Mi.To
Valvoja: Moderators
Re: Mi.To
Vika löytyi jälkimmäisestä paikasta! Oli irronnut liitoksesta joka menee pyyhkijävivuston alitse..luulen että ollut laimeat litkut pakkasilla ja korkannut sitten! Kiitos kun autoitteGrandy kirjoitti:Kiitos Slim!Slim kirjoitti:Toinen varma vuotopaikka on liitos pyyhkijänmoottorin vieressä. Suojamuovia irti tuulilasin alareunasta kuskin puolelta,niin pääsee letkuun käsiksi.
Re: Mi.To
Lisää tyhmiä kysymyksiä, mistä kohtaa tuon miton voi nostaa? Noistako? Ohjekirjassa mainittua tunkkia ei löydy kyllä autosta.
Näyttäähän tuossa helmapellissä olevan jotkut syvennetyt nuolet, mitkä ilmeisesti osoittavat nostopaikat. Mihin ne käytännössä osoittaa?
Näyttäähän tuossa helmapellissä olevan jotkut syvennetyt nuolet, mitkä ilmeisesti osoittavat nostopaikat. Mihin ne käytännössä osoittaa?
Viimeksi muokannut Jugebox, 29 Huhti 2015, 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mi.To
Jees, Kyllähän se sieltä löytyi kun sain lainattua saksitunkin käyttöön, autossa ei semmoista jostain syystä ollut. Sinnehän se loksahtaa paikoilleen. Saksalaisissa en ole tuommoisiin saksivirityksiin törmännyt, joten ei ollut hajuakaan mikä tuo kisko on. Ilmeisesti italiaanoissa ja japseissa on tämmöiset kiskot pohjassa.sanctus kirjoitti:^Nostokohta on se ohut "palkki" siinä n. jokusen sentin päässä siitä kohdasta helmaa, jossa se nuolen kuva on.
Re: Mi.To
No niin, elikkäs oli Mito vuosihuollossa Levorannalla ja totesivat siellä, ettei takalasinpesurista tule vettä, oonko huomannu? No en ollu kyllä, olin vähä WTF, että miksette sitten korjannu - mutta aattelin ensin vilkaista itse. Autoliikkeessä oli muutenkin vielä koulutukset vielä kesken Mitojen osalta, kuulemma. No kyseessä vaan vuosihuolto, ettäpä ei siinä kai mitään ihmeempää muuten?Slim kirjoitti:Toinen varma vuotopaikka on liitos pyyhkijänmoottorin vieressä. Suojamuovia irti tuulilasin alareunasta kuskin puolelta,niin pääsee letkuun käsiksi.
Mutta näyttää tosiaan siltä, ettei tule vettä suuttimesta ja kun istuu kabiinissa ja painaa viikseä eteen, kuuluu pumpun ääni aika kovaa edestä päin siitä tuulilasin alapuolen tienoilta, olinpa jopa huomaavinani, että sieltä olis vähän vettäkin tursunnu. Loppu kokeilut sitten siihen, ettei mene vääriin paikkoihin märkä, pitää ruuvata auki tuo suojamuovi ja kurkkia sisälle.
Re: Mi.To
Ne liitokset on muuten aika hanurista ja jos vähän kohmeessa ne nesteet niin varmaan korkkaa! Sä onneksi tiedät mistä ekaksi katsoa vikaaVerbaali kirjoitti:No niin, elikkäs oli Mito vuosihuollossa Levorannalla ja totesivat siellä, ettei takalasinpesurista tule vettä, oonko huomannu? No en ollu kyllä, olin vähä WTF, että miksette sitten korjannu - mutta aattelin ensin vilkaista itse. Autoliikkeessä oli muutenkin vielä koulutukset vielä kesken Mitojen osalta, kuulemma. No kyseessä vaan vuosihuolto, ettäpä ei siinä kai mitään ihmeempää muuten?Slim kirjoitti:Toinen varma vuotopaikka on liitos pyyhkijänmoottorin vieressä. Suojamuovia irti tuulilasin alareunasta kuskin puolelta,niin pääsee letkuun käsiksi.
Mutta näyttää tosiaan siltä, ettei tule vettä suuttimesta ja kun istuu kabiinissa ja painaa viikseä eteen, kuuluu pumpun ääni aika kovaa edestä päin siitä tuulilasin alapuolen tienoilta, olinpa jopa huomaavinani, että sieltä olis vähän vettäkin tursunnu. Loppu kokeilut sitten siihen, ettei mene vääriin paikkoihin märkä, pitää ruuvata auki tuo suojamuovi ja kurkkia sisälle.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Tarkkana sitten, noi toiseksi uloimmat kiinnikkeet (harmaa) saa melko helposti rikki
Josta tulikin mieleeni, mistäs jos mistään saisi kaikenlaisia noita verhoilukiinnikkeitä helposti?
Josta tulikin mieleeni, mistäs jos mistään saisi kaikenlaisia noita verhoilukiinnikkeitä helposti?
- Liitteet
-
- 20140606_190451.jpg
- (57.55 KiB) Tiedosto ladattu 6153 kertaa
932 937 955
Re: Mi.To
Jaaha, avasin kaksi ruuvia vinkin mukaan kuskin puolelta ja irrottelin vähän tota toppausta:
Sitten tuonne väliin kurkkimalla näkyy kaksi putkenpäätä siististi irti toisistaan. Tuo se vika lie? Punasella ympyröity kuvassa:
Tonne ei vaan mun räpylät oikein mahdu niin, että saisi otetta noista ja sitten näkyväisyys nolla kun ne kädet on edessä. Koitin arpapelillä mutta eipä ne ota yhteen kun se liitos on varsin tiukka?
Pitäis vissiin saada koko suojus helvettiin mutta kuinka iso projekti se on? Noin pyyhkimen varret vissiin pikku ongelma?
Sitten tuonne väliin kurkkimalla näkyy kaksi putkenpäätä siististi irti toisistaan. Tuo se vika lie? Punasella ympyröity kuvassa:
Tonne ei vaan mun räpylät oikein mahdu niin, että saisi otetta noista ja sitten näkyväisyys nolla kun ne kädet on edessä. Koitin arpapelillä mutta eipä ne ota yhteen kun se liitos on varsin tiukka?
Pitäis vissiin saada koko suojus helvettiin mutta kuinka iso projekti se on? Noin pyyhkimen varret vissiin pikku ongelma?
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Mulla ainakin irtosi pyyhkijät ilman väkivaltaa. Se päällä oleva peini muovisuojus irti, pikku suhaus crc:tä, pieni odottelu ja lenkkiavamella veke.
Hankalinta on saada noi reunojen harmaat kiinnitysnastat ehjänä irti (aiempi kuva). Jos olisin tiennyt millaiset ne on, olisin koittanut sormilla nipistää sitä kasaan samalla kun muovia nostaa. Nykäisemällä sain toisesta nastasta puolet rikki...
Hankalinta on saada noi reunojen harmaat kiinnitysnastat ehjänä irti (aiempi kuva). Jos olisin tiennyt millaiset ne on, olisin koittanut sormilla nipistää sitä kasaan samalla kun muovia nostaa. Nykäisemällä sain toisesta nastasta puolet rikki...
932 937 955
Re: Mi.To
Jaa pitäiskö sen tapin lähteä siitä pyyhkimen akselin päästä ihan vetämällä? Koitin sitä vähän pyöritellä ja vetääkin mutta ei tuntunut oikein liikkuvan. Ei viittinyt liikaa voimaa käyttää, kun en tiennyt, miten se on siinä kiinni.
Näyttää oleva tuolla Englannin Alfa-forumillakin yleinen ongelma, heillä se vaan on helpompi kun kuski ja sitä myöten pyyhkimetkin on toisella puolen autoa, niin eivät ole tiellä.
Näyttää oleva tuolla Englannin Alfa-forumillakin yleinen ongelma, heillä se vaan on helpompi kun kuski ja sitä myöten pyyhkimetkin on toisella puolen autoa, niin eivät ole tiellä.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Onko sulla varapyörääkään? Mulla ei tunkkia ole kun sitä ei tarvitse. Paikkapullo ja kompurahan sieltä pitäisi löytyä. Eipä niilläkään mitään tee jos renkaassa on reilun kokoinen reikä.Jugebox kirjoitti:Lisää tyhmiä kysymyksiä, mistä kohtaa tuon miton voi nostaa? Noistako? Ohjekirjassa mainittua tunkkia ei löydy kyllä autosta.
Näyttäähän tuossa helmapellissä olevan jotkut syvennetyt nuolet, mitkä ilmeisesti osoittavat nostopaikat. Mihin ne käytännössä osoittaa?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Mi.To
Tilattu jakoremmi, kiristin ja vesipumppusetti Ebaysta+jotain teippejä kylkiin. Onko joku mahdollisesti vaihtanut omaansa tai onko jotain erityistä huomioitavaa vaihdon yhteydessä? Vaihto lähestyy ja kilometrejä 58k ja risat!
Mito QV -10
Mito QV -10
Re: Mi.To
Tilasin Totallyalfa.com:sta kampiakselin lukitustyökalun..se on kuitenkin tärkeä työkalu, jos ei muuta!Grandy kirjoitti:Tilattu jakoremmi, kiristin ja vesipumppusetti Ebaysta+jotain teippejä kylkiin. Onko joku mahdollisesti vaihtanut omaansa tai onko jotain erityistä huomioitavaa vaihdon yhteydessä? Vaihto lähestyy ja kilometrejä 58k ja risat!
Mito QV -10
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Nyt kun remuat siellä konepellin alla, katsopas mihin suuntaan lähtee sun vuosimallissa ahtimen päälle kiinnittyvä putki kun se taittuu alaspäin ahtimen ja moottorin väliin. Suoraan alaspäin vai hieman repsikan puoleista kylkeä kohti käännettynä?
Putki on ahtimen öljynsyöttö, ja tuolla brittifoorumilla erään sankarin putki oli karstoittunut umpeen sillä seurauksella, että ahtimen laakeri leikkasi kiinni. Oma veikkaus on, että tui putki on mennyt liian läheltä pakopuolta, ja öljyt on hissukseen kärähtäneet putkeen kiinni.
Putki on ahtimen öljynsyöttö, ja tuolla brittifoorumilla erään sankarin putki oli karstoittunut umpeen sillä seurauksella, että ahtimen laakeri leikkasi kiinni. Oma veikkaus on, että tui putki on mennyt liian läheltä pakopuolta, ja öljyt on hissukseen kärähtäneet putkeen kiinni.
932 937 955
Re: Mi.To
Kappas. Oikea etujousi pamahti poikki. Ei näy ainakaan ruostuneen puhki, eikä kuoppiin tai muihin esteisiin ole ajettu kovalla vauhdilla, joten jotain jännittävää sitten vain lienee tapahtunut. No kestihän se nyt kuitenkin hieman vajaat viisi vuotta ja 33 000 kilometriä.
Voi jeesus.
Voi jeesus.
Re: Mi.To
Kiitos vinkistä Juri! Asiasta kukkaruukkuun, niin omaan autooni vaihdoin 35mm madallusjouset, jolloin etupää näyttäisi olevan aika jees mutta pyrstö on edelleenkin liian korkealla..paras vaihtoehto Mitoon olisi säädettävä alusta jolloin tuon eron saisi tasattua!
Re: Mi.To
Sama juttu, oli jossain vaiheessa kevättä napsahtanut poikki. Huomasin kun vaihdoin kesärenkaita alle. Viisi vuotta ja 69000 kilometriä. Samalla meni vaihtoon etuiskarin yläpään laakerit, oli kuulemma korke aika uusia nekin (toinen oli jo kertaalleen vaihdettu kaksi vuotta sitten).sanctus kirjoitti:Kappas. Oikea etujousi pamahti poikki. Ei näy ainakaan ruostuneen puhki, eikä kuoppiin tai muihin esteisiin ole ajettu kovalla vauhdilla, joten jotain jännittävää sitten vain lienee tapahtunut. No kestihän se nyt kuitenkin hieman vajaat viisi vuotta ja 33 000 kilometriä.
Voi jeesus.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
MiTohan taitaa olla McPhersoneilla edessä? Saabistimaailmasta on tuttu efekti, että jouset katkeilee juurikin iskarin yläpään kääntölaakereiden porsiessa. Laakeri jumittaa, iskari kääntyy itse tolpasta ja jousi kiertyy - mikä ei ole suunta johon se on suunniteltu väännettäväksi - ja katkeaa. En yhtään ihmettelisi jos vastaavaa onnistuu käymään muissakin autoissa (kuten MiTossa). Voi olla että kannattaa tarkkailla niitä kääntölaakereita.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Yläpään kääntölaakerivaurio aiheuttaa jousten katkeilua aika monessakin tapauksessa, uskon sellaisten olevan harvinaisuus, jossa tuo ei voisi aiheuttaa katkeavaa jousta.
Re: Mi.To
Missä kävit fixaamassa? Itse sain AK:lta hinta-arvioksi 300 €:a, jos mitään muuta ei tarvitse vaihtaa. Hinta sisältää työn, jousen ja jousen yläosan padin (tai mikä se nyt lieneekään).Nelli kirjoitti:Sama juttu, oli jossain vaiheessa kevättä napsahtanut poikki. Huomasin kun vaihdoin kesärenkaita alle. Viisi vuotta ja 69000 kilometriä. Samalla meni vaihtoon etuiskarin yläpään laakerit, oli kuulemma korke aika uusia nekin (toinen oli jo kertaalleen vaihdettu kaksi vuotta sitten).sanctus kirjoitti:Kappas. Oikea etujousi pamahti poikki. Ei näy ainakaan ruostuneen puhki, eikä kuoppiin tai muihin esteisiin ole ajettu kovalla vauhdilla, joten jotain jännittävää sitten vain lienee tapahtunut. No kestihän se nyt kuitenkin hieman vajaat viisi vuotta ja 33 000 kilometriä.
Voi jeesus.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Milanossa eteen molempien jousien asennustyö vähän päälle satku. Jouset oli siis omasta takaa, ja takaa löytyi jo oma-asentamana. Kun oli niin heleppoo.
932 937 955
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Eikö Auto-Milanossa osata eritellä laskua?Nelli kirjoitti:Mulla auto kävi Auto-Milanossa. Hinnasta en osaa sanoa koska samalla kertaa tehtiin vähän muutakin remonttia.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Mi.To
Juu..joutuupi varmaan tilaamaan vielä joitain lukitustyökaluja ja noissa seteissä on usein kaikki tarvittava mutta viitsinkö maksaa siitä kun en ole varma teenkö vielä toisenkin kerran hihnanvaihdon..halvemmaksi tulee vielä itse tehtynä vaikka tuon setin ostankin! Siinä on kampiakselin lukitus, nokka-akselin ja hihnankiristys työkalu!Grandy kirjoitti:Tilasin Totallyalfa.com:sta kampiakselin lukitustyökalun..se on kuitenkin tärkeä työkalu, jos ei muuta!Grandy kirjoitti:Tilattu jakoremmi, kiristin ja vesipumppusetti Ebaysta+jotain teippejä kylkiin. Onko joku mahdollisesti vaihtanut omaansa tai onko jotain erityistä huomioitavaa vaihdon yhteydessä? Vaihto lähestyy ja kilometrejä 58k ja risat!
Mito QV -10
http://www.ebay.com/itm/Laser-Tools-Eng ... 4635133819
Re: Mi.To
Oliko niin ettei kukaan ollut vaihtanut jakohihnaa Mitoon tai Giuliettaan...olisin halunnut tietää että onko se nokan lukitus välttämätön ja riittääkö kampiakselin lukitus pelkästään?Grandy kirjoitti:Juu..joutuupi varmaan tilaamaan vielä joitain lukitustyökaluja ja noissa seteissä on usein kaikki tarvittava mutta viitsinkö maksaa siitä kun en ole varma teenkö vielä toisenkin kerran hihnanvaihdon..halvemmaksi tulee vielä itse tehtynä vaikka tuon setin ostankin! Siinä on kampiakselin lukitus, nokka-akselin ja hihnankiristys työkalu!Grandy kirjoitti:Tilasin Totallyalfa.com:sta kampiakselin lukitustyökalun..se on kuitenkin tärkeä työkalu, jos ei muuta!Grandy kirjoitti:Tilattu jakoremmi, kiristin ja vesipumppusetti Ebaysta+jotain teippejä kylkiin. Onko joku mahdollisesti vaihtanut omaansa tai onko jotain erityistä huomioitavaa vaihdon yhteydessä? Vaihto lähestyy ja kilometrejä 58k ja risat!
Mito QV -10
http://www.ebay.com/itm/Laser-Tools-Eng ... 4635133819
Re: Mi.To
Osaa toki, mutta vanha kanta-asiakas kun olen niin en yleensä ole ollut vailla sen tarkempaa erittelyä. Mulle pääasia on että sovitut hommat tulee tehdyksi ja laskun loppusumma ei ole tähtitieteellinen.AlfaTom kirjoitti:Eikö Auto-Milanossa osata eritellä laskua?Nelli kirjoitti:Mulla auto kävi Auto-Milanossa. Hinnasta en osaa sanoa koska samalla kertaa tehtiin vähän muutakin remonttia.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
Re: Mi.To
Mulla meni vasen, katsastuksessa huomasivat. Suomesta vakiojousia ei tunnu saavan. Nettiliikkeet kyllä lupaavat saatavuutta k.o jousille, mutta käytännössä sitä ei ole alle 5 viikon. Briteistä sain tilattua Sachsin etujousia parin, hintaa noin 150 € ja tulivat perille vajaassa viikossa. Eibachin tai Novitechin madallussarjan olisi saanut 120 € koko kierroksen.sanctus kirjoitti:Kappas. Oikea etujousi pamahti poikki. Ei näy ainakaan ruostuneen puhki, eikä kuoppiin tai muihin esteisiin ole ajettu kovalla vauhdilla, joten jotain jännittävää sitten vain lienee tapahtunut. No kestihän se nyt kuitenkin hieman vajaat viisi vuotta ja 33 000 kilometriä.
Voi jeesus.
Mulla kilometrejä 154 tkm ja hyvin toimii
Ja kannattaa muuten vaihtaa jousien kanssa samalla joustintuen yläpään laakeri, olivat aika happamat vaikka kerran onkin jo vaihdettu.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
MiTon (ja ehkä muidenkin autojen?) joustintuen yläpään laakeri on märällä kelillä jatkuvassa kurasuihkussa. Omassa pirssissä on reikä repsikan puolen pellityksen saumassa josta tuota rapaa päätyy ihan moottoritilan puolellekin. Tavoitetilana on vähän tunkata etupäätä ylös, pestä sisäkaari ja tilkitä tuo aukko. Olisipa verratonta jos samalla jonkin roiskelevyn sinne saisi askarreltua, ettei aina kun rapakosta läpi ajaa ole kaikki herkät paikat kurassa.
932 937 955
Re: Mi.To
Jakoremmi vaihdettu ja kaikki toimii ok. Itselläni rutisee noi iskarin yläpään laakerit siihen malliin että vaihdettava heti kun mahdollista. Kannattais varmaan laittaa kunnon vaseliinit laakereihin samalla ettei paska pääse ihan suoraan sisälle..sellaista vaseliinia mikä toimii myös talvella!
Re: Mi.To
Mikähän oli Mito QV:n etulevyjen halkaisija? Onko mitään sivustoa mistä saisi nuo varaosatiedot etsittyä? Täältä olen saanut Puolalaiseen EPERIin linkin mutta sekin heittää pihalle jos monta käyttäjää. Haluaisin vaan varmistua että tilaan oikeita osia ja vaihtoehtoja mitoon oli 4 vai 6kpl..eikä Ebayn lmoituksistakaan ihan varma ole kun Brembon jarruja etsii..eihän ollut liian sekavaa
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
http://shop.alfisti.net/product_info.ph ... ts_id=4335
Bremboissa on 305mm etulevyjen halkaisijaksi.
http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/MiT ... iscs.shtml
part no: 51813785
Bremboissa on 305mm etulevyjen halkaisijaksi.
http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/MiT ... iscs.shtml
part no: 51813785
Re: Mi.To
Kiitän ja kumarran!!GiuliaSuper kirjoitti:http://shop.alfisti.net/product_info.ph ... ts_id=4335
Bremboissa on 305mm etulevyjen halkaisijaksi.
http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/MiT ... iscs.shtml
part no: 51813785
Re: Mi.To
Huolto vihdoin varattu MiTolle molempien etujousien ja kääntölaakerien vaihtoon Auto Milanoon. Hinta-arvio n. 400 egeä. Mm. Autokeskuksen tarjous oli n. 700.
Mitäköhän hemmettiä? Konsernin emoyhtiö vaatii AK:lta tulosta vai onkohan Milano arvellut hintansa kovasti alakanttiin?
Mitäköhän hemmettiä? Konsernin emoyhtiö vaatii AK:lta tulosta vai onkohan Milano arvellut hintansa kovasti alakanttiin?
Re: Mi.To
Mun mielestä tulosta saadaan loppupelissä enemmän hyvällä asiakaspalvelulla ja järkevällä hinnoittelulla! Se mitä itse en pystyisi tekemään kallistuisin tietenkin sen halvemman tarjouksen suuntaan ja myös jatkossa jos palvelu ja työn jälki on hyvää!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mi.To
Minusta merkkiliike voi hyvin olla kallimpi, mutta vastinetta kovemmalle hinnalle sitten myös. Ei semmonen sovi mihinkään, kun itse kysyin asentajalta lisätietoja, niin vastaus oli " en mää siitä sen enempää tiedä, mää teen vaan." Sitten on nämä keksityt varaosahinnat. Ilmanmuuta orggis osa maksaa enemmän, mutta sellainen ero esim. puolan kanssa kuin oli tässä muutama vuosi sitten, niin on tolkuton. Mitäs maailman kiertäjät, onko nämä varaosahinnat joku suomi-juttu, koska eräs tuttu on tilannut kahteen diudiin isot orggis vanteet saksan merkkiliikkeestä, hintaero Suomen marmoriin huomattava. Eräs tuttu työnjohtaja ilmoittautui vapaaehtoisena, kun yt-kierros alkoi ja lähtiki sitten. Syy oli se, kun viimeinenkin tehdaskoulutettu asentaja oli irtisanottu/lähtenyt itse. Olisi jäänyt edustamansa merkin ainoaksi ammattimieheksi, helventinmoisen työtaakan alle selvittelemään asentamossa tehtyjä kämmejä.
Tuota esimerkin puolaa sai possina tarvikeliikkeestä silloin reilulla satasella, joten joku 150-200 olisi ollut hyväksyttävä marmorihinta imo. Hinta oli vain 270,- ja yksi Suomessa.
Tuollainen hinnoittelu tulee yleensä maahantuonnista, mihin toimipiste on sitten sidottu, joten turha sitä yksittäistä myyjää/toimipaikka on syyttää. Sitten on nämä huoltohinnat, vaikkapa öljynvaihto. Pyydetään tähtitieteellistä hintaa, joku 28,- litra kraanaöljystä yms. No sitten kun kauppa ei käy, niin johto tekee hätäratkaisun ja tuo markkinoille "euroshopper" öljynvaihdon, missä ei sitten taas ole mitään järkeä, kun jää talolle niin vähän. Mikäli hinnoittelu olisi ollut alunperin kohtuullista, niin ei olisi tarvinnut ollenkaan lähteä "polkemaan" ja kassa olisi kilissyt tasaisesti ja järkevällä katteella.
Tuota esimerkin puolaa sai possina tarvikeliikkeestä silloin reilulla satasella, joten joku 150-200 olisi ollut hyväksyttävä marmorihinta imo. Hinta oli vain 270,- ja yksi Suomessa.
Tuollainen hinnoittelu tulee yleensä maahantuonnista, mihin toimipiste on sitten sidottu, joten turha sitä yksittäistä myyjää/toimipaikka on syyttää. Sitten on nämä huoltohinnat, vaikkapa öljynvaihto. Pyydetään tähtitieteellistä hintaa, joku 28,- litra kraanaöljystä yms. No sitten kun kauppa ei käy, niin johto tekee hätäratkaisun ja tuo markkinoille "euroshopper" öljynvaihdon, missä ei sitten taas ole mitään järkeä, kun jää talolle niin vähän. Mikäli hinnoittelu olisi ollut alunperin kohtuullista, niin ei olisi tarvinnut ollenkaan lähteä "polkemaan" ja kassa olisi kilissyt tasaisesti ja järkevällä katteella.
Re: Mi.To
Jos etupään jousia pitää uusia, niin Milano veloitti jousien, yläpään laakerien, yhden koiranluun ja kahden pyöränpultin vaihdosta 490,00 egeä. Palvelu mielestäni asiallista ja auton ohjaus vaikuttaa jämäkältä, kuten pitääkin
Re: Mi.To
No, ei tuota paljoa paremmin voisi sanoa. Ja kun tämä johto, joka huoltohinnat sanelee, on tuskin käynyt edes koko talossa, jossa niitä huoltoja oikeasti yritetään myydä ja tehdä.stoichiometric kirjoitti:Tuollainen hinnoittelu tulee yleensä maahantuonnista, mihin toimipiste on sitten sidottu, joten turha sitä yksittäistä myyjää/toimipaikka on syyttää. Sitten on nämä huoltohinnat, vaikkapa öljynvaihto. Pyydetään tähtitieteellistä hintaa, joku 28,- litra kraanaöljystä yms. No sitten kun kauppa ei käy, niin johto tekee hätäratkaisun ja tuo markkinoille "euroshopper" öljynvaihdon, missä ei sitten taas ole mitään järkeä, kun jää talolle niin vähän. Mikäli hinnoittelu olisi ollut alunperin kohtuullista, niin ei olisi tarvinnut ollenkaan lähteä "polkemaan" ja kassa olisi kilissyt tasaisesti ja järkevällä katteella.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mi.To
Kommenttini kuuluisi ketjuun, jota täällä ei ole, mutta tuossa on kuvattu juurikin syy suurtyöttömyyteen ja siihen, miksi Suomi ei tule nousemaan.Jarsan kirjoitti:No, ei tuota paljoa paremmin voisi sanoa. Ja kun tämä johto, joka huoltohinnat sanelee, on tuskin käynyt edes koko talossa, jossa niitä huoltoja oikeasti yritetään myydä ja tehdä.stoichiometric kirjoitti:Tuollainen hinnoittelu tulee yleensä maahantuonnista, mihin toimipiste on sitten sidottu, joten turha sitä yksittäistä myyjää/toimipaikka on syyttää. Sitten on nämä huoltohinnat, vaikkapa öljynvaihto. Pyydetään tähtitieteellistä hintaa, joku 28,- litra kraanaöljystä yms. No sitten kun kauppa ei käy, niin johto tekee hätäratkaisun ja tuo markkinoille "euroshopper" öljynvaihdon, missä ei sitten taas ole mitään järkeä, kun jää talolle niin vähän. Mikäli hinnoittelu olisi ollut alunperin kohtuullista, niin ei olisi tarvinnut ollenkaan lähteä "polkemaan" ja kassa olisi kilissyt tasaisesti ja järkevällä katteella.
Toisin kuin yleensä luullaan, työttömyys ei ole syy, vaan seuraus. Joo menen pois.
Re: Mi.To
Nyt ottaa koteloon..en voi käyttää täällä niitä sanoja mitä haluaisin! Ebaysta tilasin poratut ja jyrsityt levyt+jarrupalat. Onneksi tilatessa varmistin että onko etujarrutosat oikeat..niitä selviteltiin pari päivää ja jäin odottelemaan tavaroita kuin kuuta nousevaa! Kun sain paketin katsoin heti jarrupalat jotka olivat eteen sekä taakse väärät. Yhteys myyjään joka pahoitteli ja lupasi hoitaa asian mutta siitäkös alkoi mieletön email-rumba..sain sen käsityksen ettei myyjän päässä tiedetty mitä tehdään ja miten! Minulta jopa kysyttiin kuvaliitteen kanssa että kummat palat ovat ne oikeat?? Jos en tietäisi autostani mitään voisi olla vaikea paikka kun itse joutuisi osat valitsemaan. Lähetin paljon kuvia jarruosista sekä jarrupalapaketeista joissa toisen paketin kyljessä luki Mazda 7 ja Mazda 9..tuntui ettei myyjä lukenut kunnolla viestejäni saati katsonut kuvia? Loppupelissä väitti että ne palat jotka hän nyt lähettää ovat samat jotka jo aiemmin sain vaikka kuvat todistaa muuta! Tähän palojen valintaan ja viestien vaihtoon meni 4 päivää(hukkaan heitettyä) kun ajattelin saavani osat viikonlopuksi! Luulin että asiat alkaa rullamaan mutta otin etupään jarrut auki ja asettelin levyä paikalleen huomasin että jako ei ollutkaan sama..itselläni 4x98 ja tämä näytti olevan 4x100 Äsken tuossa laittelin viestiä, sekä kuvia liitin mukaan mutta on sellainen tunne että tämän kaiken vaikutus on sama kuin menisin metsän laitaan juttelemaan itsekseen! Auto on joka tapauksessa pukeilla eikä sillä voi ajaa...nyt menen juomaan kahvia ja yritän ajatella muita asioita
Re: Mi.To
Mikä on muuten tuon Jarrulevyn lukituspultin kierre..se millä levy kiinnittyy napaan (olkavarteen)? Olen yrittänyt ePEristä kattoo mutta en löydä tarkempaa tietoa. Tuntuisi olevan kaikissa, myös fiateissa läpi skaalan sama lukituspultti!Grandy kirjoitti:Nyt ottaa koteloon..en voi käyttää täällä niitä sanoja mitä haluaisin! Ebaysta tilasin poratut ja jyrsityt levyt+jarrupalat. Onneksi tilatessa varmistin että onko etujarrutosat oikeat..niitä selviteltiin pari päivää ja jäin odottelemaan tavaroita kuin kuuta nousevaa! Kun sain paketin katsoin heti jarrupalat jotka olivat eteen sekä taakse väärät. Yhteys myyjään joka pahoitteli ja lupasi hoitaa asian mutta siitäkös alkoi mieletön email-rumba..sain sen käsityksen ettei myyjän päässä tiedetty mitä tehdään ja miten! Minulta jopa kysyttiin kuvaliitteen kanssa että kummat palat ovat ne oikeat?? Jos en tietäisi autostani mitään voisi olla vaikea paikka kun itse joutuisi osat valitsemaan. Lähetin paljon kuvia jarruosista sekä jarrupalapaketeista joissa toisen paketin kyljessä luki Mazda 7 ja Mazda 9..tuntui ettei myyjä lukenut kunnolla viestejäni saati katsonut kuvia? Loppupelissä väitti että ne palat jotka hän nyt lähettää ovat samat jotka jo aiemmin sain vaikka kuvat todistaa muuta! Tähän palojen valintaan ja viestien vaihtoon meni 4 päivää(hukkaan heitettyä) kun ajattelin saavani osat viikonlopuksi! Luulin että asiat alkaa rullamaan mutta otin etupään jarrut auki ja asettelin levyä paikalleen huomasin että jako ei ollutkaan sama..itselläni 4x98 ja tämä näytti olevan 4x100 Äsken tuossa laittelin viestiä, sekä kuvia liitin mukaan mutta on sellainen tunne että tämän kaiken vaikutus on sama kuin menisin metsän laitaan juttelemaan itsekseen! Auto on joka tapauksessa pukeilla eikä sillä voi ajaa...nyt menen juomaan kahvia ja yritän ajatella muita asioita
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Kysmys... Tilasitko osanumeron perusteella? Jos niin, niin sitten on kyllä aivan käsittämätöntä sähläystä jo.
Itsekin monet kerrat eBaysta osia autoihin tilannut eikä koskaan ole väärää tullut, kunhan on voinut osanumerolla varmistaa tilattavan osan...
Itsekin monet kerrat eBaysta osia autoihin tilannut eikä koskaan ole väärää tullut, kunhan on voinut osanumerolla varmistaa tilattavan osan...
Re: Mi.To
Kyllä ilmoitin osanumerot,vin-numeron, valokuvia ja minä saan linkkejä vaihdossa, joista pitää valita oikea osa. Aluksi myyjä ei osannut edes kuvaa liittää viestiin ja siksi laittoi www-sivun linkiksi! Olen itsekkin paljon tilannut mutta tämä on jo hitaudeltaan maailman ennätys+ muut sähläykset päälle!Aquatica kirjoitti:Kysmys... Tilasitko osanumeron perusteella? Jos niin, niin sitten on kyllä aivan käsittämätöntä sähläystä jo.
Itsekin monet kerrat eBaysta osia autoihin tilannut eikä koskaan ole väärää tullut, kunhan on voinut osanumerolla varmistaa tilattavan osan...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
^
Kuulostaa todella "laadukkaalta" Inhottava varmasti, mutta pitäähän näitä nyt aina joskus jollekin osua.
Voin siis kai ajatella olevani onnekas, kun tähän mennessä suurimmat murheet on ollut postimaksuissa tai tavaran laaduttomuudessa (2euron lediparkkisarja kiinasta ei tietenkään kestä yhtä hyvin, kuin 15euron setti saksasta)
Kuulostaa todella "laadukkaalta" Inhottava varmasti, mutta pitäähän näitä nyt aina joskus jollekin osua.
Voin siis kai ajatella olevani onnekas, kun tähän mennessä suurimmat murheet on ollut postimaksuissa tai tavaran laaduttomuudessa (2euron lediparkkisarja kiinasta ei tietenkään kestä yhtä hyvin, kuin 15euron setti saksasta)