Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikun siellä apurungon sisällä on about 2mm:n paksuiset ja apurungon muotoon prässätyt vahvikeraudat joissa on pultinreiät. Irtonaiset teräskäikäleet siis joita sai sovitella paikalleen jotta sai apurungon pultit läpi.
Normaalisti tuollaisten vahvikkeiden luulisi olevan hitsattu tehtaalla kiinni apurungon puoliskoon ennen apurungon puoliskoiden hitsausta / prässäystä toisiinsa kiinni.
Pannan ala- ja yläpuolisko kyllä menivät paikalleen ihan ok Spareton 21,5mm:n kumipuslien kanssa kun sain kiilattua yläpuoliskoa oikeassa kulmassa alaspäin. Mutta oli ihan konkreettisesti liian monta liikkuvaa osaa jotta homma olisi sujunut helposti.
Normaalisti tuollaisten vahvikkeiden luulisi olevan hitsattu tehtaalla kiinni apurungon puoliskoon ennen apurungon puoliskoiden hitsausta / prässäystä toisiinsa kiinni.
Pannan ala- ja yläpuolisko kyllä menivät paikalleen ihan ok Spareton 21,5mm:n kumipuslien kanssa kun sain kiilattua yläpuoliskoa oikeassa kulmassa alaspäin. Mutta oli ihan konkreettisesti liian monta liikkuvaa osaa jotta homma olisi sujunut helposti.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^jaajaa
Omassa kulkineessa siellä ei ole irto-osia.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ne on jo ruostuneet kiinni apurunkoon?
Mutta jos hiplailee apurungon sisäosaa niin huomaa että siellä on kallistuksenvakaajien kiinnityspisteiden kohdalla teräsvahvistuslattarauta joka on reunoiltaan prässätty alaspäin. Omassani noi olivat molemmat jostain syystä irti. Tai sitten ne on prässätty reikiin kiinni, ja omassani ruostuneet pultit repivät ne mukanaan alas tms.
Suosittelen kyllä hankkimaan alatukivarsiin ja kallistuksenvakaajiin orkkispultteja, oli todella helppoa laittaa paikalleen alkuperäisiä pultteja joissa oli ohjurit ja lukitut prikat. Tarvikepulteilla ja -prikoilla oli hankalaa saada pultteja jengoille.

Suosittelen kyllä hankkimaan alatukivarsiin ja kallistuksenvakaajiin orkkispultteja, oli todella helppoa laittaa paikalleen alkuperäisiä pultteja joissa oli ohjurit ja lukitut prikat. Tarvikepulteilla ja -prikoilla oli hankalaa saada pultteja jengoille.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep, juurikin näin tekohengittelin omaa Ahmoani kun uudet puslat eivät olleet oikean kokoisia ja en tosiaan jaksanu ruveta uuteen jumppaan niiden kanssaSautio kirjoitti:Ymmmärrän hyvin miksi noihin suositellaan vaihdettavaksi kerralla koko vakaaja puslineen, tai sitten laitetaan vaan puuruuveja "koristeeksi" katsastuksen ajaksi

Onnistuu!! Vai onnistuuko??
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Missä suhteessa ne olivat vääränkokoisia? Tilaamani puslat olivat yliturpeat puslien pantoihin verrattuna, ja ne olivat todella kurjat asennettavat. Tilaamani puslat olivat sisähalkaisijaltaan 21,5mm, mutta vakaajatanko oli varmasti kulunut ainakin sen verran. Luulisin että vielä kuluneemmallakin vakaajalla noilla puslilla saisi toimivan.
Kumipuslat olivat niin paksut ettei orkkispultit niihin riittäneet vaan piti kiilailla yläpantaa monesta kohtaa jotta sai ekan pultin paikalleen.
Ja sitten kun eka pultti oli paikallaan, niin tietty kiristin sitä liikaa eli toinen pultti ei enää sopinut reikänsä, jne.
Kamala homma noiden vakaajien puslien vaihto, jos omistaisin korjaamon niin kieltäytyisin ehdottomasti ottamasta työn alle 156:n alatukivarsiein ja etuvakaajan puslien vaihtotyötä
Kumipuslat olivat niin paksut ettei orkkispultit niihin riittäneet vaan piti kiilailla yläpantaa monesta kohtaa jotta sai ekan pultin paikalleen.
Ja sitten kun eka pultti oli paikallaan, niin tietty kiristin sitä liikaa eli toinen pultti ei enää sopinut reikänsä, jne.
Kamala homma noiden vakaajien puslien vaihto, jos omistaisin korjaamon niin kieltäytyisin ehdottomasti ottamasta työn alle 156:n alatukivarsiein ja etuvakaajan puslien vaihtotyötä

Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuomas K kirjoitti:Ai se on noin näppärää, kiitoksia
Siihen pitkään pulttiin on hyvä laittaa rasvaa varsinkin puslien kohdille, ja kannttaa tiukata se vasta pikku ajolenkin jälkeen niin ei ne puslan kumit varmana jää väntöön, itse tein tässä mokan, kiristin kyllä vasta kun auto oli pyörillä mutta se ei riittänyt. Jos muuten sen pitkänpultin laittaa toisinpäin, ei tarvii seuraavan kerran ottaa irti koko iskarijousi hommelia vaan pulttiin mahtuu tulemaan pois muutenkin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ mun tapauksessa auto tulee olemaan pyörät maassa ainakin kuukauden ennenkuin on tarve alatukivarren pultteja tiukata lopullisesti, joten eiköhän ehdi painua siinä ajassa riittävästi.
"iskaritolpan" irrottamiseen menee alle 10min, kannattaako oikeasti laittaa pulttia väärinpäin, pieni homma vaihtaa seuraavan kerran ylätukivarsi vaikka pultti olisikin oikeinpäin?
Rasvan kanssa on vähän niin ja näin, itse en laittaisi rasvaa mihinkään korikiinnikkeisiin joiden läpi pultit tulee (enkä edes rengaspultteihin, niihin olen joskus laittanut kuparitahnaa eikä sekään oikein toimi).
Rasva kun kuitenkin sitoo kosteutta, ja vastaavasti hankaloittaa kosteuden poistumista, niin ei se oikein ole oikea tuote. Jokin aseöljysumutus ennen pitkien pulttien asennusta voisi olla ok.
"iskaritolpan" irrottamiseen menee alle 10min, kannattaako oikeasti laittaa pulttia väärinpäin, pieni homma vaihtaa seuraavan kerran ylätukivarsi vaikka pultti olisikin oikeinpäin?
Rasvan kanssa on vähän niin ja näin, itse en laittaisi rasvaa mihinkään korikiinnikkeisiin joiden läpi pultit tulee (enkä edes rengaspultteihin, niihin olen joskus laittanut kuparitahnaa eikä sekään oikein toimi).
Rasva kun kuitenkin sitoo kosteutta, ja vastaavasti hankaloittaa kosteuden poistumista, niin ei se oikein ole oikea tuote. Jokin aseöljysumutus ennen pitkien pulttien asennusta voisi olla ok.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onneksi et sanonut tuota Mirafiorin alustanpulteille, joilla ajoin 300tkm ympärivuotista käyttöajoa. Muuten ne ei olisi varmaan tipahtaneet mutterin aukaisun jälkeen nätisti sormin irti, edelleen hyvässä rasvassa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Mirafiori onkin täydellinen luomus (oikeasti, ja sen lisenssiversio Murat myös), ei se voi edes ruostua
)
Jos laittaa oikeanlaista rasvaa niin varmaan ihan ok, en tiedä. Itse en laita rasvaa kiinnikkeiden väliin, paitsi aseöljyä.
Joskus 90-luvun alussa (kun olin nuori) niin puhuttiin että pitäisi laittaa ruiskulla jäteöljyä auton pohjaan ja sitten pitäisi ajella hiekkateillä. Varmaan hienosti toiminut toi kikka, ja nyt varmaan autoja kunnostavat kiittävät kyseisestä neuvosta?

Jos laittaa oikeanlaista rasvaa niin varmaan ihan ok, en tiedä. Itse en laita rasvaa kiinnikkeiden väliin, paitsi aseöljyä.
Joskus 90-luvun alussa (kun olin nuori) niin puhuttiin että pitäisi laittaa ruiskulla jäteöljyä auton pohjaan ja sitten pitäisi ajella hiekkateillä. Varmaan hienosti toiminut toi kikka, ja nyt varmaan autoja kunnostavat kiittävät kyseisestä neuvosta?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin ajatus oli se ärsyttävän narinan pois pysyminen jonka ansioista koko auto tuntuu romulta....mutta mitä vaan mikä siihen sitten auttaakin. Auto valmistajat ei suosittele rasvan yms. käyttöä pyöränpulteissa pää osin siksi koska kiristettäessä (oikeaan momenttiinkin) kitka pienenee, ja pultit tulee kireämmälle saatten vahingoittaa kevytmetalli vanteita.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En usko narinan poistuvan 156:n pultteja rasvaamalla, vaan sensijaan pitää rasvata ne ylätukivarsien puslat ( eli purkaa ylätukivarret pois paikaltaan ja purkaa niistä puslanpuolikkaat irti, ja rasvata ne). Sekä tietenkin tulee rasvata ylätukivarren pallonivel.
Aiempien Alfojen rasvaustarpeesta ei ole tietoa
Aiempien Alfojen rasvaustarpeesta ei ole tietoa

Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
- Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihdoin tänään kesärenkaat alle (vihdoin viimein), mutta ihmeellisesti perä lähti muljuamaan puolelta toiselle.
Renkaissa paineet ok ja pulttien kireydenkin tarkastin pariin kertaan. Mikä siellä sitä perää muljuttaa?
Kaikenlaisia alustan osiakin tässä muutaman vuoden aikana on tullut vaihdettua kilokaupalla..
Renkaissa paineet ok ja pulttien kireydenkin tarkastin pariin kertaan. Mikä siellä sitä perää muljuttaa?
Kaikenlaisia alustan osiakin tässä muutaman vuoden aikana on tullut vaihdettua kilokaupalla..
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Onko LingLongit kesärenkaina ? 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^ Jos Alfat tuntuu romulta niin käy huviksesi koeajamassa vaikkapa uutta Volvo V70:ntä, sellaista ajaessa tuntuu että auto on täysin rikki. Kyllä koeajamani Brera ja 159 tuntuivat vaan niin hyviltä että meni heti ohi kuume vääränmerkkisiin
Nojoo, talonremppaus kun on kesken niin vanha 156 pitäisi laittaa ajoon takaisin. ei ole varaa uudempaan Alfaan.
Pitääkö muuten 156 käyttää taas uudestaan 4-pyöräsuuntauksessa kun on vaihdetu eteen uudet ylä- ja alatukivarret? Takapäähän tuli vaihdettua kaikki uutta ja mittauksessa 5 vuotta sitten todettiin että olisi pitänyt siirtää "takakelkkaa 3mm oikealle. Ero oli niin pieni ettei viitsitty lähteä siihen. Itse purin sen alumiinipalkin irti ja koetein laittaa takaisin vanhojen jälkien mukaan.

Nojoo, talonremppaus kun on kesken niin vanha 156 pitäisi laittaa ajoon takaisin. ei ole varaa uudempaan Alfaan.
Pitääkö muuten 156 käyttää taas uudestaan 4-pyöräsuuntauksessa kun on vaihdetu eteen uudet ylä- ja alatukivarret? Takapäähän tuli vaihdettua kaikki uutta ja mittauksessa 5 vuotta sitten todettiin että olisi pitänyt siirtää "takakelkkaa 3mm oikealle. Ero oli niin pieni ettei viitsitty lähteä siihen. Itse purin sen alumiinipalkin irti ja koetein laittaa takaisin vanhojen jälkien mukaan.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edessähän ei ole säädettävää kuin pelkkä auraus. Eli jos tolpat/jouset eivät vaihtuneet (lue korkeus) ja tukivarret samoissa mitoissa edellisten kanssa suuntausta ei teoriassa tarvitse.Sautio kirjoitti: Pitääkö muuten 156 käyttää taas uudestaan 4-pyöräsuuntauksessa kun on vaihdetu eteen uudet ylä- ja alatukivarret?
Käytännössä sen tuntee ajaessa.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietty siinä on se, että jos kulmat on väljillä osilla laitettu hollille, ei ne enää uusilla ole hollilla - ainakaan välttämättä. Eipä se kulmien tsekkaus kallista ole.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saako jossain mitattua ja säädätettyä kulmat entisaikojen hintaan eli 40mk kuten vuonna 1998, eli euroissa 8,92e?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ehkä ammattikoululla?
Vianor muistaakseni pyytää 20-35eur pelkästään kulmien tsekkauksesta, tosin hinta saattaa sisältää myös väljien löytämisen...
Vianor muistaakseni pyytää 20-35eur pelkästään kulmien tsekkauksesta, tosin hinta saattaa sisältää myös väljien löytämisen...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sautio kirjoitti:En usko narinan poistuvan 156:n pultteja rasvaamalla, vaan sensijaan pitää rasvata ne ylätukivarsien puslat ( eli purkaa ylätukivarret pois paikaltaan ja purkaa niistä puslanpuolikkaat irti, ja rasvata ne). Sekä tietenkin tulee rasvata ylätukivarren pallonivel.
Aiempien Alfojen rasvaustarpeesta ei ole tietoa
Ainkin nyt näistä uusista Ruvillen OE quality ylätukivarsista jotka itsellä oli kyseessä puslat on yhtä puuta, siis ei puolikkaita jotka saisi irti, sekä ylipäätään koko puslaa pois, siksi pultin voiteleminen (ei sen kierteen) oli itsestäni toimiva juttu, siis eihän sinne oikeasti voitelua juurikaan mahdu kuin hiukan mitä pultin pintaa jää....joten liekkö hyötyä, mutta tuli parempi mieli...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Kun tässä tapauksessa pultti kiristyy niin se pysyy liikkumattomana, myös joustossa. Jousto tapahtuu kumipuslilla. Sen vuoksi niiden väliin on syytä laittaa rasvaa lisää. Tehtaan jäljiltä puslissa on hiukan rasvaa, mutta sitä kannattaa lisätä.
Ylätukivarren puslat lähtee irti toisistaan kun vähän puhaltaa niihin päin tai puhuu rumasti
Siis nappaa ne vaan irti toisistaan, vaikka sitten papukaijapihdeillä jossei sormivoimat riitä.
Ylätukivarren puslat lähtee irti toisistaan kun vähän puhaltaa niihin päin tai puhuu rumasti

Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaa a enpä muista yhtään mitä kokoa olivat kun ne ostin ja siitä laitostakin on jo aikaa, pirustee on Ahmo kolissu ja nyt kun se oli tallilla nosturilla rupesin ihmettelemään kolinan alkuperää jota villisti veikkasinkin kallistuksenvakaajasta kuuluvaksi... vakaajan tanko hölähti ees taas käsipelillä ja hyvinkin pienellä voimalla... tällä perusteella ajattelin puslien olevan kokoa väärä, kylkiin ruuvit molemminpuolin ja eipä muuten kolise enää... jossain vaiheessa täytyy sitten taas tapella niiden kanssa.Sautio kirjoitti:^ Missä suhteessa ne olivat vääränkokoisia?
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos mulla ei olisi tätä taloprojektia niin voisin periaatteessa vaihtaakin noi vakaajan helat jonkun 156:een. Siihen tarvittaisiin ainakin 2 koria olutta. Ensimmäinen kori menisi ihan vain tulevan työmaan tuijottamiseen ja motivaation keräämiseen. Aika traumaattinen kokemus 

Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Onneksi niittien avaus on helppoa nyt kun tietää, kuinka sen saa tehtyä
Saapahan pantojen puoliskot erilleen toisistaan pienemmällä vaivalla... Pitäs vielä puslat jaksaa vaihtaa....
Onneksi niittien avaus on helppoa nyt kun tietää, kuinka sen saa tehtyä

Saapahan pantojen puoliskot erilleen toisistaan pienemmällä vaivalla... Pitäs vielä puslat jaksaa vaihtaa....

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
marred kirjoitti:Ainkin nyt näistä uusista Ruvillen OE quality ylätukivarsista.

- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on toinen ylätukivarsi ruville eikä siitä saanut puslia irti ilman väkivaltaa. Paikoillaan oleesta alkuperäisestä ei saanut puslia irti ilman vasaraa.Sautio kirjoitti:^ Kun tässä tapauksessa pultti kiristyy niin se pysyy liikkumattomana, myös joustossa. Jousto tapahtuu kumipuslilla. Sen vuoksi niiden väliin on syytä laittaa rasvaa lisää. Tehtaan jäljiltä puslissa on hiukan rasvaa, mutta sitä kannattaa lisätä.
Ylätukivarren puslat lähtee irti toisistaan kun vähän puhaltaa niihin päin tai puhuu rumastiSiis nappaa ne vaan irti toisistaan, vaikka sitten papukaijapihdeillä jossei sormivoimat riitä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puoliskot saa helposti irti toisistaan jos on alatukivarret pois tieltä. Siis viilapenkissä poraamalla niin ei tarvitse käyttää väkivaltaa puoliskoiden irrottamiseen. Tosin ei noita alatukivarsiakaan ihan huvikseen irrottele ja asenna takaisin, omassani ne olivat vaihtokunnossa joten molemmat hommat tuli samalla kertaa.Aquatica kirjoitti:^^
Onneksi niittien avaus on helppoa nyt kun tietää, kuinka sen saa tehtyä![]()
Saapahan pantojen puoliskot erilleen toisistaan pienemmällä vaivalla... Pitäs vielä puslat jaksaa vaihtaa....
Nyt pitäisi olla etupäässä kaikki puslat ja pallonivelet uusia (poislukien raidetankojen ulkopäät), saa nähdä kauanko kestävät. Samalla vaivalla olisi vaihtanut iskarit ja jousetkin mutta jääköön se toiseen kertaan kun ei iskarit olleet vielä vuotaneet.
Takapäähän tuli uusittua joitain vuosia sitten kaikki puslat, (poikittaist tukivarret vaihdoin uusiin) ainakaan vielä siellä ei ole välyksiä.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvin ne sai pois pelkästään renkaan irrottamalla pois tieltä... Pitää alatukivarret vaihtaa itsekin, kunhan lompakko antaa periksi
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kukas olikaan vaihtanut 2.4JTD:hen kampuran asentoanturia täällä? Vinkkejä siitä, miten onnistuu. Kuvat olisi vielä paremmat. Hakua yritellyt laihoin tuloksin, paljon on tekstiä siitä että on vaihdettu tai vaihdatettu, mutta siihenpä se sitten jääkin.
P0335 - RPM Sensor - Invalid signal. Crankshaft position sensor A circtui malfunction
Että tällaista. Mitähän seuraavaksi? Kiertokangen laakerit?
P0335 - RPM Sensor - Invalid signal. Crankshaft position sensor A circtui malfunction
Että tällaista. Mitähän seuraavaksi? Kiertokangen laakerit?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä olette vaihdattaneet tuulilasin ja paljonko homma maksoi, ja onnistuiko vaihto hyvin? Olen vaihdattanut aiemmin useita tuulilaseja Tuusulan Rengaslasilla, onnistumisprosentti on ollut 100, onko Helsingin Rengaslasista yhtä hyviä kokemuksia? Ei millään huvittaisi ajaa enää koskaan Tuusulaan (sieltä kun kerran pääsi takaisin Helsinkiin muuttamaan
)?
Vuosia sitten vaihdatin Saab 9000:een tuulilasin jossain Konalassa, se halkesi heti seuraavana päivänä sivusta melkein pystysuoraan, jotenkin jännitykseen se oli onnistuttu saamaan.

Vuosia sitten vaihdatin Saab 9000:een tuulilasin jossain Konalassa, se halkesi heti seuraavana päivänä sivusta melkein pystysuoraan, jotenkin jännitykseen se oli onnistuttu saamaan.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ eikös se ole nokka-akselilla? Purat muovit pois edestä ja vaihdat sen, yhdellä 6mm:n pultilla se on kiinni. Ei kannata ostaa tarvikeanturia, Saab 9000.en tarvikeanturi kesti muutamia kuukausia ennen kuin alkoi oireilemaan ja lopuksi pimeni kokonaan. Oli Delphi-merkkinen joten ei sellaista ainakaan saa ostaa
Tsekkaa liitin siitä imusarjan vierestä, ja helposti sen anturin johto on voinut jäädä vastaamaan jakohihnaan kotelon sisällä. Omassani johto oli vedetty ihan väärää kautta, ja sille oli tehty ulosmenoaukko jakopään koteloon, kun ei oltu tajuttu laittaa johtoa kulkemaan oikein. Ihme kyllä ei ollut tullut kuin pientä nirhaumaa anturin johtosuojaan, varmaan vuosia on johto nojannut jakohihnaan.
Edit: eiku oliskohan se ollut sittenkin siellä kampiakselilla, ja sen johto oli vedetty nokka-akselin alapuolelta läpi sieltä jakopään kotelosta, tai siis sen alta. Hitto kun mulla oli just hiljattain jakopää auki muttei lahopää muista miten se meni, pitäisi ottaa kuvia koko ajan kaikesta

Tsekkaa liitin siitä imusarjan vierestä, ja helposti sen anturin johto on voinut jäädä vastaamaan jakohihnaan kotelon sisällä. Omassani johto oli vedetty ihan väärää kautta, ja sille oli tehty ulosmenoaukko jakopään koteloon, kun ei oltu tajuttu laittaa johtoa kulkemaan oikein. Ihme kyllä ei ollut tullut kuin pientä nirhaumaa anturin johtosuojaan, varmaan vuosia on johto nojannut jakohihnaan.
Edit: eiku oliskohan se ollut sittenkin siellä kampiakselilla, ja sen johto oli vedetty nokka-akselin alapuolelta läpi sieltä jakopään kotelosta, tai siis sen alta. Hitto kun mulla oli just hiljattain jakopää auki muttei lahopää muista miten se meni, pitäisi ottaa kuvia koko ajan kaikesta

Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kampuran anturi on koneen takana startin vieressä, melkeinpä. Ei onnistu ilman keulan nostoa joten taidan teettää homman. Uusi anturi tilattu jo järvenpään varaosakeskuksesta, aito Bosch hintaan 48eur tms. Huomenna puolilta päivin saapuu osa...
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Emmi kun tekee niin tapahtuu kaikenlaistaEmmiMaria kirjoitti:niin oli


- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä jukoliste oli ilkeä kampuran anturin vaihto. Itse anturin.irrotus nosturilla n.5min siitä kun auto on hallissa.... Mutta se saakelin liitin!!!!!! Tunti ja 15min meni. Enkä saanut johtoa kuten se oli. Ranetin nippusiteellä kiinni, lauantaina rasvamontussa kunnolla paikalleen... En saanut muoviklipsiä lainkaan irti, kun paineilmatyökalut ei mahtunut pientä räikkää lukuunottamatta ja siinä ei voimaa ollut. Kiinnikkeen pultti tietenkin ahtaassa kolossa pitkällä, ei saanut millään pirulla sitä auki käsipelein.... Ilman tuota ongelmaa hommaan menisi oikeasti max 15min nosturilla.
Ainakin auto ntt toimii, katsotaan vielä toimiiko jatkossakin.
Ainakin auto ntt toimii, katsotaan vielä toimiiko jatkossakin.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Törmäsin tänään tommoseen, mikän hitto toi on
.
Liittyykö jotenkin polttoaineen korvausilmaan ,vai mikä tuon tehtävä on.Sijaiti oikea takapyörän kotelo polttoaineen syöttö putken edessä.

Liittyykö jotenkin polttoaineen korvausilmaan ,vai mikä tuon tehtävä on.Sijaiti oikea takapyörän kotelo polttoaineen syöttö putken edessä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^se on separaattori. Tankin höyryistä osa tiivistyy tuolla ja valuu takasin tankkiin ja tiivistymättömät johdetaan etupään aktiivihiilipurkkiin edelleen imupuolelle johdettavaksi. Saastevehjes siis.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Okei,kiitti tiedosta. Eipähän tarvii enään ihmetellä sitästoichiometric kirjoitti:^se on separaattori. Tankin höyryistä osa tiivistyy tuolla ja valuu takasin tankkiin ja tiivistymättömät johdetaan etupään aktiivihiilipurkkiin edelleen imupuolelle johdettavaksi. Saastevehjes siis.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aquatica kirjoitti:Kyllä jukoliste oli ilkeä kampuran anturin vaihto. Itse anturin.irrotus nosturilla n.5min siitä kun auto on hallissa.... Mutta se saakelin liitin!!!!!! Tunti ja 15min meni. Enkä saanut johtoa kuten se oli. Ranetin nippusiteellä kiinni, lauantaina rasvamontussa kunnolla paikalleen... En saanut muoviklipsiä lainkaan irti, kun paineilmatyökalut ei mahtunut pientä räikkää lukuunottamatta ja siinä ei voimaa ollut. Kiinnikkeen pultti tietenkin ahtaassa kolossa pitkällä, ei saanut millään pirulla sitä auki käsipelein.... Ilman tuota ongelmaa hommaan menisi oikeasti max 15min nosturilla.
Ainakin auto ntt toimii, katsotaan vielä toimiiko jatkossakin.
Missä se anturi oikein oli, huomasitko ottaa kuvia vaihtohommasta? Itse en ole koskaan käyttänyt paineilmatyökaluja, tarvitaanko niitä oikeasti harrastajarassauksessa johonkin?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^tarkennuksena vielä, että siinä on semmonen venttiili, mikä pitää tankin paineen sopivana. Ylipaineet siis päästetään sinne aktiivihiilelle ja alipaineisena päästää ilmaa tilalle.
Viimeksi muokannut palkus, 16 Huhti 2015, 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Okei,selvästoichiometric kirjoitti:^tarkennuksena vielä, että siinä on semmonen venttiili, mikä pitää tankin paineen sopivana. Ylipaineet siis päästetään sinne aktiivihiilelle ja alipaineisena päästää ilmaa tilalle.

- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En löytäny täältä oikee mitää keskustelua tästä kun nopee katsoin, onkos kellää kokemusta semmosesta et kun tankkaa niin bensaa pitää laskee sisää "liruttamalla", jos päästelee täysillä niin heittää bensat pihalle, et oisko ilmausletku tukossa tai rutussa vai mikä mahtas olla vialla...?? 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En tosiaan kuvia kerennyt ottamaan, mutta lauantaina otan sikäli kun pääsen ropaamaan rantaruotsalaista ratkaisua kuntoon.Sautio kirjoitti:
Missä se anturi oikein oli, huomasitko ottaa kuvia vaihtohommasta? Itse en ole koskaan käyttänyt paineilmatyökaluja, tarvitaanko niitä oikeasti harrastajarassauksessa johonkin?
Se oli tosiaan todellakin näkyvillä se itse anturi tuossa JTD:ssä. Auton alta kun katsot pakoputken vierestä vasemmalle, näkyy startti. Välittömästi startin alapuolella näkyy yksi musta möykky johon menee johto oikealta - se on se.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Croma tais tehdä tuota, kun pistooli oli liian syvällä. Viiskutosta en o tankannu vuoden 2011 jälkeen, muttei sen mun mielestä noin kuuluisi tehdä.miaksu kirjoitti:En löytäny täältä oikee mitää keskustelua tästä kun nopee katsoin, onkos kellää kokemusta semmosesta et kun tankkaa niin bensaa pitää laskee sisää "liruttamalla", jos päästelee täysillä niin heittää bensat pihalle, et oisko ilmausletku tukossa tai rutussa vai mikä mahtas olla vialla...??
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, mulla kans kokemusta 159:ssä et jos pistooli liian syvällä tai "väärässä" asennossa niin heitti bensat päälle.. Mutta tossa kaiketi ei ole kysymys siitä kuitenkaan koska tekee sen joka kerta tankatessa.

h_lauri kirjoitti:Croma tais tehdä tuota, kun pistooli oli liian syvällä. Viiskutosta en o tankannu vuoden 2011 jälkeen, muttei sen mun mielestä noin kuuluisi tehdä.miaksu kirjoitti:En löytäny täältä oikee mitää keskustelua tästä kun nopee katsoin, onkos kellää kokemusta semmosesta et kun tankkaa niin bensaa pitää laskee sisää "liruttamalla", jos päästelee täysillä niin heittää bensat pihalle, et oisko ilmausletku tukossa tai rutussa vai mikä mahtas olla vialla...??
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli uutta anturia ei kannata pitää varapyöräkotelossa varalla kuten Saabissa, jossa sen vaihto onnistuu 10-15 min parkkipaikalla? Harmi kun ehdin jo kasaamaan sisäloksut ja mootttorin alamuovin paikalleen, olisi ollut hyvä tutustua aiheeseen, ei enää millään viitsi alkaa niitä repimään uudestaan alas.Aquatica kirjoitti:
En tosiaan kuvia kerennyt ottamaan, mutta lauantaina otan sikäli kun pääsen ropaamaan rantaruotsalaista ratkaisua kuntoon.
Se oli tosiaan todellakin näkyvillä se itse anturi tuossa JTD:ssä. Auton alta kun katsot pakoputken vierestä vasemmalle, näkyy startti. Välittömästi startin alapuolella näkyy yksi musta möykky johon menee johto oikealta - se on se.
Saisko sinne jotenkin ranetettua johdon jotain toista kautta jotta anturinvaihto olisi helpompaa?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Alakautta tehtävä. Tai sitten purat moottorin pois tieltä
Pohjamuovia ym. ei tosiaan tarvitse irrottaa, eli jos pääset auton alle (keskelle apurungon taakse), pääset käsiksi anturiin. Tosin siihen liittimeen käsiksipääsy ei ole läheskään yhtä hubaa, heh.
PS.
Twinsparkissa ainakin k.o osa on helpompi vaihtaa yläkautta. Ilmeisesti näin myös joissakin 159:n versioissa (Q4?
)
Alakautta tehtävä. Tai sitten purat moottorin pois tieltä

Pohjamuovia ym. ei tosiaan tarvitse irrottaa, eli jos pääset auton alle (keskelle apurungon taakse), pääset käsiksi anturiin. Tosin siihen liittimeen käsiksipääsy ei ole läheskään yhtä hubaa, heh.
PS.
Twinsparkissa ainakin k.o osa on helpompi vaihtaa yläkautta. Ilmeisesti näin myös joissakin 159:n versioissa (Q4?

-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tervaspray on paras pyöränpultteihin ja kaikkeen, mikä on joskus tarkoitus saada ehjänä auki.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täysin samaa mieltä,pysyy kuin tauti suojaamassa kierteitä.Alfred Romero kirjoitti:tervaspray on paras pyöränpultteihin ja kaikkeen, mikä on joskus tarkoitus saada ehjänä auki.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuosta tankkausongelmasta, niin mulla oli yhteen autoon mennyt kanisteritankkauksessa bensaa ilmaletkuun ja käyttäytyi samalla lailla tulppana kuin olisi ollut ilmaletku tukossa. Purskautteli bensaa pihalle. Parani sitten pikku hiljaa itsestään kun bensat mutkissa valuivat pois letkusta. Nehän ei juuri haihdu kun tankissa ilman saturaatio on jokseenkin maksimi, joten jos ilmaletkussa on sopiva mutka niin sinne jäävät.
Tuossa automallissa on ilmaletkun lähtö täyttöputken alapuolella, eli jos pistooli ei ole pohjassa menee bensaa ilmaletkuun. Sittemmin ovat kai ymmärtäneet laittaa lähdön yläpuolelle.
156SW:ssä ei ainakaan ole tankkauksessa ollut mitään ihmeellistä.
Oma 2002 JTS antaa edelleen koodeja 0300 generic misfire ja 0301, 0303 ja 0304 eli cylinder 1,3,4 satunnaisesti mitä sylinteriä milloinkin. MES väittää että seosongelma, mutta eihän tuo lambdan perusteella tietäisi sylinteriä joten kai tuo on kuiten puolalta tulevaa tietoa? Turha lienee vaihdella puolaa kun nytkin ensin 3 ja seuraavana päivänä 1-sylinteri. Ainoastaan 2:nen ei ole vielä tuote tehnyt.
Siis aina kun ajaa kylmänä 200 metriä ja jättää sitten tyhjäkäynnille, vikavalo syttyy heti ja sammuu kun jatkaa ajoa. Jos jatkaa ajoa pysähtymättä ei sytytä vikavaloa. Tai jos lämmittää moottorin Webastolla.
Tuleeko mieleen mitään korjattavaa, vai pitääkö vaan koittaa saada katsastukseen ilman vikakoodeja ja elää tuon kassa. Tulpathan on uudet ja kansiremppa suunnitteilla, olisi hyvä tietää siihen mennessä josko pitäisi suuttimia vaihtaa tms. Ajettu 190tkm.
Vai saako suuttimia ja montako sataa ne sitten maksaa kappale, että kannattaako vaihtaa ihan vaan sen takia jos on tilaisuus..
Tuossa automallissa on ilmaletkun lähtö täyttöputken alapuolella, eli jos pistooli ei ole pohjassa menee bensaa ilmaletkuun. Sittemmin ovat kai ymmärtäneet laittaa lähdön yläpuolelle.
156SW:ssä ei ainakaan ole tankkauksessa ollut mitään ihmeellistä.
Oma 2002 JTS antaa edelleen koodeja 0300 generic misfire ja 0301, 0303 ja 0304 eli cylinder 1,3,4 satunnaisesti mitä sylinteriä milloinkin. MES väittää että seosongelma, mutta eihän tuo lambdan perusteella tietäisi sylinteriä joten kai tuo on kuiten puolalta tulevaa tietoa? Turha lienee vaihdella puolaa kun nytkin ensin 3 ja seuraavana päivänä 1-sylinteri. Ainoastaan 2:nen ei ole vielä tuote tehnyt.
Siis aina kun ajaa kylmänä 200 metriä ja jättää sitten tyhjäkäynnille, vikavalo syttyy heti ja sammuu kun jatkaa ajoa. Jos jatkaa ajoa pysähtymättä ei sytytä vikavaloa. Tai jos lämmittää moottorin Webastolla.
Tuleeko mieleen mitään korjattavaa, vai pitääkö vaan koittaa saada katsastukseen ilman vikakoodeja ja elää tuon kassa. Tulpathan on uudet ja kansiremppa suunnitteilla, olisi hyvä tietää siihen mennessä josko pitäisi suuttimia vaihtaa tms. Ajettu 190tkm.
Vai saako suuttimia ja montako sataa ne sitten maksaa kappale, että kannattaako vaihtaa ihan vaan sen takia jos on tilaisuus..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos noista tiedoista, enää ei tuo ongelma olekkaan ajankohtanen, oli vaan yhessä 156:ssa tuo probleema jonka ostoa harkitsin. Noh, en taida harkita enää

sämpy kirjoitti:Tuosta tankkausongelmasta, niin mulla oli yhteen autoon mennyt kanisteritankkauksessa bensaa ilmaletkuun ja käyttäytyi samalla lailla tulppana kuin olisi ollut ilmaletku tukossa. Purskautteli bensaa pihalle. Parani sitten pikku hiljaa itsestään kun bensat mutkissa valuivat pois letkusta. Nehän ei juuri haihdu kun tankissa ilman saturaatio on jokseenkin maksimi, joten jos ilmaletkussa on sopiva mutka niin sinne jäävät.
Tuossa automallissa on ilmaletkun lähtö täyttöputken alapuolella, eli jos pistooli ei ole pohjassa menee bensaa ilmaletkuun. Sittemmin ovat kai ymmärtäneet laittaa lähdön yläpuolelle.
156SW:ssä ei ainakaan ole tankkauksessa ollut mitään ihmeellistä.
Oma 2002 JTS antaa edelleen koodeja 0300 generic misfire ja 0301, 0303 ja 0304 eli cylinder 1,3,4 satunnaisesti mitä sylinteriä milloinkin. MES väittää että seosongelma, mutta eihän tuo lambdan perusteella tietäisi sylinteriä joten kai tuo on kuiten puolalta tulevaa tietoa? Turha lienee vaihdella puolaa kun nytkin ensin 3 ja seuraavana päivänä 1-sylinteri. Ainoastaan 2:nen ei ole vielä tuote tehnyt.
Siis aina kun ajaa kylmänä 200 metriä ja jättää sitten tyhjäkäynnille, vikavalo syttyy heti ja sammuu kun jatkaa ajoa. Jos jatkaa ajoa pysähtymättä ei sytytä vikavaloa. Tai jos lämmittää moottorin Webastolla.
Tuleeko mieleen mitään korjattavaa, vai pitääkö vaan koittaa saada katsastukseen ilman vikakoodeja ja elää tuon kassa. Tulpathan on uudet ja kansiremppa suunnitteilla, olisi hyvä tietää siihen mennessä josko pitäisi suuttimia vaihtaa tms. Ajettu 190tkm.
Vai saako suuttimia ja montako sataa ne sitten maksaa kappale, että kannattaako vaihtaa ihan vaan sen takia jos on tilaisuus..