Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Toimiiks auton pellissä itikoihin sama kuin kypärän visiirissä, eli märkä liina itikoiden peitoksi ja muutaman minuutin liotus? Suurin osa itikoista jää liinaan kiinni ja ~loput lähtee sitten kevyellä huuhtelulla (visiiristä siis).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Polforea kirjoitti:Toimiiks auton pellissä itikoihin sama kuin kypärän visiirissä, eli märkä liina itikoiden peitoksi ja muutaman minuutin liotus? Suurin osa itikoista jää liinaan kiinni ja ~loput lähtee sitten kevyellä huuhtelulla (visiiristä siis).
Visiirissä ne itikat ei kait kerkee muhii ihan niin kauan? Saattaisi tuo kyllä varmaan toimiakkin.... Liottamalla vedellä pelkästään ne ei kyllä lähde... muutenhan ne lähtis kyllä vähän paremmassa pesussa pois.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyllä ne joskus kerkee vähän muhimaankin :roll:. Ainakin joku tolvana unohti joskus itikkalauman visiiriin talveksi...

Se vesi vissiin muhii jotenkin eri tavalla liinan alla. Yhtä hyvin niitä ei meinaan irtoa myöskään silloin, kun visiirin upottaa veteen samaksi ajaksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Fusso Coat:
Levitys ja kiillotus menee kuten esim. Collinite 476S:llä, eli molemmat vaiheet helppoja tehdä käsin ja koko auto yhdellä levityksellä.
Alkoi vettä tihuttamaan ja myöhemmin satelemaan vahauksen loppuvaiheessa. Ei kuitenkaan ollut vaikutusta tihkulla levitykseen tai kiillotukseen :)
Pinnasta tuli liukkaampi ja vettähylkivämpi kuin Collinitellä tai Qyeonin Wet Coatilla.

Gtechniq G1:
Alkoi toimimaan varsin hyvin toisen kinnaspesun jälkeen. Vesi alkaa poistumaan tuulilasilta n. 60 km/h vauhdissa aiemman n. 80 km/h sijaan.
Melko sama pitikö pyyhkijät (uudet) käytössä vai ei moottoritiellä töihin tullessa lähes kaatosateessa.
Valmistajan ilmoittama kesto, 45 tkm / 2v, jos toteutuu niin ei voi kuin ihmetellä miksi ei ole laajemmin käytössä??
Hinta on kuitenkin samaa luokkaa kuin halvemman pään sulkaparilla (~15€).

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Finest kirjoitti:Gtechniq G1:
Alkoi toimimaan varsin hyvin toisen kinnaspesun jälkeen. Vesi alkaa poistumaan tuulilasilta n. 60 km/h vauhdissa aiemman n. 80 km/h sijaan.
Melko sama pitikö pyyhkijät (uudet) käytössä vai ei moottoritiellä töihin tullessa lähes kaatosateessa.
Valmistajan ilmoittama kesto, 45 tkm / 2v, jos toteutuu niin ei voi kuin ihmetellä miksi ei ole laajemmin käytössä??
Hinta on kuitenkin samaa luokkaa kuin halvemman pään sulkaparilla (~15€).
Ainakin kaverin harrasteautossa on kestänyt jo pari vuotta, yhden talvenkin ehti olla tuulilasissa ennen kuin auto siirtyi pelkästään kesäkäyttöön. Eli ajallisesti valmistajan ilmoittama kesto pitää, toki ajomäärät eivät ole samat kuin perus käyttöautossa. Mutta hyväksi havaittu tuote anyway, tosin ei tuo 5-sateestakaan ole halvaksi markettikamaksi huonoa, koko kesän toiminut omassa Accordissa sekin.

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja JMC »

Milläs olette poistaneet kojelaudasta noita silikonipohjaisia kirkasteita? Rinta-joupin setä on vetäissyt tuohon 156:n kojelautaan hyvät kiillot ja ärsyttää kun se häikäisee..
Olen sitä vähän saanut pois hinkattua mutta muutamasta kohtaa ei tunnu lähtevän mihinkään. Luulis ettei Luigi ainakaan tuollaiseksi kiiltäväksi ole kojelautaa tehnyt?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ookko kokeillu silikonin poistoaineella? Nuo on kyllä niin jälyjä aineita että voi muovi tykätä kyttyrää. Jos päädyt kokeilemaan niin ihan keskeltä kojelautaa ei kannata aloittaa. :lol:

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja JMC »

Kyllähän sekin mielessä kävi, mutta ajattelin sen olevan vähän turhan raju aine :lol:
Kai noita aineita luulis olevan tehty just tähän hommaan vaan ei ole tähän mennessä silmään osunut..

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Toimiskos esim. Fairy? Rasvanpoistoa ja silikoni nyt on vähän niinku rasvaa, eikös...? :P

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja JMC »

Fairypesua kokeiltu, sillä lähti osa mutta vielä sitä siinä on. Pesaisin sen noin 7 kertaa mutta ei auttanut.
Autoglymin pesuainetta kokeiltu myöskin, sama tulos..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vaahdotitko sen Fairyn siihen pintaan vai pyyhitkö vaan rätillä? Pelkkä Fairyvesi ei välttämättä jaksa purra, mutta jos vaahto vaikka purisi pidemmän aikaa imien silikonia itseensä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja JMC »

Kokeilin vain rätillä hinkkaamalla.
Kiitti vinkistä, täytyy vielä yrittää antaa suoraa vaikuttaa pintaan ja katsoa mitä tapahtuu :)

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja puuha »

Lasinpuhdistusainetta ku suihkii koelaudalle ja pyyhkii rätillä pois, niin pitäis kiilto hävitä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Streider »

Oman Civicin sisustan pyyhin kaikenlaisista mäskeistä ja silikonipaskoista Bilt Hamberin Surfex-HD:llä. Hyvää tavaraa kaikenlaiseen rasvanpoistoon ja pesemiseen (sisusta, matot, konehuone, tekstiilit yms.) niin kotona kuin autonkin parissa, jos nopeasti haluaa niin voi tilailla vaikka autonhoitokaupasta. Toimivaa ja riittoisaa tavaraa.

Edit: laitetaan suora linkkikin http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ham ... fex-hd-5-l

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mitäs ehdottelette:
Tuo Bilteman vannemaali on sitkeetä kamaa. Se on nyt todistettu. Mut millä siitä pinnasta saa sileän? Jää TODELLA karhea, oikeen "rakeinen" pinta. Ja on kuitenkin ehjä ja hyvin kuivunut.
Nyt kun tuota viimevuoden keväällä laitettua maalia hionut, siitä tulee pirskutan sileätä ja siistiä - vaikkakin naarmuista pintaa. Pitäisköhän tuo sit jotenkin kuivumisen jälkeen käsitellä jollain myllytystekniikalla tjsp? Vai annanko karhean pinnan sileytyä ihan kulumalla?

PS.
Tuo Bilteman vannemaali on todistettavasti sitten sit ihan oikeesti aika sitkeätä tavaraa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Varmaan parempiakin aineita on, mutta Fareclan G10/G30 tahnalla voisi koittaa. Tuolla on tullut siistittyä valunutta lakkaa ja betoni-ihottumaa maalista.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja JMC »

^^^ ja ^^^^
Kiitoksia teillekin vinkeistä kokeillaan ekaksi näitä kotikonsteja ja sitten kokeeksi hommattava tuota bilt hamberia..
Kunhan pääsee taas kotio värkkäämään :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Huhhuh.

P60 vesihiomaliina vs. Bilteman vannemaali, väri Alumiini.
Maali melkein voitti. Otti montakin erävoittoa.

Voin sanoa, että tuo maali selvästi kestää hiomista. Ja paljon O_o
7 marginaalisen ohutta kerrosta oli ja kyllä tossa aika monta tuntia tuli hiottua. Lopuks tosiaan veden kanssa P60-karheudella.
Ja tuollakin se pirun maali vain tasani ja kiillottui?!?!? :shock:

Eli ehkäpä tuo maali ihan oikeasti kestää hionnan sitten kun on kuivunut, että saa kiiltävämmän ja pehmeämmän pinnan. Sitä varten on erittäin hienoa, Bilteman kuiva/vesihiontaliinaa tuolla. Toimii muuten paremmin kuin tavallinen hiomapaperi, paljon mukavampi käyttää.

Ostin muuten 3 purkkia maalia tällä kertaa, jotenka 2 käytän surutta ja viimeisellä sitten hifistelen ja korjailen kauneusvirheitä 8)

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aqu, mikä sulla on projektin idea, vanha maali pois ja uusi tilalle? Olisit käyttänyt suosiolla maalinpoistoainetta.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Maalata alunperin vaaleanpunaiset, sitten alumiinin väriset, vanteet uudella värillä.
Tein siis saman tempun kuin tein pinkki-alumiini-hommassa. Eli hionta, putsi ja maalaus.

Kaikki meni muuten tosi jees, mut hemmetti kun tuolla tuuli aika ilkeesti, tuli vähän roskia. Ja yks pullo rupes räkimään ihan oudosti yht'äkkiä.
Pinta on nyt peittävä. Roskia ja paria ärsyttävää valumaa (se valaistus oli mitä oli, mutta itsepähän työtilani päätin :D) lukuun ottamatta pinta on kyllä todella jees.
Toimii taatusti talvivanteina ;)

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Kuva
Kuva
Kuva

Pesu, savetus, poorboys blackhole ja bilt hamberin speed wax.

Aika hienostihan tuo blackhole hukkasin mikronaarmuja ja hologrammeja, vaikkei sekään ihmeisiin pysty. Paljon jäi edelleen naarmuja, vaikka lopputulos olikin todella hyvä alkutilanteeseen verrattuna. Ehkä ensi kesänä sitten myllytystä peliin.

Mutta musta auto... Ajoin pari kilometriä ja totesin, että auto oli aivan pölyssä ja paskainen :?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Musta on upea väri. Ja myöskin perkuleen hankala. Hyvältä tuo näyttää, ainakin puhtaana :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nyt kun olisi Kamera. Noh, kännykällä räpsyt... Tekovaihekuvassa näkyy hyvin sisällä pinkki, joka oli vanteiden "originaali" väri :D

Kuva

Pari kerrosta vajaata vielä...
Kuva

Saippuaiset vannekset gummijumpan jälkeen.
Kuva

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Vastaava keikaus täytyisi tehdä Pandan tuleville talvipeltivanteille. Luultavasti aikataulu lyö korville ja jää tekemättä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Ryubiken
Viestit: 64
Liittynyt: 15 Elo 2015, 09:51
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0TS -99
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Ryubiken »

Tämmöistä syksypäivien ratoksi.
Liitteet
alku.jpg
(118.87 KiB) Tiedosto ladattu 5938 kertaa
kylki.jpg
(177.78 KiB) Tiedosto ladattu 5938 kertaa
pera.jpg
(192.88 KiB) Tiedosto ladattu 5938 kertaa
4-stroke explained: Suck, Squeeze, Bang, Blow.

Avatar
Ryubiken
Viestit: 64
Liittynyt: 15 Elo 2015, 09:51
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0TS -99
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Ryubiken »

Jonkinmoista ero huomattavissa ensimmäisen kuvan ja muiden välillä. Ensimmäinen kuva edellisessä postauksessa siis lähtökohta kiillon suhteen.
Liitteet
kylki2.jpg
(192.62 KiB) Tiedosto ladattu 5937 kertaa
suora.jpg
(153.54 KiB) Tiedosto ladattu 5937 kertaa
4-stroke explained: Suck, Squeeze, Bang, Blow.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Saakohan tuota Colliniten 476s -vahaa mistään 50km säteellä Riihimäeltä?
Tarttis kai äireen uus auto vahata ylihuomena ekan kerran ja haluaisin siihen vähän parempaa ja kestävämpää pintaan...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^espoossa mamasan ja oliko Keravalla autodude.

Taitaa kyl kilsat ylittyä vähäc

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Taidan laittaa juoksupojan käymään Mamasanilla. :wink:
Vois ottaa pänikän tuota ValetPRO:n Advanced Neutral Snow Foamia kans.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Eikös Mamasan myös postita ilman lisähintaa?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Voi olla, mutta tuli vähän kiire tämän asian hoitamisen kanssa ja vaha olisi saatava ylihuomiseksi.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Perskuta kun ois aikasemmin tiennyt, olen tällä viikolla kahdesti poikennut melkein Mamasanin naapurissa ja Riksukin osuu työmatkan varrelle. Enää ei kuitenkaan ihan heti ole tuonne asiaa.

Edit: ei ole tarkoitus kääntää veistä haavassa (tajusin äsken, että teksti saattaa siltä näyttää), vaan oikeasti harmitella. Todennäköisesti hoksasit tarpeen vasta nyt, eilen aamulla olisi vielä auttanut.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Asia on hoidossa. Kiitos kuitenkin avun tarjouksesta, kovin ystävällistä!
Vaikka tärkeä asiahan tämä toki on ;-)

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

No niin, tänään tuli puleerattua maman uusi Kia.

Homma alkoi levittämällä ValetPRO Advanced Natural Snow Foami painepesurin omalla levittimellä. Eipä se mikään vaahdotin tunnu olevan, mutta välttänee toistaiseksi.
Sitten huuhtelu ja pesu Solmasterin AS40:llä.
Huuhtelu ja kuivaus.

Vahaksi tosiaan kokeilin tuota 476s:ää.
Mitään käyttöohjetta ei ollut.
Ensituntuma oli, että periaatteessa vaivaton ja nopea levittää, mutta jos haluaa ohuelti laittaa, niin ei meinaa nähdä missä on vahaa ja missä ei. Myöskään vahan kuivumista en oikein erottanut ja eihän se sellaiseksi pölymäiseksi kuivunutkaan, kuten käyttämäni nestemäiset vahat. Kiilloitus olikin sitten melko helppo, mutta pinnasta ei tullut kovinkaan liukasta, vaikka kahteen kertaan vahattiinkin. Turtlen originalilla tulee selvästi liukkaampi.
Kiillossa en huomannut mitään erikoista, mutta autohan onkin uusi.

Tallissa oli lämpöä alhaalla n.10 ja vyötärön korkeudella n.12 astetta. Mitkähän lämpötilavaatimukset tuossa on?

Nyt vaan sitten kattellaan kuinka kestää... :)

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Savo »

Onnistuin saamaan lämpimän tallipaikan kaupungista. ajattelin, että nyt säästän vahaamalla auton itse. Käytin auton pesussa. Se seisoi tunnin pari ulkona ja ajoin kolmen kilometrin matkan tallille. Autohan oli jo pölyinen. Taitaa olla järkevintä viedä se vaan samaan paikkaan vahatavaksi.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^eiks uusissa autoissa ole joku pinnoite valmiina minkä päälle ei tulis laittaa mitään muuta?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

En tiedä, mutta ei se ainakaan vaikuttanut siltä.

Minkälainen kuivumisaika tuossa 476s:ssä pitäisi olla?

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Abarth kirjoitti:En tiedä, mutta ei se ainakaan vaikuttanut siltä.

Minkälainen kuivumisaika tuossa 476s:ssä pitäisi olla?
Autoduden sivuilta kopioituna:
"Pese ja kuivaa auto huolellisesti ennen vahausta. Annostele vahaa puhtaalle vahanlevittimelle ja levitä pienehkö alue kerrallaan. Anna vaikuttaa noin 5 minuuttia ja kiillota puhtaalla mikrokuituliinalla. Älä anna vahan jämähtää pintaan. Älä vahaa suorassa auringonpaisteessa. Uuden vahakerroksen voi halutessaan lisätä 24 tunnin kuluttua."
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

476s ohut kerros kuivuu kiillotettavaksi 15min, 5min ei riitä.

476s Kerroksia voi lisätä parin tunnin välein. Ei tarvii odottaa 24 tuntia.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jkk kirjoitti:^^eiks uusissa autoissa ole joku pinnoite valmiina minkä päälle ei tulis laittaa mitään muuta?
Ei jos et tilannut sellaista erikseen.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Niin ja 476s ei mielestäni ole ikinä kilpaillut näiden mulkkukiiltovahojen kanssa. Sen vahvuus on kestossa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Gommi
Viestit: 178
Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Gommi »

Ryubiken kirjoitti:Jonkinmoista ero huomattavissa ensimmäisen kuvan ja muiden välillä. Ensimmäinen kuva edellisessä postauksessa siis lähtökohta kiillon suhteen.
Mitä litkuja käytit? Todella nätti lopputulos!

Avatar
Ryubiken
Viestit: 64
Liittynyt: 15 Elo 2015, 09:51
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0TS -99
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Ryubiken »

Mitä litkuja käytit? Todella nätti lopputulos!
Rättilaikalla + Scholl S3Goldilla suurimmat naarmut ja pesujäljet pois pikasesti.

Scholl violetti laikka ja S3Gold varsinaisena työhevosena ja

viimestely scholl oranssi laikka & s30+. Päälle Meguiars deep crystal vaha.

Koneena perus halppisrotary. Sandwich spideria testasin rättilaikan sijaan, mut tuntu ettei se taivu ahtaisiin väleihin ja varsinkin etulokarit & etupuskuri vaati hitusen taipuvuutta. Päädyin sitten perus rättilaikkaan.

Edit: Clay barilla siis ötököiden yms. Tiepien poisto pinnalta ennen työstämistä. Urakka ohi n. 13 tunnissa.
4-stroke explained: Suck, Squeeze, Bang, Blow.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Pesin toissaviikonloppuna, mutta ehdin ottaa kuvat vasta tänään.
Liitteet
2k_nastoilla.jpg
(119.23 KiB) Tiedosto ladattu 5004 kertaa

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Komeeta, vähä jääny tohon logon päälle likaa vai hämääkö kuva?
Noni

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Valitettavasti ei hämää :evil:

About koko auton peittää tuo 1mm kerrostuma kuraa, lietettä, savea ja asfalttipölyä. Maajussit levittää tuolla Savossa lietteet ja liejut maantielle näin syksyllä.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tänään sain viettää pitkästä aikaa äijäaikaa eli ei akkoja eikä vaipanvaihtoja muutamaan tuntiin. Tuloksena erittäin kiiltävä ja liukas 8) maalipinta :) kerran pari kun vuodessa äheltää niin kelpaa ajella. Eli kunnon pesu + pien & raudan poisto, sitten AG srp ja päälle collinite. Da!!

Silti, musta auto eli ei auta kuin myöntää ettei tuosta täydellistä tule ilman myllytystä, mutta sitä ei tehdä ennenku talvi on ohi. Kuvan vois laittaa, mutta härmässä aurinko kerkes jo laskea.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Kokemuksia tuulilasin pinnoituksesta jollain aineella? Homman nimi on se että 164 Q4 pyyhkiät hyppivät ja pärisevät todella häiritsevästi jos lasi on vain vähän kostea. Kunnon sateella ei mitään ongelmaa. Sulat uudet valeon rungottomat jotka toimivat ainakin GT:ssä moitteetta tilanteessa kuin tilanteessa. Tämä hyppiminen johtuu ilmeisesti siitä että lasi taitaa olla alkuperäinen 21v vanha ja kulunut aika karkeaksi. Täysin ehjä kuitenkin ja läpi näkee vielä ihan ok niin ei viitsisi vaihtaa. Tuli mieleen että auttaisiko tähän joku pinnoite joka tekisi pinnasta liukkaamman? Vai voiko lasia myllyttää? Das-6 pro kone löytyy.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Lasin voi usein ainakin hioa, joka tietysti ohentaa sitä, mutta poistaa myös naarmut.
Siihen päälle sitten ihan muovipinnoite, niin voila. Suojaa kiveniskemiltä ja pyyhkijöiden naarmutukselta. Tämä on kannattavaa varmaan siinä vaiheessa, kun uutta lasia on hankala saada tai ne maksaa paljon rahaa - joskus sain tarjouksen hiontaan 100eurolla, olis sisältänyt 2kpl kiveniskemien korjauksia. Laadusta ei mitään käryä.
Sitten tuulilasin suojaaminen sillä pinnoitteella paikasta riippuen kaiketi ~100eur, että jos teetät niin tuskin alta 200euron pääset, ellei hinnat ole tulleet rytisten alas.
Hyvästä tekijästä sitten ei olekaan tuon taivaallista käryä :)

Välineistä ja noista en osaa sanoa muuta ku sen, että Prestan tyyppi moisia kauppasi kun koulussa käväs pyörähtämässä vähän esittelemässä välineitä. Ilman konetta kaikki tarpeellinen olis ollut jotain vähän päältä satkun ja k.o setti olis riittänyt kaiketi n. pariinkymmeneen lasiin, jos nätisti käyttelee.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tiige kirjoitti:Kokemuksia tuulilasin pinnoituksesta jollain aineella? Homman nimi on se että 164 Q4 pyyhkiät hyppivät ja pärisevät todella häiritsevästi jos lasi on vain vähän kostea. Kunnon sateella ei mitään ongelmaa. Sulat uudet valeon rungottomat jotka toimivat ainakin GT:ssä moitteetta tilanteessa kuin tilanteessa. Tämä hyppiminen johtuu ilmeisesti siitä että lasi taitaa olla alkuperäinen 21v vanha ja kulunut aika karkeaksi. Täysin ehjä kuitenkin ja läpi näkee vielä ihan ok niin ei viitsisi vaihtaa. Tuli mieleen että auttaisiko tähän joku pinnoite joka tekisi pinnasta liukkaamman? Vai voiko lasia myllyttää? Das-6 pro kone löytyy.
http://www.autonhoitokauppa.fi/lasipinnat
Tuolla joitain vaihtoehtoja, Geriglass:ia itse käytin DA:lla ja hommaan soveltuvalla huopalaikalla.
http://www.autonhoitokauppa.fi/lasipintojen-suojaus
Pinnoitteita.
Gtechniq G1 varmaan pitkäikäisin.

Vastaa Viestiin