Odotus on viimein palkittu. Musta 156 V6 24V on pihassa ja kaikki tuntuu toimivan, webastoa ja sähköistä kattoluukkua myöden! Yksi asia askarruttaa tosin. Starttimoottori tuntuu pyörittävän epäilyttävän terhakkaasti, ainakin talon toiseen kulkuneuvoon (ei auto) Vectraan verrattuna. Näin lyhyellä kokemuksella (n.500km) en ole huomannut mitään muita oireita jotka viittaisivat väljyyteen.
Eli mahtaako tuo terhakkuus olla normaalia? Vai pitääkö auto käyttää puristuspaineiden mittauksessa että saa nukuttua?
156 2.5V6 1998, Yamaha R1, Kawa GPZ 750 "Jos nyt kuitenki avarrettas vielä vähä..."
Luulisin että startin terhakka pyöritys on normaalia tai sitten mullakin on samaa vikaa Terhakammin startti pyörii kuin yleensä muissa kulkuneuvoissa. Tosin V6:n akkukin on aika iso kapasiteetiltaan ja mulla lisäksi aivan uusi. Muuta odotellaan muiden kommentteja...
No perskule! Tuo alla oleva taisi juuri pelastaa yöunet.
MilleMiglia kirjoitti:Terhakammin startti pyörii kuin yleensä muissa kulkuneuvoissa. Tosin V6:n akkukin on aika iso kapasiteetiltaan ja mulla lisäksi aivan uusi. Muuta odotellaan muiden kommentteja...
Paljonkos autollasi on ajettu? Syökö öljyä? Omalla rumbattu 107tkm, öljyn syönti jää nähtäväksi kunhan ensin saadaan uudet öljyt sisään ja kilometrejä taakse.
156 2.5V6 1998, Yamaha R1, Kawa GPZ 750 "Jos nyt kuitenki avarrettas vielä vähä..."
Sillä on ajettu 101tkm. Ostin auton vajaa kuukausi sitten ja siihen oli juuri tehty huolto. Eli öljynvaihdon jälkeen on ajettu noin 1500km eli vielä ei pysty öljyn kulutuksesta sanomaan mitään.
T-JL kirjoitti:Starttimoottori tuntuu pyörittävän epäilyttävän terhakkaasti...
Eli mahtaako tuo terhakkuus olla normaalia?
Vaikea jälleen sanoa kuulematta mutta aina voi yrittää hieman auttaa. Itse epäilin 166 Superin bensapumpun olevan lopussa tai takaiskun vuotavan kun starttaus kesti pitkään ja olihan se aika laiskaakin. Tutkin sitten akun ja vaihdoin originaalin viisivuotiaan 100 Ah / 470 A akun uuteen 95 Ah / 900 A laatuakkuun. Ensimmäisenä aamuna -20 asteen pakkasessa tehty käynnistys aiheutti ylimääräisiä sydämenlyöntejä: "Hel***ti. sehän käynnistyi heti!". Myös 156sen startti pyörittää iloisesti vaikka pakkasta olisi kuinka. Eli johtopäätös olisi että normaalia pirteyttä...
Pitkän starttauksen syynä yleensä on ruiskukoneen vaatima nokka-akselin asento tunnistus. Kaasarikonehan lähtee periaatteessa heti käymään kun ensimmäinen tulppa sytyttää.
T-JL:n varusteista päätellen auto voisi olla tuontivehje, jos näin on ehdotan vaihtamaan akun sekä kaikki nesteet uusiin. Ainakin ohjaustehostimen litkut kannattaa vaihdattaa ennen kuin pumppu tai ohjausvaihde pettää pakkasella.