alavääntö hukassa! 164 TS
Valvoja: Moderators
alavääntö hukassa! 164 TS
mites tollasen TS-moottorin pitäis toimii ku omassa ei oo alhaalla yhtään voimaa! ei sitten yhtään. esim. kakkosella ku survoo polkimen pohjaan 1500rpm ni moo kuuluu ja hitaasti kiihtyy. vasta n.5000rpm kohdalla alkaa imuääni muriseen ja vetää ihan hienosti 7000rpm saakka. kahexaa kymppii ku ajaa vitosella ni ei kiihdy ei millään. välillä ku pinta- tai puolella kaasulla kiihdyttää ni tuntuu pientä "nykimistä" niinku yrittäis lähtee mut ei.. oisko mitään ehdotuxii missä vika vois olla?? ilmamäärämittari ehkä?
muuten toimii hienosti. tyhjäkäynti ja kaikki.. nii ja ottaa laiskasti kierroxia.tehdaski ilmottaa 2000rpm kohdal 160NM vääntöö muistaaxeni ni pitäshä sen murjasta siitä..
muuten toimii hienosti. tyhjäkäynti ja kaikki.. nii ja ottaa laiskasti kierroxia.tehdaski ilmottaa 2000rpm kohdal 160NM vääntöö muistaaxeni ni pitäshä sen murjasta siitä..
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
Sulla on imuventtiilien ajoituksen säädin paskana. Taikka sitten se on säätimen solenoidi, joka on rikki, tai ei saa virtaa. Sijaitsee jakopään puolella, ylemmän nokka-akselin päässä. Kato onko johdot paikallaan, jos on testaa saako virtaa. Jos saa virtaa, pitäis naksahtaa. Pitäis saada virtaa n. 1500 kierroksen kohdalta ylöspäin. Voi olla myös solenoidia ohjaava rele, joka on keskellä edessä oleva releryhmä, syylärin päällä. Muistaakseni toinen rele vasemmalta edestäpäin katsottuna, en oo varma. Ei muuta kuin tutkimaan. 

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Ajoituksen säädin ei pelitä.
Ota säädin irti ja tökkää toiseen liittimeen 12v. Mikäli säätimen toisesta päästä pomppaa nasta ulos, niin säädin toimii.
Kun se nasta on ulkona niin sen ei pitäis mennä sisään kevyesti painamalla, mutta ihan sormivoimilla kuitenkin.
Seiskavitosen säädin käy mielestäni kuusnepaan.
Eli säätimellä tarkoitan nyt sitä pelkkää solenoidia.
Ota säädin irti ja tökkää toiseen liittimeen 12v. Mikäli säätimen toisesta päästä pomppaa nasta ulos, niin säädin toimii.
Kun se nasta on ulkona niin sen ei pitäis mennä sisään kevyesti painamalla, mutta ihan sormivoimilla kuitenkin.
Seiskavitosen säädin käy mielestäni kuusnepaan.
Eli säätimellä tarkoitan nyt sitä pelkkää solenoidia.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
elikkäst otin mötikän pois (se kolmella pultilla kiinni oleva) löin 12v
ja tappi nousi pari kolme millii.
virtaakin se saa.
käynti ei muuttunut vaikka johdot oli irti. tai siis käy nätisti mutta laiskasti ottaa jenkaa.
kipinästä en juu tiiä muutaku et sytkän kannet ja pyörijät on vaihdettu ja tulpat.
ja tappi nousi pari kolme millii.
virtaakin se saa.
käynti ei muuttunut vaikka johdot oli irti. tai siis käy nätisti mutta laiskasti ottaa jenkaa.
kipinästä en juu tiiä muutaku et sytkän kannet ja pyörijät on vaihdettu ja tulpat.