winorloose kirjoitti:winorloose kirjoitti:
Ensi viikolla joutuu tosin vielä vierailemaan Aritalla. Ohjelmistojen päivityksen yhteydessä tuli ilmi vikakoodi, joka viittasi DNA-kytkimen vikaan. Kytkin menee näin ollen ensi viikolla vaihtoon.
Jatketaan aiheesta vielä vähän.
DNA-kytkin vaihdettiin mutta vikakoodi jäi. Syyksi epäiltiin
body control modulea (BCM), mutta sitä ei suostuttu vaihtamaan vaikka autossa on takuu voimassa, koska
se ei vaikuta auton käytettävyyteen. Ilmaisin kyllä tyytymättömyyteni ratkaisuun, mutta näillä nyt mennään.
Käytetäänkö tuosta DNA-kytkimestä Ajo-ohjelman kytkin nimitystä(koodi B1039)?
Paljonko kytkimen vaihto maksoi? Minulla nimittäin oli vikailmoitus ja tuo koodi ja testeri oli Bosch -huollossa ilmeisesti ESI tronic 2.0 huoltopaperin mukaan. Siksi kyselen huolestuneena...
Tietokoneen näytössä on näkynyt ajoittain tuo DNA vikailmoitus, sitä tarkoitin tuolla edellä(johon Jarsa vastasi).
Tuo DNA-ilmoitus tuli sen jälkeen, kun XX suoritti moottorin optimoinnin. Toivottavasti optimoinnin yhteydessä ei ole tapahtunut DNA-kytkimelle mitään feelua. Outo nytkähdys ilmeni tänään autossa kun se oli pysähdyksissä. Täytyypä seurata asiaa. Muutenkin vien auton tehon ja väännön tsekattavaksi. Tiettyjä epäilyksiä on, mutta tutkitaan...
Dynamic-asennossa tuo stop and go vai mikä sen nimi olikaan on ruvennut toimimaan optimoinnin jälkeen, vaikka se ei aiemmin toiminut. Muistaakseni se ei toimi normal-asennossa, täytyy vielä seurata. Itse en ole sitä laittanut toimimaan.
e:nuo olivat kaikki viattomia merkkejä. Asia selvisi, kun kävin AutoMilanossa, tsekkasivat testerillä ja sanoivat: no problem. Kivi vierähti sydämeltä...