Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Valvoja: Moderators
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Tuossa vanhassa mallissa on helpompi purkaa sisäverhous kun on neljästä osasta, uudemmissa on kokonainen ovipahvi. Senkin saa kyllä irti ehjänä, mutta penkki ainakin on irroitettava.
Fl-mallissa oli myös kerran ovi jumissa ja se alkoi toimimaan kun vähän tankoja liikutteli.
Fl-mallissa oli myös kerran ovi jumissa ja se alkoi toimimaan kun vähän tankoja liikutteli.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Toimispa kuskin oven sähköikkuna On tää niin hauskaa välillä näiden kanssaCARF0609 kirjoitti:morjens, uskaltaako enää kirjoittaakaan edellisten suunta sekoilujen jälkeen. Itse olen tehnyt näin. Ikkuna alas ja sen tiiviste pois paikoiltaan. lähtee ihan nostamalla ja lievästi taaksepäin vetämällä. (siis peilin alta pois.) Sitten vaan pitkällä ja ohuella meisselillä yrittää saada lukkoa pois lukkoasennosta. Se pieni vipu siellä ei ole liikkunut.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Kestääkö kori ilman muodonmuutosta jos on pukit edessä tunkin nostopaikkojen kohdalla? Tein näin ja etuovista huomaa että kori on vääntynyt tässä tilassa. Ovet kolahtaa kun laittaa kiinni. Tosin sama oli 156:n kohdalla kun pukitin sen... 164:ssa on vaan isompi moottori keulalla ja varmaan painavampi nelivetolaatikko.
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Kyllä tuon normaalia eläväisyyttä.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Kuskin ovi roikkuu pikkasen, onko saranatappeja saatavilla missään? On tuo oven kiinnilaitto jo vähän sellasta paiskomista. Koitin säätää lukitustappia, mutta ei saa oikeen hyvää.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Onko ne saranatappien pultit tiukalla, sekin voi vaikuttaa roikkumiseen, elikä ne 10 mm pultit millä tapit liitetään toisiinsa.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Koitin mä niitä tossa vähän kiristää, mutta tuntuvat olevan aika tiukalla.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Voi olla vaikea löytää uusia. Koita laittaa jostain ohuesta pellistä, esim. limutölkistä suikale saranatappiin, jos se vaikka auttaisi.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Täytyy koittaa. Tai sit jos vaan vaihtaa takaovien kans tapit keskenään, ku ne aika vähällä käytöllä.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Ei varmaan ole niin hyvää tuuria, että tapit olisivat samat kuin 155:ssa?
Tallista pitäisi löytyä orginaali käyttämätön osa.
Tallista pitäisi löytyä orginaali käyttämätön osa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Hmm... Toihan selvii vaan koittamalla.Albertolli kirjoitti:Ei varmaan ole niin hyvää tuuria, että tapit olisivat samat kuin 155:ssa?
Tallista pitäisi löytyä orginaali käyttämätön osa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Sain ku sainki sen kiristämällä korjattua! Nyt ei enää roiku, mutta ovi menee edelleen huonosti kiinni. Purkasin lukkolaitteen osiin, pesin ja rasvasin kunnolla. Koitin lukitustappia myös säätää bpilarista, mutta ei tunnu auttavan. Tuntuu ku tiivisteet olis liian jäykät tms. Joutuu vetämää aika kovaa oven kiinni että jää kiinni. Jos heittämällä paiskaa ni pongahtaa irti lukosta eikä jää kiinni. Lukitustappia jos säätää ulospäin, ni ovi lukittuu liian auki, ja kylkilinjaan jää pykälää.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Osaakos joku sanoa onko lampunpesimillä ja tuulilasinpesimillä omat pumput? Q4 imee nestettä ihan simona ja tää suihkuttaa aina valoille, oli valokatkaisija sitten missä asennossa tahansa. Sulakekin oli sama pyyhkimillä ja molemmilla pesimillä. Purkamatta ei pumppuja näkynyt missään.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Pitäs lampunpesureilla olla erillinen, sehän tekee painetta enemmän kuin tuulilasille ruikkaava. Liitin irti pumpusta, jos ei halua ajovaloille vettä.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Miten oven etureuna asettuu lokasuojaan nähden, olisiko saranat liian sisällä? Ovihan menee itsestään kiinni kun päästää sen n. 30-40 sentin päästä irti, koska ovet takareuna nousee hieman ylöspäin oven ollessa avattuna. Onko vastatappi ehjä, sekin voi vaikuttaa tuohon, sehän vanhemmiten hajoaa, eikä enää ole jämpti kitaan. Koita jonkin muun oven osaa siihen ja aavistuksen oven takareunan kuuluisikin olla ulompana kuin takimmaisen etureuna.Jonzan kirjoitti:Sain ku sainki sen kiristämällä korjattua! Nyt ei enää roiku, mutta ovi menee edelleen huonosti kiinni. Purkasin lukkolaitteen osiin, pesin ja rasvasin kunnolla. Koitin lukitustappia myös säätää bpilarista, mutta ei tunnu auttavan. Tuntuu ku tiivisteet olis liian jäykät tms. Joutuu vetämää aika kovaa oven kiinni että jää kiinni. Jos heittämällä paiskaa ni pongahtaa irti lukosta eikä jää kiinni. Lukitustappia jos säätää ulospäin, ni ovi lukittuu liian auki, ja kylkilinjaan jää pykälää.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Valonpesimille on oma rele konehuoneessa. Sen irroituksella loppuu ylenpalttinen ruikkiminen. Voin huomenna katsoa tarkemmin mikä rele se on.Epezi kirjoitti:Osaakos joku sanoa onko lampunpesimillä ja tuulilasinpesimillä omat pumput? Q4 imee nestettä ihan simona ja tää suihkuttaa aina valoille, oli valokatkaisija sitten missä asennossa tahansa. Sulakekin oli sama pyyhkimillä ja molemmilla pesimillä. Purkamatta ei pumppuja näkynyt missään.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Valonpesureiden jaksorele löytyy pissapojan täyttöaukon vierestä lukkopellistä. Saman suojan alla on se rele ja yksi liitin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Hmm... Tänään rupes ovi pelaamaan jo suhteellisen hyvin - enkä edes koskenu siihen ollenkaan eilisen jälkeen. Oiskohan ne uudet paksut rasvat ahistanu siellä sen verran, että lukituslevyllä(mitä jousi työntää lukkolaitteen sisällä) kesti hetken liikkua siihen hampaiden väliin, joten jos oven paiskas ilman että piti vetoa päällä - ovi pomppas takasi auki kun levy ei ehtiny lukittaa hampaita. Tänään tuntus meinaan pelaavan ihan normaalisti, ja vois koittaa säätää vielä pikkasen sisemmäks sitä vastatappia. Pikkasen kylkilinjassa liikaa pykälää vielä.VMTD kirjoitti:Miten oven etureuna asettuu lokasuojaan nähden, olisiko saranat liian sisällä? Ovihan menee itsestään kiinni kun päästää sen n. 30-40 sentin päästä irti, koska ovet takareuna nousee hieman ylöspäin oven ollessa avattuna. Onko vastatappi ehjä, sekin voi vaikuttaa tuohon, sehän vanhemmiten hajoaa, eikä enää ole jämpti kitaan. Koita jonkin muun oven osaa siihen ja aavistuksen oven takareunan kuuluisikin olla ulompana kuin takimmaisen etureuna.Jonzan kirjoitti:Sain ku sainki sen kiristämällä korjattua! Nyt ei enää roiku, mutta ovi menee edelleen huonosti kiinni. Purkasin lukkolaitteen osiin, pesin ja rasvasin kunnolla. Koitin lukitustappia myös säätää bpilarista, mutta ei tunnu auttavan. Tuntuu ku tiivisteet olis liian jäykät tms. Joutuu vetämää aika kovaa oven kiinni että jää kiinni. Jos heittämällä paiskaa ni pongahtaa irti lukosta eikä jää kiinni. Lukitustappia jos säätää ulospäin, ni ovi lukittuu liian auki, ja kylkilinjaan jää pykälää.
Mites muuten tuo ovenavaustunnistin tuolla lukkolaitteen sisällä - saako niitä uusia jostain, vai mistäs se johtuu kun ei enää ovi mene kojelaudan mukaan kiinni, eikä sisävalot syty kun oven avaa? En ihan niin syvälle purkanut eilen lukkolaitetta, että oisin sen saanut kätösiini. On vissiin joku mikrokytkin.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
^niitä on kahdenlaisia, mikrokytkimella tai reedreleellä. jälkimmäinen toimii lukkolaitteessa olevalla magneetilla. Uusia tuskin löytyy, mutta joltain vois löytyä käytettyjä. Noi reedreleet harvemmin rikki menee, puhdistus todennäköisesti auttaa.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Tuli mieleen, että tohonhan vois porata sellasen perinteisenmallisen tarvikepainokytkimen johonki fiksuun paikkaan. Ois vähän varmempi ku tollanen mikrokytkin jatkossa. Ois vielä helppo asentaa kun laittaa kytkimen oveen eikä "karmiin", ni ei tarttis johtoja niin paljoa selvitellä. Jos siis ei mikrokytkintä löydy mistään... Toisaalta jos vika on vaan siinä, että kytkimen painike kuluu päältä siten, että ei enää painu tarpeeksi alas, ni sillonhan se on helppo korjata jollain shimmilevyllä tai kovalla liimalla tms.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Tänään jumppasin Q4:n etuiskaria kun laakerointi oli mennyt jumiin. Suojakumit rikki molemmin puolin ja oikealta laakeri jumissa. Enpä ole ennen tuommosta ratkaisua nähnyt että laakerointi on jousen alapäässä.
Kaupasta ei osia löytynyt joten putsasin vanhan laakerin (muovit, koolit ja kaikki kuulat erikseen) ja laitoin kunnon vedenkestävää vaseliinia laakerin täyteen(BPW sininen laakerirasva). Tilaukseen meni etuiskareiden suojakumit ja laakeroinnit.
Ja sitten se tyhmä kysymys: Mitä tehdä jos haluaa Q4:n perää alemmas? Tuota jousta ei ole vissiin muissa autoissa käytetty ja ainakin matalemmat ja jäykemmät jouset taitaa olla kiven alla. Tai onko tuohon edes ikinä tehty madallusjousia? Etupäähän taitaa käydä etuveto 164:n jouset?
Kaupasta ei osia löytynyt joten putsasin vanhan laakerin (muovit, koolit ja kaikki kuulat erikseen) ja laitoin kunnon vedenkestävää vaseliinia laakerin täyteen(BPW sininen laakerirasva). Tilaukseen meni etuiskareiden suojakumit ja laakeroinnit.
Ja sitten se tyhmä kysymys: Mitä tehdä jos haluaa Q4:n perää alemmas? Tuota jousta ei ole vissiin muissa autoissa käytetty ja ainakin matalemmat ja jäykemmät jouset taitaa olla kiven alla. Tai onko tuohon edes ikinä tehty madallusjousia? Etupäähän taitaa käydä etuveto 164:n jouset?
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Itselläni odottaa kanssa kääntölaakerit asennusta. Tilasin Örumin kautta Ruvillen laakerit (tehdastilaus). Nuo on sijaintinsa takia melko herkät rikkoutumaan, kun ottavat vettä ja roskaa sisäänsä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
On Q4:ään joskus ammoisina aikoina saanut madallusjousia, mutta ainakin ulkomaan elävien foorumilla puhuivat jo vuosia sitten ettei noita vietereitä enää löydy mistään.
Vallilan Takomo käsittääkseni tekee sellaiset kiekurat kuin asiakas haluaa, hinnasta en osaa sanoa.
Vallilan Takomo käsittääkseni tekee sellaiset kiekurat kuin asiakas haluaa, hinnasta en osaa sanoa.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Minä tilasin Kahalta samanmerkkiset laakerit. Tehdastilaukseen menivät. Suojakumit tilasin Filarolta Heikalta. Veikkaan että jousien hinta on aika suuri ellei sitten tilaa isompaa erää. Voisihan sitä kysyä... ja jos hinta ei ole paha niin alkaa punnitsemaan ja mittailemaan autoa ja kaivaa insinööriopintojen jousilaskukaavat esiin
Moni on ehdottanut rälläkkähommia jousille... ei oikein nappaa nuo amismadallukset...
Moni on ehdottanut rälläkkähommia jousille... ei oikein nappaa nuo amismadallukset...
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Reedrele/kytkimiä vaihdettu. Löytyy ihan elektroniikkaliikkeestä. Tai jostain sopivasta muusta komponentista (levyasemat yms.) jos on hiukkaakaan romuroopen alkeita ja säästänyt kaikkea.Epezi kirjoitti:^niitä on kahdenlaisia, mikrokytkimella tai reedreleellä. jälkimmäinen toimii lukkolaitteessa olevalla magneetilla. Uusia tuskin löytyy, mutta joltain vois löytyä käytettyjä. Noi reedreleet harvemmin rikki menee, puhdistus todennäköisesti auttaa.
Jos tuo reedrele ei ole tuttu niin huomioi vanhan asento. Ja voi testata irtomagneetilla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Kuskin oven lukko purettu, pesty ja rasvattu kunnolla - ja jääty edelleen pakkasella! Pitääköhän vaihtaa jäykempi jousi sisälle, vai tuliko laitettua liian jäykkää rasvaa.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Jos kotitaloussiirappia laitoit niin se on liian jäykkää, jotain ohutta sprayta kun laitat pitäisi toimia, miksei jäykempi jousikin toimisi.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Ihan rasvaprässistä sinistä konerasvaa Purkasin äsken uudestaan ja vaihdoin rasvat ohueen teflonpohjaseen tököttiin, ni nyt pelaa ku uus! Venytin samalla vähän sitä jousta. Putsasin myös sen magneettikytkimen, ja sekin rupes toimimaan
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 21 Tammi 2006, 13:16
- Car(s): Alfa 164 TS;Motoguzzi Lm3 ja Ducati ST4s
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Kyseessä 164 2.0 TS, voisiko joku tarkistaa omastaan miten päin veden lämpötila-antureitten johdot tulee? Toinen ruskea ja toinen oranssi mustalla viivalla. Sijainti on syl.kannen päädyssä vaihteiston yläpuolella.
- SPO
- Viestit: 88
- Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
- Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
- Paikkakunta: Nivala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Jos välttämättä haluat laittaa ajettavuuden pilalle, niin voin myydä koko sarjan, etteivät jää tyhjänpanttina hyllyyn pölyttymään.Vehje kirjoitti:Mitä tehdä jos haluaa Q4:n perää alemmas? Tuota jousta ei ole vissiin muissa autoissa käytetty ja ainakin matalemmat ja jäykemmät jouset taitaa olla kiven alla. Tai onko tuohon edes ikinä tehty madallusjousia? Etupäähän taitaa käydä etuveto 164:n jouset?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
^Minäkin voisin olla kiinnostunut, mutta Vehje vääntäkööt ensin kauppoja kun oli ensin apajilla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Kiitos Epezille kohteliaisuudesta Laitoin SPO:lle viestiä.
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Meni Q4:ssa takaovi jumiin
Ei oo takalukkoja tarvinnut koskaan ropata niin vaivaakos näitä sama ongelma kuin etulukkoja joissa jousi ponppaa paikaltaan?
Hyviä vinkkejä avaamiseen? Saako faceliftin oviverhoilua ehjänä irti?
Tämä on tietysti vielä lapsilukossakin joten sisäkahvallakaan ei tee mitään.
Ei oo takalukkoja tarvinnut koskaan ropata niin vaivaakos näitä sama ongelma kuin etulukkoja joissa jousi ponppaa paikaltaan?
Hyviä vinkkejä avaamiseen? Saako faceliftin oviverhoilua ehjänä irti?
Tämä on tietysti vielä lapsilukossakin joten sisäkahvallakaan ei tee mitään.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Tänään se aukesi ja toimi niinkuin ei mitään olis ollutkaan Pakkasta ei ole ollut moneen päivään.
Otin varmuudenvuoksi lapsilukon pois.
Otin varmuudenvuoksi lapsilukon pois.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 01 Syys 2014, 23:12
- Car(s): -89 164 V6 12v
Ex. -03 156 V6
Ex. -99 Jaguar xjr
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Tuli tässä hankittua 164 3.0 12v ja muutaman päivän ajelun jälkeen huomasin seuraavaa: kiihdyttäessä lappu pohjassa tärisee hieman, ei kuulu jos kiihdyttää rauhallisesti tai ajaa tasaista nopeutta. Tehoja tuntuu puuttuvan. Tyhjäkäynti on vähän epätasainen ja matalilla kierroksilla ajaessa pomputtaa, etenkin 1.vaihteella. En ole juuri ehtinyt tarkemmin vielä asiaa tutkia ja ajattelin kysäistä jos jollain olisi näkemystä.
Kulkine oli seisonut talven ja ajettu sen jälkeen n. 200 km. Edellinen omistaja oli tämän läpikäynyt kokonaan, minkä jälkeen on nähnyt 4 kesää ja 27tkm.
Kulkine oli seisonut talven ja ajettu sen jälkeen n. 200 km. Edellinen omistaja oli tämän läpikäynyt kokonaan, minkä jälkeen on nähnyt 4 kesää ja 27tkm.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Tietääkö kukaan Q4 omistaja missä sijaitee flektin moottorin plussajohdon sulake(saattaa olla sama muissakin malleissa)? Maapuoli toimii releineen mutta moottorille ei tule plussaa. Sähkökaaviot löytyy mutta kaavio ei kerro sulakkeen G254 (40A) paikkaa.
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Itselleni vastaten flektimoottorin plussajohdon sulake löytyy tulipellin plussajohtohässäkästä. Paisarin ja jarrunestesäiliön läheisyydestä heti tuon ensimmäisen luukun takaa missä lukee 40A:
- Liitteet
-
- WP_20150506_001.jpg
- (142.88 KiB) Tiedosto ladattu 4897 kertaa
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Sitten seuraavaa kyssäriä. Joutokäyntimoottori imusarjan takana pitää ison muuntajan tapaista huminaa ja lämpenee tulikuumaksi kun virrat on päällä mutta auto ei käy. Onko tämä normaalia vai onko moottori risa? Kun moottorin töpseliä runkkaa kiinni/irti riittävän monesti niin moottori hiljenee. Sitten kun auton käynnistää niin joutokäynti humppaavaa hirmuisesti ja auto kuulostaa loppuun viritetyltä vaparilta. Hetken kuluttua käynti palautuu normaaliksi.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=KbBhKHB ... e=youtu.be
Video: https://www.youtube.com/watch?v=KbBhKHB ... e=youtu.be
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Ei mitään tietoa, mutta tommoseen törmäsin: https://spareto.com/products/0-280-140- ... air-supply
samaa osaa käyttää:
ALFA 164 (164) 2.0 T.S. (164.H3)
ALFA 164 (164) 3.0
ALFA 155 (167) 2.0 T.S. (167.A2)
FERRARI 348 tb/GTB 3.4
FERRARI 512 TR 5.0
FIAT PUNTO (176) 1.4 GT Turbo
LANCI KAPPA SW (838B) 3.0 24V (838BD11A)
LANCI THEMA SW (834) 2000 Turbo 16V (834GC, 834FC)
SAAB 9000 2.0 -16 Turbo CD
VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 GTI 16V
VW JETTA II (19E, 1G2) 1.8 16V
VW PASSAT (32B) 2.2
samaa osaa käyttää:
ALFA 164 (164) 2.0 T.S. (164.H3)
ALFA 164 (164) 3.0
ALFA 155 (167) 2.0 T.S. (167.A2)
FERRARI 348 tb/GTB 3.4
FERRARI 512 TR 5.0
FIAT PUNTO (176) 1.4 GT Turbo
LANCI KAPPA SW (838B) 3.0 24V (838BD11A)
LANCI THEMA SW (834) 2000 Turbo 16V (834GC, 834FC)
SAAB 9000 2.0 -16 Turbo CD
VW GOLF II (19E, 1G1) 1.8 GTI 16V
VW JETTA II (19E, 1G2) 1.8 16V
VW PASSAT (32B) 2.2
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Miten käy tyhjää jos liittimen irroittaa tyhjäkäyntimoottorilta?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Kun moottori ei ole kytketty niin kylmänä kierrokset pysyy 500rpm paikkeilla, kun moottori kytkettynä normaalisti yli 1000rpm. Mutta lämpimänä ei ole eroa joutokäynnillä onko moottori kytketty vai ei. Ajossa huomaa sitten taas kun moottori ei ole kytketty, pienillä kierroksilla ja vähällä kaasulla auto alkaa nykimään.
Tää on vähän arvoituksellinen auto ainakin mulle kun kone on 166:sta ja muut hilut 164:sta. Epäilee vähän kaikkea Eikö tässä Q4-mallissa pitäis olla 45mm imuputket? Mulla ei ainakaan ole...
Tää on vähän arvoituksellinen auto ainakin mulle kun kone on 166:sta ja muut hilut 164:sta. Epäilee vähän kaikkea Eikö tässä Q4-mallissa pitäis olla 45mm imuputket? Mulla ei ainakaan ole...
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Pitäis.Vehje kirjoitti:Eikö tässä Q4-mallissa pitäis olla 45mm imuputket? Mulla ei ainakaan ole...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
^^no juu kyllä siinä 45mm putket pitäisi olla, ihme kyllä miksi on moiset ruuvailtu isompien tilalle, oletkos mittonut paljonkon halkaisija on? noitahan on muistaakseni noiden 45:n lisäksi 39mm ja 42mm halkaisijalla.. jokunen heppa taitaa kapoisten putkien vuoksi jäädä hukkaan.
ohessa listaa mistä yleisimmistä malleista löytyy minkäkinkokoiset:
-156 2.5V6: 42mm
-147/156 GTA: 45mm
-164 3.0 24V super: 39mm
-164 3.0 24 QV/Q4: 45mm
-166 2.5 V6: 42mm
-166 3.0/3.2 45mm
ohessa listaa mistä yleisimmistä malleista löytyy minkäkinkokoiset:
-156 2.5V6: 42mm
-147/156 GTA: 45mm
-164 3.0 24V super: 39mm
-164 3.0 24 QV/Q4: 45mm
-166 2.5 V6: 42mm
-166 3.0/3.2 45mm
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Talvella kun otin imusarjaa irti niin mielenkiinnosta mittasin imuputket. Pettymys oli kova koska eivät olleet 45mm. En muista sisähalkaisijaa mutta nyt inspiroituneena kävin mittaamassa ulkohalkaisijan joka heti kumin jälkeen on 45,2mm. Sitten putkissa tulee supistus jonka ulkohalkaisija on 44,4mm. Tämän jälkeen alkavat vasta taittumaan mutkalle. Oiskohan sisähalkaisija ollut 42mm? En voi muistaa... Edellinen omistaja on varmaan ottanut isommat putket omaan projektiinsa
Kun joutokäyntimoottorilta ottaa liittimen irti koneen käydessä, kone sammuu. Jos käynnistää koneen, että joutomoottori ei ole kytkettynä, kone käy pienillä kierroksilla... Tyhmä kysymys oli siis se että onko tuo normaalia että se moottori lämpenee niin että näpit palaa ja pitää samanlaista ääntä kuin isot muuntajat maaseudulla?
Video: https://www.youtube.com/watch?v=eYmWN-DjV3c
Kun joutokäyntimoottorilta ottaa liittimen irti koneen käydessä, kone sammuu. Jos käynnistää koneen, että joutomoottori ei ole kytkettynä, kone käy pienillä kierroksilla... Tyhmä kysymys oli siis se että onko tuo normaalia että se moottori lämpenee niin että näpit palaa ja pitää samanlaista ääntä kuin isot muuntajat maaseudulla?
Video: https://www.youtube.com/watch?v=eYmWN-DjV3c
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Vähän oudolta tuntuu että tuohon olis joku vaihtanu pienemmät putket, 166 3.0 pitäs olla nuo isommat kuitenkin? tuo mittaamasti 45,2 viittaa kyllä isompiin putkiin, tuo kuitenkin on ulkohalkaisija käsittääkseni mistä puhutaan 45mm putkissa??? ainakaan isompia ei ole vastaan tullut missään vehkeessä (ei edes GTA)...Vehje kirjoitti:Kun moottori ei ole kytketty niin kylmänä kierrokset pysyy 500rpm paikkeilla, kun moottori kytkettynä normaalisti yli 1000rpm. Mutta lämpimänä ei ole eroa joutokäynnillä onko moottori kytketty vai ei. Ajossa huomaa sitten taas kun moottori ei ole kytketty, pienillä kierroksilla ja vähällä kaasulla auto alkaa nykimään.
Tää on vähän arvoituksellinen auto ainakin mulle kun kone on 166:sta ja muut hilut 164:sta. Epäilee vähän kaikkea Eikö tässä Q4-mallissa pitäis olla 45mm imuputket? Mulla ei ainakaan ole...
166:sta on tuossa pelkkä koneen mekaaninen osio (pl nokat), kaikki sähköt on ehtaa Q4:sta. mekaniikassa taas ei muuta eroa ole kuin jakopää, öljypumppu ja jäähdytysnesteen kierto syylärille (+termostaatti) vaihteiston päässä.
Tuosta tyhjäkäynnin humppaamisesta, onko kaasuläpän perusasetukseen (tai tyhjäkäynninsäätöruuviin) koskettu? tuohan moisen oireen osaa tehdä.
Heposet on (tai ainakin oli ) pari vuotta sitten tallessa kun 'm.sa':n GTA:n kanssa kokeiltiin ahvenistolle CS4:een mennessä. Ei saanut GTA painavampaa Q4:sta jäämään 200km/h mennessä kiihdytyksessä90 kirjoitti:^^no juu kyllä siinä 45mm putket pitäisi olla, ihme kyllä miksi on moiset ruuvailtu isompien tilalle, oletkos mittonut paljonkon halkaisija on? noitahan on muistaakseni noiden 45:n lisäksi 39mm ja 42mm halkaisijalla.. jokunen heppa taitaa kapoisten putkien vuoksi jäädä hukkaan.
edit:
alfaownerilta löyty mitatut 3.2 Busson imuputken mitat:
Näemmä putket ei tasapaksut halkaisijaltaan olekaan mutta lähtöpään ulkohalkaisija 45mm.Int D = 43.25mm @ the head inlet
Ext D = 45.25mm @ the head inlet
The bend reduces to 44mm x 45mm Ext D on a 2006 3.2 GT if this is any help.
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 14 Touko 2015, 09:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Jonkun aikaa jo mielessä hautonut, ehkä hölmöä, ajatusta ja kun ei oma tietotaito ihan kaikkeen riitä, niin kysyn viisaammilta.
Onko ylipäänsä ns. järkevän rajoissa harkita vaihtavansa 12V V6-koneen tilalle 24-venttilistä pannua lähinnä ajatuksella, että 12V:stä konehuoneeseen jäisi kaikki muut palikat, paitsi 24V:n vaatimat apulaitteet. Käykö esim. 164:n viisilovinen suoraan 24V:n kaveriksi jne.
Vapaata ajatusta siis ilmaan, niin saa omaa päätä selkeämmäksi homman järkevyydestä ja ylipäänsä mahdollisuudesta.
Nimimerkillä: moottoriton 164 ja netti täynnä halpoja kokonaisia 156/166:sia.
Onko ylipäänsä ns. järkevän rajoissa harkita vaihtavansa 12V V6-koneen tilalle 24-venttilistä pannua lähinnä ajatuksella, että 12V:stä konehuoneeseen jäisi kaikki muut palikat, paitsi 24V:n vaatimat apulaitteet. Käykö esim. 164:n viisilovinen suoraan 24V:n kaveriksi jne.
Vapaata ajatusta siis ilmaan, niin saa omaa päätä selkeämmäksi homman järkevyydestä ja ylipäänsä mahdollisuudesta.
Nimimerkillä: moottoriton 164 ja netti täynnä halpoja kokonaisia 156/166:sia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
aina on järkevää päivittää 24v koneeseen 5v laatikko käy myös 24v koneen perään sellasenaan, kytkimessä on eroa 164 vs 156/166 (vetävä vs. työntävä asetelma, pl Q4) mutta nuokin on säädettävissä kyllä ristiin.Alfissimo kirjoitti:Jonkun aikaa jo mielessä hautonut, ehkä hölmöä, ajatusta ja kun ei oma tietotaito ihan kaikkeen riitä, niin kysyn viisaammilta.
Onko ylipäänsä ns. järkevän rajoissa harkita vaihtavansa 12V V6-koneen tilalle 24-venttilistä pannua lähinnä ajatuksella, että 12V:stä konehuoneeseen jäisi kaikki muut palikat, paitsi 24V:n vaatimat apulaitteet. Käykö esim. 164:n viisilovinen suoraan 24V:n kaveriksi jne.
Vapaata ajatusta siis ilmaan, niin saa omaa päätä selkeämmäksi homman järkevyydestä ja ylipäänsä mahdollisuudesta.
Nimimerkillä: moottoriton 164 ja netti täynnä halpoja kokonaisia 156/166:sia.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
Ilmeisesti siis 12V:n kaasuläppäkotelo & muu moottorinohjaus on mahdollista saada yhdistettyä 24V-lohkon & imusarjan kanssa, ettei tarvitsisi ECUa & muuta älyboxeja mahdollisesta moottorin luovuttajasta siirrellä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta
onhan se mahdollista mutta miten lie toiminnan kanssa, vetoalue kun on melkoisen eri 12v ja 24v koneiden välilläAlfissimo kirjoitti:Ilmeisesti siis 12V:n kaasuläppäkotelo & muu moottorinohjaus on mahdollista saada yhdistettyä 24V-lohkon & imusarjan kanssa, ettei tarvitsisi ECUa & muuta älyboxeja mahdollisesta moottorin luovuttajasta siirrellä?
Kyllä itse ecun vaihtasin samasta autosta (tai edes samantyyppisestä koneesta) moottorin mukana.