166 2.0 v6 turbo
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
166 2.0 v6 turbo
Paljon tollasesta saa vakio osilla voimaa ulos/osia vaihtamalla hv/vääntöä kärsii ottaa. Tai mites vastaavasti 2.4 jtd?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 166 2.0 v6 turbo
V6TB kone nyt ei ihan sama ole 166:ssa kuin GTV:ssä mutta oman GTV:n "tehokatto" osia vaihtamatta tuli vastaan n.240hv/340Nm. Ahdin tuolla loppuu kesken.JVTL kirjoitti:Paljon tollasesta saa vakio osilla voimaa ulos/osia vaihtamalla hv/vääntöä kärsii ottaa. Tai mites vastaavasti 2.4 jtd?
Osia vaihtamalla saakin sitten mitä haluaa ja riippuu täysin siitä paljonko tahtoo touhuun sijoittaa? Omassa nyt n.400hv / 550Nm laskelmien perusteella, dynotettu ei ole.. Ja osia on vaihdettu koppaa myöden

tällä kaverilla oli about samat lukemat ainakin aiemmin, alfaowner saitilla oli jossain juttua että nyt menis jo 700+hv luokassa https://www.youtube.com/watch?v=EVHDQ-xrR30
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 166 2.0 v6 turbo
Mikäs turbo 166:ssa on?
164:ssa oli Mitsun valmiste ja ilmeisesti "isompi" kuin Gtv:n Garret.
164:ssa oli Mitsun valmiste ja ilmeisesti "isompi" kuin Gtv:n Garret.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 166 2.0 v6 turbo
GTV:ssä, 166:ssa ja 164:ssa olis sama ainakin tuon lähteen perusteella mutta itsekin muistelen 164:ssa olleen mitsun puhallin
http://www.turbomaster.info/eng/garrett ... 4-0002.php

http://www.turbomaster.info/eng/garrett ... 4-0002.php
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 166 2.0 v6 turbo
Mitsubishin TD05:n "löysin" ulkomaan foorumeilta, lienevät oikeammassa.
164:ssä myös paremmat arvot moottorille.
164:ssä myös paremmat arvot moottorille.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: 166 2.0 v6 turbo
alfa 156 v6 kirjoitti:V6TB kone nyt ei ihan sama ole 166:ssa kuin GTV:ssä mutta oman GTV:n "tehokatto" osia vaihtamatta tuli vastaan n.240hv/340Nm. Ahdin tuolla loppuu kesken.JVTL kirjoitti:Paljon tollasesta saa vakio osilla voimaa ulos/osia vaihtamalla hv/vääntöä kärsii ottaa. Tai mites vastaavasti 2.4 jtd?
Osia vaihtamalla saakin sitten mitä haluaa ja riippuu täysin siitä paljonko tahtoo touhuun sijoittaa? Omassa nyt n.400hv / 550Nm laskelmien perusteella, dynotettu ei ole.. Ja osia on vaihdettu koppaa myödenmutta kulkee kivasti.
tällä kaverilla oli about samat lukemat ainakin aiemmin, alfaowner saitilla oli jossain juttua että nyt menis jo 700+hv luokassa https://www.youtube.com/watch?v=EVHDQ-xrR30
Oho, gtv tb saakin paljon pirteämmän, kuin oletin

Suoraan vaan suoraa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 166 2.0 v6 turbo
Nojoo, nyt mulla on GTV TB:n kone "hieman" muokattuna tuossa 75:n kopassa. Mutta ihan sama kone oli aikanaan myös GTV:ssä ~350hv tehoilla ja 450 väännöllä ja kesti ihan ok sen 30tkm ainakin mitä tuolla kokoonpanolla ajelin. voimansiirron kanssa ei mitään ongelmaa, uusi vakiokytkinkin kesti ok..Garmund kirjoitti:alfa 156 v6 kirjoitti:V6TB kone nyt ei ihan sama ole 166:ssa kuin GTV:ssä mutta oman GTV:n "tehokatto" osia vaihtamatta tuli vastaan n.240hv/340Nm. Ahdin tuolla loppuu kesken.JVTL kirjoitti:Paljon tollasesta saa vakio osilla voimaa ulos/osia vaihtamalla hv/vääntöä kärsii ottaa. Tai mites vastaavasti 2.4 jtd?
Osia vaihtamalla saakin sitten mitä haluaa ja riippuu täysin siitä paljonko tahtoo touhuun sijoittaa? Omassa nyt n.400hv / 550Nm laskelmien perusteella, dynotettu ei ole.. Ja osia on vaihdettu koppaa myödenmutta kulkee kivasti.
tällä kaverilla oli about samat lukemat ainakin aiemmin, alfaowner saitilla oli jossain juttua että nyt menis jo 700+hv luokassa https://www.youtube.com/watch?v=EVHDQ-xrR30
Oho, gtv tb saakin paljon pirteämmän, kuin oletinKestkääkö laatikko miten hyvin noi tehot? Siulla on varmaan joku lukko asennettuna siihen kanssa? Kun ainakin noiden vapari alfojen laatikot ei taida tykätä yhtään yhden pyörän sutimisesta.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: 166 2.0 v6 turbo
Menee vähän ohi aiheen, mutta taitaa olla vähän jämäkämmät toleranssit sitten tuossa, kuin 155Q4. Ainakin mitä lukenut, niin varoitellaan yli 300hp tehoilla varomaan laatikkoa ja taidettiin suositella paremman kytkimenkin laittoa.
Varmaan vaatinut vähän sovittamista laittaa poikittan tarkoitettu kone istumaan pitkittäin. Eikös 75 ollut viel vaihdelaatikko takana?
Onkohan muuten 166 tb -koneessa sama homma, että saattaa joutua vaihtamaan paininkupit? Kulukos nokatkin, gtv:n tb -koneessa?
Varmaan vaatinut vähän sovittamista laittaa poikittan tarkoitettu kone istumaan pitkittäin. Eikös 75 ollut viel vaihdelaatikko takana?
Onkohan muuten 166 tb -koneessa sama homma, että saattaa joutua vaihtamaan paininkupit? Kulukos nokatkin, gtv:n tb -koneessa?
Suoraan vaan suoraa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 166 2.0 v6 turbo
Niin sama 5v lootahan tuo on sisuksiltaan kuin muissakin V6:ssa, en ole ainakaan huomannut merkittäviä eroja vaikka usean olen purkanut. Kaikenhan saa kyllä rikki mutta normi ratapäiväkäyttöä tuntui sietävän hyvin GTV:n loota. Itsellä ei hirveätä hinkua kuminpolttoon tai muuhun suditteluun ole, saattaa sekin säästää laatikkoa. 155 Q4:ssa taas tuo nelipyöräveto rankasee lootaa/kytkintä kun pyörä ei niin helposti sudi, jos sutii niin sitten on kyllä voimaaGarmund kirjoitti:Menee vähän ohi aiheen, mutta taitaa olla vähän jämäkämmät toleranssit sitten tuossa, kuin 155Q4. Ainakin mitä lukenut, niin varoitellaan yli 300hp tehoilla varomaan laatikkoa ja taidettiin suositella paremman kytkimenkin laittoa.
Varmaan vaatinut vähän sovittamista laittaa poikittan tarkoitettu kone istumaan pitkittäin. Eikös 75 ollut viel vaihdelaatikko takana?
Onkohan muuten 166 tb -koneessa sama homma, että saattaa joutua vaihtamaan paininkupit? Kulukos nokatkin, gtv:n tb -koneessa?

GTV TB ja 166 TB paininkupit on samat niin ongelmatkin on samat. Luulis siis nokkienkin kuluvan, eroa ei ole kuin se että GTV:ssä pyörii virranjakaja etummaisen lohkon nokan päässä ja 166:ssa ei.
Ja kyllä, vaatii hieman modaamista että etuveto-V6:n sovittaa takavetokoppaan

-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 166 2.0 v6 turbo
Missäs tehoissa alkaa vaatimaan järeempää palikkaa koneen sisään. Olis tuol nettiautos "kuvissa" siistin näköinen tutti free turbo 166:ne. Ostakees ekan poies nuo
Profiilin alfat
Tosta vieraasta merkistä olis tarkotus ottaa nii paljon voimaa, et jaksais ruopastakkii, jos ei asfaltilla ni soralla sitten.
Profiilin alfat

- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 166 2.0 v6 turbo
ameriikan ihmemaan isot poijjaat sanoo että 500hp kestäs ottaa vakiopaloilla.JVTL kirjoitti:Missäs tehoissa alkaa vaatimaan järeempää palikkaa koneen sisään. Olis tuol nettiautos "kuvissa" siistin näköinen tutti free turbo 166:ne. Ostakees ekan poies nuo
Profiilin alfatTosta vieraasta merkistä olis tarkotus ottaa nii paljon voimaa, et jaksais ruopastakkii, jos ei asfaltilla ni soralla sitten.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 166 2.0 v6 turbo
Ainut iso miinus, et raapii edestä.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 166 2.0 v6 turbo
Tuossa pari ketjua pikku virittelyistä, ei tosin 166:n kopassa/"tekniikalla".
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... turbo.html
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... turbo.html
Budjettiresepti lienee lyhyesti: isompien putkien ja mäntien istutus lohkoon, suuttimet ja turbo vaihtoon, palotilojen työstö tai kannet 3 litraisesta.
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... turbo.html
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... turbo.html
Budjettiresepti lienee lyhyesti: isompien putkien ja mäntien istutus lohkoon, suuttimet ja turbo vaihtoon, palotilojen työstö tai kannet 3 litraisesta.