Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
Valvoja: Moderators
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
!56 pikku Busso. Jos ajelen Shell 98 okt bensalla, niin seuraavaa ilmiötä ei ole. Jos tankkaan esim. nesteen 98 okt polttoainetta, niin jonkun ajan kuluttua ilmenee varsinkin ykkösvaihteella vedätettäessä 5500 rpm:n kohdalla. kuin veto loppuisi n. sekunniksi. Siitä eteen päin toimii rajoittajalle ihan ok. Talven ajelin Shellillä eikä nykäystä tuntunut. Nyt olen ajanut kolmatta tankillista Nesteen 98 okt. bensalla ja eka tankillisen lopulla alkoi nykäys taas ilmetä. Ajoin ton kolmannen tankkauksen lähes loppuun ja tankkasin nyt Shelliä. Muutama kymmenen kilometriä ajoa ja nykäystä ei tunnu! Mistähän kysymys? Itsekin pidin aluksi luulotautina, mutta se ei ole sitä! Tietysti kun tankkaa lähes joka kerta Shelliä,niin ilmiö pysyy poissa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
Mites jos saat vian esiin ei-Shelliläisellä ja kokeilet vaikka jotain injector cleaneria joukkoon? Lähemmäs tyhjää tankkia itse aina noita litkuja käytellyt.
Onhan tuossa V-powerissa jotain ainesosia, ainakin SHellin mukaan, jotka parantaa sen toimivuutta ja jotain. E5:sta se kuitenkin on.
Onhan tuossa V-powerissa jotain ainesosia, ainakin SHellin mukaan, jotka parantaa sen toimivuutta ja jotain. E5:sta se kuitenkin on.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
En käytä V-poweria vaan Shell 98 E5.
Tankaan aina samalta nesteen tai shellin kylmäasemalta. Voiskohan se olla että Nesteen säiliöt on moskaiset?
Viime syksynä kokeilin STP lisäainetta polttoaineen seassa. Kyllä sekin ainakin vähenti sitä nykäystä. Joskus vuosia sitten luin jostakin että alfan pikku kutosissa olis joillakin ollut tuota nykäys ilmiötä 5500 rpm:n kohdalla. En muista mitä silloin veikattiin syyksi. Aihe ei silloin kiinnostanut kun vaivaa ei omassa bussossa ollut. 
Tankaan aina samalta nesteen tai shellin kylmäasemalta. Voiskohan se olla että Nesteen säiliöt on moskaiset?


- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
Vaihdat ilmamassamittarin. Se siellä alkaa olla lopussa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
Shellin 98 E5 ajettu tankillinen ja uusi menossa. Tunnelma kuin onki kisoissa. Ei tunnu nykimistä. Ihmeellistä, mutta totta. Seuraavaksi tankkaan TB:ltä. Saa nähdä kuinka se nykäsee. 60-70 luvulla ne puhui että se on panssarivaunu bensaa. TB-asema verkko oli kuulemani mukaan tehty neukku panssareiden huolto pisteiksi. En takaa että se oli faktatietoa. Historiaa kumminkin. 

Re: Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
TB kuulemma käy hakemassa nesteytetyt dinosauruksensa Neste Oilin jalostamolta.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
Minä en osta enää mitään Nesteen litkuja. On sitten luulotautia tai ei, niin aina on niiden kanssa ollut jotain epämääräisyyksiä moottorien käytöksessä.
Re: Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
Sorry menee OT: Olisi mielenkiintoista tietää mistä ST1 hankkii Shell asemille V-Powerin? Tuoko ST1 sitä maahan vai jalostaako itse 99+ oktaanista johon Shelliltä saa jonkun V-Power Nitro+ lisäainelitkun?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
Et ole yksin tämän luulon kanssa.Ipi kirjoitti:Minä en osta enää mitään Nesteen litkuja. On sitten luulotautia tai ei, niin aina on niiden kanssa ollut jotain epämääräisyyksiä moottorien käytöksessä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
Minä ajan pelkästään Nesteen 98:lla. (Koska lähin kylmäasema ja yleensä edullisin.) Ne harvat kerrat kun olen tankannut V-Poweria, niin persdyno ei havainnut eroa, mutta kulutus tuntui kasvavan. Joka voi toki johtua siitä, että piti yrittää siihen persdynoon saada jotain tuntumaa. ST1 98 ei myöskään tehnyt mitään eroa...
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Nykäys 5500 rpm:n kohdalla.
Olen havainnut V-powerilla saman ilmiön. Kulutus hiukan kasvoi. Mutta tulihan sitä tietysti polettuakin. Tuntui että nyt lähtee! (tuntui?)
Ihmettelin tässä että nythän on polttoaineen kulutus laskenut. Seka-ajossa alle kympin. Kyllähän se syy selvisi. Olin saanut ylinopeussakot.
Se taas hillitsi kaasupoljinta ja rajummat kiihdytykset ovat jääneet väliin. Alitajuntani varmaan yrittää säästää sakkorahat talteen. Ehkä hyvä näinkin.
Ihmettelin tässä että nythän on polttoaineen kulutus laskenut. Seka-ajossa alle kympin. Kyllähän se syy selvisi. Olin saanut ylinopeussakot.
Se taas hillitsi kaasupoljinta ja rajummat kiihdytykset ovat jääneet väliin. Alitajuntani varmaan yrittää säästää sakkorahat talteen. Ehkä hyvä näinkin.