Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

tänään kävi sitten huollossa. Radio oli päivitetty, kaiutinta ei ollutkaan hyllyssä eikä takaluukun nappi/(johtosarjaa?). Ensviikon keskiviikkona uusi aika varattuna kun osat hyllyssä, jospa sitten tulis kokonaan kuntoon :drinking:

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kun minulla on huomenaamulla Giuliettan huolto, niin varmistin, että siihen ei tule Boschin tulppia. Tulee kuulemma NGK:n tulpat, ilmeisesti ihan OK?
Onkohan jotain muuta kriittistä huomioitavaa isossa 4v. huollossa? Vielä ehdin soittaa huoltopäällikölle, jos jotain tärkeää ilmenee. Öljyt?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^NGK on alkuperäisvalmistaja.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Samalla myöskin NGK:ta tiedän yhden (1) tapauksen, jossa ollut ongelmaa.
BOSCHilta tiedän liian monta. Tältäkin foorumilta erittäin monta :(
Ei kai Giulietassa edes ole noita ongelmia ollut samanmoisesti, edes Boschilaisten kanssa?

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Jarsan kirjoitti:^NGK on alkuperäisvalmistaja.
No sittenhän menee kerralla oikein! NGK:n tulpat ovat olleet jo vuosikymmeniä huipputuotteita ja minulla on monen auton kohdalla toimineet hyvin.
Näissä turbokoneissahan korostuu tulppien laatuvaatimukset.
Bravossa käytin alkuperäistulppia ja ne olivat niitä laadukkaita iridium-tulppia, että kestivät ja toimivat useita kymmeniätuhansia kilometrejä. Joka toinen vuosi vaihdatin tulpat, ajoin n.15tkm vuodessa! Maksoivat 20€/kpl, mutta olivat sen arvoisia myöskin...

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Oma Giuliettani on ruostesuojattu uutena, mutta teetätin siihen vielä äänieristyskäsittelynkin.
No, ei tuo nyt ihmeitä tehnyt ainakaan jo kerran ruostesuojattuun autoon. Teetättäisin käsittelyn kuitenkin aina ruostesuojauksen yhteydessä.

Yrittäjä esitteli samalla kirjaansa, johon oli kirjattu eri automallien suojauksen taso uutena. Giulietta oli arvioitu pisteillä 2/5.
Moni Audin malli oli näköjään saanut 5/5 pistettä.

Laitoin autoon vielä Jackyn roiskeläpätkin, joten kurakelit voivat saapua..
Senza cuore saremmo solo macchine

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

hagger16 kirjoitti:Oma Giuliettani on ruostesuojattu uutena, mutta teetätin siihen vielä äänieristyskäsittelynkin.
No, ei tuo nyt ihmeitä tehnyt ainakaan jo kerran ruostesuojattuun autoon. Teetättäisin käsittelyn kuitenkin aina ruostesuojauksen yhteydessä.

Yrittäjä esitteli samalla kirjaansa, johon oli kirjattu eri automallien suojauksen taso uutena. Giulietta oli arvioitu pisteillä 2/5.
Moni Audin malli oli näköjään saanut 5/5 pistettä.

Laitoin autoon vielä Jackyn roiskeläpätkin, joten kurakelit voivat saapua..
Missä tuon äe-käsittelyn teetätit ja paljonko maksoi, auttoiko paljon noihin kuuluisiin rengasääniin?

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Onkos joku tettänyt tuon ohjelmapäivityksen Giuliettaan, paljonko maksoi ja kauanko operaatio kesti? Siis -011 malliin.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

aaiitee kirjoitti:Missä tuon äe-käsittelyn teetätit ja paljonko maksoi, auttoiko paljon noihin kuuluisiin rengasääniin?
Paikallisessa Finikor-ketjun liikkeessä. Tällainen käsittely.
Maksoi 300€. Ruostesuojauksen yhteydessä maksoi 156:een 200€. Hiinä ja hiinä, onko hintansa väärti.. Tekisin ruostesuojauksen yhteydessä, en ehkä muuten?
Minulla auto tosin jo oli ruostesuojattu, joten en tiedä miten meluisia nämä on suoraan tehtaan jäljiltä.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Pitää purkaa...kävin tänään koeajamassa FL 170 MA TCT Giuliettaa ja oli iso pettymys. Pitää mainita että auto ei ollut esittelyyksilö vaan myyjän käyttis. Sisusta oli aika susi. Hirveän halpaa tekonahkamuovia ovissa + mustaa muovia. Pahinta oli ajettavuus joka ei vaan natsannut. Ratti oli kuin löysä jogurtti joka valuu reunojen yli. Myyjä vaitti että sillä oli jäykempi urheilualusta. Sanoisin että se oli suhteellisen epäjäykkä mutta kuitenkin mukavuutta lisäävä tien epätasauksiin joten ei siinä haittaa.

Vielä tärkeämpi mainitsemisen arvoinen seikka oli minuutteja aikaisemmin kokeiltu 500X 140 MA TCT kaikilla herkuilla. Se vasta oli pirteä auto ajaa. Jäykkä alusta, ulkonäkö erinomainen, sisäsisusta ja design aivan upea, paljon enemmän nykypäivää.

Tiedän että henkilökohtaisesti ottaisin Giuliettan koska kun mennään matkalle ja päästään vuoristoserpentiiniteille, 500X ei ole se joka sytyttää samaa intohimoa. Mutta käyttikseksi, ja jokapäiväiseksi tyylikkääksi vehkeeksi jossa muutkin viihtyy kuin pelkästään itse niin näistä tän päivän kokeilemistani autoista se 500X tulisi meidän talouteen! :shock:
Kuva

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

winorloose kirjoitti:DNA-kytkimen vaihto ei meikäläisen tapauksessa maksanut mitään kun vaihtoivat takuuseen. Muuten asian suhteen ei ole tapahtunut mitään uutta. Laitoin siitä viikko sitten maahantuojalle viestin, josta tuli kyllä hienosti kuittaukset vastaanotosta sähköpostiin ja kännykkään, mutta sen jälkeen on ollutkin taas täysi "radiohiljaisuus". Ongelma taitaa olla liian hankala FCA-Finlandin organisaatiolle ratkaistavaksi?

edit;
Vedetääs vähän takasi eli tänään oli jätetty FCA:lta soittopyyntö. Täytyypä huomenna soitella...
Soiteltu on ja siellä joku daaami puhuheli ystävällisesti "diipadaapaa". Ja kuten epäilin, ongelma oli FCA-Finlandin organisaatiolle liian hankala ratkaistavaksi. Vika luokiteltiin "haamukoodiksi" ja toivoteltiin hyvää jatkoa. No, täytynee jättää asian tiimoilta vaihdetut sähköpostit talteen jos tähän joudutaan vielä jatkossa palaamaan.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

aaiitee kirjoitti:Kun minulla on huomenaamulla Giuliettan huolto, niin varmistin, että siihen ei tule Boschin tulppia. Tulee kuulemma NGK:n tulpat, ilmeisesti ihan OK?
Onkohan jotain muuta kriittistä huomioitavaa isossa 4v. huollossa? Vielä ehdin soittaa huoltopäällikölle, jos jotain tärkeää ilmenee. Öljyt?
Katselin huolto-ohjelmaa ja huomasin tulppien vaihtovälin olevan 30tkm !
Melko usein saa vaihdella nykyautoksi.
Makaroonia jo vuodesta -98

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

puuha kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Kun minulla on huomenaamulla Giuliettan huolto, niin varmistin, että siihen ei tule Boschin tulppia. Tulee kuulemma NGK:n tulpat, ilmeisesti ihan OK?
Onkohan jotain muuta kriittistä huomioitavaa isossa 4v. huollossa? Vielä ehdin soittaa huoltopäällikölle, jos jotain tärkeää ilmenee. Öljyt?
Katselin huolto-ohjelmaa ja huomasin tulppien vaihtovälin olevan 30tkm !
Melko usein saa vaihdella nykyautoksi.
No, minulla menne tulpat vaihtoon sitten suunnilleen 6v. päästä!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Sehän on kiinni vaan moottorin tyypistä, tulppien tyypistä jne...
Jos tulpat on helppo vaihtaa ja puhutaan "tavallisista" tulpista, niin 30tkm vaihtovälihän ei ole mikään ongelma. Ainakin jos tulpat maksaa sen alta kymmenen euroa kipale.

Ikävämpää se on siinä vaiheessa, kun tulpat maksaa 27-35euroa kipale.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Motonet ilmoittaa Giuliettan NGK-tulpalle hinnaksi a' 17,90e ja Arita laskutti tulpista a' 21,82e joten niitähän voi pitää merkkiorganisaatiolta ostetuiksi lähes edullisina.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Pujazuba kirjoitti:Tiedän että henkilökohtaisesti ottaisin Giuliettan koska kun mennään matkalle ja päästään vuoristoserpentiiniteille, 500X ei ole se joka sytyttää samaa intohimoa. Mutta käyttikseksi, ja jokapäiväiseksi tyylikkääksi vehkeeksi jossa muutkin viihtyy kuin pelkästään itse niin näistä tän päivän kokeilemistani autoista se 500X tulisi meidän talouteen! :shock:
Tätä mä komppaan ihan täysin. 500X on moderni ja hauska auto, jossa on jotain omaperäistäkin. Se on ihmeen hiljainen meidän teillä ja se on vähän sellainen joka paikan höylä. Giulietta on Bravo Alfan merkeillä (:D) ja se ikävä kyllä tuntuu. Onpa se vielä jopa meluistampikin kuin Bravo siihen lisäksi. Toki se on hieno auto ja pikantteja yksityiskohtia löytyy joka lähtöön, mutta ei sitä uutena ostaisi, kun tarjolla on samaan hintaan paljon kilpailukykyisempää tuotetta. Tähän talouteen tulee varmaan ~2017 tienoilla juurikin tuo 500X facelifti jos se silloin osuu, kun ei tuolla 159:llä mihinkään mökkitielle mennä.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Shuttle kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Tiedän että henkilökohtaisesti ottaisin Giuliettan koska kun mennään matkalle ja päästään vuoristoserpentiiniteille, 500X ei ole se joka sytyttää samaa intohimoa. Mutta käyttikseksi, ja jokapäiväiseksi tyylikkääksi vehkeeksi jossa muutkin viihtyy kuin pelkästään itse niin näistä tän päivän kokeilemistani autoista se 500X tulisi meidän talouteen! :shock:
Tätä mä komppaan ihan täysin. 500X on moderni ja hauska auto, jossa on jotain omaperäistäkin. Se on ihmeen hiljainen meidän teillä ja se on vähän sellainen joka paikan höylä. Giulietta on Bravo Alfan merkeillä (:D) ja se ikävä kyllä tuntuu. Onpa se vielä jopa meluistampikin kuin Bravo siihen lisäksi. Toki se on hieno auto ja pikantteja yksityiskohtia löytyy joka lähtöön, mutta ei sitä uutena ostaisi, kun tarjolla on samaan hintaan paljon kilpailukykyisempää tuotetta. Tähän talouteen tulee varmaan ~2017 tienoilla juurikin tuo 500X facelifti jos se silloin osuu, kun ei tuolla 159:llä mihinkään mökkitielle mennä.
Kyllähän Giulietta noin pikaisesti koeajettuna muistuttaa Bravoa aika paljon. Pidempään ajettuna tulee eroja kylläkin enemmän esille. Äänekkyyden puolesta Bravo on selvästi hiljaisempi Giuliettaa, etenkin rengasmelun osalta. Uutena ostosta olen samaa mieltä Giuliettasta.
Fiat 500X on varmastikin kiva koeajettava, mutta aika kallis lukuunottamatta halvinta versiota, jossa se hinnoittelu valitettavasti näkyy. Aina se sama ongelma suomessa!

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Hämmentävä legenda. Lyhyt googlaus selvittää yhteiset osat Bravon kanssa, joita on tärkeämmistä lukien matkustamon lattia. Lista on täten aika lyhyt. Giuliettan etuna myös laatikko, ei M32. Vaikka omani "hintatietoisesti" hankinkin, mielestäni uutenakin Giuliettassa on vastinetta rahalle, rutkasti vielä!
- Jos olisin varakas, olisin napannut pakasta tct:llä varustetun bränärin Giuliettan.

Tämä sanottuna, mielestäni MiTo on spesifisempi auto kuin Giulietta, i.e. parempi siinä, mihin se on tehty. Tykkäyskerroin korkeammalla, vaikka toki G on kokonaisuutena lyömätön luokassaan (kyseisen kokoluokan ikiongelma on kompromissien teko). Ja MilanoTorinossa taitaa olla suht paljonkin yhteistä Fiiun kanssa (jonkun IsonPunton viereen joskus töissä parkkeerasin, ja ainakin sisuksissa oli hyvin paljon yhteistä ja ilmeisesti myös tällä kertaa ihan oikeasti osissakin.). Joten eivät yhteneväisyydet FIATin kanssa autoa pilaa...

Apropos: 500X on hyvin kiinnostava, ehkä jopa (kahdella polkimella ja neljällä vetävällä pyörällä tarjoiltuna) vaihtoehto sitten joskus kun X1 päätyy kiertoon.

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

salakuvat Italiasta :twisted:
tässä olisi Giulietta tuleva facelift
Liitteet
New Picture (3).jpg
(63.62 KiB) Tiedosto ladattu 5494 kertaa
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vähän heikot korisovitukset...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

aaiitee kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Tiedän että henkilökohtaisesti ottaisin Giuliettan koska kun mennään matkalle ja päästään vuoristoserpentiiniteille, 500X ei ole se joka sytyttää samaa intohimoa. Mutta käyttikseksi, ja jokapäiväiseksi tyylikkääksi vehkeeksi jossa muutkin viihtyy kuin pelkästään itse niin näistä tän päivän kokeilemistani autoista se 500X tulisi meidän talouteen! :shock:
Tätä mä komppaan ihan täysin. 500X on moderni ja hauska auto, jossa on jotain omaperäistäkin. Se on ihmeen hiljainen meidän teillä ja se on vähän sellainen joka paikan höylä. Giulietta on Bravo Alfan merkeillä (:D) ja se ikävä kyllä tuntuu. Onpa se vielä jopa meluistampikin kuin Bravo siihen lisäksi. Toki se on hieno auto ja pikantteja yksityiskohtia löytyy joka lähtöön, mutta ei sitä uutena ostaisi, kun tarjolla on samaan hintaan paljon kilpailukykyisempää tuotetta. Tähän talouteen tulee varmaan ~2017 tienoilla juurikin tuo 500X facelifti jos se silloin osuu, kun ei tuolla 159:llä mihinkään mökkitielle mennä.
Kyllähän Giulietta noin pikaisesti koeajettuna muistuttaa Bravoa aika paljon. Pidempään ajettuna tulee eroja kylläkin enemmän esille. Äänekkyyden puolesta Bravo on selvästi hiljaisempi Giuliettaa, etenkin rengasmelun osalta. Uutena ostosta olen samaa mieltä Giuliettasta.
Fiat 500X on varmastikin kiva koeajettava, mutta aika kallis lukuunottamatta halvinta versiota, jossa se hinnoittelu valitettavasti näkyy. Aina se sama ongelma suomessa!
Järkyttävintä Giuliettassa on kun sitä vertaa 156:n kanssa varsinkin ajotuntuman alueella. Tuon koeajetun G:n ratti tuntui siltä ettei ollut kiinni eturenkaissa ja lähti vaeltaa itsestään ties minne. Kai siihen perinteiseen 'ajajan auton' ratin ja autosimulaattorin ratin eroon tottuu mutta joka tapauksessa se että 500X löi sen 'hauska ajaa' elementissä sai ainakin mun pään pyörimään.
Kuva

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

lerppu kirjoitti:Apropos: 500X on hyvin kiinnostava, ehkä jopa (kahdella polkimella ja neljällä vetävällä pyörällä tarjoiltuna) vaihtoehto sitten joskus kun X1 päätyy kiertoon.
Ja tässä tuleekin se suurin ongelma. Neliveto vain dieselin yhteydessä ja taitaa olla vain manuaalina saatavilla. Itse haluaisin nelivedon automaatilla 1.4 turbon kera. Mutta ei niin ei. Vaikka kuinka rahaa työntäisi, niin tuollaista ei vaan saa.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Pujazuba kirjoitti: Järkyttävintä Giuliettassa on kun sitä vertaa 156:n kanssa varsinkin ajotuntuman alueella. Tuon koeajetun G:n ratti tuntui siltä ettei ollut kiinni eturenkaissa ja lähti vaeltaa itsestään ties minne. Kai siihen perinteiseen 'ajajan auton' ratin ja autosimulaattorin ratin eroon tottuu mutta joka tapauksessa se että 500X löi sen 'hauska ajaa' elementissä sai ainakin mun pään pyörimään.
Olikohan se auto ehjä mitä ajoit? Ei noita mainitsemiasi "ominaisuuksia" ainakaan lukemissani testeissä ole raportoitu.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Ajan tehostamattomalla ohjauksella (205), perinteisesti tehostetulla(156, 9-5) ja "nykyaikaisesti" tehostetulla (Giulietta).
Kieltämättä Giulietta tuntui aluksi oudolle, mutta kuukauden jälkeen siihen on tottunut ja siitä on oppinut pitämäänkin.

Mikä sitten on oikea. Muistan, kun reiskat -90 luvun taitteessa jaksoivat vannoa tehostomattoman ohjauksen perään. Kukin tavallaan.

Mielestäni Giulietta on hyvä paketti. Itse yllätyin numeroita pirteämmältä tuntuvasta menosta ja samalla pienestä kulutuksesta. TCT on tuntunut myös hyvälle. Varusteita on omassani riittävästi (ja kaikki toimii, ne penkinlämmittimetkin) ja esimerkiksi valot ovat todella hyvät (xenon). Ainakin, jos on tottunut arvailemaan maamerkkejä 156:n valojen kanssa. :-D Lisälämmitintä olen oppinut jo arvostamaan, vaikka talvikaan ei ole vielä tullut. Talvi näyttää onko tässä autossa jo haastamaan 9-5 talviautona. Ainakin se kulkee puolta pienemmällä.

Ne ovet ovat tosiaan rumat, mutta sen ämpärimuovinkin antaa anteeksi punaisia nahkajakkaroita hivellessä.. :mrgreen:

Hinnaltaan Giulietta oli 10 kertaa kalliimpi, kuin 156:n nykyinen arvo. Onko se 10 kertaa parempi? Ei ehkä, mutta joka euron arvoinen kuitenkin.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

winorloose kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti: Järkyttävintä Giuliettassa on kun sitä vertaa 156:n kanssa varsinkin ajotuntuman alueella. Tuon koeajetun G:n ratti tuntui siltä ettei ollut kiinni eturenkaissa ja lähti vaeltaa itsestään ties minne. Kai siihen perinteiseen 'ajajan auton' ratin ja autosimulaattorin ratin eroon tottuu mutta joka tapauksessa se että 500X löi sen 'hauska ajaa' elementissä sai ainakin mun pään pyörimään.
Olikohan se auto ehjä mitä ajoit? Ei noita mainitsemiasi "ominaisuuksia" ainakaan lukemissani testeissä ole raportoitu.
DNA vai mikä se kytkin on, väärässä asennossa? Vai kytkeytyykö erityisherkkä tehostus pois päältä automaagisesti, kuten (muistaakseni) Stilossa, vaikka nappi oli pohjassa?

Pojan geessäkään muista tuollaista vaeltelutaipumusta huomanneeni.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Shuttle kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Apropos: 500X on hyvin kiinnostava, ehkä jopa (kahdella polkimella ja neljällä vetävällä pyörällä tarjoiltuna) vaihtoehto sitten joskus kun X1 päätyy kiertoon.
Ja tässä tuleekin se suurin ongelma. Neliveto vain dieselin yhteydessä ja taitaa olla vain manuaalina saatavilla. Itse haluaisin nelivedon automaatilla 1.4 turbon kera. Mutta ei niin ei. Vaikka kuinka rahaa työntäisi, niin tuollaista ei vaan saa.
Fiat -> haulikko -> oma jalka -> osuma! Faceliftiä ja mainitsemaasi toivecomboa odotellessa...

Asiasta toiseen: Liekö provoksi tarkoitettu tuo arvio Giuliettan ohjauspyörän irtonaisuudesta?

Tällä kertaa autoa etsiessä (heinäkuussa) ei ollut edes aluksi tarkoitus hankkia Alfaa (kotisovun kannalta hankala valinta). Mutta ajeltuani vaikka mitä häristimiä, kaikki muut vieläpä kalliimpia kuin ostamani G, totesin ajettavuuden olevan niin tärkeässä asemassa hankintaperusteiden listalla, että Giulietta oli luokassaan ylivoimainen.
Vertailuna vaihdossa menneeseen 166, Alfavanhus tuntui dinosauriilta. Litki lähes triplasti bensaa, mutta käytännön ajossa hitaampi ja jäykempi (ehkä suoralla täyskiihdytys osaavissa käsissä 2,5 166 T-Jettiä auton verran vikkelämpi sataseen, mutta silloinkin 166 voittaa oikeasti vain tuottamansa metelin turvin!) ;)
Ihan oikeasti ajattelin, että tässä näkee paljonko autojen kehitys on mennyt eteenpäin, kun hinnat alkaen pieni perheauto on niin selkeästi "parempi" (terhakkaampi, ketterämpi, mukavampi) kuin vanha lippulaiva. (Oikei, 166 fiiliksessä ylivoimainen, mutta ihan objektiivisesti autona Giulietta aivan toista luokkaa.)
Jos ajatellaan ajettavuutta G vs 156, niin 156 on eriversioina koettu (poislukien GTA, en ole ollut puikoissa). En oikein millään kykene laittamaan sitä samalle viivalle Giuliettan kanssa, 166:kin on parempi kuin 156.
Näitä kahta parempi on GT, varsinkin jos laittaa GT:n alustan ja hoitaa sillä pois ristikkäisen keinunnan terhakkaammassa ajossa...
MiTo taasen on tarkempi ajaa kuin Giulietta. Mutta Giulietta mukavampi. Näistä ihan pelkästään kuskia ajatellen ottaisin MiTon, mutta perheellisen autolla on muitakin funktioita. Nautittavin kokonaisuus omien käsien kautta menneistä on GT, mutta ikä tuntuu siinäkin - MiTo ja Giulietta "parempia" (ja toisistaan selvästi erilaisia).

EDIT: lisätty kuva jossa hehkuttamani kaksikko Giulietta & MiTo edustavat mukavasti jossain mopedikilpailussa
Liitteet
Giulietta & MiTo.jpg
(101.18 KiB) Tiedosto ladattu 5264 kertaa

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

En kyllä äkkiseltään nähnyt autoja...

Omassa Giulietassa ohjaus on mielestäni varsin hyvä, ei tietoakaan mistään edellä mainitusta.
Dna kytkimen D asennossa ratti jäykistyy huomattavasti. Rata-ajossa varsinkin onnistunut toteutus.
Auto ei vaapu ym vaan kulkee nätisti. Olisikohan koeajamasi yksilö ollut joltain osin viallinen??
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Ihana sateenvarjonkantoteline. Jokohan tänä vuonna sais hommattua. :-D

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Kesä alkaa kääntyä syksyyn ja viileä kesäkään ei pahemmin harmittanut kun on saanut Giulilla päästellä meinaan useampaan otteeseen on ollut ajatuksissa miten mainio auto tämä on. Bravojakin tulee satunnaisen tasaisesti vastaan ja ei sekään ruma laitos ole mutta joo ei se Giulietta ole, sori vaan Bravofaneille. ;) Salaisissa fantasioissa liikennöin 2-3 vuoden päästä facelift QVG:llä jos niitä on siis käytettynä silloin saatavilla ja jos vaan palkkatyöstä saa silloinkin nauttia. Seuraavien 6kk huolia lähinnä nuo viime talvien n.2-3 kertaa talvessa tapahtuvat kojetaulun diskovalot ja multiairin kestävyys, siitä sitten taas kesää kohti. Ei miulla muuta!

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kerros vähän tosta valoshowsta !!
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Shuttle kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Apropos: 500X on hyvin kiinnostava, ehkä jopa (kahdella polkimella ja neljällä vetävällä pyörällä tarjoiltuna) vaihtoehto sitten joskus kun X1 päätyy kiertoon.
Ja tässä tuleekin se suurin ongelma. Neliveto vain dieselin yhteydessä ja taitaa olla vain manuaalina saatavilla. Itse haluaisin nelivedon automaatilla 1.4 turbon kera. Mutta ei niin ei. Vaikka kuinka rahaa työntäisi, niin tuollaista ei vaan saa.
Käyt vain hakemassa lahden toiselta puolelta.... 500X 1.4 170 Mair AWD AT Cross 23,990

http://500x.lt/wp-content/uploads/2015/ ... 02_EST.pdf
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

tänään 12 aikaan vein kaiutin/takaluukun sähköt/natina huoltoon, 15 mennes pitäs olla valmiina :drinking: katotaan kuin äijän ja pirssin käy, olisko jo kuosis :silly:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

h_lauri kirjoitti:
winorloose kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti: Järkyttävintä Giuliettassa on kun sitä vertaa 156:n kanssa varsinkin ajotuntuman alueella. Tuon koeajetun G:n ratti tuntui siltä ettei ollut kiinni eturenkaissa ja lähti vaeltaa itsestään ties minne. Kai siihen perinteiseen 'ajajan auton' ratin ja autosimulaattorin ratin eroon tottuu mutta joka tapauksessa se että 500X löi sen 'hauska ajaa' elementissä sai ainakin mun pään pyörimään.
Olikohan se auto ehjä mitä ajoit? Ei noita mainitsemiasi "ominaisuuksia" ainakaan lukemissani testeissä ole raportoitu.
DNA vai mikä se kytkin on, väärässä asennossa? Vai kytkeytyykö erityisherkkä tehostus pois päältä automaagisesti, kuten (muistaakseni) Stilossa, vaikka nappi oli pohjassa?

Pojan geessäkään muista tuollaista vaeltelutaipumusta huomanneeni.
Kyl se varmaan oli vähän viallisesta päästä. Kilometrejä oli tosiaan 7k joten. :shock:
Muutama vuotta sitten koeajettu prifeislifti oli ihan eri tuntuinen vehje.
Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jaa - olitkin lähes uuden G:n käskyttämössä vieraillut! Tuota huomannutkaan... Luulin että facelift rajoittui scudetton uusimiseen ja sisustassa erilaisiin jakkaroihin sekä rattiin että keskikonsoliin. Ovatten sitten tehneet jotain sähköiselle tehostimellekin? Kenties. Tuo on kieltämättä sekä MiTon että Giuliettan vähiten kiva piirre, ohjaustuntuma. Mutta että se olisi kuvaamasi kaltainen... :shock:

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

takaluukku avautuilee, rokki soi ja natina kuuluu :drinking: eli n.33,3% ongelmista jäi yhä ratkaisematta :mrgreen:

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

puuha kirjoitti:Kerros vähän tosta valoshowsta !!
Pakkasilla käynti käy kesken ajon vaikeaksi ja kaikki mahdolliset häiriöilmoitukset mittaristoon, auto tien poskeen ja konehuoneen tarkistuksen jälkeen 2-3 startin jälkeen käy kuin mitää ei olisi tapahtunutkaan. Mittaristoon jäänyt moottorin häiriövalo poistuu muutaman startin jälkeen kuten kuuluukin kun häiriö ei ole päällä. Imusarjan painetunnistin on kerran vaihdettu mutta viime talvenakin kävi näin. Jotain siis todennäköisesti jäätyy kun kosteutta pääsee väärään paikkaan. Hankin muotoon leikatut keulapeitteet mutta niidenkin kanssa teki kerran tuon tempun joten otin ne pois keulaa rumentamasta kun lämpenemiseenkään ne ei ainakaan normipakkasilla vaikuttaneet.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

155TS kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Apropos: 500X on hyvin kiinnostava, ehkä jopa (kahdella polkimella ja neljällä vetävällä pyörällä tarjoiltuna) vaihtoehto sitten joskus kun X1 päätyy kiertoon.
Ja tässä tuleekin se suurin ongelma. Neliveto vain dieselin yhteydessä ja taitaa olla vain manuaalina saatavilla. Itse haluaisin nelivedon automaatilla 1.4 turbon kera. Mutta ei niin ei. Vaikka kuinka rahaa työntäisi, niin tuollaista ei vaan saa.
Käyt vain hakemassa lahden toiselta puolelta.... 500X 1.4 170 Mair AWD AT Cross 23,990

http://500x.lt/wp-content/uploads/2015/ ... 02_EST.pdf
Jumaliste ole tosissasi. Eikö tämä uusikaan maahantuoja ymmärrä, että autoja myydään sillä, että on mistä valita. Ihan sama mitä VAG huijaa tai ei huijaa, mutta jos halua nelivetobensagolfin sen myös saan automaatilla... nyt vaan laskemaan veroja tuolle tuonnille. Mikäs tuossa on referenssinä?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

lerppu kirjoitti:Jaa - olitkin lähes uuden G:n käskyttämössä vieraillut! Tuota huomannutkaan... Luulin että facelift rajoittui scudetton uusimiseen ja sisustassa erilaisiin jakkaroihin sekä rattiin että keskikonsoliin. Ovatten sitten tehneet jotain sähköiselle tehostimellekin? Kenties. Tuo on kieltämättä sekä MiTon että Giuliettan vähiten kiva piirre, ohjaustuntuma. Mutta että se olisi kuvaamasi kaltainen... :shock:
Kävin kesällä pikaisesti koeajamassa tämän: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/341 ... 15/Tampere

Minusta Dynamic-asennon ohjaustehostus oli parempi verrattuna tähän vanhaan. En tietenkään hoksannu että se uusi malli muistaa mikä profiili oli päällä sammuttaessa, joten ajelin koko lenkin Dynamicilla. Normal-asento jäi näin testaamatta poislukien parkkipaikka ajelut. Vaatinee vielä uuden koeajon joskus myöhemmin.

Ohjaustuntumaa saa säädettyä aurauksella mieleiseen suuntaan. 1-2mm aurauksella saa sellaisen tyhjän/tunnottoman liikkeen keskelle, mikä on mukava matka-ajossa, mutta reagointi on hitaampaa. Suora tai 1mm haritus tekee puolestaan ajosta äkkipikaisempaa, mutta auto reagoi nopeammin. Molemmat ääripäät testattu ja arvioitu perstuntumalla säädön jälkeen.

Onko auto sitten ehjä? Voiko MiTo QV -kuski allekirjoittaa tämän lausunnon ajettavuudesta: "Ei kulje suoraan, pakko pitää ratista kiinni, ettei karkaa ojaan. Saa ohjata kuin 50-luvun elokuvassa. Vi**umainen ajaa, saa paimentaa jatkuvasti. 100km ajomatka on ehdottomasti liikaa kerralla. Tätä autoa ajaa joku muu kuin kuljettaja."

Tämä siis yhden MiTo:n osalta, missä on tarkistettu renkaat, paineet ja auraukset. Tehostin rikki?

Avatar
Manu
Viestit: 510
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Manu »

Moro, täällä uusi käyttäjä ilmottautuu jolla ei vielä ole Alfaa mutta kohta varmaan on. Ajoin keväällä Giuliettaa 1.4t 170hv tct automaatilla ja mahtava peli oli mutta eipä tahdo käytettyjä olla tarjolla. Joku ryökäle vei nenäni edestä noin 1kk sitten viininpunaisen 170hv tct Giulietan :D itselläni nyt Chrysler 300C 3.5v6 pannulla joka vie hiukan liikaa ja Alfa olisi persoonallinen valinta.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Onnea oikean yksilön metsästykseen, et tule pettymään. Itsellä kokemusta sekä 300C:stä (isäukolla moinen oli, tosin paholaisenmehua juova malli) että 3,5 Hryslerin motista 300M:n keulalla (vuonna miekka&magia). Mukavia laitoksia, kone autoa parempi (mutta janoisa). Alfa on sofistikoitunut instrumentti verrattuna näihin maanteiden valtiaisiin, terävöittää kuskiakin henkisesti! ;) Having said that - ei ole häpeäksi ajella Moparillakaan.

^^Ent. MiTo tct kuskina on pakko hämmästellä kursivoitua lainausta suuresti. Mitä hittoa? Hyvin epäuskottavaa kommentointia, eipä voi luottaa moiseen raportointiin lainkaan. Vaikka en ole Neliapilaa ajanutkaan, niin ei se niin paljon huonompi perus MA:ta voi olla... - Mukava kuulla että G:n ohjaustuntuma on mennyt eteenpäin (niinkuin sen kuuluisikin). Pre-fl on hiukan keinotekoinen, vaan ei häiritsevä. Lähinnä tottumista vaativa (jep - eihän se saisi olla, mutta ajettavuus koostuu monesta muustakin asiasta kuin ohjaustuntumasta).

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

^^^MiTo QV kyllä ainakin omalla kohdalla oli varsin mainio matka-auto, nelostiellä tosin vaelti urissa, mutta ei missään nimessä huono ollut pikkuautoksi jossa 18" matalaprofiilikumit.

Ite en nyt päässyt peräjälkeen testaamaan pre-FL ja FL Giuliettoja, mutta mielestäni ohjauksessa on kieltämättä parannusta vanhempaan. Brittipoikien kommentteja paremmasta äänieristyksestä en voi kylläkään allekirjoittaa. uConnect 6,5" nav on ainakin aivan huippulaite vrt. Blue&Me.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Näin vähän epäilinkin, että ehjä MiTo on hyvä ajettava. Tuossa yksilössä on 2000km ajettuna mm. uusittu toinen etuvanne, molemmat eturenkaat, muovi ja kumiosat sulaneet pyöränkoteloista, jarruletkut makkaralla ja etujarrupalat pitkästi yli puolenvälin. Sikaa on siis saanut, mutta tarkkaa faktaa auton alkutaipaleesta ei ole kuin että sitä on "testattu".

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sape »

matti_vuorio kirjoitti:Näin vähän epäilinkin, että ehjä MiTo on hyvä ajettava. Tuossa yksilössä on 2000km ajettuna mm. uusittu toinen etuvanne, molemmat eturenkaat, muovi ja kumiosat sulaneet pyöränkoteloista, jarruletkut makkaralla ja etujarrupalat pitkästi yli puolenvälin. Sikaa on siis saanut, mutta tarkkaa faktaa auton alkutaipaleesta ei ole kuin että sitä on "testattu".
Viininpunainen QV? Oulun läheltä Kellosta ostettu?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Sape kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Näin vähän epäilinkin, että ehjä MiTo on hyvä ajettava. Tuossa yksilössä on 2000km ajettuna mm. uusittu toinen etuvanne, molemmat eturenkaat, muovi ja kumiosat sulaneet pyöränkoteloista, jarruletkut makkaralla ja etujarrupalat pitkästi yli puolenvälin. Sikaa on siis saanut, mutta tarkkaa faktaa auton alkutaipaleesta ei ole kuin että sitä on "testattu".
Viininpunainen QV? Oulun läheltä Kellosta ostettu?
Nou, Uusimaa ja perus Bianco.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Omasta Mitosta voin sen sanoa että vaeltaa kieltämättä maantieajossa, joko vasemmalle tai oikealle eli ratista joutuu pitämään vastaan ja oltava silmät tiessä. Se että johtuuko pyöränkulmista tai renkaista en osaa sanoa..renkaat on jo kyllä tiensä päässä? Auto on ollut samanlainen reilut 1½vuotta mitä se on minulla ollut, hyvin pidettynä ja huollettuna.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Shuttle kirjoitti:Ja tässä tuleekin se suurin ongelma. Neliveto vain dieselin yhteydessä ja taitaa olla vain manuaalina saatavilla.
500X etuvetoversioissa lie aina C635 eli sama loota kuin Giulietassa. Muutamien liikkeiden sivuilla vaan on tiedot päin mäntyä, esim. TCT-version kohdallakin lukee "manuaali".

4-vetoinen on automaattisesti automaattinen, koska ainoastaan 9-lovisessa mehumaijassa on mahdollisuus voiman ulosottoon takatyönnölle.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Grandy kirjoitti:Omasta Mitosta voin sen sanoa että vaeltaa kieltämättä maantieajossa, joko vasemmalle tai oikealle eli ratista joutuu pitämään vastaan ja oltava silmät tiessä. Se että johtuuko pyöränkulmista tai renkaista en osaa sanoa..renkaat on jo kyllä tiensä päässä? Auto on ollut samanlainen reilut 1½vuotta mitä se on minulla ollut, hyvin pidettynä ja huollettuna.
Sama homma. Tosin ihan hirveästi ei joudu vastaan pitämään, mutta renkaat kyllä hakee tiestä urat sun muut. Kesärenkaat ovat alkuperäiset viisivuotiset 17-tuumaiset P Zero Nerot joissa on kulutuspintaa jäljellä reilusti, mutta ehkä noi on jo alkaneet vähän kovettua. Aurauskulmat on säädetty ja auto muutenkin huollettu säännöllisesti ja pidetty hyvin, joten ehkä noita renkaita voisi tsekata vähän tarkemmin. Sinänsä auto menee kyllä suoraan sileällä tiellä, jos kädet irrottaa ratista, mutta yksi pienikin ura aiheuttaa kieltämättä enemmän yllätyksiä kuin esim. faijan Fordin ratissa samalla tiellä.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Tämä selvensi mielyttävän paljon asioita. Kiitän.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^Voin kuvitella Miton kokoisessa autossa 225/45/17 rengastuksen. Varmasti hakee uria.

Esimerkiksi 156:ssa vastaava rengastus aiheuttaa saman reaktion. 205/55/16 on jo ihan erilainen käytökseltään.

Giulietassa ja Saab 9-5:ssa ei vielä 225/45/17 aiheuta vetelyä.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tais olla 215/45-17, mutta anyways - tct MiTo ei noilla vedellyt. Oisko QV:n matalampi alusta ja dynaamisessa tilassa jäykemmät iskarit jotenkin vastuussahavainnoista? Mulla G:ssä 16" kiekot ja aika paksulti kumia, mikä on hyvä asia - pikkuperheauto on näillä mukava ja ihan riittävän tarkka mutkissa. Sopii auton luonteeseen hyvin, kun taas ohuempi renkaan seinä sopi MiToon hyvin. Jos vetelystä ryhdytään puhumaan, niin koittakaahan vaikka Bimmerin X1 rf-rengastuksella!

Vastaa Viestiin