
Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nousuun?
Valvoja: Moderators
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ensimmäiset levonrannan mainokset nähty.. Nettiautossa tuli tuommoinen muutaman sentin banneri vastaan jossa mainostetaan uusia merkkejä, Fiat, Alfa ja Jeep 

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mutta siihen se sitten jäikin...?Kivijärvi kirjoitti:Giuliettan feislifti oli muuten kiva.
Sisustus on tosiaan paremman näköinen, mutta varustelu alkaa jo laahata perässä. Alfasta ollaan leipomassa preemiumia, mutta siihen ei saa, edes lisähintaan, niitäkään hilppeitä, mitä nykyään alkaa olla jossain taviskansan Nissaneissa. Esimerkkeinä olkoot vaikka adaptiivinen vakionopeussäädin tai peruutuskamera. Premiumia on ainoastaan lisävarusteiden hinnoittelu, öbaut kaiken mahdollisen hinnat ovat 1,5 kertaiset verrattuna 500X varusteiden hintoihin... ja eksään saa sen tutkankin!
Kilpailijat eivät polje paikoillaan, joten voipi olla, ettei tästä enää ihmeellistä myyntimenestystä tule.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Eivätkö uusien alfojen kuskit osaa peruuttaa? 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^kaikkeen tarvii avustimen kun uusavuttomuus on trendikästä. Milloinkohan on tarjolla perseenpyyhinavustin? 

- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Insinörtti: Siihen tosiaan jäi. Auto ei vastaa tarpeisiini, joten mielenkiinto autoa kohtaan juontuu lähinnä oikeasta merkistä. Vähän harmitti huomata että joku usb/aux-liitäntä uutuutena tuossa. On näet vierailtu 500l:n osalaarilla ja heitetty intohimotta paikoilleen. Jälkijättöistä sanon mä.
Enempi odotan mitä uudet mallit tuovat tullessaan. Linea voi olla hienokin. Dodge Dart-mainen perä herätti heti mielenkiinnon toisessa threadissa. Tosin tuore Chrysler 200 olisi vielä parempi pohja. Siinä olisi ollut 132-tyyppinen edustus-Fiat kasassa. Sitä ylpeyttä tässä kaipailisin. Jollei kerran livenä hienoa Kraisua Euroopan markkinoille haluta, olisi merkit voinut vaihtaa vaikka rahtilaivan ruumassa. Kelpaisi mulle!
Enempi odotan mitä uudet mallit tuovat tullessaan. Linea voi olla hienokin. Dodge Dart-mainen perä herätti heti mielenkiinnon toisessa threadissa. Tosin tuore Chrysler 200 olisi vielä parempi pohja. Siinä olisi ollut 132-tyyppinen edustus-Fiat kasassa. Sitä ylpeyttä tässä kaipailisin. Jollei kerran livenä hienoa Kraisua Euroopan markkinoille haluta, olisi merkit voinut vaihtaa vaikka rahtilaivan ruumassa. Kelpaisi mulle!
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Premiumiksi ei tee (pelkästään) se varusteiden määrä - onneksi.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^tämä. Ja koskas se Alfa Romeo tipahti premiumista? En minä ole tuollaista "alennusta" huomannut, kuten ei autolehdistökään.
Löytys hiano senssi-sivusto
ja listaus oikein autoista http://luxury.millionairematch.com/the- ... ands-list/
Löytys hiano senssi-sivusto

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ompas älykkäitä kommentteja.
Teille sit riittää, että on perinteikäs merkki keulilla? Vaikka auto muutoin olisi ihan perus perheauto, mitä nyt vähän tehokkaammalla koneella höystettynä. Siis ei mitenkään ylivertainen ajettavuudeltaan (ei toki heikoimmastakaan päästä), takapenkin tiloiltaan suht niukka (etenkin pääntila sivupaikoilla), huono jälleenmyyntiarvo (kiitos jatkuvan maahantuonnin kanssa sekoilun). Ja varusteluksi riittää, että on starttimoottori ja ajovalot? Miksi näin, eikö tosimiäs veivaa koneen käyntiin ja säädä sytkäennakon itse?
Meinaan, että aika vahvasti on Giulian veikkaltu tähtäävän BMW:N yms. niskaan ... kyllä tähän nähden on noloa, jos myynnissä olevan malliston varustelu laahaa 10 vuotta niitä aitoja premiumeita perässä ja jopa johonkin hinnat alkaen 20 k€ taviskansan autoihin saa paremmat varustelut.
Edit: ja tosimiähillä ei varmaankaan ole muitakaan turhuuksia, kuten pyykinpesukone (keittämällä tulee puhtaampaa), astianpesukone, kännykkä...?
Teille sit riittää, että on perinteikäs merkki keulilla? Vaikka auto muutoin olisi ihan perus perheauto, mitä nyt vähän tehokkaammalla koneella höystettynä. Siis ei mitenkään ylivertainen ajettavuudeltaan (ei toki heikoimmastakaan päästä), takapenkin tiloiltaan suht niukka (etenkin pääntila sivupaikoilla), huono jälleenmyyntiarvo (kiitos jatkuvan maahantuonnin kanssa sekoilun). Ja varusteluksi riittää, että on starttimoottori ja ajovalot? Miksi näin, eikö tosimiäs veivaa koneen käyntiin ja säädä sytkäennakon itse?
Meinaan, että aika vahvasti on Giulian veikkaltu tähtäävän BMW:N yms. niskaan ... kyllä tähän nähden on noloa, jos myynnissä olevan malliston varustelu laahaa 10 vuotta niitä aitoja premiumeita perässä ja jopa johonkin hinnat alkaen 20 k€ taviskansan autoihin saa paremmat varustelut.
Edit: ja tosimiähillä ei varmaankaan ole muitakaan turhuuksia, kuten pyykinpesukone (keittämällä tulee puhtaampaa), astianpesukone, kännykkä...?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^no on muillakin valmistajilla ollut rauhallisempia hetkiä. Alfalla ei ole hetkeen ollut perinteistä premium-kokoluokan autoa, 159:n valmistus loppu -11 ja 166 viimiset tehtiin muistaakseni -07. Uusi Kiulu tuo siis Alfa Romeon "takaisin". Ei ne muut yhtään sen aidompia ole. Semmonen tinkentankeli-"varuste"-kikotin on vihonviiminen vaihtoehto ainakin itselle.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ymmärrän insinörtin kannan aiheeseen, mutta omalta osalta tuossa Wanhassa 156:ssa viehättää juuri se, että siinä ei ole mitään ylimääräistä, mutta silti kaikki tarpeellinen ja onpahan vielä ne mukavat avustamattomat ajo-ominaisuudetkin olemassa.
Juuri oli kaverin kanssa puhetta, kun uusissa autoissa kuski on suodatettu kaikesta pahasta, jota autoillessa voisi tapahtua, niin siinä samassa on sitten hävinnyt kaikki fiilis ja muutekin tunne siitä, että se on kuski, joka ajaa ja käskee, mitä auton tulisi tehdä. Ei niin, että esitetään toivomuksia ja auto tekee niin, jos haluaa tai arvon insinöörit ovat sen suunnittelupöydällä ylipäänsä mahdollistaneet, esim. ajonvakautuksen poiskytkentä.
Juuri oli kaverin kanssa puhetta, kun uusissa autoissa kuski on suodatettu kaikesta pahasta, jota autoillessa voisi tapahtua, niin siinä samassa on sitten hävinnyt kaikki fiilis ja muutekin tunne siitä, että se on kuski, joka ajaa ja käskee, mitä auton tulisi tehdä. Ei niin, että esitetään toivomuksia ja auto tekee niin, jos haluaa tai arvon insinöörit ovat sen suunnittelupöydällä ylipäänsä mahdollistaneet, esim. ajonvakautuksen poiskytkentä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^ ihmettelen vain tätä takinkääntöä. Foorumilaistenkin autoista tuntuu löytyvän ajotietokonetta, ilmastointia, automaattivaihteistoa, nelivetoa, integroitua navigaattoria ... siis tavaraa, mitä ei 10+ vuotta sitten taviautoista löytynyt - monet jutut eivät olleet saatavina edes lisävarusteina. Enkä ole hirveästi nähnyt valitusta siitä, miten autossani on tällaista täysin turhaa painolastia.
Koska oma kokemuspohjani liittyy enempi näihin tavis/karvalakkiautoihin, syntyy aivoissani automaattisesti kytkentä premium = parempi varustelu. Siis en suostu mieltämään premiumiksi autoa, joka on ankeampi kuin naapurin Peran 19 k€ perheensiirrin.
Spartalainen linja voisi olla OK, jos puhuttaisiin erittäin suorituskykyisestä tai puhtaasti ajajan autoksi tehdystä vekottimesta, missä on tehty uhrauksia painon eteen. Tällainenhan löytyy jo valikoimista, mutta se ei ole Golfin yms. kilpailijaiksi tarkoitettu Giulietta eikä Giuliakaan liene tätä sarjaa...
Ja se turhuuskin on aika kyseenalaista. Peruustustutka tai -kamera tienaa hintansa kertalaakista, kun jää yksi tolppaan peruuttaminen väliin. Vakionopeussäädin on tienannut hintansa (tutka ohituskaistatien päässä ym.) jne.
Edit: vielä se pointti, että nykyään ABSit ja ESCit ovat (käytännössä) pakollisia varusteita, samoin iso telkkari kojelautaan (navi/radion ohjaus).... joten aika pientä painonsäästöä on luvassa jättämällä peruutustutkan anturit tai adaptiivisen vakkarin tutka pois. Ajettavuus taasen lienee kinkkisempi... sähkötehostin yms. ekoviritykset pois -> isommat CO2 lukemat -> kovempi hinta -> vähemmän ostajia? Painoa pois -> tarvitaan eksoottisempia materiaaleja -> hinta pompsahtaa kunnolla? Juu, en minä ainakaan olisi valmis ostamaan mitään ajattavuuden nimissä kevennettyä kahden NCAP tähden perheautoa...
Koska oma kokemuspohjani liittyy enempi näihin tavis/karvalakkiautoihin, syntyy aivoissani automaattisesti kytkentä premium = parempi varustelu. Siis en suostu mieltämään premiumiksi autoa, joka on ankeampi kuin naapurin Peran 19 k€ perheensiirrin.
Spartalainen linja voisi olla OK, jos puhuttaisiin erittäin suorituskykyisestä tai puhtaasti ajajan autoksi tehdystä vekottimesta, missä on tehty uhrauksia painon eteen. Tällainenhan löytyy jo valikoimista, mutta se ei ole Golfin yms. kilpailijaiksi tarkoitettu Giulietta eikä Giuliakaan liene tätä sarjaa...
Ja se turhuuskin on aika kyseenalaista. Peruustustutka tai -kamera tienaa hintansa kertalaakista, kun jää yksi tolppaan peruuttaminen väliin. Vakionopeussäädin on tienannut hintansa (tutka ohituskaistatien päässä ym.) jne.
Edit: vielä se pointti, että nykyään ABSit ja ESCit ovat (käytännössä) pakollisia varusteita, samoin iso telkkari kojelautaan (navi/radion ohjaus).... joten aika pientä painonsäästöä on luvassa jättämällä peruutustutkan anturit tai adaptiivisen vakkarin tutka pois. Ajettavuus taasen lienee kinkkisempi... sähkötehostin yms. ekoviritykset pois -> isommat CO2 lukemat -> kovempi hinta -> vähemmän ostajia? Painoa pois -> tarvitaan eksoottisempia materiaaleja -> hinta pompsahtaa kunnolla? Juu, en minä ainakaan olisi valmis ostamaan mitään ajattavuuden nimissä kevennettyä kahden NCAP tähden perheautoa...
Viimeksi muokannut insinörtti, 09 Touko 2015, 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Insinörtti hikeentyi, ei kai. Peruutuskamera keskikokoisessa henkilöautossa on tarpeeton, aivan kuten fordin älyavain, jolla rajoitetaan juniorin mahkuja kaahata. Kyllä ne taidot ja asenteet pitää ajaa ihmisen päähän eikä autoon.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Jos tämä oli kohdistettu minuun, niin osui väärään osoitteeseeninsinörtti kirjoitti:^ ihmettelen vain tätä takinkääntöä. Erittäin pahasti haiskahti siis siltä perinteiseltä "mitä minulla ei ole, sitä ei kukaan muukaan tarvitse".

Minulla on omistushistoriassani ollut myös auto, jossa nuo kaikki olivat, mutta joita näin jälkikäteen laskettuna en edelleenkään koe tarpeelliseksi omassa käytössäni.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Juur oli juttu, missä kerrottiin jenkkien haluavan enemmän ja enemmän premiumia p*rseen alle. Hintataso vain on hieman liikaa monelle, joten asia on sitten hoidettu alentamalla varustetasoa. Asiakkaat ovat tyytyväisiä. Perusautoihin saa ja on kovastikin kaikenlaista vimpotinta ja hintatason kurissa pitämiseksi on taasen karsittu sitten muusta: halvempia alustaratkaisuja (puolijäykkä taka-akseli yms), hiukankin katseelta suojaisen paikkaan ei verhoiluja (vaikkapa sedanin hattuhyllyn kontinpuoli), nokkapelleistä puuttuu äänieristys ja pysyy tikulla ylhäällä, takarumpujarrut (ovat kyllä huolettomat), yms kaikenlaista muuta halvennusta.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Kuten myös ilmastointi, käynnistysmoottori, sähköikkunat.... Tarkemmin ajateltuna koko auto on tarpeeton, koska kävellenkin pääsee!h_lauri kirjoitti:Peruutuskamera keskikokoisessa henkilöautossa on tarpeeton,
Itselleni auto on nimenomaan mukavuusvaruste. Pääsee nopeammin & miellyttävämmin perille (etenkin räntäsateessa), kuin kävellen/pyörällä/julkisilla. Ja tästä sitten seuraa, että mukavuusvarusteen tehtävä on tehdä elämä mukavaksi, joten keskuslukitus, ilmastointi ja vakionopeussäädin ovat must. Mikäli jo näin perusjutuista joutuu tinkimään, niin sitten mieluummin säästän loputkin rahat ja menen bussilla...
Enkä hirveästi pane pahaksi, vaikka automaation astetta edelleen nostetaan, tylsien rutiinitehtävien osalta. Siis lisätään toivelistalle automaattivaihteisto ja adaptiivinen vakkari.
En siis osaa pitää spartalaista varustelua kummoisena myyntivalttina ... kun ei se ajettavuuskaan ole mitenkään ylivertainen kilpailijoihin verrattuna eikä hinta halvempi.
Ja nyt kun tämä puolijäykkä taka-akseli taas nostetiin esiin, niin minä vastaan: antaa tulla vaan. En ole tähän päivään mennessä onnistunut löytämään suunnattomia etuja Alfan jousituksesta Bravoon verrattuna. Ajettavuuden suhteen ei Bravossakaan ollut hirveästi valittamista, siinä oli vähemmän rengasmelua eikä taka-akselistoa tarvinnut neljään kertaan käydä näyttämässä huollolle jo takuuaikana, kuten Giuliettaa. Pahasti vaikuttaa koko erillisjousitus sellaiselta ominaisuuslistan täytteeksi keksityltä jutulta - saman asian olisi voinut hoitaa kustannustehokkaamminkin (ja ne säästyneet rahat olisi voinut käyttää vaikka äänieristykseen tai parempiin penkkeihin).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^eikö Giuliettassa ole keskuslukitusta, vakkaria, ilmastointia ? Aika kevyesti varustetun olet löytänyt.
Nyt sitten vähän vakavemmin: Jos haluaisin olla vähän vähemmän kiva, niin suosittelisin ehdottomasti merkin vaihtoa johonkin paremmin sopivaan. Puolijäykällistä (ei turhaa ja kallista erillistuentaa) autoa löytyy vaikka kuinka ja paljon, valitsee vain sopivimman. Paljon on autofoorumeitakin, missä keskustellaan paaaljon tähdellisemmistä asioista kuin täällä. Nimimerkki "peeveli" alkaa jo tulla mieleen.
Olen kuitenkin loppujen lopuksi kiva, joten en äskeistä oikeasi kirjoitellut.

Nyt sitten vähän vakavemmin: Jos haluaisin olla vähän vähemmän kiva, niin suosittelisin ehdottomasti merkin vaihtoa johonkin paremmin sopivaan. Puolijäykällistä (ei turhaa ja kallista erillistuentaa) autoa löytyy vaikka kuinka ja paljon, valitsee vain sopivimman. Paljon on autofoorumeitakin, missä keskustellaan paaaljon tähdellisemmistä asioista kuin täällä. Nimimerkki "peeveli" alkaa jo tulla mieleen.
Olen kuitenkin loppujen lopuksi kiva, joten en äskeistä oikeasi kirjoitellut.

-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Hitto kun ton etäisyyttä tarkkailevan vakkarin sais vaik jälkiasennettuna. Vähäkö olis rentoa matkantekoa...
Peruutustutkakin olis kova sana, kun harvoin peruuttelen muualle kuin kotipihaan. Sekin taito jo ruostunut.
Ei premiumia vaan vakiota. Esp:hän jo pakollinen varuste euroopassa.
Peruutustutkakin olis kova sana, kun harvoin peruuttelen muualle kuin kotipihaan. Sekin taito jo ruostunut.
Ei premiumia vaan vakiota. Esp:hän jo pakollinen varuste euroopassa.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Vielä kun se cruise pitäisi etäisyyden sopivana kiihdyttämällä edelläajavaa autoa.
VMP
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
En nyt ymmärrä. Kyllä itse haluan tutkat eteen ja taakse, adaptiivisen vakkarin, lasikaton ym ym ym. On ehkä "turhaa", mutta miksei jos on varaa? Jos lähtee tuollaiselle karvalakkilinjalle, niin Fordin T-mallia kummempaa ei tarvitse missään ikinä. Giuliettaan ei mitään noita saa edes rahallakaan kun taas Skodan Octaviassa ne on puolimukana jo vakiona. Ai miksei Alfat myy... on se kumma, eikö? Kyllä nyt tuossa 159:n seuraajassa pitää saada about kaikki mahdollinen lisävarusteena ja vähän kaikki päälle muuten oman 159:n seuraaja tulee jostain muualta kuin Alfan piiristä.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Miks penarityyliin?
Miksei kuten esim sitikan c6, käytännössä kaik vakiona.
^^ Jonon vetäjälle vakkari pakolliseks, muutoin sivuun tai sakkoa.
Miksei kuten esim sitikan c6, käytännössä kaik vakiona.
^^ Jonon vetäjälle vakkari pakolliseks, muutoin sivuun tai sakkoa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^^no tottakai siihen saa ja vakionakin on varmasti perusvarusteet (2 tai 3 alue kylmästöinti, oikein perusperusvaruste eli vakkari, avaimeton käynnistyskin voi kuulua "Suomi"-varustukseen yms). Saahan sotkan hinnan nousemaan yli 50k€ ruksimalla varustelistaa, ite kyllä valitsisin Alfan vähäisemmillä varusteilla.
Viimeksi muokannut palkus, 09 Touko 2015, 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ja lumiharja...
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ei nyt ihan penarityyliin, mut vakiona voisi olla just automaattinen ilmastointi, vakkarit, sumarit, tutkat, parempi äänentoisto ja nää kaikki. Siihen lisäksi sitten ne muut skeidat kuten mun fetissi eli lasikatto ja kaverit. Kunhan vaan ei ole mitään "packeja", vaan ihan oikeasti voisi valita. Esim. Kiassa kun on pakko ottaa kasa skeidaa, jotta saa sen lasikaton. Turhaa se on maksaa ylimääräisestä jota ei tarvitse.jalittam kirjoitti:Miks penarityyliin?
Miksei kuten esim sitikan c6, käytännössä kaik vakiona.
^^ Jonon vetäjälle vakkari pakolliseks, muutoin sivuun tai sakkoa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Eikös yksi "premiumin" kantavista ideoista ole, että saat räätälöityä autosi sellaiseksi kuin haluat kunhan on pinkka kunnossa? Monta erikokoista ja -tehoista voimanlähdettä, erilaisia penkkejä, verhoiluvärejä ja -materiaaleja, mahdollisuus nelivetoon ja kaikenlaista mukavuus- ja turvallisuushärpäkettä niitä haluaville.
Vertailun vuoksi vaikka joku Kia joka varmaan tekee hintaansa nähden ihan fiksuja pelejä, mutta valittavana on
1.4 LX, sis. ilmastoinnin
1.6 EX, sis. automaattisen ilmastoinnin
1.6 EX Business, sis. automaattisen ilmastoinnin, parkkitutkan ja kiiltävät listat
Optiona voit halutessasi ostaa kumimatot.
Vertailun vuoksi voi vaikka tutustua mitä kaikkea BMW tarjoaa... Se on sitten toinen juttu kuinka monella Suomessa on varaa piirrellä rasteja ruutuihin.
Edit: Hidas, ehditte jo puimaan samaa asiaa ja vielä samoilla esimerkeillä...
Vertailun vuoksi vaikka joku Kia joka varmaan tekee hintaansa nähden ihan fiksuja pelejä, mutta valittavana on
1.4 LX, sis. ilmastoinnin
1.6 EX, sis. automaattisen ilmastoinnin
1.6 EX Business, sis. automaattisen ilmastoinnin, parkkitutkan ja kiiltävät listat
Optiona voit halutessasi ostaa kumimatot.
Vertailun vuoksi voi vaikka tutustua mitä kaikkea BMW tarjoaa... Se on sitten toinen juttu kuinka monella Suomessa on varaa piirrellä rasteja ruutuihin.
Edit: Hidas, ehditte jo puimaan samaa asiaa ja vielä samoilla esimerkeillä...
- Epäkelpokeräilijä -
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mikä nyt on premiumia, mikä ei, mutta ihan vertailun vuoksi, jos räätälöintiä pidetään yhtenä kriteerinä:
Keväällä Suomeenkin lanseerattu uusi Opel Corsa litraisella turbokoneella ja kaikilla näillä hiluilla noin 20kEur:
* Bi-Xenonit / Led-päivänajovalot (automatikalla varustettuna)
* Vakionopeussäädin
* Lämmitettävä ohjauspyörä
* Lämmitettävä tuulilasi
* Automaattinen ilmastointi
* Sadetunnistin
* Aluvanteet (15/16/17)
* Avattava lasikatto
* Hill holder
* Intellilink-multimedia 7"-näyttö (Bluetooth ja älypuhelimen peilaus ja navi)
* Pysäköintitutkat edessä ja takana
* OPC-paketti sisälle (Sporttiratti, alupolkimet, nahkainen vaihdevalitsin ja muuta hilua sisätilaan)
Lisähintaan sitten vielä sporttialustaa, peruutuskameraa, kaukovaloautomatiikkaa, kaistavahtia, törmäysvaroitinta, liikennemerkien tunnistusta, park assistia, tummennettua ikkunaa, ym
Tämä nyt ei arvatenkaan aitoa Alfistia juuri sykähdytä, mutta mainittakoon nyt kuriositeettina, kun uusien Alfojen varusteita tässä sivuttiin.
Keväällä Suomeenkin lanseerattu uusi Opel Corsa litraisella turbokoneella ja kaikilla näillä hiluilla noin 20kEur:
* Bi-Xenonit / Led-päivänajovalot (automatikalla varustettuna)
* Vakionopeussäädin
* Lämmitettävä ohjauspyörä
* Lämmitettävä tuulilasi
* Automaattinen ilmastointi
* Sadetunnistin
* Aluvanteet (15/16/17)
* Avattava lasikatto
* Hill holder
* Intellilink-multimedia 7"-näyttö (Bluetooth ja älypuhelimen peilaus ja navi)
* Pysäköintitutkat edessä ja takana
* OPC-paketti sisälle (Sporttiratti, alupolkimet, nahkainen vaihdevalitsin ja muuta hilua sisätilaan)
Lisähintaan sitten vielä sporttialustaa, peruutuskameraa, kaukovaloautomatiikkaa, kaistavahtia, törmäysvaroitinta, liikennemerkien tunnistusta, park assistia, tummennettua ikkunaa, ym
Tämä nyt ei arvatenkaan aitoa Alfistia juuri sykähdytä, mutta mainittakoon nyt kuriositeettina, kun uusien Alfojen varusteita tässä sivuttiin.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Juu. Olishan se preemiumia 159:ssäkin, jos vois ladata puhelinta ja navitaattoria yhtaikaa. Premium tuhkakuppihan on jo poistettu haittaamasta auton käyttöä.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Hyvä kommenttiinsinörtti kirjoitti:Kuten myös ilmastointi, käynnistysmoottori, sähköikkunat.... Tarkemmin ajateltuna koko auto on tarpeeton, koska kävellenkin pääsee!h_lauri kirjoitti:Peruutuskamera keskikokoisessa henkilöautossa on tarpeeton,
Itselleni auto on nimenomaan mukavuusvaruste. Pääsee nopeammin & miellyttävämmin perille (etenkin räntäsateessa), kuin kävellen/pyörällä/julkisilla. Ja tästä sitten seuraa, että mukavuusvarusteen tehtävä on tehdä elämä mukavaksi, joten keskuslukitus, ilmastointi ja vakionopeussäädin ovat must. Mikäli jo näin perusjutuista joutuu tinkimään, niin sitten mieluummin säästän loputkin rahat ja menen bussilla...
Enkä hirveästi pane pahaksi, vaikka automaation astetta edelleen nostetaan, tylsien rutiinitehtävien osalta. Siis lisätään toivelistalle automaattivaihteisto ja adaptiivinen vakkari.
En siis osaa pitää spartalaista varustelua kummoisena myyntivalttina ... kun ei se ajettavuuskaan ole mitenkään ylivertainen kilpailijoihin verrattuna eikä hinta halvempi.
Ja nyt kun tämä puolijäykkä taka-akseli taas nostetiin esiin, niin minä vastaan: antaa tulla vaan. En ole tähän päivään mennessä onnistunut löytämään suunnattomia etuja Alfan jousituksesta Bravoon verrattuna. Ajettavuuden suhteen ei Bravossakaan ollut hirveästi valittamista, siinä oli vähemmän rengasmelua eikä taka-akselistoa tarvinnut neljään kertaan käydä näyttämässä huollolle jo takuuaikana, kuten Giuliettaa. Pahasti vaikuttaa koko erillisjousitus sellaiselta ominaisuuslistan täytteeksi keksityltä jutulta - saman asian olisi voinut hoitaa kustannustehokkaamminkin (ja ne säästyneet rahat olisi voinut käyttää vaikka äänieristykseen tai parempiin penkkeihin).

- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mä niin tykkään tästä porukasta. 

-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Tämä.Smacket kirjoitti:Premiumiksi ei tee (pelkästään) se varusteiden määrä - onneksi.
Alfan suhteen ei kuitenkaan ehkä onneksi. Noiden varusteiden parsiminen tulevaan malliin on helppoa, ja se tehdään varmasti, riittävän asiakaskunnan haalimiseksi kun ei tule riittämään se että julistetaan "ilman sydäntä olemme pelkkiä koneita" (olen kyllä tuosta täysin samaa mieltä). Jokainen meistä sitten rakentaa tuliterään Alfaansa sellaisen varustepaketin kuin haluaa, niistä optioista mitä Suomen maahantuoja (tai tehdas?) parhaaksi katsoo tarjolle laitettavan. On jännä nähdä kuuluuko Suomi sitten push vai pull -tyyppiseen markkina-alueeseen, tuupataanko väkisin vai saako valita. Ainakin merkittävillä markkina-alueilla pirssiin saa varmasti kaikki herkut.
Niin, ei pelkästään onneksi siksi, että laadun kanssa on oman kokemuksen mukaan kovasti tekemistä, ja villi veikkaus on, että tätä näkemystä löytyy maailmalta laajasti. Kahden pakasta vedetyn ja yhden vähän ajettuna ostetun Alfan perusteella tehtaalta tulee vähän mitä sattuu. Ja se tekee varmasti markkinoinnin ja myynnin päässä kipeää: millä saadaan riittävän suuret joukot uskomaan että se rytmihäiriöinen sydän kannattaa ostaa...
Meitin perheessä toimintavarmuudessa 156, 147 ja nyt tämä viimeisin eli MiTo jäävät satakutosen pösön (150000km), mondeon (470000km)ja bemarin (200000km) jalkoihin ja pahasti. Seatissa ei ollut kuin yksi vika, mutta se olikin sitten sitä luokkaa että Laakkosella vaihtoivat ECU:n, mittariston ja gatewayn, kunnes uskoivat mitä heti alussa olin sanonut, ja tarkastivat yhden johdon. Kehuivat että rahaa tähän paloi yli yhdeksän tonnia. Tyhmyydestä sakotetaan.
Pelkästään perheautoluokassa kilpaillakseen pitää nykyään tarjota kaikenlaista, premiumiin ei ole mitään asiaa jos laatu ei koko paketissa ole, niin, sitä "premiumia".
932 937 955
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Meinasin jo yöllä kirjoittaa, mutta liha oli heikko ja sitä oli saatavilla. 
Lisävarusteet ovat luksusta, eivät premiumia. Premium on laadun ilmaus.

Lisävarusteet ovat luksusta, eivät premiumia. Premium on laadun ilmaus.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^^
Täällä taasen kokemuksia on, että Alfat jättävät vähiten tielle ajomäärään nähden
Joten kaikki on suhteellista. Pösöä ei voinut kehua, tosin se nyt ei tielle jättänytkään (olis saanut). Hiivatti jäätyi, siis vähän niinkuin koko kone, kovalla pakkasella. Sekään varsinaisesti tielle jättänyt, vaan eipä meinannut pihasta pois päästä. Hetkeä perästä se menikin jo lunariin...
Alfasta räjähti vaihdelaatikko. Ei se menoa estänyt. Teki ajamisesta vaan hieman hiostavampaa
kun piti jännittää, että leikkaako loota kiinni vaiko ei...
Nojoo, on tää JTD kerran jättänyt tielle. Kun kampuran anturi hajosi, 245tkm kohdalla. Tietysti matka jatkui sen jäähdyttyä, joten varsinainen tiellejättö taas hieman suhteellista. Toki tuosta on kaikki muukin kuluva mennyt, mm. laturi ym.
Omat kokemukset on vanhoista (99-03) ja yhdestä vähemmän vanhasta ('06, pösönrohjo) autosta viiden vuoden aikana, Alfat olleet keskimäärin 13-vuotiaita silloin kun ne on omistuksessamme olleet. Ei kahtos köyhällä ole varaa ostaa uudempaakaan (pösöön oli, kun pankki tyrkytti rahaa mut nekin meni siihen sit).
Ja mun mielestä premium tarkoittaa sitä, että on pikkusen viimeitellympi ja pikkusen mukavampi ja nautinnollisempi kyyti kuin halvassa ööppelissä tai muovitojotassa.
Luksus on sitten lisävarustelua, mitkä on mukavuusarvoltaan ihmisen omasta päästä kiinni. Joku haluaa sähköisesti tummuvan taustapeilin; joku toinen ei. Yksi haluaa hierovat penkit, toinen ottaa mieluummin täysnahkaa ja ilmastointia niihin yms...
Täällä taasen kokemuksia on, että Alfat jättävät vähiten tielle ajomäärään nähden

Joten kaikki on suhteellista. Pösöä ei voinut kehua, tosin se nyt ei tielle jättänytkään (olis saanut). Hiivatti jäätyi, siis vähän niinkuin koko kone, kovalla pakkasella. Sekään varsinaisesti tielle jättänyt, vaan eipä meinannut pihasta pois päästä. Hetkeä perästä se menikin jo lunariin...
Alfasta räjähti vaihdelaatikko. Ei se menoa estänyt. Teki ajamisesta vaan hieman hiostavampaa


Nojoo, on tää JTD kerran jättänyt tielle. Kun kampuran anturi hajosi, 245tkm kohdalla. Tietysti matka jatkui sen jäähdyttyä, joten varsinainen tiellejättö taas hieman suhteellista. Toki tuosta on kaikki muukin kuluva mennyt, mm. laturi ym.
Omat kokemukset on vanhoista (99-03) ja yhdestä vähemmän vanhasta ('06, pösönrohjo) autosta viiden vuoden aikana, Alfat olleet keskimäärin 13-vuotiaita silloin kun ne on omistuksessamme olleet. Ei kahtos köyhällä ole varaa ostaa uudempaakaan (pösöön oli, kun pankki tyrkytti rahaa mut nekin meni siihen sit).
Ja mun mielestä premium tarkoittaa sitä, että on pikkusen viimeitellympi ja pikkusen mukavampi ja nautinnollisempi kyyti kuin halvassa ööppelissä tai muovitojotassa.
Luksus on sitten lisävarustelua, mitkä on mukavuusarvoltaan ihmisen omasta päästä kiinni. Joku haluaa sähköisesti tummuvan taustapeilin; joku toinen ei. Yksi haluaa hierovat penkit, toinen ottaa mieluummin täysnahkaa ja ilmastointia niihin yms...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Eiks luxus oo kuiteski kalliista matskusta käsin tehtyä ? Mä käsitän niinh_lauri kirjoitti:Meinasin jo yöllä kirjoittaa, mutta liha oli heikko ja sitä oli saatavilla.
Lisävarusteet ovat luksusta, eivät premiumia. Premium on laadun ilmaus.

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mikäli tuote ei ole himottavuudeltaan täysin ylivertainen - mikä on käytännössä mahdotonta - on ainoa mahdollisuus tehdä Alfan omistamisesta turvallista. Pitkä takuu ja ilmaiset määräaikaishuollot joksikin aikaa. Vähintään maksutonta sijaisautoa, huoltoon tulevan auton noutopalvelua jne. Merkin maine kansan keskuudessa on niin huono, ettei kauppa tule käymään pelkillä korulauseilla ja kuva-arkistoista kaivetuilla fiilisfotoilla.juri kirjoitti: Ja se tekee varmasti markkinoinnin ja myynnin päässä kipeää: millä saadaan riittävän suuret joukot uskomaan että se rytmihäiriöinen sydän kannattaa ostaa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Meinaa vähän lipsahdella aiheesta sivuun, mutta jauhetaan nyt vielä hetki tuosta premiumista.
Moni näyttää olevan sitä mieltä, että Alfa on itseoikeutetusti premium-tuote. Vakuutellaan sitä, että
laadun pitää tuntua muillakin tavoin kuin sillä, minkälaista varustepakettia autoon saa leivottua.
Tässä nykyisessä MiTossa pitää pystyä venyttämään näkemyksiensä rajoja, mikäli premium-luokittelussa haluaa pysyä.
Ovien ja kojelaudan alaosan verhoilu on kivikovaa, halvalta vaikuttavaa ja talvella siltä myös kuulostavaa, ns. ämpärimuovia.
Vaikka auto muuten kaikin puolin kiva onkin, on tehdas oikonut ainakin niissä asioissa, jotka kuskin näkökentässä ovat.
Kun tuossa kurkkii naapurin uuden 508 Pötkötin sisään, ei tuollaisista materiaaleista ole jälkeäkään.
Ei se Ranskiskaan ole virallisesti mitään premium-luokitusta saanut, mutta vaikutelma korkeluokkaisuudesta on eri
lailla käsillä, kuin mitä se on uutena 25kEur maksaneessa, kolmen vuoden ikäisessä pikku-Alfassa.
Tätähän nyt ei Suomessa enää tarvitse ämpyillä, koska autoa ei enää pysty täältä ostamaan uutena.
Moni näyttää olevan sitä mieltä, että Alfa on itseoikeutetusti premium-tuote. Vakuutellaan sitä, että
laadun pitää tuntua muillakin tavoin kuin sillä, minkälaista varustepakettia autoon saa leivottua.
Tässä nykyisessä MiTossa pitää pystyä venyttämään näkemyksiensä rajoja, mikäli premium-luokittelussa haluaa pysyä.
Ovien ja kojelaudan alaosan verhoilu on kivikovaa, halvalta vaikuttavaa ja talvella siltä myös kuulostavaa, ns. ämpärimuovia.
Vaikka auto muuten kaikin puolin kiva onkin, on tehdas oikonut ainakin niissä asioissa, jotka kuskin näkökentässä ovat.
Kun tuossa kurkkii naapurin uuden 508 Pötkötin sisään, ei tuollaisista materiaaleista ole jälkeäkään.
Ei se Ranskiskaan ole virallisesti mitään premium-luokitusta saanut, mutta vaikutelma korkeluokkaisuudesta on eri
lailla käsillä, kuin mitä se on uutena 25kEur maksaneessa, kolmen vuoden ikäisessä pikku-Alfassa.
Tätähän nyt ei Suomessa enää tarvitse ämpyillä, koska autoa ei enää pysty täältä ostamaan uutena.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mitä! Oletko sinä voinut elää ilman tätä: http://kioski.yle.fi/omat/kiinassa-luks ... uuhtelullajkk kirjoitti:^kaikkeen tarvii avustimen kun uusavuttomuus on trendikästä. Milloinkohan on tarjolla perseenpyyhinavustin?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Eikö tämän foorumin virallinen määritelmä ollut "pyörät viidellä kiinni"?h_lauri kirjoitti:Premium on laadun ilmaus.
Siinä se premiumin todellinen olemus on. Piste. Laatuerot alkavat olla aika pieniä (nykyään kaikilla autoilla pääsee Helsingistä Ouluun ilman tienvarressa suoritettavaa pienkorjausta) ja normikäytön kannalta on aika yhdentekevää, onko auton huiput 170 vai 220 km/h.
Nykyään premium on puhdasta mielikuvamarkkinointia. Sen avulla saadaan joku (mm. ex duunikaverini) maksamaan peruspunaisesta D-segmentin etuvetoisesta 55 k€. No, oli siinä sentään hulppea varustelu mustan nahkasisustan, automaatin ja kattoluukun muodossa sekä raivosan suorituskyvyn tarjoava 150 hv bensakone.
Hinta on ja sen pitää olla sen verran kova, ettei ihan joka sukankuluttajilla näihin ole varaa. Toki sille hinnalle pitää myös saada vastinetta eli pitää olla ajettavuus, suorituskyky, äänieristys, materiaalit/viimeistely parempia tai varustelussa pitää olla jotain sellaista, mitä taviskansan kehonsiirtimissä ei ole (...saatavana edes lisävarusteena). Näitähän on riittänyt; ABS jarrut, xenonvalot, ledivalot, adaptiiviset vakkarit, pimeänäköavustimet. Kun tekniikka tihkuu tavisautoihin, pitää keksiä aina jotain uutta.
Myös markkinoinnin ja jälkimarkkinoinnin (huoltopalvelut yms) on syytä toimia eikä haittaa ole siitäkään, että merkillä on pitkät perinteet, johon vedota.
Alfalla on perinteet kunnossa ja kyllä MiTo & Giulietta pärjäävät (perhekippojen luokassa) myös muotoilun, ajettavuuden & suorituskyvyn suhteen. Mutta varustelussa tulee turpaan jo sellaisilta perinteisiltä karvalakkivalmistajilta kuin Toyota ja Nissan ja Ceedikin on nykyään ihan eri auto kuin Giulietan tullessa markkinoille. Eikä varmaan tarvi maahantuonnin tai huoltopalveluiden tasoa ruveta enempää avaamaan? Eikä Giuliettaa voi kehua hiljaiseksikaan (turpiin tulee kaikilta ~saman koko/hintaluokan peleiltä mitä on viime vuosina tullut ajettua, ml. Golf, Megane, Astra ja Bravo).
Tällä hetkellä Alfan tai koko Fiat -konsernin DNA tuntuu olevan luovutusvoittojen jakaminen kilpailijoille. Jos nyt joskus (kerran vuosikymmenessä) saadaankin ilmoille OK tuote, niin sen päivittäminen kilpuilukyvyn ylläpitämiseksi lyödään laimin (MiTon 5 -ovinen versio, Bravon & Giulietan farkut yms.) ja kohta pääseekin heittämään kirveen kaivoon. Tosin nykyään ei tarvi edetä edes tuotantovaiheeseen - onhan viime vuosien tärkein tuote olleet Giulian suunnitelmat, mitä on luotu roskakorin täytteeksi.
Vankka usko tuntuu olevan siihen, että premium -status syntyy pelkällä premium -hinnoittelulla...
No, sen verran näkyy tunnelin päässä valoa, että Renegade ja 500X tuntuvat nyt olevan ihan kilpailukyisiä. Saa nähdä, yritetäänkö näillä mennä seuraavat 7 vuotta tai lähdetäänkö peräti karsimaan materiaaleja/varustelua valmistuskustannusten säästämiseksi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^^^aika turha on vertailla ihan erikokoisia autoja, olkoon preemiumia tai ei. Kokoluokan kasvaessa panostukset lisääntyvät kautta linjan. Mitoa pitää vertailla muihin ~samanikäluokan autoihin vaikkapa corsaan tai A1 audiin (huom. a1 on uudempaa suunnittelua/vuosikertaa) tai vaikkapa miniin yms. Mini muuten sai erään käytettyjä autoja testaavan murska- arvion, juurikin materiaalien ja nitinöiden/ kolinoiden/kustannusten osalta. Oli testihistorian toiseksi huonoin auto, vain samara oli saanut huonommat pisteet.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^^ Ehkä näitä yhteentörmäyksiä käsitteissä ja mielikuvissa tulee, kun aletaan paloittelemaan muutenkin varsin moniuloitteista käsitettä premiumista insinöörimäisesti ( no pun intended ), jotta päästää alleviivaamaan just se tietty "just tämä / nämä ovat sitä premiumia" ja laittamaan tietyt elementit siihen tuulipukumalliin. Tällä tyylillä saadaan kyllä, ja varmasti jo onkin, vesitettyä se vanhanaikainen käsite premiumista - ainakin mitä allekirjoittaneen(kin) mielikuvissa liikkuu.
Oletteko huomanneet, että muuten esimerkiksi hieman erikoisempien autojen myynti-ilmoituksissa tietyn lisävarustuksen puute voi olla jopa myyntivaltti / harrastajien himoitsema vaihtoehto? Nykypäivänä voitaisiin tähän kohti sijoittaa jokin hyvä heitto esimerkiksi DSG-laatikoiden ihanuudesta...
Oletteko huomanneet, että muuten esimerkiksi hieman erikoisempien autojen myynti-ilmoituksissa tietyn lisävarustuksen puute voi olla jopa myyntivaltti / harrastajien himoitsema vaihtoehto? Nykypäivänä voitaisiin tähän kohti sijoittaa jokin hyvä heitto esimerkiksi DSG-laatikoiden ihanuudesta...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Eli kumpaa premiumi se nyt sitten on: puhdasta mielikuvamarkkinointia vai sitä, että on paremmat ajettavuudet, suorituskyvyt jne?insinörtti kirjoitti:
Nykyään premium on puhdasta mielikuvamarkkinointia.
...
Toki sille hinnalle pitää myös saada vastinetta eli pitää olla ajettavuus, suorituskyky, äänieristys, materiaalit/viimeistely parempia tai varustelussa pitää olla jotain sellaista, mitä taviskansan kehonsiirtimissä ei ole (...saatavana edes lisävarusteena).
932 937 955
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
OT. Täytyy vähän kommentoida tähän kun itse ajelin vähän aikaa sitten -12 mallisella kyseisellä Pösöllä kaikilla varusteilla, että näiden kaarojen filosofia on aivan eri. Pösön tehokkain kone on diiseli, joka ei sekään ole suorituskykyinen painoon nähden, eikä alustaan saa rahallakaan juuri mitään parannuksia. Erikoisimmat varusteet mitä tuossa on niin moottorilla liikkuva lasi tuulilasin alareunaan josta näkee nopeuden, navigaattorin suunnan ja jotain muuta pientä. Nelivyöhyke automaatti-ilmastointi, hierova kuskin penkki, 'kokolasikatto', neljään kohtaan sähköllä säätyvä suojaverho, ja hätä-apunappi, jonka tarkkaan toimivuuteen en ole perehtynyt. Itse koen nuo kaikki varusteet hyvin turhina, mutkiin kääntyvät xenonit on taas aika hienot.TommiS kirjoitti:Kun tuossa kurkkii naapurin uuden 508 Pötkötin sisään, ei tuollaisista materiaaleista ole jälkeäkään.
Ei se Ranskiskaan ole virallisesti mitään premium-luokitusta saanut, mutta vaikutelma korkeluokkaisuudesta on eri
lailla käsillä, kuin mitä se on uutena 25kEur maksaneessa, kolmen vuoden ikäisessä pikku-Alfassa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
No, tavismalleista harvemmin löytyy mitään 250 km/h tai 0-100 alta 6 s liikahtavia versioita, mutta taitaa nämä premiumerkitkin enimmäkseen myydä vähän rauhallisempia malleja. Itseasiassa hinnat alkaen versiot voivat olla jopa nuhaisiksi luokiteltavia...juri kirjoitti:Eli kumpaa premiumi se nyt sitten on: puhdasta mielikuvamarkkinointia vai sitä, että on paremmat ajettavuudet, suorituskyvyt jne?
Ajo-ominaisuuksia olen huono arvoimaan, kun ei ole tullut rata-ajoa harrastettua eikä ylipäätään juuri ikinä C-segmenttiä isompia vekottimia poljettua. Ihan mutu -tuntuma on silti, että mielikuvat vaikuttavat tässäkin vahvasti, ainakin lehtien koeajoarvioihin. Silmään on pistänyt mm. tämän foorimin kommentit muutamien premiumien "upeasta" ohjaustuntumasta vs. VAGniikan maailman & co suitsutus. Tavismalleissakin tuntuu olevan suodattimet kunnossa - ei ainakaan omiin käpäliin Golf niin kauhean ihmeelliseltä tuntunut ja Citigosta näkyy foorumilaisten arviot olevan ihan hitusen eri linjoilla kuin HS suitsutus tyyliin kuka enää ikinä tarvii isompaa/kalliimpaa autoa, kun nämä ovat niin loistavia.
Jos/kun autolla ei harrasteta rata-ajoa ja huomioidaan sekin, että arkiliikenteessä näillä premiumeillakin näkyy 0-60 kiihdytys ottavan minuutin verran, niin sitten aletaan olla asian ytimessä - premium on sitä, että ovi päästää sulkeutuessaan sopivanlaisen äänen ja kojelaudan katkaisijoissa on miellyttävä tuntuma. Tällaiseen täysin subjektiiviseen laatuvaikutelmaan autolehtien vertailut nykyään keskittyvät. VAGniikan maailma on tehnyt tästä mutuilusta oikein tiedettä - kun toimittajien subjektiiviset arviot lyödään taulukkoon ja tuloksia painotetaan hihasta ravistetuilla kertoimilla, tuloksena on objektiivista mittausdataa (joka väistämättä johtaa siihen, että VW/Audi on palkintopallilla).
Olettaisin syyksi juuri sen, ettei teknisissä ominaisuuksissa enää niin mullistavia eroja ole.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Hassua, että mm. VW:llä laatuongelmat vaan lisäävät myyntiä.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^laatuvaikutelma on kunnossa
Pientä jatkoa edelliseen:
- onko Mersu premiumia?
- onko A-mersu premiumia, kun varusteluna on manuaalivaihteisto, 90 hv diesel, manuaali-ilmastointi, peruutustutka ja 15" peltivanteet koristekapseleineen?
Pientä jatkoa edelliseen:
- onko Mersu premiumia?
- onko A-mersu premiumia, kun varusteluna on manuaalivaihteisto, 90 hv diesel, manuaali-ilmastointi, peruutustutka ja 15" peltivanteet koristekapseleineen?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ainakin naapurin Kia-kuskin mielestä. Ja sehän riittää suurimmalle osalle.insinörtti kirjoitti:^laatuvaikutelma on kunnossa
- onko A-mersu premiumia, kun varusteluna on manuaalivaihteisto, 90 hv diesel, manuaali-ilmastointi, peruutustutka ja 15" peltivanteet koristekapseleineen?
Kyllä kai se on syytä kaikkien tunnustaa, että mielikuvilla näitä myydään.
On se mielikuva sitten premium, luksus, sporttinen, taloudellinen tai järkevä.
Tärkeintä, että voi itselleen perustella, miksi jotain hankkii.
Joilelkin saattaa olla tärkeämpää, että pystyy muille perustelemaan.
Auton valmistajille ja myyjille on sitten tärkeää pystyä tavalla tai toisella luomaan sellainen mielikuva, että mahdollisimman moni ostaa juuri sen oman tuotteen.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Linkataanpa tämä premium "keskustelu" ketjun aiheeseen: käytyäni Levorannan Alfa-päivässä jäi vaikutelma, että maahantuoja strategia ei jälleenmyyjäverkoston perusteella ole myydä kalliita malleja. Tai no, ainakaan näkemäni yhden esimerkin perusteella.
En tiedä minkälaisia muut maan jälleenmyyjät ovat henkilöstöltään tai toimitiloiltaan, mutta Tampereen kombo ei ole ihan priimaa. Olkookin että itselläni on kesäparran kasvatus alkanut kuukauden etuajassa ja näytän lähinnä rantarosvolta, ja marssin liikkeeseen parikymmentä minuuttia ennen sulkemisaikaa jolloin henkilökunnalla saattoi olla jo kevyttä taisteluväsymystä, niin olisin silti kuvitellut saavani innostuneemman vastaanoton. Palatsin sisustakin oli vähän mitä oli, pienellä panostuksella voisi herkän asiakkaan ostonälkä kasvaa kummasti.
P.S. Voi sillä risuparrallakin olla rahaa vaikka mihin. Ei sikäli että juuri minulla välttämättä olisi
En tiedä minkälaisia muut maan jälleenmyyjät ovat henkilöstöltään tai toimitiloiltaan, mutta Tampereen kombo ei ole ihan priimaa. Olkookin että itselläni on kesäparran kasvatus alkanut kuukauden etuajassa ja näytän lähinnä rantarosvolta, ja marssin liikkeeseen parikymmentä minuuttia ennen sulkemisaikaa jolloin henkilökunnalla saattoi olla jo kevyttä taisteluväsymystä, niin olisin silti kuvitellut saavani innostuneemman vastaanoton. Palatsin sisustakin oli vähän mitä oli, pienellä panostuksella voisi herkän asiakkaan ostonälkä kasvaa kummasti.
P.S. Voi sillä risuparrallakin olla rahaa vaikka mihin. Ei sikäli että juuri minulla välttämättä olisi

932 937 955
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mersu on yleisesti ottaen premiumia.insinörtti kirjoitti:^laatuvaikutelma on kunnossa
Pientä jatkoa edelliseen:
- onko Mersu premiumia?
- onko A-mersu premiumia, kun varusteluna on manuaalivaihteisto, 90 hv diesel, manuaali-ilmastointi, peruutustutka ja 15" peltivanteet koristekapseleineen?
Itse olen ollut noin vuoden rakentelemassa noita A-Mersuja, niin sen perusteella sanoisin että ei ole.
Maailmalle nämä Mersut muuten lähtee keskimäärin 17" aluilla ja ihan ok varustetasolla.
A-Mersun premium vaikutelma on hyvä, koska auto on ihan hienon näköinen yleisesti ottaen, etenkin kohtuu yleisellä (maailmalla) 'AMG' korisarjalla. Ja tuohon koriin on olemassa myös 360hv? AMG versio.
Mutta tosiaan tuo ihan perusmalli ei oikeasti ole premiumia.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29 Tammi 2015, 22:46
- Car(s): 127
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mitä muutakaan voi odottaa vajaalta myyntiverkostolta joka väkisin kasattuu tyyliin, kuka tahansa kelpaa jälleenmyyjäksi kun kukaan vakavasti otettava isompi jälleenmyyjä lähde leikkiin mukaan.juri kirjoitti:Linkataanpa tämä premium "keskustelu" ketjun aiheeseen: käytyäni Levorannan Alfa-päivässä jäi vaikutelma, että maahantuoja strategia ei jälleenmyyjäverkoston perusteella ole myydä kalliita malleja. Tai no, ainakaan näkemäni yhden esimerkin perusteella.
En tiedä minkälaisia muut maan jälleenmyyjät ovat henkilöstöltään tai toimitiloiltaan, mutta Tampereen kombo ei ole ihan priimaa. Olkookin että itselläni on kesäparran kasvatus alkanut kuukauden etuajassa ja näytän lähinnä rantarosvolta, ja marssin liikkeeseen parikymmentä minuuttia ennen sulkemisaikaa jolloin henkilökunnalla saattoi olla jo kevyttä taisteluväsymystä, niin olisin silti kuvitellut saavani innostuneemman vastaanoton. Palatsin sisustakin oli vähän mitä oli, pienellä panostuksella voisi herkän asiakkaan ostonälkä kasvaa kummasti.
P.S. Voi sillä risuparrallakin olla rahaa vaikka mihin. Ei sikäli että juuri minulla välttämättä olisi
Autoalantiedotuskeskuksen taulukoita katsoessa jää vaikutelma, ettei juurikaan muita kuin maahantuojan/jälleenmyyjien autoja rekisteröity 2015 puolella.
Jää kysymys ja pohdinta, miten tässä nyt näin kävi

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
No niin, nyt galluppi pystyyn:stoichiometric kirjoitti:suosittelisin ehdottomasti merkin vaihtoa johonkin paremmin sopivaan.
Kuinka moni foorumilainen harkitsee UUDEN Alfan ostoa, nykyisestä valikoimasta? Jos ei nyt ihan tänä vuonna, niin lähivuosina...
Merkin vaihtoa ei tarvi suositella, vaan se tulee olemaan väistämätöntä. Itse ostin Giulietan, koska 2012 se vaikutti ihan hyvältä paketilta. Varsinainen koukku oli automaattivaihteisto, jonka avulla sain perusteltua itselleni moisen törsäyksen.
Vaan millä perustella mahd. auton päivitys uudempaan, kun 2015 varustelista & hinnat ovat lähes identtiset 2011/12 tilanteeseen verrattuna? Poistuvasta mallista kun on kyse, niin tuskin tähän enää myöhemminkään mitään aletaan panostamaan. 20 k€ siihen, että saa lehmää myös kojelautaan ja oviin?
Sori vaan, mutta tällä hetkellä mm. 500X vaikuttaa paljon kiinnostavammalta. Siihen saa "kaikki lelut" ja hinta jää silti halvemmaksi. Toki tyylissä ja ajettavuudessa tulee takapakkia - ehkä jopa sietämättömän paljon (en ole tätä vielä livenä nähnyt, saati koeajanut). Vaan on sitä pitänyt Alfankin kanssa joitain kompromisseja hyväksyä (rengasmelu, penkit, vähän kummallinen ohjaustuntuma/tehostus).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mun mielestä tästä ketjusta alkaa jo nyt löytymään vastaus tähän kysymykseen. Joko suoraan riveiltä, tai sitten rivien välistä.Haaveilija kirjoitti: Jää kysymys ja pohdinta, miten tässä nyt näin kävi