Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
nani
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Kesä 2015, 18:47
Car(s): 156 JTD
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nani »

Perimätiedon mukaan ohjelmoitu, jotain 180hv pitäs olla.

Tänään ,mitä tutkiskelin niin en löytäny ainakaan teholootaa. Kaasun herkkyys ja savu kyllä siihen viittais. Joskus noissa vaggi tiisseleissä ollu vaikka minkänäköstä boksia niin mutu on.

Alipainevuotoja ei mielestäni ole. Pakoputki ehkä vuotaa, vai kuuluuko näissä turbo äänet aina tosi selvästi? Suhisee reilusti ja ahin vähä vislaakin.

imusarjan takaa putsasin sen anturin, onko se nyt mappi. Vähä oli karstainen. Maffin johdoissa näky jesaria mutta ei se koodeja ainakaan anna siitä. Ja en ole vielä koittanu ajaa ilman maffia.


Aikanaan yhdessä tiisseli mondeossa oli ahtoputki halki, niin se nyki ikävästi ja savusi kauhiana. Tuosta en löytänyt halkeamia.

Ahdot piikkas muistaakseni 2300millibaarissa.

Kolmosella tosi raskaassaa kiihdytyksessä kaksi kertaa menny vikatilaan, josta varmaankin tuo yliahdon vikakoodi tuli.



EDIT: Minkä värinen liitin sulla on railanturissa? Mulla tuommone vaalee, sinertävä. Se johto menee suoraan johtosarjaan.

EDIT2: miten vaikuttaa vaihtokunnossa oleva naftasuodatin?? Auton mukana nimittäin tuli uusi suodatin... En mä nyt niin helpolla voi päästä, enhän? :-D

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Alempi ahtoletku halki... Jos kerran ylempi kondiksessa. Softan jäljiltä sorkittu ahtorajat perseelleen ja tööttää koodit tiskiin vasta kun sopivasti ryntäyttää ja ahdot pomppaa.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Hitaampi puhallinnopeus ei toimi JTS:ssässä. Ilmeisesti puhaltimen kotelossa ruskea esivastus parilla ruuvilla (?), joku irroittanut siitä johdot ja laittanut siististi nippusiteellä vesiletkun kylkeen.
Tuleeko mieleen mitään tyyppiongelmaa, miksi joku olisi noin tehnyt? Webasto käynnistää flektin?

En vielä kokeillut johtoja kiinni, kun ajattelin kysyä ensin. Joky syy siihen täytyy olla, miksi johdot on jätetty irti.

Termostaatti tuli just vaihdettua, sitten vasta kokeilin MESsillä käskyttää flektejä. Iso nopeus toimii. Oonkin ihmetellyt kun puhaltimet sammuu kokonaan kun auton sammuttaa, pikkunopeus varmaan toimisi tuonkin jälkeen.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kiertokankien laakerit oli hyvät. Runkolaakerit jo vähän kuluneet, mutta ei todellakaan loppu. Eli ei tainnu naputuksen syy selvinnyt....

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ja kampiakseli ei ollut poikki..? sitten on se uusi vauhtipyörä ja rikkinäisyyden lisäksi mahdollinen kontakti suojapeltiin tms.. tai kampiakselin hihnapyörä?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kampuran pyörä on kuukauden vanha.meni laturin kanssa samalla... Ja miten voi osua mikään mihinkään, kun.ääni katoaa kierroksilla? Kai sekin, teoriassa... Jatketaan tutkimuksia. Aamulla uudet öljyt koneeseen yms.

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Kyllä mullakin 156 kolisti tyhjäkäynnillä kun pakoputken suojapelti otti putkeen kiinni.. Hävis kierroksia antaessa.
Tämä oli tosin helppo diagnosoida koska kuului keskeltä autoa :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

:drinking: 8) :lol:
Ei tainnu kuitenkaan samalta kuulostaa kuin tuossa mun videossa?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

sämpy kirjoitti:Hitaampi puhallinnopeus ei toimi JTS:ssässä. Ilmeisesti puhaltimen kotelossa ruskea esivastus parilla ruuvilla (?), joku irroittanut siitä johdot ja laittanut siististi nippusiteellä vesiletkun kylkeen.
Tuleeko mieleen mitään tyyppiongelmaa, miksi joku olisi noin tehnyt? Webasto käynnistää flektin?
En vielä kokeillut johtoja kiinni, kun ajattelin kysyä ensin. Joky syy siihen täytyy olla, miksi johdot on jätetty irti.
Termostaatti tuli just vaihdettua, sitten vasta kokeilin MESsillä käskyttää flektejä. Iso nopeus toimii. Oonkin ihmetellyt kun puhaltimet sammuu kokonaan kun auton sammuttaa, pikkunopeus varmaan toimisi tuonkin jälkeen.

Ei tule erikoista tyyppivikaa mieleen. Tuo vastus toki porsii joskus, omassakin aika synkän näköinen, vaikkakin toimii vielä. Aina on sammunu flekti sihen, kun sammuttaa. Sitä kovempaa vauhtia en ole huomannut käytettävän kertaakaan, ainoastaan messillä testaten tuli esille tuo kovempi nopeus. Ei voinut olla huomaamatta, kun kiersi/humisi niin vietävästi.

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Aquatica kirjoitti::drinking: 8) :lol:
Ei tainnu kuitenkaan samalta kuulostaa kuin tuossa mun videossa?
Joo, en mä mitään videota edes katsonut.
Just saying :lol:

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Eihän Aquatican JTD:stä ole revennyt jomman kumman puolen moottorin hydraulityyny kytkineremppaa tehdessä, silloin vetarin malja pääsee hakkaamaan alatukivartta vasten. Periaatteessa kait laturin hihnapyörän kiristinkin voisi päästä osumaan koriin jos kone on vinossa?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sautio, onhan ne moottorintuet huonot. Mutta kun tuo tulee liikkeellä että paikallansa, eli vetarin ei tarvihe liikkua...

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Eihän sen tarttekaan kuin heilua koneen mukana..
Tämmöne muuten ei oikeesti ole kallis hankinta, 9,90€
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765035/A ... etoskooppi
Kuva
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

^ Tuo on pakollinen talli varuste vikojen paikallistamiseen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuollaisen hommaan sit kun on talli. Mut ei tuo motti hytky niin paljoa. Mut kohta kattoo,mikä ääntää. Pakoputki kiinni ja öljyt koneeseen vaan. Toivottavasti ei ole ilmalukkoa öljypuolella

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^männäntapit käsipelillä varmaan koittivat samalla? Oli juuri tuossa kaverin vääränmerkkisessä (pensa nelonen tosin) kyllä hyvin sama sointi, tyhjäkäynnillä tuollainen ääninäytemäinen ja kierroksia korottamalla häipy. Ääni palasi sitten taasen 2500-3000rpm ja veivinlaakerit paskana. Mites noit kaksoismassat viallisena ääntelee? Siis jos kytkimellä vähän rasitti tyhjäkäynnillä, niin ääni ei muuttunut mihenkään? Tuo pikainen äänitys tulee kyllä pirun selvänoloisesti tuolta laatikon puolelta moottoria.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No enpä kiinnittänyt erityisesti huomiota männäntappeihin.... Sylinterien seinät katsoin sen mitä pystyi, eikä näkynyt mitään. Ja niinhän se tulee laatikon suunnalta, kun ylhäältä kuuntelee. Kunhan kone käy niin nosturilla pitää kattoa ja kuunnella. Kaksoismassa ei kokemuksien mukaan kolise tasaisesti vain tietyllä kierrosalueella lähellä tyhjäkäyntiä...

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ai niin siit flektistä oli ainakin vastus hajalla, virrat tulee vastukselle ihan ok, joten uutta hommaamaan. Ehkä Webaston asentaja oli huomannut tuon vialliseksi ja jättänyt johdot irti, kun menee kumminkin vaihtoon. Jota ei sitten koskaan tapahtunut, tuosta asennuksesta on jo vuosikausia..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Hmph.
Naputusääni meni paussille :roll: :lol: :silly:
KK-lakrut hyvät, runkolaakereissa kulumaa mutta ehjät.

Uudet öljyt koneessa, ei ääntä enää. Mikä lie oli, halus huomiota? Vanhoilla menty vain joku 7800-7900km (Neste City Pro 5W-40), kuitenkin kaks edellistä vaihtoa meni nätisti 10tkm välillä noprob.
Kiitoksia vaan kaikille vinkeistä. Josko jatkossa joskus (toivottavasti ei) joutuu tutkimaan lisää.

Sen tiedän, että sikäli kun kone joskus syystä tai toisesta pomppaa pois konehuoneesta, siihen pitää ainakin runkolaakerit tehdä "siinä samalla". Jos se ei sieltä pois pomppaa niin eiköhän tuo vielä jonkun 100-150tkm kestä ongelmitta?

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

moi. mitkä öljyt laitoit?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Samaa kuin aikaisemminkin. Neste City Pro 5W-40. Jos alkaa metelöimään niin pitää varmaan kokeilla jotain muuta, esim. Valvolinen Maxlifea.

Avatar
jargon
Viestit: 404
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jargon »

Onko v6 / ts / jts sisemmissä vetonivelissä eroja, eli käykö esim ts:n nivel v6?

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tuolla sivulla 110 puolessa välissä, tässä samassa topikissa sivuttiin asiaa
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... el#p472021

Ainakin tuossa V6:ssa oli 108 millinen eikä perus 100 millinen, mutta se taisi olla automaatilla jolla voi olla merkitystä asiaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

sämpy kirjoitti:Tuolla sivulla 110 puolessa välissä, tässä samassa topikissa sivuttiin asiaa
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... el#p472021

Ainakin tuossa V6:ssa oli 108 millinen eikä perus 100 millinen, mutta se taisi olla automaatilla jolla voi olla merkitystä asiaan.
Juu muistelen että pitäis olla 108mm nivel. Löytyy esim. Audi A4 1.8 T kulkineesta ja muistaakseni samaa niveltä tarjotaan mjotonetin sivuilla 164 Alfaan.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

nani
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Kesä 2015, 18:47
Car(s): 156 JTD
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nani »

Tällaiset vikakoodit löyty, Tulee heti nollauksen jälkeen takaisin kun katkaisee yhteyden ja yhdistää uudelleen.

P0704 - Clutch singal

P1555 - Accelrator/brake coharency

P0235 - Supercharging pressure

Multiecuscan oli ohjelma.

Virrat päällä, ei käynnissä.

Ajamassa en oo käyny vielä enkä välissä.

Ymmärsin että viat ei ole nyt päällä vaan niitä tarkkaillaan?? Ei tuo lontoo taitu ihan sana sanaan. Näitä ei vaan saa kokonaan pois.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Stiletto kirjoitti:
sämpy kirjoitti:Tuolla sivulla 110 puolessa välissä, tässä samassa topikissa sivuttiin asiaa
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... el#p472021

Ainakin tuossa V6:ssa oli 108 millinen eikä perus 100 millinen, mutta se taisi olla automaatilla jolla voi olla merkitystä asiaan.
Juu muistelen että pitäis olla 108mm nivel. Löytyy esim. Audi A4 1.8 T kulkineesta ja muistaakseni samaa niveltä tarjotaan mjotonetin sivuilla 164 Alfaan.
Ainakin v6 automaattiin tuo audi a4 1.8 t 108mm nivel käy.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Aquatica kirjoitti:Veikkauksia äänilähteeksi? Alakertaa epäilty;
https://youtu.be/EqmihyepuHk

Alkoi eilisen yön ja tämän päivän aikana. Auto siis parkissa sen välin...
äölkjhgf kirjoitti: Sellaisessa on tullut esiin että männänrenkaat on tahmaantunut ja painuneet uraansa. Mäntä pääsee heilumaan koska yläpäästään kapeampi.
Tapaus on ilmeisen harvinainen, kyseinen yksilö korjaantui crc-56 liuotuksella.
Tuon männänrengasjumin kannalla olen edelleen, tuttu ääni oli videossasi.
Tuollainen korjaantuu liuottamalla, eli tapauksessasi uusilla öljyillä.
Turhaan purettiin yksi moottori äänen takia, koska männänrenkaat vapautui crc-56 suihkauksella heti kun mäntä oli kädessä.

Hydrauliset venttiilinostajat toinen mikä voi ääntää moottorin seisomisen jälkeen, sekin korjaantuu yleensä ajamalla / öljynvaihdolla.

Jos sieltä jotakin on oikeasti rikki / hajoamassa niin ääni uusiutunee.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

nani kirjoitti:Tällaiset vikakoodit löyty, Tulee heti nollauksen jälkeen takaisin kun katkaisee yhteyden ja yhdistää uudelleen.

P0704 - Clutch singal

P1555 - Accelrator/brake coharency

P0235 - Supercharging pressure

Multiecuscan oli ohjelma.

Virrat päällä, ei käynnissä.

Ajamassa en oo käyny vielä enkä välissä.

Ymmärsin että viat ei ole nyt päällä vaan niitä tarkkaillaan?? Ei tuo lontoo taitu ihan sana sanaan. Näitä ei vaan saa kokonaan pois.
Tätä nyt on ennenkin kysytty ja löytyy haulla.
Mutta veikkaa, että rekisteröi se ohjelma ja kokeile uudestaan.
Löytyy ohjelman ohjeistostakin asiasta.

nani
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Kesä 2015, 18:47
Car(s): 156 JTD
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nani »

Finest kirjoitti:
nani kirjoitti:Tällaiset vikakoodit löyty, Tulee heti nollauksen jälkeen takaisin kun katkaisee yhteyden ja yhdistää uudelleen.

P0704 - Clutch singal

P1555 - Accelrator/brake coharency

P0235 - Supercharging pressure

Multiecuscan oli ohjelma.

Virrat päällä, ei käynnissä.

Ajamassa en oo käyny vielä enkä välissä.

Ymmärsin että viat ei ole nyt päällä vaan niitä tarkkaillaan?? Ei tuo lontoo taitu ihan sana sanaan. Näitä ei vaan saa kokonaan pois.
Tätä nyt on ennenkin kysytty ja löytyy haulla.
Mutta veikkaa, että rekisteröi se ohjelma ja kokeile uudestaan.
Löytyy ohjelman ohjeistostakin asiasta.

Kiitos! Olin vähän hätänen :-D Rekisteröidään ja testataan.

-nimim. Laina-autolla töihin :roll:

nani
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Kesä 2015, 18:47
Car(s): 156 JTD
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nani »

Jarrua kun painaa niin mittaristossa syttyy keltainen valo..

Ostaessa oli yksi jarruvalonpoltin palanut. Tänään kumminkin leimalle lähtiessä vaihoin kummallekin puolelle uudet polttimot ja jarruvalot toimii nyt, myös lisäjarruvalo. Mutta valo syttyy edelleen jarrua poljettaessa.

Miksi? Vai onko tällä joku muu käyttötarkoitus kun ilmaista palanut polttimo? ( oletin että sitä herjaa )

Vetokoukku löytyy että sen sähköissäki voi olla häikkää.

ja 6/98 vuosimalli.

Kiitos ja anteeksi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Palanut polttimo-valo syttyy kun polttimo, jonka pitäisi toimia, ei toimi.
Se seuraa seuraavia polttimia:
- Parkkipolttimot (kaikki)
- Rekisterikilvenvalot
- Jarruvalot
- Vilkut

Mahdollisesti sumuvaloja tarkkaillaan myös. Mutta oletko huomannut, että jokin toinen lamppu sammuu samalla kun jarrua painaa? Takaluukun läpiviennissä voi olla johto nirhautunut ja jarrua painaessa esim. kilven valot tai parkki/parkit saattaa pimentyä.

Ja jos kaikki palaa niinkuin asiaan kuuluu, on vikana mahdollisesti vääränkokoiset polttimot. 156 on aika herkkä polttimon tehosta, eteen voit laittaa 6W-polttimon sijalle 4W:t ja ne kestää suht hyvin, mutta ainakin omaani vilkun piti olla just oikea, eikä sinne päin. Muuten valitti.

nani
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Kesä 2015, 18:47
Car(s): 156 JTD
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nani »

Aquatica kirjoitti:,
Jaa nämä on noinkin herkkiä.

Kaikki valot palaa oikein, paitsi löpö- ja lämpömittarista on polttimot palanu.

21/5w polttimot laitoin tuonne jarru/takaparkkeihin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Taustavalot ei haittaa, mutta nyt kun mainitsit niin taitaa mm. sekä palaneesta polttoaineen merkkivalosta notta lämpömittarin varoitusvalostakin polttaa tuota. Tosin sitähän ei pitäisi vain jarrua painaessa tapahtua.
Jos silti nillittää kun kaikki palaa oikein, niin väittäisin olevan jonkin asteinen maavika?

nani
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Kesä 2015, 18:47
Car(s): 156 JTD
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nani »

Varoitusvalot toimii kyllä.

Voihan se olla joo maa vikaa. Huomenna JOS kelit sallii niin aukiaa joka ikinen liitin, sulake, maatto ja rele tuosta vehkeestä. Kannattaako suihkuttaa jotain kontakti-ainetta tms? Ecu boksinkin takaata aika hapettunut näky olevan tämä yksilö.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Puhdistat kontaktipinnat sillä tai vastaavalla (huom: jarrukliineri voipi syövytellä muovia ym.).
Ja annat pintojen kuivua kunnolla, ennen kuin kytkee mitään takaisin.
Itse maapisteisiin suosittelen hiomista, uutta mutteria ja perään sitten esimerkiksi jotain ruostetta estävää tavaraa; jotkut kuulemma käyttää ihan tervasprayta, toiset laittavat akun navoille tarkoitettua töhnää ja kolmas ei pakosti mitään. Olenpa ihan sinkkimaaliakin kuullut käytettävän. Sitä en osaa sanoa, että mikä on noista paras, mutta ainakin akun napoihin tuo napojen puhtaanapitoaine toimii hyvin (eli puhdistat navat ja kytket ne, sitten sprayta perään siihen pintaan) - sitä itse käytellyt toisinaan.

Mutta tosiaan se takaluukun johtosarja aiheuttaa harmaita hiuksia joko nyt tai tulevaisuudessa. Läpiviennin kohdalla todella, todella usein rispaantunut ja lyö läpi tai maihin, eli se kannattaa ehdottomasti tarkistaa - ja varautua laittamaan uutta johtoa sinne just niin paljon kun siellä nytkin sitä johtoa on.

nani
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Kesä 2015, 18:47
Car(s): 156 JTD
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nani »

aivan kitos! Lähinnä tuo nykiminen nyt pitäs saaha korjattua mutta siinähän nuo ohessa menee kaikki muukin pieni.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Dodiih. Ehkä siis naputuksen lähde löytyi. Eli ajettiin vika pihalle.
Eli siis laatikkoöljyt ulkona.
Pitkin pohjaa.
Vittu.
Viikko sitten vaihdettu kytkin, VP ym. hilut, nyt ilmeisesti sitten kytkinakselin stefa sano tööt.

Ostetaan-osiolla on huutelu traikku+kuski+yms. vuokrasta, joten kuulolla ollaa.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Sulla on kyllä aivan paskaa tuuria. :(

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Pitänyt kysyä kylmästöinnin kompuran kytkentäosan ilmavälin säätömahdollisuudesta, kun on pitänyt melko kovaa naksunaa toimiessaan, välys ainakin millin.
Mutta kyssäri muuttu vähän akateemisemmaksi, kun tänään hajos kompurasta kai laakerit. Kunnon metakka alkoi kuulumaan Helsingin reissulla ja nyt kompuran päällä vois paistaa kananmunia. Toisin kuin ylläoleva, pääsin sentään kotipihaan.

Vieläköhän tuosta saisi kalua, jos on ulommat eli hihnapyörän laakerit menny, pystyykö noita ees laittamaan vai pitääkö suosiolla hankkia uusi kompura ja mistä? Tehdaskylmästöinti, 2003 JTS..

Ei tartte tuolla sunnuntaina Turkuun..

ps. Niin ja saiskos Tyyskältä kuljetusapua, jos auto Kuortissa? Omaa traikkuahan Jarilla ei tosin ollut, mutta..

Itellä kuorma-auto katsastamatta, ens viikolla meen ehkä Scudolla Kuorttiin ja kärryn saisin vuokrattua, mutta mitenkään laillinen teko se ei olisi, vetopaino taisi olla alle 1000kg ja kärry tyhjänä 440kg. Tuon parempaa vetoautoa mulla ei ole.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sämpy, tyyskälle tarkoitus päivällä soittaa, jos ei muuten niin väliaikaisen sijoituksen merkeissä tiedustella sopivuutta. Se on selvää, ettei autoa voi ei-oman mökin.pihaan jättää kun täällä on niitä muitakin käyttäjiä...

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Niin, samallahan tuotakin laittelisi kun olen sinne keikkakorjaushommiin menossa.. jos olisi toinen aski taikka stefa, mikäli aski säästyi. Vois saada Jarin halliin laittoon kenties.

Tai voisihan sen ensin aukaista ja toisella keikalla osien/askin hankinnan jälkeen laittaa nippuun. Tuonne ei kotoa ole onneksi kuin reilu tunnin ajomatka.

Toki tämä on mukamas liiketoimintaa, että ihan talkoilla ei tehdä mutta kohtuudella.

Niin, ajattelin kysellä uutta tai kunnostettua kompuraa tuolta jäähdytinpalvelu Vuorisen kautta, jos ei tule kellekään mieleen fiksumpaa kanavaa. Täytyy toki numerolla kattoa Ebaystäkin. Niin joo ja jos Virosta..

Kukaan koskaan huoltanut tuollaisen "vetopäätä"? Pahoin pelkään että alkoi luistamaan tms ja sitten käräytti laakerin. Ilmastointi ei tuntunut Hesan reissun aikana toimivan lainkaan. Tää kun on eka oma auto jossa moinen "lisää hajoavia osia" laite on. Asiakkaitten autoihin on jotain lauhdutinkennoja ja sellaisia toki vaihdeltu.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

sämpy kirjoitti: Vieläköhän tuosta saisi kalua, jos on ulommat eli hihnapyörän laakerit menny, pystyykö noita ees laittamaan vai pitääkö suosiolla hankkia uusi kompura ja mistä? Tehdaskylmästöinti, 2003 JTS..

Ei tartte tuolla sunnuntaina Turkuun..

ps. Niin ja saiskos Tyyskältä kuljetusapua, jos auto Kuortissa? Omaa traikkuahan Jarilla ei tosin ollut, mutta..

Itellä kuorma-auto katsastamatta, ens viikolla meen ehkä Scudolla Kuorttiin ja kärryn saisin vuokrattua, mutta mitenkään laillinen teko se ei olisi, vetopaino taisi olla alle 1000kg ja kärry tyhjänä 440kg. Tuon parempaa vetoautoa mulla ei ole.
Kyllä tuon laakerin saa vaihdettua, ei ole paha homma.

Ilmastoimattoman TS:n moniurahihna paikalleen ja ajamalla kotio? näin on itse tullut toimittua.

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Voe elämän kevät. Tarkoitus oli laittaa alle talvella hankityt vanteet joille tuli jo tyrkättyä uudet kumit. No eihän ne sit ookkaan näköjään samanlaiset vanhemmissa vuosimalleissa josta noi vanteet on. Eli pultit liian pitkät ja satulaan jää pari milliä. Lisäksi hiton rumat kun on niin sisällä.( muuten olisin lyhentäny pultit). Eli täytyy vissiin hommata spacerit,,,15mm ainakin taitaa olla tarve...joka kulmaan.. Olisko kellään myytävänä? 5x98 jaolla. Vai muita hyviä ideoita?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Minkä merkkiset vanteet?

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

JaRoDD kirjoitti:Minkä merkkiset vanteet?
Kyl ne käsittääkseni ihan orkkisalfat on. Semmoset 16" teledialit/pepperpotsi alut,mikskä niitä nyt milloinkin sanotaan. Ollu vanhemmassa alla mutta tosiaan syvyys on 04 ainakin ihan eriluokkaa alunperin. Mul on nykyiset kesä ja talvialut kans orkkikset. Talvivanteissa on kyl toiset pultit,,en muista oliko ne lyhyemmät.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Taitaa kaikki 156:t olla samalla offsetilla, joten jos ne ei istu oikein niin ne ei liene 156:n vanteet. Harvassa taitaa kyllä olla Alfat joissa olisi isompi offset kuin 156:ssa.

156:n offset taitaa olla yli 40 mm, sitä 15 mm levikepalaa kun kaipailit niin jos noin paljon tarvitsisi että päästäisi "normaaliin" pitäisi niiden vanteiden offsetin olla yli 50 mitä se tuskin on, eli onko tässä joku tuninkilookki haussa että renkaat on lokarien tasalla?

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Eiii tuuninkia haeta. On mul nytkin melkein lokarin tasalla vanteet vaikka ne ihan originaalit tietääkseni on. En tiedä mistä nämä käytetyt pepperit alunperin on mutta 156 alfas ne alla on ollu. Täytyy illal käydä mittailemassa tarkemmin et mikä mättää.. Silmämääräsesti ne on tosiaan sen 1,5cm " matalammat" keskireikä sama ja pulttijako ok. :shock:

EDIT: ja tarkempi tutkiskelu suoritettu.. Nämä uudet (käytetyt) onki 6.5 tuumaa leveät ja ilmeisesti ET on 41.5 Alfan leimat ja speedline näky lukevan. Ne nykyiset talvivanteet on 7 tuumaset ja ET 35 niihin vertasin. Kesävanteet on alla ja en alkanu repimään pois,, ET on munmielestä vielä vähemmän koska talvipultit on lyhyemmät kun nyt kesärinkuloissa. Osaisko joku viisaampi tulkita et mikäs spacerikoko olis ns. Tontilla näillä 6.5 tuumaa leveillä vanteilla? 15 vai 20 mm,,häh. :shock:
Ps. Ostin ne kännykkäkuvan perusteella tyyliin " tääl olis hangessa jotain alfan aluvannetta, tarviitko? Eihän ne kallit olleet enkä asiaa miettiny sen paremmin,,mut ihan ok näköset kun veti mustaks foliateckillä.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Stiletto kirjoitti:tarkempi tutkiskelu suoritettu.. Nämä uudet (käytetyt) onki 6.5 tuumaa leveät ja ilmeisesti ET on 41.5 Alfan leimat ja speedline näky lukevan. Ne nykyiset talvivanteet on 7 tuumaset ja ET 35 niihin vertasin
Heh, olin siis oikeassa eli tuninkilookki on hakusessa :mrgreen:

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kellään kuvia/kuvaa 156:n pohjasta? Mahdollisimman "kaukaa/suoraan" otettua?

Googlaaminen tuotti aika heikosti tulosta, ei oo keritty ottaa kuvaa kun on jo ruostunu pois?

Muistaakseni jollain oli jossai projektitopicis aika hyvä kuva, mutta en löytäny. Jatkan täs 156:n 3D -mallinnusta ja vähä alustaa yms yritän tehdä.
Noni

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Vaihtelin jouston laippatiivisteet, kun vähän vuotivat jatkuvan irrottelun takia. Siinä sitten myös tarkistin laturin vaihdon myötä auki ollet pulttiloiset ja huomasin vetarin/laatikon stefan suojakumin porsineen. Nyppäsin pois, kun mielestäni tuollainen rikkinäinen ei oikein hyvä tuolla ole.
vetari.jpg
kumi.jpg
Kuuluuko olla tuollaista uraa tuolle kumille? Siis hieman kulunut jo? Näytti ainakin paremminkin kuluneelta.

Vastaa Viestiin