Alfan etupyörän laakereista
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12 Touko 2015, 22:27
Alfan etupyörän laakereista
Ensimmäinen alfa taloudessa (156) ja eka remontti etupyörän laakerin vaihdossa.
Katselin noita vaihtoja foorumilta 156,166 jnejne...
Nyt vaihto tehtynä on paljon viisaampi.
Jos laakerin haluaa varmasti kestävän niin tuo vetoakselin mutterilla vedätys laakerin läpi pitää unohtaa kokonaan, vain loppukiristys. Vaikka onnistuisikin niin varmuutta ei ole että laakerin päätylaipat olisi riittävän hyvin stefoissa kiinni jolloin vesi pääsee helposti sisään ja uusi laakerin vaihto on pian edessä taas. Muutenkin laakerissa ja stefan urissa oli nihkeästi vaseliinia jota lisäilin isolla kädellä.
Motonetistä hommasin tuon tarvike osan ja 4 kpl kuusikolo pultit sai heti vesilintua. Pulttikaupasta vastaavat!!! ( ei 8.8 tavaraa) perinteiset kuusikantapultit koska pyörälaippa,hubi, estää kiristyksen siinä vaiheessa kun paketti on kasattu oikeaoppisesti prässillä. Vaikka prässikin löytyy niin silti aina tarvittavat osat menevät pakastimen tai uunin kautta tarvittaessa.
Summa summarum...kannattaa kasata tuo hubi, laakeripaketti ja kuusikantapultit!!(älä unohda!) pöydällä valmiiksi. Siinä pystyy tarkastamaan lopuksi vielä että stefat ovat tiiviisti eivätkä vuoda. Sitten vain asentaa koko valmiin paketin noilla neljällä kuusikanta pultilla ja saa takuuvarmasti toimivan paketin.
Laakeri jonka vaihdoin oli asennettu 10000km sitten liikkeessä juuri tuolla vetoakselin mutteri vedätyksellä. Stefa auki ja vedet sisään.
Pienikin rusikointi/lyönti vääntää tuon stefaa vasten tulevan suojalevyn kieroon jolloin suojausta ei ole riittävästi ja se syö stefan kumin nopeasti loppuun kuten itsellä oli. Joku voi todeta että kyllä se oikenee loppukiristyksessä tiivistäen stefan. Ei oikene,siellä on se stefa kumi vastassa jota se alkaa rouhimaan.
Alfa näyttää käyttävän samanlaista laakerointia monessa mallissa joten ei pidä ihmetellä "heikkoja" laakereita. Asennustapa on väärä.
Itselle ei tulisi mieleenkään alkaa moukaroimaan hubia paikalleen pyöräkotelossa laakeria ja vetoakselia vasten kaiken paskan keskellä kun stefat noissa laakerimalleissa herkkääkin herkempiä.
Ei muuta. Kiitos ja anteeksi.
Katselin noita vaihtoja foorumilta 156,166 jnejne...
Nyt vaihto tehtynä on paljon viisaampi.
Jos laakerin haluaa varmasti kestävän niin tuo vetoakselin mutterilla vedätys laakerin läpi pitää unohtaa kokonaan, vain loppukiristys. Vaikka onnistuisikin niin varmuutta ei ole että laakerin päätylaipat olisi riittävän hyvin stefoissa kiinni jolloin vesi pääsee helposti sisään ja uusi laakerin vaihto on pian edessä taas. Muutenkin laakerissa ja stefan urissa oli nihkeästi vaseliinia jota lisäilin isolla kädellä.
Motonetistä hommasin tuon tarvike osan ja 4 kpl kuusikolo pultit sai heti vesilintua. Pulttikaupasta vastaavat!!! ( ei 8.8 tavaraa) perinteiset kuusikantapultit koska pyörälaippa,hubi, estää kiristyksen siinä vaiheessa kun paketti on kasattu oikeaoppisesti prässillä. Vaikka prässikin löytyy niin silti aina tarvittavat osat menevät pakastimen tai uunin kautta tarvittaessa.
Summa summarum...kannattaa kasata tuo hubi, laakeripaketti ja kuusikantapultit!!(älä unohda!) pöydällä valmiiksi. Siinä pystyy tarkastamaan lopuksi vielä että stefat ovat tiiviisti eivätkä vuoda. Sitten vain asentaa koko valmiin paketin noilla neljällä kuusikanta pultilla ja saa takuuvarmasti toimivan paketin.
Laakeri jonka vaihdoin oli asennettu 10000km sitten liikkeessä juuri tuolla vetoakselin mutteri vedätyksellä. Stefa auki ja vedet sisään.
Pienikin rusikointi/lyönti vääntää tuon stefaa vasten tulevan suojalevyn kieroon jolloin suojausta ei ole riittävästi ja se syö stefan kumin nopeasti loppuun kuten itsellä oli. Joku voi todeta että kyllä se oikenee loppukiristyksessä tiivistäen stefan. Ei oikene,siellä on se stefa kumi vastassa jota se alkaa rouhimaan.
Alfa näyttää käyttävän samanlaista laakerointia monessa mallissa joten ei pidä ihmetellä "heikkoja" laakereita. Asennustapa on väärä.
Itselle ei tulisi mieleenkään alkaa moukaroimaan hubia paikalleen pyöräkotelossa laakeria ja vetoakselia vasten kaiken paskan keskellä kun stefat noissa laakerimalleissa herkkääkin herkempiä.
Ei muuta. Kiitos ja anteeksi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan etupyörän laakereista
Häh?
Eihän kukaan tuota napamutterilla kiinni vedä?
Oikeaoppisesti olkavarsi irti. On oikeasti pikkuhomma ja pääsee kaikin puolin helpoiten.
Koko roska pöydälle (olkavarsi+napapaketti), prässillä irti vanha napa, sitten rälläkällä tms. halki se sisäkooli, joka napaan jää.
Joka tapauksessa tässä vaiheessa ne kuusiokolopultit lähtee kivasti irti, noproblemos.
Sitten saapi koko paketin OIKEAOPPISESTI irti.
Sitten putsaus, uusi laakerin pesä kiinni ja niillä neljällä kuusiokolopultilla puristetaan olkavarteen (tai prässillä, ei väliä), jos ei sormin painamalla/pultteja ristiin kiristämällä mennyt.
Tämän jälkeen sopiva vastaholkki, esim. hylsy tai vastaava, jota vasten prässätään napa kiinni. Normaali toimenpide, eikä varmasti ole minkään stefan kanssa mitään ongelmaa, kunhan oikein tehdään.
Ja sitten paketti kiinni autoon, nippuun ja kovaa ajoa.
Ainiin, itse hankin oikeat mustasta olevat hylsykantapultit tuohon. Ongelmana oli se, että ottivatkin kivasti kiinni jarrulevyn sisäkulmaan (vanha, syöpynyt jarrulevy) ja jouduin smirkelöimään pulttien uloimmat kulmat pyöreäksi... Seuraavan kerran teen, kuten tuossa "oikeaoppisesti"-ohjeessa kerroinkin.
Joka tapauksessa, tuossa ei vaan voi normaalia pahempaa kuormitusta laakerille tulla napamutterin kiristyksellä, joten en ymmärrä ihan täysillä tätä tarinaa? Toki jotkut napamutskullakin noita voi kiinni haluta laittaa, mutta omaan järkeen ei mahdu.
Eihän kukaan tuota napamutterilla kiinni vedä?
Oikeaoppisesti olkavarsi irti. On oikeasti pikkuhomma ja pääsee kaikin puolin helpoiten.
Koko roska pöydälle (olkavarsi+napapaketti), prässillä irti vanha napa, sitten rälläkällä tms. halki se sisäkooli, joka napaan jää.
Joka tapauksessa tässä vaiheessa ne kuusiokolopultit lähtee kivasti irti, noproblemos.
Sitten saapi koko paketin OIKEAOPPISESTI irti.
Sitten putsaus, uusi laakerin pesä kiinni ja niillä neljällä kuusiokolopultilla puristetaan olkavarteen (tai prässillä, ei väliä), jos ei sormin painamalla/pultteja ristiin kiristämällä mennyt.
Tämän jälkeen sopiva vastaholkki, esim. hylsy tai vastaava, jota vasten prässätään napa kiinni. Normaali toimenpide, eikä varmasti ole minkään stefan kanssa mitään ongelmaa, kunhan oikein tehdään.
Ja sitten paketti kiinni autoon, nippuun ja kovaa ajoa.
Ainiin, itse hankin oikeat mustasta olevat hylsykantapultit tuohon. Ongelmana oli se, että ottivatkin kivasti kiinni jarrulevyn sisäkulmaan (vanha, syöpynyt jarrulevy) ja jouduin smirkelöimään pulttien uloimmat kulmat pyöreäksi... Seuraavan kerran teen, kuten tuossa "oikeaoppisesti"-ohjeessa kerroinkin.
Joka tapauksessa, tuossa ei vaan voi normaalia pahempaa kuormitusta laakerille tulla napamutterin kiristyksellä, joten en ymmärrä ihan täysillä tätä tarinaa? Toki jotkut napamutskullakin noita voi kiinni haluta laittaa, mutta omaan järkeen ei mahdu.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Alfan etupyörän laakereista
Mutterilla vetäessä tosiaan on se vaara, että tulee täräyttäneeksi pakettia siten että laakerin sisäkehä liikahtaa ulospäin vaihteiston puolelta ja pullauttaa stefan. Sopivasti tarkkuutta käyttämällä onnistuu vääräoppisestikin. Huonolaatuiset laakerit kannattaa unohtaa, sillä ne nyt ei kestä mitenkään asennettuna välttämättä kovinkaan pitkään.
Kimmo / alfatune.fi
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12 Touko 2015, 22:27
Re: Alfan etupyörän laakereista
Nopeiten/helpoiten meni kun oikasin vielä tuon irroitus vaiheen.
Kuusiokolojen kannat lentävällä hittoon ja liukuvasaralla laakeripesä laakereineen kahdella paukauksella ulos.
Mutterit migillä kuuskolojen natsoihin ja käänsi pois.
Ei tarvi olkavartta irroittaa ollenkaan.Pysyy paikat ehyenä.Murtohaarukka tai lämpö kun yleensä ei tee hyvää kumeille.
Samoin tuo kuusiokolojen muuttaminen kuusiokantapulteiksi auttaa jatkossa vielä nopeampiin laakerinvaihtoihin tarvittaessa.
Sisäkooliin riitti heikennysrälläköinti kahta puolta.
Ehjille puolille hitsaa paksut palot. Pieni odotus ja rits heikoimmasta kohdasta halki.
Ja kyllähän tuo foorumi tuntui olevan aika täynnä tuota lokasuojan alla venkoilua, samoin yhdet ihan viralliset ohjeetkin oli tuolle napamutteri vedolle.
On kyllä hassun näköistä "risukeulaa" italian pojat suunnitelleet kun ajogeometriaa laskutikulla vääntäneet.
Kuusiokolojen kannat lentävällä hittoon ja liukuvasaralla laakeripesä laakereineen kahdella paukauksella ulos.
Mutterit migillä kuuskolojen natsoihin ja käänsi pois.
Ei tarvi olkavartta irroittaa ollenkaan.Pysyy paikat ehyenä.Murtohaarukka tai lämpö kun yleensä ei tee hyvää kumeille.
Samoin tuo kuusiokolojen muuttaminen kuusiokantapulteiksi auttaa jatkossa vielä nopeampiin laakerinvaihtoihin tarvittaessa.
Sisäkooliin riitti heikennysrälläköinti kahta puolta.
Ehjille puolille hitsaa paksut palot. Pieni odotus ja rits heikoimmasta kohdasta halki.
Ja kyllähän tuo foorumi tuntui olevan aika täynnä tuota lokasuojan alla venkoilua, samoin yhdet ihan viralliset ohjeetkin oli tuolle napamutteri vedolle.
On kyllä hassun näköistä "risukeulaa" italian pojat suunnitelleet kun ajogeometriaa laskutikulla vääntäneet.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfan etupyörän laakereista
no siinä meni vartti, kun otin 3 palloa aukia yms. ja hela hoito työpöydällä ja nortti poltettu kera kahvikupposen. Mukava vedellä ne kovat kuusiokolot oikein momentilla kunnolla kiine. Helppo homma, suorastaan pala kaakkua. Sillä hassun näköisellä risukeulalla on ihan tarkoituksensa, pysyy kummasti tiellä kovemmassakin yrityksessä, eikä kääntyile iskari.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan etupyörän laakereista
Joo, eipä tuo olkavarren irrotus oikeasti ole hommana mitenkään erikoinen.
Ainoa, mikä pitää muistaa, on se ABS-anturin johdon irrotus konehuoneen puolelta. Koska se anturihan ei olkavarresta ehjänä lähde...
@kterkkila
Toivottavasti halpa laakeri kestää 46eur kotiinkannettuna. On se jo vissiin 20tkm ollut tuolla, ettei se nyt ihan susi ole...
Ainoa, mikä pitää muistaa, on se ABS-anturin johdon irrotus konehuoneen puolelta. Koska se anturihan ei olkavarresta ehjänä lähde...
@kterkkila
Toivottavasti halpa laakeri kestää 46eur kotiinkannettuna. On se jo vissiin 20tkm ollut tuolla, ettei se nyt ihan susi ole...
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Alfan etupyörän laakereista
No minulla ne kestivät puolesta vuodesta puoleentoista vuotta. Kilometrejä tuli tuolloin liki 40tkm vuodessa. Samaan kategoriaan meni Motonetista ostetut Mapcot kuin eBaysta löytyneet puoli-ilmaiset. Noita kun hetken vaihtelin, niin tein päätöksen että jatkossa kelpaa vain muutama kärkimerkki. Sen jälkeen ei ole enää samaa laakeria vaihdettu toistamiseen
Kimmo / alfatune.fi
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfan etupyörän laakereista
159 2.0 JTDm, vm 2010. Tähän pitäisi vaihtaa oikean puolen etupyörän laakeri. Mistä tuo kannattaa hankkia?
Kaksi kyselyä Imatralaisista varaosaliikkeestä antoi hinnaksi 126 tai 111 euroa. Mutta siinä on koko napa.
Voiko vaihtaa vain laakerin? Onko kukaan tehnyt?
Kaksi kyselyä Imatralaisista varaosaliikkeestä antoi hinnaksi 126 tai 111 euroa. Mutta siinä on koko napa.
Voiko vaihtaa vain laakerin? Onko kukaan tehnyt?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfan etupyörän laakereista
Nimimerkki Vainio palasteli tuollaisen napapaketin ja totesi, että laakerin koolit on ihan tehtaalta yhtä puuta itse navan ja kiinnityskauluksen kanssa.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 56#p439756
Eli ei, et voi vaihtaa pelkkää laakeria, ainakaan ellet koneista osiin sopivia poteroita.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 56#p439756
Eli ei, et voi vaihtaa pelkkää laakeria, ainakaan ellet koneista osiin sopivia poteroita.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfan etupyörän laakereista
Vainio:lla olikin hyvä kuva tuossa threadissa. Kiitokset vihjeestä.Polforea kirjoitti:Nimimerkki Vainio palasteli tuollaisen napapaketin ja totesi, että laakerin koolit on ihan tehtaalta yhtä puuta itse navan ja kiinnityskauluksen kanssa.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 56#p439756
Eli ei, et voi vaihtaa pelkkää laakeria, ainakaan ellet koneista osiin sopivia poteroita.
Ei kannata alkaa koneistamaan mitään vaan ostaa koko napapaketti.
Pitää nyt hieman tutkia mistä löytyy edullinen: eBay, Mister-auto, ...
Onko kellään muulla tarvetta tilata (159 oikean etupyörän laakeri)? Voisi säästää lähetyskustannuksissa/tilaaja, jos siis päädyn tilaamaan ulkomailta.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfan etupyörän laakereista
Eilen tilasin paikallisen (Vuoksenniskalla) liikkeen kautta ja tänään oli jo laakeri tullut. Vielä ei ollut intoa alkaa laittamaan paikalleen kun säätelin 156:n ohjauskulmia. Kuvassa saapuneet osat ja hinta oli 115 euroa.
- Liitteet
-
- ALfa159Etulaakeri.jpg
- (77.53 KiB) Tiedosto ladattu 1766 kertaa
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfan etupyörän laakereista
Nyt on vanha vihdoin irti. Kuvassa uusi ja vanha (159 etupyörän laakeri).
- Liitteet
-
- alfa159laakeri.jpg
- (111.78 KiB) Tiedosto ladattu 1657 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan etupyörän laakereista
Saako uuteen laipan pultit navan rei'ästä mahtumaan läpi, vai pitääkö irrottaa ensin että saa pultit tuonne väliin.....? Vai mitenkä tuo kiinnityslaippa olkavarteen menee, kun kuvasta näyttäis että on kierteet laipassa (eli tuleeko pultit siis takapuolelta ja vetää laipan kiinni olkavarteen?)
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfan etupyörän laakereista
Pultit takakautta. Vetonivel vain pulttien haittana.
Mul oli toi napamutu noin 800Nm piukas ku irroitin. Eli toista metriä vääntiötä ja kukkakeppi (alle 80kg) hyppäs vääntiön päälle - irtos kuiteski. Tunkilla ja pukilla telineen väsäsin työkalulle, ettei muljahtanu. Aluks katkasin kamasan 1/2" vääntimen. Kolmevarttinen lopulta kesti...
Mul oli toi napamutu noin 800Nm piukas ku irroitin. Eli toista metriä vääntiötä ja kukkakeppi (alle 80kg) hyppäs vääntiön päälle - irtos kuiteski. Tunkilla ja pukilla telineen väsäsin työkalulle, ettei muljahtanu. Aluks katkasin kamasan 1/2" vääntimen. Kolmevarttinen lopulta kesti...
- CorseAutista
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07 Syys 2014, 13:11
- Car(s): Alfa Romeo 147 2.0TS
Alfa Romeo 147 1.6TS V1600
Re: Alfan etupyörän laakereista
Meiltä levisi ratasataneljäseiskasta oikean etupyörän laakeri mitä todennäköisimmin. Osaisko kukaan sanoa mistä varaosaa sais suhteellisen järkevään hintaan (edullisesti)?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfan etupyörän laakereista
Ebay on pullollaan n.50€ hintaluokkaan. Motonetissa maksaa 100€.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan etupyörän laakereista
^^
Nimark.fi myynee BTA:n laakerin ~46eurolla kotiinkannettuna.
Itse ostin moisen, toimii ainakin vielä... Yli vuoden se peräti on siellä ollut jo?
Nimark.fi myynee BTA:n laakerin ~46eurolla kotiinkannettuna.
Itse ostin moisen, toimii ainakin vielä... Yli vuoden se peräti on siellä ollut jo?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Alfan etupyörän laakereista
Mapco paketissa ollut laakeri kesti 1000km 156:ssa
- CorseAutista
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07 Syys 2014, 13:11
- Car(s): Alfa Romeo 147 2.0TS
Alfa Romeo 147 1.6TS V1600
Re: Alfan etupyörän laakereista
Ihan tarvikeosa taitaa olla? Eipä onneksi noitten tarvi ratavehkeessä kautta kauempaa kestääAquatica kirjoitti:^^
Nimark.fi myynee BTA:n laakerin ~46eurolla kotiinkannettuna.
Itse ostin moisen, toimii ainakin vielä... Yli vuoden se peräti on siellä ollut jo?
Paljon kiitoksia kaikille avusta!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfan etupyörän laakereista
^^
Tää on kestäny jo yli 20tkm kai?!
^
Joo, halpa = paras
Mut tosiaan ihan hyvin on kestänyt hintaisekseen. Motonetin Mapco on semmonen, että ei välttis kestä edes sitä yhtä kierrosta radalla
02.07.2014 @ 225 900km laitettu tuo BTA:n laakeri paikalleen.
12.08.2015 @ 251 000km on edelleen ehjä, joten "ei nyt ihan kakka suoritus".
Tää on kestäny jo yli 20tkm kai?!
^
Joo, halpa = paras
Mut tosiaan ihan hyvin on kestänyt hintaisekseen. Motonetin Mapco on semmonen, että ei välttis kestä edes sitä yhtä kierrosta radalla
02.07.2014 @ 225 900km laitettu tuo BTA:n laakeri paikalleen.
12.08.2015 @ 251 000km on edelleen ehjä, joten "ei nyt ihan kakka suoritus".