Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ymmärsit oikein, orggissoitin ainakin meikäläisen autossa sai tosiaan herätteen CAN -väyläkäskyllä ja tilalle laittamani Alpine samaisella käskyllä automallikohtaisen johtosarja-adapterin avulla. Pätkittyä virtaa en löytänyt järkevästi radion takaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kaks ja puol vuotta ja näillä mennään. Lieneekö jotenkin 2.2 moottorin ja M32:n kombo kun tuon tekee. Kolahdus on melko vaimea eikä siihen juurikaan kiinnitä huomiota, epäilisin et voisi olla moottorin kumityynyt kaputt, kun kytkintä irrottaessa pääsee hieman konehuone elämään. Paikallaan ollessaan tuota ei kuulu, ainoastaan liikkeelle lähdettäessä. Eikä edes joka kerta, vaan harvakseltaan. Mut joo, on sitä samaaReino_ kirjoitti:Onko kenellekkään tuttu ongelma kun vaihtaa vaihdetta, siinä vaiheessa kun nostaa kytkimen ylös niin kuuluu jonkinlainen kolahdus? Tätä ei tee aina, ei edes jokapäivä. Emäntä on nyt jonkin aikaa siitä sanonut ja itse olen viimeaikoina alkanut huomaamaan samaa, en osaa ainakaan toistaiseksi yhdistää sitä mihinkään muuhun kun siihen kytkimen nostamiseen.

-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kolahtelee se toi 2.4/f40 yhdistelmäkin joskus. Kuiten harvakseltaan, liekkö kertaakaan viimesen kk aikana, esmes.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ok, täytyy käydä hakemassa se päivitys kun sitä ei tietääkseni ole autossani.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Varaudu siihen, et voi olla 4-5 tunnin homma...jkk kirjoitti:Ok, täytyy käydä hakemassa se päivitys kun sitä ei tietääkseni ole autossani.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Osaisiko joku kertoa varaosanumeroita noille ajoituksenmuuntimen solenoideille? Vastaavasti myös vinkki mistä mielellään Euroopan sisältä niitä saisi edullisesti kelpaisi. Samaa tavaraa on kuitenkin ilmeisesti Opelissa ja muissa GM tuotteissa käytetty, eli varmaan jonkinlaista säästöä tulee kun paketissa lukee vaikka Opel.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kouvolassa Auto Salpa:ssa kesti noin 15-20 min ja maksoi n. 70 €. Tiedustele sieltä. Nykiminen loppui ja on käynnistynyt ekalla yritykselläShuttle kirjoitti:Varaudu siihen, et voi olla 4-5 tunnin homma...jkk kirjoitti:Ok, täytyy käydä hakemassa se päivitys kun sitä ei tietääkseni ole autossani.
Forte lisäaine bensiiniin on mootorille hyvksi, eli pysyy puhtaana, lisäys n. 15000 km välein, lähes täyteen tankkiin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kouvolaan on turhan pitkä matka, mutta erittäin hyvä kuulla ettei kaikessa kestä kuten AK:ssa. Siellä ilmeisesti oli jotain hämminkiä ECUn uuden firmiksen lataamisessa tms. Fortea tulee lisättyä tankkiin öljynvaihdon yhteydessä pari kertaa vuodessa (5000km välein näillä ajosuoritteilla), mutta voisihan tuon käydä nappaamassa AK:sta. Vaikka kestäisikin. Olisi vissiin paras alta satkun investointi tähän autoon.Rema kirjoitti:Kouvolassa Auto Salpa:ssa kesti noin 15-20 min ja maksoi n. 70 €. Tiedustele sieltä. Nykiminen loppui ja on käynnistynyt ekalla yritykselläShuttle kirjoitti:Varaudu siihen, et voi olla 4-5 tunnin homma...jkk kirjoitti:Ok, täytyy käydä hakemassa se päivitys kun sitä ei tietääkseni ole autossani.
Forte lisäaine bensiiniin on mootorille hyvksi, eli pysyy puhtaana, lisäys n. 15000 km välein.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Se johtuu Examinerista. Eli siitä Hiivatin ohjelmasta. Siitä on joku uudempi versio tiettävästi olemassa joillakin pajoilla.
Examinerilla tosiaan, ihan rehellisesti, voi kestää koko helkkarin päivä.
Esimerkkinä homma voisi mennä vaikka näin:
1) Kytke kiinni autoon... odota 5min, että testeri tajuaa tämän
2) Etsi miljardin valikon takaa oikea auto ja ECUversio ym
3) Vaihda oikea auto ja ECUversio pari kertaa, kun ei olekaan oikea (softan mielestä)
4) Palaa takaisin ensin valittuun vaihtoehtoon ja totea, että nyt se onkin oikea vaihtoehto (aikaa mennyt n. 40min)
5) Katso, onko saatavilla päivityksiä...
6) Odota...
7) Käy syömässä ja kahvilla
Totea, että Examiner haluaa ladata 500+megaa tavaraa jostain intialaisen temppelin polkuvoimalla käyvältä serveriltä
9) 3tuntia myöhemmin paketti on ladattu ja asennettu (jos käy tuuri ja lottovoitto samaan aikaan)
10) Totea, että ECUpätsi on n. megan kokoinen paketti, mutta se nyt näemmä vaati 500megaa softapäivitystä testeriin ensin (ja tämä kaikkien päivitysten kohdalla, katso kohta 9)
11) Yritä päivittää ja totea, että Examiner tilttaa
12) Aloita koko paske alusta...
Hyvänä päivänä tuo sitten menee Exallakin jotakuinkin näin:
1) Testeri kiinni
2) Valitse autoyms
3) Halua päivittää ECU
4) Päivitä ECU
Done, 10min meni.
Ja olen ihan oikeasti vakavissani. Kaksi kertaa ensin mainitusta sivustakatsojan verran korjaamolla kokemuksia Examinerista... Ja kerran alempi vaihtoehto. Hauskasti alempi tapahtui ekalla kertaa ja totesin ääneen, etteihän tuossa mitään ollut?
Se johtuu Examinerista. Eli siitä Hiivatin ohjelmasta. Siitä on joku uudempi versio tiettävästi olemassa joillakin pajoilla.
Examinerilla tosiaan, ihan rehellisesti, voi kestää koko helkkarin päivä.
Esimerkkinä homma voisi mennä vaikka näin:
1) Kytke kiinni autoon... odota 5min, että testeri tajuaa tämän
2) Etsi miljardin valikon takaa oikea auto ja ECUversio ym
3) Vaihda oikea auto ja ECUversio pari kertaa, kun ei olekaan oikea (softan mielestä)
4) Palaa takaisin ensin valittuun vaihtoehtoon ja totea, että nyt se onkin oikea vaihtoehto (aikaa mennyt n. 40min)
5) Katso, onko saatavilla päivityksiä...
6) Odota...
7) Käy syömässä ja kahvilla

9) 3tuntia myöhemmin paketti on ladattu ja asennettu (jos käy tuuri ja lottovoitto samaan aikaan)
10) Totea, että ECUpätsi on n. megan kokoinen paketti, mutta se nyt näemmä vaati 500megaa softapäivitystä testeriin ensin (ja tämä kaikkien päivitysten kohdalla, katso kohta 9)
11) Yritä päivittää ja totea, että Examiner tilttaa
12) Aloita koko paske alusta...
Hyvänä päivänä tuo sitten menee Exallakin jotakuinkin näin:
1) Testeri kiinni
2) Valitse autoyms
3) Halua päivittää ECU
4) Päivitä ECU
Done, 10min meni.

Ja olen ihan oikeasti vakavissani. Kaksi kertaa ensin mainitusta sivustakatsojan verran korjaamolla kokemuksia Examinerista... Ja kerran alempi vaihtoehto. Hauskasti alempi tapahtui ekalla kertaa ja totesin ääneen, etteihän tuossa mitään ollut?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Meillä on kyllä wiTECH+, mutta ei se 159:n kanssa kommunikoi (paitsi Tbi). Examinerilla siis mennään ja se, että onnistuuko päivitys tunnissa vai neljässä on suunnilleen noin kuten Aqu yllä kertoi. FCA:n palvelimet on välillä niin totaalisen jumissa, että pelkän eperin aukaisu voi kestää vartin. Ruuhka-aikaan kun lataa softapäivitystä niin saattaa välillä vähän kestää...
Softapäivitystä ei kyllä vartissa tehdä missään, kun tiedonsiirtonopeus 159:n väylän kanssa on aivan jäätävän hidasta ylipäätään. Puolituntia menee vaikka päällään seisois (auto sisään->auto ulos). Jos nopeammin selviää, niin sitten on kyllä tähtikuviot sekaisin ja musta-aukko imenyt lopun käytetystä ajasta.

Softapäivitystä ei kyllä vartissa tehdä missään, kun tiedonsiirtonopeus 159:n väylän kanssa on aivan jäätävän hidasta ylipäätään. Puolituntia menee vaikka päällään seisois (auto sisään->auto ulos). Jos nopeammin selviää, niin sitten on kyllä tähtikuviot sekaisin ja musta-aukko imenyt lopun käytetystä ajasta.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Yhteyden saaminen tehtaan tietokoneeseen ja tiedonsiirtonopeus ratkaisevat käytetyn ajan moottorinohjausohjelman vaihtamiseen. Aika siintä,kun edellinen ohjelma oli selvillä
klo 09.47.10 ja uusi ohjelma oli sisällä 09.59.28 kului noin 12 min. Kokonais aika oli noin mitä arvion aiakaisemmin. En mitannut kokonais aikaa kellolla, mutta kun laskutus oli 55 € ei se ole voinut paljon heittää aikaisemmsta arviosta.
työ tehtiin 8.10.2013 83723 km. nyt n.112000 km
Control unit data prior to programming Transmission speed 38400 ------ --- > Control unit data after programming
FIAT drawing number 55207928 ------ - ---> FIAT drawing number 51890615
HW number 0261S01045 ---- ---- > HW number 0261S01045
HW version 00 ------ ---- > HW version 00
SW number 1037380127 ---- ---- > SW number 1037510412
SW version 0405 ---- ----- > SW version 0406
klo 09.47.10 ja uusi ohjelma oli sisällä 09.59.28 kului noin 12 min. Kokonais aika oli noin mitä arvion aiakaisemmin. En mitannut kokonais aikaa kellolla, mutta kun laskutus oli 55 € ei se ole voinut paljon heittää aikaisemmsta arviosta.
työ tehtiin 8.10.2013 83723 km. nyt n.112000 km
Control unit data prior to programming Transmission speed 38400 ------ --- > Control unit data after programming
FIAT drawing number 55207928 ------ - ---> FIAT drawing number 51890615
HW number 0261S01045 ---- ---- > HW number 0261S01045
HW version 00 ------ ---- > HW version 00
SW number 1037380127 ---- ---- > SW number 1037510412
SW version 0405 ---- ----- > SW version 0406
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Se on kyllä mennyt jo todella ripeästi. Väistämättä on omalla kohdalla mennyt tuo aika jo pelkkään päivityksen lataamiseen ja asennukseen. Siihen sitten kaikki muu päälle. Auto laturiin, yhteydenmuodostus autoon ja VCI:n välille, jne... Uudemmat ECU:t meneekin jo sitten huomattavasti jouhevammin, kun ei tarvi Examinerin kanssa asua.
No, enivei... aikaa se voi ottaa siis vartista aina useampaan tuntiin.
No, enivei... aikaa se voi ottaa siis vartista aina useampaan tuntiin.

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Okei koitetaan varata tuota varten joku vapaa iltapäivä joka sopii pajallekin ja ottaa sitte toine alffa alle tai mennä jonnekki seisovaanpöytään 

-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
- Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010
Ex. 156 2.0 JTS, 2005 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
kyseessä vm. 2010, 2,4 jtdm Qtronic, ajettu noin 65000km ja nyt pari kertaa syttynyt moottorin vikavalo ja ecuscannerilla luettuna ilmoittaa että pitäis vaihtaa tai putsata hiukkassauodatin, eli ilmeisesti poltto epäonnistuu.. Kuitenkin katoin hiukkassuodattimen "glogging" tais olla 29%, eli käsittääkseni ei paljoa.. Ei voinut ees pakotettua polttoa koittaa kun on näköjään maksullisen version juttu.. ELIKKÄ onko kenelläkään samanlaisii ongelmia ollu, mikä vois olla homman nimi?
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllä on: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=386609#p386609Dirty-Larry kirjoitti:kyseessä vm. 2010, 2,4 jtdm Qtronic, ajettu noin 65000km ja nyt pari kertaa syttynyt moottorin vikavalo ja ecuscannerilla luettuna ilmoittaa että pitäis vaihtaa tai putsata hiukkassauodatin, eli ilmeisesti poltto epäonnistuu.. Kuitenkin katoin hiukkassuodattimen "glogging" tais olla 29%, eli käsittääkseni ei paljoa.. Ei voinut ees pakotettua polttoa koittaa kun on näköjään maksullisen version juttu.. ELIKKÄ onko kenelläkään samanlaisii ongelmia ollu, mikä vois olla homman nimi?
arv kirjoitti:... tsekkasin MultiECUScanilla vikakoodin; P1206 - Clean or replace particular filter. MES:n mukaan clogging oli kuitenkin vain 84%, joten puhdistin EGR:n, joka ei juurikaan takerrellut vaikka olikin nokinen. Noki oli helposti irtoavaa eli ei mitään pikistä karstaa.
Koeajolla vikavalo taas syttyi, mutta nyt kun oli läppäri näyttämässä arvoja niin huomasin Differential pressure sensorin näyttävän 150-520 mBar -arvoja.
Tein hiukkassuodattimen regeneroinnin manuaalisesti ja clogging-arvo putosi näyttämään 69%. Koeajolla auto toimi taas hyvin ja Differential pressure sensorin arvot heiluivat 5-65 mBarin välillä...
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
- Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010
Ex. 156 2.0 JTS, 2005 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eli teit regeneroinnin ja sit kaikki toimi taas? käsitinkö oikein ja eikä vika vaivannut enää? ja mitä meinaa Differential pressure sensorin arvot?arv kirjoitti:Kyllä on: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=386609#p386609Dirty-Larry kirjoitti:kyseessä vm. 2010, 2,4 jtdm Qtronic, ajettu noin 65000km ja nyt pari kertaa syttynyt moottorin vikavalo ja ecuscannerilla luettuna ilmoittaa että pitäis vaihtaa tai putsata hiukkassauodatin, eli ilmeisesti poltto epäonnistuu.. Kuitenkin katoin hiukkassuodattimen "glogging" tais olla 29%, eli käsittääkseni ei paljoa.. Ei voinut ees pakotettua polttoa koittaa kun on näköjään maksullisen version juttu.. ELIKKÄ onko kenelläkään samanlaisii ongelmia ollu, mikä vois olla homman nimi?arv kirjoitti:... tsekkasin MultiECUScanilla vikakoodin; P1206 - Clean or replace particular filter. MES:n mukaan clogging oli kuitenkin vain 84%, joten puhdistin EGR:n, joka ei juurikaan takerrellut vaikka olikin nokinen. Noki oli helposti irtoavaa eli ei mitään pikistä karstaa.
Koeajolla vikavalo taas syttyi, mutta nyt kun oli läppäri näyttämässä arvoja niin huomasin Differential pressure sensorin näyttävän 150-520 mBar -arvoja.
Tein hiukkassuodattimen regeneroinnin manuaalisesti ja clogging-arvo putosi näyttämään 69%. Koeajolla auto toimi taas hyvin ja Differential pressure sensorin arvot heiluivat 5-65 mBarin välillä...
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eikä kun EGR:n tukkeutuminen oli syypäänä siihen, ettei hiukkassuodatin polttanut itseään puhtaaksi. EGR puhtaaksi ja pakkopoltto, sen jälkeen toiminut nyt vähän vajaat kaksi vuotta.Dirty-Larry kirjoitti:Eli teit regeneroinnin ja sit kaikki toimi taas? käsitinkö oikein ja eikä vika vaivannut enää? ja mitä meinaa Differential pressure sensorin arvot?
Nuo painearvot laitoin siksi, jos joku muu painii samankaltaisten ongelmien kanssa, voi haarukoida vikadiagnoosia paremmin. En väitä että omassasi olisi juuri sama vika.
Differential Pressure Sensor siis mittaa hiukkassuodattimen tukkoisuutta vertaamalla pakoputken painetta ennen ja jälkeen hiukkassuodattimen.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
- Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010
Ex. 156 2.0 JTS, 2005 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Okei, eli pitää itekkin kurkata vähän noita paineita ja tohon perehtyä EGR:n maailmaan ja putsata se ja koittaa miten käy.arv kirjoitti:Eikä kun EGR:n tukkeutuminen oli syypäänä siihen, ettei hiukkassuodatin polttanut itseään puhtaaksi. EGR puhtaaksi ja pakkopoltto, sen jälkeen toiminut nyt vähän vajaat kaksi vuotta.Dirty-Larry kirjoitti:Eli teit regeneroinnin ja sit kaikki toimi taas? käsitinkö oikein ja eikä vika vaivannut enää? ja mitä meinaa Differential pressure sensorin arvot?
Nuo painearvot laitoin siksi, jos joku muu painii samankaltaisten ongelmien kanssa, voi haarukoida vikadiagnoosia paremmin. En väitä että omassasi olisi juuri sama vika.
Differential Pressure Sensor siis mittaa hiukkassuodattimen tukkoisuutta vertaamalla pakoputken painetta ennen ja jälkeen hiukkassuodattimen.
Kiitos infosta!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikäs boksi takapenkin alla oikella puolella on. Lukee, että "do not drop" ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Luggage compartment node.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys..
Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.

- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
En ole moista omassani nähnyt.Ranttall kirjoitti:Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys..Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Omassa on tuossa keskikonsolissa vasemmalla puolella bensamittari, keskellä mittari joka näyttää jäähdytysnesteen lämpötilan ja oikealla mittari joka näyttää moottoriöljyn lämpötilan.Ottimo kirjoitti:En ole moista omassani nähnyt.Ranttall kirjoitti:Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys..Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mullaki se valo välähtelee joskus kun kylmänä lähtee liikkeelle, vaikka tuohonki on joku aika vaihdettu öljynlämpöanturi.Ranttall kirjoitti:Omassa on tuossa keskikonsolissa vasemmalla puolella bensamittari, keskellä mittari joka näyttää jäähdytysnesteen lämpötilan ja oikealla mittari joka näyttää moottoriöljyn lämpötilan.Ottimo kirjoitti:En ole moista omassani nähnyt.Ranttall kirjoitti:Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys..Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Omassa oli myös, se häipyy kun vaihtaa sen öljyn lämpötila-anturin. Tarttee ottaa öljypohja ym. irti - kettumainen vaihtaa. Aika perusominaisuus näissä 2.2JTS malleissa. Lisätään vielä sen vertaa, notta ainakin näissä -06 malleissa tuota esiintyy. Tiedä miten Uudemmissa 1.9/2.2JTS vehkeissä sitten?Ranttall kirjoitti:Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys..Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitoksia. Tuon vaihdon kanssa tuskin on mikään kiire kun kaikki muuten toimii niin vaihdellaan jossain kohtaa kun on rahaa.Shuttle kirjoitti:Omassa oli myös, se häipyy kun vaihtaa sen öljyn lämpötila-anturin. Tarttee ottaa öljypohja ym. irti - kettumainen vaihtaa. Aika perusominaisuus näissä 2.2JTS malleissa. Lisätään vielä sen vertaa, notta ainakin näissä -06 malleissa tuota esiintyy. Tiedä miten Uudemmissa 1.9/2.2JTS vehkeissä sitten?Ranttall kirjoitti:Tuli toissapäivänä haettua tuo 159 kotiin ja nyt olisi jo ensimmäinen tyhmä kysymys..Elikkä onko kyseessä vika vai ominaisuus kun öljyn lämpötilamittarin varoitusvalo vilkkuu jos auto on seissyt tarpeeksi pitkään ja vilkkuminen lakkaa heti kun mittari liikahtaa ensimmäisen kerran eli kun öljyn lämpötila ylittää tuon 70 astetta? Tämän jälkeen ei ole enää mitään ongelmaa ja mittari toimii normaalisti eikä ajotietokoneeseen tule missään kohtaa minkäänlaista varoitusta. Kyseessä siis 159 2.2 JTS '06.

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^se mittari on ihan turha, monessa autossa sitä ei ole lainkaan. Mulla ei toimi se viisari ollenkaan mutta tason mittari taas toimii. Tosin siihen öljytasonmittariinkaan ei ole luottamista kun eka saattaa vinkua tyhjää ja kun laittaa virrat uudelleen päälle niin onkin täyttä. Ja eikun manuaalitarkastus sitte.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pikkuvikojajkk kirjoitti:^se mittari on ihan turha, monessa autossa sitä ei ole lainkaan. Mulla ei toimi se viisari ollenkaan mutta tason mittari taas toimii. Tosin siihen öljytasonmittariinkaan ei ole luottamista kun eka saattaa vinkua tyhjää ja kun laittaa virrat uudelleen päälle niin onkin täyttä. Ja eikun manuaalitarkastus sitte.

-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Shuttle kirjoitti:Kaks ja puol vuotta ja näillä mennään. Lieneekö jotenkin 2.2 moottorin ja M32:n kombo kun tuon tekee. Kolahdus on melko vaimea eikä siihen juurikaan kiinnitä huomiota, epäilisin et voisi olla moottorin kumityynyt kaputt, kun kytkintä irrottaessa pääsee hieman konehuone elämään. Paikallaan ollessaan tuota ei kuulu, ainoastaan liikkeelle lähdettäessä. Eikä edes joka kerta, vaan harvakseltaan. Mut joo, on sitä samaaReino_ kirjoitti:Onko kenellekkään tuttu ongelma kun vaihtaa vaihdetta, siinä vaiheessa kun nostaa kytkimen ylös niin kuuluu jonkinlainen kolahdus? Tätä ei tee aina, ei edes jokapäivä. Emäntä on nyt jonkin aikaa siitä sanonut ja itse olen viimeaikoina alkanut huomaamaan samaa, en osaa ainakaan toistaiseksi yhdistää sitä mihinkään muuhun kun siihen kytkimen nostamiseen.
Siis kun kytkimen nostaa, niin vasta ihan ylhäällä kuuluu tämä kolahdus? Mulla se on pikemminkin kopsahdus tai klopsahdus. Pitää vähän tutkia missä tilanteissa se tekee tätä, mutta mielestäni ihan normivaihdoissa ja ääni kuuluu kytkinpolkimen tienoilta. 1.75 TBi.jalittam kirjoitti:Kolahtelee se toi 2.4/f40 yhdistelmäkin joskus. Kuiten harvakseltaan, liekkö kertaakaan viimesen kk aikana, esmes.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Kyllä vain samassa kohtaa. Kolahdus on ehkä hivenen väärä termi, mutta ääni on joka tapauksessa metallinen ja "selkeä" jahka sen opettelee kuulemaan.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tästä mun kulkineesta tuleva ääni ei mielestäni ole metallinen, vaan jotain tyyliin pudotat parkettilattialle jonkun esineen, kops. Tutkitaan.Shuttle kirjoitti:^Kyllä vain samassa kohtaa. Kolahdus on ehkä hivenen väärä termi, mutta ääni on joka tapauksessa metallinen ja "selkeä" jahka sen opettelee kuulemaan.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse selvittelin omassa turbossa vastaavaa ääntä ja minusta se tuli konehuoneen puolelta. Uudesta asti ollut ja taisi käydä pari kertaa liikkeessäkin hutkittavana. Rasvailivat jotain mutta ei muutosta.
Pyydä joku polkemaan kytkintä ja hämmästele itse korva tarkkana siellä akun ja lohkon välimaastossa.
Pyydä joku polkemaan kytkintä ja hämmästele itse korva tarkkana siellä akun ja lohkon välimaastossa.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
ainoa tilanne jossa mun auton kytkimestä kuuluu tollanen napsahdus on jos lattian kumimatto on siirtynyt 2 cm edemmäs.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Uskomatonta kyllä, tämä taitaa olla syy ääneen myös minun autossani. Mikä lie tuon äänen syntymekanismi.jkk kirjoitti:ainoa tilanne jossa mun auton kytkimestä kuuluu tollanen napsahdus on jos lattian kumimatto on siirtynyt 2 cm edemmäs.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Germaaniassa aikoinaan paikoilleen ruuvailtu Westfalian koukku on hukannut sähköt. Eipä tule mitään pistokkeelle (maa kyllä löytyy). Näissä väyläautoissa on varmaan hieman eksoottisempi sähkökytkentä eli vaikuttaa siltä että se saisi perussähköt suoraan jostain. Mutta mistä eli mihinkähän on sulake piiloitettu? Arvauksia etenkin kollegoilta jotka ovat vastaavaa koukkua itse ruuvailleet paikoilleen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159:stä tietämättä, mut yleensä n. puolen metrin-metrin säteellä koukusta. Todennäköisesti helpointa on purkaa sisustaverhoilua sen verran, että löytää johtonipun ja sitten seurailee sitä liittimelle/liittimille. Ei ole mitenkään ihmeellistä, että noista boksi kastuu ja sähköt katoaa - tai se roikkuu jossain verhoilun takana nipparilla johdon varasta -> liitin löysä.
Myöskään ei ole mitenkään erityisen harvinaista, että jumittaa esim. (muistaakseni) sumarin kytkin siitä liittimestä ja se sotkeekin jotakin. Yleensä suht vähän, mutta saattaa sotkea paljonkin (ainakin Fiat Cromassa, teki hyvinkin sekalaisen seurakunnan ja sotki melkolailla kaikki sähköt).
Tietysti jos nuo asiat on kaikki kunnossa, vaadittaneen oletettavasti jotain sähköstä jotain tietävää.
Myöskään ei ole mitenkään erityisen harvinaista, että jumittaa esim. (muistaakseni) sumarin kytkin siitä liittimestä ja se sotkeekin jotakin. Yleensä suht vähän, mutta saattaa sotkea paljonkin (ainakin Fiat Cromassa, teki hyvinkin sekalaisen seurakunnan ja sotki melkolailla kaikki sähköt).
Tietysti jos nuo asiat on kaikki kunnossa, vaadittaneen oletettavasti jotain sähköstä jotain tietävää.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tällä ohjeella asensin joskus vetokoukun sähköt:
http://catalogue.ecs-electronics.nl/mai ... =af-008-bb
Päävirta tuli otettua takasulakerasiasta ja koukun systeemissä oli vielä oma sulake johdon välissä.
http://catalogue.ecs-electronics.nl/mai ... =af-008-bb
Päävirta tuli otettua takasulakerasiasta ja koukun systeemissä oli vielä oma sulake johdon välissä.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos! Veikkaisin että se sulake siellä on syypää. Kunhan vaan löydän sen - äänenvaimennusprojektista on sen verran aikaa ettei muista missä koukun johdot kulkivat enkä kyllä muista sulakettakaan nähneeni. Purkamallahan se selvinnee...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
"modernit" westfaliat ainakin haluaa piilottaa sulakkeen suoraan akun luokse, josta on päävirta otettu.
Jos nuo sulakkeet on kunnossa, kannataa avata pistoke ja tarkistaa, kuinka pahat hapettumat löytyy. ja jos nuo on kunnossa, niin vika on rikkinäisessä ohjainyksikössä.
Tietenkin, kannattaa aina ajaa korjaamole ja kysyä, voivatko chekata omalla testilaitteella, toimiiko koukun virrat yleensäkkään, vika useammin kärryssä kuin koukun sähköissä.
Jos nuo sulakkeet on kunnossa, kannataa avata pistoke ja tarkistaa, kuinka pahat hapettumat löytyy. ja jos nuo on kunnossa, niin vika on rikkinäisessä ohjainyksikössä.
Tietenkin, kannattaa aina ajaa korjaamole ja kysyä, voivatko chekata omalla testilaitteella, toimiiko koukun virrat yleensäkkään, vika useammin kärryssä kuin koukun sähköissä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Siltähän tuo ohje näyttää eli sähköt suoraan akulta. On tietty aika pitkä reitti kun ne saa kontistakin kähvellettyä. Ihmeteltävä asiaa kunhan saisi hetken ropailuaikaa järjestymään. Kevyellä etsimisellä ei virtajohtoa löytynyt.
Pistoke on vailla hapettumia. Ja tietty mittausten jälkeen piti testata että ne kärryt mitkä ovat tällä pimeinä toimivat toisilla autoilla kirjaimellisesti loistavasti. Oli nimittäin epävarmuus siitä osaako auto olla kytkemättä sähköjä jos se tunnistaa ettei ole kärryä perässä. Tällöin olisi turha mittailla yleismittarilla tilannetta.
Pahempi rasti jos tuo ohjainboksi on kärähtänyt...
Pistoke on vailla hapettumia. Ja tietty mittausten jälkeen piti testata että ne kärryt mitkä ovat tällä pimeinä toimivat toisilla autoilla kirjaimellisesti loistavasti. Oli nimittäin epävarmuus siitä osaako auto olla kytkemättä sähköjä jos se tunnistaa ettei ole kärryä perässä. Tällöin olisi turha mittailla yleismittarilla tilannetta.
Pahempi rasti jos tuo ohjainboksi on kärähtänyt...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eikös se ollut niin, että TBi on M32 lootalla?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^taisi olla
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Terveppä terve... Eli uutena alfa omistajana kyselisin neuvoa takaparkkitutkan vaihdosta. Pitääkö puskuri irroittaa, vai saako muuten vaihdettua? Kiitos jo etukäteen vastauksista
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 03 Huhti 2015, 08:49
- Car(s): Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko kellään tietoa mistä kannattaisi lähteä uusia vetoakseleita kyselemään auto on 159 2.4jtdm qtronic?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Akselin sijaan voi koittaa myös hankkia vetonivelen ulomman tai sisemmän pään, sen mukaan kumpi on rikki. Itsellä manuaali, siihen löyty sisemmän pään kuppi Italian Ebaysta ja laakeria saa esim tuolta kelvolliseen hintaan:
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... &sku=22790
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... &sku=22790
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 14 Kesä 2015, 10:29
- Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 170hv TCT
- Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Terve kaikille!
Tuollaista 159 2.2 JTS:ää olen ostamassa. Pari pikku kysymystä, Alfoista ei mitään aikaisempaa kokemusta.
- Onko jälkiasennus xenoneiden vaihto helppoa, löytyykö tilaa ballasteille, joutuuko puskurin irroittamaan jotta mahtuu tekemään?
- Onko tuo kyseinen kone jakoketjulla vai -hihnalla?
- Toimiiko rattinapit jälkiasennetun 2din soittimen kanssa, onko jotkin tietyt merkit millä toimii?
- Onko jotain syitä miksi juuri tuota 2.2 JTS koneella varustettua 159 EI kannattaisi ostaa?
Kiitoksia kaikille vastauksista!
Tuollaista 159 2.2 JTS:ää olen ostamassa. Pari pikku kysymystä, Alfoista ei mitään aikaisempaa kokemusta.
- Onko jälkiasennus xenoneiden vaihto helppoa, löytyykö tilaa ballasteille, joutuuko puskurin irroittamaan jotta mahtuu tekemään?
- Onko tuo kyseinen kone jakoketjulla vai -hihnalla?
- Toimiiko rattinapit jälkiasennetun 2din soittimen kanssa, onko jotkin tietyt merkit millä toimii?
- Onko jotain syitä miksi juuri tuota 2.2 JTS koneella varustettua 159 EI kannattaisi ostaa?
Kiitoksia kaikille vastauksista!

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ ketjulla on ja siihen liittyy tyyppivika eli ketjun venähtäminen. Joten kannattaa harkita sellaista yksilöä johon on ketju härpäkkeineen jo vaihdettu. Samaten kannattaa kuunnella kuuluuko vaihdelaatikosta/voimansiirrosta ylimääräisiä ääniä kun GM peräinen M32 loota kärsii laakeri ongelmista. Siinäpä ne kalleimmat tyyppiviat on kai. Tietenkin joissain on ollut hammastanko vikaa joten kannattaa sekin tunnostella koeajolla.
Ratti napit toimii mutta joutuu ostamaan välikappaleen ja jos autossa boset niin siihenkin johtosarja. Bensaahan tuo vie vähän enemmän kun muut saman suorituskyvyn vastaavat perus autot, mutta tarjoo nautintoa enemmän
Ratti napit toimii mutta joutuu ostamaan välikappaleen ja jos autossa boset niin siihenkin johtosarja. Bensaahan tuo vie vähän enemmän kun muut saman suorituskyvyn vastaavat perus autot, mutta tarjoo nautintoa enemmän

- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ainaki 55w tarvikexenonit toimii ihan plug and play.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tälläistä kyselisin että kun 159 ääntää kylmänä ja huomasin että ohjaustehostimen nesteissä on hiukan vajausta niin aamulla olisi tarkoitus hakea Motonetistä lisää tavaraa tuonne niin mitä kannattaisi laittaa 2.2 JTS:n tehostimeen? Ja onko kuinka vakavaa jos lisää eri nestettä kuin mitä siellä nyt on sillä ei ole mitään tietoa että mitä sinne on viimeksi laitettu?
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 14 Kesä 2015, 10:29
- Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 170hv TCT
- Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sellainen tyhmä kysymys vielä että kuuluuko 2.2 JTS koneen kuluttaa hieman öljyä?
Onko niin sanotusti ominaisuus vai onko silloin jokin vikana?
Katsomani auto ilmeisesti pikkaisen syö öljyä, ei kuitenkaan mitään vuotoa missään.
Onko niin sanotusti ominaisuus vai onko silloin jokin vikana?
Katsomani auto ilmeisesti pikkaisen syö öljyä, ei kuitenkaan mitään vuotoa missään.