159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
Valvoja: Moderators
159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
Vilautti ajossa laturin valoa. Annoin kaasua ja valo sammui. Seuraavana päivänä valoa ei näkynyt mutta mittausten mukaan lataa hieman ali. Akulta mitattuna kuormituksen kanssa vaivoin 12.7 ja ilman kuormaa 13. Kierroksilla saa siihen 13.5. En ole mitannut laturilta suoraan mitään. Ajattelin että olisi hiilet menneet. Akku vajaan vuoden vanha. Hihna muutama viikko sitten vaihdettu. Autolla ajettu alle 130 000 vm.-07
MIten tuosta edes voi vaihtaa laturilta hiilet ilman räjäyttämättä keulaa. Turbolle menevän ilmaputken ja sen aluputken ottaa pois niin eihän sitä mahdu silti purkamaan.
MIten tuosta edes voi vaihtaa laturilta hiilet ilman räjäyttämättä keulaa. Turbolle menevän ilmaputken ja sen aluputken ottaa pois niin eihän sitä mahdu silti purkamaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
Katsopas foorumilta "159 laturiko?"-keskusteluja.
Niitä on muutama.
Taikasana on siinä, että onko pultti "oikeinpäin" vai "väärinpäin". Jos "väärinpäin" niin ilman pultin katkasua työmäärä on n. 100x (apurunkoa alas?), jotta laturin pihalle saa...
Mutta kyllä sen on ihmiset ja kaiketi myös korjaamoilla saaneet pois purkamatta keulaa tai koko autoa ympäriltä.
Niitä on muutama.
Taikasana on siinä, että onko pultti "oikeinpäin" vai "väärinpäin". Jos "väärinpäin" niin ilman pultin katkasua työmäärä on n. 100x (apurunkoa alas?), jotta laturin pihalle saa...
Mutta kyllä sen on ihmiset ja kaiketi myös korjaamoilla saaneet pois purkamatta keulaa tai koko autoa ympäriltä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
mittaappa varmuudenvuoksi vielä sieltä laturilta, mulla teki just samat tuo oma 159, akunavasta antoi n 12.5V mutta laturin päästä tuli suunnilleen oikeat 14.38V, syynä oli paskaksi mennyt akku joka ei ottanut enää virtaa vastaan, akulla oli ikää n puolivuotta.
toki sinulla voi olla se laturikin sökö , näissähän porsiva laturi on käsittääkseni hieman tyyppivika ja autosi on senverta vähänajettu että syy voisi olla siinäkin, omaan tuo laturi oli jo taanoin uusittu edellisen omsitajan toimesta.
toki sinulla voi olla se laturikin sökö , näissähän porsiva laturi on käsittääkseni hieman tyyppivika ja autosi on senverta vähänajettu että syy voisi olla siinäkin, omaan tuo laturi oli jo taanoin uusittu edellisen omsitajan toimesta.
Re: 159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
Tarkoititko Aquatica tätä ketjua "Menikö se kuuluisa laturi nyt sitten 159?". Tässä nyt näyttää olevan enemmän jotain kuluttajavalistusta kuin vastauksia kysymyksiini. Oli sielä yksi asia mikä kiinnitti huomiota. Että jossain vaihetaan latureja 400 euroon 
Että onkohan tämä lataaja jotenkin stanssattu kiinni ettei sen päästä voi sitä pakettia vaihtaa ollenkaan. EIkös siinä vaihtuis sitten säädin ja hiilet samalla vai mitenkä. Ettei tarviis laturia ees irroittaa jos joku tietää että onko mahollista tehä sitä noinnikkää.

Että onkohan tämä lataaja jotenkin stanssattu kiinni ettei sen päästä voi sitä pakettia vaihtaa ollenkaan. EIkös siinä vaihtuis sitten säädin ja hiilet samalla vai mitenkä. Ettei tarviis laturia ees irroittaa jos joku tietää että onko mahollista tehä sitä noinnikkää.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
^
Muistin selvästi jonkun projektitopikin, jossa niihin kysymyksiinkin löytyi jonkin verran kai vastauksia...
Mutta autosähköliikkeet voivat varmaan kertoa tuosta? Jotkut voi varmaankin tarvittaessa sen laturin myös ihan oikeasti kunnostaa ehkä jopa järkihintaan.
Mutta toki se mittaus laturin päästä ei ole pahaksi, akku VOI olla kaputt ja lisäksi se maajohto VOI olla viallinen...
Muistin selvästi jonkun projektitopikin, jossa niihin kysymyksiinkin löytyi jonkin verran kai vastauksia...
Mutta autosähköliikkeet voivat varmaan kertoa tuosta? Jotkut voi varmaankin tarvittaessa sen laturin myös ihan oikeasti kunnostaa ehkä jopa järkihintaan.
Mutta toki se mittaus laturin päästä ei ole pahaksi, akku VOI olla kaputt ja lisäksi se maajohto VOI olla viallinen...
Re: 159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
Kyllä vain. Huomena pitää mennä tallille mittailemaan. Onneksi on ajokelit niin voi mopolla ajella eikä Romeolla kiirettä.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: 159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
Kyllä osia saa, mutta työn määrä on sen verran iso kustannuksiin nähden ettei juurikaan kannata. Ei edes itse tekemällä.lemmy kirjoitti:Tarkoititko Aquatica tätä ketjua "Menikö se kuuluisa laturi nyt sitten 159?". Tässä nyt näyttää olevan enemmän jotain kuluttajavalistusta kuin vastauksia kysymyksiini. Oli sielä yksi asia mikä kiinnitti huomiota. Että jossain vaihetaan latureja 400 euroon
Että onkohan tämä lataaja jotenkin stanssattu kiinni ettei sen päästä voi sitä pakettia vaihtaa ollenkaan. EIkös siinä vaihtuis sitten säädin ja hiilet samalla vai mitenkä. Ettei tarviis laturia ees irroittaa jos joku tietää että onko mahollista tehä sitä noinnikkää.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=460244#p460244
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
Vaihdatin justiinsa JTD-Thesikseen laturin noiden remmin ohella. Työnä se on vissiin - yllättävää kyllä - helpompi siihen kuin 159:iiin, mutta osa on sama. Josko se jotakuta kiinnstaa, niin eBayn myyjältä teilemaxx*com löytyi laturi alta kahdensadan euron. Vanhan pyysin korjaamolta mukaan kun piti mielenkiinnosta tutkia, saako siihen säädinpaketin vaihdettua erikseen. Vielä ei ole ollut aikaa tutkia, mutta teurastan tuon vanhan joku päivä kun on tylsää.
Järkiautoilija
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
ei onnistu paikallaan vaihtaa mitään, uusi laturi vain kehiin, sen verta työläs urakka tuo irroitus ja hintaakin tulee jo työlle jos korjaamolla joutuu vaihdattamaan..
Re: 159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
Näkyyhän tuo AK yli tonnin hommasta ottavan. Joku tuolla toisessa ketjussa kehui että on saanut hinnan siihen 500 euroon. Liekö kellään tietoa missä noihin hintoihin päästään? HUH HUH. Hiki tuli
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 2.4 jtdm lataus,-merkkivalo,-ongelma jne..
LJunqvist Espoosta ainakin kehuttu järkevämmän hintaiseksi?
Ja tuossahan tosiaan taisi olla se, että onko se yks pultti kummal puolel. Rälläkällähän sen kai mahtuu sahaamaan poikki tarvittaessa?
Ja tuossahan tosiaan taisi olla se, että onko se yks pultti kummal puolel. Rälläkällähän sen kai mahtuu sahaamaan poikki tarvittaessa?