähköpostissa tarjoavat Delco Remy DRA4075:sta (120A), jonka Remy kuuleman mukaan TAKAA soveltuvaksi.
Kuitenkin www.remyinc.eu -> catalog -> kaivamalla 103kW JTD:lle Remy tarjoaa 80A laturia - samaa, mitä 1.6, 1.8, 2.0TS ja 2.0JTS?!?!

Eli tästä ei olla tasan yhtään viisaampia kuin ennenkään :D

^^
Joo, itse en vaan tuota työtä tee ja eivät halua repiä irti tai ihmetellä koodeja tms. pajalla ennenku on uus osa taskussa. Huoh.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ainoat vikakoodit Alfassa sytytyskatkoksia kolmessa eri sylinterissä. Nuo on tulleet ainoastaan, jos laittaa kylmänä ilman webastoa käyntiin, ajaa 50 metriä portille ja jättää tyhjäkäynnille portin sulkemisen ajaksi. Vikavalo syttyy tuolloin auton käydessä tyhjäkäyntiä ja sammuu melkein heti kun lähtee liikkeelle.

Kannattaako asian vuoksi ryhtyä mihinkään toimenpiteisiin? Paitsi käyttää webastoa kunnes on leimattu tai nollata vikakoodit.

No hyvä uutinen ettei ollutkaan lambdasta kuten luulin ja abs ja airbag ei vikakoodeja. Olisiko tuolla nyt 5000km ajettu oston jälkeen.

Hiukan ikävä vika on vakkarin sammuminen satunnaisesti. Mitään vikavaloa ei tuolloin pala, eikä ollut muistissa mitään muuta kuin nuo sytytyskatkokset. Olen veikannut kaasuläppää jota ajattelin voidella, tai sitten jokin muu arvo käy rajan ylitse. Vaihtoehtoja varmaan riittää, mistä häiriöstä vakkari sammutetaan. Poljinanturit ei ainakaan ole liian rajoille säädetty.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Vakkarin tiputtaa pelistä pois myös nopeussignaalin katkos, kytkinpolkimen potikan kuoleminen tai jarrupolkimen asentoanturi. Ainakin..

Mutta LATURICASEEN lisää speksiä.

Repikääpäs TÄSTÄ huumoria.
Tänään Delta kaivoi sitä esille sen verran, että saatiin tyyppikilpi esille.

Kaikki merkinnät, mitkä vehkeestä löytyy:
C132 17301/1
Denso 63321507 46748353
A(r?)127IM 14V 120A

Osanumero Eperin mukaan sanoo:
55301/31 M31 ,M33 M31 2400 JTD 20V 129 KW C.MECC
M33 2400 JTD CF3 163BHP DEPOT BELGIUM

Eli vain ja ainoastaan 20V koneet ja 129kW / 163BHP.
Nykyinen osanumero:
46809068

Eli siellä on nyt 103kW koneessa laturi, jonka ei pitäisi k.o koneeseen lainkaan käydä.
Tämä taas on siitä hauska, että Denson osanumerolista puhuu, ettei tuollaista laitetta ole olemassakaan (!), mutta Netti(TM) kertoo, että sama numero löytyy laitteista kuten 147 1.9JTD, Fiatin JTD 110... jne.
Toki tuo on Denson valmistama Marellille, joten mene ja tiedä. eBay btw. löytää ihan eri laturit tuolla numerolla, tai siis noilla numeroilla, kuin aikaisemmat osanumerohaut :D :lol:

Että näin.

Eper sanoo osanumeroiksi (vanhimmasta uusimpaan) 103kW versiossa:
46554400 - 60815944 - 60816954 (tehdaskorjattu 71724854)
Eper sanoo osanumeroiksi (vanhimmasta uusimpaan) 129kW versiossa:
46748353 - 60816954 - 46809068

Eli yksikään numero ei täsmää, oikeastaan edes lähelle.
Netti osaa kertoa, että 20v ja 10v koneissa ei laturit käy ristiin.
Taikka, että 20v ja 16v laturit käy ristiin - mutta ei esim. 20v ja 10v...

Sen sijaan kaivamiseni mukaan 166 JTD:n laturi on oikeasti erilainen kuin 156 JTD:n, joten mene ja tiedä. Vaikeaksi tehty taas asia, eli osa näyttää olevan oikeasti sama, tai ainakin sopii paikallensa nätisti, vaikka olis väärä...

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Ei tuo laturin ostaminen voi olla nuin vaikiata?
Mulla oli aikoinaan volvo 240 GLT b2300T koneella. siihenkin oli 3 erillaista laturia riippuen varustelutasosta.
Mulla oli se jenkkimalli missä oli sen aikaset kaikki varusteet, laturi oli 90 a ja akku piti olla myös isompaa kokoa.
Kun vaihdoin laturia niin myyjä sanoi että akun koko määrää laturin tehon.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei voi ei.

Mutta kun voi.
Kuten sanottua, ilmeisesti ainakin jonkun 166 JTD:n laturi on fyysisesti erilainen, eikä sovi 156:een. Saattoi olla eroa sillä, onko FL vai ei.

Tai jotain tällaista ainakin eräs henk.koht arvostamani henkilö foorumilta puhelimessa kertoi (en kerro nimimerkkiä, ko en musita ihan tarkkaan mitä puhuttiin. Jonkun toisen JTD:n laturi ei käynyt toiseen, tai sitten ymmärsin jotain pahasti väärin)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ostat vaa laakerit siihe vanhaan ja hiilet.. Eipähä tule väärää. :lol:

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Tuo kävi minullakin mielessä, vanha kunnon pioneerihenki esiin ja laturi paloiksi.
Löytyykö siihen jostain tietoa mitkä laakerit siinä on?

Tässä on aika hyvä ohje vaihtovirtalaturille. http://www.koneviesti.fi/Tietolaari/fi_ ... nostus.pdf

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Muuten hyvä, mutta todennäköisesti roottori ja akselikin on tuhoutunut :lol:

Ainakin kun miettii sitä käryn määrää ja välyksiä...

EDIT:
Lisätäänpä vielä se, että tietääköhän joku mistä noita polttoainetankin pantoja saisi?
Toinen on ikävän ruozteessa ja toinen ihan OK. Ovat vieläpä todella hyvin hollilla, eikä kummankaan pannan pultti ainakaan *NÄYTÄ* olevan jumissa (!!??) ruosteen vuoksi. Voi toki sieltä keskeltä olla poikki, kuten Albertolli mainitsi, mutta...

JTD:ssä nuo on vieläpä todella makosasti näkyvillä, muistelen joskus TS:ään miettineeni ja ne pantojen päät uppoaa sinne "jonnekin". Ainakin Boseliftissä.

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Välttämättä nuo nykyajan laturit ei ole niin helppoja avattavia kuin nuo vanhemmat (tai maatalouskoneissa olevat), selkeesti vaikeutettu DIY-miesten hommia :evil:

Mutta eikö tuossa ole nyt jo helpompaa että antaa pajan hommata sinne laturin jos kerran vaikeuksia löytää varmasti oikea? Maksaa sekin jos sinne koitetaan väärää ensin tai muuten homman kanssa älyttömästi säädetään... Kyllä tästä taas ymmärtää hyvin sen että osa pajoista ei halua käyttää asiakkaan tuomia osia :roll:

Mitä muista konsernin kamppeista on kokemuksia niin laturit voivat poiketa selkeesti esmes markkina-alueen mukaan, tai auton varusteiden. Ja nuo tarvikeluettelot näyttää yleisesti osille sopivuuksiksi yleensäkin mitä sattuu...

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nooh, 300eur edestä voi säätää ja tarvike tulee halvemmaksi, sekä sen jopa saa. Vaihtoehtona odotella viikkoja...

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Pitäisi laittaa tilaukseen allekirjoituksen 156:een alatukivarret, koiranluut ja vakaajan kumipuslat. Onko kokemuksia Fortune Line -tukivarsista, hinta ei ole paha mutta ovatko täyttä kuraa, kestäisivätkö yhtään paremmin jos laittaisi alapalloniveliin kunnollista rasvaa? TRW tai Moog voisi olla varmempi valinta, kalliimpia toki.
Oletteko saaneet taiteiltua vakaajatangon pantakiinnikkeet uusien kumipuslien kanssa vakaajatangolle vakaajan päästä, vai oletteko suosiolla modanneet pantakiinnikkeen puoliskot irti toisistaan?
Siis saako uusia puslia ylipäätään pantakiinnikkeiden sisään kun puslissa on reunus, paljon rasvaa ja väkivaltaa, vai suosiolla halkaista pantakiinnikkeet?

Tangon pää on litteä ja aika leveä, siitä puslat saattaisivat mennä mutta liki 90 asteen mutka sen jälkeen mietityttää, vanhat puslat teurastin suosiolla heti kun sain ne esiin, ei meinannut saada vanhoja väljiä pusliakaan mutkan läpi, toki vakaajatangossa oli ruostetta, massaa ja kaikenlaista töhnää, täytyy putsata tanko puhtaaksi sinne puslien kiinnityspisteeseen saakka, ja ylikin.

Vakaajatangossa lienee puslien kohdassa kulumaa, se täytyy kait kompensoida leikkaamalla jostain limupullosta ohutta muovia pantojen ja puslien väliin.

Entä mikä virka niillä puslien viereisillä pakeliittirinkuloilla oikein on, menivät rikki kun niihin koetti saada varovasti välystä niiden halkiosta, eikait tuollaiset pakeliittiosat oikeasti voi olla tarkoitettu keskittämään vakaajatankoa, vai ovatko jokin insinöörin näkemys puslien pölysuojauksesta tms? Tarvitseeko niiden tilalle kehittää jokin muu ratkaisu, vai jättää suosiolla pois?
Viimeksi muokannut Sautio, 26 Maalis 2015, 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tukivarret jos haluat vaihtaa vähintään kerran vuodessa, osta halvinta mitä saat. Jos haluat vaihdella harvemmin, joutuu menemään TRW/Vema/OPEC-linjalle.
Eikä niilläkään aina autuaaksi tule...

Sanon tämän niiden puslien vaihdosta. Eli pannat löysälle ja voimalla irti puoliskot toisistaan, koska muuten et pysty sitä käytännössä vaihtamaan.

Paitsi irrottamalla apurungon ja saaden sitä ruoskaa esille. :P

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=27681

Nakutin
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 11:15
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nakutin »

Aquatica kirjoitti:Tukivarret jos haluat vaihtaa vähintään kerran vuodessa, osta halvinta mitä saat.
Koskee näköjään kaikkee muutakin. Viime syksynä katsuri sitä mieltä, että kuskinpuolen ylätukivarren puslat väljät.
Huoltomerkinnöistä katselin, että edellinen omistaja laittanu powerflexit joskus molemmille puolille ja niillä oli nyt sitten reilu 100 th ajettu.
Jostain syystä piti sitten olla pöljä ja ostaa tilalle ne mätänetin kympin kumit ja nyt 8 kk myöhemmin ne ovat väljät. Sen sijaan vänkärin puolella olevat powerflexit on edelleen ok. Kilsoja 130th.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Powerflexit kestää pidempään, mutta kestääkö pallonivelet... Ne kun hajoaa sitten, jos ei kumit. :P

Tosiaan 156:ssa pääsääntöisesti hyviksi todettu nuo yllämainitut (ja jotkut tarvikkeetkin varmasti hyviä, sitä en sano). Mutta Motonetista ostat Mapcoa, niin voit olla varma, että ei kestä kauaa. Hyvä, jos viikon menee narinoitta :lol:

Oma ysksilöni on pääosin "halvimmalla mitä löytyy -mennään" varaosien kohdalta, poislukien moottori- ja voimansiirto. Ostin Fixukselta jonkun "paremman" ylätukivarren ja kai se kaksi-kolme viikkoa kesti hiljaisena? Mutta olkoot siellä nyt niin kauan kuin ei väljää ole, piti ääntä tai ei. Seuraavaksi varmaan tilaan eBaysta sellasen ~150euron setin, jossa on tukivarret eteen, taakses + koiranluut...
Vastaavan setin ostin edelliseen tessuun (valmistaja oli RUG), kun poikittaiset takatukivarret piti vaihtaa. Nimimerkki alamajy osanee sanoa, onko kestäneet vaiko ei.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Mulla on kyllä niin huonot kokemukset tarvike-osista, että huh. Tuntuu, että jos autolla oikein ajetaan ja vaikka poiketaan joskus ratapäivillä, niin vuosi/20000km on oikein hyvä tulos. Ensiasennus trw ylätukivarret ~80tkm ja seuraavat (trw) ~saman. Orggis alatukivarret (olis menny vielä) 105tkm ja toiset alla vielä. Ainuat tarvikeet, mitkä on kestäny yllättävän kauan (2v jo :shock:) on koiranluut. Muutaman makaronin kokemuksella, tarvikeosien kestävyys italiaanoissa on ihan naurettavaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuten sanottua, 20tkm on hyvä.

Itselläni on viimeisistä TRW:stä huonoja kokemuksia, mutta jossain joku täällä puheli epäilleen jonkun myyjän tm. että olisi oikeasti Delphiä nykyään... Tai voi olla mitä tahansa muutakin.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Takalaikkoja katsoin omaani niin yllättäen TRW olikin halvin 18,49 / kpl, onkohan valepukuinen delphi?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Laikkoja? Levyjä? Häh? :D

Sori koltiainen, aina joskus menee hieman ohi.

Jos levyt, niin ainakin JTD:hen saa takajarrulevyinä Bremboa 21,20/kpl...

pjernstr
Viestit: 139
Liittynyt: 28 Syys 2014, 23:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja pjernstr »

Saako tukivarsista jotenkin vaihdettua pallonivelet erikseen? Omat vielä paikalla ja näytti olevan prässätty kiinni. Jos laittaa uretaanit niin tuntisi järkevältä askarrella samalla kunnon pallonivelet eikä ostaa uudet arpaosat mistä jää puolet käyttämättä puslien myötä.

Niin, mikä on muuten monessa alkuperäisosassa esiintyvä symboli? Sellainen Wankel mäntä ympyrässä ja sen keskellä ketju/ Audin renkaat. 156:saa nämä. Vanhemmissa ilmeisesti ollut jotain kolmiota tai muita muotoja sarjan mukaan. Onko tämä joku vastaava tunnus? Imusarjassa, vilkuissa, etuvakaajan puslissa toi sama.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Aquatica kirjoitti:Tukivarret jos haluat vaihtaa vähintään kerran vuodessa, osta halvinta mitä saat. Jos haluat vaihdella harvemmin, joutuu menemään TRW/Vema/OPEC-linjalle.
Eikä niilläkään aina autuaaksi tule...

Sanon tämän niiden puslien vaihdosta. Eli pannat löysälle ja voimalla irti puoliskot toisistaan, koska muuten et pysty sitä käytännössä vaihtamaan.

Paitsi irrottamalla apurungon ja saaden sitä ruoskaa esille. :P

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=27681

Harmi kun ei tullut käytettyä hakua, olisi ehkä löytynyt tuokin ketju. Kuitenkin otin pannat kokonaisina irti ja porasin niiden prässäykset irti viilapenkissä.
Onko muilla tallessa ne pakeliittirenkaat siellä puslien vieressä, jos on niin kuinka pusliin on saatu laitettua puuruuveja?
Pitääköhän ne pakeliittirenkaat laittaa paikalleen esim. epoksilla ja kiristää putkiklemmari ympärille tms, vai onko ne rinkulat täysin turhat somisteet?
Vakaajatangon paksuus näyttää olevan 22mm ei-kuluneesta kohdasta jossa on maali tallella. Spareto tarjoaa etuvakaajan puslia mutta ei kerro minkä paksuiseen vakaajaan ne on tarkoitettu.
Paljonko pitää köyhtyä alatukivarsista jotka kestäisivät ainakin muutaman vuoden, onko kokemuksia Febi-Bilsteineistä?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Voithan ostaa Powerflexiltä uretaanirunkopuslat, siellä on listalla millikoon mukaan.
Mutta tuosta pakelliitista en ole ollenkaan edes tietoinen, itse porasin kyljestä ruuvit läpi, kun en vielä (kään) ole päässyt puslanvaihtoon asti, vaikka uudet puslat olisikin jo... Niitit on tuhottu jo, tottakai 8)

Tai sitten laitat viestiä info@spareto.com jos Sparetolta haluat hankkia; sieltä myös varmaankin löytyy eri kokoisia mitä ei listalla ole, kunhan nätisti pyytää - tuleva laturini mm. ei ole millään listalla heillä.
Ekan paluuviestin tulemiseen mennee ehkä seuraavan arkipäivän puolipäiville, mutta siitä tuppaa nopeata olemaan kun kontakti luotu.

Nimittäin Andrei Zabello Spareton päästä jälleen hoitanut asiakaspalvelun erityisen mallikkaasti tässä omassa laturicasessa!

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

http://s17.photobucket.com/user/krustyk ... 7.jpg.html
Tuollaiset muovirenkaat siellä oli puslien vieressä.
Taidan tyytyä ihan tavallisin kumipusliin, niitä kun saa justeerattua tiukemmiksi muovisoiroilla.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nuo renkaat näyttää joltain jälkiasennusvirityksiltä; ehkä laitettu siksi, ettei kallistuksenvakaaja liikkuisi sivusuunnassa (oire väljistä puslista) ja kolisisi. Enpä mitään muuta ideaa noille keksi, yhdessäkään kuvassa aiemmin tuollasia nähnyt...

pjernstr
Viestit: 139
Liittynyt: 28 Syys 2014, 23:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja pjernstr »

Se muovi on jossain mallissa/revisiossa. Aika syöpynyt tanko kuvan perusteella.
Jossain oli koko tanko puslineen reilu 60€ mutta nyt en enää löydä. Mielestäni oli Spareto mutta siellä oli nyt yli 100€ nuo vakaajat.

http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=56425

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Kuvan lainasin tuolta alfa156.net -sivustolta, ei ole siis omasta autostani toi kuva. Omassani ei ole vakaajatanko ihan noin syöpynyt, jotain pientä pykälää toki tuntuu siinä missä puslat on olleet, tokihan ne kuluttavat metallia. Ei ole tarkoitus alkaa koko tankoa vaihtamaan, auto pitäisi saada nosturille apurungon tiputusta varten, eikä se ole nyt mahdollista. Ainakin vääränmerkkisiin on onnistunut ihan hyvin vakaajatangon kumi kompensointi uusilla puslilla + laittamalla muovisuikale pannan ja kumin väliin tuomaan lisätiukkuutta puslaan.

Kait noi pakeliittirenkaat voisi koettaa korjata ja laittaa takasin, niiden tehtävänä varmaankin olisi estää vakaajan liike puolelta toiselle. Aika useassa googlen kuvahaun tuloksessa noi muovirinkulat näyttää olevan.

Googlailun tuloksena näyttäisi siltä että noita vakaajan kumipuslia löytyisi sisähalkaisijaltaan 21,5mm ja 22,5mm, eli omaani kuuluisi kaiketi hankkia 21.5mm:n halkaisijalla olevat. Mistä olette noita hankkineet, Heikalla ei näytä olevan noita ainakaan nettikaupassaan?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

tuo 21,5mm on se oikea ja vähän kuluneellakin vakaajalla toimii. Jos noi pakeliitit puuttuu (omassa terästä) niin sivusiirtymää tapahtuu, niin kauan kunnes toppaa etukelkkaan. Luulis ääntävän.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

pjernstr kirjoitti:Saako tukivarsista jotenkin vaihdettua pallonivelet erikseen? Omat vielä paikalla ja näytti olevan prässätty kiinni. Jos laittaa uretaanit niin tuntisi järkevältä askarrella samalla kunnon pallonivelet eikä ostaa uudet arpaosat mistä jää puolet käyttämättä puslien myötä.

Niin, mikä on muuten monessa alkuperäisosassa esiintyvä symboli? Sellainen Wankel mäntä ympyrässä ja sen keskellä ketju/ Audin renkaat. 156:saa nämä. Vanhemmissa ilmeisesti ollut jotain kolmiota tai muita muotoja sarjan mukaan. Onko tämä joku vastaava tunnus? Imusarjassa, vilkuissa, etuvakaajan puslissa toi sama.
Kai ne pallonivelet joku pellepeloton voisi vaihtaa.
En tiedä miten nopeasti uretaanipuslat kuluu, mutta voihan ne samat vaihtaa seuraaviinkin tukivarsiin?

Olisiko se symboli Alfan logo.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Täytyy kehittää vakaajalle jotkin stopparit, tai sitten retusoida vanhat pakeliittirenkaat takaisin vahvistettuna.

Ulkomaiden forumeilla tuntuvat kehuvan Delphin alatukivarsia, itselläni ei ole Delphin varaosista muuta kokemusta kuin että vääränmerkkiseen ostamani Delphin kampiakselin asentoanturi kesti reilut 4kk, oireili jo aiemminkin, onko Delphin tukivarsista jollain kommentoitavaa?
Eipä ollut oikeastaan lainkaan rasvaa noissa Motonetistä ostetuissa BS Brake System -ylätukivarsissa, pallonivelissä olipieninökäre jotain kirkasta rasvantapaista, ja puslissa ei ollut yhtään rasvaa, ei ihme jossei halpisosat kestä. Tosin ei taida tilannetta pelastaa rasvakaan jos pallonivelet on surkeaa laatua. Näytti olevan pallonivelissä muovisisus, evät taida kauaa kestää vaikka siellä nyt laadukasta rasvaa (Mobilith SHC 460) onkin.
Viimeksi muokannut Sautio, 28 Maalis 2015, 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itselläni kallistuksenvakaajissa on vain "syvennykset" puslien kohdalla, tai "kaulukset" - miksikä niitä haluaa kutsua. Ne tuppaa pitämään ne paikallaan, kunhan puslat on tarpeeksi tiukat.

Eiköhän tuo Delphikin ole ihan hit-or-miss, eli tulee joko hyvä tai huono. Kunhan et Mapcoa hommaa :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Delphi on vähän ristiriittainen tapaus. Firma taitaa olla maailman suurin alkuperäisosien valmistaja (ainakin oli joskus) eli osaavat tehdä laatuosiakin, mutta tarvikepuolella myydään Delphi-brändillä vaihtelevan laatuista osaa.

Veikkaan että ne huonolaatiset delphit on paljolti jotain kaukoidän ryjää joissa on delphiä pelkkä nimi paketissa.

Vastaa Viestiin