sprint-86

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pena
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 05:40

sprint-86

Viesti Kirjoittaja pena »

Tuli tänään vaihdossa tommoinen härveli ja siitä on kadonnut pitkät ja lyhyet valot onko ehdotuksia mistä alan kaivelemaan,parkit kyllä toimii ja sulakkeet on ehjät.Sitten tuosta vaihteistosta tulee mieleen vanha 127fiiatti,kone keinuu mielestäni liikaa,ehdotuksia?Mitä toi sprint tarkoittaa verrattuna 33:een.En oo ennen ollut missään tekemisissä alfojen kanssa,mutta jenkkejä on pihassa pitkä rivistö siksi tää tekniikka tuntuu vähän omituiselta.Auto on koriltaan täysin virheetön(punainen) ja tekniikasta kuitteja parin vuoden ajalta n.20th mummorahaa.Nyt se oli polkupyörän hintainen,joten aattelin että voisi olla mukavaa vaihtelua thunderbirdillä ajelemiselle.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

No tuota eikös tuo sprint ole vähän niinku 33:sen "coupe" malli. Sama alusta, laatikko, moottorit.. ,mutta eri kori. Fiksummat korjatkaa, jos ja kun olen väärässä. Itse olen tapellut kohta puolivuotta toimii/eitoimi valojen kanssa. Vika alueen olen paikallistanut, mutta silti en oikein tajua mikä p#&&&%# siellä sen sulakkeen polttaa, eli sulakkeet ja releet ok, mutta johdot menee ilmeisesti jossain oikosulkuun! En tiedä onko tuosta mitään apua? En ihmettele yhtään, että jenkkien jälkeen pikkuinen sprintti tuntuu "vähän" oudolta. Kaikki on pientä, ja mitä vaan tekee, niin aina on h#&¤%%##& ahdasta!
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Tietääkseni Sprintti oli jo olemassa mallina Alfasud:in aikoina, siis tavallaan mallina vanhempi kuin 33. Eli Alfasudista oli sporttisempana versiona olemassa Alfasud Sprint ja kun 33 korvasi mallina Sudit muutettiin mallimerkinta Alfa Romeo Sprintiksi, siis ilman Sudia. Olisikohan se mennyt noin, viisaammat korjatkoon.

Hyvä jos Sprinttisi on koriltaan ok, sanovat että tekniikan saa kyllä toimimaan, ja moottori on ainakin sama kuin 33:ssa joten sillä puolella ei pitäisi mitään ylipääsemätöntä kummallisuutta olla. Tuohon sähköprobleemaasi en osaa minäkään mitään sanoa, toivottavasti joku osaa.

Sprintti on varmastikkin hauska auto, melkeen käy kateeksi jos käsiisi on hyväkuntoinen päätynyt kun tuollainen kelpaisi kyllä leluksi itsellekkin, jos moiselle olisi tilaa ja aikaa.
"Timing cingulum off et valuulas node"

IlmariFaarao
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 18:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja IlmariFaarao »

En tiiä toimiiko tää mut mulla autto 33:ssa.
Syntisäkki löytyi liitosnivaskasta joka on siinä tulipellin takana.
Siitä liitosnipusta nimittäin haarautuu konehuoneen puolelle liki kaikki mahdollinen sähkö ja mulla oli vika vain yhdessä pikkiriikkisessä kynnessä sielä liittimen sisällä. Nykyään valot toimii hianosti.
Pietu@

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

HR kirjoitti:Tietääkseni Sprintti oli jo olemassa mallina Alfasud:in aikoina, siis tavallaan mallina vanhempi kuin 33. Eli Alfasudista oli sporttisempana versiona olemassa Alfasud Sprint ja kun 33 korvasi mallina Sudit muutettiin mallimerkinta Alfa Romeo Sprintiksi, siis ilman Sudia. Olisikohan se mennyt noin, viisaammat korjatkoon.
Noin se meni. Kirjahyllystä (J.Anttila: Alfa Romeo Suomessa) vielä tarkennusta: Tuotannossa 1976-78 nimellä Alfasud Sprint (33 esiteltiin vasta 1983) ja siitä eteenpäin nimellä Sprint. Kokonaistuotanto oli 121434 autoa ja valmistus päättyi vuonna 1987. Tehokkain versio oli Sprint QV, jonka 105 heppaa kuljettivat vain 915 kiloista autoa varsin mukavasti.
(Olikohan noin, viisaammat korjatkoon :wink: )

Noita Alfasud Sprintejä ei Suomessa taida montaa olla. Hämeenlinnassa ja CARFin tapahtumissa olen joskus nähnyt vaaleanruskean (vai oliko se vaaleanvihreä?) yksilön. Uudempia näkee aina silloin tällöin. Koriltaanhan auto muistuttaa kovasti GTV-mallia, eikä ihme, koska molemmat ovat Giugiaron piirtämiä. Hieno auto, kelpaisi kyllä minullekin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Sprinttiä sai 120hv 1,7 litraisellakin loppuvaiheessa, Suomeen tuskin yhtäkään alkuperäistä yks seiskaa eksyi.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

pena
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 05:40

Viesti Kirjoittaja pena »

Kiitos vastauksista!Toi mun auto on sprint QV ja siinä on dellorton 36:t pystyt,mahtaako olla alkuperäiset,sitten mukana tuli esim.R-koneistamon kuitit nokkien hionnasta ja täytöstä.Aattelin vaan että mahtaakohan se olla ihan vakio kun sutii kaasusta asfaltilla holtittomasti,mutta täytyy sanoa että ainaskin tässä boxerissa on sellanen käyntiääni että jos se olisi ainoa auto tulisi hermoromahdus(ihmeelllistä suhinaa ja värinää ja välillä kaikenlaisia muita luontoääniä).

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

pena kirjoitti:Kiitos vastauksista!Toi mun auto on sprint QV ja siinä on dellorton 36:t pystyt,mahtaako olla alkuperäiset,sitten mukana tuli esim.R-koneistamon kuitit nokkien hionnasta ja täytöstä.Aattelin vaan että mahtaakohan se olla ihan vakio kun sutii kaasusta asfaltilla holtittomasti,mutta täytyy sanoa että ainaskin tässä boxerissa on sellanen käyntiääni että jos se olisi ainoa auto tulisi hermoromahdus(ihmeelllistä suhinaa ja värinää ja välillä kaikenlaisia muita luontoääniä).
joo dellortot on ihan vakiot, itellä oli joskus 85vm. sprintti (on muuten kohtuu vaikee saada läpi katsastuksen päästörajoista... )

Vastaa Viestiin