Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sanokaapa nyt että mitkä ne oikeat pyöränkulmat on, joilla auto ei ehkä söis renkaita mutta olisi myös hyvä ajaa. Säätäjien mielestä viisyseihin on kaksi säätöä, toisella kestää renkaat mutta on levoton ja toisella kuluu kumit mutta on hyvä ajaa. Vähän epäilen tätä. Kahdesta paikasta olen jo kysellyt asiaa ja vastaus on ollut sama.
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kotkan Delta:ssa laitettiin pyörien kulmat autossani, tehtaan asetusarvoihin, paitsi auraus, toiveeni mukaan - 7 min etupyöriin eli yht. - 14 min, tehtaan arvo yht. -16 min. Kuluminen on ollut tasainen, ajettavuus hyvä, mutta suoraanajossa hivenen levoton, eli pitää olla tarkkana. Kurveissa erittäin hyvä ajettavuus.Janne kirjoitti:Sanokaapa nyt että mitkä ne oikeat pyöränkulmat on, joilla auto ei ehkä söis renkaita mutta olisi myös hyvä ajaa. Säätäjien mielestä viisyseihin on kaksi säätöä, toisella kestää renkaat mutta on levoton ja toisella kuluu kumit mutta on hyvä ajaa. Vähän epäilen tätä. Kahdesta paikasta olen jo kysellyt asiaa ja vastaus on ollut sama.
Auton etupyörien lievä haritus parantaa kaareajoa, mutta lisää levottomuutta suoraanajossa, harituksen pienentämisessä pitää olla tarkkana ettei menetä kaarreajoominaisuuksia. Kokemukseni mukaan saattaisi olla etupyörässä -6 min parempi kuin -7 min, saataisiin suoraanajoa vähän rauhallisemmaksi, eli yht.-12 min.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse kanssa menossa säätämään hammastangon vaihdon jälkeen tulevana torstaina pyöränkulmia. Sattuipa hyvään aikaan tämä keskustelu silmään.
Onko vielä muita mielipiteitä kulmista - ja onko "nollakulmat" jollain lailla todella huono valinta?
H
Onko vielä muita mielipiteitä kulmista - ja onko "nollakulmat" jollain lailla todella huono valinta?
H
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nollakulmat ei periaatteessa toimi missään laitteessa, paitsi kun jäykkä akseli. Renkaat joko vetää tai tulee mukana, sen mukaan pitää kompensoida koska erityisesti kumipuslat antavat vähän periksi rasituksen alla.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Taitaapi olla hieman henkilöstä ja rengastuksesta kiinni? Renkaiden kannalta taitaa nollakulmat olla 159:ssäkin parasta.
Itse laittaisin aavistuksen oikeaan suuntaan nollakulmasta, eli en aivan nollia.
Autodata kertoo 2.2JTS --> 2007:
Auraus edessä -2mm (+/- 0.80mm) - eli haritusta 1.2-2.8mm, asteina 0ast 16min (+/- 6min)
Auraus takana 3.2mm (+/- 0.80mm) - eli aurausta 2.4-4.0mm, asteina 0ast 26min (+/- 6min)
Camber takana 0ast 40min (+/- 18min). Kuvan perusteella säätyy samasta paikasta kuin aurauskin.
Autodata kertoo 2.2JTS 2007 --> (MY 2008 alkaen) vakioalustalle:
Auraus edessä -2.04mm (+/- 1.02mm) - eli haritusta 1.02-3.06mm, asteina 0ast 16min (+/- 8min) -- jännä muuten, että antaa osamillin heitot?
Auraus takana 3.40mm (+/- 1.80mm) - eli aurausta 1.60-5.20mm, asteina 0ast 26min (+/- 14min)
Camber takana 0ast 40min (+/- 18min). Kuvan perusteella säätyy samasta paikasta kuin aurauskin.
TI:lle oli vielä tietenkin omat arvonsa, MY 2008 alkaen.
Autodatan oikeellisuudesta en osaa sanoa, kokemukset sanoo toiselle toista ja toiselle toista. Ota noista nyt selvää?
156:ssa mulla on kuitenkin edessä hyvin vähän haritusta ja takana kevyt auraus, on hyvä. Tietysti täysin erilaisia autoja, ettei kovin verrokkikelposta kamaa ole.
Itse laittaisin aavistuksen oikeaan suuntaan nollakulmasta, eli en aivan nollia.
Autodata kertoo 2.2JTS --> 2007:
Auraus edessä -2mm (+/- 0.80mm) - eli haritusta 1.2-2.8mm, asteina 0ast 16min (+/- 6min)
Auraus takana 3.2mm (+/- 0.80mm) - eli aurausta 2.4-4.0mm, asteina 0ast 26min (+/- 6min)
Camber takana 0ast 40min (+/- 18min). Kuvan perusteella säätyy samasta paikasta kuin aurauskin.
Autodata kertoo 2.2JTS 2007 --> (MY 2008 alkaen) vakioalustalle:
Auraus edessä -2.04mm (+/- 1.02mm) - eli haritusta 1.02-3.06mm, asteina 0ast 16min (+/- 8min) -- jännä muuten, että antaa osamillin heitot?
Auraus takana 3.40mm (+/- 1.80mm) - eli aurausta 1.60-5.20mm, asteina 0ast 26min (+/- 14min)
Camber takana 0ast 40min (+/- 18min). Kuvan perusteella säätyy samasta paikasta kuin aurauskin.
TI:lle oli vielä tietenkin omat arvonsa, MY 2008 alkaen.
Autodatan oikeellisuudesta en osaa sanoa, kokemukset sanoo toiselle toista ja toiselle toista. Ota noista nyt selvää?
156:ssa mulla on kuitenkin edessä hyvin vähän haritusta ja takana kevyt auraus, on hyvä. Tietysti täysin erilaisia autoja, ettei kovin verrokkikelposta kamaa ole.
- Hämäläinen Teuvo
- Viestit: 7
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 16:06
- Car(s): Giulietta t.i. vm-61
Giulietta MA 170 vm-2011
159 TBI
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tulipahan annettua edellä menneelle Saab Aerolle hiukan lisävauhtia, sillä seurauksella, että yxi etuparkkitutkan anturi lopetti toimintansa! Mistähän moisia voisi hankkia?
Steve
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Katsastukseen mennessä hidastetöyssy yllätti ja tein äkkijarrutuksen siten, että auto pysähtyi. Tämän jälkeen en enää päässyt liikkeelle. Kaasupolkimesta ei tapahtunut mitään, kun vaihde oli D:llä. Kun vaihde oli vapaalla, kaasulla sai kierroksia nostettua, mutta todella laiskasti. Useampaan kertaan kokeilin ja vaihdoin P, N ja D välillä eikä kaasupolkimesta tapahtunut mitään D-asennossa. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen, ja kaikki toimi sen jälkeen normaalisti. Onko muille tapahtunut tällaista?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mullo jokune minuutti edes haritusta, takana ohjearvon verran aurausta. Camberit säätöpuslista huolimati muistaakseni hippase yli ti arvojen. Eibach+bilstein alusta. Renkaat kuluu jokseenki tasaseen.
Mut. Anteeksi maalaisuuteni, mut miks täällä puhutaan milleistä, eikä kuite välttis mainintaa vanneskoosta? Jos pidättäytyisittäisiin ihan asteissa ja niiden osissa, ni ei tartte ottaa huomioon vannekokoja...
Mut. Anteeksi maalaisuuteni, mut miks täällä puhutaan milleistä, eikä kuite välttis mainintaa vanneskoosta? Jos pidättäytyisittäisiin ihan asteissa ja niiden osissa, ni ei tartte ottaa huomioon vannekokoja...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Autodata kertoo milleinä ja asteina. Millejä ei kyllä kerrota, että millä rengastuksella... Mikä taas on aika oleellinen tieto.
Siksipä tuonne asteita heittelinkin, niin on myös ne saatavilla. Kun eivät kuitenkaan muutu mihkään rengastuksen mukana.
Siksipä tuonne asteita heittelinkin, niin on myös ne saatavilla. Kun eivät kuitenkaan muutu mihkään rengastuksen mukana.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko kellään sammunut ilmastoinnin näyttö? Itellä teki tänään ensimmäistä kertaa. Sammutin auton minuutiksi ja käynnistin niin heräsi onneksi taas henkiin.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^sama tullu kerran, "ominaisuuksia" 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^On tehnyt tuon kerran. Tapahtui kun sammutin virrat ja tungin avaimen rööriin heti takaisin - ilmastoinnin näyttö ei herännyt henkiin. Vähän myöhemmin kun lähdin ajelee, oli taas normaali. Eli no worries.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kerran, ja navi/radio on muutamia kertoja pimentynyt parin sekunnin ajaksi.
Abarth 500 Esseesse
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Klonksuuko kellään etupenkit ja jos klonksuu niin oletteko saaneet asiaa korjattua?
Klonksunta rupesi ilmenemään kun poistin natinaa wd40:llä eli ojasta allikkoon...
Klonksunta rupesi ilmenemään kun poistin natinaa wd40:llä eli ojasta allikkoon...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^natisee alimmalla asetuksella, ei klonksu. Natinaan auttaa puolikkaan tai pykälän mittanen penkin nosto vivusta. Kokeile jos auttaa lonksuntaanki?
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lattiamatto lotkottaa.
Liitteen kuva on siis keskikonsolin kyljestä, kuljettajan kaasukoiven vierestä. Miten tuo korjataan siististi? Ei viittis ampua sokkona mitään liimoja sinne. Painamalla menee sisään mutta pullahtaa hetkessä takaisin.
Liitteen kuva on siis keskikonsolin kyljestä, kuljettajan kaasukoiven vierestä. Miten tuo korjataan siististi? Ei viittis ampua sokkona mitään liimoja sinne. Painamalla menee sisään mutta pullahtaa hetkessä takaisin.
- Liitteet
-
- 2015-07-24 19.01.55.jpg
- (14.39 KiB) Tiedosto ladattu 4352 kertaa
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^muistaakseni tuo konsolin sivupaneeli tosta maton yläpuolelta lähtee varovasti vetämällä kun on klipsuilla, ehkä sitte näkis paremmin miten tuo kiinnitetään? Miks tuo muuten on tollanen?
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo kyllä se lähtee irti. Taisi lotkottaa siitä asti kun tutkin lattian alle valunutta sadevettä. Meinaatko että joku klipsi puuttu tai on irti? Josta tuli mieleen että on ylimääräisiä beigejä muovi"ruuveja" mut mielestäni tuolta kohdalta ei löydy mitään reikää niille.jkk kirjoitti:^muistaakseni tuo konsolin sivupaneeli tosta maton yläpuolelta lähtee varovasti vetämällä kun on klipsuilla, ehkä sitte näkis paremmin miten tuo kiinnitetään? Miks tuo muuten on tollanen?
2.2:ssa oli sama. Delta korjas sen takuuseen. Harmi kun ei ole mitän havintoa että miten.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Noi sisäverhoilut on muuten ihan vammaisia. Ne on mitoitettu ihan just eikä melkein, eli menee joku 2mm sisälle. Jos olisivat esim. 0.5cm yli rajojen, niin olisi paljon mukavampi noita sulloa takaisin...
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo ja tästähän on ollut jo juttua.Shuttle kirjoitti:Noi sisäverhoilut on muuten ihan vammaisia. Ne on mitoitettu ihan just eikä melkein, eli menee joku 2mm sisälle. Jos olisivat esim. 0.5cm yli rajojen, niin olisi paljon mukavampi noita sulloa takaisin...
Mielestäni 159:iä olisi pitänyt myydä niin että jos maksaa vaikka 39 euroa vähemmän niin saa Budget-mallin jossa
- matto on 1cm verran liian pieni joka suunnassa
- ovien tiivisteet kurjaa materiaalia
- sisäpuhaltimen vastuksen liitin paska (heiluu, kipinöi ja sulaa hiljakseen)
- tuulilasin narisevat muovipalat
- nahkaverhoilun tapauksessa OBD/Sulake -loora ahdas
EDIT: Taidan vetää kuumaliimalla sen kiinni. Lähtee repimällä irti mut pysyy normikäytössä.
Viimeksi muokannut lrela, 29 Heinä 2015, 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Voi luoja niin totta, että ihan ääneen naurahdin. Surullisinta tää on vaan sen vuoksi, et kaikki on totta...

Voi luoja niin totta, että ihan ääneen naurahdin. Surullisinta tää on vaan sen vuoksi, et kaikki on totta...
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^Minkävuotinen viisysi? Mun laitteessa tiivisteet on ihan ok, mut oon hinkkaillu niitä kahdesti vuodessa vartin per kerta - tai 30 min., mutta kuitenkin.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ 2/2007 mutta tarkoitin tosiaan niitä ovien sisässä olevia tiivisteitä. Kaikki vesi ei poistu valumareikien kautta vaan tulee sisälle.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^sulla taitaa ovien välipellit vuotaa? Ota pahvit irti ja sikafleksiä välipellin saumanpäälle. Näet kyllä mistä vuotaa kun tiiviste on jauhoontunu.
Kattelin oman auton verhoiluja ja niissä on kyllä ihan reilusti ettei pääse irvistämään mistään.
Kattelin oman auton verhoiluja ja niissä on kyllä ihan reilusti ettei pääse irvistämään mistään.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tää tiivisteasia on toki jo korjattu. En tiedä uskaltaako tätä lotkottavan maton asiaa korjata koska sitten voi tulla tilalle jokin uusi vikanen.jkk kirjoitti:^sulla taitaa ovien välipellit vuotaa? Ota pahvit irti ja sikafleksiä välipellin saumanpäälle. Näet kyllä mistä vuotaa kun tiiviste on jauhoontunu.
Kattelin oman auton verhoiluja ja niissä on kyllä ihan reilusti ettei pääse irvistämään mistään.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vuotaako muilla ajovalonpesimet? Omassa yksilössä on usein ajon jälkeen märät alueet pesimien ympärillä, vaikka niitä ei ole käyttänyt. Saakohan ne helposti poistettua käytöstä?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^juups!
pesimet itkee

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Näinhän ne tekee. Auto vuodattaa kyyneliä kun pelkkää VAGia puskee vastaan. Helpoiten tuosta pääsee, kun ottaa ajovalopesimien sulakkeen pois. Myöskään jos on valot pois päältä/parkit päällä ei ajovalonpesimet aktivoidu. Nuo meinaat kuluttaa nestettä ihan urakalla
.

-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sieltähän on mennyt takaiskuventtiili/y-haara rikki. Jouset ruostuneet pois. Vaikka sulakkeen ottaa pois niin pesuri itkee silti.
Eper
Alkuperäinen Ebaystä
Juuri tilasin t-haaran ja pari takaiskuventtiiliä, josko niistä saisi kestävämmän kuin mielestäni kalliista alkuperäisestä, joka ei kestä kauaa.
takaiskuventtiili
t-haara
Sulakkeen poisto vähentää kylläkin pesunesteen kulutusta.

Eper
Alkuperäinen Ebaystä
Juuri tilasin t-haaran ja pari takaiskuventtiiliä, josko niistä saisi kestävämmän kuin mielestäni kalliista alkuperäisestä, joka ei kestä kauaa.
takaiskuventtiili
t-haara
Sulakkeen poisto vähentää kylläkin pesunesteen kulutusta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mistä lähteä hakemaan vikaa kun ilmastointi ei skulaa (eli ei jäähdy) ja höyrystimen lämpötila anturitiedon mukaan huitelee jossain 34 asteen tienoilla (muut anturitiedot ulkolämpötila 23, kabiini 33)
järjestelmä täytetty noin pari kuukautta sitten ja oli 30g vajausta,
järjestelmä täytetty noin pari kuukautta sitten ja oli 30g vajausta,
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos kerta aineet on sisällä, niin sitten katsomaan tuleeko magneettikytkimelle virtaa. Tai vaihtoehtoisesti syöttää sinne virtaa ja koittaa toimiiko kykä.
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ihan ensin tarkistus ettei paineet ole kadonnut... mankkukytkin voi joskus polttaa sulakkeensa mutta ei yleensä kesken kaiken
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minulla ilmastointihuolto totesi kerran järjestelmässä olleen LIIKAA ainetta. Älkää kysykö miten se on mahdollista, kun edellisenä kesänä vielä toimi... Sama se, täyttöhuolto siihen auttoi. Kurkkaapa mitä MES sanoo järjestelmän paineeksi, kun on vastikään täytetty.
Järkiautoilija
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Palataanpa vaihteeksi pyöränkulmiin. Uudet renkaat pitäisi laittaa ja ajattelin samalla säädättää kulmat. Minulla on herännyt epäilys että viime kerralla on laitettu etuvetoisen säädöt. Tämä siitä päätellen että missään ei lue Q4, ja siitä että radalla tuntuu vinkuvan enemmän kuin elokuvissa. Mitä sanoo raati tästä:
- Liitteet
-
- kulmat.jpg
- (132.24 KiB) Tiedosto ladattu 6576 kertaa
CARF0869
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^tuossakin on käynyt kämmi. Takapään aurauksen ohjearvo on virheellinen ja reipas asentaja on sitten surutta vetänyt taka-aurauksen miinukselle.
3.2 jtässän ohjearvoja voi myös käyttää. Madalletulle olis ti-varustelun arvot nam.
Tälläisillä laittaisin:

Tälläisillä laittaisin:
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tässäpä meikäläisen 159:n pyöränkulmaraportti. Kuva on aika kehnossa kuvapalvelussa (photobucket), mutta ehkä tuosta saa selkoa.
Nykyiset kulmat siis alemmassa kuvassa ja vähissä on vihreä väri. Mitä olette mieltä, kannattaisiko tehdä jotain ja viedä parempaan paikkaan säädettäväksi?
http://s1271.photobucket.com/user/Jneed ... y&sp=false
Nykyiset kulmat siis alemmassa kuvassa ja vähissä on vihreä väri. Mitä olette mieltä, kannattaisiko tehdä jotain ja viedä parempaan paikkaan säädettäväksi?
http://s1271.photobucket.com/user/Jneed ... y&sp=false
Alfa Romeo 155 V6 1992
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^eipä nuo loppuarvot ihan kamalilta vaikuta.
Noin yleensä, kun 159:n lappuja näkee, niin caster on selvästi eniten pielessä ohjearvoihin nähden. Olikos etukelkan kiinnityksissä vähän enemmänkin "säätövaraa", näin olen ymmärtänyt. Eli etukelkan löysäksellä ja siirrolla saisi casteria lisää+ camper puolieron tasattua.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Öljyn lämpötila - anturi...
Noniin, taitaa olla anturi sanomassa sopimusta irti. Välillä 159 2,2 JTS SWn öljyn lämmöt nousee ihan mukavasti, ja välillä taas mittari ei reagoi mihinkään. Jos olen oikein käsittänyt niin löytyy jostain öljypohjan alta moinen keksintö - ajattelin vaan että ennenkuin ottaa auki niin voisi tilata uuden jos on kohtuuhintainen. Onko porukalla ollut ongelmia aikaisemmin ko. anturin kanssa - ja jos on, niin onko mistä tilattu uusia ja mihin hintaan?
Kiitos jälleen kovasti.
Noniin, taitaa olla anturi sanomassa sopimusta irti. Välillä 159 2,2 JTS SWn öljyn lämmöt nousee ihan mukavasti, ja välillä taas mittari ei reagoi mihinkään. Jos olen oikein käsittänyt niin löytyy jostain öljypohjan alta moinen keksintö - ajattelin vaan että ennenkuin ottaa auki niin voisi tilata uuden jos on kohtuuhintainen. Onko porukalla ollut ongelmia aikaisemmin ko. anturin kanssa - ja jos on, niin onko mistä tilattu uusia ja mihin hintaan?
Kiitos jälleen kovasti.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^suotta käsiäs likaat sen anturin kanssa, paskakeksintö josta ei ole mitään hyötyä näissä arkiautoissa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Meni AK:n takuuseen tuo. Vittumainen vaihtaa kaikkiaan ja se on turhake. Itsellä se ei ikinä noussut tappiin, mutta oli normaalia et tipahteli nollaan ja rupesi vilkuttamaan öljyvaloa... Kuten sanottua, turha anturi, irroita vaikka ko. neulan kontakti tms.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täältä löytyy varmaan joku joka on joskus irrottanut porrasperäisen 159:n takapenkin istuinosan niin kysymys kuuluukin, että lähteekö tuo oikeasti irti pelkästään vetämällä istuinosan etureunasta ylöspäin. Hirveästi ei uskaltaisi mennä riuhtomaan ettei vahingossa hajota muutakin kuin ne kaksi muovikiinnikettä sieltä.. Niin ja onko tuossa takaisin laittamisessa mitään ihmeellistä vai painetaanko penkki vain uusiin kiinnikkeisiin kiinni?
Sellainen ongelma siis on tällä hetkellä että penkki "keikkuu" puolelta toiselle ja istuinosan etuosasta kun nostaa niin istuinosa nousee muutaman sentin ylöspäin. Tänään kävin AK:lta tilaamassa nuo uudet muovikiinnikkeet jos homma niillä korjaantuisi..
Sellainen ongelma siis on tällä hetkellä että penkki "keikkuu" puolelta toiselle ja istuinosan etuosasta kun nostaa niin istuinosa nousee muutaman sentin ylöspäin. Tänään kävin AK:lta tilaamassa nuo uudet muovikiinnikkeet jos homma niillä korjaantuisi..
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllä, etureunaa ylöspäin nostamalla se lähtee. Tiirikkataituri voisi ehkä koettaa sopivilla rautalangoilla yrittää ojentaa niitä muoviklipsejä, mutta tuota... Nosta vaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kävin tänään laitattamassa Hankookit alle ja säädättämässä kulmat. Muuten päästiin noihin jäsen stoichiometricin antamiin arvoihin, mutta etupään camber jäi vielä melko kisahenkiseksi. Ei kuulemma säätövara enää riitä madalletussa autossa vaan jäi sinne -1.5 ja -2.0 asteen tietämiin. Tähän asiaan on kai olemassa ratkaisukin: säädettävät ylätukivarsien puslat. Kellään noista kokemuksia?stoichiometric kirjoitti:^tuossakin on käynyt kämmi. Takapään aurauksen ohjearvo on virheellinen ja reipas asentaja on sitten surutta vetänyt taka-aurauksen miinukselle.3.2 jtässän ohjearvoja voi myös käyttää. Madalletulle olis ti-varustelun arvot nam.
Tälläisillä laittaisin:
CARF0869
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Morjensta!
Onko kellään kokemuksia 159 SW kattokaiteiden poistamisesta? Mietiskelin, että mahtaakohan olla isokin homma ja saako reikien kohdalle helposti peitepalat?
- Hyvis
Onko kellään kokemuksia 159 SW kattokaiteiden poistamisesta? Mietiskelin, että mahtaakohan olla isokin homma ja saako reikien kohdalle helposti peitepalat?
- Hyvis
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minulla on ollut reilun vuoden päivät nuo säädettävät ylätukivarret. Käytännössä säätö on aika turha eli sen saa laittaa suoraan maksimiin. Sillä tosin saa sitten camberin oikealle alueelle. Muuten aivan loistavat palikat eli jämäköittävät alustaa entisestään, mutta useammasta voiteluyrityksestä huolimatta niillä on taipumus narahdella töyssyissä kun on lämmin ja kuiva keli. Ehdottivat korjaamolla että laitettaisiin rasvanipat että olisi helpompi voidella mutta ilmeisesti tuohon on omistaja-asteella tottunut kun on jäänyt tekemättäJaniW kirjoitti: Ei kuulemma säätövara enää riitä madalletussa autossa vaan jäi sinne -1.5 ja -2.0 asteen tietämiin. Tähän asiaan on kai olemassa ratkaisukin: säädettävät ylätukivarsien puslat. Kellään noista kokemuksia?
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vieläkin tyhmänä kyselen ja varmistelen että oletteko nyt aivan varmoja että tuo lähtee ihan raa'alla voimalla niin, ettei sieltä hajoa mitään muuta kuin korkeintaan nuo muoviklipsit?Polforea kirjoitti:Kyllä, etureunaa ylöspäin nostamalla se lähtee. Tiirikkataituri voisi ehkä koettaa sopivilla rautalangoilla yrittää ojentaa niitä muoviklipsejä, mutta tuota... Nosta vaan.

Äsken nimittäin koitin riuhtoa oikein kunnolla ja ne reunoissa olevat muoviklipsit näkyvät että ne ovat irti mutta keskellä istuinosaa, noin puolivälin tienoilla jokin pistää oikein kunnolla vastaan (siinä keskimmäisen istuimen kohdalla siis) ja riuhdoin jo niin kovaa että tuntui että istuinosan etuosa jää käteen ennemmin kuin istuinosa nousee kokonaan ylös..

