Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Viimeisin hankinta: korjauskehotus, pyörät ja akselisto, taka-akselisto, kallistuksenvakaajan kiinnitys välyksellinen.
Eli koiranluut kaputt km lukemin 64,5 tkm. Että jotta neljäs pajakäynti edessä takapään kolinoiden & narinoiden tiimoilta. Edellinen taisikin olla hukkareissu eli diagnoosi meni huti.
Samalla selvisi, miten ajovalojen tasonsäätö on kytköksissä kallistuksenvakaajaan - takajousituksen asentoa mittaava anturi on kiinni vakaajan keskellä.
Eli koiranluut kaputt km lukemin 64,5 tkm. Että jotta neljäs pajakäynti edessä takapään kolinoiden & narinoiden tiimoilta. Edellinen taisikin olla hukkareissu eli diagnoosi meni huti.
Samalla selvisi, miten ajovalojen tasonsäätö on kytköksissä kallistuksenvakaajaan - takajousituksen asentoa mittaava anturi on kiinni vakaajan keskellä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Onko tietoa miten Blue&Me tietokone on kytketty radioon? Ajoittain puhelun ääni rätisee, varsinkin jos tie on epätasainen. Radion kuuntelussa vastaavaa rätinää ei esiinny, joten jotain vinkkiä tarvitaan mistä lähetä tutkimaan asiaa?
^
Täällä oli nyt 141tkm kohdalla diagnoosina rikkinäiset laakerit etuiskareiden yläpäässä. Takapää on vielä alkuperäinen.
^
Täällä oli nyt 141tkm kohdalla diagnoosina rikkinäiset laakerit etuiskareiden yläpäässä. Takapää on vielä alkuperäinen.
Re: Giulietta 940
Pitäisi hankkia pyörän pultit uusiin Giuliettan vanteisiin. Mistä saisin pultit ja millä spekseillä? Ja sellaiset jotka ei ruostu, vanhat kun ovat ruosteiset, ja näyttävät rumilta...
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Kuskinpuoleinen etukylkivilkku lopetti toimintansa tai on jo lopettanut jokin aika sitten ja vasta nyt huomasin. Märkää siellä on ollut sisällä jo pitkään että yllättävän pitkään kesti. Nyt metsästämään uudet, menee koko vilkku vaihtoon.
Lagotto: Pultit rengasliikkeestä?
Tai tuolta jos kaukaa haluaa ostaa:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_507.html
Lagotto: Pultit rengasliikkeestä?
Tai tuolta jos kaukaa haluaa ostaa:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_507.html
Re: Giulietta 940
onkos ihmiset muuten massannut giuliettojaan? ittellä on pyörinyt mielessä, että massauttais ens talvea vasten.
ja jos on jotai suosituksia missä kyseinen toimenpide olisi hyvä suorittaa, niin täällä ollaan kuulolla. sen verran iloseksi tekee kyseinen kapistus omistajansa, niin eipä sitä tiedä vaikka tulis muutenkin pidettyä auto pitkään. 


-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Omani suojautin heti ekana vuonna. Ei siitä ainakaan haittaa ole ja tulevaisuudessa suojaus ainakin helpottanee myymistä vaikkei välttämättä juuri hinnassa näy...
http://www.ruosteenesto.eu/
Tätä voisin suositella ja hall. puheenjohtaja harrastaa italialaisia autoja (147:mme häneltä ostettu ja hyvin on suojattu
), niin hinnasta voi ehkä neuvotella..?
http://www.ruosteenesto.eu/
Tätä voisin suositella ja hall. puheenjohtaja harrastaa italialaisia autoja (147:mme häneltä ostettu ja hyvin on suojattu

Re: Giulietta 940
Nyt on EGR venttiili vaihdettu. Hintaa tuli koko operaatiolle 480 Euroa.
Tuntuu moottori käyvän paljon tasaisemmin kuin aikaisemmin ja tehot tulivat takaisin.
Tuntuu moottori käyvän paljon tasaisemmin kuin aikaisemmin ja tehot tulivat takaisin.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Tilasin uuden vilkun Bulgariasta, edullinen hinta ja nopea toimitus eli kolmen päivän päästä tilauksesta vilkku tuli postiluukusta. Ainakin tän pikkunippelin kohdalla asiat meni oikein mukavasti.
http://www.tarostrade.com/
http://www.tarostrade.com/
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Miten teillä on korjattu Giuliettan Start&Stop ongelmat, jos jossakin autossa niitä on esiintynyt?
Sammutteli autoa yhä harvenevaan tahtiin jo ensimmäisen vuoden aikana. Ja kun sammutti, käynnisti 2 - 20 sekunnin sisällä auton uudelleen. "Toiminta normaalia. EI vikakoodeja järjestelmässä." ( Airport Vantaan huollon vastaus)
Lopulta se ei nyt sammuta juuri koskaan. Vikaa ei tunnu löytyvän, nyt kun vihdoin löytyi korjaamo joka oikeasti rupesi asiaa tutkimaan.
Takuu alkaa umpeutumaan, joten nyt se on vihdoin saatava kuntoon.
Samoin toinen takajarru, se on vinkunut "aina" enemmän ja vähemmän. Vantaan Airportin huolto ei vinkumista huomannut!, eikä korjannut vuosijarruhuollon yhteydessä koska sitä en erikseen kirjallisesti pyytänyt.
Onko teillä ollut näitä ongelmia?
Sammutteli autoa yhä harvenevaan tahtiin jo ensimmäisen vuoden aikana. Ja kun sammutti, käynnisti 2 - 20 sekunnin sisällä auton uudelleen. "Toiminta normaalia. EI vikakoodeja järjestelmässä." ( Airport Vantaan huollon vastaus)
Lopulta se ei nyt sammuta juuri koskaan. Vikaa ei tunnu löytyvän, nyt kun vihdoin löytyi korjaamo joka oikeasti rupesi asiaa tutkimaan.
Takuu alkaa umpeutumaan, joten nyt se on vihdoin saatava kuntoon.
Samoin toinen takajarru, se on vinkunut "aina" enemmän ja vähemmän. Vantaan Airportin huolto ei vinkumista huomannut!, eikä korjannut vuosijarruhuollon yhteydessä koska sitä en erikseen kirjallisesti pyytänyt.
Onko teillä ollut näitä ongelmia?
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Giulietta 940
Meillä korjattiin start stop toiminto laittamalla kytkin off asentoon melkein uutena ja siinä on pysynyt. Se toiminto on itsessään ongelma.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Toistan jälleen nämä perusasiat, joita S&S vaatii (yleisellä tasolla ja koskee kaikkiea merkkejä ja malleja hienoisin eroin):
- Akun jännite, varaustaso ja LASKENNALLINEN KUNTO (mitataan ties vaikka millä tavoin, esimerkiksi voidaan mitata jännitteen ja latausvirran vastaanottokyvyn yhdistelmästä yms. jne)
- Ulkolämpötila, moottorin lämpötila, ajosykli, kytkin/jarru/kaasupolkimen asento, turvavyön tunnistin, auton nopeus, ilmastoinnin käyttö tai käyttämättömyys, lasinlämmittimien asento, ylipäänsä kulutuslaitteiden kulutusta ihmetellään, KÄSIJARRUN asento
Lyhyesti: heikko akku, vääränlainen akku tai akku, jonka kuntoa tai vaihtohetkeä ei latausjärjestelmä tiedä, sotkee toiminnan hyvinkin herkästi.
Sen lisäksi toki tuo ajosykli on oleellinen. Ja ne moottorin sisäiset vikakoodit. Ja kaikki maan ja taivaan väliltä.
Kialla esim. on yksi ehto se, että autolla on ajettu X-määrä Y-ajassa, sikäli kun asia Z on sattunut tapahtumaan.
Ja tuokin taisi olla vähän sinnepäin, että pätee autossa X1 versiossa Z2 vuosimallissa 2012, mutta ei päde autossa X1 versiossa Z1 vuosimallissa 2013... jne jne.
Suomeksi ja lyhyesti:
Akku, sen latausjärjestelmä ja ylipäänsä koko latausjärjestelmä ylipäänsä, kaikki lämpö/nopeus/asentotietoa antavat anturit ovat tärkeitä.
- Akun jännite, varaustaso ja LASKENNALLINEN KUNTO (mitataan ties vaikka millä tavoin, esimerkiksi voidaan mitata jännitteen ja latausvirran vastaanottokyvyn yhdistelmästä yms. jne)
- Ulkolämpötila, moottorin lämpötila, ajosykli, kytkin/jarru/kaasupolkimen asento, turvavyön tunnistin, auton nopeus, ilmastoinnin käyttö tai käyttämättömyys, lasinlämmittimien asento, ylipäänsä kulutuslaitteiden kulutusta ihmetellään, KÄSIJARRUN asento
Lyhyesti: heikko akku, vääränlainen akku tai akku, jonka kuntoa tai vaihtohetkeä ei latausjärjestelmä tiedä, sotkee toiminnan hyvinkin herkästi.
Sen lisäksi toki tuo ajosykli on oleellinen. Ja ne moottorin sisäiset vikakoodit. Ja kaikki maan ja taivaan väliltä.
Kialla esim. on yksi ehto se, että autolla on ajettu X-määrä Y-ajassa, sikäli kun asia Z on sattunut tapahtumaan.
Ja tuokin taisi olla vähän sinnepäin, että pätee autossa X1 versiossa Z2 vuosimallissa 2012, mutta ei päde autossa X1 versiossa Z1 vuosimallissa 2013... jne jne.
Suomeksi ja lyhyesti:
Akku, sen latausjärjestelmä ja ylipäänsä koko latausjärjestelmä ylipäänsä, kaikki lämpö/nopeus/asentotietoa antavat anturit ovat tärkeitä.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^^^ Tutut vaivat. Jarrut vinkuu aina, kun tulee paljon kaupunki/ruuhkakonttausta tai talviajoa, missä ei niille juuri liikuntaa ole tarjolla. Maantie/moottoritieajo, missä pääsee tekemään kovempia jarrutuksia, auttaa, samoin jarrujen herkistelyhuolto (ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan eli lisätyö).
S&S oli omassa autossani suorastaan yli-innokas 1. talven, mutta rupesi sitten hyytymään - oireena juurikin tämä pannu seis ja muutaman sekunnin kuluttua käyntiin. Näitä tulee etenkin alkumatkasta, varttitunnin verran pitäisi ajella ennen kuin voi luottaa siihen, että 1) S&S ylipäätään suostuu sammuttamaan 2) moottori myös pysyy sammutettuna.
Minusta tämä viittaa akun hiipumiseen. Autossani on ylläpitolaturi ja ihan selvästi on huomattavissa, että tämän käyttö vaikuttaa S&S:n virkaintoa edistävästi. On vain alun nopean lerpahtamisen jälkeen hiipunut asemasodaksi tämän akun kanssa ts. vielä mennään alkuperäisellä 3 vuoden ikäisellä.
S&S toimintalogiikan pitäisi tosiaan olla toisinpäin eli oletuksena pois ja aktivoituu erikseen pyydettäessä, mutta kuten Aqu selitti, määräykset eivät sitä salli. No, onhan tästä jonkinlainen kipukorvaus maksettu kevyemmän verotuksen muodossa.
S&S oli omassa autossani suorastaan yli-innokas 1. talven, mutta rupesi sitten hyytymään - oireena juurikin tämä pannu seis ja muutaman sekunnin kuluttua käyntiin. Näitä tulee etenkin alkumatkasta, varttitunnin verran pitäisi ajella ennen kuin voi luottaa siihen, että 1) S&S ylipäätään suostuu sammuttamaan 2) moottori myös pysyy sammutettuna.
Minusta tämä viittaa akun hiipumiseen. Autossani on ylläpitolaturi ja ihan selvästi on huomattavissa, että tämän käyttö vaikuttaa S&S:n virkaintoa edistävästi. On vain alun nopean lerpahtamisen jälkeen hiipunut asemasodaksi tämän akun kanssa ts. vielä mennään alkuperäisellä 3 vuoden ikäisellä.
S&S toimintalogiikan pitäisi tosiaan olla toisinpäin eli oletuksena pois ja aktivoituu erikseen pyydettäessä, mutta kuten Aqu selitti, määräykset eivät sitä salli. No, onhan tästä jonkinlainen kipukorvaus maksettu kevyemmän verotuksen muodossa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Tuohon S&S-ongelmaan tehdään tehtaan ohjeistuksella softapäivitykset pariin ohjainlaitteeseen. Korjaa muunmuassa muutamia S&S:n poiskytkentäperusteita ja muitakin parametrejä. Päivityksen jälkeen järjestelmä myöskin muistaa S&S-kytkimen asennon, eikä sitä tarvi joka käynnistyksen jälkeen itse kytkeä pois.
Kuten yllä sanottu - hiipuva akku on näissä monesti se päätekijä, joten nuo päivityksetkään ei aina auta tuohon ongelmaan.

Kuten yllä sanottu - hiipuva akku on näissä monesti se päätekijä, joten nuo päivityksetkään ei aina auta tuohon ongelmaan.
Juurikin näin. Jarrujen materiaalit on mitä on ja ne alkaa vinkua, jos niillä ei ole tarpeeksi töitä.insinörtti kirjoitti:Jarrut vinkuu aina, kun tulee paljon kaupunki/ruuhkakonttausta tai talviajoa, missä ei niille juuri liikuntaa ole tarjolla. Maantie/moottoritieajo, missä pääsee tekemään kovempia jarrutuksia, auttaa, samoin jarrujen herkistelyhuolto (ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan eli lisätyö).
Viimeksi muokannut Jarsan, 29 Huhti 2015, 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Giulietta 940
Jarrujen vinkumiseen auttaa myös kunnon pesu. Ainakin 147:ssa aikoinaan alkuperäiset etupalat tuppasivat vinkumaan. Talvella enimmäkseen vaivasi, koska pesua tuli suoritettua harvemmin. Kesällä kun autoa+jarruja tuli pestyä useammin, ei ongelmaa ollut.
Gilussamme ei tuota ole ilmennyt sen enempää kesällä kuin talvellakaan. Palat alkuperäiset, ajettu n.68tkm.
Gilussamme ei tuota ole ilmennyt sen enempää kesällä kuin talvellakaan. Palat alkuperäiset, ajettu n.68tkm.
Re: Giulietta 940
QV:n brembot ei ainakaan ole päästänyt pienintäkään inahdusta. Osaa kyllä kunnioittaa jarrujen hiljasuutta, kun aikasemman auton (vm 09 Auris) vinku kun pieni rotta ja korjausta asiaan ei tojotan mukaan ollut... pitäis olla kokoajan jarruttamassa kohtuuttoman paljon ja voimakkaasti
tietenkin voi ostaa sitten jotkut aftermarket jarrut, mutta kyllähän siitä hyvä summa tulee jos laadukkaat haluu. Kaikkia toi ei varmasti häiritse, mutta jotenkin omalla kohdalla erityisen ärsyttävä ominaisuus. 


Re: Giulietta 940
QV oli huollossa ja todettiin että olisi hyvä viimeistään ensi vuosihuollossa vaihtaa eteen jarrulevyt ja palat.
Katsoin shop.alfstilta että on heillä pari vaihtoehtoa eli
vakiot Brembot
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6220.html
ja sitten vähän erilaiset, ja tietenkin kalliimmat Brembot
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5915.html
Nuo jälkimmäiset kiinnostaisi, mutta onko kokemuksia tai kommentteja näiden välillä?
GThen aikoinaan laitoin EBC redstuffin palat ja niitä voisin tähänkin miettiä, varsinkin jos itse vaihdan uudet jarrulevyt.
Katsoin shop.alfstilta että on heillä pari vaihtoehtoa eli
vakiot Brembot
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6220.html
ja sitten vähän erilaiset, ja tietenkin kalliimmat Brembot
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5915.html
Nuo jälkimmäiset kiinnostaisi, mutta onko kokemuksia tai kommentteja näiden välillä?
GThen aikoinaan laitoin EBC redstuffin palat ja niitä voisin tähänkin miettiä, varsinkin jos itse vaihdan uudet jarrulevyt.
Re: Giulietta 940
Kyllä kai normaali ajossa tuo reikälevyn merkitys on lähinnä esteettinen. Normi levy kyllä varmaan pelittää ihan yhtä hyvin. Pääasia että on laatumerkkinen.Arcar kirjoitti:QV oli huollossa ja todettiin että olisi hyvä viimeistään ensi vuosihuollossa vaihtaa eteen jarrulevyt ja palat.
Katsoin shop.alfstilta että on heillä pari vaihtoehtoa eli
vakiot Brembot
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6220.html
ja sitten vähän erilaiset, ja tietenkin kalliimmat Brembot
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5915.html
Nuo jälkimmäiset kiinnostaisi, mutta onko kokemuksia tai kommentteja näiden välillä?
GThen aikoinaan laitoin EBC redstuffin palat ja niitä voisin tähänkin miettiä, varsinkin jos itse vaihdan uudet jarrulevyt.
Ihan uteliaisuudesta kysyn, minkä verran kilometrejä, jos jarrulevyjen uusinta jo mielessä?

Re: Giulietta 940
Mittarissa on nyt 48 tkm, mutta täytyy myöntää että huollon kommenttien jälkeen en ole katsonut levyjä tarkkaan.
ja joo, kyllä noi reikämalliset enemmän kiinnostaa ihan ulkonäkönsä vuoksi. Tosin kanssa mietin kannattaako tuota lisähinta maksaa sen takia... noh... tulihan jo aiemmin autoon laitettua vähän hiilikuituosia, ja eipä nekään lisänneet nopeutta.
ja joo, kyllä noi reikämalliset enemmän kiinnostaa ihan ulkonäkönsä vuoksi. Tosin kanssa mietin kannattaako tuota lisähinta maksaa sen takia... noh... tulihan jo aiemmin autoon laitettua vähän hiilikuituosia, ja eipä nekään lisänneet nopeutta.
Re: Giulietta 940
^Kannattaa katsoa. Jos kilometrejä ei ole tuon enempää, niin saattaa olla myyntipuheita jonkinverran huoltomiehen kommentissa...
Mielestäni n. 100tkm pitäisi kyllä alkuperäisillä laikoilla päästä. Toki tottakai riippuu paljolti siitä onko nuo kilometrit pitkää matka-ajoa jolloin jarruun ei tarvitse paljoa kajota, vaiko kaupunkiajoa jossa taas joutuu jarruttelemaan melkein tauotta.
Mielestäni n. 100tkm pitäisi kyllä alkuperäisillä laikoilla päästä. Toki tottakai riippuu paljolti siitä onko nuo kilometrit pitkää matka-ajoa jolloin jarruun ei tarvitse paljoa kajota, vaiko kaupunkiajoa jossa taas joutuu jarruttelemaan melkein tauotta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Meinasin jo yöllä laittaa mielipiteeni, mutta päätin odottaa.
Giulietta on about samaa kokoluokkaa Kia Optiman kanssa... Ja jos siinä, taksikäytössä kaupungissa, kestää jarrulevyt yli 100tkm niin kyllä aivan takuulla täytyy Giulietalla kestää siviilikäytössä vähintään sama.
Vaikka olisi reilusti pehmeämpää materiaalia, ei sen pitäisi mitenkään olla "vaihtokunnossa" 48tkm ajetussa autossa. Omaan 156:eeni mahdollisesti alkuperäiset jarrulevyt uusin 220tkm nurkilla (tai sitten ne oli n. 100tkm ajetut)...
Giulietta on about samaa kokoluokkaa Kia Optiman kanssa... Ja jos siinä, taksikäytössä kaupungissa, kestää jarrulevyt yli 100tkm niin kyllä aivan takuulla täytyy Giulietalla kestää siviilikäytössä vähintään sama.
Vaikka olisi reilusti pehmeämpää materiaalia, ei sen pitäisi mitenkään olla "vaihtokunnossa" 48tkm ajetussa autossa. Omaan 156:eeni mahdollisesti alkuperäiset jarrulevyt uusin 220tkm nurkilla (tai sitten ne oli n. 100tkm ajetut)...
Re: Giulietta 940
Nyt ehdin katsoa jarrulevyjä ja paloja. Tosiaan ei siinä kovin suurta pykälää ole levyn ulkokehällä. Vähän suurempi sisäpuolella. Hankala mitata tarkkaa millimäärää, mutta ehkä tosiaan huoltomiehen pientä myyntipuhetta. Samoin palatkin ovat varmaan n puolessavälissä.
Uusi jarrulevy taitaa olla 28 tai 29 mm paksu, mikä mahtaa tuolloin olla vaadittu minimimäärä kuluneelle?
Uusi jarrulevy taitaa olla 28 tai 29 mm paksu, mikä mahtaa tuolloin olla vaadittu minimimäärä kuluneelle?
Re: Giulietta 940
Sain mitattua työntömitalla paksuuden levyn keskeltä ja on 27-27,5 mm eli jos alkuperäinen on 28 mm niin kulunut max 1 mm.
Re: Giulietta 940
^Siinä levyn ulkokehällä pitäisi olla jossain kohtaa stanssattuna minimipaksuus.
Re: Giulietta 940
QV:n jarrut
Se mitä huoltomies on tarkoittanut tai oikeasti sanonut voi monesti olla tulkinnanvaraista.
Itse tulee toisinaan kirjoitettua työkkäriin, että "kannattaa seuraavassa huollossa varautua jarruosien uusintaan" tms. Jos paloja on tyyliin alle puolet jäljellä ja huoltoväli on se 30tkm. Joskus tämä sitten jossain välissä, joko tiskillä tai asiakkaan ajatuksissa, muuntuu sellaiseksi ajatukseksi, että jarrut on ihan finaalissa ja tulisi ensitilassa uusia...
Koodi: Valitse kaikki
Nominal thickness (mm): 28
Minimum thickness after grinding (mm): 26.55
Minimum permitted thickness (mm): 26.20

- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Alfaownerilla tuntuu siltä että QV:n omistajat on jatkuvasti tiskillä ostamassa jarrujen osia, kulutuskamaa brittien mukaan.
Re: Giulietta 940
Huoltolistaan on kirjoitettu "Jarrulevyt ja palat vaihto seuraavassa huollossa".
Hyvä kysymys että mitä seuraavaa huoltoa tarkoitetaan, nythän auto oli ns 70 tkm huollossa, vaikka ajettu alle 50 tkm, mutta 4 vuotta vanha.
Hyvä kysymys että mitä seuraavaa huoltoa tarkoitetaan, nythän auto oli ns 70 tkm huollossa, vaikka ajettu alle 50 tkm, mutta 4 vuotta vanha.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Se on sitten se seuraava huolto. Eli onko 1v/30tkm ? Tuo on vaikea arvioida asentajalle; jos isolla osalla asiakkaita autolle tulee 20-30tkm ajoa vuodessa, on helpompi arvioida niiden mukaan se että puoliksi käytetyt palat kestää vielä toisen mokoman tai vähän yli; kuitenkin niin, että seuraavan huollon yhteydessä jos ne jättää vaihtamatta, ei kestäisi sitä seuraavaan huoltoon saakka enää.
Re: Giulietta 940
Hieman ohi aiheen..Muinoin kun meidän 147 meni Deltalle ekaan jakohihnan vaihtoon, eli mittarissa oli 60tkm, vaihtoivat k.akselin hammashihnapyörän, kun oli kuulemma niin kulunut...
Ohjeistettiin myös että seuraavassa hihnan vaihdossa vaihdetaan myös nokka-akselien pyörät.
Hiukan tuota ihmettelin silloin.
No sen jälkeen ko. toimenpiteet suoritettiin mualla, ihan kunnollisessa korjaamossa kylläkin.
No niillä nokkapyörillä on nyt menty jo 280tkm...remmiä vaihdeltu edelleen n. 60tkm. välein, ja alapyörä muistaakseni kerran sen jälkeen...Joten "pienellä varauksella" kannattaa aina suhtautua, olen huomannut..
Sori OT.
Ohjeistettiin myös että seuraavassa hihnan vaihdossa vaihdetaan myös nokka-akselien pyörät.
Hiukan tuota ihmettelin silloin.

No niillä nokkapyörillä on nyt menty jo 280tkm...remmiä vaihdeltu edelleen n. 60tkm. välein, ja alapyörä muistaakseni kerran sen jälkeen...Joten "pienellä varauksella" kannattaa aina suhtautua, olen huomannut..

Sori OT.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Tuon ymmärtää, koska takuut.
Meni huoltoketju paniikkiin, kun tuli ekat hihnakatkeamiset vastaan ja hihnapyöriä alko vaihtumaan yms. jännää....
Tuon ymmärtää, koska takuut.
Meni huoltoketju paniikkiin, kun tuli ekat hihnakatkeamiset vastaan ja hihnapyöriä alko vaihtumaan yms. jännää....
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Hml:n AK:n mukaan JTDm Giuliettan hihnanvaihtoväli on 140tkm / 48kk. Tämänlö mukaan olette menneet?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Onko suomiolot vai yleiset? Jos yleiset, itse menisin 120tkm/36kk max. Taino, eipä tuossa taida olla ollut ongelmia?
Onko suomiolot vai yleiset? Jos yleiset, itse menisin 120tkm/36kk max. Taino, eipä tuossa taida olla ollut ongelmia?
Re: Giulietta 940
Pientä probleemia jäähdytysjärjestelmän kanssa.
Aluksi alkoi haisemaan jäähdyttäjänneste, mutta ajan kanssa tuli höyryefekti mukaan.
Tutkimuksissa vuotokohdaksi paljastui tuulettimien tukiraudan hieroma reikä keskellä ylhäällä syyläriä.
Uuteen laitettiin pala huopaa estämään saman ongelman uusiutuminen. Sitä ei sitten tiedä onko ollut asennusvika, vai ominaisuus, joka voi
olla useammassakin Giuliettassa?
Ohessa huono kuva, joka on vinossakin.

Aluksi alkoi haisemaan jäähdyttäjänneste, mutta ajan kanssa tuli höyryefekti mukaan.
Tutkimuksissa vuotokohdaksi paljastui tuulettimien tukiraudan hieroma reikä keskellä ylhäällä syyläriä.
Uuteen laitettiin pala huopaa estämään saman ongelman uusiutuminen. Sitä ei sitten tiedä onko ollut asennusvika, vai ominaisuus, joka voi
olla useammassakin Giuliettassa?
Ohessa huono kuva, joka on vinossakin.

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
1.
Mikähän etupäässä naksuu?
Aamulla kun peruuttaa katoksesta, niin kuskin puolen etunurkasta kuuluu naksaus/kolaus kääntäessäni kadulle. Sama ääni saattaa lähteä myös jarrutuksen/kiihdytyksen yhteydessä. Ei siis aina, mutta joskus.
Aika vähän aikaa sitten katsastettu - insinööritär kehui uudenveroiseksi. Eli olikos tämä nyt joku ominaisuus?
2.
Tästä kysyinkin jo, mutta kuinka olette vaihdattaneet hinhoja nöihin dieseleihin? Auto siis -12 alussa rekisteröity ja 60tkm rullattu.
Mikähän etupäässä naksuu?
Aamulla kun peruuttaa katoksesta, niin kuskin puolen etunurkasta kuuluu naksaus/kolaus kääntäessäni kadulle. Sama ääni saattaa lähteä myös jarrutuksen/kiihdytyksen yhteydessä. Ei siis aina, mutta joskus.
Aika vähän aikaa sitten katsastettu - insinööritär kehui uudenveroiseksi. Eli olikos tämä nyt joku ominaisuus?
2.
Tästä kysyinkin jo, mutta kuinka olette vaihdattaneet hinhoja nöihin dieseleihin? Auto siis -12 alussa rekisteröity ja 60tkm rullattu.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Naksahtaa kiihdytyksessä ja sitten taas kun jarruttaa? Mulla oli apurunko irti, mistä tuoli tuollainen naksahtelu. Sitten jos se tulee kuopassa, niin voisi olla koiranluu? Ja vielä jos tulee vaan paikallaan käännettässä rattia linkusta linkkuun, niin voisi olla iskarin laakerointi.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Naksahtiko joka kerta? Kaikilla nopeuksilla? Pystyykö tarkastamaan itse? Uskaltaako ajella vai pitääkö heti viedä ensiapuun?matti_vuorio kirjoitti:Naksahtaa kiihdytyksessä ja sitten taas kun jarruttaa? Mulla oli apurunko irti, mistä tuoli tuollainen naksahtelu.
Ja tosiaan naksahtaa joka aamu, kun peruutan hiljaa ja käännän rattia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Naksahdus kuului vain jos ensin jarrutti ja sitten kiihdytti tai päinvastoin. Irti oleva osa nitkahteli äärilaidasta toiseen, mikä aiheutti äänen. Tosin onkohan sinulla joku muu jos kerta tuo ratin pyörittely tekee sen äänen?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Kävin tuossa korttelia kiertämässä. Kerran vaan naksahti: kun peruutin katoksesta ja käänsin reilusti vasempaan. Liikkellä ollessa ääntä ei kuulunut, eikä uudestaan ko. peruutusmanööverissäkään. Eilen taas ääni kuului mm. kun kiihdytin suoralla kiihdytyskaistalla motarille.
Kai tuossa kesäkuun - ja loman - alkuun saakka ajelee ilman että puoli autoa romahtaa tielle?
Kai tuossa kesäkuun - ja loman - alkuun saakka ajelee ilman että puoli autoa romahtaa tielle?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Vaihdoin juuri GT:n kaikki jarrulevyt, mittarissa 112 tkm. Vaihdettuani uudet tarkastelin vanhoja ja ihmettelin etupään levyjen hyvää kuntoa - olisivat menneet vielä hyvän tovin. Ja tällä autolla on kierretty lähes kaikki CARFin ratapäivät jarruja säästämättä vuodesta 2006 tähän päivään...Arcar kirjoitti:Mittarissa on nyt 48 tkm...
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Miksi Giuliettan jakohihnan vaihto-ohjeessa näytetään, että jakohihna menisi vain yhden nokka-akselin hihnapyörän ympäri?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
MultiAir:n kyseessä ollessa näin onkin. MultiAir:ssa imunokka saa käyttövoimansa pakonokalta.

edit: vähän korjasin, kun en ollut oikeista termeistä varma
edit: vähän korjasin, kun en ollut oikeista termeistä varma

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
^tuon tiesinkin, mutta entä normaalissa 1.4 turbossa?
Re: Giulietta 940
Multiairissahan on vain yksi nokka-akseli jossa sijaitsee sekä pako, että imunokat.Alfissimo kirjoitti:MultiAir:n kyseessä ollessa näin onkin. MultiAir:ssa imunokka saa käyttövoimansa pakonokalta.
T-jeteissä jakohihna vetää toista nokka-akselia ja imu/pako nokka-akselien välillä on kannen sisällä ratasvälitys.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Kyllä, Imuventtiili, ei imunokka 

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Kiitoksia, nyt selveni, uudenlainen ratkaisu italialaisissa autoissa tai itse en ainakaan ole ennen tavannut.
Re: Giulietta 940
Olen tässä jo pidempään tiiraillut ja mietiskellyt, että ostaisin Giulietta QV:n tai mahdollisesti MA:n, jos sopiva yksilö löytyy.
Nyt näkyi olevan myynnissä varsin kohtuuhintainen QV, mutta sillä on ajettu jo 164tkm (vuosimallia -11). Onko syytä olettaa, että noilla kilometreillä voi vastaan tulla paljon ongelmia, vai voisiko tuo olla järkevä ostos? Toki varmasti vaikea kysymys, kuin noin paljon ajettuja yksilöitä tuskin on liikenteessä paljoakaan, mutta ihan suorilta en kyllä uskalla tuota ostaa. Edullinen hinta vain nyt pistää miettimään, että olisiko kuitenkin hintansa väärti..
Tässä linkki vielä nettiauton ilmoitukseen: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/7248795
QV:ta en ole koskaan edes koeajanut, mutta MA on tullut kokeiltua. MA oli jo niin hauska ajettava, että voin vain kuvitella miten hauskaa QV:n kanssa olisi..
Nyt näkyi olevan myynnissä varsin kohtuuhintainen QV, mutta sillä on ajettu jo 164tkm (vuosimallia -11). Onko syytä olettaa, että noilla kilometreillä voi vastaan tulla paljon ongelmia, vai voisiko tuo olla järkevä ostos? Toki varmasti vaikea kysymys, kuin noin paljon ajettuja yksilöitä tuskin on liikenteessä paljoakaan, mutta ihan suorilta en kyllä uskalla tuota ostaa. Edullinen hinta vain nyt pistää miettimään, että olisiko kuitenkin hintansa väärti..
Tässä linkki vielä nettiauton ilmoitukseen: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/7248795
QV:ta en ole koskaan edes koeajanut, mutta MA on tullut kokeiltua. MA oli jo niin hauska ajettava, että voin vain kuvitella miten hauskaa QV:n kanssa olisi..
Re: Giulietta 940
Ikää ei ole paljon mutta kilometrejä jonkin verran joka mun mielestä on ihan ok asia kunhan on pidetty hyvää huolta ja huollot tehty ohjelman mukaan.
Vie autolääkäriin jos haluat perusteellisen kuntotarkastuksen. Rohkeasti vaan.
Vie autolääkäriin jos haluat perusteellisen kuntotarkastuksen. Rohkeasti vaan.

-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Kamuxin kalustoa, HANU saattaa tietää lisää tästä yksilöstä.Nelfor kirjoitti:Olen tässä jo pidempään tiiraillut ja mietiskellyt, että ostaisin Giulietta QV:n tai mahdollisesti MA:n, jos sopiva yksilö löytyy.
Nyt näkyi olevan myynnissä varsin kohtuuhintainen QV, mutta sillä on ajettu jo 164tkm (vuosimallia -11). Onko syytä olettaa, että noilla kilometreillä voi vastaan tulla paljon ongelmia, vai voisiko tuo olla järkevä ostos? Toki varmasti vaikea kysymys, kuin noin paljon ajettuja yksilöitä tuskin on liikenteessä paljoakaan, mutta ihan suorilta en kyllä uskalla tuota ostaa. Edullinen hinta vain nyt pistää miettimään, että olisiko kuitenkin hintansa väärti..
Tässä linkki vielä nettiauton ilmoitukseen: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/7248795
QV:ta en ole koskaan edes koeajanut, mutta MA on tullut kokeiltua. MA oli jo niin hauska ajettava, että voin vain kuvitella miten hauskaa QV:n kanssa olisi..
Re: Giulietta 940
Hei,
yritin haun kautta katsoa jos tästä olisi jo jotain keskusteltu, mutta ei oikein osunut.
Onko jotain kikkaa millä giulietan hattuhyllyn saisi pysymään hiljaa? Kaupungin mukulakivien päällä meno kuulostaa siltä kuin iskareita ei olisi ollenkaan kun hattuhylly iloisena resonoi...
yritin haun kautta katsoa jos tästä olisi jo jotain keskusteltu, mutta ei oikein osunut.
Onko jotain kikkaa millä giulietan hattuhyllyn saisi pysymään hiljaa? Kaupungin mukulakivien päällä meno kuulostaa siltä kuin iskareita ei olisi ollenkaan kun hattuhylly iloisena resonoi...
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Takakontin sisäkannessa on kaksi kumista osaa jotka menee kovaksi aikaa myöten eivätkä siten painu kunnolla hattuhyllyä vasten, itse laitoin mustaa liimapintaista huopaa hattuhyllyn niihin kohtiin joita vasten kumien pitäisi osua. Toinen keino tietysti hankkia ne kumit mutta huopa hoiti tämän nätisti.walla kirjoitti:Hei,
yritin haun kautta katsoa jos tästä olisi jo jotain keskusteltu, mutta ei oikein osunut.
Onko jotain kikkaa millä giulietan hattuhyllyn saisi pysymään hiljaa? Kaupungin mukulakivien päällä meno kuulostaa siltä kuin iskareita ei olisi ollenkaan kun hattuhylly iloisena resonoi...
Re: Giulietta 940
Kiitoksia - laitetaan kokeiluun.Jonesi kirjoitti:
Takakontin sisäkannessa on kaksi kumista osaa jotka menee kovaksi aikaa myöten eivätkä siten painu kunnolla hattuhyllyä vasten, itse laitoin mustaa liimapintaista huopaa hattuhyllyn niihin kohtiin joita vasten kumien pitäisi osua. Toinen keino tietysti hankkia ne kumit mutta huopa hoiti tämän nätisti.