Terve vaan terve!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
heinoan

Terve vaan terve!

Viesti Kirjoittaja heinoan »

Terve kaikille Alfisteille, olen itse uusi tällä "alalla" vaikka olenkin omistanut alfani yli vuoden.

Ajattelin nyt sitten liittyä tähän foorumiin, koska tämä vaikuttaa erittäin asian tuntevalta.

Tässä voisin heittää ilmoille myös sellaisen kysymyksen, että mikä mahtaa tuulilasin pyyhkimiä vaivata, kun niistä hävisi kokonaan tihkutoiminto.. Onko moottorissa joku osa irti vai voisiko syy olla vakavampi??

En ole mikään autoasentaja vaikka asentelenkin kaiken itse :wink: joten hyvät ohjeet pyyhkimien moottorin esiin kaivamiseen ja mahdolliseen purkamiseen olisivat tervetulleita..

Ja autohan oli 164 t.s.

Rasvis
Spiderman
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No tervepä terve!

Tihkun häviäminen voi johtua kahdesta asiasta, joko viiksikytkin on rikki tai pyyhkijänmoottorin perässä oleva ohjauskötti on rikki tai likainen.

Mittaa ensin sytkävirta kytkettynä, mihin viiksikytkimen liittimen nastaan tulee jännite. Mittaa sitten, yhdistyykö jännite johonkin saman liittimen toiseen nastaan kun väännät viiksen tihkuasentoon. Jos kytkin näyttäisi futaavan, vika löytynee moottoriasetelmasta. 164:ssä ei pitäisi olla pyyhkijöille mitään erillistä aivolaatikkoa. Johdot/liitoksetkin voivat tietty olla heikossa hapessa, mutta kytkimen ja moottorin välillä ei pitäisi olal ylimääräisiä liitoksia eivätkä johdotkaan yleensä itsekseen katkeile.
- Epäkelpokeräilijä -

Abarth
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3

Viesti Kirjoittaja Abarth »

heinoan: Sulla on komee 164 :shock:

Rasvis
Spiderman
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Abarth kirjoitti:heinoan: Sulla on komee 164 :shock:
Niinpä muuten onkin... Onko nuo pyörät 18-tuumaiset?
- Epäkelpokeräilijä -

Cuore Sportivo
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Abarth kirjoitti:heinoan: Sulla on komee 164 :shock:
Niinpä muuten onkin... Onko nuo pyörät 18-tuumaiset?
Jep, tyylikäs on.

ärrä
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Mulla tihkun ja muiden nopeuksien epämääräiseen toimivuuteen sekä välillä pyyhinten pysähtymättömyyteen vaikutti pyyhinvarsien jäykkyys. Varsien nivelten puhdistaminen ja varsinkin pyyhkimen kiinnistykohdan puhdistus poisti kaikki viat.

GAMMA500

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

No hieno totisesti on kyllä :-D yksinkertainen on kaunista :wink:

heinoan

Kiitos kiitos!

Viesti Kirjoittaja heinoan »

Kiitos vaan olen ihan tyytyväinen itekin tulokseen, oli siinä vähän hommaakin ja vastoinkäymisiltä ei vältytty.. :? vielä on paljon tekemättä..

Täytyykin tässä kun ehtii mittailla nuo jännitteet ja katsella pyyhkimien varret jos vaikki saisin ne vielä toimimaan.

Ja tuli tässä mieleen sellainen "hauska" juttu kun rakas autoni oli tullut maalauksesta siinä kesäkuun ensimmäisellä viikolla ja sain juuri ruuvattua puskurit ja muut muoviosat paikoilleen, niin eiköhän seuraavana päivänä, joku "parkkipaikkaterroristi ollut kolauttanut puskuriini ilkeän valkoisen viivan.. :cry: Nooh onneks valkonen maali lähti kevyesti tärpätillä hinkkaamalla, pienet naarmut ei onneks näy tai ainakaan muut ei niitä nää kun mä...

En oo myöskää mikään tietokonemies, kun en ossaa kopioida noita teidän kirjoittamia tekstejä tolleen samal taval..

mut kuitenkin pyörät on 18", suunnitelmissa olisi jotkut hienot kromiset, joita ei todellakaan näillä palkoilla osteta..

Koitan tässä ottaa osaa kaikkiin mahdollisiin keskusteluihin, kun vain ehdin netissä olla..

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Re: Kiitos kiitos!

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hieman aiheen vierestä mutta autetaan miestä hädässä 8)
heinoan kirjoitti: En oo myöskää mikään tietokonemies, kun en ossaa kopioida noita teidän kirjoittamia tekstejä tolleen samal taval..
Jos haluat vaikka kopioida minun tekstiäni niin painat minun viestin kohdalla "quote", sitten poistat kaiken tekstin mitä et halua että tulee mukaan. Siinä nopea ohje, kysy lisää jos oli selitys taas sitä luokkaa että.. :oops:

Vastaa Viestiin