Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
No nyt kun ensimmäinen tunneaalto on taputeltu ja pulssi tasaantunut voisin vaihtaa ääneni Hiano -> Jotain siltä väliltä. Liian germaaninen, liian agressiivinen, missä eleganssi? Uutta ostajakuntaa kosiskellaan selkeästi ja eihän se huono asia ole sekään toki. Saattaa olla että tämä QV on tarkoituksen mukaisesti vedetty yliagressiiviseksi. Ehkä Giulian kohdalla karvalakkimalli on se nätimpi vaihtoehto. Saisko TI-version kiitos?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Ei taida Italian pojat olla mukana "sopimuksessa", jossa huippunopeus olisi rajattu 250km/h. Ohjaamo näyttää kyllä hyvältä, vaikka sieltäkin tietty herkkyys puuttuu. Tuon ongelman veikkaan olevan korjattavissa kansanmalleihin saataville tulevilla materiaali- ja sävyvalinnoilla. Nythän kaikki kuvat sisältä ja ulkoa ovat olleet QV:sta, jonka ainoa tarkoitus on olla sporttinen ja viime aikoina se sporttisuus on yhdistetty (valitettavasti) siihen, miltä Bemarit ja jopa Skodatkin ovat autotoimittajien mielestä sisältä näyttäneet.
Kyllä tällä entistä selkeämmin ja puhtaasti valtasuoneen yritetään iskeä perusmateriaaleilla ja halukkaat saavat, toivottavasti, valita sofistikoituneempia materiaaleja optiolistalta.
Kyllä tällä entistä selkeämmin ja puhtaasti valtasuoneen yritetään iskeä perusmateriaaleilla ja halukkaat saavat, toivottavasti, valita sofistikoituneempia materiaaleja optiolistalta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
QV:lle tunnusomaisesti punaiset tikkaukset. Ei siis pelkästään lainattua, vaan myös puhdasta historiaa.Macela kirjoitti:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^^
Onhan 156 GTA:ssäkin mittari 300km/h asti, mut silti huiput 250km/h
Onhan 156 GTA:ssäkin mittari 300km/h asti, mut silti huiput 250km/h
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^ Jaa että rajoitettu.. Vai loppuuko voima vaan sopivasti siinä kohtaa?
Toivottavasti joitain malleja saa sitten myös tämänkaltaisilla penkeillä:
Ei kovin monessa autossa ole hienompia ollut, ainakaan samassa luokassa.. jos yhdessäkään.
Vähän näyttää Toyotilta noi Giulian penkit, vai näyttääkö vaan koska ei aito. Muuten kyllä hieno, ja etenkin ratista tykkään.. todella houkutteleva.
Toivottavasti joitain malleja saa sitten myös tämänkaltaisilla penkeillä:
Ei kovin monessa autossa ole hienompia ollut, ainakaan samassa luokassa.. jos yhdessäkään.
Vähän näyttää Toyotilta noi Giulian penkit, vai näyttääkö vaan koska ei aito. Muuten kyllä hieno, ja etenkin ratista tykkään.. todella houkutteleva.
Noni
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Sisäkuva näyttää oikein hyvältä.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Olisipa tuo iso punainen nappi ratissa viimeinkin se vakkarin paussinappi...
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^^Max Headroom avatar saa hyvälle mielelle.
Mutta asiaan. Sisusta jatkaa samaa agressiivista linjaa ulkokuoren kanssa. Tykkään siitäkin. Eurojaska vetämään...
Mutta asiaan. Sisusta jatkaa samaa agressiivista linjaa ulkokuoren kanssa. Tykkään siitäkin. Eurojaska vetämään...
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Sisäkuvasta vois päätellä jos ei oo renderöinti yms:
- kiertää 7000 paikkeille
- keskinopeus 183 ja kulutus 8,2l/100; ei paha
- ratti kestää hyvin kulutusta (matkamittarissa 75000km)
- kiertää 7000 paikkeille
- keskinopeus 183 ja kulutus 8,2l/100; ei paha
- ratti kestää hyvin kulutusta (matkamittarissa 75000km)
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Alfa Giulia QV: 2.99 kg/hp (6.59 lbs/hp)
Charger Hellcat 2.93 kg/hp (6.45 lbs/hp)
Charger Hellcat 2.93 kg/hp (6.45 lbs/hp)
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Alfaownerilla (jonki linkin takana) oli notta late next year us-markkinoille. Joskus -17 kesällä tääl pohjolassa? No eipä täs muutoinkaan uusia kulkineita osteta...
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Ei sitten ihan heti myyntiin täällä... Näinköhän saan venytettyä 166 omistajuuden tuonne asti. Ei siten, etten uskoisi että Alfa kestää. Vaan todennäköisesti jossain vaiheessa vaihdan sen vahingossa! Ja sitten mulla on velkainen Giulietta TCT, josta ei saa vaihdossa ees jäännösvelkaa enkä voi ees harkita Giuliaa... Paskat sentään - noin siinä käy, tiedän jo nyt! Tarvinnee huomenna ulkoiluttaa 166:sta. Kun sillä ajaa, ei tee mieli vaihtaa. Tai sitä katsoo ni ei tee mieli vaihtaa. Käynpäs vaikka urheiluautoaamiaisella piipahtamassa, kun sellanen aamulla on... Jauhan siellä Giuliasta!
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Aika erilaisia kuvia ja arvioita autosta tosiaan ollut. Itsekin ollut kriittinen mitä, ja edes jos, tulee. Onhan toi sivusta aika M3, mutta taas kyllä tämän QV version keula on hieno, ei voi erehtyä taustapeilistä katsoessa mikä auto lähestyy. Kaikki tällä foorumilla varmasti toivoo nyt nousua Alfalle ja toivotaan että ne hinnat alkaen mallit olisivat sopivia ja myös että linjat niissäkin säilyisi lähellä tätä. Vähän mietityttää se, että jos ajatus myydä 150.000 autoa pelkästään Atlantin toisella puolella niin onko tämä automalli = keskikoon sedan se, vaan tosiaan tarvitaan siellä sitä isoa SUV tyyppistä autoa, ja milloin se tulee.. jossain kuvissa näkyi että esittelyssä olisi näytetty myös tulevien mallien suunnitelmia, mutta onko ne jossain nähtävissä?
Positiivisesti eteenpäin ja toivotaan että myös n 200 hepon versio sisältäisi samoja linjoja, tai myös vaikka optioina saada tuo keulaversion jne (kuten vaikka saa mersuun AMG koripaketin...)
Positiivisesti eteenpäin ja toivotaan että myös n 200 hepon versio sisältäisi samoja linjoja, tai myös vaikka optioina saada tuo keulaversion jne (kuten vaikka saa mersuun AMG koripaketin...)
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Giulia QV kilpailee kuitenkin M3:sta vastaan että ei se hinta voi kauhean kuuhun mennä, katsokaa vaan niitä M3-hintoja. Ferrari ja Maserati on mainittu koska nyt tarvitaan merkille imua, Fiat ei sitä ole, sen vuoksi "skunkworks" ala Lockheed Martin design. "Siviiliversio" Giuliasta voi olla vaikka kuinka elegantti, tämä oli Alfa Motorsporttia ja shokkia mitä oli kaivattu takaisin siihen mistä se lähti, vähän viimeisen päälle tekniikkaa sinne kauneuden alle ja miten niitä nopeita autoja suunnitellaan.
Varmaan muutamalle Ferrarin seniorille pitää nostaa hattua että prioriteetit laitettiin järjestykseen vihdoinkin suunnittelussa, toivon myös kovasti vihdoinkin että niitä autoja osataan rakentaa laadukkaasti.
Varmaan muutamalle Ferrarin seniorille pitää nostaa hattua että prioriteetit laitettiin järjestykseen vihdoinkin suunnittelussa, toivon myös kovasti vihdoinkin että niitä autoja osataan rakentaa laadukkaasti.
Viimeksi muokannut Bramage, 26 Kesä 2015, 21:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
jamie kirjoitti:Kaverit ovat siellä Italiassa mukana seuraamassa Giulian julkistus tilaisuutta.
Mutta yksi kysymys Giuliaan liittyen - miksi tuo bensatankin korkki on sijoitettu kuljettajan puolelle ? Eikös se ole perinteisesti ollut japanilaisten autojen ominaisuus ?
https://goo.gl/photos/u9EDSKbMrcWKT3sLA
jenkeissä ilmeisesti on monessa kuljettajan puolelle, mitään täysin selvää vastausta tuohon ei taida olla millä puolella se on, Maserati Ghiblissä/Quottroportessa näyttäisi myös olevan kuljettajan puolella, liittyisikö jotenkin tuohon että on USAn markkinoille targetoitu. Paljonkohan tuo paino oikeasti on kun lukee remarkably lower than 3kg/hp eli huomattavasti alhaisempi kuin 3kg / hv?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Pari viestiä ylempänä on sanottu 2,99kg/hp. Tiedä sitten onko virallista tietoa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- atti
- Viestit: 134
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Ihan kuin olisi tarttunut jossain korvaan maininta että mikään variantti Giuliasta ei tule painamaan yli 1500kg. Eli ei myöskään nelivetoiset, karvalakkimallin versiot painavimmalla diesel-koneella. Tuolla skenariolla QV-versio tulee olemaan todennäköisesti enemmän kuin kilon alle 1500kg. Tietenkin saapasmaassa on hieman oma tapa punnita autoja, mutta jos siihen ei puututa
Voi olla että tämä on vain omaan henkilökohtaista fantasiaani
Voi olla että tämä on vain omaan henkilökohtaista fantasiaani
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
ei lue ainakaan alfan sivuilla tuollaista arvoaAlbertolli kirjoitti:Pari viestiä ylempänä on sanottu 2,99kg/hp. Tiedä sitten onko virallista tietoa.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Esittelytilaisuuden videoscreenillä luki 2,99 kg/hp
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 24 Kesä 2015, 17:14
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Wester on sanonut, että tulevia autoja (Giulia on eka kahdeksasta, eli 7 uutta tulossa) ohjaa 5 pääperiaatetta:
"Alfa plans to sell the new models on their driving purity, character, charm, emotion and style under a new strapline ‘'la meccanica delle emozioni’, translating as ‘the mechanics of emotion'. Each will be built to meet a five-point criteria: innovative engines, 50/50 weight distribution, advanced technical solutions, best-in-class power-to-weight ratios, and distinctive Italian design."
Sen lisäksi hän sanoo:
"Wester is under no illusions about the challenge. “We’re living in a world of fierce competition,” he said. “What is absolutely clear is that every car must be significantly better than the target competitors.”"
Jos puheet pitävät paikkansa, odotettavissa on mielenkiintoisia autoja. Mielestäni alku antaa luvan odottaa hyvää.
"Alfa plans to sell the new models on their driving purity, character, charm, emotion and style under a new strapline ‘'la meccanica delle emozioni’, translating as ‘the mechanics of emotion'. Each will be built to meet a five-point criteria: innovative engines, 50/50 weight distribution, advanced technical solutions, best-in-class power-to-weight ratios, and distinctive Italian design."
Sen lisäksi hän sanoo:
"Wester is under no illusions about the challenge. “We’re living in a world of fierce competition,” he said. “What is absolutely clear is that every car must be significantly better than the target competitors.”"
Jos puheet pitävät paikkansa, odotettavissa on mielenkiintoisia autoja. Mielestäni alku antaa luvan odottaa hyvää.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^ Huhhuh, jos tosiaan on menty sanoista tekoihin niin on kyllä mielenkiintoisia malleja luvassa, tietää ainakin sitten mikä auto on seuraavaksi hankinnassa kun vaihdon aika tulee...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Mä alan vissiin olla liian vanha,kun musta näyttää siltä kun keulan ja perän muotoilusta olis päässy vastaamaan tuuninkivesselit uretaanin ja kanaverkon kanssa ja pisteeks iin päälle ämpärimuoviset ritilät jokaiseen aukkoon. Sama linja tuntuu olevan merkistä riippumatta.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Mielelläni näkisin yhden niistä joka olis vaikka tällänen:kerranjokin kirjoitti:Wester on sanonut, että tulevia autoja (Giulia on eka kahdeksasta, eli 7 uutta tulossa)
Jos puheet pitävät paikkansa, odotettavissa on mielenkiintoisia autoja. Mielestäni alku antaa luvan odottaa hyvää.
Otetaan 156 GTA kori , yhdistettynä joko 159 tai Breran keulaan,Busso pitkittäin nokalla ja voimansiirtolinja + sisusta uudesta Giuliasta. Nimeksi sitten vaikka historiasta ammentava SPRINT junior.
Viimeksi muokannut Stiletto, 27 Kesä 2015, 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
kerranjokin kirjoitti:Each will be built to meet a five-point criteria: innovative engines, 50/50 weight distribution, advanced technical solutions, best-in-class power-to-weight ratios
Tämän täytyy olla konsernin todellisillta autoinsinööriosaajilta eli Ferrarilta kotoisin, muuten tämä olisi tehty jo kymmeniä vuosia sitten. Best-in-class tehopaino ei toteutunut 159:ssä, jonkun panos puuttui ja pahasti.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
156 tuntuu olevan pop vieläkin ja miksipä ei, mutta jos ei oteta enää sitä kun vuosi on 2015 ja Alfa on pelastamista vajaa, 156:n ei riittänyt.Stiletto kirjoitti:Mielelläni näkisin yhden niistä joka olis vaikka tällänen:kerranjokin kirjoitti:Wester on sanonut, että tulevia autoja (Giulia on eka kahdeksasta, eli 7 uutta tulossa)
Jos puheet pitävät paikkansa, odotettavissa on mielenkiintoisia autoja. Mielestäni alku antaa luvan odottaa hyvää.
Otetaan 156 GTA kori , yhdistettynä joko 159 tai Breran keulaan,Busso pitkittäin nokalla ja voimansiirtolinja + sisusta uudesta Giuliasta. Nimeksi sitten vaikka historiasta ammentava SPRINT junior.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Ehkä englanninkielisestä tekstistä ymmärrettiin vain sana weight ja pyrittiin tekemään autosta mahdollisimman painava?Bramage kirjoitti:
Tämän täytyy olla konsernin todellisillta autoinsinööriosaajilta eli Ferrarilta kotoisin, muuten tämä olisi tehty jo kymmeniä vuosia sitten. Best-in-class tehopaino ei toteutunut 159:ssä, jonkun panos puuttui ja pahasti.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Olet. Silti ne ritilät ABC:llä jaksaa puhututtaa, vaikka kuinka pienessä Alfassa olisivat, ei ole muilla edes ämpärimuovista. Tuon ärjyn Giulian jälkeen ne ämpärimuovitkin saavat vihdoinkin jotain tuoretta backuppia.Vito kirjoitti:Mä alan vissiin olla liian vanha,kun musta näyttää siltä kun keulan ja perän muotoilusta olis päässy vastaamaan tuuninkivesselit uretaanin ja kanaverkon kanssa ja pisteeks iin päälle ämpärimuoviset ritilät jokaiseen aukkoon. Sama linja tuntuu olevan merkistä riippumatta.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Epäilen että siellä oli liian vähän resursseja, jep 159 kiertojäykkyys pätki Ferrarin malleja mutta joku unohti että eihän se tankki minnekään kulje niillä moottoreilla, aivan etana mutta hienon näköinen. Nyt on hyvä meininki auton suunnittelussa, mahdollisimman kevyttä, takavetoa, ajettavuutta, 50/50 painojakaumaa ja moottorivalikoimaa riittää koska auto on kevyt. Ei ole rakettitiedettä.Vittorio Jano kirjoitti:Ehkä englanninkielisestä tekstistä ymmärrettiin vain sana weight ja pyrittiin tekemään autosta mahdollisimman painava?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
On kyllä maukas sisusta! Näyttää jopa laadukkaalta. Kuljettaja istuu sopivasti syvällä kuten ajajan autoissa pitääkin. Hanttarin puoli on samaan aikaan kevyt ja kaunis, kun taas monessa autossa ko. alue on raskas ja hassun tyhjää. Mittaristo, ilmansuuttimet ja info/mediaruutu istuvat upeasti. Itse asiassa tykkään todella paljon sisustasta!Macela kirjoitti:Ei tätä ole vielä linkattu?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
"All our engines will be new and just for Alfa, though they will be made in the same factory as others [other Fiat and Chrysler Group engines] so they do share some basic engine dimensions."lerppu kirjoitti:"Base model 1400 kg"
http://www.topgear.com/uk/car-news/alfa ... 2015-06-25
Eli ei tulisi mitään konsernimoottoreita? Miten tuokin pitäisi ymmärtää?
"The current FWD Giulietta will be replaced, and that too will be on the same rear-drive/AWD architecture as the Giulia and others. "
No jopas. Tämä jos mikä on kumarrus historiaan.
"Hybrids aren't on the immediate roadmap."
Jollain aikataululla myös Alfan pitää astua hybridien/sähköautojen maailmaan.
Puheiden tasolla edessä olisi kaunis tulevaisuus ja entisen loiston palauttaminen. Giulua on onneksi ensimmäinen teko monien tyhjien lupausten jälkeen. Katsotaan kuinka moni Westerin lupauksista toteutuu aikanaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Näitä myyttejä todellisista osaajista esiintyy aina sen mukaan, mikä "osasto" kulloinkin on muodissa. Ferraria ei voi moittia siitä etteivätkö he olisi saaneet pakkaa kasaan tuotteensa kanssa, mutta tekniikan eturintamassa ollaan koko ajan helisemässä.Bramage kirjoitti:Tämän täytyy olla konsernin todellisillta autoinsinööriosaajilta eli Ferrarilta kotoisin, muuten tämä olisi tehty jo kymmeniä vuosia sitten. Best-in-class tehopaino ei toteutunut 159:ssä, jonkun panos puuttui ja pahasti.
Alfan porukoissa on ollut takuulla osaamista, koska he ovat osanneet tehdä viime vuosien Alfoja surkealla budjetilla ja paskoista palikoista. Eihän niissä kaikki ole mennyt nappiin, mutta luonnetta on riittänyt!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
156 itseasiassa nosti suosta hetkeksi ja tehtiin myös niin paljon ns. puhtaalta pöydältä, kuin silloin mahdollista. Myös tekniikka oli erittäin tärkeässä roolissa. Siksi varmaankin 156 on edelleen pop, eikä sen merkitystä voi aliarvioida. Alfa Romeo oli ihan kivillä ennen pop-malliaan ja sittemmin sen jälkeen. Kyllä uudessa Kiulussa kieltämättä samaa meininkiä on, ehkä jopa parempaa, kun otetaan huomioon luvatut muut mallit.Bramage kirjoitti:156 tuntuu olevan pop vieläkin ja miksipä ei, mutta jos ei oteta enää sitä kun vuosi on 2015 ja Alfa on pelastamista vajaa, 156:n ei riittänyt.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Kun lueskelee isojen autotehtaiden CEO:ieden kommentteja liittyen teknologian jo näkyvään ja kuluttajakaupan tulevaan muutokseen, tuntuu siltä, että noi harmaat pantterit ei tunnu uskovan, että yksikään taho voisi tehdä autotehtaille sitä, mikä kohtasi musiikkiteollisuutta. Nytkin Alfan suunnitelmissa on myydä 400 000 autoa n. vuonna 2018 pitkälti ihan sillä olettamuksella, että markkinoilta löytyy riittävästi (romanttista) halua omistaa AR. Itselläni on kyllä sellainen kutina/toive, että esim. sähköautojen kehitys aikavälillä 2016-2020 tulee olemaan nostamaan kuluttajien kiinnostusta enemmän kuin yhden historiallisen automerkin herättämä nostalgia- tms. kiima.Raimo Miettinen kirjoitti:lerppu kirjoitti:
"Hybrids aren't on the immediate roadmap."
Jollain aikataululla myös Alfan pitää astua hybridien/sähköautojen maailmaan.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^ Uhka on paljon perustavamman laatuinen. Isoissa kaupungeissa, missä joukkoliikenne toimii, kaikki eivät enää hanki autoa. Tämä näkyy jopa Suomessa - kaikki nuoret eivät enää hanki ajokorttia!
Myy siinä sitten autoja kortittomille kuskeille... Tässä on se oikea syy, miksi autovalmistajia niin kiinnostaa automaattisesti ajavat autot, karttapalvelut yms.
Myy siinä sitten autoja kortittomille kuskeille... Tässä on se oikea syy, miksi autovalmistajia niin kiinnostaa automaattisesti ajavat autot, karttapalvelut yms.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Sisustasta löytyy tuossa isossa kuvassa enemmän houkuttelevuutta kuin aiemmissa pienissä.
Siltikin siinä on samaa tautia kuin ulkokuoressakin ja oikeastaan kaikissa nykyautoissa: Tuolta on erotettavissa kymmenittäin vailla minkäänlaista toiminnallista funktiota olevaa pientä listanpätkää, saumaa ja krumeluuria. Aivan kuin visuaalisesti pyrittäisiin tekemään tyrmäävä vaikutelma pelkästään sillä, että kabiini on saatu ahdettua täyteen yksityiskohtaa. Samalla kokonaisuus on karannut tuohon legotransformers-lookkiin. Ei hyvä, todella tyylitöntä. Materiaalit voivat hyvinkin olla laadukkaita, mutta vertailu muotoilullisesti erittäin tyylillä toteutettuihin 156n ja 159n cockpitteihin paljastaa taas että massan mukana mentiin. Upotusteemasta, kuskiin käännetystä keskikonsolista ja pyöreistä tuulettimista & pikkumittareista olisi saanut väkerrettyä vaikka mitä jännää, mutta ei. Itse olen pahasti allerginen vailla funktiota olevalle, täyteen ahdetulle ja sekavalle koristelulle. Hiilikuitu ei sitä pelasta vaan näyttää aivan naurettavalta kun "kevennysmateriaali" on vain koristepaneeleina tuomassa lisäpainoa. Pelkkään rattiinkin on saatu ahdettua ilmeisesti toistakymmentä erilaista tekstuuripintaa. Miksi? Olen aina ajatellut, että japanilainen tyyli "täyttää" näkökenttä yksityiskohdilla on sen naamioimista, että ei osata ison kokonaisuuden muotoilua. Se tulee ilmi autoissa ja varsinkin moottoripyörissä ja nyt tuo osaamattomuus on levinnyt näköjään Italiaankin.
Ja jälleen kerran: Ohjaamossa on jälleen kovin vähän mitään Alfalle tunnusomaista. Logo ja pieni mittariupotus, siinä ne.
Siltikin siinä on samaa tautia kuin ulkokuoressakin ja oikeastaan kaikissa nykyautoissa: Tuolta on erotettavissa kymmenittäin vailla minkäänlaista toiminnallista funktiota olevaa pientä listanpätkää, saumaa ja krumeluuria. Aivan kuin visuaalisesti pyrittäisiin tekemään tyrmäävä vaikutelma pelkästään sillä, että kabiini on saatu ahdettua täyteen yksityiskohtaa. Samalla kokonaisuus on karannut tuohon legotransformers-lookkiin. Ei hyvä, todella tyylitöntä. Materiaalit voivat hyvinkin olla laadukkaita, mutta vertailu muotoilullisesti erittäin tyylillä toteutettuihin 156n ja 159n cockpitteihin paljastaa taas että massan mukana mentiin. Upotusteemasta, kuskiin käännetystä keskikonsolista ja pyöreistä tuulettimista & pikkumittareista olisi saanut väkerrettyä vaikka mitä jännää, mutta ei. Itse olen pahasti allerginen vailla funktiota olevalle, täyteen ahdetulle ja sekavalle koristelulle. Hiilikuitu ei sitä pelasta vaan näyttää aivan naurettavalta kun "kevennysmateriaali" on vain koristepaneeleina tuomassa lisäpainoa. Pelkkään rattiinkin on saatu ahdettua ilmeisesti toistakymmentä erilaista tekstuuripintaa. Miksi? Olen aina ajatellut, että japanilainen tyyli "täyttää" näkökenttä yksityiskohdilla on sen naamioimista, että ei osata ison kokonaisuuden muotoilua. Se tulee ilmi autoissa ja varsinkin moottoripyörissä ja nyt tuo osaamattomuus on levinnyt näköjään Italiaankin.
Ja jälleen kerran: Ohjaamossa on jälleen kovin vähän mitään Alfalle tunnusomaista. Logo ja pieni mittariupotus, siinä ne.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^ymmärrän toisaalta mitä tarkoitat mutta eikös ne sellaset pienet viisarimittarit rupee olee jo vähän out? eikä tuossa nyt ole mun mielestä liikaaa nippuloita ja nappeleita vrt johonkin kiaan, opel yms konsoleihin...
Re: Alfa Romeo "Giulia" 2015 (Tipo 952)
Pele kirjoitti:^ Seisontajarrulle oma.
Halvan näköiset hiilikuitulaikat...ihan kuin Tojotassa.
http://www.brembo.com/en/News/Pages/BRE ... ENCY-.aspx varmaankin noita, eli sähköinen käsijarru
oliks tää moottorivideo jo https://youtu.be/t99qi2ELpKQ
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Toki on, kun verrataan "edeltäjään".jkk kirjoitti:^ymmärrän toisaalta mitä tarkoitat mutta eikös ne sellaset pienet viisarimittarit rupee olee jo vähän out? eikä tuossa nyt ole mun mielestä liikaaa nippuloita ja nappeleita vrt johonkin kiaan, opel yms konsoleihin...
Verrataan muihin saman luokan nykyautoihin, nappuloita on jopa vähän. No, yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas veljestä?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Wekkuli kirjoittelee kyllä asiaa. Miksi siitä kuljettajan näkymästä pitää tehdä tuollainen sekamelska, tuo lämmönsäätö"paneelikin" on pitänyt oikein panna tuohon tuollaiseksi ulokkeeksi. Osaa ne tietysti muutkin: Kaveri kävi näyttämässä uutta a-mersuaan, enkä tosiaa saanut katsetta irti siitä kännykkä/navikaattori telineestä joka onkin kiinteä ja näyttö siinä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Tuo lämmönsäätöpaneeli näyttää yhdeltä PARHAIMMISTA implementaatioista, joita olen nähnyt herran vuonna 2015 julkistetuissa tai myyntiin tulleissa, siis niistä mistä olen jotain kuvaakin nähnyt.
Näyttää siltä, että sitä voi ensinnäkin käyttää (80% tapauksista ne on täysin käyttökelvottomia) ja on sijainniltaan semmoinen, että jopa käsi mahtuu sinne, vaikka vaihdekeppi sattuisi olemaan etulovissaan...
Aika perhanan monella merkillä nuo lämmönsäätöpaneelit on niin, että vaihdekeppi on tiellä jos ajaa kolmosella/vitosella esim. tai sitten pitää kurottaa luonnottoman pitkälle tai alas. Ja ihan uusista autoista löydettyjä "hienouksia". Ja sekin on mielestäni aivan pas....puhetta jos joku väittää, ettei Suomen ilmastossa koskaan tarvitse noihin koskea. Hyvä systeemi toimii lähes aina, mutta liekkö sellaista tehty Saab 9000:n jälkeen?
Näyttää siltä, että sitä voi ensinnäkin käyttää (80% tapauksista ne on täysin käyttökelvottomia) ja on sijainniltaan semmoinen, että jopa käsi mahtuu sinne, vaikka vaihdekeppi sattuisi olemaan etulovissaan...
Aika perhanan monella merkillä nuo lämmönsäätöpaneelit on niin, että vaihdekeppi on tiellä jos ajaa kolmosella/vitosella esim. tai sitten pitää kurottaa luonnottoman pitkälle tai alas. Ja ihan uusista autoista löydettyjä "hienouksia". Ja sekin on mielestäni aivan pas....puhetta jos joku väittää, ettei Suomen ilmastossa koskaan tarvitse noihin koskea. Hyvä systeemi toimii lähes aina, mutta liekkö sellaista tehty Saab 9000:n jälkeen?
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
En tarkoita, että olisi välttämättä viisarimittareita (tosin ne ei ole out ikinä), mutta sillä teemalla. Tämä vain tietty yhtenä esimerkkinä ja toki tuossa on pakko olla se iso infonäyttökin nykyaikana.
Myönnän toki auliisti että saatan olla vain tulossa vanhaksi ja tämä on vain mielipiteeni ja koskee vain visuaalista designia. Mitään muutahan ei käytännössä autosta tiedetäkään. Kyllähän kuppi kuitenkin kääntyy jos nuo teknisesti kunnianhimoiset tavoitteet täyttyvät.
Vaan toivottavasti laatu ei ole liian hyvää, ettei käy niin että noita ei saa käytettynä halvalla ennen kuin on toinen jalka haudassa. Noh, minä luotan italialaiseen perinteeseen, muotoiluosasto petti, toivottavasti laatuosasto pitää.
Myönnän toki auliisti että saatan olla vain tulossa vanhaksi ja tämä on vain mielipiteeni ja koskee vain visuaalista designia. Mitään muutahan ei käytännössä autosta tiedetäkään. Kyllähän kuppi kuitenkin kääntyy jos nuo teknisesti kunnianhimoiset tavoitteet täyttyvät.
Vaan toivottavasti laatu ei ole liian hyvää, ettei käy niin että noita ei saa käytettynä halvalla ennen kuin on toinen jalka haudassa. Noh, minä luotan italialaiseen perinteeseen, muotoiluosasto petti, toivottavasti laatuosasto pitää.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^^Mulle ei kyllä kelpaa se selitys, että kun kaikki tekevät paskaa vuonna 2015, niin paskan tekemisestä on tullut luvallista ja suorastaan pakollista.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Niinno, miljardi kärpästä sanoo paskan olevan parasta. Miljardi kärpästä on enemmän kuin yksi hevonen... Valitettavasti markkinatalous on tuossa pähkinänkuoressa
Ja tässä taas päästään toiseen ikuisuuskysymykseen: Jos ulkonäkö pettää, sisusta on ainoa jolla taistella.
Eli voiko tämän kääntää näin:
- Alfa voi näyttää hyvältä, mutta on laaduton
- Alfa voi näyttää pahalta, mutta on laadukas
Se toki voi olla myös kolmatta:
- Alfa voi näyttää pahalta, mutta on myös laaduton
Ja tässä taas päästään toiseen ikuisuuskysymykseen: Jos ulkonäkö pettää, sisusta on ainoa jolla taistella.
Eli voiko tämän kääntää näin:
- Alfa voi näyttää hyvältä, mutta on laaduton
- Alfa voi näyttää pahalta, mutta on laadukas
Se toki voi olla myös kolmatta:
- Alfa voi näyttää pahalta, mutta on myös laaduton
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Anteeksi jos olen epäkohtelias, mutta ei tämä 156 sisusta nyt mikään huippu ole. Paljon parempi mitä keskiverto japskin sisusta, mutta enemmän minä tuosta löydän puutteita mitä 15 vuotta uudemman Giulian näkymästä. Hipelöimällä sitten selviää tuntuuko hyvältä.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Ai se on kiinteä? Sama moka 500X:ssä...stoichiometric kirjoitti:Kaveri kävi näyttämässä uutta a-mersuaan, enkä tosiaa saanut katsetta irti siitä kännykkä/navikaattori telineestä joka onkin kiinteä ja näyttö siinä.
No, silti tykkään tästä ideasta. Yleensä se näyttö yritetään integroida "tyylikkäästi" kojelautaan, mutta
- - karvalakkimallien 5" ruudut suorastaan huutavat, ettei raha riittänyt kunnollisen kokoiseen näyttöön
- sitten kun laitetaan sellainen 7-8" telkkari, mistä jotain tolkkuakin saa, niin siitä tulee aivan liian hallitseva elementti, ruudun leveys pakottaa tekemään keskikonsolista möhkäleen (etenkin jos/kun siinä ruudun sivuilla on vielä pakko olla nappulaviidakko), korkeus (pakolliset nappulat mukaanluettuna) taas venyttää kojelaudan matkustajan edessäkin samoihin mittoihin
No, Giulian toteutus on kyllä "täysintegroitujen" nätimmästä päästä ja alan muutenkin hiljalleen lämmetä sisustukselle. Vaikka minäkin olisin mielelläni nähnyt enemmän joitain 159 tyylistä, sekä sisällä että ulkona. Toki nykypäivään päivitettynä. Ulkomuoto on liian varman päälle/muita kopioiden tehty - eli pettymykseksi olen tämän äänestänyt - vaikka ymmärrän, että tässä ei ole varaa flopata = on pitänyt pelata varman päälle. Tekniikka ilmeisesti kunnossa, mutta se tarkoittaa, että tämä + Giuliettan tuleva päivitys menee huolella yli budjetistani.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Aquatica kirjoitti:...voi näyttää pahalta, mutta...
Jätkät perkele, nyt jotain rajaa!Raimo Miettinen kirjoitti:...Hipelöimällä sitten selviää tuntuuko hyvältä.
Viimeksi muokannut Alfissimo, 27 Kesä 2015, 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
^ samaa mieltä. Esim saman aikakauden Audi A4 /bmw 3-sarja näyttää ja tuntuu laadukkaammalta ajotietokoneineen. GIULIAN myötä taas eri tilanne, ennenkuin toisin totean
E: Toisaalta näihin verrattuna 156:ssa on jotakin fiilistä enemmän!
E: Toisaalta näihin verrattuna 156:ssa on jotakin fiilistä enemmän!
Viimeksi muokannut quppe, 27 Kesä 2015, 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
156:ssa voi tuntua olevan fiilistä ennemmän koska sellaista on jo ajanut. Kehtaan väittää, että tässä Giuliassa on vähintään yhtä paljon fiilistä kun istuu jakkaralle, lyö koneen tulilla ja laittaa TAKAPYÖRÄT töihin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 2015 (Tipo 952)
Vähän samat aatokset. Omassa baijerilaisessa toteutus on helvetin iso pahka mittariston pahkan viereen. Giulian toteutus on tähän verrattuna paljon nätimpi. Samalla tavalla tykkään itsekin noista leijuvista näytöistä. Ymmärrän kyllä jos jollekin tulee niistä mieleen joku diy-viritys tabletille.insinörtti kirjoitti: Mieluummin laitetaan se telkkari selkeästi irrallisena elementtinä ja muotoillaan kojelauta nätiksi.
No, Giulian toteutus on kyllä "täysintegroitujen" nätimmästä päästä ja alan muutenkin hiljalleen lämmetä sisustukselle.