Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Nelfor
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 15:05
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelfor »

Pujazuba kirjoitti:Ikää ei ole paljon mutta kilometrejä jonkin verran joka mun mielestä on ihan ok asia kunhan on pidetty hyvää huolta ja huollot tehty ohjelman mukaan.
Vie autolääkäriin jos haluat perusteellisen kuntotarkastuksen. Rohkeasti vaan. :)
Mistähän tällaisen "autolääkärin" löytäisi tuolla Raisio-Turku -seudulla? Antaako autoliikkeet vapaasti viedä sellaiseen, vai mikä tuo käytäntö on? Ihan uus juttu mulle :)

Huomenna keskustelen puhelimitse kaupoista ja jos vaikuttaa hyvältä, niin täytynee lähteä paikanpäälle tarkastelemaan.

Mitenköhän hyvä Alfa on näissä ns. goodwill -huolloissa, jos tuollaiseen paljon ajettuun, mutta nuorehkoon Alfaan tulisikin jotain isompaa vikaa?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Katsastusasemilta saat autotohtorin rehellisen arvion auton ja sen oheislaitteiden kunnosta. Melkeinpä jokaisella(?) katsastusasemalta tuollainen löytyy, kestää n. 30-40min ja maksaa sen 70-100€. Aika pieni investointi loppupeleissä, jolla saa autosta hyvän arvion.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Nuo taitaa joskus olla vähän niin ja näin. Tuossa kakkosautoksi hommatussa Pandassa oli tuommoinen tehtynä ja "kaikki iskussa". No, toisen puolen jarrupalat aivan loppu (satula jumitti), iskari käytännössä tyhjä edessä ja nesteet pitkin poikin sekä ilmastoinnin kennosta puuttuu puolet rivotuksista :lol:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Toivoisi että tommosessa selvät 'pommit' löytyisi vähintään. Jos esim alusta on sellaisessa kunnossa joka vaatii muutaman varaosan, öljyvuodon joka on huonossa paikassa ja monen tunnin työt vaikka viat olisivatkin yksinkertaisia, sitä voisi vähintään ottaa puheenaiheeksi hintaneuvottelussa.
Tietenkin se maksaa eikä auton valitsemista voi aloittaa autotohtorista, mutta jos muuten olisi valmis tekemään kaupat autotohtorin kautta ennen allekirjoitusta olisi oma valintani.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Ero on se, että myyjä teettää autotohtorin tai asiakas hakee autotohtorin arvion ;) Ikävä kyllä...

Nelfor
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 15:05
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelfor »

Puhelin myyjän kanssa puhelimessa, niin kuulemma huoltokirjaa ei ole, mutta kuitit huolloista pitäs olla :o Hieman epäilyttävää..

Autolle tehdään tällä hetkellä jakohihnaremppaa, mikä on toki ihan positiivista.

Kamuxin tyyliin ovat vaihtamassa sekä talvi- että kesärenkaista kaksi rengasta, jotka eivät ole enää ajokuntoisia. Varmaan niitäkään ei uusiin vaihdeta - tai jos ovat uusia, niin jotain susimerkkiä..

Nykyisestä autosta tarjosivat yllättäen paremmin kuin monet muut liikkeet, joten siinäkin mielessä rahallisesti voisi olla ok valinta. Myyjä soittelee vielä uudestaan, kun auto tulee remontista takaisin, niin katsoo mm. niitä huoltolappuja tarkemmin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Puhut kuin Kamuxilla olisi yleisesti tapana pistää susirenkaita, tai ylipäänsä huonoa palvelua? No, tietysti jos on sellaisia kokemuksia :lol:
Ok, on mullakin heikkoa palvelua tullut vanhasta romusta Vantaalla, mitä kävin katsomassa. Sitten koeajamassa ja saaden vähän vikakoodia naamatauluun huoltohistoriattomalla autolla; ei tullut kauppoja.

Nelfor
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 15:05
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelfor »

Aquatica kirjoitti:Puhut kuin Kamuxilla olisi yleisesti tapana pistää susirenkaita, tai ylipäänsä huonoa palvelua? No, tietysti jos on sellaisia kokemuksia :lol:
Ok, on mullakin heikkoa palvelua tullut vanhasta romusta Vantaalla, mitä kävin katsomassa. Sitten koeajamassa ja saaden vähän vikakoodia naamatauluun huoltohistoriattomalla autolla; ei tullut kauppoja.
Kamuxin palvelu on varsin asiallista, mutta heidän liiketoimintansa perustuu halpoihin hintoihin ja kaikessa pyritään säästämään. Vaihtoautoista hyvitetään yleensä myös melko huonosti, mutta autojen hinnat Kamuxilla ovat markkinoiden alhaisimpia.

Ei siis tarkoituksena ole dissata Kamuxia, mutta kyllähän se on nopeasti käynyt kaikille selväksi, että jossain heidänkin täytyy säästää, kun halvalla myyvät.

Huonoa palvelua en ole varsinaisesti ikinä Kamuxilla saanut. Aiempi viestini viittasi lähinnä siihen, että ärsyttää kun neljästä renkaasta kaksi on ajokelvottomia ja kaksi muutakin vetää viimeisiään, niin vaihdetaan vain ne ajokelvottomat, jolloin kaksi muuta jää vielä ostajan vaihdettavaksi hyvin pian.. Ja usein tilalle ei tosiaan vaihdeta edes uusia renkaita. Ns. paremman luokan liikkeissä kun tuossa tilanteessa vaihdettaisiin samantien kaikki renkaat uusiin.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nelfor kirjoitti: jossain heidänkin täytyy säästää, kun halvalla myyvät...usein tilalle ei vaihdeta uusia renkaita. Ns. paremman luokan liikkeissä vaihdettaisiin samantien kaikki renkaat uusiin.
"Paremmissa" kaupoissa ne autot on äkkiä useamman tonnin kalliimpia pyynniltään. Mites siihen sanoisit, jos Kamux myisikin samaa autoa tonnin-kaksi kalliimmalla sen rengaskierroksen jälkeen, jonka siihen juuri ovat hankkineet? Kiukuttelisit, että hinnat on nousseet? Vai olisitko tyytyväinen, että on edelleen halvempi kuin naapurissa ja silti uusilla renkailla.

Onko sillä sitten eroa, että maksaako niistä renkaista sen tonnin auton hinnassa, vai erikseen auton oston jälkeen. Ai no mutta onhan sillä, kun ihmiset ovat nykyään niin saatanan "kiireisiä", etteivät halua nähdä sitä vaivaa ja sen takia vievät auton loppuunajetuilla renkailla vaihtoon toivoen samalla, että autokauppa ostaisi "uuteen" autoon ne uudet renkaat, kun kaikki pitää saada "mulle nyt ja heti"-asenteella valmiiksi puolesta tehtynä. Luonnollisena jatkumona tästä palvelusta tietenkään ei voi mitään maksaakaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Nelfor
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 15:05
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelfor »

Alfissimo kirjoitti:
Nelfor kirjoitti: jossain heidänkin täytyy säästää, kun halvalla myyvät...usein tilalle ei vaihdeta uusia renkaita. Ns. paremman luokan liikkeissä vaihdettaisiin samantien kaikki renkaat uusiin.
"Paremmissa" kaupoissa ne autot on äkkiä useamman tonnin kalliimpia pyynniltään. Mites siihen sanoisit, jos Kamux myisikin samaa autoa tonnin-kaksi kalliimmalla sen rengaskierroksen jälkeen, jonka siihen juuri ovat hankkineet? Kiukuttelisit, että hinnat on nousseet? Vai olisitko tyytyväinen, että on edelleen halvempi kuin naapurissa ja silti uusilla renkailla.
Sanoinhan, että ymmärrän ja tiedän miksi Kamuxilla tehdään kuten tehdään. Säästää täytyy, kun hinnat ovat alhaiset. Se ei vaan muuta sitä faktaa, että tällainen temppuilu renkaiden kanssa tuntuu joskus ärsyttävältä. Jos kaikki renkaat ovat jo todella huonossa jamassa, niin olisin tyytyväisempi jos ne kaikki vaihdettaisiin uusiin ja hintaa korotettaisiin renkaiden verran. Ymmärrän miksi Kamux ei näin tee, mutta se olisi silti omalla kohdallani toivottavin ratkaisu.

Tässä nimenomaisessa tilanteessa ärsytystä varmastikin nostaa se fakta, että omassa vaihtoon menevässä autossani on noin 2-3tkm ajetut ja yli tonnin maksaneet renkaat nyt alla. Viime kesän lopulla oli pakko vaihtaa, kun kolme neljästä renkaasta puhkesi lyhyen ajan sisällä. Vanhat renkaat olivat hyvässä pinnassa kyllä, mutta jotain susilaatua, jotka autossa olivat alla kun sen ostin. Auton ostin viime kesän alussa ja renkaisiin liittyy paljon muutakin tarinaa, josta myyjäliikkeen kanssa väännettiin..

Eli renkaisiin liittyvät huonot muistot vuoden takaa lienevät päällimäinen syy siihen, että fiilis on nyt tällainen :)

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Alfissimo kirjoitti:Onko sillä sitten eroa, että maksaako niistä renkaista sen tonnin auton hinnassa, vai erikseen auton oston jälkeen.
On sillä. Sen, mikä sisältyy auton kauppahintaan, voi sisällyttää rahoitukseen. Jos ne renkaat (sekä esim vetokoukun, navigaattorin ja lumiharjan) lisää autoon ja sen hintaan ennen kaupantekoa, lähtee tililtä edelleen pelkkä käsiraha. "Uuteen" autoon holahtaa muutenkin helposti erinäisiä euroja rahaa kun tekee tiedossa olleita pikkufiksejä yms, joten ainakin itse minimoin "alkurysäyksen" ihan mielelläni - jos fiksauksiin ei touhutonnia tai kahta heilahdakaan, niin voi sen lyhentää rahoituksesta isompana kertalyhennyksenä kovinkin helposti ja päästä samaan tilanteeseen kuin kilkkeet erikseen ostamalla. Etenkin jos saa edullisen rahoituksen (vinkki: 5v rahoitus on usein pienemmillä kuukausikohtaisilla kuluilla kuin 2-3v rahoitus - kuluttaja voi silti maksaa sen nopeammin pois ja säästää selvää rahaa), voi sijoittamalla saada sille "ylimääräiselle" rahalle paremman tuohon kuin mitä rahoituksen kulut ovat. Siinä tosin auttaa paljon, jos on sopivasti kärryillä sijoittamisesta ja maailman menosta (toisin kuin esim. minä).

Se on sitten eri asia, onko se rengaskierto halvempi siellä autokaupassa vai tutussa rengaskaupassa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nelfor kirjoitti:Sanoinhan, että ymmärrän ja tiedän miksi Kamuxilla tehdään kuten tehdään...
Korjataan sen verran, että kommenttini ei varsinaisesti ollut sinuun kohdistettu, mutta osui vaan niin sopivasti lainattavaksi.

Tuttu tunne viedä vaihtoon autoja joissa tuoretta (kesä tai talvi) rengastusta kyydissä/alla.
Polforea kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Onko sillä sitten eroa, että maksaako niistä renkaista sen tonnin auton hinnassa, vai erikseen auton oston jälkeen.
On sillä...
Vähän odotinkin, että joku tarttuu ja juuri niillä perusteilla, joita odotinkin :wink:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Nelfor
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 15:05
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelfor »

Nyt selvisi vähän lisää tuosta QV:sta. Kilometrejä on paljon, mutta ollut leasing-autona ja huollettu varsin hyvin. Huoltokirja on kateissa, mutta leasing-yhtiöltä on saatu mustaa valkoisella, jossa on tiedot kaikista huolloista. EGR oli huollettu muistaakseni 130tkm kohdalla ja nyt jakohihnaremppa tehty eilen.

Oletettavaa on siis, että leasingin vuoksi on ollut paljon työajossa, eli paljon matka-ajoa ja huollettu myös hyvin.

Kertokaas nyt rehellinen mielipide, että kannattaisiko tuota ostaa, kun ei ole kuitenkaan hinnalla pilattu? :)

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Paljos tuo pikku alfa ISOLLA koneella kiihtyy 0-100 km/h?

Jos itse tuollaisen ostaisin niin ostaisin juuri tuolla koneella...

Waverunner

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Giuliettoja ei noilla kilometreillä juurikaan näy, mutta eihän tuo periaatteessa ole nykyautolle mitään jos se on asiallisesti huollettu. Rohkeasti vaan...

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Waverunner kirjoitti:Paljos tuo pikku alfa ISOLLA koneella kiihtyy 0-100 km/h?

Jos itse tuollaisen ostaisin niin ostaisin juuri tuolla koneella...

Waverunner
Olisko QV:lle 0-100km/h 6.8s

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ottamatta nyt kantaa tähän tapaukseen olen aina ihmetellyt sitä, mihin se huoltokirja oikein hukkuu. Itse ainakin otan sen hanskalokerosta, annan marmoritiskille ja laitan takaisin hanskalokeroon. Toistaiseksi en ole ottanut esim. matka- tai mökkilukemiseksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Mulla esim se katosi kun syksyllä autoon murtauduttiin sivuikkunan kautta ja hansikalokeron koko kansio vietiin. :shock:
Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hyväksytään.

Muita?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

6,8 s ei kuulosta miltään kovalta luvulta kun suhteuttaa hevoset auton kokoon.

Toisaalta eihän tuolla luvulla tavallaan ole mitään merkitystä normaali ajossa kenellekään... ;=D
(kunhan ihan mielenkiinnosta kysyin).

Waverunner

Nelfor
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 15:05
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelfor »

Waverunner kirjoitti:6,8 s ei kuulosta miltään kovalta luvulta kun suhteuttaa hevoset auton kokoon.

Toisaalta eihän tuolla luvulla tavallaan ole mitään merkitystä normaali ajossa kenellekään... ;=D
(kunhan ihan mielenkiinnosta kysyin).

Waverunner
6,8s on tuolle vanhemmalle QV-mallille ilmoitettu lukema ja uudempi malli pitäisi mennä Alfan ilmoittamana 6,6s.

Tosin tuolla uudemmalla mallilla ovat testanneet, että launch controllin tukemana 0-100 kiihtyvyys on tasan 6,0 sekuntia.

Mielestäni varsin normaaleja lukemia tämän kaltaiselle autolle. Harvassapa ovat alle 6s autot, joissa on reilut 200 heppaa..

Nelfor
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 15:05
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelfor »

Vittorio Jano kirjoitti:Ottamatta nyt kantaa tähän tapaukseen olen aina ihmetellyt sitä, mihin se huoltokirja oikein hukkuu. Itse ainakin otan sen hanskalokerosta, annan marmoritiskille ja laitan takaisin hanskalokeroon. Toistaiseksi en ole ottanut esim. matka- tai mökkilukemiseksi.
Samaa olen aina ihmetellyt ja pidän sitä enemmän tai vähemmän epäilyttävänä seikkana. Etenkin kun puhutaan melko uudesta autosta. Kyllä sen jotenkin ymmärtää yli 20 vuotta vanhojen autojen kanssa, joille on voinut sattua ja tapahtua matkan varrella vaikka mitä.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Normaali (ei autoihminen) käyttää tuota leasing autona ilman minkäänlaista tunnesidettä kyseiseen kiesiin. Ihan sama onko Volvo ja merzu.
Eli en yhtään ihmettele että mikä tahansa voi kadota minne tahansa ;=D

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Sinänsä huoltokirjan puuttuminen ei tarkoita, etteikö autoa olisi huollettu, mutta kyllähän se auton oston hetkellä heikentää myyjän todistusvoimaa huoltojen tekemisestä n. 100 prosentilla.

Itselläni on kokemusta kahdesta leasing-autosta ja kyllä kummankin auton palauttamisen yhteydessä leasing-yhtiön edustaja oli hyvin kiinnostunut siitä, että auton paperit olivat tallella. Jos huoltokirja olisi puuttunut, yhtiöhän olisi puuttumisen hyväksyessään siirtänyt itselleen kyllä melkoisen ison huolto-ohjelman noudattamiseen liittyvän riskin.

Mutta nätti QV:han se siinä on. Kannattaa (riskit huomioiden ehkä) ostaa, kun vielä ehtii, koska Alfahan pudottaa ton neliapilan ilmeisesti Giuliettakin kyljestä veks tänä vuonna.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tietysti voi kysyä, että oisko mahdollista saada huoltofirmoista tiedot (tarkalleen) ja sitten hankkia uus huoltokirja, mihinkä laitetaan kaikki leimat mitä on tehty?
Huoltokirja maksaa kympistä muutamaan kymppiin ja sitten se vaiva, että se pitää huollolle toimittaa. Huoltoleimoissahan ei muuta ole, kuin todistus siitä että k.o työ on tehty.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Aquatica kirjoitti:Huoltoleimoissahan ei muuta ole, kuin todistus siitä että k.o työ on tehty.
Korjaan. Leima todistaa vain sen, että työstä on laskutettu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Alfissimo kirjoitti:Korjaan. Leima todistaa vain sen, että työstä on laskutettu.
^Juuri näin.

Tänäänkin tuli kollegalle eräs auto huoltoon, jossa oli "pärnäsen pajalta" moitteeton huoltokirja, eli löytyi joka vuosi leima määräaikaishuollon sarakkeista. Autosta pystyi kyllä varsin selvästi havaitsemaan, ettei esimerkiksi jarruhuoltoa oltu tehty koko auton elinkaaren aikana, vaikka kuuluu ko. merkissä jokavuotiseen määräaikaishuoltoon.

Todellisuudessa autoon oli tehty mitä ilmeisemmin pelkkää öljynvaihtohuoltoa joka vuosi, jotka oli leimattu määräaikaishuolloiksi...

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Samoin puolison vanhassa Nissanissa. Huoltokirja oli täydellisesti leimattu mutta kuiteista näki että leiman takana oli kuitin perusteella yleensä öljynvaihto ja Subaru suodatin, sekä silloin tällöin pyyhkijä & polttimo.
Eli autolle ehti kertyä kahdeksan vuotta ikää eikä tämä kyseinen huoltamo noudattanut valmistajan suosittelemaa jäähdytysnesteen uusimista, voimansiirron öljyjen vaihtoa, jarrunesteen vaihtoa, tulppia...lista jatkuu.
Kuva

Nelfor
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 15:05
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelfor »

Tulipahan nyt sitten lopulta sovittua kaupat tuosta QV:sta. Auto toimitetaan minulle maanantaina, sillä olen nyt loppuviikon reissussa.

Ei malttaisi millään odottaa.. Ensimmäinen Alfa meikäläiselle :)

Avatar
ORBITA
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Onnea! Auto on hieno!

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JustXL »

... ja varoituksen sana siitä "Viruksesta" taitaa olla jo myöhässä :mrgreen: .
Onnea QV:n hankinnan johdosta.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Nelfor
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 15:05
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelfor »

JustXL kirjoitti:... ja varoituksen sana siitä "Viruksesta" taitaa olla jo myöhässä :mrgreen: .
Onnea QV:n hankinnan johdosta.
Pahaa pelkään, että oireet vain pahenevat entisestään, kunhan QV saapuu.. :D

Kiitos vain, innoissaan täällä ollaan!

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Nelfor kirjoitti:Tulipahan nyt sitten lopulta sovittua kaupat tuosta QV:sta.
Hienoa!!

peruskoni
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Loka 2013, 20:09

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peruskoni »

Takakontin salpa jumittaa (auto ostettu 10/13). Ei mene kiinni normaalisti, ainoastaan ankaralla paiskaamisella. Lukossa näyttäisi olevan rasvaa. Onko vinkkejä, ei viitsisi viedä Autokeskukseen näin pienen vian takia.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Lukon vastarauta liikkunut alas tai luukun reunan kumityynyt säädetty liian pitkälle.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Mainitaan myös se yleisin eli tiivisteet lasin sivuilta valuneet paikoiltaan ja menevät väliin. Se ei kovin merkittävä este ole muuta tuntuu kyllä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Flying Elmer
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Flying Elmer »

Valitin aiemmin että takaluukkuun kertyy vettä runsaan ja pitkän sateen aikana. Määräaikaishuollossa Autokeskus Herttoniemi ei löytänyt vikaa takaluukusta, ainoastaan luukun alareunan keskimmäinen kumiholkki poistettiin kokeeksi. Vaikka selostin internetlinkkien kera mikä ongelma on.

Vein auton Autokeskus Konalaan, kiitos Alfa Romeo Forumin kuulin että siellä voitaisiin tietää jotain asiasta. Tunnin odottelulla selvisi että tosiaan takalasinpyyhkimen kumi vuoti ja se vaihdettiin uuteen. Lisäksi luukun johtojen suojana olevat kumit tarkistettiin ja kiinnitettiin paremmin. Tämän jälkeen luukku on selvinnyt kuivana. Hintaa korjaukselle kertyi n. 110 eur.

Jotenkin toivoisi että merkkihuollon toimipisteet vaihtaisivat tietoja keskenään mutta ei. Tiedoksi nyt sitten kaikille tämän ongelman kanssa painiville että Konala on se paikka johon kannattaa viedä.

Nelfor
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 15:05
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelfor »

Tänään sain lopultakin QV:n alle.. Onhan se varsin muikea auto. Kaunis ja räväkkä, mitä muuta sitä voi autolta (tai naiselta) toivoa?

Tarkoitus olisi kehitellä pienoista projektia ja ehostaa QV:ta entisestään. Tästä kirjoittelen myöhemmin projektiosastolle.

Tätä autoa tulee pideltyä kuin kukkaa kämmenellä ja kaikki tehtävät muutoksetkin mietitään siten, että Alfa säilyttää arvokkuutensa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Hienoa kuulla. Ehdottomasti pistä projectitopiccia menemään, vaikkei sitä tulisi muuta kuin putsailtua autoa. Giulietoista ei niitä mitenkään liikaa ole ja onhan tuo QV erittäin hieno laitos kaikkineensa.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^^ No niin, mukavia kilometrejä uudelle hankinnalle!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Aquatica kirjoitti:^
Tietysti voi kysyä, että oisko mahdollista saada huoltofirmoista tiedot (tarkalleen) ja sitten hankkia uus huoltokirja, mihinkä laitetaan kaikki leimat mitä on tehty?
On se mahdollista, mutta Autokeskus ei kykene siihen. Olen tilannut sieltä uuden kaksi kertaa, mutta ei ole näkynyt. Alkuperäinen huoltokirja ei ole hukassa, se on jossain muuttolaatikossa. Juu en muista, miksi helskatissa...saati että missä hiton laatikossa....

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juri »

Nelfor kirjoitti:Tänään sain lopultakin QV:n alle.. Onhan se varsin muikea auto. Kaunis ja räväkkä, mitä muuta sitä voi autolta (tai naiselta) toivoa?

Tarkoitus olisi kehitellä pienoista projektia ja ehostaa QV:ta entisestään. Tästä kirjoittelen myöhemmin projektiosastolle.

Tätä autoa tulee pideltyä kuin kukkaa kämmenellä ja kaikki tehtävät muutoksetkin mietitään siten, että Alfa säilyttää arvokkuutensa.
Tsekkaappa ensitöiksesi ahtimen öljynsyöttöputki. Tähän tuli jossain vaiheessa tehtaalta korjaussarja, kun alkuperäinen poltteli öljyt putkeen, arvattavin seurauksin...

Ja sitten vielä huoltokirjasta: Saksalainen osaa tämän hienosti. Sieltä tuodusta bemarista katosi parin vuoden ajelun jälkeen huoltokirja (joko merkkihuollossa tai sitten ihan itse johonkin sen pistin). Kohteliaasti kyselin Berliinin niederlassungista josko voisin saada huoltohistoriasta jonkinmoisen todistuksen. Parin päivän kuluttua posti yllättäen kiikutti kotiin uuden huoltokirjan, leimoineen päivineen, jonka sitten Autokeskus täydensin omien tekemisien osalta.
932 937 955

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Tsekkaappa ensitöiksesi ahtimen öljynsyöttöputki. Tähän tuli jossain vaiheessa tehtaalta korjaussarja, kun alkuperäinen poltteli öljyt putkeen, arvattavin seurauksin...
Onko tästä kellään tarkempaa tietoa onko parannettua versioita asennettu jo tehtaalla jostain päivämäärästä/valmistusnumerosta alkaen? Miten erottaa alkuperäisen/korjaussarjan toisistaan?

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juri »

Ero ulkonäössä on selvä, ainakaan 2013 mallissa ei vielä tämän mukaan ole ollut tehdasasenteisena:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... st12410977
Tuosta ketjusta löytyy kuvia alkuperäisestä ja linkki kuvaan parannellusta versioista.
932 937 955

Nelfor
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 15:05
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Nelfor »

Onko jollain tietoa paljon tuo korjaussarja maksaa ihan marmorilta tilattuna?

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Nelfor kirjoitti:Onko jollain tietoa paljon tuo korjaussarja maksaa ihan marmorilta tilattuna?
Hinta voi olla mitä vaan, mutta itse ottaisin letkun malliksi ja veisin hydrauliikkaliikkeeseen..ne tekee samanlaisen ja liittimet voi suunnata mihin suuntaan haluaa ennen prässäystä, jos haluaa että letku menee eri reittiä esim. Kannattaa kysellä hintoja!

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tyhmä kysymys Giulietta TCT:stä. Olen huomannut, että ylämäessä TCT vaihtaa huomattavasti herkemmin pienemmälle. Tuon on pakko perustua jonkinlaiseen asentoanturiin, jonka sijainnista olisin kiinnostunut. Löysin täältä viitteitä Xenonien käyttämästä asentoanturista, mutta käyttäisikö TCT samaa anturia?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vittorio Jano kirjoitti:
Mikähän etupäässä naksuu?
Ei tietoa vieläkään, vaikka pari tuntia Hml:n AK:ssa tutkivat. Väljää ei ole, eikä mikään ole lähdössä irti. Seuraillaan tilannetta. Rahaa eivät ottaneet ja toimenpiteen ajan olin 420i:llä koeajolenkillä :ylos:
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

alfista kirjoitti:Tyhmä kysymys Giulietta TCT:stä. Olen huomannut, että ylämäessä TCT vaihtaa huomattavasti herkemmin pienemmälle. Tuon on pakko perustua jonkinlaiseen asentoanturiin, jonka sijainnista olisin kiinnostunut. Löysin täältä viitteitä Xenonien käyttämästä asentoanturista, mutta käyttäisikö TCT samaa anturia?
Tuossa on hillholderit yms? Ainakin käsitykseni mukaan Kialla hillholderille asentoanturidata otetaan kiihtyvyysanturilta (katsoo auton asentoa, yleensä sijainti mahd. keskellä autoa niin lähellä keskipistettä kuin mahdollista, esim. etupenkkien välissä), joten miksipä ei samaa anturia käytettäisi Alfassa / muissakin merkeissä kaikkeen sellaiseen, jossa samaa dataa kaivataan?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Xenonien asentoanturit ei tuohon oikein sovikaan, kun ne mittaa keulan ja perän etäisyyttä maasta suhteessa toisiinsa, jolloin xenonien kantama ei lyhene pelkästään ylämäen takia.

Asento- ja kiihtyvyysantureita käytettäneen paitsi hill holderiin, myös ajonvakautuksen yms tarpeisiin, eli eiköhän siellä tosiaan ns. täysi paketti ole. Toisaalta vaihteistolle tuossa tilanteessa voi riittää jo pelkkä lisääntynyt vastus, kun mäen nousuun vakionopeudella tarvitaan enemmän voimaa kuin tasaisella tasolla saman vauhdin ylläpitoon.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Vastaa Viestiin