Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Moottorin pyörimisnopeus (jos meinaa tippua liian alas) + kaasupolkimen asento ovat esisijaiset alaspäinvaihdon aiheuttajat. Eli ne alaspäin vaihdot varmaan johtuvat siitä, että kaasua on tapana painaa ylämäessä enemmän. Paitsi kun puhutaan normi nissan/VW yms. järkiautoilijoista, joilla on puupalikka polkimen alla (ja siinä palikassa naru, jotta saa rajoittimen pois ohituskaistojen kohdalla).

Mutta ei se nyt ihan näin helppoa ole. Dynamic -moodi lisää huomattavasti TCT:n intoa heitellä pienempää pykälää sisään. Asiaan vaikuttaa myös se, kuinka nopeasti poljinta painaa (tapana pumppailla kaasua?) sekä edeltävä ajotyyli. TCT on selvästi oppivaa mallia. Viikko ruuhkaköröttelyä ja TCT oppii, ettei koskaan ikinä tarvi yli 1400 rpm kierroksia = ei tahdo vaihtaa alas, vaikka olisi melkein lappu lattiassa. Toissalta muutama päivä vauhdikkaampaa ajoa -> TCT pyrkii pitämään kierrokset ylempänä (lue: järkevämpinä) ja vaihtelee herkemmin alas.

Itselläni on siis ollut enempi päinvastaista ongelmaa - auto jurnuttaa liian isolla vaihteella ylämäessä. Ennen ohjelmistopäivitystä tätä tapahtui "käsikaasullakin" ajettaessa, nyt pelkästään vakionopeussäätimen ollessa päällä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja alfista »

insinörtti kirjoitti:Itselläni on siis ollut enempi päinvastaista ongelmaa - auto jurnuttaa liian isolla vaihteella ylämäessä. Ennen ohjelmistopäivitystä tätä tapahtui "käsikaasullakin" ajettaessa, nyt pelkästään vakionopeussäätimen ollessa päällä.
No tästähän on juuri kysymys. Haluaisin jotenkin lisätä pienemmälle vaihtoherkkyyttä. Nyt vaihteisto miettii valehtelematta 4 sekuntia ennen pienemmälle vaihtoa ja sitten lopuksi vaihtaa 2 pykälää liian pienen vaihteen. Lopputulos on 0 kiihtyvyyttä 100 typerää moottorin mylvintää...

Tct on jo päivitetty kerran ja päästiin melkein eroon talvikylmällä kytkimen haparoinnista.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

alfista kirjoitti:No tästähän on juuri kysymys. Haluaisin jotenkin lisätä pienemmälle vaihtoherkkyyttä. Nyt vaihteisto miettii valehtelematta 4 sekuntia ennen pienemmälle vaihtoa ja sitten lopuksi vaihtaa 2 pykälää liian pienen vaihteen.
Aa. Ei kai tässä auta kuin laittaa palautetta tehtaalle.

"Käsikaasulla" ajattaessa Dynamic -tila auttaa, mutta sitä ei viittis koko ajan käyttää, kun on kaasupoljin turhan äkkipikainen ruuhkaköröttelyssä. Mäen alla voi myös käskyttää ratin läpysköillä vaihdon alas, mutta tämä tiputtaa vakionopeussäätimen pois.

Maantieajossa 80 alueella (missä 6. vaihde vielä vähän turhan pitkä) sentään voi heittää vaihteiston manuaalitilaan ja 5. pykälä päälle. Automaatti haluaa arpoa 5/6 välillä -> montun pohjalla tietenkin 6. päällä ja tällä kun aikansa kokeillaan mäkeä kiivetä, voi tulla niitä 2 pykälää alas tempauksia.

Minulla surkea vakionopeussäädin on iso osa ongelmaa, koska se päästää nopeuden vaeltemaan reilusti - ei paina ylämäessä riittävästi kaasua -> TCT ei vaihda ennen kuin nopeus on jo tippunut 10-15 km/h ja sitten ei enää tahdo riittää se yksi pykälä alas... 5. vaihteella auto jaksaa kyllä kiivetä mäet ja jopa kiihtyä - "käsikaasulla". Vakkaria pitää auttaa polkemalla kaasua ylämäissä, jos ei siis kiinnosta, että nopeus tippuu (ja vastaavasti mäen laella/seuraavassa alamäessä mennään +5 yli asetuksen).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

AAAhhhh gnääää!!! Nyt polttaa. Tekisi mieli vaihtaa farkku pois kun sen tarve vähenee koko ajan, eli suomeksi vähenee tarve kuskata rattaita. Tuo uusi Giulia saa ajolihaksen värisemään, mutta taitaa olla pahimpiin nitkuihin tuo Giulietta kova vaihtoehto.

Onkos kukaan kuskannut näillä esimerkiksi lasten matkarattaita? Onko kokemuksia miten paljon nykyperheessä tulee lahoamista jos menen ja liipaisen moisen alle :) Tarttee kuitenkin varmaan itse käydä koepyllistämässä ko. laitos. Noita näyttäisi 170hv malleja olevan suhteellisen kohtuullisilla kilsoilla ja hinnoilla saatavilla.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hyvinhän tuon tilat on riittänyt, mutta kannattaa varmistaa miten omat rattaat mahtuu. 170 heppainen tuntui tosi hyvältä koeajettaessa ja jos tuo TCT saadaan päivitettyä nopeammaksi, sitä voi suositella lämpimästi. Vaimolle sopii sellaisenaan.

Taika-Jim
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Touko 2012, 19:00
Car(s): Giulietta MA
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Vertailaessa vain autojen ulkomittoja paperilla (156 SW ja Giulietta) voisi luulla Giulietan olevan tavaratiloiltaan todellista suurempi. Eli rattaiden tai mittojen kanssa auton ostoon niin ei tule yllätyksiä. Jos nykyiseen autoon rattaat mahtuu juuri ja juuri niin ei välttämättä mahdu Giuliettaan.

SW:n rullavero on myös korkeita esineitä kuljetettaessa kätevämpi kuin kovalevysuoja. Takapenkkiä kääntäen ei Giulietassa saa tasaista lattiapintaa samalla lailla kuin SW:ssä kun penkkiosa ei käänny.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^Juu, takatila on laajennettuna yllättävän pieni, koska selkänojan kohdalle jää reilu (10 cm tjsp) porras + selkänoja ei käänny lähellekään vaakasuoraan. Siinäkin mielessä huono, että selkänoja toimii kolaritilanteessa ramppina, joka ohjaa kuormaan etupenkkiläisten niskaan.

Mutta tämähän on helppo koeponnistaa… ja ainakin pohjan porrastuksen suhteen kyseessä on varsin yleinen ilmiö tässä kokoluokassa.

BTW, ei kääntyvä istuinosakaan aina ole mikään taivas. Bravossa, siis täysin samankokoisessa vehkeessä, tuo oli ja sen ”etuja” olivat
  • - takapenkin selkänoja kaatui kyllä (lähes) vaakatasoon, mutta vain yhtenäisen istuinosan ollessa pystyssä (istuinta ei ole jaettu 2 lohkoon eli vain toista selkänojan puoliskoa kaadettaessa se jää varsin pystyyn pönöttämään)
    - lattiaan jäi silti pieni porras selkänojan kohdalle
    - istuinosan nostaminen pystyyn & selkänojien taitto alas edellytti, että molemmat etupenkit piti tilapäisesti siirtää aivan eteen (ja sama toistui palautettaessa autoa normaalikuosiin)
    - istuinosan ollessa pystyssä ei etupenkkejä enää saanut kovin taakse, joten pitkät kuskit joutuvat tinkimään ajoasennostaan
    - turvavyön vastakappaleet hukkuivat aina sen istuinosan alle
Vaikka Bravossa siis oli hitusen enemmän tilaa, käyttö oli niin /C:stä kuin vain olla saattaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Autonvalmistajien mittapuulla moottorin kilometrit on nyt täynnä. Tuosta saisi romutuspalkkiona 1500€ jos pistää paaluun :mrgreen:
Liitteet
150.png
(172.62 KiB) Tiedosto ladattu 7328 kertaa

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Asiallinen keskinopeus :eggface:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

:mrgreen: No ei sentään 163km/h

Mittari pyörähtää ympäri aina 1000 tunnin välein, eli tuossa on 1918 + jotain päälle alkuajoilta.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Hei!
Rekisteröidyin tänään, koeajoin eilen Giuliettan(MA, 170Hp,69tkm).
Saatan ostaa tuon Alfan, mutta muutamia mietteitä koeajon jälkeen:
-kaivonkannet lyövät yllättävän paljon läpi verrattuna nykyiseen Bravooni, missä syy?
-miten tuohon liitetään HF-puhelin?
-miten parhaiten saisi navigaattorin kiinnitetyksi tuohon(kojelautaan)?

Kiitoksia!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

aaiitee kirjoitti:Hei!
Rekisteröidyin tänään, koeajoin eilen Giuliettan(MA, 170Hp,69tkm).
Saatan ostaa tuon Alfan, mutta muutamia mietteitä koeajon jälkeen:
-kaivonkannet lyövät yllättävän paljon läpi verrattuna nykyiseen Bravooni, missä syy?
-miten tuohon liitetään HF-puhelin?
-miten parhaiten saisi navigaattorin kiinnitetyksi tuohon(kojelautaan)?

Kiitoksia!
Osta vaan. Pojalla taitaa olla juuri tuolla padalla ja luuri kiinni autossa bluetoothilla. Mahtava peli kyllä IMHO. Mitkä renkaat siinä on, eikö matalaprofiilisissa tule juuri tuo iskemisreaktio?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

matti_vuorio kirjoitti:Autonvalmistajien mittapuulla moottorin kilometrit on nyt täynnä. Tuosta saisi romutuspalkkiona 1500€ jos pistää paaluun :mrgreen:
Ootee. mutta jtässän loppu on myös lähellä.
paaliinpian.JPG
Viimeinen kohta tulee syksyllä täytettyä ja se on siinä sitten. Toki voi vuoden ajella päälle.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

h_lauri kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Hei!
Rekisteröidyin tänään, koeajoin eilen Giuliettan(MA, 170Hp,69tkm).
Saatan ostaa tuon Alfan, mutta muutamia mietteitä koeajon jälkeen:
-kaivonkannet lyövät yllättävän paljon läpi verrattuna nykyiseen Bravooni, missä syy?
-miten tuohon liitetään HF-puhelin?
-miten parhaiten saisi navigaattorin kiinnitetyksi tuohon(kojelautaan)?

Kiitoksia!
Osta vaan. Pojalla taitaa olla juuri tuolla padalla ja luuri kiinni autossa bluetoothilla. Mahtava peli kyllä IMHO. Mitkä renkaat siinä on, eikö matalaprofiilisissa tule juuri tuo iskemisreaktio?
Muistaakseni myyjä sanoi 225x40x17(liekö profiili oikein, epäilen)? Minulla on Bravossani 225x45x17, eikä lyö kannet läpi niin pahasti.
Minkälaisella kiinnikkeellä kannattaa laitta tuo luuri kiinni ja mihinkä se liitetään johdolla autoon?
Tuohon navin kiinnitykseen myös haen vastausta, onko kellään vinkkiä?

Avatar
Bramage
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 21:43
Car(s): Giulietta Multiair ex 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Bramage »

aaiitee kirjoitti:Hei!
Rekisteröidyin tänään, koeajoin eilen Giuliettan(MA, 170Hp,69tkm).
Saatan ostaa tuon Alfan, mutta muutamia mietteitä koeajon jälkeen:
-kaivonkannet lyövät yllättävän paljon läpi verrattuna nykyiseen Bravooni, missä syy?
-miten tuohon liitetään HF-puhelin?
-miten parhaiten saisi navigaattorin kiinnitetyksi tuohon(kojelautaan)?

Kiitoksia!
Muistaakseni myyjä sanoi 225x40x17(liekö profiili oikein, epäilen)? Minulla on Bravossani 225x45x17, eikä lyö kannet läpi niin pahasti.
Minkälaisella kiinnikkeellä kannattaa laitta tuo luuri kiinni ja mihinkä se liitetään johdolla autoon?
Tuohon navin kiinnitykseen myös haen vastausta, onko kellään vinkkiä?
Omassa on alkuperäiset kesärenkaat Pirelli pzero rossot 225/40R18 five hole vanteilla, pitävät hieman metakkaa kaivonkansillla mutta toisaalta tuntuma tiehen on hyvä, roadkillin yli ajaessa se kertoo miltein että mikä eläin oli tiellä pannukakkuna. Puhelimien kiinnityksistä en osaa sanoa, oma iphone on bluetoothilla kiinni ja taskussa, ohjaimet ratissa. Erillisen navigaattorin ruudun töpseli löytyy keskeltä dashboardin päältä (tomtom blue&me), omaan en hankkinut. Iphone toimii blue&men kanssa hyvin google maps, höpötykset kaiuttimista.

http://www.motorilive.com/wp-content/up ... 555180.jpg

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Bramage kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Hei!
Rekisteröidyin tänään, koeajoin eilen Giuliettan(MA, 170Hp,69tkm).
Saatan ostaa tuon Alfan, mutta muutamia mietteitä koeajon jälkeen:
-kaivonkannet lyövät yllättävän paljon läpi verrattuna nykyiseen Bravooni, missä syy?
-miten tuohon liitetään HF-puhelin?
-miten parhaiten saisi navigaattorin kiinnitetyksi tuohon(kojelautaan)?

Kiitoksia!
Muistaakseni myyjä sanoi 225x40x17(liekö profiili oikein, epäilen)? Minulla on Bravossani 225x45x17, eikä lyö kannet läpi niin pahasti.
Minkälaisella kiinnikkeellä kannattaa laitta tuo luuri kiinni ja mihinkä se liitetään johdolla autoon?
Tuohon navin kiinnitykseen myös haen vastausta, onko kellään vinkkiä?
Omassa on alkuperäiset kesärenkaat Pirelli pzero rossot 225/40R18 five hole vanteilla, pitävät hieman metakkaa kaivonkansillla mutta toisaalta tuntuma tiehen on hyvä, roadkillin yli ajaessa se kertoo miltein että mikä eläin oli tiellä pannukakkuna. Puhelimien kiinnityksistä en osaa sanoa, oma iphone on bluetoothilla kiinni ja taskussa, ohjaimet ratissa. Erillisen navigaattorin ruudun töpseli löytyy keskeltä dashboardin päältä (tomtom blue&me), omaan en hankkinut. Iphone toimii blue&men kanssa hyvin google maps, höpötykset kaiuttimista.

http://www.motorilive.com/wp-content/up ... 555180.jpg
Kiitoksia, kyllähän se todella riittää, että kännykkä on esim. paidan rintataskussa. Kokeilin kojelaudan päällä olevaa pyöreätä osaa sormella. Sa painui alaspäin, siihenkö saa tuon tomtom blue&me:n kiinni?
e:ehkä tuossa ajamassani autossa oli nuo orkit 225/40R18 kumit.
Viimeksi muokannut aaiitee, 05 Heinä 2015, 00:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

http://www.fiat-accessories.com/fiat-bl ... ccessories

Dash cradle sopii siihen. Käsittääkseni vain TomTom One -sarjan laitteet sopii tuohon (lataus) ja sitten vain tietyllä firmiksellä olevat integroituu autoon.

Avatar
Bramage
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 21:43
Car(s): Giulietta Multiair ex 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Bramage »

aaiitee kirjoitti:Kiitoksia, kyllähän se todella riittää, että kännykkä on esim. paidan rintataskussa. Kokeilin kojelaudan päällä olevaa pyöreätä osaa sormella. Sa painui alaspäin, siihenkö saa tuon tomtom blue&me:n kiinni?
Kesäisin nyt shortsikeleillä taskujen puutteessa hupellin majailee pääasiassa kyynärtuen lokerossa. Itsellä on tien päällä paljon puheluita niin olen hankkinut lisäksi vielä plantronicsin korvanapin bluetoothilla, mikki toimii paremmin ja koko auton ei tarvitse kuunnella höpötyksiä. Korvanapinkin olemassaolon B&M huomaa automaattisesti, mykistää kaiuttimet ja ohjaa plantronicsille.

Siihen tomtomin töpseliin taitaa mennä erilaisia telineitä kuten tuossa jo edellä listattiinkin.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

matti_vuorio kirjoitti:http://www.fiat-accessories.com/fiat-bl ... ccessories

Dash cradle sopii siihen. Käsittääkseni vain TomTom One -sarjan laitteet sopii tuohon (lataus) ja sitten vain tietyllä firmiksellä olevat integroituu autoon.
Tuossa linkissä on tuo tomtomin navi. Onko tuo järkevä ja onko siinä ikuiset päivitykset? Luulisi ainakin hinnan perusteella. Jos hinta/laatusyhteen parempaa ei ole , niin tuon cradlen ja navin saisi kerralla tilatuksi.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tilasin tuon setin pari kk takaperin. Se integroituu B&M järjestelmään Bluetooth -yhteyden avulla. Navigaattori näyttää autosta samoja kulutustietoja mitä ajotietokonekin. Lisänä on joku eko-mittari sekä navigaattori osaa ilmoittaa kun polttoaine on vähissä. Navigoinnin opasteet näkyvät myös auton omassa ajotietokoneessa. Navigaattori lataa autosta mm. kellon, automallin ja kielen, mutta nämä voi muuttaa erikseen valikoista. Live -palvelun kautta navigaattorilla on jatkuva data-yhteys erilaisiin palveluihin. Se osaa kertoa onko reitillä ruuhkaa, liikenneonnettomuuksia, tietöitä tai millainen sää on perillä.

Päivitysten osalta minulla näyttää 3kk karttapäivityksiä ja nopeuskameroissa (Live) 12kk. En osaa sanoa mitä noiden ilmaisten päivitysten kautta saa, vai pitääkö ostaa täysi karttapäivitys säännöllisesti. Vuosihinta on 42€ koko Euroopan osalta. Live-palvelut on sitten vielä erikseen ja niissä hinta on noin 35€/vuosi.

https://uk.support.tomtom.com/app/answe ... %20service
http://www.tomtom.com/en_gb/drive/maps- ... SDJ.002.03

Eihän tuo halpa ole, mutta kai se pointti on tuossa johdottomuudessa koelaudalla.

Edit: Cradle tulee navigaattorin mukana, joten sitä ei tarvitse ostaa erikseen.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

matti_vuorio kirjoitti:Tilasin tuon setin pari kk takaperin. Se integroituu B&M järjestelmään Bluetooth -yhteyden avulla. Navigaattori näyttää autosta samoja kulutustietoja mitä ajotietokonekin. Lisänä on joku eko-mittari sekä navigaattori osaa ilmoittaa kun polttoaine on vähissä. Navigoinnin opasteet näkyvät myös auton omassa ajotietokoneessa. Navigaattori lataa autosta mm. kellon, automallin ja kielen, mutta nämä voi muuttaa erikseen valikoista. Live -palvelun kautta navigaattorilla on jatkuva data-yhteys erilaisiin palveluihin. Se osaa kertoa onko reitillä ruuhkaa, liikenneonnettomuuksia, tietöitä tai millainen sää on perillä.

Päivitysten osalta minulla näyttää 3kk karttapäivityksiä ja nopeuskameroissa (Live) 12kk. En osaa sanoa mitä noiden ilmaisten päivitysten kautta saa, vai pitääkö ostaa täysi karttapäivitys säännöllisesti. Vuosihinta on 42€ koko Euroopan osalta. Live-palvelut on sitten vielä erikseen ja niissä hinta on noin 35€/vuosi.

https://uk.support.tomtom.com/app/answe ... %20service
http://www.tomtom.com/en_gb/drive/maps- ... SDJ.002.03

Eihän tuo halpa ole, mutta kai se pointti on tuossa johdottomuudessa koelaudalla.

Edit: Cradle tulee navigaattorin mukana, joten sitä ei tarvitse ostaa erikseen.
Kiitoksia vastauksesta! Tuohan vaikuttaa todella hyvältä, vaikka hieman kallis onkin. Jos nyt Giuliettaan päädyn, niin tuon varmasti tulen ostamaan. Hienosti Alfassa otettu navigointi huomioon.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tuo tomtom täytyy varkaiden varalta ottaa pois joka kerta poistuessaan pitemmäksi aikaa. Kyynärnojan kotelo taitaa olla hyvä piilopaikka. Tai hanskalokero ym.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Onkos täällä joku antanut ohjelmoida tietokoneella Giulietta MA 170Hp:n koneen?
Minkälaisia tuloksia olette saaneet?
Bravossani tulokset:
-150Hp->182Hp
-206Nm->316Nm

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Muutin TM:n tilauksen kestotilaukseksi, että pääsin lukemaan Giuliettan 60tkm:n kestotestin. Sieltähän olisin saanut vastauksen moniin kysymyksiin. Hyvä testi kaikkiaan!

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kysyin tuolta Aallon auton toimipisteestä Giuliettaan saatavia arvoja;
-30-35Hp
-55-70Nm
Hinta 699€. Uskoisin, että kanta-asiakkaana saisin 50€ alennusta. Eipä nuo arvot kauhean kovat ole, hintaa lukuunottamatta! Kuitenkin G:ssa tulisi tehoksi 200-205Hp ja vääntö 305-320Nm(huippuvääntö).
Ihan kivat arvot kokonaisuudessaan!

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^Eh?

Dynamic Bravo nyt on ollut meleko helppo lähtökohta lastutukselle, kun
- Sporttienkin speksit (150 hv/230 Nm) on ilmeisesti ilmoitettu alakanttiin ts. todelliset lukemat pikemminkin 160 hv ja 240-250 Nm
- Dynamicissa vääntö rajattu (virallisen liturgian mukaan) 206 Nm, mutta todellisuudessa näistä lie irronnut paljon enemmän ... siis ilman mitään lastujakin

Ei yllätä, ettei Giulietasta siitä yhtä helpolla lisätehoja tiristetä, kun on jo alkuun rima korkeammalla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Juu, näinhän se on tietysti, rajansa kaikella. Kun on tottunut menevänpään peliin, nii tulee kai teetettyä tuo moottorioptimointi. Tehon ja väännön lisäys kun ei väitteiden mukaan lisää polttoaineen kulutusta, ei varmaan vähennäkään, vaikka optimoijat niin väittävätkin!

Tein kauppakirjat tänään tuosta Giulietasta! En tiedä tarkkaan varusteita, mutta Xenon-valot pitäisi olla. Sadetunnistimesta en tiedä, mutta saattaa olla. Onko tuo radiopaneli alkuperäinen, jos siinä on ruma violetti heijastus, todella yököttävän värinen! Jotain feikkiä harjattua muovia, olisi musta tai harmaa edes.
Alumiinipolkimet oli näköjään.
Auto on vielä liikkeessä, maksoin Bravostani loppuvelan pois ja odotan pankista papereita, että pääsen rekisteröimään Bravon omiin nimiini ja sitten voin vaihtaa Bravon Alfaan.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jos koelaudan väri ei miellytä, niin sen voi vaihtaa. Tuo on jollain kumityynyllä kiinni, joten vaihto ei vaadi sen kummempia työkaluja.

http://www.alfaaccessories.com/alfa-giu ... -ice-white

Onnittelut hankinnasta!

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kiitoksia!
Joo tiesin tosta vaihtopaneelista, löysin netistä saitin tuosta, kun harkitsin multimedialaitteen ostoa. Päädyin tuohon navigaattoriin kuitenkin. Saattaa olla, että vaihdan tuon panelin, ikävästi kiiltää auringossa. Oikea feikkien feikki muuten tyylikkäässä autossa. :crazyeyes:

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

matti_vuorio kirjoitti:http://www.fiat-accessories.com/fiat-bl ... ccessories

Dash cradle sopii siihen. Käsittääkseni vain TomTom One -sarjan laitteet sopii tuohon (lataus) ja sitten vain tietyllä firmiksellä olevat integroituu autoon.
Tuo saitti ei hyväksy suomea toimitusmaaksi, ainoastaan enklannin! Mitenkähän onnistuisi osto tuolta?

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Pääsin tällaiselle sivulle. Ei selviä, miten kamitsu stikataan kärryyn!!!
Miten ihmeessä?
http://tomtom.com/fi_fi/products/your-d ... /index.jsp

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Netin kautta tuota navigaattoria ei voi tilata lainkaan!!!
Tomtomin asiakaspalvelusta, sanottiin(kun monen mutkan kautta sain henkilön kiinni), että autoliikkeen kautta ainoastaan saa(Fiatilla soppari autoliikkeiden kanssa!). Kallis Autokeskuksen puhelu ja luvattiin selvittää asiaa ja soittaa takaisin minulle.
Kyllä on h-vetin vaikeata saada tuo navi. Suomessa joka asiaan halutaan sekoittaa pankki, autoliike ja kallis puhelu. Tulee kaikki tavallisen asiakkaan maksettavaksi. Mennään Kreikan tiellä, uskottava on...
e:puhelu tuli. hinta 458€, käteismaksu ennakkoon Autokeskukseen. Satasen laite maksaa 458€!!! ja etukäteen vielä?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Eläpä Heikki hermostu 8) Autokeskuksen kautta hinta on mitä on ja TomTom ei tosiaan myy suoraan kuluttajille. (paitsi softaa)

Suosittelen ostoa eBayn kautta ja maksu PayPal -tilillä.

http://www.ebay.com/itm/New-Fiat-Alfa-R ... 1711344137

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkf »

aaiitee kirjoitti:Netin kautta tuota navigaattoria ei voi tilata lainkaan!!!
Tomtomin asiakaspalvelusta, sanottiin(kun monen mutkan kautta sain henkilön kiinni), että autoliikkeen kautta ainoastaan saa(Fiatilla soppari autoliikkeiden kanssa!). Kallis Autokeskuksen puhelu ja luvattiin selvittää asiaa ja soittaa takaisin minulle.
Kyllä on h-vetin vaikeata saada tuo navi. Suomessa joka asiaan halutaan sekoittaa pankki, autoliike ja kallis puhelu. Tulee kaikki tavallisen asiakkaan maksettavaksi. Mennään Kreikan tiellä, uskottava on...
e:puhelu tuli. hinta 458€, käteismaksu ennakkoon Autokeskukseen. Satasen laite maksaa 458€!!! ja etukäteen vielä?
Minä tilasin aikanaan e-baysta, MiTo threadissa juttua enemmänkin http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 39#p263039

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Fiat- ... 1182543723

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

matti_vuorio kirjoitti:Eläpä Heikki hermostu 8) Autokeskuksen kautta hinta on mitä on ja TomTom ei tosiaan myy suoraan kuluttajille. (paitsi softaa)

Suosittelen ostoa eBayn kautta ja maksu PayPal -tilillä.

http://www.ebay.com/itm/New-Fiat-Alfa-R ... 1711344137
Ei Heikki hermostu enää. Ollut vähän liikaa yhdelle päivälle, kun isännöitsijäntoimistossaki yhtiövastikkeet sählätty ja pankissa kierrätetty ihmiseltä toiselle ja saa vahtia pankkia, ettei laskuteta autosta 2 kertaa. Huooh!
Kiitoksia taas, että jaksoit auttaa asiassa, nyt sain menemään tilaukseen tuon navin ja sain satasen halvemmalla,kuin AK:ssa ja maksun kortilla.
Meinasin jo yrittää laittaa navigoinnin puhelimen kautta, mutta kyllä tuo kojelautanavi on paras, kun kerran Alfa on tuollaisen liitynnän rakentanut autoon valmiiksi! Puhelutkin saa tuon navin kautta, which is nice.
Vielä kerran kiitos Matti Vuorio!
e:jostain syystä en huomannut tuota eBayn saittia, tai en ole tottunut käyttämään eBayta. Täytyy kai tästä lähtien tsekata paremmin tuo firma.
Viimeksi muokannut aaiitee, 08 Heinä 2015, 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

jkf kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Netin kautta tuota navigaattoria ei voi tilata lainkaan!!!
Tomtomin asiakaspalvelusta, sanottiin(kun monen mutkan kautta sain henkilön kiinni), että autoliikkeen kautta ainoastaan saa(Fiatilla soppari autoliikkeiden kanssa!). Kallis Autokeskuksen puhelu ja luvattiin selvittää asiaa ja soittaa takaisin minulle.
Kyllä on h-vetin vaikeata saada tuo navi. Suomessa joka asiaan halutaan sekoittaa pankki, autoliike ja kallis puhelu. Tulee kaikki tavallisen asiakkaan maksettavaksi. Mennään Kreikan tiellä, uskottava on...
e:puhelu tuli. hinta 458€, käteismaksu ennakkoon Autokeskukseen. Satasen laite maksaa 458€!!! ja etukäteen vielä?
Minä tilasin aikanaan e-baysta, MiTo threadissa juttua enemmänkin http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 39#p263039

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Fiat- ... 1182543723
Kiitoksia linkistä, luin sen. Tuossa ebayn navissa tietääkseni sitten toimii myös lataus, hope so.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Mitäs muuta tarviketta olette hommanneet Giuliettaan? Jotain pientä voisi laittaa, että saa itsensä näköiseksi tuon auton.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

JustXL kirjoitti:
JustXL kirjoitti:Sama vika! Lampunpesurin läpyskä lähtenyt...tuliko uusiminen kalliiksi??
Oliko uusi valmiiksi maalattu vai pitikö se vielä maalauttaa? (Puhelintiedusteluuni, että onko osa valmiiksi maalattu, AK:ssa vastattiin, että "Sen näkee sitten"
Vittorio Jano kirjoitti:Takuuseen meni, joten en tiedä hintaa. Paikan päällä käsittääkseni sävytettiin.
No sain kuin sainkin AK:n hyllystä yhden Giulietan läpyskän eli peitelevyn. Kooltaan tämä muovinpala on ehkä n. 5x8 cm ja hintaa kohtuulliset 86€ :crazyeyes:. On varmaan laadukasta muovia... Maalaus maksaisi AK:ssa enää 150€ lisää :roll: .
Siis - nytpä kelpaisi vinkki uusimaalaisesta maalarista, joka voisi maalata tuon mustan muovipalan Alfan valkoiseksi ... hmm .. kohtuullisempaan hintaan?!
Nuo läpyskät lähtevät helposti irti. Minulla pari vuotta sitten Bravossa kävi samoin. Onneksi sain kohtuuhintaa toiselta Bravon omistajalta erittäin kohtuulliseen hintaan tuon läpyskän. Muun maalaustyön yhteydessä sitten automaalari maalasi myös tuon. Ei onneksi tullut kalliiksi. Toivottavasti Giuliettassa nuo läpyskät pysyvät kiinni. Elikkä aika tavallista noiden muoviosien katoaminen on.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

aaiitee kirjoitti:Mitäs muuta tarviketta olette hommanneet Giuliettaan? Jotain pientä voisi laittaa, että saa itsensä näköiseksi tuon auton.
Teetä akkunantummennushaukalla Kerava-lasitus. Tais veloittaa jotain alle kaks sataa, ku poika käytti siellä.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

h_lauri kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Mitäs muuta tarviketta olette hommanneet Giuliettaan? Jotain pientä voisi laittaa, että saa itsensä näköiseksi tuon auton.
Teetä akkunantummennushaukalla Kerava-lasitus. Tais veloittaa jotain alle kaks sataa, ku poika käytti siellä.
Mikä ihmeen Kerava-lasitus? Firma näyttää sijaitsevan Manskulla Teboilin lähellä. Aikanaan uuteen Stilooni teetätin ikkunatummennukset, saattaisi sopia tähän Giuliettaan myöskin, eihän tuo kovin kalliskaan ole. Minullakin on yksi tuttu firma, joka tekee noita tummennoksia.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

h_lauri kirjoitti:Teetä akkunantummennushaukalla Kerava-lasitus. Tais veloittaa jotain alle kaks sataa, ku poika käytti siellä.
Tunnin päästä lähdössä tuohon hommaan. Kustantaa 210€ - 10%.

Auto Haukalle (lasien tinauksen lisäksi heitetään myös vahat pintaan) ja lasten kanssa Lintsille - ei ihan huono kesäpäivä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

matti_vuorio kirjoitti:Jos koelaudan väri ei miellytä, niin sen voi vaihtaa. Tuo on jollain kumityynyllä kiinni, joten vaihto ei vaadi sen kummempia työkaluja.
Tosin jos tuolta tilaa, niin saattaa vaatiakin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

aaiitee kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Mitäs muuta tarviketta olette hommanneet Giuliettaan? Jotain pientä voisi laittaa, että saa itsensä näköiseksi tuon auton.
Teetä akkunantummennushaukalla Kerava-lasitus. Tais veloittaa jotain alle kaks sataa, ku poika käytti siellä.
Mikä ihmeen Kerava-lasitus?
Takalasien tummennus tietenkin ja mahdollisimman tummiksi. En tosin o koskaan käyny Keravalla, paitsi joskus.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Stiloon laitatin tummimmat kalvot mitä löytyi. Oli vähän vaikeaa nähdä uloskin joskus!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Finest »

h_lauri kirjoitti:
Takalasien tummennus tietenkin ja mahdollisimman tummiksi
. En tosin o koskaan käyny Keravalla, paitsi joskus.
ns. Kerava tuuninkia?
Foorumin tarjous palstalla on myös tummennuksista tarjous, tosin vähän vanha ilmoitus.
Edit: VJ onkin tuonne menossa..

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Off topic :

Kerava kalvojen kanssa on valmistauduttava kyykkyröökiin ja räkimiseen auton kupeessa..

Tosin kalvo lienee kätevä lasten kera, ei tartte niitä ällöttäviä barbi/he-manturtles/Timo-Simo-soini pimentimiä laseihin.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tuossa lähipäivinä käyttöön ottamassani Giuliettassa on huolto tehty 59tkm:ssä ja nyt mittarissa 69tkm. Seuraava huolto siis pitäisi olla 90tkm:ssä.
Onko mahdollisesti jotain otettava huollon kannalta huomioon?
Oliko se niin, että nyt 4 vuoden jälkeen olisi syylärin nesteet vaihdettava ja jarrunesteet 2 vuoden välein(ellei ole tehty jo)? Raitisilmasuodatin varmaan vaihdettava(vuoden välein) ilmastointi huollettava(ellei tehty juuri)?
Tuskin muuta.
Viimeksi muokannut aaiitee, 09 Heinä 2015, 15:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Mistä saisi edullisesti Giuliettaan alumiiniset kynnyslistat? Onkos joku hankkinut?

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

aaiitee kirjoitti:Oliko se niin, että nyt 4 vuoden jälkeen olisi syylärin nesteet vaihdettava ja jarrunesteet 2 vuoden välein(ellei ole tehty jo)? Raitisilmasuodatin varmaan vaihdettava(vuoden välein) ilmastointi huollettava(ellei tehty juuri)?
Tuskin muuta.
Muu kategoriassa varsin merkittävä on jakopäänhihnan vaihto, jos ei ole jo tullut eteen kilometrien puolesta (48 kk/120 tkm).

Raitisilmasuodattimelle tosiaan näkyy suositus olevan 12 kk ja moottorin ilmansuodattimelle 60 tkm. Kylmästöinti ja jarrunesteet 2 vuotta, syyläri 4 vuotta. Mutta itsehän näistä pitää huolehtia! Minulle ei tehty eikä ehdoteltukaan jarrunesteen vaihtoa, kun kävin 1½ vuoden ikäisellä autolla 30 tkm huollossa -> normaalijärkinen olisi voinut ennustaa, että 60 tkm huolto osuu jonnekin 3 vuoden tienoille eli menee vuodella pitkäksi...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Määräaikaishuollossa mitataan jarrunesteen vesipitoisuus, joka on paljon parempi mittari määrittämään vaihtotarpeen kuin pelkkä aika. Aika moni asiakas on tyytyväinen, ettei myydä automaattisesti, kun ei välttämättä ole todellista tarvetta nesteitä vaihdella. Etenkään jos aika ei ole vielä täynnä. ;)

Vastaa Viestiin