Hehheh... Tuossa ylempänä kiroilin, kun 166:n koni-takaiskareita ei saa säädettyä iskareitta irrottamatta. No, yhtenä yönä päähäni pälkähti yks'kaks, että voisihan se onnistuakin, kun avaisi vaan iskarin yläpään mutterin ja saisi jollain painettua varren alas ja sitten kierrettyä...
No, tänään sitten rakentelin työkalua tuohon hommaan. Pitää siis olla n. 15 cm pitkä kuusiokoloavain, jota pystyy voimalla painamaan alaspäin. Eihän sellaista tietenkään ollut, mutta sellainen kyllä syntyi vanhasta pitkästä poranterästä ja tavallisen kuusiokoloavaimen pätkästä...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3359 Siihen vielä päähän T-kahva ja sopivaan kohtaan tukimutteri ja sen päälle prikka ynnä lovettu palikka, jolla saa pidettyä pellin reunasta kammeten avaimen alhaalla sen aikaa, kun iskaria pyöritellään sopivaan asentoon.
Miksi kukaan ei antanut tällaista vinkkiä??

No, itse keksittynä tämä oli tietysti kaksinverroin makoisampaa.

Nyt onnistuu takaiskareiden säätö alle puolen tunnin (penkki pois, hattuhylly irti, turvavyöt irti, iskarin mutteri irti, säätö ja kasaus...). Onhan tuo tietysti paljon hankalampaa kuin etuiskareiden säätö, mutta eipähän sentään tarvite irrottaa tolppaa ja puristaa jousia kasaan.
Jess jess... tässähän ihan innostuu taas.
