Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Uudemmat on muovia.... mulla oli ostaessa molemmat puolet vastaavassa kunnossa ja ostin uudet jotka olivat muoviset.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 978
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Paikkakunta: Veikkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

159 oli seissyt muutaman päivän ja tänään käynnistettäessä tuli ilmoitus "ABS NOT AVAILABLE - CONSULT HANDBOOK". Ei mitään varoitusvaloa jäänyt palamaan eikä enää uudestaan tullut vaikka pari kertaa tuli myöhemmin käynnistettyä. Pitäisikö huolestua vai onko "normaalia"?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

on normaalia.... tai siis tullut meillä aina välillä viimeisen 4v aikana eikä ole vaikuttanut mihinkään.... jos jatkuvasti hyppii ruutuun niin sitten jossain on varmaan vikaa....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Cloverleaf kirjoitti:159 oli seissyt muutaman päivän ja tänään käynnistettäessä tuli ilmoitus "ABS NOT AVAILABLE - CONSULT HANDBOOK". Ei mitään varoitusvaloa jäänyt palamaan eikä enää uudestaan tullut vaikka pari kertaa tuli myöhemmin käynnistettyä. Pitäisikö huolestua vai onko "normaalia"?
Vaihdat sitten syksyllä akun kun eka kerran jää pakkasilla pihaan. :lol:

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Griffith »

Moi! Meni vahingossa ensin väärään ketjuun tämä viesti.

Muistelisin, että jotkut ovat hankkineet 159:in windows phone liitännälle adapterin, jolla saa iphonen skulaamaan. Onko mahdollista saada myös musiikki kuulumaan iphonen kautta tällä keinolla? Osaisiko joku kertoa, että mistä tällaisen adapterin voisi hankkia?

En ole irroittanut soitinta, varmaan siellä takana olisi aux-piuhallekin paikka? Tuntuisi vaan helpommalta, jos hansikaslokeron windows phone usb-liitännälle saisi iphoneen sopivan adapterin....

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Bluetooth?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Ei mennyt ihan nappiin takaoven paneelin hankinta. AK:lla ei ole, Fiatilla ei oleee. Eikä tuota osaa ole olemassa missään, tilauksen voi jättää ja toimitus sitkun tehdas tekee lisää. Eli nyt pitäs sitte askarrella:

Onko vinkkejä maalauksesta? mitä maalia, pohjat? millä porukka maalannu noita 156 peilinvarsia? itse mietin tätä crc:n maalia, onko hyvä valinta? :

http://www.motonet.fi/fi/tuote/609240/C ... usta-500ml

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Finest »

Hionta puhtaaksi, happopohja ja joku kilikolin satiinimusta päälle. Se on hyllyväreistä hyvin lähellä alkuperäistä.
Ilman eristävää hiontapohjaa, filleriä tms. pysynyt hyvin reagoimatta.
Voi olla kyllä tuurissaankin yhteensopivuus.
Tämä 156:n peilin varteen.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Osanumerothan noille näyttäisi olevan:
DS 156066886
SN 156066890
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

jes!

Vähän pakkia edelliseen viestiini, soittivat Fiatilta/ fca, että saksasta löytyisi sittenkin hintaan 28 ja rapiat e!!

osanumerot olis
Destra/oikea 156052514
Sintra / vasen 156052518

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^ Eperin mukaan nuo ovat vanhemman version koodit (eli alumiiniset?)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^niitä on muovisia ja korinväriin maalattuja (metal paint) ovatko sitten alu? näin mulle kerrottiin? Katselin ittekin eperistä, 4 eri osanumeroa olis mutta noilla mainitsemillani saan muoviset "pastell"...

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 978
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Paikkakunta: Veikkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Pasi kirjoitti:on normaalia.... tai siis tullut meillä aina välillä viimeisen 4v aikana eikä ole vaikuttanut mihinkään.... jos jatkuvasti hyppii ruutuun niin sitten jossain on varmaan vikaa....
Hyvä kuulla. Pitää nyt tarkkailla ilmeneekö useammin. Toivottavasti ei.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Missäs näissä 2.4 jtdmissä on vaihteiston öljyn tarkastusroppu?
Kimmo / alfatune.fi

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ei ole tarkastusroppua, tyhjennysropusta vanhat pois ja päältä (iso kuusiokolo) uudet öljyt sisään. sivussa on yksi roppu, mutta sitä ei tehtaan mukaan saa käyttää täyttöön eikä tyhjennykseen. täyttö 2.8 (korjauksessa) ja huollossa 2.6l GL4.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Alkoi kettumainen narina etukulmassa, vähän metallinen ääni. Nostin kulman ylös mutta en saa paikannettua. Jouset ja ylätukivarret on vaihdettu n. 4 kuukautta sitten. Ideoita?

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

^Alatukivarsi / alapallonivelmikälie. Mulla menossa samasta syystä Automilanoon parin viikon päästä. Ilmeisesti jos koko alatukivarsi menee vaihtoon, niin on taas "ihanan kallista"... Alatukivarren hinta pyörii jossain 200€ hujakoilla. :drinking:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^näissä nivelet on tukivarsissa kiinteinä eli varret vaihtoon jos vialliset :)

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Kuva

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mites usein näistä menee nää varret yms....

Meillä nyt karvan vajaa 200tkm mittarissa, ja auto on ollut meillä 68tkm asti.... Alustanosia ei takajousia lukuunottamatta ole vaihdettu, eikä kolise tai narise :shock:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Täällä 152 tkm, saldoa kertyny 1 ylätukivarsi ja edellisen omistajan toimesta takajouset. narinaa piisaa ajoittain uudesta ylätukivarresta uudesta asti.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Annoin alapallolle vähän rokotetta ensiavuksi, mutta ei oikein tunnu purevan. Osan puslista sais korvattua mutta tuo alapallo näköjään tarkoittaa koko varren vaihtoa. Just menossa jarrut uusiksi ja ei taaskaan selvinnyt niillä kuluilla millä meinas. :?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

seppo kirjoitti:Ei ole tarkastusroppua, tyhjennysropusta vanhat pois ja päältä (iso kuusiokolo) uudet öljyt sisään. sivussa on yksi roppu, mutta sitä ei tehtaan mukaan saa käyttää täyttöön eikä tyhjennykseen. täyttö 2.8 (korjauksessa) ja huollossa 2.6l GL4.
Tämä selvä, kiitos!
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 978
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Paikkakunta: Veikkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Cloverleaf kirjoitti:
Pasi kirjoitti:on normaalia.... tai siis tullut meillä aina välillä viimeisen 4v aikana eikä ole vaikuttanut mihinkään.... jos jatkuvasti hyppii ruutuun niin sitten jossain on varmaan vikaa....
Hyvä kuulla. Pitää nyt tarkkailla ilmeneekö useammin. Toivottavasti ei.
Ilmeni taas kerran, kun oli seisonut päivän. Akun indikaattori näytti heikkoa kuntoa ja käski ottaa yhteyden huoltoon. Konalan Autokeskus lupasi vaihtaa akun ilmaiseksi, kun 3 viikkoa sitten ostin sen heiltä ja akun kunto piti olla kunnossa. Toistaiseksi tyytyväinen heiltä saatuun palveluun. :)

EDIT: Asia siis koski "ABS NOT AVAILABLE - CONSULT HANDBOOK" tekstiä käynnistettäessä.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Pasi kirjoitti:Mites usein näistä menee nää varret yms....

Meillä nyt karvan vajaa 200tkm mittarissa, ja auto on ollut meillä 68tkm asti.... Alustanosia ei takajousia lukuunottamatta ole vaihdettu, eikä kolise tai narise :shock:
Ostin kun oli noin 105000km ajettu. Oikea ylätukivarsi meni vaihtoon ennen 110tkm. Vasen noin ylätukivarsi noin vuosi vasemman jälkeen 120tkm paikkeilla ja nyt vasen alatukivarsi kun vajaa vuosi ja 132tkm mittarissa. Alatukivarsi varmaan sen vuoksi, että vaimo rysäytti ...tanan isoon montuun tietyömaan kohdalla 60km/h. :(

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mitäs se nyt tollee hurjasteli työmaalla? :( menee vanteet ja muutkin alustanosat helposti paskaks moisesta ja siitä vasta lasku tulee kun alusta antautuu vauhdissa ja auto vetää mahalleen :(

E:sori ot

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Jaa-a... Hyvä kysymys! :P Mutta asiaan. Have engine checked. Löytyiskö Espoo/Olari suunnalla apua vikakoodien vilkaisuun. Moottori sammui kun laskeuduin motarin rampilta risteykseen. ei lähteny käyntiin enää. pyöritti vain... Kunnes saatiin työnnettyä sivuun niin lähtikin kuin palmun alta. mitä nyt ton moottorivalon sytytti... :(

Sent from my GT-I9506 using Forum Fiend v1.3.1.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mullon lukulaite, paa pm

Huttu
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Huhti 2015, 22:51

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Huttu »

Moi, itselle uusi 159 viimeinkin hankittuna, auto tosin odottaa vielä uusintakatsastusta, takajousi oli katkennut ja raidetangon ulkopää oli väljä, vaihdetaan myyjäliikkeen piikkiin. Huomasin kaupat tehtyäni auton kauppanimen olevan reksiteriotteen etusivulla alfa romeo 157. Rekisteriotteen tarkennusten mukaan mallimerkintä on kuitenkin 5D 159 Sportswagon 2.4JTD.

Osaako kukaan sanoa mistä toi 157 tulee? Auto on käyttöönotettu ja toivottavasti ensirekisteröity 09/2008. Kaikki muu näyttäisi olevan autossa kunossa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei olisi kerta eikä ensimmäinen, kun joku pöljä ei osaa kirjottaa, eikä kukaan tajua tarkastaa (ja korjata) tietoja...

Nimimerkillä:
Oma 156:ni oli rekisteröity 2-oviseksi. Nyt on korjattu rekisteröintikatsastuspisteen toimesta.

AnttiM
Viestit: 65
Liittynyt: 18 Marras 2014, 09:20
Car(s): litranen golffi ja jaguari

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Voiko moniurahihnan hihnapyörän kiinnityspultit (ribe kantaisia?) kierrättää?

ja tuli tuossa mieleen että jos se etummainen hihnapyörän ottaa irit niin mahtuisiko sen laturin hihnan vaihtaa siinä samalla helpommin?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Voi käyttää uudestaan jos sitä tarkoitit. ihan tavallisia pultteja kannasta huolimatta.

AnttiM
Viestit: 65
Liittynyt: 18 Marras 2014, 09:20
Car(s): litranen golffi ja jaguari

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

juurikin sitä. Kiitoksia


ja tuolla että olisiko se laturin hihnan vaihto helpompaa meinasin sitä jotta josko se strechihihna työkalu mahtuisi siihen taaempaan fillariin kun etummainen ei ole paikallaan?

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Jos meinaat kylmäkompuran ratasta, ni yhtäpuuta ovat. Ei ole oikotietä onneen.
Ensin stretsi kylmästöinin kiekolle ja sit pungertaa laturin päästä hihnan sijoilleen. Mä käytin laturin kiekon pyörittämiseen semmosta vapaakytkintyökalusetin multisakaratähtiavainta (mikälie virallinen nimi sille), vastapäivään pyöräyttäen sormilla hihnaa ohjaten. Kannattanee harjoitella vanhalla (venyneellä) hihnalla asennusta ja varata vaik pari uutta hihnaa (noihan maksaa alle kympin kpl) lopputenttiin.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja 90 »

onkos kukaan asennellut jälkikäteen orginaalia peruutustutkaa 159:iin? yleismalleja saisi toki sopevasti mutta ei kiinnosta asenella mitään näyttöjä koejlaudalle, lähinnä siis kiinnostaisi että onnistuuko auton alkup systeemi aktivoida ohjelmoimalla ja antureiden asennuksella käyttöön eli onko ko varusteelle olemassa valmius valmiina.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Tuota iteki pohduskellu. Ainaki mulla o oikealla etupuskurin takana moninapaliitin ylimääräisenä hengailemassa. Oliskos ollu kahdeksalla karvalla.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja seppo »

Alkuperäisiä ei voi jälkiasentaa, koska ne on kytketty CAN-B-väylään. Jälkiasennettavat ainoastaan sopii, ja niissä kannattaa ottaa semmoiset jotka ovat maalattavissa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu sieltä väylän kauttahan se tieto hiipii mutta luulisi nyt pystyvän aktivoimaan softalla käyttöön, anturit nyt ei varmaan eroa tehdasasenteisessakaan yleismalleista, johdotuksien luulisi olevan jo valmiina vai onko luigi tehnyt vielä johtosarjatkin erikseen tutkalliselle ja tutkattomalle autolle.. onko tosiaan näin että alkup anturieden asentaminen/aktivointi onnistuu ainoastaan tehtaalla valmistuksen yhteydessä eikä edes merkkihuollossa..

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

No nyt menee jännäksi...

Maanantaina luettiin jkk:n avulla vikakoodit:

P0564 (Cruise Control Multi-Function Input “A” Circuit) Moottoritiellä vakkari putosi pois päältä vauhdissa. Korjaantui kun napsautti sen vivun pois päältä ja takaisin päälle. Sen jälkeen toimi normaalisti.

P0335 (Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction) Kone oli sammunut laskeuduttaessa motarin rampista risteykseen, eikä lähtenyt enää käyntiin. Startti pyöritti mutta kone ei luvannut mitään. Auto työnnettiin sivuun ja siinä työnnön alussa vahingossa tuli nytkäytettyä moottoria vaihdetta vasten. Jonka jälkeen auto sitten starttasikin ihan normaalisti napista. Vikavalo syttyi kun sain auton käyntiin. Loppumatka kotiin sujui ilman ongelmia. Joskaan ei voinut ajaa vakkarilla. (ehkä tuo check engine valo päällä vakkarin käyttöä ei sallita?)

Keskiviikkona yritin käynnistää auton, niin sepäs ei jaksanutkaan käynnistyä. Avain virtalukkoon, virrat normaalisti päälle, starttinappia -->Puolitoista pyöräytystä ja mittariston valot katoaa. Sama homma toisella yrityksellä ja silloin kuuli myös kuinka ilmastoinnin läppien säätö jäi kesken. Koodien lukua ihmeteltiin jkk:n kanssa virrat päällä max 10min. (Radio ei ollut päällä, eikä sisäpuhaltimet) Sitä ihmettelin, että miten radio meni päälle kun laitoin avaimen pesään ensimmäisellä kerralla, koska se ei ollut päällä siinä koodien luvun aikana.

Nyt akku on latautumassa. Akku ei ole alkuperäinen. Lähinnä mietin vain sitä, että meneekö auto johonkin kalibrointimoodiin kun akku on ollut noin pitkään irti? Siitä kalibroinnista on täällä ollut juttua, että sillä voi opettaa kärryn aivot uudelleen jne. Vai pitääkö siinä tehdä ne tietyt stepit, että auton saa tuohon kalibrointimoodiin? Jos nuo vikakoodit eivät nollaudu, niin moottorin vikavalon palaessa ei varmaan voi kauheasti mitään kalibrointeja tehdä?

Jos tuolla nyt pääsisi maanantaina Automilannoon niin se riittäisi alkuun... :roll:

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Ladattu akku kiinni ja Italo heräsi käyntiin kuin palmun alta! :) Moottorin vikavalo palaa edelleen, maanantaina saavat katsoa Automilanossa sen.

Sent from my GT-I9506 using Forum Fiend v1.3.1.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Saaga jatkuu...

Iski laiskuus ja lähdin autolla heittämään pojan mummolaan. Paluumatkalla sammui taas lennosta...
Länsiväylällä 60km/h niin joku sytyskatkostyyppiinen nykäys ja sitten kun painoin kytkimen pohjaan rampilla, niin moottori sammui. Onneksi oli bussipysäkki johon rullata turvaan. Samat oireet kuin viimeksikin, eli startti pyörittää tyhjää kun yrittää käynnistää uudelleen. Sitten kun antaa hetken olla, niin lähtee käyntiin. Päästiin melkein kotiin asti kun ennen risteystä kytkin pohjaan ja taas sammui. Sitten ei jaksanut enää säätää vaan tilasin hinurin. Vikakoodi todennäköisesti sama kuin aikaisemmin, mutta voisiko kytkimen rikki menossa oleva mikrokytkin aiheuttaa jotain tuollaista? (Tosin kytkimenkäyttöä ja vaihteidenvaihtoa oli ihan normaalisti noiden sammumisten välissä.) Sain kyllä ajettua auton hinurin kyytiin.

Jännää tämä spekulointi... :drinking:

AnttiM
Viestit: 65
Liittynyt: 18 Marras 2014, 09:20
Car(s): litranen golffi ja jaguari

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

saako 2.4 jtdm etubremboihin mäntiä jostain ? Tiivistesatseja näkyy kyllä löytyvän.

levyt ja palat vaihtaessa yksi sisemmistä oli korrosioitunutjumiin rikkoutuneen tiivisteen takia. ranettamlla irtosi, tosin uutta tiivistettä ei löytynt joten kääntämällä parempaan asentoon ja kumirasvalla toivottavasti tuli "vedenpitävä" ainakin hetkeksi.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Marutei kirjoitti:P0335 (Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction) Kone oli sammunut laskeuduttaessa motarin rampista risteykseen, eikä lähtenyt enää käyntiin. Startti pyöritti mutta kone ei luvannut mitään. Auto työnnettiin sivuun ja siinä työnnön alussa vahingossa tuli nytkäytettyä moottoria vaihdetta vasten. Jonka jälkeen auto sitten starttasikin ihan normaalisti napista. Vikavalo syttyi kun sain auton käyntiin. Loppumatka kotiin sujui ilman ongelmia. Joskaan ei voinut ajaa vakkarilla. (ehkä tuo check engine valo päällä vakkarin käyttöä ei sallita?)
Ketju lienee vaihdettu? Crankshaftia se pukkaa kun ketju venyilee hieman. Sitte on tietty nämä solenoidit (imu/pakopuolen) onko niitä koskaan vaihdettu? Samaa virhettä tulee molemmista noissakin ja käynti on epätasaista. Check Engine ei taas puolestaan vaikuta vakkarin toimintaan ellei kyse ole itse vakkarista - ajoin aikoinaan ~200km keltaisen valon loisteessa :)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^eikös ketjukeisseissä nokka-akselin tunnistimet anna herjaa kun arvot muuttuu eikä kampiakseli?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja palkus »

Marutei, Niin kuiskas wanha/p*ska akku siinä oikein on? Uuden akun laittamisesta tuskin haittaakaan olisi. Voi siitä silti ketju olla venähtänyt. :) Vakkari menee vialle myös siksi, että jos motin parametrit ei ole kohillaan.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ketju? älkää ny pelotelko, mulla on samaan aikaan samassa paikassa vihdettu ketju hilppeineen...vai voiko sittenkin? :shock:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

jkk kirjoitti:^eikös ketjukeisseissä nokka-akselin tunnistimet anna herjaa kun arvot muuttuu eikä kampiakseli?
Tuo on myös niitä koodeja jotka tulee ketjun kanssa. Ainakin omassa tuo heitti myöskin crankshaft positionin. Imu/pakopuolen solenoidit antavat myöskin samaa (niin oudolta kuin kuulostaa). Itsellänihän vaihdettu nekin siinä samalla. Vaihdettiinko sulla ketjun yhteydessä myös tasapainoketju ja kaikki laahaimet ja kiristäjät ja rullat? Ettei tehty ns. puolivasemmalla?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kaikki "tarvittava" myös ajoituksen muuntimet, mutta solenoidit puhdistettiin jotenkin huuhtelemalla jollain

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

^Näin ymmärsin, että omassa autossani tehtiin myös. Meillä vaihdettiin lähes samaan aikaan jkk:n kanssa ketjut. Joka oli tuossa noin 1500km sitten ellen väärin
muista.

e: En tiedä akun ikää. Alkuperäinen se ei ole. Boschin S4 silver se on ja latasin sen täyteen tuossa viikonloppuna, mutta ehkä sekin alkaa olla ehtoopuolella?

qwe
Viestit: 33
Liittynyt: 15 Syys 2007, 13:15
Car(s): 159
EX:156JTSx2
Paikkakunta: Nastola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja qwe »

P0335 (Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction)

Tuo kampiakselin asentotunnistin maksaa alle satasen ja on helpohko vaihtaa. Mulla ei startannut kaupan parkkipaikalta mutta kun hetken odotti niin lähti. Startin jälkeen kaikki vdc, abs, hillholder yms.. ilmoittivat olevansa poissa pelistä, seuraavan kerran käynnistettäessä kaikki taas toimi normaalisti. Akku oli vaihdettu jo hieman aiemmin.

Vastaa Viestiin