33:n laturiremppa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

33:n laturiremppa

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Terve!

Nyt sanoi 33:n laturi itsensä irti. Akku tyhjeni pariin otteeseen ja töistäkin tuli myöhästyttyä sen takia. Elikkäs, kysymys kuuluukin, että minkälainen homma on vaihtaa nuo laturin sisuskalut? Laturihan on helppo irrottaa, mutta mitä sitten? uudet hiilet, laakerit ja jännitteensäädin heti paikalleen, vai olisiko jotenkin esim. yleismittarilla mahdollista tarkistaa onko vika vaikka pelkässä säätimessä? Laturi ei lataa ollenkaan. Jännite käydessä n. 12 V ja kokoajan tippuu, kun ajelee. Olisiko kellään mitään vinkkiä? Kaikki kelpaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hiilet ja latauksensäädin on yleensä samaa pakettia. Kokeile ensin uusia se, ei maksa maltaita ja aika todennäköisesti vika on siinä.

Laakeritkin voi tietty tarkistaa jos laturin purkaa joka tapauksessa pois, mutta säätimen saattaa mahtua vaihtamaan ilman laturin irrotustakin.
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Itse koitin samaa kun saapistani meni laturi mutta vika oli ilmeisesti magneettikiekuran sisällä ja kyllähän naapurista sitte parilla muutamalla kypällä vanhauus laturi irtos. :o
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Nyt kun eilen ehdin paremmin tarkastella tuota autoa huomasin, että akun vaihto auttoi ja laturi toimii sittenkin. Remmi vaan on löysä eikä korvakkeessa riitä vara enää enempää kiristää. Laturin akselilla tuntuu olevan aika lailla klappia, kun sitä kiristää. Onkohan normaalia?

Olisiko kenelläkään muistissa minkä mittainen hihna kuuluu 33:n laturille? Nyt taitaa olla hieman liian pitkä remmi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Juu ei. Lappia ei pitäisi olla laisinkaan sivuttais suunnassa.
Pituus suunnassa voi olla pientä siirtymää, mutta vain ponnejousen verran siis jos siellä sellainen on.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Taitaa siinä sitten jotain vikaa olla. Täytyypi tutkia, kun ehtii. Olikin 33:n jo liian kauan ilman mitään vikaa meinasi jo aika käydä pitkäksi. :roll:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Nonniin nyt on laturi kunnossa. Hiilet ja laakerit ym olivat ihan ok joten niitä ei tarvinnut vaihtaa. Ainoastaan liitin tai jousi, joka yhdistää hiili-säädin-paketin laturin liittimille ,tai johonkin, oli aivan hapettunut. Luultavasti vika johtui siitä. Nyt ainakin lataa jännite tyhjäkäynnillä n. 14V. Lisäksi uusin hihnapyörän, joka oli aika lopussa ja hihna vinkui pirusti. Ainoa murhe enää on se että hihna on liian pitkä, koska kiristysvara loppuu kesken. Sitä en vielä ruvennut vaihtamaan tuolla pakkasessa kun täytyisi ohjaustehostimenkin remmi irrottaa ja näpit meinasi jo muutenkin jäätyä kalikoiksi tuolla pakkasessa. Lämpimämpiä kelejä odotellessa...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Vastaa Viestiin