Vikakoodi: P1720
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Vikakoodi: P1720
Moi,
Kyseessä Alfa 159, vuosimalli 2007, 2,4 jtdm (automaattivaihteisto) ja seuraava vikakoodi aiheuttaa ajoittain moottorinohjausvalon syttymisen:
Pending Trouble Codes
-P1720: Upgrade to get manufacturer specific codes (Powertrain).
Mikäköhän kyseisen vian yleensä aiheuttaa? Ja miten tuosta pääsisi eroon (pending) vikakoodi?
KIIITOS taas avusta etukäteen.
Waverunner
Kyseessä Alfa 159, vuosimalli 2007, 2,4 jtdm (automaattivaihteisto) ja seuraava vikakoodi aiheuttaa ajoittain moottorinohjausvalon syttymisen:
Pending Trouble Codes
-P1720: Upgrade to get manufacturer specific codes (Powertrain).
Mikäköhän kyseisen vian yleensä aiheuttaa? Ja miten tuosta pääsisi eroon (pending) vikakoodi?
KIIITOS taas avusta etukäteen.
Waverunner
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Vikakoodi: P1720
Slovenian klubin sivulla tämä oli
P1720 Vehicle Speed (Meter) Circuit Malfunction
P1720 Vehicle Speed (Meter) Circuit Malfunction
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Vikakoodi: P1720
Ok, kiitos löydöstäsi.
Mitäköhän tuo voisi käytännössä tarkoittaa? Millaisia toimenpiteitä sitä kannattaisi yritellä?
Waverunner
Mitäköhän tuo voisi käytännössä tarkoittaa? Millaisia toimenpiteitä sitä kannattaisi yritellä?
Waverunner
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vikakoodi: P1720
Enkkusivuilta löytyi jotain arvailuja, kun sanoilla 159 ja P1720 hain.
Kannattanee tsekata, taisi olla juttua anturista kepin juuressa. Aiheuttaa ilmeisesti keltaisen valon vilkkumisen parkkiasennossa tms.
Kannattanee tsekata, taisi olla juttua anturista kepin juuressa. Aiheuttaa ilmeisesti keltaisen valon vilkkumisen parkkiasennossa tms.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vikakoodi: P1720
^Pikaiseen mielenkiinnosta lukaisin.
Shift gate oli joku veikkaus, oletin kepin kulissiksi tms.
Mutta sieltä löytyy vaihtoehtoja, kun viitsi etsiä.
Shift gate oli joku veikkaus, oletin kepin kulissiksi tms.
Mutta sieltä löytyy vaihtoehtoja, kun viitsi etsiä.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Vikakoodi: P1720
Olit ihan oikeessa, finest.
sekäOriginally Posted by Esker View Post
I have put Multicuscan onto car and the code P1720 "Gear Selector Body (From NSC) any ideas?
The gear selector body could mean the gear gate or the valve body. there is a learning procedure that teaches the gearbox how to find and change gears if its become problematic, but this may be a hardware issue that would not help with.
Does it do it all the time or is it intermittent?
try clearing the error and see if it comes back.
I have taken the gear gate off a few times, and each time I get stacks of errors afterwards that cause problems, but if I clear them its back to normal.
worth a shot.
Learning procedure FYI:
Ensure gearbox & car are warmed up to normal temps and the engine is running, connect MES to the gearbox and run the "reset auto learned parameters" function. Once complete.
Move the gearstick from park to neutral, put your foot on the break and keep it there, wait 3 seconds
move it Drive, wait 3 seconds and move back to neutral and wait 3 seconds. repeat 5 times.
Then, move from neutral to reverse, wait 3 seconds, move back to neutral and wait 3 seconds, and repeat 5 times.
Once done, go back to park.
Now, put it in drive and accelerate at 25% power through 1-2-3-4-5-6, then decelerate, without breaking through 6-5-4-3-2-1. You must decelerate within 60 seconds and must have been travelling over 50mph in 6th. Repeat this 10 - 15 times or until the gear-shifts have become unnoticeable.
Eli käyttäytyykö tämä potilas ylläkuvatulla tavalla?Hi and thanks for your reply and advice.We cleared fault codes that were stored but the fault remains the same.
Every time the gearlever is put in park and the engine is switched off the flashig P and bleeping occurs,I cannot remove the key unless I split it and use the small section to release the main key body.
The manual selection function does not work but the automatic functions perfectly.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Vikakoodi: P1720
Moi,
Joo, mulla siis samaa vaivaa siinä mielessä, että avain ei ole viimeiseen vuoteen lähtenyt kuin satunnaisesti irti paikaltaan. Eli olen jo tottunut tökkäämään avaimella siihen pieneen reikään niin avaimen saa irti mutta mitään vikakoodeja ei aikaisemmin ole tullut.
Nyt siis vikakoodit pukkasivat toissa viikolla ja näköjään "pending" tilassa. Usein ajelemalla lähtee taas vikavalo pois kunnes taas syttyy ilman sen kummempaa syytä...?
Outoa...?
Waverunner
Joo, mulla siis samaa vaivaa siinä mielessä, että avain ei ole viimeiseen vuoteen lähtenyt kuin satunnaisesti irti paikaltaan. Eli olen jo tottunut tökkäämään avaimella siihen pieneen reikään niin avaimen saa irti mutta mitään vikakoodeja ei aikaisemmin ole tullut.
Nyt siis vikakoodit pukkasivat toissa viikolla ja näköjään "pending" tilassa. Usein ajelemalla lähtee taas vikavalo pois kunnes taas syttyy ilman sen kummempaa syytä...?
Outoa...?
Waverunner
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Vikakoodi: P1720
Kyseessä siis automaatti.
Jostain syystä kun vaihteenvalitsimen tökkää oikealle (manuaali asentoon) niin kun vaihtaa eteen tai taakse niin mitään ei tapahdu.
Miten olisi helpoin lähteä selvittämään asiaa?
Jostain syystä kun vaihteenvalitsimen tökkää oikealle (manuaali asentoon) niin kun vaihtaa eteen tai taakse niin mitään ei tapahdu.
Miten olisi helpoin lähteä selvittämään asiaa?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Vikakoodi: P1720
Atk kiinni ja se kulissi irti. Katsoo sinne kepin juureen jos vaik näkyviä vaurioita (loukku käyny kuumana ja sulattanu kaapeleita, jokin liitin huonosti, jne). Atkoolla kattelee vikakoodeja ja vaihteiston tarjoamaa infoa. Juu en tiedä automaateista mitään.
En löytäny tosta omasta manuaalista ainakaan päältäpäin sitä mokkulaa, mikä kertoo atkoolle kytketyn vaihteen. Missäs se mahtaa luurata?
En löytäny tosta omasta manuaalista ainakaan päältäpäin sitä mokkulaa, mikä kertoo atkoolle kytketyn vaihteen. Missäs se mahtaa luurata?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Vikakoodi: P1720
Ni lähteeks automaateissa avain irti vain p-asennossa? Näyttääkö ajotieturi vaihteiston asentoja?
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Vikakoodi: P1720
Heips,
Avain ei lähde irti kun auton sammuttaa. Täytyy aina avaimilla tökätä siihen pieneen reikään niin sitten lähtee avain näppärästi irti.
Automaatti siis kyseessä ja kun vaihteenvalitsemen tökkää oikealle (manuaaliasentoon) niin mitää ei tapahdu, vetää sitten eteen tai taakse...
Nyt vaan mietin, että mikä mahtais olla helpoin tapa avata sitä "konsolia" niin että näkee että olisko siellä jotain näkyvää rikki...
Pääsääntöisesti moottorinohjausvalo palaa siis. Välillä se lähtee pois ja sitten taas palaa takaisin "pling" mikä pistää kyllä aina vituttamaan yhtä paljon. Have engine checked!!!
Avain ei lähde irti kun auton sammuttaa. Täytyy aina avaimilla tökätä siihen pieneen reikään niin sitten lähtee avain näppärästi irti.
Automaatti siis kyseessä ja kun vaihteenvalitsemen tökkää oikealle (manuaaliasentoon) niin mitää ei tapahdu, vetää sitten eteen tai taakse...
Nyt vaan mietin, että mikä mahtais olla helpoin tapa avata sitä "konsolia" niin että näkee että olisko siellä jotain näkyvää rikki...
Pääsääntöisesti moottorinohjausvalo palaa siis. Välillä se lähtee pois ja sitten taas palaa takaisin "pling" mikä pistää kyllä aina vituttamaan yhtä paljon. Have engine checked!!!
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Vikakoodi: P1720
Tosta Q-tronicista miulla ei oo kokemusta mutta vastaavasta ZF:n valmistamasta tiptronic automaatista on (käytetty VAGeissa ja bemuissa ainakin).
Siinä kepin asento tunnistetaan kahdella kepin alapäähän kiinnitetyllä magneetilla jotka kytkevät kepin kulissin sisällä olevassa piirilevyssä olevia reed-releitä. Itselläni ei tunnistanut tuota manuaalivalinta-aluetta ja syyksi paljastui että toinen magneeteista oli irronnut. Magneetti löytyi sieltä kulissista, liimasin magneetin takaisin ja presto, kuntoon tuli.
Tälläsii löytyi tohon Q-troniciin liittyen:
Siinä kepin asento tunnistetaan kahdella kepin alapäähän kiinnitetyllä magneetilla jotka kytkevät kepin kulissin sisällä olevassa piirilevyssä olevia reed-releitä. Itselläni ei tunnistanut tuota manuaalivalinta-aluetta ja syyksi paljastui että toinen magneeteista oli irronnut. Magneetti löytyi sieltä kulissista, liimasin magneetin takaisin ja presto, kuntoon tuli.
Tälläsii löytyi tohon Q-troniciin liittyen:
Ja sit vaihteiston uudelleenopetus:1) Put key in ignition, depress brake pedal and then move gear selector into N.
2) Depress brake pedal, then depress gear selector button and pull down on chrome shaft below the gear knob and it will lower by about 20mm. The gear knob and chrome shaft will now lift off http://i608.photobucket.com/albums/t...ps9823b4ff.jpg
3) Using a small screwdriver, ease it underneath the metal base that the shiftgate is bolted too, and lift it upwards off of its clips. DO NOT prise it up as you will damage the soft surround that the metal sits on. Pull the screwdriver upwards and the metal base will unclip, it does take a reasonable amount of force to do this.
http://i608.photobucket.com/albums/t...ps462b7787.jpg
4) Remove the electrical plugs from the shift gate and remove from the car. Remove the 4 allen key bolts holding the shift gate to the metal base, and fit the new gate in reverse order.
http://i608.photobucket.com/albums/t...ps05edb194.jpg
http://i608.photobucket.com/albums/t...psd933bdd4.jpg
Learning procedure FYI:
Ensure gearbox & car are warmed up to normal temps and the engine is running, connect MultiEcuScan to the gearbox and run the "reset auto learned parameters" function. Once complete.
Move the gearstick from park to neutral, put your foot on the break and keep it there, wait 3 seconds
move it Drive, wait 3 seconds and move back to neutral and wait 3 seconds. repeat 5 times.
Then, move from neutral to reverse, wait 3 seconds, move back to neutral and wait 3 seconds, and repeat 5 times.
Once done, go back to park.
Now, put it in drive and accelerate at 25% power through 1-2-3-4-5-6, then decelerate, without breaking through 6-5-4-3-2-1. You must decelerate within 60 seconds and must have been travelling over 50mph in 6th. Repeat this 10 - 15 times or until the gear-shifts have become unnoticeable.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Vikakoodi: P1720
Ja samat soomekeelel:
Kulissin irrotus:
1) avain virtalukkoon, paina jarrua ja siirrä vaihteenvalitsin asentoon N.
2) paina jarrua, paina valitsimen nappulaa ja työnnä nupin alla olevaa krominikaletta alaspäin noin 2 senttiä. Nyt nupin ja tuon kromikäikäleen pitäisi nousta pois.
3) nosta pienellä ruuvarilla metallista kulissin asennuslevyä ylöspäin varovasti. Älä kampea sillä se vahingoittaa ympärillä olevia pehmeitä osia. Pelkästään varovaista mutta päättäväistä nostoa ylöspäin kunnes levy napsahtaa klipseistään ylös.
4) irrota sähköliittimet, kulissi on neljällä kuusiokoloruuvilla kiinni metallijalustassaan.
Vaihteiston uudelleenopetus:
-Moottorin ja vaihteiston täytyy olla normaalissa käyntilämpötilassaan. Kytkeydy multiecuscanilla vaihteistoon ja aja "reset auto learned parameters" toiminto.
-Siirrä valitsin asennosta P asentoon N, paina jarrua ja odota 3 sekuntia.
-Siirrä valitsin asentoon D, odota 3 sekuntia ja siirrä takaisin asentoon N ja odota 3 sekuntia. Toista nämä 5 kertaa.
-Siirrä valitsin asennosta N asentoon R, ja odota 3 sekuntia, siirrä takaisin asentoon N ja odota 3 sekuntia. Toista 5 kertaa.
-Siirrä valitsin asentoon P.
-Siirrä valitsin asentoon D ja kiihdytä noin neljänneskaasulla siten, että vaihteisto käy kaikki vaihteet läpi ykköseltä kutoselle, sitten jalka pois kaasulta ja anna hidastua siten, että vaihteisto käy kaikki vaihteet kutoselta ykköselle. Hidastusvaihe ei saa kestää yli 60 sekuntia ja kutosella on vauhdin pitänyt käydä yli 80km/h:ssa.
-Toista tätä 10-15 kertaa tai kunnes vaihdot tapahtuvat lähes huomaamattoman pehmeästi.
Kulissin irrotus:
1) avain virtalukkoon, paina jarrua ja siirrä vaihteenvalitsin asentoon N.
2) paina jarrua, paina valitsimen nappulaa ja työnnä nupin alla olevaa krominikaletta alaspäin noin 2 senttiä. Nyt nupin ja tuon kromikäikäleen pitäisi nousta pois.
3) nosta pienellä ruuvarilla metallista kulissin asennuslevyä ylöspäin varovasti. Älä kampea sillä se vahingoittaa ympärillä olevia pehmeitä osia. Pelkästään varovaista mutta päättäväistä nostoa ylöspäin kunnes levy napsahtaa klipseistään ylös.
4) irrota sähköliittimet, kulissi on neljällä kuusiokoloruuvilla kiinni metallijalustassaan.
Vaihteiston uudelleenopetus:
-Moottorin ja vaihteiston täytyy olla normaalissa käyntilämpötilassaan. Kytkeydy multiecuscanilla vaihteistoon ja aja "reset auto learned parameters" toiminto.
-Siirrä valitsin asennosta P asentoon N, paina jarrua ja odota 3 sekuntia.
-Siirrä valitsin asentoon D, odota 3 sekuntia ja siirrä takaisin asentoon N ja odota 3 sekuntia. Toista nämä 5 kertaa.
-Siirrä valitsin asennosta N asentoon R, ja odota 3 sekuntia, siirrä takaisin asentoon N ja odota 3 sekuntia. Toista 5 kertaa.
-Siirrä valitsin asentoon P.
-Siirrä valitsin asentoon D ja kiihdytä noin neljänneskaasulla siten, että vaihteisto käy kaikki vaihteet läpi ykköseltä kutoselle, sitten jalka pois kaasulta ja anna hidastua siten, että vaihteisto käy kaikki vaihteet kutoselta ykköselle. Hidastusvaihe ei saa kestää yli 60 sekuntia ja kutosella on vauhdin pitänyt käydä yli 80km/h:ssa.
-Toista tätä 10-15 kertaa tai kunnes vaihdot tapahtuvat lähes huomaamattoman pehmeästi.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Vikakoodi: P1720
Ok, kiitos vinkeistä.
Täytyy nyt tulevana viikonloppuna yrittää hoitaa tuo vihdoin kuntoon.
Luuletteko, että tuolla "vaihteiston uudelleen opetuksella" voisi olla vaikutusta siihen, että joskus automaatin vaihtaessa 1-->2 ja 2-->3 esiintyy sellaista nykimistä ja välillä "venymistä".
Mulla oli tuo auto vuosi takaperin Espoossa automaatti Mikella tsekkauksessa ja hän teki "analyysin" että vaihteisto itsessään on kunnossa mutta se "joku ohjausyksikkö" saattaa autossa olla hajoamassa... pyysi vaihtamaan ÄKKIÄ johonkin toiseen merkkiin ;=D
Täytyy nyt tulevana viikonloppuna yrittää hoitaa tuo vihdoin kuntoon.
Luuletteko, että tuolla "vaihteiston uudelleen opetuksella" voisi olla vaikutusta siihen, että joskus automaatin vaihtaessa 1-->2 ja 2-->3 esiintyy sellaista nykimistä ja välillä "venymistä".
Mulla oli tuo auto vuosi takaperin Espoossa automaatti Mikella tsekkauksessa ja hän teki "analyysin" että vaihteisto itsessään on kunnossa mutta se "joku ohjausyksikkö" saattaa autossa olla hajoamassa... pyysi vaihtamaan ÄKKIÄ johonkin toiseen merkkiin ;=D
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Vikakoodi: P1720
Öö tota noin...
Olisko täällä pk-seudulta joku joka osaisi tuon homman tehdä?
Sovitaan tietty korvauksesta vaikka yksityisviestinä.
Waverunner
Olisko täällä pk-seudulta joku joka osaisi tuon homman tehdä?
Sovitaan tietty korvauksesta vaikka yksityisviestinä.
Waverunner
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Vikakoodi: P1720
Kysymys:
Pitäisi saada tuota automaattivaihteiston vaihteenvalitsinta tarkasteltua (siis sitä mistä laitetaan esim "D" ajoasento päälle).
Mistä sitä pitäisi alkaa purkamaan kun pitäisi selvittää miksi auto menee vähän väliä vikamoodiin "Have Engine checked" ja ilmoittaa vikakoodia P1720?
Mistä sitä pitäisi siis alkaa purkamaan?
Pitäisi saada tuota automaattivaihteiston vaihteenvalitsinta tarkasteltua (siis sitä mistä laitetaan esim "D" ajoasento päälle).
Mistä sitä pitäisi alkaa purkamaan kun pitäisi selvittää miksi auto menee vähän väliä vikamoodiin "Have Engine checked" ja ilmoittaa vikakoodia P1720?
Mistä sitä pitäisi siis alkaa purkamaan?
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Vikakoodi: P1720
Moi,
Mikä on helpoin tapa päästä purkamaan tuota automaatin vaihteenvalitsinta ja katsomaan jos siellä jotain likaa tms. päässyt kertymään ja joku kosketushäiriö kyseessä?
Kuinka paljon sitä pitää purkaa, mistä?
Kiitos avusta!
Waverunner
Mikä on helpoin tapa päästä purkamaan tuota automaatin vaihteenvalitsinta ja katsomaan jos siellä jotain likaa tms. päässyt kertymään ja joku kosketushäiriö kyseessä?
Kuinka paljon sitä pitää purkaa, mistä?
Kiitos avusta!
Waverunner
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Vikakoodi: P1720
Mä taisin kritisoida uutta Giuliaa liian rehelliseen sävyyn kun kukaan ei enää vastaile mun viesteihin ;=D
Waverunner
Waverunner
Re: Vikakoodi: P1720
Se voi olla, tai sitten kellään ei ole oikein mitään lisättävää mitä Desmoquattromaschio aiemmin kirjoitti?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Vikakoodi: P1720
^^no eikai kukaan nyt niin lasikenkä ole?
Jos ei omat taidot riitä noista ohjeista huolimatta niin kurvaa fca:lle, kyl ne sut tyytyväiseks rahastaa

Jos ei omat taidot riitä noista ohjeista huolimatta niin kurvaa fca:lle, kyl ne sut tyytyväiseks rahastaa

-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Vikakoodi: P1720
... vielä veivaan tätä asiaa jos jollain jotain ajatuksia / kommentteja. Kiitos kaikille vastanneille avusta tähän asti.
Eli homman nimi on omassa 159:ssä se, että ehkä viimeisen vuoden verran automaattilaatikko on ajoittain (pienellä kaasulla) vaihtanut joko 1.--->2. vaihde tai sitten 2.---->3. vaihde sillai "täristämällä" aika ajoin. Ei tuota Aina tapahdu mutta yleensä kyllä.
Mulla oli tuo auto AutomaattiMikella tsekattavana, ajeli puolisen tuntia ja ensin sanoi, että joku osa antaa vaihdelaatikossa periksi. Sitten halusi ajaa lisää (kehui yleisesti autoa!!!) ja sanoi, että onkin sitä mieltä, että vika on jossain "järjestelmässä" joka ohjaa vaihteiden ym. toimintaa. Jäi vähän sellainen kuva, ettei äijä kyllä itsekään tiennyt mikä vaihdelaatikkoa vaivasi...?
Nyt sitten aika ajoin palanut "Have Engine checked" valo ja vikakoodiksi on paljastunut tuo P1720 josta aikaisemmin tässä ketjussa kirjoitin.
Voisko tämän tyyppinen "tärinä" vaihteidenvaihdon välillä olla korjattavissa tuolla "uudelleen opetuksella"?
Kommenttaja, ajatuksia, arvailuja...?
Waverunner
ps. tänä aamuna laitoin auton käyntiin ja jostain syystä en aluksi saanut millään vaihteenvalitsinta siirrettyä "P" asennosta mihinkään... lopulta fyysisempää heiluttelua ja sen jälkeen Toimi taas "ihan ok"....
KIITOS avusta etukäteen!
Eli homman nimi on omassa 159:ssä se, että ehkä viimeisen vuoden verran automaattilaatikko on ajoittain (pienellä kaasulla) vaihtanut joko 1.--->2. vaihde tai sitten 2.---->3. vaihde sillai "täristämällä" aika ajoin. Ei tuota Aina tapahdu mutta yleensä kyllä.
Mulla oli tuo auto AutomaattiMikella tsekattavana, ajeli puolisen tuntia ja ensin sanoi, että joku osa antaa vaihdelaatikossa periksi. Sitten halusi ajaa lisää (kehui yleisesti autoa!!!) ja sanoi, että onkin sitä mieltä, että vika on jossain "järjestelmässä" joka ohjaa vaihteiden ym. toimintaa. Jäi vähän sellainen kuva, ettei äijä kyllä itsekään tiennyt mikä vaihdelaatikkoa vaivasi...?
Nyt sitten aika ajoin palanut "Have Engine checked" valo ja vikakoodiksi on paljastunut tuo P1720 josta aikaisemmin tässä ketjussa kirjoitin.
Voisko tämän tyyppinen "tärinä" vaihteidenvaihdon välillä olla korjattavissa tuolla "uudelleen opetuksella"?
Kommenttaja, ajatuksia, arvailuja...?
Waverunner
ps. tänä aamuna laitoin auton käyntiin ja jostain syystä en aluksi saanut millään vaihteenvalitsinta siirrettyä "P" asennosta mihinkään... lopulta fyysisempää heiluttelua ja sen jälkeen Toimi taas "ihan ok"....
KIITOS avusta etukäteen!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Vikakoodi: P1720
Aiemmin ehdotetut huolto/korjaustoimet eivät auttaneet?
Siellähän oli jopa suomeksi laatikon opetus, voisiko sitä kokeilla?
Sillä sen tietäisi satavarmaksi auttaako tärinään, muuten voisin vastata että se voisi auttaa, vaikken näistä mitään tiedä.
Kunhan ihmettelen asia pyörittelyä ja mietiskelyä..
Siellähän oli jopa suomeksi laatikon opetus, voisiko sitä kokeilla?
Sillä sen tietäisi satavarmaksi auttaako tärinään, muuten voisin vastata että se voisi auttaa, vaikken näistä mitään tiedä.
Kunhan ihmettelen asia pyörittelyä ja mietiskelyä..
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Vikakoodi: P1720
Moi,
Mitä luulettä pääsisikö tällä yhdistelmällä "uudelleenopettamaan" auton vaihteiston?
Tämä laite:
http://www.aliexpress.com/store/product ... 2271252372
Ja tämä ohjelma:
http://www.multiecuscan.net/
Mitä luulettä pääsisikö tällä yhdistelmällä "uudelleenopettamaan" auton vaihteiston?
Tämä laite:
http://www.aliexpress.com/store/product ... 2271252372
Ja tämä ohjelma:
http://www.multiecuscan.net/
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Vikakoodi: P1720
Multiecuscannilla pitäis onnistua. Tuosta ELM-palikasta en menis takuuseen, pääseekö sillä laatikkoon? Multiecuscannin sivuilla on se lista, missä kerrotaan oleellinen - eli mikä kaapeli/adapteri toimii.