Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Abarth kirjoitti:Kyllä. Painamalla ja pyörittämällä yht aikaa.
Ja jos ei tolla mene, on satula kunnostus- tai vaihtokunnossa. Omaan jouduin vaihtamaan toisen satulan kun ei millään mennyt sisään. Todennäköisesti ruostetta männässä.

Redneck
Viestit: 123
Liittynyt: 15 Syys 2014, 20:19
Car(s): Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V Ti -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Redneck »

Tattista :-D toivottavasti ei tartte vaihdella satuloita :crazyeyes: haulla löyty tää...https://www.motonet.fi/fi/tuote/765142/ ... VAGFordAlf ton käyn sit hakemas.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuo on just loistava työkalu. Autoasi myi sitä 35euron hintaan btw.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

JontteB kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Kyllä. Painamalla ja pyörittämällä yht aikaa.
Ja jos ei tolla mene, on satula kunnostus- tai vaihtokunnossa. Omaan jouduin vaihtamaan toisen satulan kun ei millään mennyt sisään. Todennäköisesti ruostetta männässä.
Tai sitten ottaa männän käteen, ja putsaa sen ruostuneen kaulan runko-osasta ennen tiivistettä, sekun tuppaa ruostumaan ja estää tehokkaasti tuon männän painumisen sisään.
Tulee samalla vaihdettua ne (alkuperäiset? ) jarrunesteet.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Mikä rele on joskus yrittänyt polttaa autoni?

löytyi kun putsailin vuotaneen lämppärinkennon aiheuttamia sotkuja airbagin ecun ja releiden päältä. Tuo on siis juuri airbagin ecun päällä telineessä, keskuslukon keltaisen releen vieressä.

Kaikki autossa toimii ihan normaalisti, mutta kai tuolla vihreälläkin releellä (?) joku virka on????
001.jpg
(202.36 KiB) Tiedosto ladattu 6785 kertaa

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Mikäli kuukkelia on uskominen niin se on vilkkujen rele? Lämmenneitä releitä näkyy olevan muillakin. :lol: Toimiiko mittarissa vilkujen merkkivalo?

https://www.google.fi/search?q=60617164 ... 00&bih=775

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jalamari kirjoitti:Mikäli kuukkelia on uskominen niin se on vilkkujen rele? Lämmenneitä releitä näkyy olevan muillakin. :lol: Toimiiko mittarissa vilkujen merkkivalo?

https://www.google.fi/search?q=60617164 ... 00&bih=775
no niimpä näkyy olevan, kumma kun vilkut vielä kuitenkin toimii... juuri katsastin tuon eikä ollut moitteita vilkuista(kaan). outoa :roll:

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Mulla taisi olla sama rele ottanut vähän itseensä ja sen takia mittaristossa ei toiminut vilkun nuolivalot. Sen releen pystyi korvaamaan kahdella hyppylangalla :mrgreen: . Ohjeet löysin jostain internetin syövereistä...
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

155TS kirjoitti:Mulla taisi olla sama rele ottanut vähän itseensä ja sen takia mittaristossa ei toiminut vilkun nuolivalot. Sen releen pystyi korvaamaan kahdella hyppylangalla :mrgreen: . Ohjeet löysin jostain internetin syövereistä...
sattuuko olemaan tallessa ohjeet vielä tai pystytkö omasta katsomaan kytkennän?

edit:

löytykin jo, tässä myös muille infoksi

Kuva

kytkentä:
Kuva

Suomiboy
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Tammi 2013, 13:17
Car(s): Alfa 166 2,5
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Suomiboy »

Hei veljet ja sisaret.
Onko tietoa mistä löytyisi räjäytyskuva tai kuva muuten missä on kuvattuna laturin sijainti ja miten laturi pyörittää moottoria? Ja jos kyseinen kuva on niin voisiko sen saada paluuviestillä.
Eilen vain laturin ja moottorin välinen yhtys hävisi. Pyörii vaan ei pyöritä.
Ja kiesi on 166 V6
Suomiboy

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Suomiboy kirjoitti:miten laturi pyörittää moottoria...Pyörii vaan ei pyöritä.
Ei ratkaisua ongelmaan, mutta laturi vai startti?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Suomiboy kirjoitti:Hei veljet ja sisaret.
Onko tietoa mistä löytyisi räjäytyskuva tai kuva muuten missä on kuvattuna laturin sijainti ja miten laturi pyörittää moottoria? Ja jos kyseinen kuva on niin voisiko sen saada paluuviestillä.
Eilen vain laturin ja moottorin välinen yhtys hävisi. Pyörii vaan ei pyöritä.
Ja kiesi on 166 V6
Suomiboy
Vai toisin päin?
Taaemman lohkon takana, jakopään puolella
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
^tuo olisi hyvä tietää :)

Suomiboy
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Tammi 2013, 13:17
Car(s): Alfa 166 2,5
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Suomiboy »

Finest kirjoitti:
Suomiboy kirjoitti:Hei veljet ja sisaret.
Onko tietoa mistä löytyisi räjäytyskuva tai kuva muuten missä on kuvattuna laturin sijainti ja miten laturi pyörittää moottoria? Ja jos kyseinen kuva on niin voisiko sen saada paluuviestillä.
Eilen vain laturin ja moottorin välinen yhtys hävisi. Pyörii vaan ei pyöritä.
Ja kiesi on 166 V6
Suomiboy
Vai toisin päin?
Taaemman lohkon takana, jakopään puolella
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
^tuo olisi hyvä tietää :)
Kiitos vinkistä.
Hyvä linkki jatkoa ajatellen.
Meni sanat sekaisin. Tarkoitin starttimoottoria.

Suomiboy

MTL
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Elo 2015, 22:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja MTL »

Tervehdys alfistit!

Onkohan LZP-155 jonkun tätä palstaa seuraavan entinen auto?
malli on siis 166 2,5
Kuulisin mielelläni auton historiasta hieman.
t.
MikkoL
hki

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Ellen väärin muista, tuo on ex-Lerppu, jolla se oli ex-Albertolli, jolla se taisi olla ex-Caijo-Romeo. Eli kyllä, foorumilaishistoria on vahva.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Oikein muistat. Caijo-Romeo tuonut Saksasta? itselleen ajoon ja tehnyt paljon huoltoa ja ennakoivaa remppaa. Itse ajelin ~vuoden verran työmatkaa käytännössä ilman ongelmia, mutta työmatkan muuttuessa entistä pidemmäksi, piti hankkia tilalle jotain vähempi kuluttavaa. Lerpulla taisi olla kakkosauton roolissa? Hieno peli.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Joo, syyllinen ilmoittautuu - harmillisesti jouduin laittamaan kiertoon, kun selvisi että kakkosauto ei voi olla harrasteauto ja talviajoakin oli tulossa roppakaupalla...
(Ei sillä ettei 166 talvella varmaan pärjäisi, halusin vaan modernin ja "helpon" kulkineen tämän kieltämättä hyvin sielukkaan Alfan tilalle.)
Autossa ei oikeastaan muita pulmia ollut, kuin massavirtamittarin likaantuminen ilmanputsarin pystyputkessa, tuon kun huolella puhdisti, niin johan sammui ruiskuvalo ja kulku palautui kohdilleen. Talvirenkaiden pultit ovat minulla - jos ne aiot alle laittaa, täältä saa (laita privana viestiä).

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

lerppu kirjoitti:Joo, syyllinen ilmoittautuu - harmillisesti jouduin laittamaan kiertoon, kun selvisi että kakkosauto ei voi olla harrasteauto ja talviajoakin oli tulossa roppakaupalla...
(Ei sillä ettei 166 talvella varmaan pärjäisi, halusin vaan modernin ja "helpon" kulkineen tämän kieltämättä hyvin sielukkaan Alfan tilalle.)
Autossa ei oikeastaan muita pulmia ollut, kuin massavirtamittarin likaantuminen ilmanputsarin pystyputkessa, tuon kun huolella puhdisti, niin johan sammui ruiskuvalo ja kulku palautui kohdilleen. Talvirenkaiden pultit ovat minulla - jos ne aiot alle laittaa, täältä saa (laita privana viestiä).
166 toimii talvessa aivan hyvin, lukuunottamatta automaagista ilmastointia, jota pitää talvioloissa käskyttää käsin mikäli haluaa ikkunat äkkiä kirkkaiksi. Kahvat ym. huomattavasti fiksummat kuin esim. 156:ssa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

MTL
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Elo 2015, 22:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja MTL »

Kiitos LZP-155:n ex omistajille viesteistä ja auton historiatiedoista. Erityiskiitos Lerpulle varaosakassista.. 1300km ajettu ja on hieno vehje etenkin maantiellä. Penkki parempi kuin monessa uudessa autossa. Ja tunnelma ihan toista.
Renkaat menee vaihtoon ja tuulilasi, jahka saan kysyttyä mitä lasin uusiminen maksaa.
Ensimmäinen huoltokohde tosin on imuvuodon etsiminen, nykii hieman ja lambda arvo koholla. Huoltomiehen mukaan ei ilmamassamittarissa tai lambdassa vikaa vaan vuotoa. 350 km nopean matka-ajon jälkeen toimi uskoakseni normaalisti melko pitkään. Veto parani selvästi ja jatkui nykimättä yläkierroksille saakka. Seuraavana päivänä nykiminen palasi

Onko tietoa mikä näissä imuvuodon yleensä aiheuttaa - voi toki olla missä tahansa?
Imusarjan tiivistys?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tarkasta se kuminen haitariputki, joka lähtee kaasuläpältä putsarin suuntaan ja kromi-imuputkien kumit.
Olihan tämä V6?


Uusi lasi maksaa n.450-500€

MTL
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Elo 2015, 22:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja MTL »

Abarth kirjoitti:Tarkasta se kuminen haitariputki, joka lähtee kaasuläpältä putsarin suuntaan ja kromi-imuputkien kumit.
Olihan tämä V6?


Uusi lasi maksaa n.450-500€

Ok, kiitos vinkistä
Haitariputki on joskus korjattu, kuorrutettu mustalla elastisella liimalla. Onko noihin pikaklemmareihin luottaminen?

Vika voi toki olla missä tahansa immun (saabklubin termi) ja lambdan välillä, myös pakopuolella.
Pitää vesisumulla testailla imupuolta


Miten voi olla lasi noin kallis? Normiautoon saa lasin 200e

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

MTL kirjoitti:Normiautoon saa lasin 200e
Aika harvassa on ne normiautotkaan mihin noin halvalla saa lasia.

Kannattaa kysellä muutamasta lasiliikkeestä tarjouksia, niissä on aika isojakin eroja.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Juu ja noissa laseissa on sitten oikeasti eroa, kokemusta on. :)
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

MK 4 Golffiin kesällä (normiauto sanan varsinaisessa merkityksessä) tuulilasi ilman sävyjä tms. joutavaa 270€.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

156:een sävyttämätön lasi, uusi tiiviste ja lista (en vieläkään tiedä, mikä tämä on, vaikka aika monessa lasinvaihdossa ollut mukanakin) Pilkkarilta 220eur (töineen) tjsp.
Tosin vuosi oli 2012.
Nykyään tuo on n.80eur kalliimpaa, päätellen lasifirman n.100eur hinnannoususta (eri firma, mistä kysynyt 2012 ja tänä vuonna). Eli 156:een sävyttämätön lasi, mallia Pilkkari, olis sen n. 300eur ja risat.
Edullisesta paikasta, ainakin.
Sävytys ~+10eur.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

On noissa lasien hinnoissa eroja. Omaan 166:een hintahaitari oli pienen soittokierroksen jälkeen n.450-700 paikasta ja paikkakunnasta riippuen. Omassa tapauksessa kyseessä oli sävylasi tummalla yläreunalla, lämmitysvastuksilla ja sadetunnistimella. Hinta toki asennuksineen ja uudella listalla.
Kannattaa kysellä mahdollisimman monesta paikasta.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Parkanossa tarjottiin 156:een lasi vielä viimevuonna 200-300e kaikkineen. Jäi vaihtamatta vielä sillon.. :/
Noni

MTL
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Elo 2015, 22:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja MTL »

Ok. Saatan olla liian optimistinen tuon lasin hinnan suhteen.
Imuvuoto onkin ykköskohde, ja tosiaan tämä on v6.
Kilsoja jo 314tuhatta, mutta kone ja muukin tekniikka oikein hyvä. Sisustassa, musta nahka, ei kilometrit näy.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Pelkkä lasi kaikilla herkuilla, lämmitys, sävy ja sadeanturin paikalla maksoi ~300€. Muistaakseni ilman lämmitettävää alareunaa hinta ei ollut mitenkään merkittävästi alhaisempi!
Eli kannattaa ehdottomasti kysyä myös lämmitettävän lasin hintaa, toki kandee varmistaa että tarvittavat piuhat löytyy autosta.

Tarkastan huomenna tarkan hinnan, jos muistan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Se paikka todellakin määrää hinnan hyvin.

Jos paikallinen Glassdrive tarjoaa 950eurolla Pilkingtonin lasin töineen, viereinen Pika-Lasi (nimensä mukaan erikoistunut nopeisiin lasitoimituksiin, esim. rikottujen ikkunoiden korjaukset jne) 320eurolla Pilkingtonin lasin töineen ei tarvitse kahta kertaa arvata, kumpaa käyttää.
Jos vakuutusyhtiö määrää käyttämään kallista, niin saattaisin jopa mennä ja maksaa omasta pussista koko homman - koska vakuutusyhtiön hinnat tuppaa nousemaan törkeiden velotusten seurauksena...

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mistä tämä lämmityksen piuha muuten löytyy 166:sta? Itselläni lasi lienee joskus vaihdettu, eikä tuo ainakaan lämpene. En tiedä onko lasi lämmitettävä vai olisko peräti vaan johto irti. Voisi kuvitella, että alunperin siinä on ollut lämpenevä lasi, kun muuten tossa liki kaikki mahdolliset herkut kuitenkin on.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

MTL kirjoitti:Kiitos LZP-155:n ex omistajille viesteistä ja auton historiatiedoista. Erityiskiitos Lerpulle varaosakassista.. 1300km ajettu ja on hieno vehje etenkin maantiellä. Penkki parempi kuin monessa uudessa autossa. Ja tunnelma ihan toista.
Renkaat menee vaihtoon ja tuulilasi, jahka saan kysyttyä mitä lasin uusiminen maksaa.
Ensimmäinen huoltokohde tosin on imuvuodon etsiminen, nykii hieman ja lambda arvo koholla. Huoltomiehen mukaan ei ilmamassamittarissa tai lambdassa vikaa vaan vuotoa. 350 km nopean matka-ajon jälkeen toimi uskoakseni normaalisti melko pitkään. Veto parani selvästi ja jatkui nykimättä yläkierroksille saakka. Seuraavana päivänä nykiminen palasi

Onko tietoa mikä näissä imuvuodon yleensä aiheuttaa - voi toki olla missä tahansa?
Imusarjan tiivistys?
Much oblidged.
- Hauska kuulla että vedon puutumisen syy alkaa aukenemaan. Kerrankin voi todeta että käsien läpi mennyt auto on nyt paremmassa paikassa! :mrgreen:

MTL
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Elo 2015, 22:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja MTL »

Nykiminen on poistunut lähes täydellisesti. Ilmi (=immu) vaihdettu uuteen (Bosch) ja imuvuotoa etsitty räjähdysherkän jarrukliinerin avulla. Ei löytynyt mitään?

Tyhjäkäynti on aavistuksen epätasainen ja kun kaasun vapauttaa ja pudottaa ajossa vapaalle, kierrokset laskee hieman hitaasti tyhjäkäyntilukemaan. Kaksi fuel injector cleaner-käsittelyä tehty, joku apu lie ollut näistäkin.
Saatan käyttää vielä polttoaineeseen lisättävän Forte-litkun, tosin se maksaa aika paljon muita aineita enemmän

Vetää hienosti ja vika ei ole palannut. kopkop.


Mikko L
Hki


ps
Hintahuomioita nettiautosta:
> nettiauto id 7596661
Onkohan tuossa pieni hinnoitteluvirhe, vai vieläkö viimeiset 166:t voi maksaa noin poskettomasti?
Jos hinta olisi -10 ke niin ottaisin tuon todesta..

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

We speak finnsish :mrgreen:

On siinä 166:lla hintaa :shock:

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

vaikka olisi 3.2 Ti kaikilla varusteilla, niin olisi silti muutama tonni liikaa.

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Moritz »

OT, mutta kattelin itsekin samaa... :shock: On kyllä kusetushinta :shock:
Jarru on vauhdin surma...

nino
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Touko 2008, 21:31
Car(s): Alfa 166 2,5 -99, Lancia Kappa 2,0 autom. -98, Fiat 130 3,2 -74, VW Passat TS autom. -74, Audi 100 LS -72
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja nino »

Onko kellään tietoa mistä vois ostaa tai edes mikä on varaosanumero haitariletkulle kaasuläpän ja resonointipöntön? väliin.
Laitan kuvan mukaan mistä selviää mitä letkua tarkoitan. Auto on 166 2,5.
Eperissä näyttää olevan numero koko paketille ( pönttö ja letku ). Tuntuu hölmöltä hommata koko systeemi kun haitariletkussa on halkeamia.

T. Nino
Liitteet
imuletku.pdf
(20.33 KiB) Tiedosto ladattu 93 kertaa

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Nino, putki löytyy.
Viimeksi muokannut seppo, 03 Marras 2015, 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Viesti on "lähtevät"-kansiossa niin kauan kunnes vastaanottaja lukee sen.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ok, kiitos tiedosta!

nino
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Touko 2008, 21:31
Car(s): Alfa 166 2,5 -99, Lancia Kappa 2,0 autom. -98, Fiat 130 3,2 -74, VW Passat TS autom. -74, Audi 100 LS -72
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja nino »

seppo kirjoitti:Nino, putki löytyy.
Kiitokset jälleen kerran Seppo. Oikea letku löytyi.
T. Nino

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Taakse kuskinpuoleiseen jalkatilaan kertyy vettä. Aiemmin olen huomannut kostumista pesussa käyttämisen jälkeen, mutta nyt tuntuu tulevan ihan vaan sateessa seistessäkin. Tänä aamuna oli ihan litimärkä lattia, hyvä ettei lainehtinut. Mistäköhän kautta näissä yleensä vesi tulee sisään?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Onko mahdollista valua ikkunatiivisteestä oven sisään ja oven sisältä sitten tiivisteen päälle ja siitä lattialle?
156:ssahan jos ovitiiviste hajos alhaalta sopivasti, niin kosteus pääsi valumaan tiivisteen raosta ja sen muovisen astinlistan välistä lattiamaton allekin... Monella muulla merkillä vastaavantyyppisiä tapauksia, että ei kai se ainakaan mahdottomuus olisi.

Ja onhan ovitiivisteet ylipäänsä ehjät? Ei välttämättä tarvitse olla kuin pieni viilto, joka on tiivisteen sydämeen asti, jotta vesi pääsee kulkemaan aivan vääriin paikkoihin.

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Onko vika vai ominaisuus, ku tuo vaihdelaatikon kuskin puolen laippa heiluu jonkun verran oli myös pitkittäis välystä muutama milli. Antais ymmärtää, et sen pitääki heiluu vähäsen, kun noissa kaikissa alfoissa 3kpl oli löysää, mihin vetari pultataan kiinne.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Ainakin mulla automaatti lootassa se heilui paljon. Ajossa ei mitään ongelmia, eli lienee normaalia. Ihmettelin itse samaa asiaa kun vetari oli irti.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

samoin omissa (3kpl manuaalilootasia) on ollut hyvinkin heiluvaisia nuo laipat. ei aiheuttanut ongelmia ekassa 100tkm matkalla joten annoin heilua muissakin, tuskin tuo kuitenkaan normaalia on.

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

No joo, kyllä ärräpäät lensi renkaitten vaihon yhteydessä, et pitääkö lootakin repiä hajalleen :-D Toi automatiikki oli kans noista heiluvin mitä noissa manuaaleissa. Onkos tohan laakeri vaihdettavissa ulkoisesti vai koko laatikko hajotettava. Öljyt kyllä vielä pysyneet sisällä.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Mikähän sen aiheuttaa? Kaiken järjen mukaan, jos ajossa voisi heilua edes hetkellisesti yhtä paljon kuin paikallaan, öljy tulisi lootasta solkenaan pihalle. Manuaali lootassa ite en oo vastaavaa huomannu, Toisaalta vain kahta etuvetoisen Alfan manuaali lootaa päässyt (joutunut) kyseisestä paikasta käpälöimään.

Jos laakeri hajoaa lootasta se kyllä ilmenee kabiiniin asti...

Suomiboy
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Tammi 2013, 13:17
Car(s): Alfa 166 2,5
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Suomiboy »

Huomenta.

Ei kuukautta ettei jotain uutta pientä laitettavaa.
Viime kuussa tuli vaihdettua eteen alatukivarret jotta katastusmies antoi leiman (toinen yritys).
Eilen hävisi jarrunesteet järjestelmästä ja pienen tarkastelun myötä selvisi että jarrutputki tankin yläpuolelta on ruostunut puhki.
Onko tietoa miten polttoainesäiliö lähtee pois ja mitä valmsitelevia muita töitä on tehtävä ennen varsinaista tankin alas laskua?
Ja kiesi on 166 2,5 pikkubusso.

Paaliin vai ei paaliin kas siinä pulma.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Vedä uusi jarruputki tankin ohi. Multaki meni exästä molemmat takajarruputket vaihtoon jo aikoinaan.

Vastaa Viestiin