Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Aquatica kirjoitti:Kyllä takasumareiden pitäisi toimia yksinäänkin kiltisti - kunhan tosiaan on jotain ajovaloa päällä (tai siis pelkät parkit riittää)
Taitaapi nyt olla jossain jotain maavikaa? Kytkentäkaaviosta voisi ehkä vilkasta, mitä yhteistä on etu- ja takasumareilla, siitä lähteä sitten purkamaan vyyhtiä. Releistä en osaa sanoa tuon taivaallista.
Mutta jos etusumarit päällä takasumari(t) toimii mutta ei ilman, väittäisin yhteneväisyyden löytyvän etusumarien nurkilta. Maadottuuko samalla kertaa molemmat releet (jos releohjatut) tms?
Eikös takasumari nimenomaan edellytä ajovalojen päälläolon syttyäkseen? Jos jaksais raahautua ulos, kävis testaamassa...

puunakki
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2010, 21:05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Mistähän mahtaisi löytyä imuputkea (sitä joka tulee ilmamassamittarin jälkeen) ja tyhjäkäyntimoottoria? Kyseessä siis 1.8ts jossa cf2(?) kone, siis se jossa on vielä perinteinen kaasuläppä joka ei toimi sähköllä.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Aquatica kirjoitti:Kyllä takasumareiden pitäisi toimia yksinäänkin kiltisti - kunhan tosiaan on jotain ajovaloa päällä (tai siis pelkät parkit riittää)
Taitaapi nyt olla jossain jotain maavikaa? Kytkentäkaaviosta voisi ehkä vilkasta, mitä yhteistä on etu- ja takasumareilla, siitä lähteä sitten purkamaan vyyhtiä. Releistä en osaa sanoa tuon taivaallista.
Mutta jos etusumarit päällä takasumari(t) toimii mutta ei ilman, väittäisin yhteneväisyyden löytyvän etusumarien nurkilta. Maadottuuko samalla kertaa molemmat releet (jos releohjatut) tms?
Jotenkin oudosti noi toimii, hanskalokeron takaa löytyi sumareiden rele joka napsahtaa kun laittaa etusumarit päälle, sen jälkeen kun laittaa takasumarit päälle niin mitään releen napsumista ei kuulu.

Just sain sisustan kasattua niin ei kyllä viitsisi kovin paljoa lähteä autoa enää purkamaan. Akku on näköjään nyt ihan loppu 3 vuoden seisonta-ajan seurauksena, nyt ei enää varaudu kunnolla vaikka se on ollut latauksessa yön yli. Päärele vaan alkaa räpsimään kun kääntää avaimesta virrat päälle. Vielä viikko sitten jaksoi täyteen ladattuna sentään startata. Täytyy kokeilla sumareiden toimintaa uudella akulla, tuolla nykyisellä kun ei saa enää edes jännitteitä mitattua (eilen vielä sentään päärele toimi kun akku oli laturin perässä, taisi akku sipata nyt lopullisesti).

Edit: ei vika korjaantunut itsestään uudellakaan akulla, toisen takasumarin jännite edelleen 0,2V, eikä takasumareita saa syttymään kuin laittamalla ensin etusumarit päälle. Saa nyt toistaiseksi olla noin, toivottavasti katsastusinssi ei kokeile sumareita :)
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Edit: Takasumarien kytkentä ei mene sumuvalojen releen kautta vaan kiekkamittarin. Omasta potilaastani oli kierroslukumittarin takaa toisen sumarin johto poikki, nyt molemmat toimivat hienosti. Näköjään pitää olla ajovalot päällä jotta takasumarit kytkeytyvät ilman etusumareita, parkit päällä pitää kytkeä ensin etusumarit päälle.
Viimeksi muokannut Sautio, 07 Touko 2015, 15:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Oisko kellään tietoo paljonko on 2 litrasen tessun venttiilikopan kiristys momentti???

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

heitän kysymyksen tänne vaikka koskeekin 147:aa, tekniiikka on samanlainen:

Pitäs takaiskarit ja jouset vaihtaa, mutta kannattaako tilata samalla uus pölysuojasarja ja iskarin yläpäät? katsuri ei ainakaan yläpään laakeroinnista maininnut, mutta tahtooko nuo mennä paskaks? vai onko porukka vaihtanut pelkästään jouset ja iskarit? kilsoja 140 tkm.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Heittäisin muistista 10Nm.

^156:ssahan nuo yläpäät tuppaa kyllä märkänemään, joten ehkä ne varuiks. Saahan ne täällä myytyä sitten eteenpäin pienellä tappiolla, jos ei tarvikaan. :mrgreen: Pölysuojat varmaan menee vanhatkin, jos ei näy olevan paloina haitariosaltaan.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

^ Ok, 10Nm varmaan lähellä. Hennostihan se on kiristettävä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

banditbusa kirjoitti:Oisko kellään tietoo paljonko on 2 litrasen tessun venttiilikopan kiristys momentti???
1.8 se on 10 nyyttonia
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Ja JTS:ssä. Sama momentti tais olla kaikkiin noihin nelosiin.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Ok, kiitti tiedosta :-D

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Kysymys CF2 156 V6:sten ja dnEcuDiagin omaaville:

Jos teillä on dnEcuDiag kiinni täyskaasukiihdytyksen aikana, niin mitä arvoja teillä näkyy kohdissa:
1. Throttle valve angle (Huom! throttle pedal ja throttle valve ovat eri asioita)
2. Open loop due to software strategies

Tai jos joku liikkuu Vantaan suunnalla sellaisella, niin voitaisiin testata...

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Mites mistähä saattaais johtua seuraavanlainen:

Jos nyt lähden ajamaan niin kytkin tuntuu normaalilta, mutta jos oon vaikka yli puoltuntia ajellu "kaupunkiajoa" niin kytkintä painettaessa alkaa tuntuu kuin "naksahtaisi" tai muuten vaan röpelöinen tuntuma. Vähän kun jäis matto polkimen alle väliin ja napsahtais sen yli.

- Röpelöinen tuntuma kytkimessä vaan jos vaihde päällä, eli jos vaihde on vapaalla niin kytkin tuntuu normaalilta.
- Ei välttämättä tapahdu jokaisella vaihteen vaihdolla aina.
- Ajoon ei vaikuta mitenkään muuten kuin että jalassa tuntee sen painettaessa.

Jos auto on vaikka tunnin ajamatta niin kytkin tuntuu taas normaalilta.
Noni

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Oleino kirjoitti:Onko sedanissa ja farkussa samanlaiset takalasinnostimet?
Erilaiset näyttää olevan mikäli on eperiä uskominen. Lukkolaitteet on sen sijaan samanlaiset. (vertasin '98 berlinaa ja '00 sw:tä)
Tein itse - säästin

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Antieko »

^^

Mulla alkoi samalla tavalla. Lopulta poljin jäi pohjaan ja se piti nostaa ylös. Sitten se taas vähän aikaa toimi. Ilmattiin ja tuntui että auttoi. Viimein kumminkin se polkimen sylinteri petti.
Vaihdettiin samalla kytkimenkin puoleinen sylinteri ja jarru/kytkin nesteet. Sen jälkeen kytkin ollut jo kolme vuotta ok.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Millainen johtopulikka pitäisi ostaa jotta sillä pääsisi lukemaan ja nollaamaan 156:n Airbag-vikakoodit?
Näemmä ainakaan pinneiltään modattu Elm-327-puikula ei käy koska Alfan ECU ei suostu uskomaan että Elm-327 ei olekaan oikeasti esim VAG-KKL vaikka johtojärjestys olisikin oikein :-D
Olen maksanut jopa lisenssinkin tuosta Ecuscanista, siinä mielessä olisi hauska saada se myös toimimaankin jossain pulikassa :)
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

En minäkään usko elmin olevan vagina, saati sitten mes. Kandeiskohan kokeilla elm-ajureita?
01 vuotinen kyseessä? Mitään asiasta tiedä, mut...

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^ Joo 2001 -vuosimallin auto kyseessä. No ei se haittaa jos sinä et usko ELM:iä VAG:ksi, mutta kuinka saa Alfan ECU:n huijattua uskomaan?
Siis jostain netistä tilaukseen halpa VAG/KKl -johto ja siihenkö pitää vielä tehdä modaus vaihokytkimellä pinnien 3 ja 7 väliin?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Elm/vagina eri mokkulat. Jos elm ei yhteensopiva alfan bägiboxin kans ja kkl on, ni ei voi ku hommata vaginakaapeli. Mä oon turhan kaukana lainatakseni vaginaa, mut lienee paikallisia kaapeliapuja tarjolla sieläpäin. Pitäs olla vapaaehtoisketjukin jossain tällä foorumilla - varmaan saanet apua sen kautta.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mulla saapui just vag kkl kytkimillä, saat lainata, pistä pm. :)

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Menee vähän OT:ksi, mutta tilasin aiemmin keväällä yhen (halvin mitä ebaystä löyty) modauskytkimellisen fakkomin, enkä saanu sitä toimimaan sitten millään W7 PC:ssä. Ei löytynyt muka toimivia ajureita eikä kelpuuttanut mitään mukana tulleelta levyltäkään. Googlasin kaikenlaisia apuja ja ajureita ja muita helppejä, mutta ei onnistunut sitten millään. Kaverin W-seiskaan oli pari vuotta sitten sama homma. Sitä en sitten lähtenyt koittamaan, että räjäytetään kaikki ajurihommat koko vinkkarista hemmettiin tai jotain ekstremeä en tiedä tarkkaan.
Nielin 8 euron tappioni ja hommasin toisen piuhan. Senkin sai asentaa uudestaan manuaalisesti ja vähän kikkailla että sai toimimaan, mutta se sentään nyt toimii.
Sellanen minkä hommasin kolmisen vuotta sitten, niin se on ihan piuha kiinni ja automaatti asennus ja siinä se. En ymmärrä mitä eroja näissä sitten on. Kaikki samanlaisia sinisiä piuhoja joissa sama dippikytkin. Tuollaisia:

http://www.ebay.com/itm/KKL-VAG-409-USB ... 1c421088cd
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^multiecuscanin sivuilla oli juttua noista halpis kaapeleista ettei toimi normaalisti välttis. Mystified cable tais olla terminä?

puunakki
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2010, 21:05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puunakki »

1.8 tessun laatikkoöljyt, onko kovakin homma vaihtaa ja mitäs öljyä sinne kannattaa laittaa? Kakkosvaihde aina rusahtaa kun vaihtaa isommalta, esim. moottorijarruttaessa.

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Heittäkää vinkkiä kuka tai mikä paja tekis edullisimmin jakopäärempan Tampereen seudulla? 180 000 tulee JTS: llä lasiin ja uusintaa pitäis tehdä mut itse en hommaan ala.

Voisko hihna olla sen verta kulunut tjtn että kun kierrokset on siellä 2500-3000 niin on kuuluvinaan sisälle ylimääräistä, jotenkin korkeampaa ääntä? Itse en ole kuullut mutta parempi puolisko on mukamas huomannut.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

ja korkeampi ääni on..?
ujellusta, vikinää, naksuttelua?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

..alakerran laakerien naputusta...?

Pitäis varmaan hommata lukkopalat itselle, kun näille jakopäärempoille tuntuisi olevan kysyntää.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

vesikilppari kirjoitti:Heittäkää vinkkiä kuka tai mikä paja tekis edullisimmin jakopäärempan Tampereen seudulla? 180 000 tulee JTS: llä lasiin ja uusintaa pitäis tehdä mut itse en hommaan ala.

Voisko hihna olla sen verta kulunut tjtn että kun kierrokset on siellä 2500-3000 niin on kuuluvinaan sisälle ylimääräistä, jotenkin korkeampaa ääntä? Itse en ole kuullut mutta parempi puolisko on mukamas huomannut.
Nokian Autotalot taitaa tehdä osineen vieläkin alta 500euron. http://www.nokianautotalo.fi/
Sitten Nokian Team F40, josta myöskin kuullut erittäin hyvää. Kokemuksia ei tietenkään kummastakaan lafkasta sen enempää, kuin mitä huoltotiedustelua Autotalosta joskus.

Avatar
Aloitteleva holisti
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Marras 2014, 00:05
Car(s): Nyt: Fillari ja kuukausilippu paikallisliikenteeseen
EX: 156 SW 2.0 JTS
EX: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aloitteleva holisti »

Piti viedä fillari huoltoon, mutta jäi viemättä, kun en saanut penkkejä kaadettua. Eikö 99 vuosimallin sedanissa oikeasti ole penkit taittuvaa mallia, vain olenko niin puusilmä, että en löydä namiskuukkelia, jolla sais kaadettua? :shock:
Life's too short to drive boring cars!

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aloitteleva holisti kirjoitti:Piti viedä fillari huoltoon, mutta jäi viemättä, kun en saanut penkkejä kaadettua. Eikö 99 vuosimallin sedanissa oikeasti ole penkit taittuvaa mallia, vain olenko niin puusilmä, että en löydä namiskuukkelia, jolla sais kaadettua? :shock:
Penkit juu ei kaadu. Eikös se ole jollain tapaa kiinteä takapenkin alta/takaa jotta kori olisi jäykempi ja mahdollisesti myös hiljasempi sisältä?
Noni

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja _rico »

Aloitteleva holisti kirjoitti:Piti viedä fillari huoltoon, mutta jäi viemättä, kun en saanut penkkejä kaadettua. Eikö 99 vuosimallin sedanissa oikeasti ole penkit taittuvaa mallia, vain olenko niin puusilmä, että en löydä namiskuukkelia, jolla sais kaadettua? :shock:
Etupyörä irti ja fillari takapenkille. Mahtuu helposti.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ei kait ne mihinkään jäykkyyteen liity, on vaan säästetty. :drinking:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä se muuten jäykistää. Levyllä täytetty reikä muuttaa muotoaan tyhjää reikää vähemmän.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

On ne muutkin valmistajat onnistuneet tekemään kääntyviä takapenkkejä :)

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

JPeltola kirjoitti:Kysymys CF2 156 V6:sten ja dnEcuDiagin omaaville:

Jos teillä on dnEcuDiag kiinni täyskaasukiihdytyksen aikana, niin mitä arvoja teillä näkyy kohdissa:
1. Throttle valve angle (Huom! throttle pedal ja throttle valve ovat eri asioita)
2. Open loop due to software strategies

Tai jos joku liikkuu Vantaan suunnalla sellaisella, niin voitaisiin testata...
Kuulemma 80% maksimikaasu on normaalia.

puunakki
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2010, 21:05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Mistähän mahtaisi löytyä halvimmalla kiristinrulla 1.8 tessuun, siis se etummainen ilmastoinnin kompuran vieressä (taaempi onkin vissiin vain ohjainrulla) ja kuinka hankala se on vaihtaa? Itse apulaitehihna ainaki vaihtuu helposti :drinking:

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^Halvimmalla olen saanut tilattua varaosia Sparetolta.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

puunakki
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2010, 21:05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Joo aika edukkaasti näyttää olevan. Tarvii viä tsekata ohjainrullan kunto, josko senkin vaihtaisi samalla.

Avatar
Aloitteleva holisti
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Marras 2014, 00:05
Car(s): Nyt: Fillari ja kuukausilippu paikallisliikenteeseen
EX: 156 SW 2.0 JTS
EX: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aloitteleva holisti »

Macela kirjoitti:
Aloitteleva holisti kirjoitti:Piti viedä fillari huoltoon, mutta jäi viemättä, kun en saanut penkkejä kaadettua. Eikö 99 vuosimallin sedanissa oikeasti ole penkit taittuvaa mallia, vain olenko niin puusilmä, että en löydä namiskuukkelia, jolla sais kaadettua? :shock:
Penkit juu ei kaadu. Eikös se ole jollain tapaa kiinteä takapenkin alta/takaa jotta kori olisi jäykempi ja mahdollisesti myös hiljasempi sisältä?
Thänks! Vähän erikoista, kun Boselift sw:ssa kuitenkin taittu, ehkä "perhemallissa" ajateltu olevan enempi käyttöö, tai uudemman version hienouksia :mrgreen: Täytyy viedä ajamalla tai survoo takapenkille, niinkuin joku ehottikin :roll:
Life's too short to drive boring cars!

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

takakonttiin takapyörä edellä, etufillari jää ulkopuolelle, luukku alas runkoa vasten niin että on jotain pehmikettä välissä. Hyvin toimii :wink:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Olen kuullut _tarinaa_ Berlinasta, jossa takapenkit kaatuu. Lisävarusteltu versio.
Olen myös kuvan nähnyt. Se ei siltikään toki kerro, onko kyseessä tehdasversio vai jälkiasenteiset kaatuvat penkit...

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Uutta jutskanpuikulaa pukkaa:

Kaks kertaa nyt käyny lyhyen ajan sisällä sillain että hiljasesta vauhdista auto vaan sammuu, taitanu olla molemmilla kerroilla kytkin pohjas ja kierrokset tyhjäkäyntitasolla. Molemmilla kerroilla saanu sen jälkeen ekalla käymään ja matka jatkunu. Ideoita?

Edit: Luen tätä atm
Epezi kirjoitti:Tarkasta myös se haitari imuputki. Kytkin pohjaan --> veto pois --> moottori liikahtaa --> imuputken halkeamasta pääsee vuotamaan ilmaa --> moottorinohjaus sekoaa --> auto sammuu.

Yksi vastaavanlainen V6, samoilla oireilla, tullut aikaisemmin vastaan.
Hmm.. voisko olla tuo edellisten omistajien teippikorjauksella jotain arpaa tähän.
Noni

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Onko jotain tyypillistä ilmastoinnin vikapaikkaa kun kompuran magneettikytkin ei lähde vetämään? Kylmäainekato on toki ensimmäinen vaihtoehto mutta ainakin huoltoventtiilistä pihisi kun siitä painoi. Ehkei painetta ole tarpeeksi, mutta voikos vaikka jokin rele olla jumissa 3 vuoden seisonta-ajan vuoksi?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Liikaa painetta (tukos), liian vähän ainetta (ei paineita, riittävästi). Vikakoodinlukija ehkä saattais osata kertoa, mutta varmaan helpoin viedä kylmästöintikoneeseen kiinni ja katsoa, että siellä kamaa on? Olikos tuo nyt sitä 500g, 550 vai 650g matskua?

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Alfa alkoi kiihdytyksen jälkeen kuulostamaan 1.8 tessun sijasta scanialta. Mietin, et meniköhän nyt veivilaakerit, hyppäskö hihna, vai mikä tuli?
https://youtu.be/M0JDCavSnFU
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Video blokattu ei-kutsutuilta?

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Nyt pitäis näkyä
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Oho. Aika karu. Kuulostaa kalliilta.

Kiertää kuitenkin nätisti, mut en kyl pyörittelis konetta ny. Vähän kuulostaa jopa siltä, että joku rulla olis paukahtanut irti tai vastaavaa?

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Silläpä juuri jos joku tunnistaa äänen. Jos on hihna pompannu, niin kone on joka tapauksessa menny, mut jos veivilaakeri, niin syyllisen pytyn kait löytää, kun irrottelee tulppia yksitellen ja kuuntelee, milloin kolina vaimenee. Käsittääkseni veivinlaakerin voi vaihtaa vieläpä alakautta, joten ei olis mahton homma.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Voi vaihtaa, mutta luultavasti on kampiakselikin koneistuksen tarpeessa. Jos tuo kolina tulee alakerrasta niin tuskin selviää pelkällä veivin laakeriliuskojen vaihdolla. Tai voihan se toimia hetken.. Mutta tsekkaa se jako ekana, siihen ei mene kuin puoli tuntia.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

mites tuo käytännössä suoritetaan?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Vastaa Viestiin