Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Jönsson puhuu asiaa. Auto on sitä mitä odotettiin eli takavetonen tehopakkaus Alfan keulamerkillä. Keula on todella hieno vaikka saisi hieman agressiivisempi ollakin (159 very nice). Pidän kylkilinjoista, on paljon yhtäläisyyksiä 156 kylkien kanssa. Takaperä on Maseratista paljon lainattu mutta mielestäni paras Alfan perä ikuisuuksiin
Sisätilat ensikuvissa myös vaikuttavat todella nautittavilta. Ajajalle tehty auto
Ostan kun varallisuutta joskus karttuu ja auto tulee myyntiin.
Sisätilat ensikuvissa myös vaikuttavat todella nautittavilta. Ajajalle tehty auto
Ostan kun varallisuutta joskus karttuu ja auto tulee myyntiin.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Tuon virallisen videon kuskina on ollut varmaan Kimi Räikkönen, kun perä lähtee kaarteessa vähän jakelemaan Tuskin kuitenkaan tahattomasti, vaan pienenä osoituksena auton voimasta.ja hallittavuudesta. Hienon näköinen peli ja kyllähän tuollaista 500+ hp autoa ajaisi kaikki tämän foorumin jäsenet hymy korvissa koko ajan
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Vihdoinkin ja pitkästä aikaa Alfalta löytyy sellainen Auto jossa on tehoja löylyttää Saksalaiset kilpailijat, Forza Alfa Romeo.... , tätä olen odottanut ja on se meikäläisen silmään Hiano....
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Tulee mieleen kuinka täällä lässytettiin et 159 on aivan liian raskas saksalaisen oloinen tankki Oi niitä aikoja...nyt tuntuis 159 olevan paras keksintö sitten siivutetun leivän.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Joskus lueskelin vanhaa topiccia täältä, kun 159 oltiin julkaistu.. Nyt ei kyllä löydä sitä. Löytääkö kukaan, kun olisi kiva vertailla kommentteja
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Juu, komppaan jönssöniä.
Hieno auto jonka profiilissa on paljon sataviiskutosta ja se on perinteiden kunnioittamista. 156 on älyttömän aliarvostettu vaikka oli monessa suhteessa edelläkävijä kauniilla muotoilullaan. Se, että Giulia näyttää bemulta johtuu siitä, että bemu saattoi ottaa mallia jostain kauniista ja veistoksellisesta makaronilaatikosta jota alettiin valmistaa 1997 (kaikki autot on laatikoita joten en tarkoita kulmikasta muotoa tällä)
Forza Alfa !! sanon mie.
Hieno auto jonka profiilissa on paljon sataviiskutosta ja se on perinteiden kunnioittamista. 156 on älyttömän aliarvostettu vaikka oli monessa suhteessa edelläkävijä kauniilla muotoilullaan. Se, että Giulia näyttää bemulta johtuu siitä, että bemu saattoi ottaa mallia jostain kauniista ja veistoksellisesta makaronilaatikosta jota alettiin valmistaa 1997 (kaikki autot on laatikoita joten en tarkoita kulmikasta muotoa tällä)
Forza Alfa !! sanon mie.
Viimeksi muokannut Desmoquattromaschio, 25 Kesä 2015, 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Juu juu, kyllä täällä on haukuttu jokainen ilmestynyt Alfa-malli vuosien varrella. 159 ja Brera olivat möhköjä germaaneja, GT:n perä outo, Mito ja Giulietta pöllön poikasia, 4C:n lamput hirveät..
Ei se tarkoita, että niitä olisi inhottu (ainakaan, kun aikaa on vähän kulunut), vaan sitä, että mahdollisuudet olisivat olleet paljon parempaankin? Odotukset ovat ymmärrettävästi aina korkealla, kun uutta mallia pukataan.
Ei se tarkoita, että niitä olisi inhottu (ainakaan, kun aikaa on vähän kulunut), vaan sitä, että mahdollisuudet olisivat olleet paljon parempaankin? Odotukset ovat ymmärrettävästi aina korkealla, kun uutta mallia pukataan.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Vaan onko tästä "ilkeännäköiseksi" pahisautoksi joka jahtaa Bondin Astonia uudessa elokuvassa. EI ole! Jaa olihan 159 myös Johnny English leffassa pahis roolissa.
Jotenkin vaan olisin halunnut että mielummin yksi "taiteilija" olisi vedellyt siveltimellä auton muodot kuin 600 insinööriä tuhertamassa samaa..Kuin muidenkin merkkien enginjöörit.
Jotenkin vaan olisin halunnut että mielummin yksi "taiteilija" olisi vedellyt siveltimellä auton muodot kuin 600 insinööriä tuhertamassa samaa..Kuin muidenkin merkkien enginjöörit.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Jooh, kyllä toi on Bondin alla eikä perässä.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Ei tietenkään ole. Pitäähän Bondin päästä karkuunStiletto kirjoitti:Vaan onko tästä "ilkeännäköiseksi" pahisautoksi joka jahtaa Bondin Astonia uudessa elokuvassa. EI ole! Jaa olihan 159 myös Johnny English leffassa pahis roolissa.
Jotenkin vaan olisin halunnut että mielummin yksi "taiteilija" olisi vedellyt siveltimellä auton muodot kuin 600 insinööriä tuhertamassa samaa..Kuin muidenkin merkkien enginjöörit.
Mutta missä on far... SportWagon!?
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Jos jotakuta ei muotoilu miellytä niin turha sitä on nillittämiseksi nimitellä. Kai sitä perustella saa miksi laittaa rastin ruutuun "pettymys" tai "jotain siltä väliltä". Vai pitäisikö siitä tykätä vain periaatteesta kun siinä on Alfan merkki nokassa? Ihme valittamista valituksesta!
Luultavasti tuo muotoilukin alkaa toimia kunhan siihen tottuu ja pääsee sitä livenä tutkimaan. Toivottavasti ajotuntuma on kohdallaan. Numerot ainakin kuulostaa varsin hyvältä mitä on ilmoitettu.
Luultavasti tuo muotoilukin alkaa toimia kunhan siihen tottuu ja pääsee sitä livenä tutkimaan. Toivottavasti ajotuntuma on kohdallaan. Numerot ainakin kuulostaa varsin hyvältä mitä on ilmoitettu.
Näin ymmärtäisin myös.hagger16 kirjoitti:Ei se tarkoita, että niitä olisi inhottu (ainakaan, kun aikaa on vähän kulunut), vaan sitä, että mahdollisuudet olisivat olleet paljon parempaankin
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Naulan kantaan näin ne mielipiteet muuttuu...Kaalipata kirjoitti:Tulee mieleen kuinka täällä lässytettiin et 159 on aivan liian raskas saksalaisen oloinen tankki Oi niitä aikoja...nyt tuntuis 159 olevan paras keksintö sitten siivutetun leivän.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Italia on maailman johtavia muotoilumaita, ellei johtava. En ymmärrä miksi juuri muotoilu on näin nöyryyttävästi kopioitu joka paikasta. Vai vuotaako muotoiluosasto niin, että muut saavat Alfan muotoilujipot ensin valmiiksi.
- Liitteet
-
- alfa-romeo-giulia-front-620x397.jpg
- (57.44 KiB) Tiedosto ladattu 2745 kertaa
-
- Bilstein-B16-B14-Toyota-GT86.jpg
- (218.33 KiB) Tiedosto ladattu 2745 kertaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Vaimo tuossa antoi hyväksyvän nyökkäyksen valkoiselle Giulialle. Se on kuulemma ihan salettiin naisten auto, kun kerta takaveto ja tarpeeksi tehokas.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
JaRoDD kirjoitti: Mutta missä on far... SportWagon!?
Tässä.
- Liitteet
-
- img20150625_200615.jpg
- (20.74 KiB) Tiedosto ladattu 2725 kertaa
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^^
Edelleen:
Ne fysikaaliset faktat rajoittaa aivan liikaa. Perseestä, mutta minkäs teet... Sitten kun merkki voi hyvin, voidaan tehdä niitä friikkejä virityksiä joita ei uskota koskaan myyvän tarpeeksi tai ihmeellisesti...
Edelleen:
Ne fysikaaliset faktat rajoittaa aivan liikaa. Perseestä, mutta minkäs teet... Sitten kun merkki voi hyvin, voidaan tehdä niitä friikkejä virityksiä joita ei uskota koskaan myyvän tarpeeksi tai ihmeellisesti...
- atti
- Viestit: 134
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^ samaa mieltä. Ilmanvastus, kaikki tolkuttomat normitukset, sisätilojen maksimointi yhdessä ikkunapinta-alan maksimoinnilla aiheuttaa hyvin samankaltaisia autoja. Tuosta kun tulee tyylikkäämpi "vähempitehoinen" versio ja coupe, niin eiköhän noiden kanssa pysty jo elämään. Kulkine ei ehkä ole maailma parhaiten muotoiltu auto, mutta kyllä selvästi kilpailijoitaan paremman näköinen.
Eniten minua huolettaa laatuaspekti, koska nyt on kaikki uutta ja ne pitäisi saada toimimaan kerrasta.
Eniten minua huolettaa laatuaspekti, koska nyt on kaikki uutta ja ne pitäisi saada toimimaan kerrasta.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Fysikaaliset faktat ei estä muotoilemasta erilaisia valoja, tai muuta vastaavaa. Edelleen muuten hieno, mutta etu sekä takavalot epäonnistuneet, mun mielestä. 159:n aikana näemmä kehuja tullu lähes kaikiltaAquatica kirjoitti:^^
Edelleen:
Ne fysikaaliset faktat rajoittaa aivan liikaa. Perseestä, mutta minkäs teet... Sitten kun merkki voi hyvin, voidaan tehdä niitä friikkejä virityksiä joita ei uskota koskaan myyvän tarpeeksi tai ihmeellisesti...
Noni
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Turha syyttää ilmanvastuksia tai normeja. Kattokaa Maseratia, viimesen päälle Italomuotoulua tuoreessa Ghiblissä, jopa uusi Fiat Aegea on tyylikkäämpi saatika Giulian selvä esikuva 3 sarjalainen.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Mielenkiinnolla odotan miltä tavallisten kuolevaisten ulottuvilla oleva malli vaikuttaa, Giulia QV on potku M3:n munille ja osuu hienosti maaliin. Toivottavasti tuotanto rullaa jouhevasti ja kokoonpanolinjastolla otetaan kokoonpanotyö enemmän kuin tosissaan. Ja ne perus kangaspenkit mitä joku pelkäsi.(?) Jos ne on 2006 159:n Alfatexin tasoa niin tervetuloa minun autooni, materiaali oli niin hyvää tasoa. Giuliettan hienommissakin kangasjakkaroissa on aika lailla halvemman oloista materiaalia.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Jep. Mutta toisaalta vertailu BMW:n kolmoseen tai tuohon Toyotan varsin onnistuneeseen GT86:een on tae siitä, että ei se muoto ihan metsässä ole. Mukiinmenevä, ja mitä enemmän olen kunnon kuvia katsonut niin ensivaikutelma on vain parantunut.alfista kirjoitti:Italia on maailman johtavia muotoilumaita, ellei johtava. En ymmärrä miksi juuri muotoilu on näin nöyryyttävästi kopioitu joka paikasta. Vai vuotaako muotoiluosasto niin, että muut saavat Alfan muotoilujipot ensin valmiiksi.
Tuosta laatuasiasta olen eniten huolissani, ja mm. noista kahdesta ostaisin uutena omilla rahoilla ehdottomasti GT86:n. Finlandian Alfan jälleenmarkkinoinnin pitäisi parantaa monta pykälää, jotta uusi Alfa menisi ostoharkinnassa edelle. Mutta ei tämäkään ole Giulian vika. Auto on pakko nähdä ja koeajaa ennen lopullista "tuomiota".
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
No muotoilussa vain hävettää, että matkiminen on kääntynyt toiseen suuntaan.
Laatuasiassa ja Suomen Alfamyynnin parantamisvarasta olen 100% samaa mieltä. Tällä näkemällä en ole (vielä) laittamassa rahojani Giuliaan. Seuraava auto lienee BRZ tai jos dinaarit riittää, niin Mustang. Jälkimmäisen muotoilu on jäätävän upeata ja mallin historiaa kunnioittavaa. BRZ nyt ei niin säväytä, ihan ok, mutta sillä ajanee 5 vuotta vioitta.
Pitää kuulla vaihtotarjous, saa nähdä
Laatuasiassa ja Suomen Alfamyynnin parantamisvarasta olen 100% samaa mieltä. Tällä näkemällä en ole (vielä) laittamassa rahojani Giuliaan. Seuraava auto lienee BRZ tai jos dinaarit riittää, niin Mustang. Jälkimmäisen muotoilu on jäätävän upeata ja mallin historiaa kunnioittavaa. BRZ nyt ei niin säväytä, ihan ok, mutta sillä ajanee 5 vuotta vioitta.
Pitää kuulla vaihtotarjous, saa nähdä
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Se nyt on ihan höpöä, että aerodynamiikka tai yhtään mikään muukaan syy pakottaisi kylkipokkaukset, takavalot tai ovien muotoilun tekemään muita apinoiden.
Joskus italialaisessa muotoilussa oli periaate, että vähemmän on enemmän ja ei turhia listoja, pokkauksia, vaan smuutteja, tasaisia pintoja. Alfa 156, 159 tai Ducati 916 ja 1098 (Terblanche-999 oli harha-askel, jolta vielä osattiin takaisin) olivat siitä hyviä esimerkkejä. Nykyhärveleissä on aivan liikaa kaikkea hässäkkää ja italialaiset ovat nostaneet kätensä pystyyn ja menneet virran mukaan. Ei johtavaa otetta tyyliin ota kukaan kopioimalla. Muotoilun valtikka on siirtynyt Italiasta Saksaan ja Alfalla se on näköjään myönnetty. Jo on aikoihin eletty kun italialainen myöntää saksalaisen osavan tyylikkään muotoilun paremmin.
Ihan kaikki muu olisi voitu kopioida saksalaisista tai mistä vaan muualta, mutta muotoilu, tyylikkyys, italialaisten oma hiekkalaatikko hylättiin ja mentiin muiden hiekkalaatikolle. Pahemmin ei olisi voinut antautua ja hävitä, mutta se tuli omalla maalilla, ei vastustajan paremmuuden vuoksi. Designtappio ja paha sellainen.
Joskus italialaisessa muotoilussa oli periaate, että vähemmän on enemmän ja ei turhia listoja, pokkauksia, vaan smuutteja, tasaisia pintoja. Alfa 156, 159 tai Ducati 916 ja 1098 (Terblanche-999 oli harha-askel, jolta vielä osattiin takaisin) olivat siitä hyviä esimerkkejä. Nykyhärveleissä on aivan liikaa kaikkea hässäkkää ja italialaiset ovat nostaneet kätensä pystyyn ja menneet virran mukaan. Ei johtavaa otetta tyyliin ota kukaan kopioimalla. Muotoilun valtikka on siirtynyt Italiasta Saksaan ja Alfalla se on näköjään myönnetty. Jo on aikoihin eletty kun italialainen myöntää saksalaisen osavan tyylikkään muotoilun paremmin.
Ihan kaikki muu olisi voitu kopioida saksalaisista tai mistä vaan muualta, mutta muotoilu, tyylikkyys, italialaisten oma hiekkalaatikko hylättiin ja mentiin muiden hiekkalaatikolle. Pahemmin ei olisi voinut antautua ja hävitä, mutta se tuli omalla maalilla, ei vastustajan paremmuuden vuoksi. Designtappio ja paha sellainen.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^just tasan näin
- atti
- Viestit: 134
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Nyt menee hieman komedian puolelle
- neliovisen auton ovien muotoilu kopioitu muualta <- pakko nauraa
- kylkipokkaus kopioitu saksalaisesta <- koska toisessa se on melkein samassa kohtaa, melken samanlainen pokkaus, ja melkein vaan puolet pidempi
- valot - vaikea laji... itselle tuli ensimmäisenä Maseratin takavalot mieleen kun nuo näin. Etuvaloija en kommentoi...
mutta onneksi osa on tyytyväinen lopputulokseen
- neliovisen auton ovien muotoilu kopioitu muualta <- pakko nauraa
- kylkipokkaus kopioitu saksalaisesta <- koska toisessa se on melkein samassa kohtaa, melken samanlainen pokkaus, ja melkein vaan puolet pidempi
- valot - vaikea laji... itselle tuli ensimmäisenä Maseratin takavalot mieleen kun nuo näin. Etuvaloija en kommentoi...
mutta onneksi osa on tyytyväinen lopputulokseen
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
No joo, ei täysin. Mutta kuitenkin jonkin verran. Katselin joskus dokkaria, öhm olikohan Aston Martinin tehtaasta... Siellä juuri joku suunnittelija avautui siitä, kuinka ajovalon muodosta yli puolet on pelkästään fysikaalisten pakkojen seurausta - joko suoraan tai seurausta puskurin muodosta (joka taas on fysikaalisten rajoitusten takia sellainen kuin on).Macela kirjoitti:
Fysikaaliset faktat ei estä muotoilemasta erilaisia valoja, tai muuta vastaavaa. Edelleen muuten hieno, mutta etu sekä takavalot epäonnistuneet, mun mielestä. 159:n aikana näemmä kehuja tullu lähes kaikilta
Ellei halua tehdä tappiota per myyty auto (eli ottaa sanktiot "vääristä" ratkaisuista) n-euroa enemmän per auto.
Se on aika hämmentävää, kuinka tarkat normit pelkästään valojen optiikallekin on - itse olen niihin tutustunut parin sivun verran, mikä antaa vihjeenä sen verta järjettömän viidakon, ettei ole meikän hommia ymmärtää - ever.
Täytyy olla tietyntyyppistä valoa tietyssä kulmassa tiettyyn suuntaan tietyssä tilanteessa "ja muuta ihanaa" + kestävyyttä ja olosuhdekestoa ja vaikka ja mitä. Tämä suoraan pakottaa jo tietyn perusmuodon sille umpiolle; sitten onkin siitä kiinni, että laitetaanko yhteen umpioon viiskymmentä, tuhat vai kymmenen tonnia valmistuskuluja (suunnittelun jälkeen).
Se taas vaikuttaa suoraan siihen kuinka monimutkaisen optiikan (ja tätämyöden vapaan käden suunnitteluosastolle) se umpio sisältää. Ja siinäkin on toki rajansa, mihin asti pystyy tätäkään venyttämään.
Se muu muotoilu määrätään isolta osin etenkin keulan osalta; ilmanvastus (päästöt, ajo-ominaisuudet, ajomukavuus), jalankulkijaturvallisuus, kolariturvallisuus on asioita, jotka keulan perusmuodon määrittelee. Tähän toki kuuluu myös materiaalivalinnat.
Perusmuoto kun on olemassa, siihen on hemmetin vaikea tehdä suurta muutosta mihinkään suuntaan. Rikkomatta niitä normeja, saaden sanktioita ja sitämyöten huonompaa tsäänssiä saada edes pientä katetta jokaisesta myydystä autosta.
Nuo faktat kun ymmärtää on ymmärrettävämpää se, että autot näyttävät toisiltaan. Ne, mitkä ovat selvästi erilaisia tai erinäköisiä, myös maksavat selvästi eri summia - tai niitä valmistetaan hyvin vähän - ja niissä tehtaat maksavat jopa hirvittäviä summia "sanktiomaksuja". Hyperautot taitaa aika laajalti kuulua tuohon kategoriaan, mutta onko sen väliä jos auto maksaa 2miljoonaa euroa ja niitä myydään se 2-5kpl/vuodessa maksimissaan, jos jokaisesta tällaisesta joutuu maksamaan 150tonnia sanktiomaksuja katteen ollessa 300k?
Jos on tavallinen auto, jonka kate on 2000eur ja siitä pitää maksaa 5000euroa per myyty yksilö sanktiota, on firma kuin firma äkkiä nurin kunhan volyymia on tarpeeksi.
Ja joo, en edes yritä esittää ymmärtäväni pientä osaakaan noista sanktiomaksuista ja muista outouksista. Tiedän että niitä on, tiedän mitä autoalan julkaisuissa niistä on valiteltu ja mitä kaikkea "hauskaa" ne aiheuttaa.
Jos valmistajalla olisi rahaa "rajattomasti", olisi helposti voitu tehdä vaikka toisen maailmansodan aikaisen sukellusveneen replika renkailla, missä on kolmekymmentä V60-moottoria jotka polttaa bensaa sen 9000litraa minuutissa. Jos siis joku hullu haluaisi moista hirviötä.
Siitähän se kaikki loppujenlopuksi kuitenkin on kiinni:
Mitä ihmiset haluavat.
Nyt on saatu aikaiseksi tuote, jota varmasti haluaa moni. Ei siksi, että se olisi erityisesti erilainen vaan nimenomaan siksi, että se on hieno, riittävän tavanomainen premium-luokassa ja teknisesti hieno. Käsi sydämellä sanon, että jos tuo olisi nyt kaupan ja minulla olisi sitä pätäkkää, ostaisin tuon. En ostaisi 8C:tä tai 4C:tä tai muiden premikoiden tarjolla olevia rotjakkeita.
Jos otetaan vielä vanhoista malleista esimerkkiä: Todella moni tuntemani ihminen dissaa 156:sta, 159:iä, Giuliettaa ja MiToa ulkonäöllisesti. Melkein aina kommenttina on ollut jotain tyyliä "pitäs näyttää enemmän bemarilta/audilta/mersulta ni ois hieno". Itse tykkään kolmesta ensinmainitusta. Jos kahdeksan kymmenestä kuitenkin ajattelee kuten mainitsemani ihmisryhmä, ei auto myy - vaikka olisi miten loistava teknisesti tai tuntumaltaan. Jos kahdeksan kymmenestä ajattelee, että "ihan siisti, ei erikoinen" ja tekniikka kiehtoo -> kauppa käy.
Edelleen; ei tuo ole ruma. Ei tuo ole muodoton tai tyylitön. Tuo ei myöskään ole hyperauto, joten tuon ei PIDÄKÄÄN olla ihan hirmuisen erikoinen. Tyyliä ja eleganssia löytyy, olkoonkin samaa kuin muilla.
"Miksi korjata jotain, joka ei ole rikki?" - kun on toimiva tuote muilla, miksi tehdä täysin erilainen ja toivoa, että joku tykkää? Jos ei tykkää, merkki lakkaa olemasta. Yksinkertaisen karu totuus.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Ei se ruma ja tyylitön ole, mutta siinä ei ole maskin sydäntä lukuunottamatta mitään omaperäistä. Se on aika surullista maailman tyylikkäimpien (normaali)autojen perinteikkäältä valmistajalta.
Kontrasti sekä 156een että 159een on siis aika raju ja se paljastuu kyllä noista aiemmin linkatun topicin kommentoinneistakin. 159 oli tyrmäävä, vaikka siinä oli paljon sukunäköä 156een. 156n esittelyistä taas ei ole dokumentoitua muistikuvaa, mutta onhan tuota tullut aikoinaan kuolattua aika kunnolla ja design on kantanut kyllä vuodet komeasti.
Kontrasti sekä 156een että 159een on siis aika raju ja se paljastuu kyllä noista aiemmin linkatun topicin kommentoinneistakin. 159 oli tyrmäävä, vaikka siinä oli paljon sukunäköä 156een. 156n esittelyistä taas ei ole dokumentoitua muistikuvaa, mutta onhan tuota tullut aikoinaan kuolattua aika kunnolla ja design on kantanut kyllä vuodet komeasti.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Juu, kyllä 159 aika paljon yhtenäisemmmän vastaanoton sai. Toki kyllä sielläkin hurjimmat oli löytänyt sukunäköä BMWn ja Foorttiin. Kyllä Wekkuli, ja Alfista edellä puhuu asiaa. Nyt on skooppia, kanttia, muotoa joka suuntaan, ennen yksinkertainen sporttinen ulkomuoto. Eikö nuo konepellin ja lokasuojien aukot ole kenenkään muun mielestä vähän nolot.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Muuten; moni tuntuu pukeutuvan säkkiin ja tuhkaan sen suhteen miten Alfalla on mennyt viime vuosikymmeninä huonosti, mutta asian voi kyllä ihan perustellusti nähdä toisinkin päin. Alfa Romeo on merkkinä pysynyt hengissä huolimatta melkoisista laatumainesäröistä. Ja ansio kuuluu yksinään tyylikkyydelle ja omaperäisyydelle. Nyt kun se puoli on heitetty ikkunasta ulos, niin kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että laatu ja tekniikka on sitten kilpailijoiden tasolla, kun kerran tyylikin on kilpailijoiden tasolla (tai itse asiassa vähän alapuolella, niin kuin perässähiihtäjillä aina).
Kauppa tehdään sillä että erotutaan kilpailijoista ja tarjotaan jotain parempaa ja muista erottuvaa. Aiemmista malleista tiedetään, mikä oli paremmin, tästä Giuliasta ei ole vielä paljastunut kilpailijoista erottavaa tekijää. Aika näyttää.
Moni täällä vakuuttelee ostavansa Giulian (ainakin sitten kun halpoja käytettyjä on tarpeeksi), mutta ennen kuin halpoja käytettyjä on tarpeeksi, aika monen on ostettava tuo uutena ja jos vastakkain on vaikka 40 tonnia maksava kolmosbemari jolla on vankka maine, laatu ja tekniikka ja Alfa, joka on kirjoittamaton lehti ja josta ainakin saletisti tietää arvon sukeltavan lujempaa alaspäin, niin kuinka moni oikeasti sitten kaivaa saman verran kuvetta hieman arvoituksellisemman ja tuntemattomamman kopion saadakseen? Jää nähtäväksi.
On tietysti rohkeaa heittää noin selvä kaksintaisteluhanska bemarille, mutta muotoilulla tehdään joka ikiselle potentiaaliselle Giulian ostajalle selväksi, että haluamme sinun vertailevan tätä bemariin. Olikohan se ihan viisas vihje heittää ostajalle? Uuden auton hinta on iso raha ja moni sijoittaa sen mieluummin turvallisesti.
Ihan toista se on meillä parin tonnin saattohoitajilla/loppusijoitusinvestoijilla.
Kauppa tehdään sillä että erotutaan kilpailijoista ja tarjotaan jotain parempaa ja muista erottuvaa. Aiemmista malleista tiedetään, mikä oli paremmin, tästä Giuliasta ei ole vielä paljastunut kilpailijoista erottavaa tekijää. Aika näyttää.
Moni täällä vakuuttelee ostavansa Giulian (ainakin sitten kun halpoja käytettyjä on tarpeeksi), mutta ennen kuin halpoja käytettyjä on tarpeeksi, aika monen on ostettava tuo uutena ja jos vastakkain on vaikka 40 tonnia maksava kolmosbemari jolla on vankka maine, laatu ja tekniikka ja Alfa, joka on kirjoittamaton lehti ja josta ainakin saletisti tietää arvon sukeltavan lujempaa alaspäin, niin kuinka moni oikeasti sitten kaivaa saman verran kuvetta hieman arvoituksellisemman ja tuntemattomamman kopion saadakseen? Jää nähtäväksi.
On tietysti rohkeaa heittää noin selvä kaksintaisteluhanska bemarille, mutta muotoilulla tehdään joka ikiselle potentiaaliselle Giulian ostajalle selväksi, että haluamme sinun vertailevan tätä bemariin. Olikohan se ihan viisas vihje heittää ostajalle? Uuden auton hinta on iso raha ja moni sijoittaa sen mieluummin turvallisesti.
Ihan toista se on meillä parin tonnin saattohoitajilla/loppusijoitusinvestoijilla.
Viimeksi muokannut wekkuli, 25 Kesä 2015, 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Tuskinpa niitä aukkoja löytyy niistä tavallisten taatelinpolkijoiden versioista. Kun taas ne jotka tuon 500+ hp raketin ostaa, todennäköisesti pitävät niistä, ja saattaapa ne olla siinä ihan syystäkin juuri tuossa QV-mallissa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
mitä tulee siihen että pitäisi olla jatkumoa 156 -> 159 -> giulia, niin mites toi 155 sopii muotoilultaan tuonna 156 eteen? Ei mitenkään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
En itsekään panisi pahakseni jos uusi Giulia kumartaisi myös menneille vuosikymmenille. Nyt viittaukset jäävät scudettoon, upotettuihin nopeus- ja kierrosmittareihin tuubeissaan ja rattiin. Omana huomiona kyljelle jatkuvat perävalot ja c-pilarin nousukulma viittaisivat GT:hen vai varaanko ajan optikolta? Nyt auto on hieman liiankin historiaton muotokieleltään.
Viimeksi muokannut Raimo Miettinen, 25 Kesä 2015, 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Epäilen kyllä, että QV mallin hinta menee 140-150 K€ luokkaan, koska BMW M3 on tehoiltaan pienempi ja taatusti kulutukseltaan pienempi.
Ehkä lähin vertailu olisi Jaguar F-type, siinä on 550 hv ja veroakin jo 70K€. Ja kokonaishinta on luokkaa 170K€.
Ja kyllä siitä Ferrari moottorista jotain lisämaksua maksetaan,.
Ghiblinkin hinta on saatu Suomessa huomattavan ylös, vaikka se muualla on Jaguar XF:n luokassa.
Ja menihän 4C:n hinta myös tähtitieteelliseen kategoriaan Suomessa.
Perusautojen hinnat on pakko jäädä alle 40K€.
Jossain huhuttiin, että moottorit olisivat olleet kokonaan uusia, joten ei vanhoja, paljon kuluttavia ja tehoiltaa pieniä moottoreita, grazie.
Ehkä lähin vertailu olisi Jaguar F-type, siinä on 550 hv ja veroakin jo 70K€. Ja kokonaishinta on luokkaa 170K€.
Ja kyllä siitä Ferrari moottorista jotain lisämaksua maksetaan,.
Ghiblinkin hinta on saatu Suomessa huomattavan ylös, vaikka se muualla on Jaguar XF:n luokassa.
Ja menihän 4C:n hinta myös tähtitieteelliseen kategoriaan Suomessa.
Perusautojen hinnat on pakko jäädä alle 40K€.
Jossain huhuttiin, että moottorit olisivat olleet kokonaan uusia, joten ei vanhoja, paljon kuluttavia ja tehoiltaa pieniä moottoreita, grazie.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Wekkulille ISO hanska hyvistä analysoitavista kirjoituksista.
Voisin itse allekirjoittaa sinun näkemykset 100% (paljon samoja pointteja heittelin tuolla aikaisemmin useassa pätkässä).
Nyt tosiaan peli on pelattu niin, että vedätkö varman päälle ja ostat sen 45 tonnin bemarin vai otat riskin ja laitat saman rahan Giuliaan joka yrittää näyttää bemulta.
Omaa rahaa jos pelissä niin viiden vuoden kuluttua bemarista saa ehkä 25 tonnia ja alfasta 15 tonttua.
Ja tekniikalla kun nyt on lähdetty kilpailemaan niin vaikeaa tulee olemaan BMW tuolla saralla haastaa/voittaa.
En tiedä onko tuo Giulia tehty nuoremmalle sukupolvelle mutta oma rakkauteni Alfoihin sai kyllä alkunsa kauniista, elegantista, aikaa kestävästä muotoilusta... Nyt kun tuota luomusta katsoo niin ollaan samalla viivalla saksalaisten, Kian, Nissanin ym kanssa...
Toivottavasti oma mielipiteeni muuttuu mutta kyllä nyt on design kilpailu kääntynyt kilpailuksi hevosvoimista...
Voi kun toivoisin että silmä tuohon tottuisi mutta kyllä nyt on vaikeaa...
Voisin itse allekirjoittaa sinun näkemykset 100% (paljon samoja pointteja heittelin tuolla aikaisemmin useassa pätkässä).
Nyt tosiaan peli on pelattu niin, että vedätkö varman päälle ja ostat sen 45 tonnin bemarin vai otat riskin ja laitat saman rahan Giuliaan joka yrittää näyttää bemulta.
Omaa rahaa jos pelissä niin viiden vuoden kuluttua bemarista saa ehkä 25 tonnia ja alfasta 15 tonttua.
Ja tekniikalla kun nyt on lähdetty kilpailemaan niin vaikeaa tulee olemaan BMW tuolla saralla haastaa/voittaa.
En tiedä onko tuo Giulia tehty nuoremmalle sukupolvelle mutta oma rakkauteni Alfoihin sai kyllä alkunsa kauniista, elegantista, aikaa kestävästä muotoilusta... Nyt kun tuota luomusta katsoo niin ollaan samalla viivalla saksalaisten, Kian, Nissanin ym kanssa...
Toivottavasti oma mielipiteeni muuttuu mutta kyllä nyt on design kilpailu kääntynyt kilpailuksi hevosvoimista...
Voi kun toivoisin että silmä tuohon tottuisi mutta kyllä nyt on vaikeaa...
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^^Sitten käsi sydämellä: Kun näistä kaikista samannäköisesti sedaneista pitäisi valita se oma, niin mikä merkki siinä keulalla komeilisi?
Tähän ei muuten kukaan tainnut vastata mitään...?
Ps otan pari kolme bisseä ja katson jos sitten Giuliakin kaunistuisi...
Pss... Kyllä se kaikesta huolimatta pitää Giulia ostaa käytettynä!!!!
^^Sitten käsi sydämellä: Kun näistä kaikista samannäköisesti sedaneista pitäisi valita se oma, niin mikä merkki siinä keulalla komeilisi?
Tähän ei muuten kukaan tainnut vastata mitään...?
Ps otan pari kolme bisseä ja katson jos sitten Giuliakin kaunistuisi...
Pss... Kyllä se kaikesta huolimatta pitää Giulia ostaa käytettynä!!!!
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Erittäin hyvin sanottu.wekkuli kirjoitti:Ei se ruma ja tyylitön ole, mutta siinä ei ole maskin sydäntä lukuunottamatta mitään omaperäistä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
melkoista itkua muutamilta nimimerkeiltä.. asia varmaan alkaa olla jo kaikille selvä joten josko se samantoistaminen jäisi jo pikkuhiljaa..
gallup kertoo kuitenkin todellisen tilanteen foorumilaisten mielipiteestä uutukaisen suhteen.
Hiano!......................64% 64% [ 133 ] x
Pettymys..................13% 13% [ 28 ]
Jotakin siltä väliltä....23% 23% [ 48 ]
gallup kertoo kuitenkin todellisen tilanteen foorumilaisten mielipiteestä uutukaisen suhteen.
Hiano!......................64% 64% [ 133 ] x
Pettymys..................13% 13% [ 28 ]
Jotakin siltä väliltä....23% 23% [ 48 ]
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Eihän Alfa siihen kaadu ja hautaudu jos muotoilussa olisikin lainailtu kovilta kilpailijoilta. Rumaksi auto ei silti muutu. Omaan silmään tuo näyttäisi ehdottomasti parhaimmalta nykymallistossa tai ainakin heti 4C:n jälkeen. Giuliettassa on omat heikkoutensa mm. etuvalot. ja kokonaisuudessaan uusi Giulia on paljon kauniimpi. Silti purnaus Giuliettasta on laantunut eikä tuhkaa ripotella harteille. Mito on kyllä omannäköinen ihan kivalla tavalla.
Itsekin tässä toistan vain itseäni, mutta annetaan keskustelun nyt käydä, kun kerrankin on uutta mallia tarjolla.
Itsekin tässä toistan vain itseäni, mutta annetaan keskustelun nyt käydä, kun kerrankin on uutta mallia tarjolla.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Näin on, täytyy laittaa taustakuvaksi työpöydälle ja totutella. Mukavasti ollu säpinää foorumilla nyt.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Onhan uusi Giulia ulkonäöltään taas noita onnistuneita Alfoja. Aina välillä kaikilla valmistajilla tuntuu tulevan pieniä huteja.
MiTo ja Giulietta (tämä etuvetoinen) ovat todella epäonnistuneita. Samoin preFL 166.
Historissa sitten löytyy epäonnistuneita enemmänkin: Alfasud, Berlina, Giulia, 90 jotka ovat aika kolhoja. Eikä 147, vanha Giulietta ja Alfetta sedankaan mitään kaunottaria ole.
156 ja 159 sitten ovatkin todellisia mestariteoksia! Saati sitten Sprint, Bertone GT, Alfetta GT ja liuta harvinaisempi malleja esim. Junior Zagato.
Noh, mielipidekysymyksiähän nämä kaikki ovat ja hyvä niin.
Mutta takavetoisen paluu, se on se juttu
MiTo ja Giulietta (tämä etuvetoinen) ovat todella epäonnistuneita. Samoin preFL 166.
Historissa sitten löytyy epäonnistuneita enemmänkin: Alfasud, Berlina, Giulia, 90 jotka ovat aika kolhoja. Eikä 147, vanha Giulietta ja Alfetta sedankaan mitään kaunottaria ole.
156 ja 159 sitten ovatkin todellisia mestariteoksia! Saati sitten Sprint, Bertone GT, Alfetta GT ja liuta harvinaisempi malleja esim. Junior Zagato.
Noh, mielipidekysymyksiähän nämä kaikki ovat ja hyvä niin.
Mutta takavetoisen paluu, se on se juttu
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
raimo: no kyllä tässä tapauksessa itselle merkkaa enemmän tekniikkapuoli kuin ulkonäkö, silti ihan kivanäköinen omaan silmään ja tuollainen tulee joskus dieselinä pihassa seisomaan, mutta sen näistä eräiden kommenteista huomaa että taisi olla odotukset ihan liian korkealla..
kun ei odottele liikoja niin ei tarvii pettyäkkään ja kyllähän tässä on kuitenkin laitettu "vanhat" perinteet kunniaan mitä ei voi sanoa etuvetoisista malleista joita on pääasiassa suollettu pihalle fiatin omistajuuden aikana, omaperäistä muotoilua on kyllä ollut mutta etuvetoisuus on aina tökkinyt ja penarin hankinta on ollut useasti aika lähellä.
onneksi nyt tulee sitä AITOA alfaa ja paluu juurille on aika selvä, hyvä että FCA:ssa on tämä sisäistetty.
ei se setä sergio nyt ihan turha jätkä tainnut ollakkaan..
kun ei odottele liikoja niin ei tarvii pettyäkkään ja kyllähän tässä on kuitenkin laitettu "vanhat" perinteet kunniaan mitä ei voi sanoa etuvetoisista malleista joita on pääasiassa suollettu pihalle fiatin omistajuuden aikana, omaperäistä muotoilua on kyllä ollut mutta etuvetoisuus on aina tökkinyt ja penarin hankinta on ollut useasti aika lähellä.
onneksi nyt tulee sitä AITOA alfaa ja paluu juurille on aika selvä, hyvä että FCA:ssa on tämä sisäistetty.
ei se setä sergio nyt ihan turha jätkä tainnut ollakkaan..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
no ei tuo nyt ainakaan huonompaan suuntaan mene..
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Nyt kun on duunissa ja kotona lueskellut aiheesta ja fiilistellyt kuvia, niin onhan tuo pirssi ihan suloinen. Vaikka autossa on kieltämättä sellaista huvittavaa saksalaista macholarppia, ei kokonaisuus kuitenkaan kaadu naurettavuuden puolelle, vaan lopputulos on - Matti Vanhasta lainatakseni - omalla tavallaan hieno.
Vaimo tuosta heitti, että nokka näyttää ihan ranskanbuldoggilta - ja onhan siinä jotain samaa kieltämättä.
Vaimo tuosta heitti, että nokka näyttää ihan ranskanbuldoggilta - ja onhan siinä jotain samaa kieltämättä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Kaikki neljä (155, 156, 159 ja Giulia) ja myös 75 viidentenä kuitenkin vahvoja oman aikakautensa edustajia, joista 156 tekee piristävän poikkeuksen ollessaan sopivasti aikaansa edellä ja hienosti on myös 159 kestänyt aikaa kuluneet 10 vuotta, mutta kyllähän uusi Giulia pyyhkäisee kerralla tähän päivään. Nyt kun uutukaisen muotoihin on päivän ajan tottunut, kuten jo aikaisemminkin totesin, alkaa silmä hyväksymään paremmin ja mitä tarkemmin tätä vertailee esim. 3-sarjan bemarin kanssa, niin ei se ihan oikeasti niin paljon bemarilta näytäkään, vaikka joitain elementtejä koriin on väkisinkin siirtynyt halutuista ratkaisuista (takaveto, 50-50 jne.) johtuen.
Annan siis autolle ja sen lopulta kuitenkin toimivalle ulkoasulle mahdollisuuden esittäen silti huoleni liiallisesta kliinisydestä ja sen mahdollisesti mukanaan viemästä sielusta ja sydämestä, jotka meille kuitenkin ovat aina olleet tärkeitä. Setä Marchionne ryhmineen on saanut hienon auton aikaiseksi, mutta toivon todella, ettei tuo sielu ole unohtunut markkinavoimien jyllätessä.
Tuolla 159:n esittelyketjussa totesin haluavani sellaisen, kun rikastun. Siitä on jo kymmenen vuotta, enkä siis ole vieläkään rikastunut, mutta toisaalta en ole enää vähään hetkeen ollut ollenkaan varma, haluaisinko edes 159:iä. Tämä Giulia kuitenkin pääsee alun pienistä suojamuureista huolimatta 'tahdon'-listalle. Koska lie se päivä koittaa, että haluaminen olisi realismia
Annan siis autolle ja sen lopulta kuitenkin toimivalle ulkoasulle mahdollisuuden esittäen silti huoleni liiallisesta kliinisydestä ja sen mahdollisesti mukanaan viemästä sielusta ja sydämestä, jotka meille kuitenkin ovat aina olleet tärkeitä. Setä Marchionne ryhmineen on saanut hienon auton aikaiseksi, mutta toivon todella, ettei tuo sielu ole unohtunut markkinavoimien jyllätessä.
Tuolla 159:n esittelyketjussa totesin haluavani sellaisen, kun rikastun. Siitä on jo kymmenen vuotta, enkä siis ole vieläkään rikastunut, mutta toisaalta en ole enää vähään hetkeen ollut ollenkaan varma, haluaisinko edes 159:iä. Tämä Giulia kuitenkin pääsee alun pienistä suojamuureista huolimatta 'tahdon'-listalle. Koska lie se päivä koittaa, että haluaminen olisi realismia
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Siinä jknracing laittoki jo evoluutiota, tein tossa tylsyyteeni kans erään kuvan siihen liittyen, mukana myös BMW ja MB verrattavaks:
Vuosiluvut wikipediasta joten ei välttämättä 100% oikeita. Ja siellä on kuvien saatavuudesta riippuen karvalakkimallia ja tehomallia sekasin..
Täyskokoisena: Tuosta
Vuosiluvut wikipediasta joten ei välttämättä 100% oikeita. Ja siellä on kuvien saatavuudesta riippuen karvalakkimallia ja tehomallia sekasin..
Täyskokoisena: Tuosta
Viimeksi muokannut Macela, 26 Kesä 2015, 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
159 ja Giuliaa verrattaessa on myös hyvä muistaa, että esittelyiden välillä on vierähtänyt melkein 10 vuotta.
Jos 159 olisi nähnyt radikaalimman faceliftin tai Giulua olisi ilmestynyt 4-5 vuotta sitten, olisi todennäköisesti sukunäköä enemmän 159:iin.
Hieno tuo MB/Alfa/BMW vuosivertailu. Kyllä Alfa sieltä selkeästi erottuu muista lähtien 156-mallista, eikä mielestäni tuossa kuvassa Giulia tee poikkeusta.
Joskin 159 on kyllä ihan eri planeetalta verrattuna aikansa MB/BMW malleihin.
Jos 159 olisi nähnyt radikaalimman faceliftin tai Giulua olisi ilmestynyt 4-5 vuotta sitten, olisi todennäköisesti sukunäköä enemmän 159:iin.
Hieno tuo MB/Alfa/BMW vuosivertailu. Kyllä Alfa sieltä selkeästi erottuu muista lähtien 156-mallista, eikä mielestäni tuossa kuvassa Giulia tee poikkeusta.
Joskin 159 on kyllä ihan eri planeetalta verrattuna aikansa MB/BMW malleihin.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Putkimaiset mittaristot on selkeästi kopioitu uudesta Avesiksesta...
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Hauska toi evoluutio rinnakkain... Hämmentävästi sieltä omaan silmään ykkösenä hyppää E30 kolmossarjalainen. Jos jostain löytäis räpeltämättömän hyväkuntoisen, ottaisin!
EDIT: nonni, tää hyppäs uudelle sivulle ja teksti aukee vielä tavanomaistakin vaikeemmin... Höh.
EDIT: nonni, tää hyppäs uudelle sivulle ja teksti aukee vielä tavanomaistakin vaikeemmin... Höh.