Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Viikin Milano teki mulle tai siis autolleni vastaavan "moottori ylös ja takaisin"-operaation autokaupan laskuun pari vuotta sitten vaihtaakseen sökön öljyanturin. Piti olla 1-2 päivän juttu. Kestikin 8 päivää. Tuusulan miinakentällä varmaan kauppias päästeli vittua suupielestä kun tuli lasku. Tästä voi arvioida mitä helvettiä se on työtuntien määrässä. Tosin ne on ainakin nyt kerran sen tehneet et tiedä vaikka seuraavat kerrat menis vähä sukkelampaan.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Töille on ohjeajat jonka mukaan asiakasta laskutetaan. Muuten renkaanvaihtokin kestäis viikon ja lasku sen mukaan. Näin omalla kohalla on kuluttaja-asiakkaana laskuteltu.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Joo, nyt on sanottu et V6 vaatii koneen tiputuksen. Se tietty muuttaa hinnan eri tasolle, joten liekköhän tuo telttan hinta ollut sitten vain osille?
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Ao. siis koskee öljyn lämpötila/taso anturia:
No niin rauhoittukaahan hiukan, öljyn lämpötila/taso anturi vaihdatutin Muukkosella 3.2:een Elokuussa 2012 ja kustansi, anturi+öljyt+työ 1400 € joka on sinäänsä helvatan kallista ja homman pystyy tekemään ilman että konetta irroittaa! Tämä oli siis v. 2012 hinnoittelu.
Halusin vaan että joka ikinen vempain toimii autossa, vähempi ei meikäläiselle kelpaa... .
Jos nyt tarvii tuota ketjua + rullat + ohjaimet + kiristimet joskus vaihtaa niin aion kokeilla tehdä se ensin kone paikallaan niin saa varmuuden siitäkin onnistuuko, nyt ajettu 99 tkm.
No niin rauhoittukaahan hiukan, öljyn lämpötila/taso anturi vaihdatutin Muukkosella 3.2:een Elokuussa 2012 ja kustansi, anturi+öljyt+työ 1400 € joka on sinäänsä helvatan kallista ja homman pystyy tekemään ilman että konetta irroittaa! Tämä oli siis v. 2012 hinnoittelu.
Halusin vaan että joka ikinen vempain toimii autossa, vähempi ei meikäläiselle kelpaa... .
Jos nyt tarvii tuota ketjua + rullat + ohjaimet + kiristimet joskus vaihtaa niin aion kokeilla tehdä se ensin kone paikallaan niin saa varmuuden siitäkin onnistuuko, nyt ajettu 99 tkm.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Kyllä varmaan sen ketjun saa edullisesti - ja vaikka uuden moottorinkin.
Ongelmahan on siinä, että ne pitää saada paikalleen. Ja se on se kallis vaihe.
Toki, kun aletaan puhua useista tuhansista pelkkää työlaskutusta, niin kuulostaahan se pahalta. Itseltäkin kyllä hieman ajatus katkesi ensimmäisen arvion kuultuani.
Se öljyanturin vaihto vaati muistaakseni öljypohjan irroituksen yms. Mutta ei koko koneen irroitusta. Joskus tuotakin tuli kysyttyä.
En hinta-arvion jälkeen enää tuntenut tarvetta tuon vaihdattamiseen.
Ongelmahan on siinä, että ne pitää saada paikalleen. Ja se on se kallis vaihe.
Toki, kun aletaan puhua useista tuhansista pelkkää työlaskutusta, niin kuulostaahan se pahalta. Itseltäkin kyllä hieman ajatus katkesi ensimmäisen arvion kuultuani.
Se öljyanturin vaihto vaati muistaakseni öljypohjan irroituksen yms. Mutta ei koko koneen irroitusta. Joskus tuotakin tuli kysyttyä.
En hinta-arvion jälkeen enää tuntenut tarvetta tuon vaihdattamiseen.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Kertokaas onko tässä sarjassa kaikki tarvittavat osat ketjun vaihtoon
http://www.ebay.com/itm/TCK5-ALFA-ROMEO ... 3f44a2adbe
Tarvitaanko jotain lisää ja tarvitaako vaihdossa, jotain erikoistyökalua?
Olisi parin viikon päästä jumppa edessä, enkä ole ko. hommaa aiemmin tehnyt.
Löytyykö netin syövereistä jostain videoa hommaan? Itse en löytänyt.
Niin ja onko korjauskirjasta Haynes yms. apua hommaan?
Kysessä on 159 1.9 JTS -07 136tkm ja valoa vilkuttelee välillä, mutta ei vielä ole tehoja pudotellut.
http://www.ebay.com/itm/TCK5-ALFA-ROMEO ... 3f44a2adbe
Tarvitaanko jotain lisää ja tarvitaako vaihdossa, jotain erikoistyökalua?
Olisi parin viikon päästä jumppa edessä, enkä ole ko. hommaa aiemmin tehnyt.
Löytyykö netin syövereistä jostain videoa hommaan? Itse en löytänyt.
Niin ja onko korjauskirjasta Haynes yms. apua hommaan?
Kysessä on 159 1.9 JTS -07 136tkm ja valoa vilkuttelee välillä, mutta ei vielä ole tehoja pudotellut.
Ei se satu?!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
^^
Tänään asiaa tutkiessani selvis, että ilmeisesti ihan oikeasti 3.2JTS:ssä on kone irrotettava, muuten ei ole tilaa. Näin kuulin korjaamopäälliköltä, kenen tieto perustuu johkin ilmeisesti Konalan jampan tarinaan (siis mekaanikon tekemisiin).
Ja kuulemma, jos on Q4, asia on vielä puolta veemäisempi o_O
Tänään asiaa tutkiessani selvis, että ilmeisesti ihan oikeasti 3.2JTS:ssä on kone irrotettava, muuten ei ole tilaa. Näin kuulin korjaamopäälliköltä, kenen tieto perustuu johkin ilmeisesti Konalan jampan tarinaan (siis mekaanikon tekemisiin).
Ja kuulemma, jos on Q4, asia on vielä puolta veemäisempi o_O
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Liekö Suomesta edes löytyy yhtään etuveto 3.2:sta? Ainakaan en ole nähnyt muita kuin nelikkoja..Aquatica kirjoitti: Ja kuulemma, jos on Q4, asia on vielä puolta veemäisempi o_O
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Livenä en o nähny.
Mut kuulemma semmooseen on osia myyty...
Mut kuulemma semmooseen on osia myyty...
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
En ole varma, mutta eihän tuossa ole tasapainoketjua ja sen laahaimia yms.? Vai eikö 1.9 JTS moottorissa ole noita?söde kirjoitti:Kertokaas onko tässä sarjassa kaikki tarvittavat osat ketjun vaihtoon
http://www.ebay.com/itm/TCK5-ALFA-ROMEO ... 3f44a2adbe
Tarvitaanko jotain lisää ja tarvitaako vaihdossa, jotain erikoistyökalua?
Olisi parin viikon päästä jumppa edessä, enkä ole ko. hommaa aiemmin tehnyt.
Löytyykö netin syövereistä jostain videoa hommaan? Itse en löytänyt.
Niin ja onko korjauskirjasta Haynes yms. apua hommaan?
Kysessä on 159 1.9 JTS -07 136tkm ja valoa vilkuttelee välillä, mutta ei vielä ole tehoja pudotellut.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Joo voi hyvinkin olla en sitä sano. Taitaa vaan melko harvassa olla nuo vajaavetoiset 3.2:set.Aquatica kirjoitti:Livenä en o nähny.
Mut kuulemma semmooseen on osia myyty...
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Katsastuksessa ne on aina puolivetoja. Mamma katsoo tiskillä että kyl ne tietää nelived- ai tää on alfa. (rustaa lapulle "4x4")Sape kirjoitti:Liekö Suomesta edes löytyy yhtään etuveto 3.2:sta? Ainakaan en ole nähnyt muita kuin nelikkoja..Aquatica kirjoitti: Ja kuulemma, jos on Q4, asia on vielä puolta veemäisempi o_O
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Tuollainen löytyi, eli sitten molemmat. Onko jotain muuta vielä vesipumpun lisäksi?Shuttle kirjoitti:En ole varma, mutta eihän tuossa ole tasapainoketjua ja sen laahaimia yms.? Vai eikö 1.9 JTS moottorissa ole noita?söde kirjoitti:Kertokaas onko tässä sarjassa kaikki tarvittavat osat ketjun vaihtoon
http://www.ebay.com/itm/TCK5-ALFA-ROMEO ... 3f44a2adbe
Tarvitaanko jotain lisää ja tarvitaako vaihdossa, jotain erikoistyökalua?
Olisi parin viikon päästä jumppa edessä, enkä ole ko. hommaa aiemmin tehnyt.
Löytyykö netin syövereistä jostain videoa hommaan? Itse en löytänyt.
Niin ja onko korjauskirjasta Haynes yms. apua hommaan?
Kysessä on 159 1.9 JTS -07 136tkm ja valoa vilkuttelee välillä, mutta ei vielä ole tehoja pudotellut.
http://www.ebay.com/itm/Replacement-Bal ... 35c93e3d5e
Ei se satu?!
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Tietääkö kukaan kertoa millaisia oireita 3.2 antaa kun kiristysvara alkaa olla lopussa? Hälyledi varmaankin välkkyy ja vikakoodia pukkaa ja näköjään limp-moodia ollu. Mutta missä järjestyksessä mahtaa tapahtua ja mitkä ovat ensimmäiset oireet?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
^
Eiköhän ne aikalailla tuossa järjestyksessä tule. Eihän se limp-moodiin mene ennen kuin se itse sen huomaa ja sytyttää valon.
Mielestäni ei kyllä aluksi mennyt limp-moodiin vaan sytytti vaan vikavalon. (Tämä on vaan arvio)
Ja sellaista pientä sirinää voi kuulua moottorista heti käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä. Korvien ja mielikuvituksen tarkkuudesta varmaan riippuu, mihin väliin tuo menee ilmestymisjärjestyksessä. Mutta kyllä se jossain vaiheessa kuuluu ihan selvästi.
Eiköhän ne aikalailla tuossa järjestyksessä tule. Eihän se limp-moodiin mene ennen kuin se itse sen huomaa ja sytyttää valon.
Mielestäni ei kyllä aluksi mennyt limp-moodiin vaan sytytti vaan vikavalon. (Tämä on vaan arvio)
Ja sellaista pientä sirinää voi kuulua moottorista heti käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä. Korvien ja mielikuvituksen tarkkuudesta varmaan riippuu, mihin väliin tuo menee ilmestymisjärjestyksessä. Mutta kyllä se jossain vaiheessa kuuluu ihan selvästi.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Hankinnan jälkeen kuumotti just "sirinä". Tosin se taitaa tulla venttiilipuolelta? Varsinkin kun se ei liity käynnistykseen vaan on ja on.Tommi kirjoitti:^
Ja sellaista pientä sirinää voi kuulua moottorista heti käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä. Korvien ja mielikuvituksen tarkkuudesta varmaan riippuu, mihin väliin tuo menee ilmestymisjärjestyksessä. Mutta kyllä se jossain vaiheessa kuuluu ihan selvästi.
Ainakin tässä videossa alkaen 20s kuuluu vastaava metallinen metakka:
https://www.youtube.com/watch?v=2lgA68T7-TM&t=20s
totesin normaaliksi.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Eipä kai tuossa enää mitään muuta. Tasapainoketju(ko?) tuossa pyörittää vesipumppua ja sen nyt vaihtaa siinä samalla kuin perusketjunkin. On noi kyllä heppoisen näköisiä... noh kai tää sinne 200tkm kestää. Sit taas vaihtamaan.söde kirjoitti:Tuollainen löytyi, eli sitten molemmat. Onko jotain muuta vielä vesipumpun lisäksi?
http://www.ebay.com/itm/Replacement-Bal ... 35c93e3d5e
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Tasapainoakselin ketju on jotain polkupyöränketjua, eikä se nokkaketjukaan paljon isompaa ole.
Nyt tuli vielä kansijumppa eteen?!
Toivottavasti menee pelkällä pahvin vaihdolla. Oli öljyä pakkasnesteen joukossa.
Vit*u, kun hienot autot pilataan GM:n kura moottoreilla?!
Nyt tuli vielä kansijumppa eteen?!
Toivottavasti menee pelkällä pahvin vaihdolla. Oli öljyä pakkasnesteen joukossa.
Vit*u, kun hienot autot pilataan GM:n kura moottoreilla?!
Ei se satu?!
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Omaan 2.2 JTS:ään on ketju ja kiristimet vaihdettu 105 tkm kohdalla.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Vastaavaa säksätystä kuin videossa kuuluu myös omasta, mutta ei mielestäni kyllä noin kovin. Tosin video voi vääristää ääntä, joten varmaksi ei voi sanoa. Lisäksi tuon käynnistyksen jälkeen hetken kuuluvan äänen voi myös sekoittaa ääntävään ilmastoinnin kompuraan. Ennen pajalle kiikuttamista kannattaa ainakin testata kuuluuko ääni myös jos ilmastointi pois päältä.lrela kirjoitti:Hankinnan jälkeen kuumotti just "sirinä". Tosin se taitaa tulla venttiilipuolelta? Varsinkin kun se ei liity käynnistykseen vaan on ja on.Tommi kirjoitti:^
Ja sellaista pientä sirinää voi kuulua moottorista heti käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä. Korvien ja mielikuvituksen tarkkuudesta varmaan riippuu, mihin väliin tuo menee ilmestymisjärjestyksessä. Mutta kyllä se jossain vaiheessa kuuluu ihan selvästi.
Ainakin tässä videossa alkaen 20s kuuluu vastaava metallinen metakka:
https://www.youtube.com/watch?v=2lgA68T7-TM&t=20s
totesin normaaliksi.
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Tänään saatu tuosta mun 1.9 JTS:stä kansi ja jakopää auki.
Kolmessa pytyssä vesi, mutta ei näyttäisi, että kansi olisi mennyt halki.
Tasapainoakselin ketjun kampiakselin rattaat hävinneet johonkin ja ei ollut vesipumppu enään pyörinyt ja siksi keitti.
Jako oli kanssa nokilta mennyt sekaisin, mutta venttiilit säästyneet, eli ei ollut osunut mäntiin.
Kansi nyt plaanattavana ja torstaina pitäisi olla nipussa.
Ihan varoituksen sanana kaikille JTS koneella ajaville. Muistakaa vaihtaa ne moottoriöljyt vähintään 10tkm välein suodattimineen.
Tuossa oli 85tkm kohdalla jakopää remppa tehty ja 50tkm aikana kerran vaihdettu öljyt, jos huoltokirja piti paikkansa.
Kolmessa pytyssä vesi, mutta ei näyttäisi, että kansi olisi mennyt halki.
Tasapainoakselin ketjun kampiakselin rattaat hävinneet johonkin ja ei ollut vesipumppu enään pyörinyt ja siksi keitti.
Jako oli kanssa nokilta mennyt sekaisin, mutta venttiilit säästyneet, eli ei ollut osunut mäntiin.
Kansi nyt plaanattavana ja torstaina pitäisi olla nipussa.
Ihan varoituksen sanana kaikille JTS koneella ajaville. Muistakaa vaihtaa ne moottoriöljyt vähintään 10tkm välein suodattimineen.
Tuossa oli 85tkm kohdalla jakopää remppa tehty ja 50tkm aikana kerran vaihdettu öljyt, jos huoltokirja piti paikkansa.
Ei se satu?!
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Auto tuli sitten vihdoin ja viimein korjaamolta. Per*ele!
Ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä ja tulee vikakoodi P0017
Koodi pysyy kierroksilla pois ja kierroksilla käy hyvin, mutta vahänkin käy tyhjäkäyntiä (tai yrittää käydä), niin jopas taas on koodi päällä ja moottorivalo palaa.
Jakopäähän vaihdettu kaikki muu paitsi VVT pyörät. Vai mitkä ne nyt sitten on nokka-akselin päässä.
Osan nimeä en nyt muista, mutta siinä tulppien vieressä jakopään puolella olevat kaksi anturia, niin niihin tuo vika viitta, siis pakopuolen ko. anturiin. Uusi tilattu Saksan maalta. Katsotaan tuleeko kalua, vai ei?
Oli muuten tasapainoakselin kampiakselin rattaasta hampaat häipyneet vallan, eikä siis pyörittänyt enään vesipumppua ja siksi päässyt keittämään.
On tää autoilu välillä, niiiiin mukavaa!
Ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä ja tulee vikakoodi P0017
Koodi pysyy kierroksilla pois ja kierroksilla käy hyvin, mutta vahänkin käy tyhjäkäyntiä (tai yrittää käydä), niin jopas taas on koodi päällä ja moottorivalo palaa.
Jakopäähän vaihdettu kaikki muu paitsi VVT pyörät. Vai mitkä ne nyt sitten on nokka-akselin päässä.
Osan nimeä en nyt muista, mutta siinä tulppien vieressä jakopään puolella olevat kaksi anturia, niin niihin tuo vika viitta, siis pakopuolen ko. anturiin. Uusi tilattu Saksan maalta. Katsotaan tuleeko kalua, vai ei?
Oli muuten tasapainoakselin kampiakselin rattaasta hampaat häipyneet vallan, eikä siis pyörittänyt enään vesipumppua ja siksi päässyt keittämään.
On tää autoilu välillä, niiiiin mukavaa!
Ei se satu?!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Vvt variable Valve timing. Vaihdotko siis uuden ketjun vanhoille rattaille vai jätitkö ajoituksen muuntimet vaihtamatta?
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Saattaa olla käyny semmonenki käpy, et pakonokan ajotus on hampaan pielessä.söde kirjoitti:Auto tuli sitten vihdoin ja viimein korjaamolta. Per*ele!
Ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä ja tulee vikakoodi P0017
Koodi pysyy kierroksilla pois ja kierroksilla käy hyvin, mutta vahänkin käy tyhjäkäyntiä (tai yrittää käydä), niin jopas taas on koodi päällä ja moottorivalo palaa.
Jakopäähän vaihdettu kaikki muu paitsi VVT pyörät. Vai mitkä ne nyt sitten on nokka-akselin päässä.
Osan nimeä en nyt muista, mutta siinä tulppien vieressä jakopään puolella olevat kaksi anturia, niin niihin tuo vika viitta, siis pakopuolen ko. anturiin. Uusi tilattu Saksan maalta. Katsotaan tuleeko kalua, vai ei?
Oli muuten tasapainoakselin kampiakselin rattaasta hampaat häipyneet vallan, eikä siis pyörittänyt enään vesipumppua ja siksi päässyt keittämään.
On tää autoilu välillä, niiiiin mukavaa!
Aika erikoista tuo hampaitten häipyminen näissähän on kyllä semmonen öljysuutin ketjulle, mutta en enää muista kumpaa ketjua se sumutti. Saattais suuttimen tukkeutumine nopeuttaa jakopään kulumista ja radikaalisti.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Mites pako- ja imupuolen solenoidit? Tyhmä kysymys, mutta omaan nekin on vaihdettu... ja tosiaan tuossahan pitäisi vaihtaa kaikki kilkkeet aina kaikkia pyöriä ja muita myöden.
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Ajoituksen muuntimet vvt on vaihtamatta (n. 80€ kpl)
Ketjut, rattaat, ohjurit ja kiristimet on vaihdettu.
Pakopuolen solenoidiin (n. 120€) tuo P0017 viittaa, eli joko se on sökö tai sen puolen vvt pyörä, P0016 olisi ilmeisesti imupuoli?
Tänään resetoitiin kaasuläppä ja toimi hyvin, paitsi ei ollut kunnolla vetoja, sekä kun sammutti kuumana, niin ei tahtonut lähteä enään kunnolla käymään, mutta kun saatiin käymään, niin moottorivalo päälle ja taas tuo sama koodi.
Nyt on metrinen kyr*ä otsassa. Jatketaan harjoituksia ensi viikolla.
Nyt olis halvalla kaupan, jos joku jaksaa jatkaa harjoituksia.
Yv:llä saa lisätietoa!
Siinä kuvaa kulkineesta.
Ketjut, rattaat, ohjurit ja kiristimet on vaihdettu.
Pakopuolen solenoidiin (n. 120€) tuo P0017 viittaa, eli joko se on sökö tai sen puolen vvt pyörä, P0016 olisi ilmeisesti imupuoli?
Tänään resetoitiin kaasuläppä ja toimi hyvin, paitsi ei ollut kunnolla vetoja, sekä kun sammutti kuumana, niin ei tahtonut lähteä enään kunnolla käymään, mutta kun saatiin käymään, niin moottorivalo päälle ja taas tuo sama koodi.
Nyt on metrinen kyr*ä otsassa. Jatketaan harjoituksia ensi viikolla.
Nyt olis halvalla kaupan, jos joku jaksaa jatkaa harjoituksia.
Yv:llä saa lisätietoa!
Siinä kuvaa kulkineesta.
- Liitteet
-
- alfa.jpg
- (160.68 KiB) Tiedosto ladattu 4381 kertaa
Ei se satu?!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Joo kyl ajoituksenmuuntimet olis syytä vaihtaa samalla. Solenoidessa kannattaa huomioida että alfan osa 120-140 e, gm:n identtinen n.40 e.
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Ok!
Onko tietoa tuosta GM:n numerosta noille solenoideille, niin vois etsiä sillä?
Onko tietoa tuosta GM:n numerosta noille solenoideille, niin vois etsiä sillä?
Ei se satu?!
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Tuollainen löytyi ebaysta. Onko tuo oikea osa pakopuolelle?
http://www.ebay.com/itm/Magnetventil-Ve ... 233fae8c5a
http://www.ebay.com/itm/Magnetventil-Ve ... 233fae8c5a
Ei se satu?!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
1. Genuine GM Part # 12655420 Camshaft Position Actuator Solenoid Valve - Intake
2. Genuine GM Part # 12655421 Camshaft Position Actuator Solenoid Valve - Exhaust
2. Genuine GM Part # 12655421 Camshaft Position Actuator Solenoid Valve - Exhaust
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Thanks!
Ei sulla satu olemaan noiden vvt pyörien numroa kanssa ja sopiiko siihen muut kuin Alfan omat?
Ei sulla satu olemaan noiden vvt pyörien numroa kanssa ja sopiiko siihen muut kuin Alfan omat?
Ei se satu?!
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Rockautosta niitä saa 50-60e kpl. Gm varaosanumerolla kun hakee
Viimeksi muokannut kovan onnen soturi, 26 Huhti 2018, 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- AR-Pilotti
- Viestit: 41
- Liittynyt: 15 Maalis 2015, 23:55
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Mun 159:n ketju on vaihdettu jo kahdesti vaikka kilometrejä on lasissa vasta 128tkm. Molemmat työt on suorittanut Jyväskylän Delta Auto edellisen omistajan aikana. Ensinmäisen kerran ketju on vaihdettu 92 805km kohdalla ja toisen kerran lukeman ollessa 111 884km. Vaihtoväli ollut siis vain 19 079km!!! Tainnut tulla asennusvirhe ekalla kerralla. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin seuraavan kerran pitää vaihtaa lukeman ollessa 130 963km!
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Mulla aika lailla sama juttu, jopa vielä vähemmän kilometrejä vaihtojen välillä. Ensimmäisessä vaihdossa (edellinen omistaja) ei oltu vaihdettu kaikkea tarvittavaa, siitä toistuvat ongelmat.AR-Pilotti kirjoitti:Mun 159:n ketju on vaihdettu jo kahdesti vaikka kilometrejä on lasissa vasta 128tkm. Molemmat työt on suorittanut Jyväskylän Delta Auto edellisen omistajan aikana. Ensinmäisen kerran ketju on vaihdettu 92 805km kohdalla ja toisen kerran lukeman ollessa 111 884km. Vaihtoväli ollut siis vain 19 079km!!! Tainnut tulla asennusvirhe ekalla kerralla. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin seuraavan kerran pitää vaihtaa lukeman ollessa 130 963km!
- AR-Pilotti
- Viestit: 41
- Liittynyt: 15 Maalis 2015, 23:55
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Hyvä tietää, että muillakin on tapahtunut vastaavaa. Pelkäsin reilu vuosi sitten huoltokirjaa tarkemmin tutkiessani, että olen ostanut jonkun maanantaikappaleen. Toivotaan että toisessa ketjunvaihdossa vaihdettiin kaikki tarvittava!Ottimo kirjoitti:Mulla aika lailla sama juttu, jopa vielä vähemmän kilometrejä vaihtojen välillä. Ensimmäisessä vaihdossa (edellinen omistaja) ei oltu vaihdettu kaikkea tarvittavaa, siitä toistuvat ongelmat.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
^
Senkun soitat tai menet läsnä saman ketjun lafkaan selvittelemään. Tai siis soitat sinne, missä tehty - tai sitten johonkin ketjun pistehistä.
Kyllä ne voi kertoa tasan sen, että onko vaihdettu kaikki vai vaan jotakin...
Senkun soitat tai menet läsnä saman ketjun lafkaan selvittelemään. Tai siis soitat sinne, missä tehty - tai sitten johonkin ketjun pistehistä.
Kyllä ne voi kertoa tasan sen, että onko vaihdettu kaikki vai vaan jotakin...
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Ei nyt varsinaisesti liity ketjun vaihtoon, mutta kun kaikki on siitä lähtenyt liikkeelle.
Eli nyt täytyisi tarkastaa tuo huohotin, kun tuntuu tekevän kovin painetta koneeseen.
Eli 1.9 JTS -07 on kyseessä.
Imusarjan päälle tulee kannesta letku johonkin muovi "tötteröön/huohottimeen?"
Miten se on kiinni imusarjassa vai lähteekö ihan vetämällä ylös? Onko siellä sisällä jokin venttiili, vaiko suodatin?
Eli nyt täytyisi tarkastaa tuo huohotin, kun tuntuu tekevän kovin painetta koneeseen.
Eli 1.9 JTS -07 on kyseessä.
Imusarjan päälle tulee kannesta letku johonkin muovi "tötteröön/huohottimeen?"
Miten se on kiinni imusarjassa vai lähteekö ihan vetämällä ylös? Onko siellä sisällä jokin venttiili, vaiko suodatin?
Ei se satu?!
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 30 Heinä 2015, 18:51
- Car(s): Q4 3.2
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Jahans,
Alfa 3.2 Q4. Moottorin vikavalo palaa ja muuta ei löydy pintapuolisella tutkimisella kuin pelätty ja parjattu the ketju. Auto Milanoon lähti kysely tänään. Katsotaan millaista ehdotusta asiaan tulee.
Eli tilanne on tämä:
Onko kokemusta moottorin vikavalosta auton pesemisen jälkeen? Vikavalo syttyy heti pesun jälkeen ja palaa noin vuorokauden ennen kuin sammuu itsestään. Homma toistunut nyt viimeisellä kolmella pesukerralla. Viimeisen kerran jätin painepesurin käyttämättä ja ajoin huoltamon pesulinjan läpi - sama homma. Auto on 3.2 2008 ja ajettu 75 000.
Nyt on koodit luettu. Edellisillä kerroilla oli kaksi P0016 ja P0017. Nyt päästiin lukemaan niin että vikavalo oli päällä ja tuloksena oli edelliset plus uutena kolmas koodi P0105. Pitäisikö alkaa vaihtelemaan MAF:ia ja sensoreita yksi kerrallaan? Ajossa ei huomaa mitään erikoista.
Tilanne nyt: Vikavalo on syttynyt ensimmäisen kerran myös ilman pesua yön jälkeen aamulla. Eikä näköjään lähde pois itsestään. Auto menee nyt myös limb-moodiin. Huomenna luetaan koodit ja vaihdetaan samalla öljyt.
Auto on muuten ostettu Sulan autokaupan miinakentältä heinäkuussa, missä on ollut myynnissä piiiitkään. Onko Alfisteilla havaintoja yksilöstä?
Alfa 3.2 Q4. Moottorin vikavalo palaa ja muuta ei löydy pintapuolisella tutkimisella kuin pelätty ja parjattu the ketju. Auto Milanoon lähti kysely tänään. Katsotaan millaista ehdotusta asiaan tulee.
Eli tilanne on tämä:
Onko kokemusta moottorin vikavalosta auton pesemisen jälkeen? Vikavalo syttyy heti pesun jälkeen ja palaa noin vuorokauden ennen kuin sammuu itsestään. Homma toistunut nyt viimeisellä kolmella pesukerralla. Viimeisen kerran jätin painepesurin käyttämättä ja ajoin huoltamon pesulinjan läpi - sama homma. Auto on 3.2 2008 ja ajettu 75 000.
Nyt on koodit luettu. Edellisillä kerroilla oli kaksi P0016 ja P0017. Nyt päästiin lukemaan niin että vikavalo oli päällä ja tuloksena oli edelliset plus uutena kolmas koodi P0105. Pitäisikö alkaa vaihtelemaan MAF:ia ja sensoreita yksi kerrallaan? Ajossa ei huomaa mitään erikoista.
Tilanne nyt: Vikavalo on syttynyt ensimmäisen kerran myös ilman pesua yön jälkeen aamulla. Eikä näköjään lähde pois itsestään. Auto menee nyt myös limb-moodiin. Huomenna luetaan koodit ja vaihdetaan samalla öljyt.
Auto on muuten ostettu Sulan autokaupan miinakentältä heinäkuussa, missä on ollut myynnissä piiiitkään. Onko Alfisteilla havaintoja yksilöstä?
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Kyllähän nuo vikakoodit niin tutuilta kuulostavat kun omaa ketjukeissiäni muistelen, että melko varmasti kyse on juurikin tästä. Itsellä ei ihan heti mennyt limppaukseen, mutta parin käynnistyskerran jäi ~30% tehoille (ei muuten ollut kivaa ajaa motaria, kun Corsatki meni ohi). Onko tuossa vaihdeltu solenoideja (imu/pako) tai mitään muita osia?
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Siitä venttiilistä ainaki lähtee kansi irti ja sen kannen alla on jousi ja kumikalvo.söde kirjoitti:Ei nyt varsinaisesti liity ketjun vaihtoon, mutta kun kaikki on siitä lähtenyt liikkeelle.
Eli nyt täytyisi tarkastaa tuo huohotin, kun tuntuu tekevän kovin painetta koneeseen.
Eli 1.9 JTS -07 on kyseessä.
Imusarjan päälle tulee kannesta letku johonkin muovi "tötteröön/huohottimeen?"
Miten se on kiinni imusarjassa vai lähteekö ihan vetämällä ylös? Onko siellä sisällä jokin venttiili, vaiko suodatin?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 30 Heinä 2015, 18:51
- Car(s): Q4 3.2
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Ei ole tietoa, kun on suht tuore hankinta. Noita ja sensorien arpapelillä vaihtoa on tuumittu lokaalin huollon kanssa...Shuttle kirjoitti:Kyllähän nuo vikakoodit niin tutuilta kuulostavat kun omaa ketjukeissiäni muistelen, että melko varmasti kyse on juurikin tästä. Itsellä ei ihan heti mennyt limppaukseen, mutta parin käynnistyskerran jäi ~30% tehoille (ei muuten ollut kivaa ajaa motaria, kun Corsatki meni ohi). Onko tuossa vaihdeltu solenoideja (imu/pako) tai mitään muita osia?
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Jep, helposti tuo aukes, mutta ei vika ollut siellä.kovan onnen soturi kirjoitti:Siitä venttiilistä ainaki lähtee kansi irti ja sen kannen alla on jousi ja kumikalvo.söde kirjoitti:Ei nyt varsinaisesti liity ketjun vaihtoon, mutta kun kaikki on siitä lähtenyt liikkeelle.
Eli nyt täytyisi tarkastaa tuo huohotin, kun tuntuu tekevän kovin painetta koneeseen.
Eli 1.9 JTS -07 on kyseessä.
Imusarjan päälle tulee kannesta letku johonkin muovi "tötteröön/huohottimeen?"
Miten se on kiinni imusarjassa vai lähteekö ihan vetämällä ylös? Onko siellä sisällä jokin venttiili, vaiko suodatin?
Kampiakselin päätystefa oli pullahtanut pois tai asentajalta jäänyt paikalleen laitto puolitiehen.
Täytyy seurailla alkaako vuotamaan uudestaan ja jos niin sitten hakea uusi stefa. Hyvältä tuo kuitenkin vaikutti. Koloonsa meni vaan yllättävän kivuttomasti?
Solenoidit tuli tänään vaihdettua, mutta eipä suurta vaikutusta, paitsi että käy todella tasaisesti.
Vetoja vaan ei tunnu olevan, eli olisiko jako hampaan pielessä?
Ei se satu?!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
^siellä on kyllä niin hyvät merkit, että ei sitä "voi saada" väärin.
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Asentaja sitä sanoi, että ei ole varma menikö pakopuolen ajoitus kohdilleen ja selitti siitä vvt pyörästä, että ei oo varma onko oikein?
Tiedä sitten?
Kaikki muu sinne on nyt vaihdettu paitsi nuo vvt pyörät.
Alakierroksilla ei tahdo lähteä. Vasta n. 4000 rpm alkaa tapahtumaan, mutta ei mielestäni hyvin silloinkaan ja antaa edelleen koodia P0017
Niin ja kylmänä käy tosi hyvin ja kun lämpenee, niin menee huonommaksi.
Saivon Jölli pitäis olla Alfa Guru täällä suunnalla, niin täytyy käydä kysymässä onko ideoita, vai onko jollakin tiedossa Satakunnasta henkilöä, joka näiden kanssa on pelannut?
Tuota kaasuläppä/ecu resetointia piti vielä kysä, että kannattaako se tehdä kylmällä vai kuumalla koneelle, vai onko sillä mitään merkitystä?
Tiedä sitten?
Kaikki muu sinne on nyt vaihdettu paitsi nuo vvt pyörät.
Alakierroksilla ei tahdo lähteä. Vasta n. 4000 rpm alkaa tapahtumaan, mutta ei mielestäni hyvin silloinkaan ja antaa edelleen koodia P0017
Niin ja kylmänä käy tosi hyvin ja kun lämpenee, niin menee huonommaksi.
Saivon Jölli pitäis olla Alfa Guru täällä suunnalla, niin täytyy käydä kysymässä onko ideoita, vai onko jollakin tiedossa Satakunnasta henkilöä, joka näiden kanssa on pelannut?
Tuota kaasuläppä/ecu resetointia piti vielä kysä, että kannattaako se tehdä kylmällä vai kuumalla koneelle, vai onko sillä mitään merkitystä?
Ei se satu?!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
no vaihda nyt ne vvt pyörät. jos sulla on siellä edelleen kiinni kuluneet osat joita pitkin kulunut ketju on kulkenut niin mikään ihme että on ongelmia. ja nuo vanhat osat kuluttaa niitä uusia osia ja kohta on taas koko paketti vaihtokunnossa.
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Kyllä sinne kaikki rattaat on vaihdettu, myös vvt pyörien, eli ei siellä ketju kulje vanhojen osien läpi.
Ne rattaat pystyy vaihtamaan ilman vvt pyörien vaihtoa.
Ne rattaat pystyy vaihtamaan ilman vvt pyörien vaihtoa.
Ei se satu?!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Hmm.. mun tarttis varmaan muistaa kun hiljattain käsissä pitelin, mutta olen vähän sitämieltä että ratasta ei ainakaan ilman ajoituksenmuuntimen täydellistä purkamista saa muuntimesta irti. Missään en myöskään ole nähnyt myynnissä pelkkiä rattaita, vaan ovat aina ajotuksemuuntimen kanssa.
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Olen koittanut ebaystä surffata noita vvt pyöriä ja muutaman löytänyt.
Saksassa joku kauppaa käytettyjä joissa on osa numeroksi ilmoitettu 12578516/12578515 (imu/pako). Alkuperäis Fiat/Alfa numerohan on 71739677/71739678
Tuon kun laittaa ebayn hakuun tulee jenkeistä Buick yms. osana 12621505 jossa ilmoitetaan toiseksi osanumeroksi tuo edellinen numero.
Tässä sivu http://www.ebay.com/itm/GM-OEM-Engine-T ... AP&vxp=mtr
Ja Alfa osana http://www.ebay.com/itm/381266818665?_t ... EBIDX%3AIT
Hinta olisi vaan huomattavasti halvempi, eli posteineen reilu 100€, kun alkuperäinen Alfa osa on vajaa 300€ posteineen.
Molemmissa on 46 hammasta ja kuvissa näyttävät muutenkin samoilta.
Siis jos joku tietää, niin käykö tuo GM osa suoraan, vai täytyykö oikeasti tilata ne Fiat/Alfa pyörät?
Tuntuisi vaan erikoiselta, että ovat tehneet nuo pyörät erilaisiksi Alfaan?!
Saksassa joku kauppaa käytettyjä joissa on osa numeroksi ilmoitettu 12578516/12578515 (imu/pako). Alkuperäis Fiat/Alfa numerohan on 71739677/71739678
Tuon kun laittaa ebayn hakuun tulee jenkeistä Buick yms. osana 12621505 jossa ilmoitetaan toiseksi osanumeroksi tuo edellinen numero.
Tässä sivu http://www.ebay.com/itm/GM-OEM-Engine-T ... AP&vxp=mtr
Ja Alfa osana http://www.ebay.com/itm/381266818665?_t ... EBIDX%3AIT
Hinta olisi vaan huomattavasti halvempi, eli posteineen reilu 100€, kun alkuperäinen Alfa osa on vajaa 300€ posteineen.
Molemmissa on 46 hammasta ja kuvissa näyttävät muutenkin samoilta.
Siis jos joku tietää, niin käykö tuo GM osa suoraan, vai täytyykö oikeasti tilata ne Fiat/Alfa pyörät?
Tuntuisi vaan erikoiselta, että ovat tehneet nuo pyörät erilaisiksi Alfaan?!
Ei se satu?!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Buickin osista en tiedä, mutta ainakin Opelissa on erilaiset kuin alfassa. Olikohan opelissa niin että voin toisessa nokassa oli ajotuksemuunnin, tai sitten ne muuntimet on vaan erilaiset.
Alfahan on tuohon moottoriin sylinterikantta muokannut. Tuli kerran sovitettua Opelin jakoketjusarjaa ja siitä ei sopinut mikään kannessa oleva osa, kaikki lohkoon tulevat sopi kyllä.
En ole koko ketjua lukenut läpi, mutta onko siis tuo vaihtotyö tehty korjaamolla vai oletko tehnyt itse? Mihin perustuu tieto että ketjupyörät on vaihdettu, mutta ajoituksenmuuntimia ei?
Tuo linkkaamasi kuva alfan nokkapyörästä näytti sen mitä muistelinkin että ketjupyörän kiinnityspultit tulee etupuolelta ja siinä on kiinniprässätty kansi edessä. Voihan toki olla että sen saa siitä kammettua irti, ajoituksenmuuntimen purettua ja sitten hammaspyörän vaihdettua, epäilen kuitenkin että näin oltaisiin tehty.
Alfahan on tuohon moottoriin sylinterikantta muokannut. Tuli kerran sovitettua Opelin jakoketjusarjaa ja siitä ei sopinut mikään kannessa oleva osa, kaikki lohkoon tulevat sopi kyllä.
En ole koko ketjua lukenut läpi, mutta onko siis tuo vaihtotyö tehty korjaamolla vai oletko tehnyt itse? Mihin perustuu tieto että ketjupyörät on vaihdettu, mutta ajoituksenmuuntimia ei?
Tuo linkkaamasi kuva alfan nokkapyörästä näytti sen mitä muistelinkin että ketjupyörän kiinnityspultit tulee etupuolelta ja siinä on kiinniprässätty kansi edessä. Voihan toki olla että sen saa siitä kammettua irti, ajoituksenmuuntimen purettua ja sitten hammaspyörän vaihdettua, epäilen kuitenkin että näin oltaisiin tehty.
Re: Alfa 159 - Ketju vaihdettu
Nyrkkipajalla vaihdettu ja itse vieressä olleena nähnyt rattaiden vaihdon, sekään sarja ei ollut Alfan, mutta paikalleen ne meni kaikki osat mukisematta, myös yläpään rattaat.
vvt solenoidit on jenkeistä tilattu ja nyt paikallaan. Oli täysin samat kuin Alfan, vaikka ei ollut Alfaan tarkoitettu, GM tuote.
Ja noita GM vvt pyöriä löytyy molempiin nokkiin.
Tuskin se Alfassakaan yläpää pyörii nopeammin, kuin muissa GM koneissa, saattaisi muuten mennä epäsykkaan jossain vaiheessa?
No ihmetellään lisää kunhan keritään ja jos jollakin on oikeaa tietoa, eikä vain arvauksia voi ne tässä kertoa.
Kiitos ja anteeksi!
vvt solenoidit on jenkeistä tilattu ja nyt paikallaan. Oli täysin samat kuin Alfan, vaikka ei ollut Alfaan tarkoitettu, GM tuote.
Ja noita GM vvt pyöriä löytyy molempiin nokkiin.
Tuskin se Alfassakaan yläpää pyörii nopeammin, kuin muissa GM koneissa, saattaisi muuten mennä epäsykkaan jossain vaiheessa?
No ihmetellään lisää kunhan keritään ja jos jollakin on oikeaa tietoa, eikä vain arvauksia voi ne tässä kertoa.
Kiitos ja anteeksi!
Ei se satu?!