Mistäköhän tuollaisen vaatimustenmukaisuustodistuksen saisi halvimmalla/helpoiten? Delta voi kuulemma hommata, mutta veloittavat 200 egee
AKE veloittaa 150 egee
ADAC Saksassa tai TÜV kuulemma 60-80 egee
Moneen muuhun merkkiin sen saa kuulemma ilmaiseksi ja EU:n määräysten mukaan max hinta saa olla 100 egee.
Saiskohan sen jos lähettäis mailia suoraan Kalle Kalbfellille?
Kun toin oman 164:seni, en katsastuksessa tarvinnut vaatimuksenmukaisuustodistusta. Kysyessäni siitä sanoivat konttorilla, ettei sitä tarvita. Ja hyvin rekisteröintikatsastus meni.
Samoin kävi mulla. Ei kukaan vaatinu mitään todistuksia mistään...
Alustasta tais joku lappu olla, mut sitäkään ei tarvittu
Tämä siis viime vuoden toukokuussa.
Onko tämä taas niitä juttuja, että toiset vaati ja toiset ei?
Mulla kyllä sellainen löytyi -92 Q4:seen, en sitten tiedä olisiko sitä tarvittu vai ei mutta perkeleen kauan kesti ennenkuin tuli Saksasta Mainittakoon että siitä on pitkä aika enkä ole kuullut että kukaan olisi noita enää joutunut esittämään.
Eli kannattanee soittaa konttoreihin etukäteen ja kysyä tarvitaanko vai ei. Kai nyt jostain sellainen löytyy, jossa ei tarvita. Ei viitsisi turhaan moista metsästää.
Luulin myös, että on pakollinen. Sain hommattua veloituksetta suoraan myyjältä. Soitti Alfan maahantuojalle Saksassa ja parinkymmenen minuutin kuluttua alkoi faksi suoltaa tositetta.
Meiltä on kyseinen todistus vaadittu molempiin Alfoihin. Myös parivuotiaalle Audille se vaadittiin. Katsastusmiehen mukaan sitä vaadittiin, koska Saksan rekisteriotteesta puuttui jokin standardi tai hyväksymiskoodi. Hänen mukaansa uudehkoissa autoissa useimmiten kyseinen koodi löytyy.
Suosittelisin todistuksen hankkimista Saksasta, jos on siellä päin autoa (ainakin harvinaisempaa) hakemassa. Tulee halvemmaksi ja nopeammaksi kuin jälkikäteen täältä.
Giri kirjoitti:Eli kannattanee soittaa konttoreihin etukäteen ja kysyä tarvitaanko vai ei. Kai nyt jostain sellainen löytyy, jossa ei tarvita. Ei viitsisi turhaan moista metsästää.
Koeta Porvoota ja siellä herra Korpi. (A-katsastus)
Mielestäni tää pahvi tarvitaan alkaen -96 tai -97 ja siitä
eteenpäin kinnereille....
Kiitos vinkistä! Pitää koittaa ensin vähän lähempää konttoria. "Autonhakijakollegat" superfastilla oli sitä mieltä että aina tarvii ko. paperin, mutta jos katsastusmies viitsii niin yleensä löytää koneelta numeron perusteella todistukset joten on katsastusmiehestä kiinni. Ihme juttu että voi olla siitä kiinni millainen päivä katsastusmiehellä sattuu olemaan. Olen myös kuullut monesta paikasta ettei 93:set moista tarvitse. Jännä juttu myös että Svitsin Strassenverkehrsamtissa olivat sitä mieltä että ei muuta kuin kotiin asti heidän kilvillään. En viitsinyt sitten alkaa selittämään. Ilmeisesti vaan Suomessa ja Venäjällä ei voi ajaa noilla kilvillä! Mikäköhän virka siirtotarroilla oikeasti on? Ilmeisesti vaan se että poliisien on helpompi seurata ilkeitä autontuojia kun eivät tunnista tullikilpiä. Luulisi että ainakin saksan tullikilvet ovat suht tuttuja suomalaisviranomaisille.
Minä käytin oman kuusnelpan (vm-93 3.0v6 24v) -04 joulukuussa Kotkan tullissa ja katsastin auton kaakon autokatsastuksessa haminassa. Mitään ei kysytty missään vaiheessa ja kuulin vasta jälkikäteen että joistain autoista sellainen vaaditaan ?! Mielivaltaista puuhaa....
Ei tarvittu QV:hen COC:ia Hervannan A-katsastuksessakaan. Sanoivat, ettei noin vanhaan tarvita kun on "vähäpäästöinen". Tällä hetkellä kärry on Treen autosähkössä CO ja HC -vian etsinnässä jotta siitä saataisiin taas vähäpäästöinen.