Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoja?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Kesä 2015, 21:32
- Car(s): Alfa romeo 159 2.2 ja 1.9 JTS
Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoja?
Moi kaikki kanssa sisaret ja veljet näin uutena henkilönä täällä
Olisin todella kiitollinen, jos kertoisitte missä olette korjauttaneet 159:n manuaaliaskin laakerivikoja ja mihin hintaan.
4kk sitten autoliikkeestä ostamastani 1.9 80tkm Alfa 159:sta on vaihdelaatikon laakerit sökönä?
Autoliike ei taida suostua ottamaan vastuuta hajonneesta laatikosta, vaikka laatikko oli hajonnut ostohetkelläkin ja minä hölmö tunnistin vaihdelaatikon ujelluksen vasta nyt toisen auton vikaa tutkiessa.
Tarjosivat, että kulut menisivät 50/50 ja korjauskustanukseksi 3000€ ylöspäin.
Asia taitaa mennä kuluttajariitalautakuntaan, vaan maksavatko silloinkaan..
Näppärää tuommoinen, että kustanuksia ei osata vielä sanoa tarkempaan. Siihen on sitten näppärä lisätä tunteja tarpeen mukaan lisää. Lopputulos on, että minä maksan käytännössä koko remontin..
Olen lukenut täällä, että jotkut olisivat onnistuneet vaihdattamaan laakerit slle 2000 €
Olisi erittäin kiinnostavaa kuulla tarkempia speksejä...
Olisin todella kiitollinen, jos kertoisitte missä olette korjauttaneet 159:n manuaaliaskin laakerivikoja ja mihin hintaan.
4kk sitten autoliikkeestä ostamastani 1.9 80tkm Alfa 159:sta on vaihdelaatikon laakerit sökönä?
Autoliike ei taida suostua ottamaan vastuuta hajonneesta laatikosta, vaikka laatikko oli hajonnut ostohetkelläkin ja minä hölmö tunnistin vaihdelaatikon ujelluksen vasta nyt toisen auton vikaa tutkiessa.
Tarjosivat, että kulut menisivät 50/50 ja korjauskustanukseksi 3000€ ylöspäin.
Asia taitaa mennä kuluttajariitalautakuntaan, vaan maksavatko silloinkaan..
Näppärää tuommoinen, että kustanuksia ei osata vielä sanoa tarkempaan. Siihen on sitten näppärä lisätä tunteja tarpeen mukaan lisää. Lopputulos on, että minä maksan käytännössä koko remontin..
Olen lukenut täällä, että jotkut olisivat onnistuneet vaihdattamaan laakerit slle 2000 €
Olisi erittäin kiinnostavaa kuulla tarkempia speksejä...
Viimeksi muokannut Romeo&Julia, 29 Kesä 2015, 17:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Todenäkösesti nyt puhutaan manuaalista ? Vie auto paikalliselle monimerkkikorjaamolle ja etsi netistä vaihtolaatikko. Samalla uudet kytkinromut tietysti. Vanhasta viallisesta askista saa yleensä hyvityksen. Joskus näin voi olla halvempaa kuin lähteä fiksaamaan vanhaa / siellä voi olla muutakin vauriota.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Kesä 2015, 21:32
- Car(s): Alfa romeo 159 2.2 ja 1.9 JTS
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Juu manuaali on kyseessä. Vaihtolaatikon saa noin 2000€, kytkimen osat +500€ ja töitä joku 15h.
Eli loppusaldo kipuaa melkein pakostakin tuonne 3500€ luokkaan.
Mutta pakko kai leputtaa Alfaa autohallissa, niin kauan kuin autoliikkeen vastuut myymästään autosta tiedossa? Korjata muualla ei kannata tehdä ennen sitä, koska vetoavat kuitenkin siihen..
Autoliikkeeseenkaan ei voi autoa viedä, koska sitä ei saa sieltä pois, ennen kuin maksaa laskun itse, mikä taas voi olla mitä vain..
Eli loppusaldo kipuaa melkein pakostakin tuonne 3500€ luokkaan.
Mutta pakko kai leputtaa Alfaa autohallissa, niin kauan kuin autoliikkeen vastuut myymästään autosta tiedossa? Korjata muualla ei kannata tehdä ennen sitä, koska vetoavat kuitenkin siihen..
Autoliikkeeseenkaan ei voi autoa viedä, koska sitä ei saa sieltä pois, ennen kuin maksaa laskun itse, mikä taas voi olla mitä vain..
Viimeksi muokannut Romeo&Julia, 29 Kesä 2015, 17:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Ehkä kannattaa jättää kuluttajaneuvojalle yhteydenottopyyntö, sieltä varmaan saa suoraan jo vähän kättä pidempää. Myöskin nuo taisteluksi menevät asiat joskus saa järkättyä niin, että lasku odottaa kunnes maksaja on selvillä.
Tai sitten niin, että rahaa työnnetään takaisipäin.
Tai sitten niin, että rahaa työnnetään takaisipäin.
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Kuluttajaneuvojaan tms instanssiin tosiaan ekana yhteys. Kyllä tuossa kaiken järjen mukaan liikkeellä pitää vastuu olla. Jos menee kuitenkin kokonaan omaan piikkiin, niin tuossa hintaluokassa minä alkaisin katsomaan korjaamoja Virosta tai Latviasta (jos auto vaan on ajettavissa sinne). Tuosta Latvian laatikkofiksaamosta (Recro, muistaakseni?) olen kuullut paljon hyvää, mutta se taitaa olla tomaatteihin erikoistunut. Mutta jos korjaamo löytyisi sieltä päin, niin miniloma Baltiassa, vaihteisto kuntoon ja samalla vuoden kaljat kotimatkalla Tallinnasta.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Kesä 2015, 21:32
- Car(s): Alfa romeo 159 2.2 ja 1.9 JTS
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Kuluttajaneuvojaan olen ollut yhteydessä, mutta viestittely vielä kesken..
Nähtävästi kuluttajaneuvoja on ottamassa sen kannan, että autoliikkeen tulisi korvata jotain.
Se on sitten eri asia kuinka paljon. Jokainen tapaus erillainen. Saa nähdä mitä autoliike vastaa vai vastaako mitään..
Mutta esim. toisesssa samankaltaisessa tapauksessa kuluttajariitalautakunta otti kantaa seuraavasti:
Arvioidessaan auton vaihteiston mahdollista virheellisyyttä, lautakunta ottaa huomioon auton kaupantekohetkellä lähes 12 vuoden iän ja 266 000 kilometrin ajomäärän. Lautakunta toteaa, että tämän ikäisen, näin paljon ajetun auton ostajan tulee varautua siihen, että auton vaihteistoakin joudutaan korjaamaan ostajan kustannuksella jo ehkä hyvinkin pian kaupanteon jälkeen. Asiakkaan ei lautakunnan mielestä ole kuitenkaan tarvinnut varautua siihen, että auton vaihteisto olisi jo kaupantekohetkellä 1 800 euron korjauksen tarpeessa. Näin ollen lautakunta katsoo auton olleen kuluttajansuojalain 5 luvun 14 §:ssä tarkoitetulla tavalla virheellinen myös vaihteiston osalta.
Minun tapauksessa kyseessa kuitenkin 80 tuhatta kilometriä ajettu auto.
Maltti on kai valttia ja pitää odottaa mihin suuntaan asiat etenevät.
Onneksi tuo neljä vuotta vanhempi 159 toimii moitteettomasti, joten sillä saa kesäloma ajot suoritettua.
Ja sitten taas kesäloman jälkeen pääsee julkisilla töihin. Ei ajeta tuolla rikkinäisellä enää, vaikka pystyisikin, ettei autoliike pysty vetoamaan siihen, että hajonneella autolla ajettu ja hajonnut sen takia lisää..
Nähtävästi kuluttajaneuvoja on ottamassa sen kannan, että autoliikkeen tulisi korvata jotain.
Se on sitten eri asia kuinka paljon. Jokainen tapaus erillainen. Saa nähdä mitä autoliike vastaa vai vastaako mitään..
Mutta esim. toisesssa samankaltaisessa tapauksessa kuluttajariitalautakunta otti kantaa seuraavasti:
Arvioidessaan auton vaihteiston mahdollista virheellisyyttä, lautakunta ottaa huomioon auton kaupantekohetkellä lähes 12 vuoden iän ja 266 000 kilometrin ajomäärän. Lautakunta toteaa, että tämän ikäisen, näin paljon ajetun auton ostajan tulee varautua siihen, että auton vaihteistoakin joudutaan korjaamaan ostajan kustannuksella jo ehkä hyvinkin pian kaupanteon jälkeen. Asiakkaan ei lautakunnan mielestä ole kuitenkaan tarvinnut varautua siihen, että auton vaihteisto olisi jo kaupantekohetkellä 1 800 euron korjauksen tarpeessa. Näin ollen lautakunta katsoo auton olleen kuluttajansuojalain 5 luvun 14 §:ssä tarkoitetulla tavalla virheellinen myös vaihteiston osalta.
Minun tapauksessa kyseessa kuitenkin 80 tuhatta kilometriä ajettu auto.
Maltti on kai valttia ja pitää odottaa mihin suuntaan asiat etenevät.
Onneksi tuo neljä vuotta vanhempi 159 toimii moitteettomasti, joten sillä saa kesäloma ajot suoritettua.
Ja sitten taas kesäloman jälkeen pääsee julkisilla töihin. Ei ajeta tuolla rikkinäisellä enää, vaikka pystyisikin, ettei autoliike pysty vetoamaan siihen, että hajonneella autolla ajettu ja hajonnut sen takia lisää..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Minkäs ikäinen? Jos alta 100tkm ja "nuori", ei kyllä pitäis olla edes epäselvää...
Kuluttajariitalautakunta oli '06 159 2.4JTDm:n kohdalla sitä mieltä, että 230tkm ajettuna myyjäliike pistää ehjäksi tai purkaa kaupan, kun moottori sano tööt.
Ja esimerkkinä; 130tkm ajettu auto, josta takuu mennyt 30tkm/4v aikasemmin (3 tai 4v takuu ollut, eli auto 7 tai 8v vanha jo) sai laatikkojumpan. Myyjäliike maksoi 80%, koska kilometrit vähäiset ja hyvä huoltohistoria. Nämä on kaikki siis niin rankasti tapauskohtasia kuin olla voi.
Kuluttajariitalautakunta oli '06 159 2.4JTDm:n kohdalla sitä mieltä, että 230tkm ajettuna myyjäliike pistää ehjäksi tai purkaa kaupan, kun moottori sano tööt.
Ja esimerkkinä; 130tkm ajettu auto, josta takuu mennyt 30tkm/4v aikasemmin (3 tai 4v takuu ollut, eli auto 7 tai 8v vanha jo) sai laatikkojumpan. Myyjäliike maksoi 80%, koska kilometrit vähäiset ja hyvä huoltohistoria. Nämä on kaikki siis niin rankasti tapauskohtasia kuin olla voi.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Kesä 2015, 21:32
- Car(s): Alfa romeo 159 2.2 ja 1.9 JTS
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Käyttöönotettu 9/2009 ja ostohetkellä kilometrejä 74000 km ja nyt 80000 km. Huoltokirja löytyy merkkiliikkeen leimoin. Viimeisin määräaikaishuolto tehty muistaakseni 72 000 km kohdalla.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
1.9 JTS:n jatkeena taitaa sitten olla M32, eli kannattaa tuotakin metodia käyttäessä varmistaa, ettei tilalle mene päin v:tä shimmattu yksilö.willez kirjoitti:Todenäkösesti nyt puhutaan manuaalista ? Vie auto paikalliselle monimerkkikorjaamolle ja etsi netistä vaihtolaatikko.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=299198#p299198
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Autolussossa myydään rebuild kittiä tuohon laatikkoon.
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Täällä ilmoittautuu yksi vaihdelaatikon korjannut kohtalotoveri. Tai siis isukin kanssa korjattiin, kun hänellä on nuo mekaaniset hommat hanskassa. Autolla ajettu rempan teon aikana 97tkm. Kustannukset reilusti alle 5sataa, kaikki laakerit vaihdettu ja loota/vaihdelaatikko on nyt täysin äänetön. Kuten alempana olen kirjoittanut, mielestäni tärkeää asiassa on:
-Vaihtaa kaikki laakerit
-Tarkastaa shimmit käsin
Suomenkielellä eniten tietoa M32:n korjaukseen löytyy opeliklubilta:
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=238599
Oma kirjoitukseni tuohon ketjuun löytyy tältä sivulta nimellä palehti:
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... &start=345
Tähän voisinkin näppärästi pastettaa kirjoittamani:
Morjesta pöytään!
Itse liityin viime syksynä M32-rinkiin, kun hankin Alfa 159 2.2JTS:n. Olihan se perhananmoinen pettymys huomata että lootaremppa pitää tehdä.
Remppa tehtiin isukin (mekaanisesti kokenut ja osaava kaveri) kanssa taannoin. Tässä muutamia vinkkejä remppaa harkitseville.
-Ostin täydellisen laakerisarjan ongearbox tjsp nimisestä puljusta ebayn kautta. Siis siinä tuli myös ylimääräisiä laakereitakin ja stefoja mukana + tasauspyörästön laakerit ja stefat. Suosittelen sarjaa ja paikkaa. Laakerit olivat Timkenin tuotantoa.
-6. vaihteen laakeri oli rikki ja myös muutkin laakerit olivat "pyörineen näköisiä", vaikka autolla on ajettu vain 97tkm.
-Laatikkoon vaihdettiin kaikki laakerit ja vastakoolit. Suosittelen.
-Shimmilevyt ovat laakerikopan koolien alla ja ne eivät ole mitenkään pakkana siellä, vaan siellä on yksi tietynpaksuinen levy.
-Tasauspyörästön ollessa pois paikoiltaan akseleita (yksitellen) voi pyöritellä sieltä reiästä käsin ja tunnustella shimmausta. Omassa laatikossa 1,2,5,6 -akselilta otettiin shimmiä 0,45 mm pois. 3,4,pakki -akselilta 0,15 pois ja moottorilta tuleva akseli oli suoraan hyvä vanhalla shimmillä. Tätä suosittelen tehtäväksi ehdottomasti. Kun nuo ovat kasattu aivan päin persettä tehtaalla, niin joku 0,1 mm shimmin pois ottaminen on aivan hakuammuntaa. Vaikkakin oikean suuntaista.
-Shimmilevyjä saa osteltua laakeriliikkeistä ja ihan opelin tiskiltä. Opelilla maksavat ~3e kipale ja niitä on 5 satkun välein.
-Sisäpään (kytkimen puoli) laakerit ovat nalkissa rattaiden, synkrojen, siirtäjien yms. sonnan takana. Niiden vaihtamiseen, pitää koko pötkö purkaa ja siinä pitää olla apuna kunnon ulosvetäjä + prässi yms. asiaankuuluvaa roinaa.
Täällä saa välillä sellaisen kuvan että tuo on sellainen sopiva perjantai-illan homma, mutta kyllä se on oikeasti iso työmaa ja asiallisesti tehtynä vie aikaa melkoisesti. Summa-summarum: Kun alatte tekemään remppaa, niin laatikko pyörimään kunnon pukkiin, kaikki laakerit vaihtoon ja shimmit oikeasti kuntoon käsin pyörittelemällä.
/tähän loppuu pastetus.
Itse asiaan muutama kommentti:
-Yritä / tee kaikkesi että saat kaupan purettua.
-Ei mitään romiksen laatikkoja tilalle, se saattaa olla huonommassa kunnossa kuin autossa kiinni oleva!
-Ei mitään pelkän rikkinäisen laakerin vaihtoa, sitäkin paljon harrastetaan että vaihdetaan vaan se 1,2,5,6 -vaihteen akselin ulompi pikkulaakeri.
-Jos ei ole mekaanista kaveria apuna, niin itse tilaisin saksan ebaysta tehdaskorjatun laatikon. Siellä on paljon ooppeleita, niin on hurjasti bisnestä noiden laatikoiden korjauksillekin.
-Vaihtaa kaikki laakerit
-Tarkastaa shimmit käsin
Suomenkielellä eniten tietoa M32:n korjaukseen löytyy opeliklubilta:
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=238599
Oma kirjoitukseni tuohon ketjuun löytyy tältä sivulta nimellä palehti:
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... &start=345
Tähän voisinkin näppärästi pastettaa kirjoittamani:
Morjesta pöytään!
Itse liityin viime syksynä M32-rinkiin, kun hankin Alfa 159 2.2JTS:n. Olihan se perhananmoinen pettymys huomata että lootaremppa pitää tehdä.
Remppa tehtiin isukin (mekaanisesti kokenut ja osaava kaveri) kanssa taannoin. Tässä muutamia vinkkejä remppaa harkitseville.
-Ostin täydellisen laakerisarjan ongearbox tjsp nimisestä puljusta ebayn kautta. Siis siinä tuli myös ylimääräisiä laakereitakin ja stefoja mukana + tasauspyörästön laakerit ja stefat. Suosittelen sarjaa ja paikkaa. Laakerit olivat Timkenin tuotantoa.
-6. vaihteen laakeri oli rikki ja myös muutkin laakerit olivat "pyörineen näköisiä", vaikka autolla on ajettu vain 97tkm.
-Laatikkoon vaihdettiin kaikki laakerit ja vastakoolit. Suosittelen.
-Shimmilevyt ovat laakerikopan koolien alla ja ne eivät ole mitenkään pakkana siellä, vaan siellä on yksi tietynpaksuinen levy.
-Tasauspyörästön ollessa pois paikoiltaan akseleita (yksitellen) voi pyöritellä sieltä reiästä käsin ja tunnustella shimmausta. Omassa laatikossa 1,2,5,6 -akselilta otettiin shimmiä 0,45 mm pois. 3,4,pakki -akselilta 0,15 pois ja moottorilta tuleva akseli oli suoraan hyvä vanhalla shimmillä. Tätä suosittelen tehtäväksi ehdottomasti. Kun nuo ovat kasattu aivan päin persettä tehtaalla, niin joku 0,1 mm shimmin pois ottaminen on aivan hakuammuntaa. Vaikkakin oikean suuntaista.
-Shimmilevyjä saa osteltua laakeriliikkeistä ja ihan opelin tiskiltä. Opelilla maksavat ~3e kipale ja niitä on 5 satkun välein.
-Sisäpään (kytkimen puoli) laakerit ovat nalkissa rattaiden, synkrojen, siirtäjien yms. sonnan takana. Niiden vaihtamiseen, pitää koko pötkö purkaa ja siinä pitää olla apuna kunnon ulosvetäjä + prässi yms. asiaankuuluvaa roinaa.
Täällä saa välillä sellaisen kuvan että tuo on sellainen sopiva perjantai-illan homma, mutta kyllä se on oikeasti iso työmaa ja asiallisesti tehtynä vie aikaa melkoisesti. Summa-summarum: Kun alatte tekemään remppaa, niin laatikko pyörimään kunnon pukkiin, kaikki laakerit vaihtoon ja shimmit oikeasti kuntoon käsin pyörittelemällä.
/tähän loppuu pastetus.
Itse asiaan muutama kommentti:
-Yritä / tee kaikkesi että saat kaupan purettua.
-Ei mitään romiksen laatikkoja tilalle, se saattaa olla huonommassa kunnossa kuin autossa kiinni oleva!
-Ei mitään pelkän rikkinäisen laakerin vaihtoa, sitäkin paljon harrastetaan että vaihdetaan vaan se 1,2,5,6 -vaihteen akselin ulompi pikkulaakeri.
-Jos ei ole mekaanista kaveria apuna, niin itse tilaisin saksan ebaysta tehdaskorjatun laatikon. Siellä on paljon ooppeleita, niin on hurjasti bisnestä noiden laatikoiden korjauksillekin.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Kesä 2015, 21:32
- Car(s): Alfa romeo 159 2.2 ja 1.9 JTS
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Kiitoksia kaikille vastanneille! Tuo Opelsivuston linkki oli varsinkin niin mielenkiintoinen,
että meni sitä lukiessa aamukolmeen !
On huomattavasti helpompi kinastella autoliikkeen kanssa, kun ymmärtää minkälaisesta remontista on kyse.
Onne vaan ihmehintoja nuo merkkiliikkeen kustannusarviot suhteessa siihen mitä tekevät.
Tulee mieleen muutaman vuoden takainen asia, kun eräs tuttava nainen kyseli Alfaansa määräaikaishuollon hintaa, niin hinta oli kalliimpi, kuin missään muualla ja tarjosivat siihen jarrujen huoltoa päälle 200€ lisähintaan ja tämä kannattaisi ehdottomasti ottaa, kun on jarrut on niin tärkeä.
Määräaikaishuolto sisälsi sinällänsä itse jo kaikki jarrun osien tsekkaukset, niin tämä nainen totesi, että mitä meinaatte 200€ tehdä, puhaltaa pyhää henkee vai .
Ei menny Alfa sinne huoltoon juu...
että meni sitä lukiessa aamukolmeen !
On huomattavasti helpompi kinastella autoliikkeen kanssa, kun ymmärtää minkälaisesta remontista on kyse.
Onne vaan ihmehintoja nuo merkkiliikkeen kustannusarviot suhteessa siihen mitä tekevät.
Tulee mieleen muutaman vuoden takainen asia, kun eräs tuttava nainen kyseli Alfaansa määräaikaishuollon hintaa, niin hinta oli kalliimpi, kuin missään muualla ja tarjosivat siihen jarrujen huoltoa päälle 200€ lisähintaan ja tämä kannattaisi ehdottomasti ottaa, kun on jarrut on niin tärkeä.
Määräaikaishuolto sisälsi sinällänsä itse jo kaikki jarrun osien tsekkaukset, niin tämä nainen totesi, että mitä meinaatte 200€ tehdä, puhaltaa pyhää henkee vai .
Ei menny Alfa sinne huoltoon juu...
Viimeksi muokannut Romeo&Julia, 29 Kesä 2015, 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
N. 1800 oon kuullu että olis maksanu laatikon uudelleen laakerointi. Tollanen yli 3 k € arvio joka menis fiftyfifty kuullostaa vaan siltä että sulle on hinnoteltu haamuhinta josta maksat puolet ja todellisuudessa koko paskan
Se laakerinsetti on jotai 300€ ja siihen työt a 100 € h niin meinaako ne joku 30 timmaa nysvää yhtä laatikkoa? Meneehän siinä aikaa mut oikeesti hei...
Se laakerinsetti on jotai 300€ ja siihen työt a 100 € h niin meinaako ne joku 30 timmaa nysvää yhtä laatikkoa? Meneehän siinä aikaa mut oikeesti hei...
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Kesä 2015, 21:32
- Car(s): Alfa romeo 159 2.2 ja 1.9 JTS
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
.
Viimeksi muokannut Romeo&Julia, 29 Kesä 2015, 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
^
Näin ihan btw... Oliko autossa mukana jotakin kuntotarkastusraporttia kun ostit sen? Jos oli ja siellä lukee voimansiirron kohdalla "ei vikaa" -> vaadit, että auto korjataan lapun kertomaan kuntoon.
Ja tosiaan nuo takuutöinä tehdyt hommat on nimenomaa niitä: takuutöitä. Niistä jos asiakas joutuu osan maksamaan, on se alennettu osuus. Lakihan taitaa sanoa, että takuutyöstä EI SAA tulla kuluja asiakkaalle...
Näin ihan btw... Oliko autossa mukana jotakin kuntotarkastusraporttia kun ostit sen? Jos oli ja siellä lukee voimansiirron kohdalla "ei vikaa" -> vaadit, että auto korjataan lapun kertomaan kuntoon.
Ja tosiaan nuo takuutöinä tehdyt hommat on nimenomaa niitä: takuutöitä. Niistä jos asiakas joutuu osan maksamaan, on se alennettu osuus. Lakihan taitaa sanoa, että takuutyöstä EI SAA tulla kuluja asiakkaalle...
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Asialle myös julkisuutta, jos ei mene mielesi mukaan. Eli jos eivät korvaa, pistät myös sen autoliikkeen nimen tänne. Sillä on vaikutusta.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Kesä 2015, 21:32
- Car(s): Alfa romeo 159 2.2 ja 1.9 JTS
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
.
Viimeksi muokannut Romeo&Julia, 29 Kesä 2015, 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
^noo ehkä moinen olisi vähän lapsellista. Varmasti parhaimpaan lopputulokseen pääset maltilla ja kuluttajaneuvojan avulla
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Kesä 2015, 21:32
- Car(s): Alfa romeo 159 2.2 ja 1.9 JTS
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Pääsimme tänään sopuun autoliikkeen kanssa . Vaihdelaatikko lähetetään korjaukseen alihankkijalle autoliikkeen kustanuksella. Minulle kuluja 0€
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Noniin, noinhan sen homman pitäisikin mennä. Outoa ehkä, että eivät itse laakereita vaihda...
Toisaalta, eräänkin merkkiedustuksen sanoin: "naapurin ei-edustaja saa samat osat samalta toimittajalta yli puolet halvemmalla. Vie sinne"...
Toisaalta, eräänkin merkkiedustuksen sanoin: "naapurin ei-edustaja saa samat osat samalta toimittajalta yli puolet halvemmalla. Vie sinne"...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Ei taida olla ihan joka asentajan homma noi laatikkohommat kun se puretaan atomeiksAquatica kirjoitti:Noniin, noinhan sen homman pitäisikin mennä. Outoa ehkä, että eivät itse laakereita vaihda...
Toisaalta, eräänkin merkkiedustuksen sanoin: "naapurin ei-edustaja saa samat osat samalta toimittajalta yli puolet halvemmalla. Vie sinne"...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
^
Itseasiassa taitaa olla vaatimusluokka 3 tai 4. Eli pitäis löytyä jokaisesta oikeasta korjaamosta vähintään yks jantteri tuolla...
Deltalla oli 2, ketkä noita teki ihan aktiivisesti. Siis vaihteli jotain yksittäisiä shimmejä tms...
Itseasiassa taitaa olla vaatimusluokka 3 tai 4. Eli pitäis löytyä jokaisesta oikeasta korjaamosta vähintään yks jantteri tuolla...
Deltalla oli 2, ketkä noita teki ihan aktiivisesti. Siis vaihteli jotain yksittäisiä shimmejä tms...
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
^
Autokeskuksella on 2 jantteria, jotka tekee laatikoita ja joilla on koulutus M32 laatikon saloihin. Eikä korjaus ole ihan yhden päivän homma, yhtäjaksoinen huolto kesti 3 viikkoa. Ennakkoon oli vielä väärät osat tilattuna. Huolto tilattiin 24.2, jolloin todettiin AK:n toimesta laatikkovika ja lopulta sain 26.5. auton korjattuna. Varaudu pitkään remppaan..
Autokeskuksella on 2 jantteria, jotka tekee laatikoita ja joilla on koulutus M32 laatikon saloihin. Eikä korjaus ole ihan yhden päivän homma, yhtäjaksoinen huolto kesti 3 viikkoa. Ennakkoon oli vielä väärät osat tilattuna. Huolto tilattiin 24.2, jolloin todettiin AK:n toimesta laatikkovika ja lopulta sain 26.5. auton korjattuna. Varaudu pitkään remppaan..
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Kesä 2015, 21:32
- Car(s): Alfa romeo 159 2.2 ja 1.9 JTS
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Oho! Ei haittaa, vaikka korjaus kestäisikin. Pääasia, että tehdään huolella.GiuliaSuper kirjoitti:^
Autokeskuksella on 2 jantteria, jotka tekee laatikoita ja joilla on koulutus M32 laatikon saloihin. Eikä korjaus ole ihan yhden päivän homma, yhtäjaksoinen huolto kesti 3 viikkoa. Ennakkoon oli vielä väärät osat tilattuna. Huolto tilattiin 24.2, jolloin todettiin AK:n toimesta laatikkovika ja lopulta sain 26.5. auton korjattuna. Varaudu pitkään remppaan..
Kovin on pitkään kestänyt. Ilmeisesti varaosien saaminen kestänyt? Saitko mukaan jonkinlaisen raportin siitä mitä on tehty?
Onko tietoa, kuinka nuo laatikkorempat tehdään. Varmaankin tapauskohtaista, mutta onkohan vaaraa, että vaihetaan vain laakeri ja tämän jälkeen laatikko kiinni.
Mutta veikkaanpa, että siellä on rullat pitkin laatikkoo, koska on todennäköistä, että laatikko ruvennut oireilemaan jo kaksi vuotta siten. Pakkohan se on silloin purkaa atomeiks.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
^
Minulle vaihdettiin käytännössä kaikki laakerit ja shimmattiin uudelleen. Valmistaja oli shimmannut sen päin honkia. Sain listan laakereista, jotka sinne vaihdettiin ja mitä olen tutkinut, niin käytännössä kaikki meni vaihtoon. AK:lla on liian vähän laatikkoihin erikoistuneita resursseja, sen takia huolto venyi ja oli oma osansa varaosien saannissa.
Mulla avattiin laatikko ja sen mukaan edettiin, ennen avausta kaikki on yhtä hyvää ja suurta arvausta. Eli laatikko kohtaisesti edetään. Riippuu riittääkö pelkkien laakereiden vaihto, vai pitääkö siellä vaihtaa myös akseleita, tai näin mulle kerrottiin.
Minulle vaihdettiin käytännössä kaikki laakerit ja shimmattiin uudelleen. Valmistaja oli shimmannut sen päin honkia. Sain listan laakereista, jotka sinne vaihdettiin ja mitä olen tutkinut, niin käytännössä kaikki meni vaihtoon. AK:lla on liian vähän laatikkoihin erikoistuneita resursseja, sen takia huolto venyi ja oli oma osansa varaosien saannissa.
Mulla avattiin laatikko ja sen mukaan edettiin, ennen avausta kaikki on yhtä hyvää ja suurta arvausta. Eli laatikko kohtaisesti edetään. Riippuu riittääkö pelkkien laakereiden vaihto, vai pitääkö siellä vaihtaa myös akseleita, tai näin mulle kerrottiin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Osien saamisessa todellakin voi oikeasti kestää, kun marmorista puhutaan. En tiedä, onko mikään muuttunut maahantuontiuudistuksen jälkeen?
Mutta ei kai M32 ole merkittävästi vaikeampi kuin muut saman aikakauden 6-loviset askit? Tojotan D4D:stä revitty 5-lovinen (olikohan 2005 malli?) aski oli erittäin simppeli tapaus ja täysi amatööri (pari koulutuksessa olevaa) purki melkein atomeiksi ja saivat sen vielä nippuunkin - ehjänä, kaiketi. Olisivat rattaat ja laakerit sekä shimmit voineet vaihtaa halutessaan.
Aikaa se vei, mutta kun oli ohjeet valmistajalta laatikon purkuun ja kasaukseen, se ei ollut mitenkään ihmeellinen homma. Helpompi kuin sen laatikon poistaminen autosta, sikäli kun muiden tarinoihin voi luottaa? Mutta ilman ohjeita en lähtisi minä henk.koht mitään laatikkoa purkamaan, etenkään kun ei ole käytännössä kokemusta siitä. Se, että toistaa paperissa lukevan ohjeen mukaan perässä ei ihan kauheasti opettanut...
Ei siis tarvita laatikkoon erikoistuneuta tyyppejä. Ei Deltallakaan ole tällaisia, jos ei Konalassa löydy. Tulostetaan vaan purkuohje ja puretaan, katsotaan ihan silmillä mikä on vikana ja jos ei löydy, mitataan kunnes vika löytyy. Sitten se korjataan. Paria laakerinvaihtoa harjotteluaikana katsoin vierestä, oli joku fiiatin laatikko, yks audin laatikko ja parikin Kian laatikkoa (ainoa edustus oli siis viimeksimainitulla) eikä ne hirveitä ongelmia aiheuttanut tyypille, joka on joskus aikaisemmin elämässään avannut laatikkoa. Vähän oli "hmm, kuishan tää ja tuo lukitaan"-tasosta ihmettelyä mut ilman ohjeita meni, kun ei ohjeita ollut saatavilla.
Mutta ei kai M32 ole merkittävästi vaikeampi kuin muut saman aikakauden 6-loviset askit? Tojotan D4D:stä revitty 5-lovinen (olikohan 2005 malli?) aski oli erittäin simppeli tapaus ja täysi amatööri (pari koulutuksessa olevaa) purki melkein atomeiksi ja saivat sen vielä nippuunkin - ehjänä, kaiketi. Olisivat rattaat ja laakerit sekä shimmit voineet vaihtaa halutessaan.
Aikaa se vei, mutta kun oli ohjeet valmistajalta laatikon purkuun ja kasaukseen, se ei ollut mitenkään ihmeellinen homma. Helpompi kuin sen laatikon poistaminen autosta, sikäli kun muiden tarinoihin voi luottaa? Mutta ilman ohjeita en lähtisi minä henk.koht mitään laatikkoa purkamaan, etenkään kun ei ole käytännössä kokemusta siitä. Se, että toistaa paperissa lukevan ohjeen mukaan perässä ei ihan kauheasti opettanut...
Ei siis tarvita laatikkoon erikoistuneuta tyyppejä. Ei Deltallakaan ole tällaisia, jos ei Konalassa löydy. Tulostetaan vaan purkuohje ja puretaan, katsotaan ihan silmillä mikä on vikana ja jos ei löydy, mitataan kunnes vika löytyy. Sitten se korjataan. Paria laakerinvaihtoa harjotteluaikana katsoin vierestä, oli joku fiiatin laatikko, yks audin laatikko ja parikin Kian laatikkoa (ainoa edustus oli siis viimeksimainitulla) eikä ne hirveitä ongelmia aiheuttanut tyypille, joka on joskus aikaisemmin elämässään avannut laatikkoa. Vähän oli "hmm, kuishan tää ja tuo lukitaan"-tasosta ihmettelyä mut ilman ohjeita meni, kun ei ohjeita ollut saatavilla.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
^
AK:lla vähän sisäpiiritietoakin mukana, niin siellä tosiaan 2 tyyppiä tekee isompia laatikko remppoja. M32-laatikkohan on sama kun Opeleissa ja Fiateissa, joten ei ole mitenkään spesiaali.
Tuntuu siltä, että itse saa 10 kertaa nopeammin osia, kun nämä isot marmori puljut...Taitaa autoliikkeiden prosessit olla vähän päin honkia.
AK:lla vähän sisäpiiritietoakin mukana, niin siellä tosiaan 2 tyyppiä tekee isompia laatikko remppoja. M32-laatikkohan on sama kun Opeleissa ja Fiateissa, joten ei ole mitenkään spesiaali.
Tuntuu siltä, että itse saa 10 kertaa nopeammin osia, kun nämä isot marmori puljut...Taitaa autoliikkeiden prosessit olla vähän päin honkia.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Mitäs oireita tässä yksilössä muuten sitten oli josta pääteltiin laatikon olevan hoivan tarpeessa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Mitäs oireita tässä yksilössä muuten sitten oli josta pääteltiin laatikon olevan hoivan tarpeessa?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Kesä 2015, 21:32
- Car(s): Alfa romeo 159 2.2 ja 1.9 JTS
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
"Uliseva" ääni 1,2,5 ja 6 -vaihteella. Voimakkaampi ääni 1 ja 2 -vaihteella voimakkaampi. Ääntä voisi kuvailla vähän samantaiseksi, kun vanhan ajan turbo autolla kiihdyttäisi.. Äänet myös kytkin pohjassa ja äänen taajuus muuttuu kierroksien mukaan. Ainakin ala-akselin päätylaakeri todennäköisesti hajonnut, Vielä vaurioiden laajuus ei ole tiedossa, kun ei vielä aukaistu...jkk kirjoitti:Mitäs oireita tässä yksilössä muuten sitten oli josta pääteltiin laatikon olevan hoivan tarpeessa?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
^^
Kuvailisin ääntä ihan samalla tavalla - Uliseva ääni varsinkin kylmällä laatikolla 60-90 kmh, eikä ollut oikeastaan vaikutusta oliko vaihde pesässä vai ei. KAasullakaan ei ollut juuri vaikutusta ääneen, vaan nopeudella. Lisäksi vaihdekepin liikkuminen/hytkyminen 1-2cm kaasun noston ja laskun yhteydessä. Parhaiten hytkymisen huomasi 3-, 4- ja 5-vaihteilla. Loppuvaiheessa alkoi ulinaa kuulua jo 1- ja 2-vaihteillakin ja kaasukin painaminen kytkin pohjassa vaikutti ääneen. Kun laatikko laitettiin kuntoon, niin vaihdekepin ylimääräinen liike loppui käytännössä kokonaan.
Kuvailisin ääntä ihan samalla tavalla - Uliseva ääni varsinkin kylmällä laatikolla 60-90 kmh, eikä ollut oikeastaan vaikutusta oliko vaihde pesässä vai ei. KAasullakaan ei ollut juuri vaikutusta ääneen, vaan nopeudella. Lisäksi vaihdekepin liikkuminen/hytkyminen 1-2cm kaasun noston ja laskun yhteydessä. Parhaiten hytkymisen huomasi 3-, 4- ja 5-vaihteilla. Loppuvaiheessa alkoi ulinaa kuulua jo 1- ja 2-vaihteillakin ja kaasukin painaminen kytkin pohjassa vaikutti ääneen. Kun laatikko laitettiin kuntoon, niin vaihdekepin ylimääräinen liike loppui käytännössä kokonaan.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Siis 3 viikkoa työtä? Meinasin sanoa että uusi laatikko olisi halvempi mutta taitaa mennä niin että uusi auto olisi halvempi.GiuliaSuper kirjoitti:^
Autokeskuksella on 2 jantteria, jotka tekee laatikoita ja joilla on koulutus M32 laatikon saloihin. Eikä korjaus ole ihan yhden päivän homma, yhtäjaksoinen huolto kesti 3 viikkoa. Ennakkoon oli vielä väärät osat tilattuna. Huolto tilattiin 24.2, jolloin todettiin AK:n toimesta laatikkovika ja lopulta sain 26.5. auton korjattuna. Varaudu pitkään remppaan..
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
^ itse totesin saman kun autokauppaan suuntasin
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
^^
Auto oli yhtäjaksoisesti huollossa sen 3 viikon ajan. Onneksi ne ei sentään laskuttanut koko siitä ajasta. Kuitissa ei ole tuntimääriä merkattuna. Siinä välillä odoteltiin osia jo valmiiksi tilattujen väärien osien tilalle etc..
Auto oli yhtäjaksoisesti huollossa sen 3 viikon ajan. Onneksi ne ei sentään laskuttanut koko siitä ajasta. Kuitissa ei ole tuntimääriä merkattuna. Siinä välillä odoteltiin osia jo valmiiksi tilattujen väärien osien tilalle etc..
- TeeJii
- Viestit: 24
- Liittynyt: 29 Kesä 2014, 16:44
- Car(s): Ex. 159 1.9 JTDm SW -06
75 2.0 TS -90 - Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Vanha juttu, mutta tiedoksi sitä tarvitseville. Meidän M32-askiin suoritettiin laakeriston vaihto, vauhtipyörän vaihto ja kytkimen hilppeet uusiksi Jyväskylässä Autokorjaamo J. Ala-Könnillä, joka on erikoistunut vaihdelaatikkoremppoihin. Osat tilasin itse Saksasta ja Briteistä, töineen koko homma kustansi karvan päälle 2400€. Reilu vuosi ja 20tkm myöhemmin edelleen mennään hiljaisella laatikolla ja tyytyväisinä.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Sallittakoon pieni mainos. Laitoin tuonne alfabbs-tarjouksen laakeroinnista. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=8&t=17112
2000€ sisältäen kaikki laakerit, tiivisteet ja shimmaukset sekä tietty uudet öljyt.
2000€ sisältäen kaikki laakerit, tiivisteet ja shimmaukset sekä tietty uudet öljyt.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Missä olette korjannut 159:n vaihdelaatikon laakerivikoj
Kaksi M32 vaihteistoa kasattu tänään. Molemmissa toisen apuakselin kireys 0,1mm liian tiukka. Pienen vetopyörän hammastus on tuossa akselilla vielä niinpäin että vääntö tulee päätykotelon puoleiselle pienemmälle laakerille.
- Liitteet
-
- WP_20151104_14_08_03_Pro.jpg
- (93.28 KiB) Tiedosto ladattu 2423 kertaa
-
- WP_20151105_18_55_26_Pro.jpg
- (132.35 KiB) Tiedosto ladattu 2423 kertaa