Ratti irti
Valvoja: Moderators
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Ratti irti
Mikä olisi hyvä konsti saada ratti irti 164:stä? Vaikka olen yrittänyt kiskoa rattia ja iskeä samalla keskipulttiin pikkulekalla, niin ei irtoa. 
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Se ratti puree jostain syystä tosi kovaa kiinni. Vaikka olen ottanut omani muutamaan kertaan kiinni ja kiristänyt mutterin suht hellästi, ei se koskaan suostu irtoamaan nätisti.
Pikkuinen ulosvetäjä vaan käyttöön, sillä lähtee näppärästi. Kovin paljon rattia ei kannata repiä, muuten keskiön niittaukset löystyvät ja ratti alkaa säristä ärsyttävästi.
Pikkuinen ulosvetäjä vaan käyttöön, sillä lähtee näppärästi. Kovin paljon rattia ei kannata repiä, muuten keskiön niittaukset löystyvät ja ratti alkaa säristä ärsyttävästi.
- Epäkelpokeräilijä -
en viittinyt nyt uutta topiccia tehdä kun löysin tämän, eli onko 75:ssa joku kikka miten toi keskiö nyt irtoo? pitääkö jostain hämäräst paikast löysätä jotain, kaikki oleellinen pitäis olla irti, mutta ei irtoo sit mitenkään. ulosvetäjällä ollaa nyt koitettu vääntää mut ei, se levy vaan taipuu siinä keskiössä, wd-40 oon siuhkinu pariin otteeseen siihen mut ei oo vielä ainakaan irronnu.
kuva albumissa varmaan valottaa asiaa...
kuva albumissa varmaan valottaa asiaa...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Siis se kuvassa näkyvä pyöreä levy jonka reiästä töötin piuha tulee läpi? Miksi se pitäisi irrottaa?
Edit: Äh joo. Siis se on osa vanhaa ratinnapaa. Olisi pitänyt irrota ihan nätisti ratin mukana, ei se muulla ole kiinni kuin sillä keskimutterilla ja lisäksi minkä verran sitten on jumittanut booreihin.
Edit: Äh joo. Siis se on osa vanhaa ratinnapaa. Olisi pitänyt irrota ihan nätisti ratin mukana, ei se muulla ole kiinni kuin sillä keskimutterilla ja lisäksi minkä verran sitten on jumittanut booreihin.
- Epäkelpokeräilijä -
ei muuta kuin ratti takaisin paikoilleen ja mutteri akselin päähän suojaksi. Sitten ratin säätövipu auki ja jalat tukevasti rintapeltiä vasten,ratista kunnon ote ja nojaat taaksepäin ratin varassa. Tässä vaiheessa joku toinen tulee vasaran ja sopivan lyöntivälineen kanssa ja hutmasee rattiakselin mutteriin mojovan iskun
Myös ulosvetäjällä voi irrota mutta saattaa rattiin tulla damagea sillä

- Blood And Tears
- Viestit: 42
- Liittynyt: 07 Heinä 2004, 00:55
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Ainakin 164:ssa on ratin keskiön pohjalla kaksi kpl:tta M6 reikää mitä minä hyödynsin
. Kaksi kpl:tta M6 kierretankoa ja rauta väliin sekä keskelle rautaa reikä (mutteri alle) ja pultti joka painaa keskelle rattiakselia ja eiku vääntämään
Jouduin tappelemaan aina noiden rattien kanssa ennen kuin tein "erikoistyökalun" nyt on homma helppoa.


ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69