Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
SuomiBoi
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Maalis 2015, 20:08
Car(s): ex 147 2.0ts 2007 , ex 156 1.8ts 2005 , ex GTV6 1984

Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja SuomiBoi »

Hei.

Onko kokemusta PMR 7A ja BKR6EKBA n. kestävyydestä ?

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja palkus »

vaihtoväliksi ilmoitetaan 100tkm/5v. Joskus voivat seoshäiriöiden yms takia olla aikast kuluneet jo n. 70tkm kohilla. Parhaat tulpat tessuun ja tuo isompi bkr6ekpa jtässään. Muut "vaihtoehto" tulpat on enemmän tai vähemmän p*rseestä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itse tilasin 1.8iin ngkn tulpat ebaysta, 100eur oli hinta kahdeksalle originale tulpalle kotiin kannettuna. Mitä ikinä ostatkin, ÄLÄ OSTA BOSCHEJA!!!
Ne ei syystä tai toisesta kestä ainakaan 156ssa...

Rema
Viestit: 232
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Rema »

On olemassa Denso IK 16 TT, se on erilainen kuin Denso IK16. Olen ajanut Denso IK 16 tulpilla noin 20000 km tällä hetkellä, ovat toimineet hyvin, autoni on 159 2,2 JTS.

Denso IK TT:n rakenne on mielenkiintoinen, onko kenelläkään kokemusta?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuohon osaa sanoa kuin sen, että 159 JTS on totaalisen eri pata kuin 156 JTS. Ja siinä kait nuo Densot on jopa jossain suositeltuja?

Tuomon
Viestit: 131
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Mitä ikinä ostatkin, ÄLÄ OSTA BOSCHEJA!!!
Ne ei syystä tai toisesta kestä ainakaan 156ssa...
Mutta samalla koneella olevassa 147:ssa toimii. Jännä juttu! :)

Itelleen voi uskotella mitä vaan mutta ehdottomina totuuksina tuollaisia ei pitäisi väitellä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Niinkuin sulle Tuomo sanottiin toisessa ketjussa; montako hajonnutta ngkta? Entä boschia? Niinpä. Ja noita hajonneita moottoreita boschin tulpan takia on aivan liikaa. Eli siksi pidän tätä totuutena TS ja v6 koneissa 147, 156, 166 ja GT niiltä osin kuin koneet on samat.

Tuomon
Viestit: 131
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Olisko sitten aika monta luulotautista täällä tai sitten mulla on joku taika-auto. Ei se auto tosiaan tiedä mikä tulppa siihen on ruuvattu. Kun on suosituksen mukainen uusi tulppa niin mun mielestä on ihan sama mitä brändiä se on (tunnetulta valmistajalta). Toki, NGK mahdollistaa ilmeisesti huomattavasti pidemmän vaihtovälin. Ja aion kokeilla seuraavaksi minäkin NGK:ta, tulisko autoon niitä supervoimia tai onko eri tuntu jotenkin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Se ero taitaa olla lähemmäs niin, että katkenneita boscheja on 15 per 100 autoa, siis 15pros. Kun katkenneita ngkta on alle 1 per 100 autoa. Ei tietenkään tarkoita, että jokainen hajoaa. Mutta tarkoittaa moninkertaisesti kasvanutta riskiä sille.
Taisi toisessa ketjussa joku mainitakin noista boscheista, että ovat väärillä arvoilla (vaikka Bosch sanoo niiden olevan oikeat)?

Tuomon
Viestit: 131
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Tietysti jos on jotain virallista kantaa että tehdas on ilmoittanut Boschin tulpan olevan väärän kyseiseen koneeseen, tai onko tehdas tai Bosch ottanut kantaa tulpan katkeamisiin, niin sittenhän ei käy asiaa kieltäminen. Muutoin kyllä luotan Boschiin enemmän kuin Veijo Essoon. Kyllä nekin on ollu aika monessa mukana aika pitkän aikaa. Kyllä hekin aiheesta jotain tietää. Täytyy mielenkiinnosta ottaa tässä jossain vaiheessa tulpat ylös ja katsoa miltä boschilaiset vaikuttaa n. vuoden ja 10 000:n jälkeen. Tiedä sitten jos vaikka joutuukin syömään hattunsa kuin K.Pennonen konsanaan. Mutta tähän asti on ollut toimivaa ja en näe syytä miksikä Boschia ei voisi Alfaan laittaa.

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Ei liity tulppiin, mutta Bosch lambda oli myös väärillä arvoilla mun autoon, en ole vainoharhainen ja niitten kodinkoneet on varmaan ihan hyviä :) mutta sähköosien kanssa olen jatkossa varovaisempi.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

lisään bannilistaan championit.
eilen kasatessa katkesi pikkukynttilä kanteen.
17000 ajetut tulpat. onneksi meni käsin kiristyksessä.
sain talttapää ruuvarilla kierreosan ylös. fuck.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:Se ero taitaa olla lähemmäs niin, että katkenneita boscheja on 15 per 100 autoa, siis 15pros. Kun katkenneita ngkta on alle 1 per 100 autoa.
Sulla on varmaan joku lähde tälle tiedolle kun oikein prosentit on tiedossa? :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kyllä.

mm. alfabbs.fi, alfaowner, alfa156.net, suoli24...
Eli hatusta heitetty luvut puhtaasti empiiriseen arvioon perustuen. Se taas perustuu avautumisiin k.o tulpista ja niiden kestävyydestä suhteessa NGK:n tulpista avautumiseen.
Mieleen tulee oikeasti 1kpl, jossa NGK on hajonnut ja tehnyt tuhoa (yhteensä siis olen lukenut yhdestä hajonneesta tulpasta) ja n. 10 tapausta Boschia, yksi Champpioni ja yksi (muistaakseni) Golden Lodge.

Eli 13 (lukemastani/mistä tietoinen olen) tapauksesta 1 NGK, 10bossia ja 2 muuta.
Mielestäni kaikki paitti bossi voidaan tuon perusteella luokitella "huono tuuri"-kategoriaan. Tietty en tiedä, kuinka monta NGKta on asennettuna per bossilainen? Tiedän, ettei yksikään alfoihin "erikoistunut" paja TIETÄÄKSENI suosittele bosseja 147/156/GT:n bensoihin.
Moni "yleiskorjaamo" taas suosittelee niitä, koska halpa ja saatavilla.

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Joo nuo vahinkojen kpl määrät 1, 10 ja 2 on ihan ok mut mistä sie repäsit ton suhdeluvun 100?? Kait bensa-Alfoja on enemmän kuin 100 :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ihan yhtälailla hatusta :D

Mutta jos 13 = 100% (7.69% per tapaus), niin...
Viallisten prosentuaalinen osuus (vain viallisista):
NGK 7.69% - 1kpl
Bosch 76.92% - 10kpl
Champion 7.69% -1kpl
Muut 7.69% - 1kpl

= 99.99%

Näyttääkö paremmalta? Nyt ei kokonaismääriä mietitä missään muodossa, vaan pyöritellään 13:sta tiedossani olevaa vauriotapausta. Kokonaismäärää ei bensavehkeistä mitään käryä, mutta 156:sta on valmistettu kaiketi n. 500.000kpl yhteensä, näistä ehkä 300k bensavehkeitä? Jos näin, tuohon määrään suhteutettuna viallisten määrä on olematon ja lasketaan hyvinkin pienessä osuudessa. 0.002% Boschille ja 0.0002% muille - aika merkityksetöntä, loppuviimeks?

EDIT:
Tietenkään en missään muotoa pysty tietämään todellista viallisten määrää. Nuo nyt on tullut vastaan erityisesti etsimättä.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Nuo lie sentään kaikki Suomesta? Pikaisesti vilkaistuna Trafin julkaisemasta rekisteröintitilastosta vuodelta 2014 löytyy 1957 bensa-156:sta. Joku on voinut suodattua pois, mutta yhtään dieseliksi rekisteröityä tuossa lukemassa ei mukana ole.

Koodi: Valitse kaikki

aero@grunka ~/Downloads/valmiit/Trafi_data_2014 $ grep -i alfa\ romeo data.csv |grep -i 156\ |grep -v -i jtd|grep -v \,5\,\,Al|egrep -v \,02\,1910|egrep -v \,02\,238|grep -v -i crosswagon|grep -v \,\,02\,2390|wc -l
1957
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:^
Kyllä.

mm. alfabbs.fi, alfaowner, alfa156.net, suoli24...
Noita lukemalla saattaa selvitä että viallisia on ollut, mutta paljonko yhteensä ja mitä osuuksia niin menee ihan satunnaislukugeneraattoriksi. Valtaosa autoilijoista ei kirjoittele autofoorumeilla joten kokonaiskuvasta ei mitään käryä. Valtaosa niistä jotka kirjoittelee ei kirjoittele että eipä muuten tänäänkään hajonnut Boschin tulpat. Jos jotain suuntia haluat noiden perusteella arpoa, niin ehkä sillä tarkkuudella että jotain hajoaa ehkä enemmän ja jotain ehkä vähemmän, kaikki yhtään tarkemmat arviot menee metsään ja prosenttiluvut on jo ihan puhtaasti kaunokirjallisuutta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Enpä ole tainnut muuta väittääkään?
Ja ainakin puolet tapauksista EI ole Suomesta, vaan mm. Muualta Maailmasta. En täällä tiedä montaa, niistäkin neljä taitaa olla tämän foorumin kautta olleita (kolme foorumilaista ja yksi välitetty teksti?), joten isompi osa on.ulkomailta...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:Enpä ole tainnut muuta väittääkään?
No oletpas, väitit että Boscheissa vikaantumisprosentti on 15.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuka tahansa lähes täysissä järjissään oleva olisi tulkinnut tuon tarkoitetulla tavalla, eli "reilusti enemmän kuin".
Voihan sen vääntää rautalangasta?

Jos vika tulee, se on TODENNÄKÖISEMMIN boschin tulpalla, kuin jonkun muun valmistajan tulpalla.
Peräti 77% todennäköisyydellä tulpan hajotessa se on Bosch.
Siis näiden tiedettyjen tapausten kohdalla.

Joojoo, annetaan vanhan hevosen kuolla jo, jooko?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:Jos vika tulee, se on TODENNÄKÖISEMMIN boschin tulpalla, kuin jonkun muun valmistajan tulpalla.
Peräti 77% todennäköisyydellä tulpan hajotessa se on Bosch.
Siis näiden tiedettyjen tapausten kohdalla.
Todennäköisemmin ei tarkoita vieläkään että todennäköisesti.

Hatusta vedetyt "todennäköisyydet" ei palvele ketään eikä mitään. Jos NGK tulpista hajoaa 0,015 % ja Bosch tulpista hajoaa 0,017 % niin onhan se "todedennäköisemmin" hajoava se Boschin tulppa, mutta puhtaasti keksityt luvut eivät palvele ketään eivätkä mitään. Eli pidetäänkö joku realismi mukana jutuissa niin että asioilla on joku havaittavissa oleva yhteys myös todellisuuden kanssa, ettei pelkästää fiktioon perustettaisi näitä tarinoita? Jos sulla on jotain _faktaa_ esittää siitä miten paljon enemmäön Boschin tulpat hajoaa niin kerro toki, mutta jos "fakta" on perstuntumaa siitä että foorumeilla Boschilaisia haukutaan enemmän kuin NGK:ta niin jätettäiskö ne hatusta kiskotut numerot kirjoittamatta?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa 156 1.8 TS Tulpat

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Valitettavasti tässäkin asiassa fakta taitaa olla tasan tasoa mm. "Pasin tapaus"; Bosch ei takuulla kerro julki mitään dataa, jos heillä moista edes on.
Pysyn silti mielipiteessäni ja suosituksessani. Tuonaikaisiin Alfan bensakoneisiin ei Boschilaisia.
_JOS_ tulee ongelmia, se on todennäköisempää Boschilaisilla kuin muilla - ainakin empiirisen tiedon perusteella.

Vastaa Viestiin