Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ei tuo poppipuoli oikein ole timmissä Giuliettassa. Tuo s-kirjainten voimakas sihahtelu ei parane säätämällä, eikä musakaan toimi oikein hyvin.
Mites olette parantaneet musankuunteluominaisuuksia? Riittäisikö elementtien vaihto hyvän äänen saamiseksi? Ja jos, niin mitä elementtejä suosittelette?
Asennusvinkkejä?
Mites olette parantaneet musankuunteluominaisuuksia? Riittäisikö elementtien vaihto hyvän äänen saamiseksi? Ja jos, niin mitä elementtejä suosittelette?
Asennusvinkkejä?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
^pakkoko on kuunnella vain Johanna Kurkelaa?
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
No kun se on niin hyvä!
Ei. en edes tiedä kuka hän on
Ei. en edes tiedä kuka hän on
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Audion osalta ohjelmalähteen vaihto saattaisi olla suht vaativa tehtävä Giuliettaan. En tiedä onko jenkkapelissä linjaulostuloja, joten signaalin vahvistamisessakin voi olla pähkinä purtavana. Joku lienee jo tarkistanut kaiuttimien kuorman, se löytynee kuuklettamalla. Ei tarvii sitä varten ovipahveja purkaa (joka sinänsä suoraviivaista - resonaatiot juurikin korjanneena). Elementtien dimensiot varmaan myös ihan interweebistä tongittavissa. Nuo kun tuuppaa uusiksi päässee halvalla ja saa laadukkaamman äänen. Joskin varmaan edelleen hentoisen. Itse en jaksa enää näin 30++ ikään tultuani audioista välittää, kunhan merisään kuulee. Tärkeintä on että vaimo&lapsi ovat hiljaa.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Eiväthän nuo ikäasioita ole mielestäni. Ehkä innostut taas musiikin laadusta, kun lapset kasvavat!
Mutta asiaan: millaisilla elementeillä olette saavuttaneet parhaan hinta/laatusuhteen?
Mikä olisi ok-seudulla kohtuuhintainen asennuspaikka, mieluummin asennukset odottaessa, siis kevyt hifistys, tarkoittaa lähinnä elementtien vaihtoa.
Mutta asiaan: millaisilla elementeillä olette saavuttaneet parhaan hinta/laatusuhteen?
Mikä olisi ok-seudulla kohtuuhintainen asennuspaikka, mieluummin asennukset odottaessa, siis kevyt hifistys, tarkoittaa lähinnä elementtien vaihtoa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Tämä hymyilytti.lerppu kirjoitti: Tärkeintä on että vaimo&lapsi ovat hiljaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Poistin tuplan.
Viimeksi muokannut aaiitee, 05 Elo 2015, 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Eikös Giulietta MA 170Hp koneen vääntö ole 250Nm D-asennossa? Optimointiliikkeessä väitetään, että vakiona vääntö olisi 206Nm. Joka puolella olen törmännyt tietoon, että vääntö olisi tuo 250Nm. Tältä foorumilta olen lukenut, että t-Jetin(150Hp) vääntö olisi tuo 206Nm.
e: Muistelen, että Bravossa 1.4t-jetissä oli vääntö jotain 220Nm luokkaa vakiona.
e: Muistelen, että Bravossa 1.4t-jetissä oli vääntö jotain 220Nm luokkaa vakiona.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Aiemmin otin esille tuon TomTomin navin ääni-integroinnin ja nyt sain s-postia asiasta kuukauden viiveellä:
"Tarkastelimme asian ja valitettavasti (Line-out) ominaisuus ei toimi teidän laitteessa koska siitä puuttuu teline jossa on kyseinen liitin.
Sovellus pohja Blue&Me laitteelle tuli vanhemmasta mallista GO Live 1000 joiden mukana tuli aktiivi teline jossa oli "ulosottolinja". Valitettavasti kyseinen ominaisuus jäi laitteen asetuksissa vaikka se ei enää ole tuettu.
Aktiivi teline esimerkki löytyy tästä(linkki ei kopioitunut), valitettavasti niitä ei enää valmistetaan".
e: Voisi olla ehkä vielä saatavana tuo aktiivimalli jostain, mutta pitäisi palauttaa nykyinen, onnistuisiko edes, kun pakkauskin heitetty roskiin ja aktiivimallin liittäminen auton kaiuttimiin saattaa maksaa sekin kohtuullisen paljon?
"Tarkastelimme asian ja valitettavasti (Line-out) ominaisuus ei toimi teidän laitteessa koska siitä puuttuu teline jossa on kyseinen liitin.
Sovellus pohja Blue&Me laitteelle tuli vanhemmasta mallista GO Live 1000 joiden mukana tuli aktiivi teline jossa oli "ulosottolinja". Valitettavasti kyseinen ominaisuus jäi laitteen asetuksissa vaikka se ei enää ole tuettu.
Aktiivi teline esimerkki löytyy tästä(linkki ei kopioitunut), valitettavasti niitä ei enää valmistetaan".
e: Voisi olla ehkä vielä saatavana tuo aktiivimalli jostain, mutta pitäisi palauttaa nykyinen, onnistuisiko edes, kun pakkauskin heitetty roskiin ja aktiivimallin liittäminen auton kaiuttimiin saattaa maksaa sekin kohtuullisen paljon?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Yön ukkossateiden jäljiltä takaluukun lukon kouruun kertyi vettä. Varmistelen että eikös konsensus ollut etsiä vuotokohta takalasinpyyhkimen läpiviennin kumeista? Jossain oli joitain tiivisteitä avarrettu, mutta se taisi olla ongelman siirtämistä?
Update resonanssiäänistä kabiinissa: Ovet forumilaisten tietotaidon avustuksella hiljenivät. Itse löysin lisäksi kuskin polvitilan kojetaulupaneleista resonoivan kohdan, jonka sain hiljennettyä. Nyt ei muovit helise ja hermot siltä osin pysyvät ajon aikana kurissa!
Update resonanssiäänistä kabiinissa: Ovet forumilaisten tietotaidon avustuksella hiljenivät. Itse löysin lisäksi kuskin polvitilan kojetaulupaneleista resonoivan kohdan, jonka sain hiljennettyä. Nyt ei muovit helise ja hermot siltä osin pysyvät ajon aikana kurissa!
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Muutama sana Juliettan huollosta.
Julietta kävi siis 2v./30000km huollossa Aritalla Espoossa. Hintaa koko lystille kertyi 479e jota täytyy pitää kohtuullisena, kun siihen sisältyi kuitenkin tulppien, jarrunesteiden yms. vaihtoa. Öljyksi ei tullut Seleniaa, vaan Liqui Molyn Top Tec 4100 5W-40. Öljy täyttää kuitenkin mm. ACEA C3 ja Fiat 9.55535-S2 vaatimukset, joten no problem.
Huollon suorittanut kaveri tarkasti kolahtelun johdosta myös takapään "koiranluut", mutta ne olivat ok. Hän paranteli hieman käsijarruvaijerin kiinnitystä (pääsi hakkaamaan yhteen pohjamuoviin), joten seuraillaan tilannetta jospa ylimääräiset äänet häviäisivät sillä. Ainakin toistaiseksi ne ovat pysyneet poissa.
Ensi viikolla joutuu tosin vielä vierailemaan Aritalla. Ohjelmistojen päivityksen yhteydessä tuli ilmi vikakoodi, joka viittasi DNA-kytkimen vikaan. Kytkin menee näin ollen ensi viikolla vaihtoon.
Kokonaisuutena palvelu oli hyvää ja toiminta kaikin puolin ammattimaista, joten peukkua täältä Aritalle.
Julietta kävi siis 2v./30000km huollossa Aritalla Espoossa. Hintaa koko lystille kertyi 479e jota täytyy pitää kohtuullisena, kun siihen sisältyi kuitenkin tulppien, jarrunesteiden yms. vaihtoa. Öljyksi ei tullut Seleniaa, vaan Liqui Molyn Top Tec 4100 5W-40. Öljy täyttää kuitenkin mm. ACEA C3 ja Fiat 9.55535-S2 vaatimukset, joten no problem.
Huollon suorittanut kaveri tarkasti kolahtelun johdosta myös takapään "koiranluut", mutta ne olivat ok. Hän paranteli hieman käsijarruvaijerin kiinnitystä (pääsi hakkaamaan yhteen pohjamuoviin), joten seuraillaan tilannetta jospa ylimääräiset äänet häviäisivät sillä. Ainakin toistaiseksi ne ovat pysyneet poissa.
Ensi viikolla joutuu tosin vielä vierailemaan Aritalla. Ohjelmistojen päivityksen yhteydessä tuli ilmi vikakoodi, joka viittasi DNA-kytkimen vikaan. Kytkin menee näin ollen ensi viikolla vaihtoon.
Kokonaisuutena palvelu oli hyvää ja toiminta kaikin puolin ammattimaista, joten peukkua täältä Aritalle.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
D:llä 250 Nm@2500 rpm, Nysväyksellä muistaakseni 230 Nm.aaiitee kirjoitti:Eikös Giulietta MA 170Hp koneen vääntö ole 250Nm D-asennossa?
T-Jet Bravottimissa 206 Nm normaalisti olikosenyt @1750/2250 120/150 hv versioilla. Sportilla 230 Nm@3000 rpm.
Luonnollisesti speksit ovat menneet markkinointiosaston silppurin läpi. Esim. väännössä tuntui enempi olevan kuoppa tuossa 2250 rpm kohdalla ja parempi olisi ehkä ollut ilmoittaa jotain tyyliin 200 Nm@2000-4500 rpm kuin pelkkä huippuarvo.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Luukun alanukkien lähellä on soikiomaiset (5x15 mm tjsp) kumitulpat. Ne kun hukkaa, ongelma on korjattu pysyväisluontoisestilerppu kirjoitti:Jossain oli joitain tiivisteitä avarrettu, mutta se taisi olla ongelman siirtämistä?
Vikahan tässä on sen vuodon lisäksi siinä, että kondessiveden poistoreikä lie vain keskilinjalla, joten vesi ei osaa ulos auton ollessa vähänkin kallellaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^Ok, kiitän!
Muutoin todettava että ostin Giulietan hiukan kompromissinä ja vähän pitkin hampain luovuin 166:sesta.
- Mutta tämähän on voittanut minut puolelleen. Pirun kiva, paljon odotuksia asiallisempi.
Pidetään tätä nyt kunnes nimimerkki Stilo laittaa QV-linen kiertoon!
Muutoin todettava että ostin Giulietan hiukan kompromissinä ja vähän pitkin hampain luovuin 166:sesta.
- Mutta tämähän on voittanut minut puolelleen. Pirun kiva, paljon odotuksia asiallisempi.
Pidetään tätä nyt kunnes nimimerkki Stilo laittaa QV-linen kiertoon!
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Kyselin Auto Filarosta hintaa (perus) alustasarjalle asennettuna ja kaveri vastasi näin; "Eibach B12 Pro-kit asennettuna n. 500 euroa + 4 pyöräsuuntaus 110 euroa". Voiko olla asennettuna noin halpa, ei kai?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Stilon auto on kyllä tulossa meille.lerppu kirjoitti: Pidetään tätä nyt kunnes nimimerkki Stilo laittaa QV-linen kiertoon!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Ei tuo Aritan huoltohinta (2v./30000km/479e) nyt varsinaisesti tainnut mikään erityisen edullinen ollakkaan. Löysin tuollaisen Autokeskuksen hinnaston, jossa samalle Giuliettan huollolle ilmoitetaan hinnaksi 367€.
http://www.autokeskus.fi/alfaromeo/huol ... ihinnasto/
http://www.autokeskus.fi/alfaromeo/huol ... ihinnasto/
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Giulietta 940
Saattaa niissä olla semmoinen ero, että aritalle ei ehkä tarvitse tehdä reklamaatiota.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Se on tosi. Ja sellainen kuva jäi että niitä ei tosiaan tarvitse tehdä.h_lauri kirjoitti:Saattaa niissä olla semmoinen ero, että aritalle ei ehkä tarvitse tehdä reklamaatiota.
Re: Giulietta 940
Onkos muilla ollut takaluukun johtosarjojen kanssa ongelmia?
Viime syksynä ei toiminut takaikkunan lämmitin, ja sitten korjailtiin takaluukun oikeanpuoleiset johdot takuuna.
Nyt sitten on vasemman puoleiset takavalot pimeänä, eikä takaluukku aukea. Autokeskus kertoo, että uudet paremmat johdot pitäisi laittaa luukun vasemmalle puolelle, ja niiden asennus maksaisi n. 1200, josta työnosuus n.650€. Toinen vaihtoehto on, että kokeilevat liittimillä korjata.
Ei taida olla G:n takaluukkua tehtynä käyttöä varten.
Sitten vikana lisäksi etupää kolisee, laittoivat Autokeskuksessa kesäkuussa niveliin rasvaa, joka ei auttanut. Nyt kun siitä taas infosin heille, niin huomasivat että joku jarrupalan jousi vasemmalta puolelta puuttuu. Tämä siis oletettavasti hukattu huollon yhteydessä.
Osia Autokeskuksella ei kumpaankaan hyllystä löydy, vaan toki joudutaan tilaamaan. Ei hyvältä vaikuta tuokaan.
Toivottavasti jotain parempaa löytyy tälle viikolle, vaikka huolettaakin että joko tuo nyt jo alkaa hajoilemaan.
Viime syksynä ei toiminut takaikkunan lämmitin, ja sitten korjailtiin takaluukun oikeanpuoleiset johdot takuuna.
Nyt sitten on vasemman puoleiset takavalot pimeänä, eikä takaluukku aukea. Autokeskus kertoo, että uudet paremmat johdot pitäisi laittaa luukun vasemmalle puolelle, ja niiden asennus maksaisi n. 1200, josta työnosuus n.650€. Toinen vaihtoehto on, että kokeilevat liittimillä korjata.
Ei taida olla G:n takaluukkua tehtynä käyttöä varten.
Sitten vikana lisäksi etupää kolisee, laittoivat Autokeskuksessa kesäkuussa niveliin rasvaa, joka ei auttanut. Nyt kun siitä taas infosin heille, niin huomasivat että joku jarrupalan jousi vasemmalta puolelta puuttuu. Tämä siis oletettavasti hukattu huollon yhteydessä.
Osia Autokeskuksella ei kumpaankaan hyllystä löydy, vaan toki joudutaan tilaamaan. Ei hyvältä vaikuta tuokaan.
Toivottavasti jotain parempaa löytyy tälle viikolle, vaikka huolettaakin että joko tuo nyt jo alkaa hajoilemaan.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Giulietta 940
^^^ Joskus kun kysyin Nuova Deltaani tarjouksen huollosta, oli se ehdottomasti halvin kysymistäni paikoista. Ero kalleimpaan oli satasia, joten valinta oli helppo. Totuus valkeni kuitenkin kassalla, näet huoltotarjous sisälsi TÖIDEN osuuden huollosta, muttei luonnollisesti rahtustakaan osista, öljystä tm. mitä huollossa tyypillisesti tarvitaan. Autokeskuksen 367 euroa voikin oikeasti olla 567 euroa tällä kokemuksella. Öljyhän on siellä uutettua kultaa hinnaltaan - vain paras kelpaa... (käyttivät Tutelaa viimeisessä Fiat-huollossa).
Tosin hinnoittelun kukkaset pois lukien Autokeskuksen FCA-merkkien huolto tuntuu parantuneen ainakin Tampereen Hatanpäällä vallan merkittävästi maahantuontikuvioiden erkaannuttua organisaatiosta. Nimim. "Käytän itse ja suosittelen"
Tosin hinnoittelun kukkaset pois lukien Autokeskuksen FCA-merkkien huolto tuntuu parantuneen ainakin Tampereen Hatanpäällä vallan merkittävästi maahantuontikuvioiden erkaannuttua organisaatiosta. Nimim. "Käytän itse ja suosittelen"
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ Luitko myös pienellä painetun…? Jep, raitisilmasuodattimen (vaihtotyön?) sisältymistä huoltohintaan kehutaan, mutta missään ei tosiaan mainita, ettei öljyt yms. erikoisuudet sisälly. Tätä merkityksetöntä sivuseikkaa ei tuoda esille tiskilläkään, kun käydään huoltoon sisältyvät työt läpi. Konetilan muovikansien rikkominen sentään sisältyy hintaan.
Pelkkä öljynvaihto (MultiAirin nielemä reilu 3 litraa + suodatin) kustantaa AK:lla 170 €. Koiranluiden vaihto taakse 300 €. Välihuollot 600 € pintaan (sis. Alfan kanssa tarpeellinen jarrujen herkistely), seuraavaksi eteen tulevan ison huollon (sis. jakopäänhihnan vaihto ym.) kanssa ajattelin jo kokeilla Aritaa…
Toki on myönnettävä, että muidenkin huoltojen (esim. Delta) kanssa on aikoinaan tullut tutuksi, että puhe-elimessä luvattu 350 € hinta = 450 € lasku, koska XXX ei sisältynyt hintaan. Mutta AK on ollut omaa luokkaansa, ylittäen odotukset 50-100 %.
Pelkkä öljynvaihto (MultiAirin nielemä reilu 3 litraa + suodatin) kustantaa AK:lla 170 €. Koiranluiden vaihto taakse 300 €. Välihuollot 600 € pintaan (sis. Alfan kanssa tarpeellinen jarrujen herkistely), seuraavaksi eteen tulevan ison huollon (sis. jakopäänhihnan vaihto ym.) kanssa ajattelin jo kokeilla Aritaa…
Toki on myönnettävä, että muidenkin huoltojen (esim. Delta) kanssa on aikoinaan tullut tutuksi, että puhe-elimessä luvattu 350 € hinta = 450 € lasku, koska XXX ei sisältynyt hintaan. Mutta AK on ollut omaa luokkaansa, ylittäen odotukset 50-100 %.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
^^^ on. Uudella johtosarjalla korjattu takaluukun avaus.
Re: Giulietta 940
Omaan Giuliettaan tehtiin samanmoinen huolto juuri ennenkuin tämän itselleni kesäkuussa ostin. Tyyppivialta vaikuttaa..Taika-Jim kirjoitti:^^^ on. Uudella johtosarjalla korjattu takaluukun avaus.
Kannattaa muuten olla tarkkana maalipinnan ongelmien varalta, jos Giulietasta puuttuu roiskeläpät edestä. Oli melkoisen karua jälkeä havaittavissa siellä, kun omaa QV:ta lähdettiin uudistamaan. Onneksi tuli nyt korjattua, ettei lähtenyt ihan käsistä.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Samaa hommaa muistaakseni raportoin muinoin, mutta on varmaan jo kaukana. Eli meilläkin pimeni toinen takavalo ja ilmeisesti johtojen korjailu (takuuseen) korjasi. Mitään tietoa siitä mitä oikeasti tehtiin ei tullut ja väkisin olivat vaihtamassa valoa ensin. En tiedä vaihtoivatko ennen kuin vika löytyi.Nelfor kirjoitti:Omaan Giuliettaan tehtiin samanmoinen huolto juuri ennenkuin tämän itselleni kesäkuussa ostin. Tyyppivialta vaikuttaa..Taika-Jim kirjoitti:^^^ on. Uudella johtosarjalla korjattu takaluukun avaus.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^1200€? Johtosarjasta asennuksineen? Hupsuja hintoja... Sormet ristiin tämän välttämiseksi.
Re: Giulietta 940
Sama homma oli tehty mun QV:lle Raision Auto Filarossa, jossa hintaa noille jäi jotakuinkin 450-500e muistaakseni. Samalla kuitilla oli mm. jakopään huoltoa yms. ja laskun loppusumma oli noin 900€.lerppu kirjoitti:^1200€? Johtosarjasta asennuksineen? Hupsuja hintoja... Sormet ristiin tämän välttämiseksi.
Re: Giulietta 940
tohon takaluukun johtosarja ongelmaan on olemassa tehtaan tiedote...
siinä vaihdetaan kummankin puolen luukusta johdot parempi laatuiseen johtoon...ja ne juotetaan kummastakin päästä...ei millään epämääräisillä liitoksilla..
paljon nähny et korjataan vain poikki olevat johdot jolloin lasku on tietysti halvempi.
siinä vaihdetaan kummankin puolen luukusta johdot parempi laatuiseen johtoon...ja ne juotetaan kummastakin päästä...ei millään epämääräisillä liitoksilla..
paljon nähny et korjataan vain poikki olevat johdot jolloin lasku on tietysti halvempi.
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Samoin takalasin pyyhkijän läpiviennin tiivistämiseen on tehtaan tiedote. Sieltä se vesi tulee luukun sisälle kovalla sateella ja saavat sen kyllä esim. Autokeskuksessa tiiviiksi, pitää vain pyytää niitä etsimään tiedote ja tekemään sen mukaan...
Ja takuuna ne ainakin mulla sen teki, kunhan vain ensin uskoivat, että vettä todella tulee luukun sisälle ja löysivät sen tiedotteen.
Ja takuuna ne ainakin mulla sen teki, kunhan vain ensin uskoivat, että vettä todella tulee luukun sisälle ja löysivät sen tiedotteen.
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Onko jotain mustaa valkoisella tuosta tiedotteesta? Tietäisi että mihin viitata, mutten löytänyt googlaamalla. Takuuaikana eivät nimittäin AK:ssa vikaa tai tiedotetta löytäneet, mutta takuuajan jälkeen toinen piste osasi asiaa korjata - rahan kanssa.juhani kirjoitti:Samoin takalasin pyyhkijän läpiviennin tiivistämiseen on tehtaan tiedote. Sieltä se vesi tulee luukun sisälle kovalla sateella ja saavat sen kyllä esim. Autokeskuksessa tiiviiksi, pitää vain pyytää niitä etsimään tiedote ja tekemään sen mukaan...
Ja takuuna ne ainakin mulla sen teki, kunhan vain ensin uskoivat, että vettä todella tulee luukun sisälle ja löysivät sen tiedotteen.
Re: Giulietta 940
Ei ole huoltotiedotetta pyyhkijäakselin vuodosta. Takaluukun väärien "vuototulppien" uusintaan on.
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Jäin sellaiseen käsitykseen, kun asioin ko. ongelman takia AK Konalassa, että tiedote, Service News 70.01.11, liittyy juuri tähän vesivuoto-ongelmaan. Mulla ainakin saivat sen tiiviiksi ja meni takuuseen toukokuussa 2014.Flying Elmer kirjoitti:Onko jotain mustaa valkoisella tuosta tiedotteesta? Tietäisi että mihin viitata, mutten löytänyt googlaamalla. Takuuaikana eivät nimittäin AK:ssa vikaa tai tiedotetta löytäneet, mutta takuuajan jälkeen toinen piste osasi asiaa korjata - rahan kanssa.juhani kirjoitti:Samoin takalasin pyyhkijän läpiviennin tiivistämiseen on tehtaan tiedote. Sieltä se vesi tulee luukun sisälle kovalla sateella ja saavat sen kyllä esim. Autokeskuksessa tiiviiksi, pitää vain pyytää niitä etsimään tiedote ja tekemään sen mukaan...
Ja takuuna ne ainakin mulla sen teki, kunhan vain ensin uskoivat, että vettä todella tulee luukun sisälle ja löysivät sen tiedotteen.
Re: Giulietta 940
Huoltotiedote 70.01.11 liittyy kyllä takaluukun vesivuotoon, mutta se ei liity pyyhkijäakseliin, vaan mainitsemiini tulppiin.
TAILGATE Water penetration - Service Solution
FAULT COMPLAINED OF : Presence of water (due to penetration) in the tailgate.
TECHNICAL CAUSE : Wrong drain plug.
OPERATIONS IN PRODUCTION : Adoption of new plugs, with improved features.
TAILGATE Water penetration - Service Solution
FAULT COMPLAINED OF : Presence of water (due to penetration) in the tailgate.
TECHNICAL CAUSE : Wrong drain plug.
OPERATIONS IN PRODUCTION : Adoption of new plugs, with improved features.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tänään rupesin selvittämään Giuliettan edellistä omistajaa, jotta saisin selville huoltotilanteen.
Sainkin selville edellisen omistajan puhelinnumeron, omistaja oli ollut nainen!
Muut huollot tehty, mutta jäähdytinneste on vaihtamatta, jarrunesteet vaihtamatta, jakopään remontti tekemättä, jarrupaloja tai-levyjä ei ole vaihdettu.
Täytyy viedä lähiaikoina huollettavaksi läheiseen autohuoltoon. Enpä ole mitään isompaa siellä teettänyt, mutta nyt täytyy testata, kun se on aika lähellä, bussilla muutaman pysäkinvälin. Se mitä olen siellä teettänyt on kyllä tapahtunut ammattitaitoisesti, hinta ei ole kaikkein halvin, mutta työn laatu ratkaisee...
Edellä mainittujen lisäksi vaihdatan öljyt, saranoiden voitelun, tulppien vaihdon, moottorin ilmansuodattimen vaihto, sisäilman suodattimen vaihto.
Eiköhän Alfa taas kulje tuon jälkeen luotettavasti. Periaatteessa isompi huolto pitäisi olla 90tkm:ssä, mutta teetän sen nyt, kun noita aikoja ja km:ä on täyttymässä useitakin. Nyt on lähes 70tkm mittarissa.
Onpahan huollot tehty sitten ajoissa, katsastus helmikuussa.
e: ilmastointihuolto täytyy samalla teettää.
Sainkin selville edellisen omistajan puhelinnumeron, omistaja oli ollut nainen!
Muut huollot tehty, mutta jäähdytinneste on vaihtamatta, jarrunesteet vaihtamatta, jakopään remontti tekemättä, jarrupaloja tai-levyjä ei ole vaihdettu.
Täytyy viedä lähiaikoina huollettavaksi läheiseen autohuoltoon. Enpä ole mitään isompaa siellä teettänyt, mutta nyt täytyy testata, kun se on aika lähellä, bussilla muutaman pysäkinvälin. Se mitä olen siellä teettänyt on kyllä tapahtunut ammattitaitoisesti, hinta ei ole kaikkein halvin, mutta työn laatu ratkaisee...
Edellä mainittujen lisäksi vaihdatan öljyt, saranoiden voitelun, tulppien vaihdon, moottorin ilmansuodattimen vaihto, sisäilman suodattimen vaihto.
Eiköhän Alfa taas kulje tuon jälkeen luotettavasti. Periaatteessa isompi huolto pitäisi olla 90tkm:ssä, mutta teetän sen nyt, kun noita aikoja ja km:ä on täyttymässä useitakin. Nyt on lähes 70tkm mittarissa.
Onpahan huollot tehty sitten ajoissa, katsastus helmikuussa.
e: ilmastointihuolto täytyy samalla teettää.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Aikatavalla näitä uutena on pimatsuille mennyt. Oma on ollut 3 ensimmäistä käyttövuottaan naisen hellässä hoivassa kantakaupungissa. Postinumeroalue raflaavasti 00100. Auto ei näytä kuluman puolesta yhtään kuutta vuotta vanhemmalta tai yli 100tkm ajetulta (3v ja 40tkm). Noh, nää on käyttöä varten ja hyvinhän tuo kaikki tuli hinnassa vastaan...
Sitä en vaan tajua miten kojetaulun kytkimet saa kynsittyä naarmuille! Ja vaihdekepin nupin "hopeointi"muovin revittyä reunasta rikki... Vaimo ajelee Bimmerillä eikä se kynsi sitä naarmuille. Taitaa olla ne vuosissa marinoituneemmat - puumiksikin nimitetyt - rouvat enemmän kynsivää rotua?
Köyhän on turha valittaa, joten valitan sitten - turhaan.
Sitä en vaan tajua miten kojetaulun kytkimet saa kynsittyä naarmuille! Ja vaihdekepin nupin "hopeointi"muovin revittyä reunasta rikki... Vaimo ajelee Bimmerillä eikä se kynsi sitä naarmuille. Taitaa olla ne vuosissa marinoituneemmat - puumiksikin nimitetyt - rouvat enemmän kynsivää rotua?
Köyhän on turha valittaa, joten valitan sitten - turhaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Ei voi olla!aaiitee kirjoitti: Sainkin selville edellisen omistajan puhelinnumeron, omistaja oli ollut nainen!
Eiköhän tuokin ole jossakin ****foorumilla kerrottu tyyliin "ostin tossa emännälle Alffan". Sillä eivät kai naiset nyt nykypäivänä autoja itse ostele, hyvänen aika sentään. Eihän niillä ole edes rahaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^Sarkastinen sovinistifiltteri iskee?
Tulee mieleen Emma Kimiläisen tarina auton-osto kokemuksestaan, jossa myyjän asenne papereiden tekoon asti oli ollut melkoista isännöintiä. Oli sitten kumminkin tunnistanut nimen...
Tulee mieleen Emma Kimiläisen tarina auton-osto kokemuksestaan, jossa myyjän asenne papereiden tekoon asti oli ollut melkoista isännöintiä. Oli sitten kumminkin tunnistanut nimen...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Vastuu on lukijalla kuten aina.lerppu kirjoitti:^Sarkastinen sovinistifiltteri iskee?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tämä mimmi on ainakin pitänyt hyvää huolta autostaan. Ei ole ollut puuma, joka repii kynsillään autonsa.
Yllättävän paljon tuli kommentteja naisesta auton omistajana, hehee!
Naiselta tuli kuin apteekin hyllyltä, mitä autossa on tehty ja mitä ei, hyvä juttu. Tuntui tykänneen kovasti Alfasta, kuulemma vastentahtoisesti luopunut. En kysellyt tarkemmin, jotenkin ei viitsinyt, ties mitä takana...
Yllättävän paljon tuli kommentteja naisesta auton omistajana, hehee!
Naiselta tuli kuin apteekin hyllyltä, mitä autossa on tehty ja mitä ei, hyvä juttu. Tuntui tykänneen kovasti Alfasta, kuulemma vastentahtoisesti luopunut. En kysellyt tarkemmin, jotenkin ei viitsinyt, ties mitä takana...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Likainen mielikuvitus poimi vain yhden sanan, joka muuttaa lauseen merkitystä kovasti...aaiitee kirjoitti:Naiselta tuli kuin apteekin hyllyltä, mitä autossa on tehty ja mitä ei, hyvä juttu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Juu, hän oli aika avomielinen, ei siitä sen enempää.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Millä perusteella oletat ex omistajan ENSIN ostaneen auton ja vaihtaneen sukupuolta vasta sen jälkeen? Päinvastainen järjestys kuulostaisi loogisemmalta.Vittorio Jano kirjoitti:eivät kai naiset nyt nykypäivänä autoja itse ostele, hyvänen aika sentään. Eihän niillä ole edes rahaa.aaiitee kirjoitti: omistaja oli ollut nainen!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
No, sehän tuolla edellä jo mainittiin. Ei naisella voi olla rahaa ostaa autoa. Vaihtoi sukupuolta ja sitten voi ostaa, selvähän se!
Re: Giulietta 940
Ei näytä hyvältä seuraavalle naiselle joka googlaa Giuliettasta tietoa koska harkitsee sellaisen ostoa ja sattuu osumaan näihin yllä oleviin ^.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Olet aivan oikeassa. Yksikin sana voi muodostaa tähän ketjuun linkin.
No, ei kai tämä niin vakavaa ole.
No, ei kai tämä niin vakavaa ole.
Re: Giulietta 940
Omassa 22tkm Joolzissa kolisivat myös juuri samalla lailla takana. Aluksi epäilin hattuhyllyä syylliseksi, tälläkin palstalla. Oikea syyhän selvisi, kun hieman kovemmassa jarrutuksessa takavasemman pyörän jarruletku lähti kokonaan irti, ja eikun hinurilla kotiin. Sillälailla. Onneksi varaosat tulivat jo kolmessa viikossa.winorloose kirjoitti:Mikä mahtaa kolahdella Juliettan takapäässä? Töyssyissä kolahtaa melkein aina ja välillä saattaa kolahtaa melkein tasaisellakin. Täytyy varmaan pyytää ens viikolla huollossa vähän ravistelemaan.
Osaako joku muuten sanoa miten helposti koelaudan päällä olevan aurinkolasikotelon saa purettua/vaihdettua? Tämä ei nimittäin enää aukea enää ilman pientä manuaalista nostoapua.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Jatketaan aiheesta vielä vähän.winorloose kirjoitti: Ensi viikolla joutuu tosin vielä vierailemaan Aritalla. Ohjelmistojen päivityksen yhteydessä tuli ilmi vikakoodi, joka viittasi DNA-kytkimen vikaan. Kytkin menee näin ollen ensi viikolla vaihtoon.
DNA-kytkin vaihdettiin mutta vikakoodi jäi. Syyksi epäiltiin body control modulea (BCM), mutta sitä ei suostuttu vaihtamaan vaikka autossa on takuu voimassa, koska se ei vaikuta auton käytettävyyteen. Ilmaisin kyllä tyytymättömyyteni ratkaisuun, mutta näillä nyt mennään.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
No ei kyllä minun mielestäni pitäisi näillä mennä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
^^Jos ei muuhun, niin toi vikakoodin palaminen vaikuttaa ainakin auton jälleenmyyntiarvoon. Ja jos et halua vaatia autoa siihen kuntoon, jossa toi vikakoodi häviää, kannattaa pyytää kirjallisena se kommentti, jossa huolto katsoo, ettei vikakoodin aiheuttava seikka vaikuta auton käytettävyyteen.
Suhteellisen sutkilta hommalta kuulostaa tuollaiset lausahdukset omaan korvaani.
Suhteellisen sutkilta hommalta kuulostaa tuollaiset lausahdukset omaan korvaani.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
No ei minunkaan mielestä, mutta kun ei viitsisi tappelemaankaan lähteä. Aritalta ei taida muuta olla tarjolla kuin; "valitamme tapahtunutta, teillä on vähän huono tsägä".Vittorio Jano kirjoitti:No ei kyllä minun mielestäni pitäisi näillä mennä.