Akuutti hätä,,hjelppivä ongelman ratkaisu löytyi.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Akuutti hätä,,hjelppivä ongelman ratkaisu löytyi.
No niin mikäs meni pieleen. Ekaakertaa vaihettiin pikkubussoon jakopään hilut. Kaveri joka sen teki on kyllä monta hihnaa vaihtanu mutta ei alfoihin. Lukkopalat oli käytössä ja nokkapyörät löysättiin,, jossain meni nyt kuitenkin pieleen koska auton käynti huononi eli ravistaa. Samoin uusi ääni joka tuntus tulevan rintapellin puolelta pakonokasta? Alavääntökin munmielestä huononpi kun ennen. ELI voiko sen pakonokan kuitenkin munata vaikka lukkopalat oli käytössä? Kaveri sanoi että eihän se ihan jämpi ollu se lukkopala nokkaan vois muutaman millin heittoa olla.mutta kun hihnapyörä oli irti niin...? Ainut ero entiseen oli sit alakerran hihnapyörän paikassa ,se oli siirtynyt noin alle sentin eri kohtaan. Ykköspytyn piti ainakin olla yläkuolokohdassa... Mutta mutta miksi alapyörä olis nyt sit erikohassa kun sehän on kiilalla.. Huomenna auto menee takas pajalle. Olisko kellään ideoita mitä pitäs tehä?
Ja sit vielä että autodatan mukaisilla ohjeilla me mentiin mutta onko erivalmistajien lukituspaloilla merkitystä kun muistaakseni olen nähnyt kahta eri kohtaa mihin lukot tulee? Vai oonko ihan sekaisin. Nythän ne lukot oli vasemmassa lohkossa rinnakain etupäässä...ei kai ne muualle sovikkaan kakoslohkossahan ne on erikohassa
Eli apua tarvitaan pikaisesti
CIAO
Ja sit vielä että autodatan mukaisilla ohjeilla me mentiin mutta onko erivalmistajien lukituspaloilla merkitystä kun muistaakseni olen nähnyt kahta eri kohtaa mihin lukot tulee? Vai oonko ihan sekaisin. Nythän ne lukot oli vasemmassa lohkossa rinnakain etupäässä...ei kai ne muualle sovikkaan kakoslohkossahan ne on erikohassa
Eli apua tarvitaan pikaisesti
CIAO
Viimeksi muokannut Stiletto, 19 Touko 2015, 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
kuulostais siltä ettei palat oo ollu oikeilla paikoilla.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Just näin. Tuossa on kuva miten lukkojen kuuluu olla. Nehän voi laittaa väärinkin ja tosiaan pitää asettua just eikä melkein. Mullakin on yks lukkosarja, mistä yks lukko ei asettunut. Eli huonosti työstetty osa.
- Liitteet
-
- img20150411_171048.jpg
- (55.89 KiB) Tiedosto ladattu 7147 kertaa
-
- img20150411_173507.jpg
- (68.11 KiB) Tiedosto ladattu 7120 kertaa
Viimeksi muokannut m.sa, 11 Huhti 2015, 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Abarth 500 Esseesse
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Jos siä on nokkapyöriä löysäilty niin helposti jää löysiä sinne nokkapyörien väliin,joten aina pitää pyörittää kampiakselia kaks kierrosta ja kattoa uudestaan sopiiko lukkopalat paikoilleen ja mikä on kiristimen asento. Jos kaikki nokkapyörät oli yhtäaikaa löysällä,saa hihnan kireyden helpommin kohdilleen,jolloin nokkien ajoituskin todennäköisesti menee kerrasta oikein. Jokatapauksessa jakopäitä tehneen kaverin tulisi kyllä tietää,että ajoitukset tarkistetaan aina uudestaan niin kauan kunnes ne on kohdillaan (millilleen eikä sinnepäin) eikä luoteta siihen ensimmäiseen kokeiluun. Pelkkien nokkien asento ei sitten riitä,vaan pitäähän se kampiakselikin olla jämptisti kohdillaan..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Lainapalathan nämä on ja on käsittääkseni niillä tehty ennenkin ilman ongelmia.Jotain numerokirjain yhistelmiä niihin on stanssattu. Eli käykö palat muka jotenkin ristiinkin.. En ollu siinävaiheessa mukana kun lukot laitettiin paikalleen mutta vanha hihna oli paikoillaan. Mut mikä sit voi aiheuttaa kampuran merkin heiton... Ykkösen piti olla yläkuolokohassa.. Lukitustahan alapäähän ei saa.
Ja tulipa mieleen että samalla vaihettiin tulpat NGK iridiumeihin. Jos olis sytkäpuolella ongelma niin eikös vikakoodia tule aika nopeesti puola tai uus tulppa pimeenä/pätkii tapauksessa. Autolla en ole kyl uskaltanu ajaa ku 10km..
Ai niin SUURI kiitos avusta tähänmennessä..tää on hieno foorumi
Ja tulipa mieleen että samalla vaihettiin tulpat NGK iridiumeihin. Jos olis sytkäpuolella ongelma niin eikös vikakoodia tule aika nopeesti puola tai uus tulppa pimeenä/pätkii tapauksessa. Autolla en ole kyl uskaltanu ajaa ku 10km..
Ai niin SUURI kiitos avusta tähänmennessä..tää on hieno foorumi
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
NGK:t on hyvät jos ovat oikeat. Mutta jako kohdilleen, jotain mennyt feeluun.
Lukkopaloillakin onnistuu vetää jaon pieleen + noita palojahan on useampia, että onko varmasti oikean motin palat olleet käytössä (oletan näin, jos kerta on paikalleen mennyt viel kun vanha hihna oli kiinni). Ja Caijo sen oleellisen tuossa kertoikin; se jako tarkastetaan tasan niin monta kertaa, että on varmasti oikein, ennen kuin se on valmis.
Lukkopaloillakin onnistuu vetää jaon pieleen + noita palojahan on useampia, että onko varmasti oikean motin palat olleet käytössä (oletan näin, jos kerta on paikalleen mennyt viel kun vanha hihna oli kiinni). Ja Caijo sen oleellisen tuossa kertoikin; se jako tarkastetaan tasan niin monta kertaa, että on varmasti oikein, ennen kuin se on valmis.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Se kampura heilahtaa kyllä hyvin herkästi pois paikaltaan. Tuo kello on hyvä, sillä siitä näkee pienenkin heiton heti vrt.esim. ruuvimeisseliin tulpan kolossa. Yhdessä lukkopalasarjassa oli koneistettu väärät tekstitkin, vaikka uskomattomalta kuulostaakin.
Näitä lukkoja mitä on käytetty tulee sen palan olla kuten ylempänä postaamissani kuvissa, eli nokkaa näkyy lukkopalan etupuolelta. Muunlaisia en ole nähnyt. Mutta nuohan voi laittaa väärin ainakin seuraavasti eli 4.pytyn pakonokan ja 6.pytyn imunokan palat käy ristiin kun asentaa lukkopalan toisinpäin.
Näitä lukkoja mitä on käytetty tulee sen palan olla kuten ylempänä postaamissani kuvissa, eli nokkaa näkyy lukkopalan etupuolelta. Muunlaisia en ole nähnyt. Mutta nuohan voi laittaa väärin ainakin seuraavasti eli 4.pytyn pakonokan ja 6.pytyn imunokan palat käy ristiin kun asentaa lukkopalan toisinpäin.
Abarth 500 Esseesse
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Venttiileitä siellä nyt väärässä on (toivottavasti olen väärässä) . Ei tuo jakoremmin vaihtaminen nyt noin vaikeaa ole. Noin niinku imo; jossei palat ole sopivat tai niitä ei laiteta oikein, niin parempi on laittaa remmi vain samalle hampaalle, kuin ennen. Tässätapauksessa sekään olisi tuskin onnistunut.
Piti vähän editoida, kun olis parempi olla hiljaa, kerrankun bussoon en ole jakoremmiä vaihtanut.
↓ kirjoittelin lämpimikseni
Piti vähän editoida, kun olis parempi olla hiljaa, kerrankun bussoon en ole jakoremmiä vaihtanut.
↓ kirjoittelin lämpimikseni
Viimeksi muokannut palkus, 11 Huhti 2015, 18:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Miten tuossa V6 lukitaan kampiakseli? Mä en ole ainakaan moista mahdollisuutta huomannut.
Abarth 500 Esseesse
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Myös sen kampiakselin hammashihnapyörän kiilaura on joskus jossain keskustelussa ollut kulunut, ja liikahtaa sitten eriasentoon mutteria löysätessä.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
No juu kyllähän konetta pyöräytettiin se kaksi kierrosta ja kiristin on ihan merkissään. Mutta enpäs nyt sit tiedä kokeiltiinko paloja sitten enään Paikoilleen uudestaan. Paloissa on merkinnät A1 A2 A3 A4. Alumiiniset. Kaikki hihnapyörät oli juu irti ja kiristettiin momenttiin. Kampuran hihnapyöräkin on lähes uusi. Ja asettu kiilaan ihan kivuttomasti. Miten hitossa tää ny ei taittunu niinku strömsössä..
Edit. Niin enpäs mä nähny sitä kampuran hammashihnapyörää miten se sit oli kiilallaan.
Edit. Niin enpäs mä nähny sitä kampuran hammashihnapyörää miten se sit oli kiilallaan.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Toi numerointi tais olla jotenkin loogisen epäloogisesti sijainteihin nähden.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Tämmönen itsellekin tuli mieleen. Kyllä palat on hyvät, mutta saa sen niilläkin pikkuisen "harittamaan".Caijo-Romeo kirjoitti:Jos siä on nokkapyöriä löysäilty niin helposti jää löysiä sinne nokkapyörien väliin,joten aina pitää pyörittää kampiakselia kaks kierrosta ja kattoa uudestaan sopiiko lukkopalat paikoilleen...
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
^ what happen... Nokat lukossa ja sitten nokat irti
Missäs tuolla muutes on nokkien asentotunnistimet. En muista nähneeni niitä lainkaan?
Missäs tuolla muutes on nokkien asentotunnistimet. En muista nähneeni niitä lainkaan?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
With number 1 piston at TDC both Eldon and
Laser tools use this numbering system
A1 Inlet cylinder 1
A2 Exhaust cylinder 1
A3 Exhaust cylinder 4
A4 Inlet cylinder 6
noi nyt varmaan olikin tiedossa, mutta toi youtube tarjoaa loistavat videot kaikkien kone mallien remmien vaihtoon.
Laser tools use this numbering system
A1 Inlet cylinder 1
A2 Exhaust cylinder 1
A3 Exhaust cylinder 4
A4 Inlet cylinder 6
noi nyt varmaan olikin tiedossa, mutta toi youtube tarjoaa loistavat videot kaikkien kone mallien remmien vaihtoon.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Yksi niitä vain on. Tuossa Wilen kuvassa näkyy hyvin. Takimmaisen nokan päässä on tuommoinen kiekko, jossa on nappula, jota anturi lukee.Stiletto kirjoitti: Missäs tuolla muutes on nokkien asentotunnistimet. En muista nähneeni niitä lainkaan?
E. Tässä vielä lähikuva minkä löysin kuvahaulla.
- Liitteet
-
- img20150412_120106.jpg
- (44.48 KiB) Tiedosto ladattu 6715 kertaa
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
No niin. Eli ei se ykkönen ollu sit ihan kohillaan. Magneettiheittokello oli kyl mutta meil ei ollu tollasta sytkätulppaan tulevaa "tukiholkkia" lienee joku specialalfa tool?mistä noita saa? Nyt kävi luultavasti niin että magneettikiinnitteistä heittokelloa kun alumiiniin ei saa kiinni niin iskaritolpassa ollessaan kellon puikko jotenkin oli luistanut männänpäällä hieman vinoon asentoon väljässä tulpanreiässä Olis pitäny toki tarkastaa mutta luotettiin lukkoihin kun muuriin.
Onkos muuten kellään tietoa et kun vaihelaatikonpäällä on se kuminen tarkastusluukku niin oisko siel joku merkki vauhtipyörässä...vauhtipyöränhampaat sieltä kyl tais näkyä kun viimekesänä jostainsyystä sinne kurkkasin...vai muistanko väärin.
Kiitos ja anteeksi
Onkos muuten kellään tietoa et kun vaihelaatikonpäällä on se kuminen tarkastusluukku niin oisko siel joku merkki vauhtipyörässä...vauhtipyöränhampaat sieltä kyl tais näkyä kun viimekesänä jostainsyystä sinne kurkkasin...vai muistanko väärin.
Kiitos ja anteeksi
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
kun meidän autoon tehtiin remmiremontti, niin kyllä kaveri tarkasteli juurikin tuosta kurkistusluukusta, kuinka merkki oli kun kasaus aloitettiin ja kuinka se asettui kun kaikki oli kiinni ja 2 kierrosta pyöritetty.
kyseessä 2.0 tessu, mutta luulis että sama on sun autossasi.
btw.. tarvisin vuokralle remmityökalut tuota tessua varten. karkka...?
kyseessä 2.0 tessu, mutta luulis että sama on sun autossasi.
btw.. tarvisin vuokralle remmityökalut tuota tessua varten. karkka...?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Mulla on 164 3.0l 24 vauhtipyörässä yläkuolokohdassa merkki kysymyksessä olevassa luukussa.Sun tapauksessa hihnapyörän kiila ei ole siirtynyt minnekkään, vaan kansien välissä oli löysää sen verran jakohihnassa, että jako siirtyi. Joten ykkösen mäntä ei ollut ykk:ssa. Toivottavasti ei mennyt venttiileitä.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Tulpanreikään kierrettäviä heittokellon jalkaa saa tilattua esim. autotarvikeliikkeistä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Olis ollu kyllä ehdoton meilläkin. Se magneettinen meinasi aina liikkua ja sit sitä tarkastettiin , ja tarkastettiinVMTD kirjoitti:Tulpanreikään kierrettäviä heittokellon jalkaa saa tilattua esim. autotarvikeliikkeistä.
Ps. Omat kuvat tuli valittua sen mukaan että näkyy ne lukkopalojen paikat...
Eikä tässä papane henkseleitä paukutella. Ilmeisesti omassakin jäi karvan jako pieleen koskasellaista pientä tyhjäkäynnin hakua tuli remontin jälkeen. Kuitenkin niin vähän että toimii muuten moitteetta eikä esim päästöissäkään näy (kai se riippuu siitä miten päin ja määrästä näkyisikö yleensäkään?). Ei se amatöörille ole ihan helppo tuo homma edes oikeilla välineillä ja hyvillä ohjeilla
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Fiddu joo. Ei se jako oo kohdallaan vieläkään. Tai sit meni venttiili...lämpimänä nakuttaa vähän.Kylmänä ei.Kuulostaa kylläkin vaan yhen kalkatukselta. Nyt auto lähtee seuraavaksi ex. Roomeo piitimyyjälle tai jonnekkin jossa laitetaan jako kohalleen ja sitte kädet ristissä kuunnellaan. Paska homma kaikenkaikkiaan.rasvanäppi kirjoitti:Mulla on 164 3.0l 24 vauhtipyörässä yläkuolokohdassa merkki kysymyksessä olevassa luukussa.Sun tapauksessa hihnapyörän kiila ei ole siirtynyt minnekkään, vaan kansien välissä oli löysää sen verran jakohihnassa, että jako siirtyi. Joten ykkösen mäntä ei ollut ykk:ssa. Toivottavasti ei mennyt venttiileitä.
Saiskohan tästä vielä jotain positiivista fiilistä....
Käynti on kun vertais Salvador Dalin maalausta (vanha hihna) Juhani Palmun töherryksiin (nykyinen hihna) Mamma Mia. säästin enkä tehny edes itte
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
No voe rähmä olis spede sanonut. Siinä kyllä tosi herkästi pääsee mäntä lyömään venttiiliin jos sitä kampiakselia liikuttaa ja yhtä herkästi venttiili ottaa silloin kipeää. Toivottavasti tulee kuntoon eikä tarvi ottaa kantta irti.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
No niin ens keskiviikkona kuullaan diagnoosi. Suoritin vanhankansan pahvilapputestin pakoputlenpäästä ei imeny pahvia sisäänpäin mutta tyhjäkäynillä ollessaan roomeo sytytti moottorinvikavalon joka jäi vilkkumaan. Luultavasti herjaa lambdaa kun pakokaasu hais palamattomalle. Noh nythän sit on jotain dokumenttia epäilyksiini että kaikki ei ole kunnossa.Pikkusen kyllä taas huvitti paikallisen exroomeo kauppiaan huoltoneuvojan asenne... Ai alfa kuutoskoneella..."se on niin pirun vaikeaa..taitaa olla otettava kone pois nokalta" tähän kyllä sanoin että ei kylläkään tarvii. Jos laitetaan jako kohdalleen..Samainen huolto totesi 2vuotta sitten että kyllähän meillä on olemassa hinta jakohihnan vaihdolle 1200e IRTOMOOTTORILLE. Heh siihen loppu silloin neuvottelu...toisaalta ei se enään tunnu koomiselta. Samoihin summiin tässä helposti taidetaan päästä nytkin..
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
No johan on hinnat ja asenne kohdallaan Mä voin tehdä puolella tuosta, eikä tarvi ottaa konetta irti. Mut kerrohan tänne kun tiedät miten homma etenee.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Noh, homman PITI edetä tänään mutta ilmeisesti autosalvan ainut asentaja joka näitä on rassannu näki ilmeisesti työmääräyksen ja JÄI SAIRASLOMALLE. (varmaan valahti paskat housuun) No joku fiat mies sitte luki vikakoodit joissa luki että sytytyskatkoksia 1 2 3 sylinterillä. Kävi ajamassa 50km ja totesi että koodeja ei tullu. Tästä hauskuutuksesta velotettiin 225e. Ja mitään muuta ei tehty.m.sa kirjoitti:No johan on hinnat ja asenne kohdallaan Mä voin tehdä puolella tuosta, eikä tarvi ottaa konetta irti. Mut kerrohan tänne kun tiedät miten homma etenee.
Nyt kysyisinkin arvon raadilta että missä se vika nyt oikein olisi. Itse en millään jaksa uskoa että uusia tulppia olis pimeenä tai kaikissa kolmessa puolassa olis vikaa? Antaisko se nyt sit vikakoodit jos se jako on viturallaan kaikkiin ykköslohkon sylintereihin.?(pakonokasta kuulu aiemmin naputusta lämpimänä) Mulla on vahva epäilys että se jako ei ole kohdallaan... Eli jos ecu vertailee kampiakselin ja nokkaakselin tietoa keskenään ja toteais että jotain mätää on.. Valo tauluun. Musta myös imuäänet on selkeästi kovemmat kuin vanhalla hihnalla,,,oikein karjasee. Ja käynti ei ole tasainen missään nimessä niinku ennen. Vikakoodit oli
P0300
P 0301
P 0302
P 0303
Muista parametreistä ihmetytti esim. Spark advance -78 deg/ang mikä tää lukema mahtaa olla? Trottle angle 2.52 deg/ang air flow rate 0 kg/h eli auto ei liene ollu käynnissä.. testattaessa.
Hitto kun katsastuskin painaa päälle...
Oisko ideoita tai vastaavaa tuskaa jaettavana.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Jos siellä on sytytyskatkoksia toisessa lohkossa sen jokaisessa sylinterissä, niin jako lienee pielessä.
VMP
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Vahvasti vaikuttaa siltä, että on taaemmasta lohkosta (Sylinterit 1-3) jako pielessä, kun kerran antaa sytkäkatkokoodeja joka mukista.Stiletto kirjoitti:Antaisko se nyt sit vikakoodit jos se jako on viturallaan kaikkiin ykköslohkon sylintereihin.?
Oisko ideoita tai vastaavaa tuskaa jaettavana.
Venakopat auki ja heittokellolla ykk kohdalleen ykkösestä, sillä se selviää.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Komppaan edellisiä, väärä ajotus antaa juuri sytytyskatkos vikakoodeja.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Tätä on kahteenkertaan heittokellolla yritetty. Täytyy nyt kurkata sieltä vauhtipyörän luukusta onko siellä merkkiä. Puristuspaineet kannattanee tsekata kanssa...Jarsan kirjoitti:Venakopat auki ja heittokellolla ykk kohdalleen ykkösestä, sillä se selviää.Stiletto kirjoitti:Antaisko se nyt sit vikakoodit jos se jako on viturallaan kaikkiin ykköslohkon sylintereihin.?
Oisko ideoita tai vastaavaa tuskaa jaettavana.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
^Ja venakopat auki -kohdalla tarkoitin tietenkin lukkopalojen paikalleen laittoa. Jäi "kiireessä" kirjoittamatta.
No, jos sitä yrittäisi toisella kerralla joku joka on ennenkin onnistunut yrityksessään. Ei vaan... ei tuohon ajoituksen tarkistamiseen ole olemassa tuon parempaa ja tarkempaa tapaa. Puristuspainemittaus lienee kyllä paikallaan ensimmäisen yrityksen jäljiltä tottakai.
No, jos sitä yrittäisi toisella kerralla joku joka on ennenkin onnistunut yrityksessään. Ei vaan... ei tuohon ajoituksen tarkistamiseen ole olemassa tuon parempaa ja tarkempaa tapaa. Puristuspainemittaus lienee kyllä paikallaan ensimmäisen yrityksen jäljiltä tottakai.
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Näin se on, tai sitten venttiilit on solmussa.Epezi kirjoitti:Komppaan edellisiä, väärä ajotus antaa juuri sytytyskatkos vikakoodeja.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Huokaus... Jatketaas kysymyksellä että onko kukaan saanu kutoskoneesta ihan sylinterikohtasia vikakoodeja, vai antaako se pelkästään sylinteripankista koodit.? Boshin motronic 3.1 versiohan tossa näyttäs olevan. Riippunee siitä onko alfa ruksittanu boshilta tilatessaan lisävarusteita ohjelmaan? Vai miten on? Tulpat kaivettu esiin ja ykköslohkon tulpat oli hieman erinäkösiä kun kakkosen,,,mut selvää vikaa en havainnu yhessäkään. Puolat mittasin yleismittarilla ja sain kaikista samansuuntaset lukemat(000,7ohm reunimmaisista nastoista)
Mitä muuta noista voi mitata?
Ja saako ne venat tosiaanki solmuun ihan käsin pyörittämällä kun mikään ei tuntunu ahistavan eikä takkuavan sillon ekalla kerralla pyörittäessä pari kierrosta räikällä kampiakselilta. Ennenku startattiin ekaakertaa..
Voi voi surua ja murhetta ,, sieltä vaihelaatikon päästä löyty kyllä kiinteä merkki mutta vauhtipyörän kehältä/hampaista ei mitään. Yläkuolokohan tarkastuksessa joka tehtiin tokallla kerralla viikko sitten oli yläkyolokohassa 0.12mm heitto. Riittääkö se tuhoamaan venat..
Olen lyöty ja maissa... Katsastus maanantaina hylkyhän sieltä tulee varmaan..Pakko kuitenki käyttää kun aika loppuu.
Mitä muuta noista voi mitata?
Ja saako ne venat tosiaanki solmuun ihan käsin pyörittämällä kun mikään ei tuntunu ahistavan eikä takkuavan sillon ekalla kerralla pyörittäessä pari kierrosta räikällä kampiakselilta. Ennenku startattiin ekaakertaa..
Voi voi surua ja murhetta ,, sieltä vaihelaatikon päästä löyty kyllä kiinteä merkki mutta vauhtipyörän kehältä/hampaista ei mitään. Yläkuolokohan tarkastuksessa joka tehtiin tokallla kerralla viikko sitten oli yläkyolokohassa 0.12mm heitto. Riittääkö se tuhoamaan venat..
Olen lyöty ja maissa... Katsastus maanantaina hylkyhän sieltä tulee varmaan..Pakko kuitenki käyttää kun aika loppuu.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Aika vähän siellä "harjoitteluvaraa" on Käsin pyöritellessä ei ole öljynpainetta , jolloin hydrauliset painimet pääsee "joustamaan".
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Kyllä sen käsinpyöräyttämällä rikki saa, mutta kyllä sieltä joku kilahdus silloin pääsee jos osuu venttiiliin ja varmasti vähän ahdistaisikin ensin. En usko että 0.12mm heitto YKKssa yksistään riittää rikkomaan. On se sen verran vähän. Kun onhan noita jakoja laitettu kohdalleen ilman kelloakin ja millään muulla ei noin tarkkaa mittausta saa tehtyä.
Kuten ylempänä kirjoitin, mulla oli yhdet lukkopalat joista yksi ei asettunut nokan profiiliin mitenkään. Se jäi ehkä 2-3mm kannesta ilmaan, ajattelin että on se riittävän lähellä. No ei ollut. Seurauksena oli se, että auto kävi kylmänä ihan nätisti mutta lämpimänä alkoi tyhjäkäynti humppaamaan. Sitä täälläkin kyselin...lopulta ei auttanut kuin purkaa jako uudestaan ja tarkistamaan. Toinen sarja korjas tilanteen ja sain jaon kohdalleen. Väärällä jaolla antoi tosiaan just noita sytytyskatkosvikakoodeja.
Kuten ylempänä kirjoitin, mulla oli yhdet lukkopalat joista yksi ei asettunut nokan profiiliin mitenkään. Se jäi ehkä 2-3mm kannesta ilmaan, ajattelin että on se riittävän lähellä. No ei ollut. Seurauksena oli se, että auto kävi kylmänä ihan nätisti mutta lämpimänä alkoi tyhjäkäynti humppaamaan. Sitä täälläkin kyselin...lopulta ei auttanut kuin purkaa jako uudestaan ja tarkistamaan. Toinen sarja korjas tilanteen ja sain jaon kohdalleen. Väärällä jaolla antoi tosiaan just noita sytytyskatkosvikakoodeja.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Kuulostaa kovin tutulta noin mullakin tekee. Paitsi että antaa kylmänä koodin kun käy tyhjäkäyntiä. Kun lähtee ajamaan koodi häviää. Ja lämpimänä humppaa mullakin. Paloilla on tehty muitakin paikallisia autoja olis tietysti nyt vertailun vuoksi kiva saada toinenkin sarja. Ustaltaisko tilata ebaystä niitä kiinalaisia punasia,,, kolmelkympil näky olevan myynnissä?m.sa kirjoitti: Seurauksena oli se, että auto kävi kylmänä ihan nätisti mutta lämpimänä alkoi tyhjäkäynti humppaamaan. Sitä täälläkin kyselin...lopulta ei auttanut kuin purkaa jako uudestaan ja tarkistamaan. Toinen sarja korjas tilanteen ja sain jaon kohdalleen. Väärällä jaolla antoi tosiaan just noita sytytyskatkosvikakoodeja.
Mites sit tosiaan ne hydrauliset nostinkupit, saisko niitä rikki mitenkään asennuksentouhussa.tai huonolla jaolla.?
EDIT: nyt pamahti muutes mieleen että huoltokirjasta selvisi että edellisen omistajan aikana tehdyn jakohihnavaihdon jälkeen oli kymppitonnin jälkeen vaihettu tulpat JA ilmamassamittari. Eli käyntivaikeuksia oli ollu silloinkin ilmeisesti. Aikasemmat hihnat oli vaihettu Delta autossa ilman lisämerkintöjä. Ei kai massamittari voi olla yhteydessä jakohihnan vaihtoon...edes alfoissa
Viimeksi muokannut Stiletto, 24 Huhti 2015, 08:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Laitata nyt ihan ensin se jako oikein, ja tutkii vauriot sitten. On ihan mahdollista että siellä ei ole mitään vauriota.
Sytytyskatkos vikakoodeja tulee ihan sylinterikohtaisesti (eikös sinullakin ollut tullut!?)
Sytytyskatkos vikakoodeja tulee ihan sylinterikohtaisesti (eikös sinullakin ollut tullut!?)
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
^^ mulla just ne punaiset kiinalaiset oli koneistettu miten sattuu. Lainasin kaverilta alfaworkshopista tilatut ja ne oli ok.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Ei tullu vaan kaikista kolmesta ....Epezi kirjoitti:Laitata nyt ihan ensin se jako oikein, ja tutkii vauriot sitten. On ihan mahdollista että siellä ei ole mitään vauriota.
Sytytyskatkos vikakoodeja tulee ihan sylinterikohtaisesti (eikös sinullakin ollut tullut!?)
Vanhat tulpat oli jotku normikärkiset championit,,, nämä uudet on NGK iridiumit. Ja ihan oikeat mallit koneen mukaan. Kutosen lämpöarvolla. (championit oli jollain muulla numerolla,en muista millä, siellä pajan hyllyssähän ne olis)
Joo jako tarkastetaan vielä kerran mutta ihmetyttää että pitääkö sitä nyt sit mutulla säätää kun palatkaan ei näytä auttavan. Kiristin on ihan jämptisti oikeassa asennossa.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Kyllä se osaa kertoa ihan sylinterikohtaisesti sytytyskatkoksista. Jos tulee koko lohkosta koodia niin sillon se jako on persiillään. Ei se tulppia/puolia vaihtamalla parane. Oikeat tulpat on ngk:n platinat ja niillä on 100tkm vaihtoväli.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Joku ajatuskatkos?Stiletto kirjoitti: Vanhat tulpat oli jotku normikärkiset championit, nämä uudet on NGK:n platinat, PFR6B. Ja ihan oikeat mallit koneen mukaan. Kutosen lämpöarvolla. (championit oli jollain muulla numerolla,en muista millä, siellä pajan hyllyssähän ne olis)
http://www.motoral.fi/files/ajankohtais ... 202011.pdf
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Niin eli tuli sylinterikohtaisesti koodeja koko ykköslohkosta (P0301, -302 ja -303) ja luonnollisesti myös P0300-koodi, joka tulee jos useissa sylintereissä on palamiskatkoksia.Stiletto kirjoitti:Ei tullu vaan kaikista kolmesta ....Epezi kirjoitti:Laitata nyt ihan ensin se jako oikein, ja tutkii vauriot sitten. On ihan mahdollista että siellä ei ole mitään vauriota.
Sytytyskatkos vikakoodeja tulee ihan sylinterikohtaisesti (eikös sinullakin ollut tullut!?)
Joo jako tarkastetaan vielä kerran mutta ihmetyttää että pitääkö sitä nyt sit mutulla säätää kun palatkaan ei näytä auttavan. Kiristin on ihan jämptisti oikeassa asennossa.
Jos noita koodeja toisesta lohkosta jakopäähuollon jälkeen alkaa tulla ja käynti humppaa, niin ajoitus siellä on pielessä 99,9% varmuudella. Ajoituksen kohdilleen laittaminenhan ei ole tuossa tilanteessa mutulla tekemistä todellakaan. Kaikki muu höpötys tulpista ja ilmamassamittarista on.
Nokkien lukituspalojen vaihtoa kannattaisi kuitenkin ehkä harkita, jos ei ajoitusta kahdella kerralla ole saatu niillä kohdalleen. Onkohan käytössä varmasti oikean moottorin lukkopalat ylipäätään?
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
No kuulun sit luultavasti tohon 0,01% vähemmistöön. Nimittäin tsekattiin vielä kerran ja palat losahti paikalleen. ykk oli kans just silloin hehkeimmillään. Puristuspaineetkin mitattiin ja kaikista sylintereistä tuli arvot 1-6: 15,4,/ 15,15/ 15,80/ 14.15/ 14.7/ 14.95 eli ihan hyvät. (neloses on alhasimmat).Kameralla löyty ainoastaan karstaa hivenen mäntien päältä ei muuta erikoista NYT sitten enää on tosiaan se mahdollisuus että paloissa olis jotain epämäärästä. W.E Kojootti teki käsittääksen näillä paloilla kans ja oliko niin että ei saanu ihan kohalleen omasta mielestään itekkään. kyl ne 2.5 liitraseen pitäs olla. Ei kai nyt sekään vois vaikuttaa että kun tässä uusimmassa koneessa on 141Kw ja ennen oli se 140Kw vanhemmis. Eikö se nyt sama mylly ole kuiteskin. Kyl se taitaa olla niin että tälläsiin "kisakoneisiin" luigi tekee martinipäissään viimeisen silauksen fiilispohjalta.Jarsan kirjoitti:Niin eli tuli sylinterikohtaisesti koodeja koko ykköslohkosta (P0301, -302 ja -303) ja luonnollisesti myös P0300-koodi, joka tulee jos useissa sylintereissä on palamiskatkoksia.Stiletto kirjoitti:Ei tullu vaan kaikista kolmesta ....Epezi kirjoitti:Laitata nyt ihan ensin se jako oikein, ja tutkii vauriot sitten. On ihan mahdollista että siellä ei ole mitään vauriota.
Sytytyskatkos vikakoodeja tulee ihan sylinterikohtaisesti (eikös sinullakin ollut tullut!?)
Joo jako tarkastetaan vielä kerran mutta ihmetyttää että pitääkö sitä nyt sit mutulla säätää kun palatkaan ei näytä auttavan. Kiristin on ihan jämptisti oikeassa asennossa.
Jos noita koodeja toisesta lohkosta jakopäähuollon jälkeen alkaa tulla ja käynti humppaa, niin ajoitus siellä on pielessä 99,9% varmuudella. Ajoituksen kohdilleen laittaminenhan ei ole tuossa tilanteessa mutulla tekemistä todellakaan. Kaikki muu höpötys tulpista ja ilmamassamittarista on.
Nokkien lukituspalojen vaihtoa kannattaisi kuitenkin ehkä harkita, jos ei ajoitusta kahdella kerralla ole saatu niillä kohdalleen. Onkohan käytössä varmasti oikean moottorin lukkopalat ylipäätään?
Noh täytyy tsekata ja oottaa pukkaako koodia, vielä ei ole tullu. Puolien paikat vaihettiin pankista toiseen eli jos jotai puolavikaa olis niin pitäs siirtyä sitte kakkospankkiin.. halleluja. ja lotto vetämään.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Johtosarja vika? Oisko esim. toisen lohkon sytytyspuolilla yhteinen maapiste tai jotain? En kylläkään tiedä paljonko johtosarjaa joutuu väänteleen puolia ja venttilikoppaa irrotellessa.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Tuossa vielä kuva 3.0 koneesta, on samat lukot kuin 2.5:ssa.
- Liitteet
-
- IMG_3414_1.JPG
- Lohko 1 (Oikea)
- (131.19 KiB) Tiedosto ladattu 4965 kertaa
-
- IMG_3415_1.JPG
- Lohko 2 (Vasen)
- (138.35 KiB) Tiedosto ladattu 4965 kertaa
-
- IMG_3416_1.JPG
- Lohko 2 (Vasen)
- (162.99 KiB) Tiedosto ladattu 4965 kertaa
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Ja vielä vauhtipyörän merkki (Pyöreä).
- Liitteet
-
- IMG_3421_1.jpg
- (185.93 KiB) Tiedosto ladattu 4965 kertaa
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
Stiletto kirjoitti:No niin ens keskiviikkona kuullaan diagnoosi. Suoritin vanhankansan pahvilapputestin pakoputlenpäästä ei imeny pahvia sisäänpäin mutta tyhjäkäynillä ollessaan roomeo sytytti moottorinvikavalon joka jäi vilkkumaan. Luultavasti herjaa lambdaa kun pakokaasu hais palamattomalle. Noh nythän sit on jotain dokumenttia epäilyksiini että kaikki ei ole kunnossa.Pikkusen kyllä taas huvitti paikallisen exroomeo kauppiaan huoltoneuvojan asenne... Ai alfa kuutoskoneella..."se on niin pirun vaikeaa..taitaa olla otettava kone pois nokalta" tähän kyllä sanoin että ei kylläkään tarvii. Jos laitetaan jako kohdalleen..Samainen huolto totesi 2vuotta sitten että kyllähän meillä on olemassa hinta jakohihnan vaihdolle 1200e IRTOMOOTTORILLE. Heh siihen loppu silloin neuvottelu...toisaalta ei se enään tunnu koomiselta. Samoihin summiin tässä helposti taidetaan päästä nytkin..
Jos Deltaa tarkoitat, niin Ducaton vesipumpun vaihtokin olisi heidän mukaan vaatinut vaihteiston/moottorin irroituksen ja 8 tuntia töitä.
Yksityinen korjaamo teki pumpun vaihdon parissa tunnissa, ilman vaihteiston/moottorin irroitusta. Huomattavasti halvemmalla.
Sori, hieman OT, mutta menetelmä kuullosti tutulta
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä, ongelma ratkaistu!
Jaa vai tommonen. Onpas ovela. En mä kyllä tollastakaan huomannu omassani tosin nyt kun tietää niin täytyypä tsekata vielä. Kiinteä merkki oli kyl samanlainen. (eiku on toi erilainen, mulla piti kattoa peilin kanssa se oli siel sisäpuolella luukkua)Ricambi kirjoitti:Ja vielä vauhtipyörän merkki (Pyöreä).
Kone käy ja vetojakin tuntus nyt olevan entiseen malliin mutta tyhjäkäynti ei ole niinku ennen,harmittaa. Täytyy käydä konttorilla ja ihmetellä sit lisää jos ei kelpaa. Täytynee bräkleenillä vielä tsekata maholliset imuilmavuodot. Vikakoodeja ei ole nyt tullut ajettu parisataa km. Mystistä on...
Alfa Tom: eiku kävin salvassa en deltalla.
EDIT. Konttorilla käyty ja päästöt ok. Tais olla nyt niin että tämä aihe on loppuunkäsitelty. Kovaa ajoa vaan..toivottavasti vikakoodit ei uusiudu. Tyhjäkäynti jäi erilaiseksi kun ennen mutta miksi se on mysteeri.
Jaa niin ja uutena ilmiönä pikkunen rapsutus kytkinpuolelta lämpimänä tyhjäkäynnillä loppuu kun kytkimen polkasee pohjaan, tai antaa kierroksia. Kylmänä ei ääntä. Viimekesänä kytkin narisi kuumana mut toi rapsutus on uus ilmiö joka alko hihnanvaihdon yhteydessä? No onhan tolla kytkimellä se 200 tuhatta jo ajettu,,,eli olen tavallaan henkisesti valmistautunu tulevaan remppaan. Mut mikäs siel vois olla? Asetelma vai loukkaantuko joku siitä että paineilmapyssyllä auottiin/kiinnitettiin hihnapyörää pariinkertaan...ei kai nää niin herkkiä ole
Last edit:
No niinhän siinä kävi että delta-auto laitto jaon kohalleen omilla lukkopaloilla. Ykkösen pakonokka oli "puoli hammasta" pielessä,,ihan niinku epäilinkin. Mysteeriksi jää miksi...mutta luultavasti lainapaloissa oli jotain sitte persiillään. Jokatapauksessa lopputulemana on ottä kone käy nätisti niinku pitää. Kovaa ajoa ja lämmintä kesää kaikille talkoisiin osallistuneille,,KIITOS!! Onneksi mitään ei sentään hajonnu,,,
Viimeksi muokannut Stiletto, 19 Touko 2015, 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä
^no ei se kytkimeen pitäisi mitenkään vaikuttaa. Pyssyllä voi tosin rikkoo hihnapyörän kiilan, kokemusta on.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Akuutti hätä,,hjelppivä ongelman ratkaisu löytyi.
Nostetaas tämä ihan sillä varjolla että joku muukin painiskelee asian kanssa. Eli se legendaarinen ykkös pakonokka oli puol hammasta pielessä. Euro3 moottorissa toi riittää laukasemaan sytytyskatkoskoodit.. Vanhemmissa ei taida koodia tulla? Miksi se oli viturallaan,,,en tiedä. Ehkä paloissa on jotain mystistä? Deltan paloilla asettui kohilleen...elämä hymyilee taas.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!