Ja jos ei tolla mene, on satula kunnostus- tai vaihtokunnossa. Omaan jouduin vaihtamaan toisen satulan kun ei millään mennyt sisään. Todennäköisesti ruostetta männässä.Abarth kirjoitti:Kyllä. Painamalla ja pyörittämällä yht aikaa.
Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tattista toivottavasti ei tartte vaihdella satuloita haulla löyty tää...https://www.motonet.fi/fi/tuote/765142/ ... VAGFordAlf ton käyn sit hakemas.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tuo on just loistava työkalu. Autoasi myi sitä 35euron hintaan btw.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tai sitten ottaa männän käteen, ja putsaa sen ruostuneen kaulan runko-osasta ennen tiivistettä, sekun tuppaa ruostumaan ja estää tehokkaasti tuon männän painumisen sisään.JontteB kirjoitti:Ja jos ei tolla mene, on satula kunnostus- tai vaihtokunnossa. Omaan jouduin vaihtamaan toisen satulan kun ei millään mennyt sisään. Todennäköisesti ruostetta männässä.Abarth kirjoitti:Kyllä. Painamalla ja pyörittämällä yht aikaa.
Tulee samalla vaihdettua ne (alkuperäiset? ) jarrunesteet.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mikä rele on joskus yrittänyt polttaa autoni?
löytyi kun putsailin vuotaneen lämppärinkennon aiheuttamia sotkuja airbagin ecun ja releiden päältä. Tuo on siis juuri airbagin ecun päällä telineessä, keskuslukon keltaisen releen vieressä.
Kaikki autossa toimii ihan normaalisti, mutta kai tuolla vihreälläkin releellä (?) joku virka on????
löytyi kun putsailin vuotaneen lämppärinkennon aiheuttamia sotkuja airbagin ecun ja releiden päältä. Tuo on siis juuri airbagin ecun päällä telineessä, keskuslukon keltaisen releen vieressä.
Kaikki autossa toimii ihan normaalisti, mutta kai tuolla vihreälläkin releellä (?) joku virka on????
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mikäli kuukkelia on uskominen niin se on vilkkujen rele? Lämmenneitä releitä näkyy olevan muillakin. Toimiiko mittarissa vilkujen merkkivalo?
https://www.google.fi/search?q=60617164 ... 00&bih=775
https://www.google.fi/search?q=60617164 ... 00&bih=775
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
no niimpä näkyy olevan, kumma kun vilkut vielä kuitenkin toimii... juuri katsastin tuon eikä ollut moitteita vilkuista(kaan). outoaJalamari kirjoitti:Mikäli kuukkelia on uskominen niin se on vilkkujen rele? Lämmenneitä releitä näkyy olevan muillakin. Toimiiko mittarissa vilkujen merkkivalo?
https://www.google.fi/search?q=60617164 ... 00&bih=775
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla taisi olla sama rele ottanut vähän itseensä ja sen takia mittaristossa ei toiminut vilkun nuolivalot. Sen releen pystyi korvaamaan kahdella hyppylangalla . Ohjeet löysin jostain internetin syövereistä...
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
sattuuko olemaan tallessa ohjeet vielä tai pystytkö omasta katsomaan kytkennän?155TS kirjoitti:Mulla taisi olla sama rele ottanut vähän itseensä ja sen takia mittaristossa ei toiminut vilkun nuolivalot. Sen releen pystyi korvaamaan kahdella hyppylangalla . Ohjeet löysin jostain internetin syövereistä...
edit:
löytykin jo, tässä myös muille infoksi
kytkentä:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Hei veljet ja sisaret.
Onko tietoa mistä löytyisi räjäytyskuva tai kuva muuten missä on kuvattuna laturin sijainti ja miten laturi pyörittää moottoria? Ja jos kyseinen kuva on niin voisiko sen saada paluuviestillä.
Eilen vain laturin ja moottorin välinen yhtys hävisi. Pyörii vaan ei pyöritä.
Ja kiesi on 166 V6
Suomiboy
Onko tietoa mistä löytyisi räjäytyskuva tai kuva muuten missä on kuvattuna laturin sijainti ja miten laturi pyörittää moottoria? Ja jos kyseinen kuva on niin voisiko sen saada paluuviestillä.
Eilen vain laturin ja moottorin välinen yhtys hävisi. Pyörii vaan ei pyöritä.
Ja kiesi on 166 V6
Suomiboy
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei ratkaisua ongelmaan, mutta laturi vai startti?Suomiboy kirjoitti:miten laturi pyörittää moottoria...Pyörii vaan ei pyöritä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vai toisin päin?Suomiboy kirjoitti:Hei veljet ja sisaret.
Onko tietoa mistä löytyisi räjäytyskuva tai kuva muuten missä on kuvattuna laturin sijainti ja miten laturi pyörittää moottoria? Ja jos kyseinen kuva on niin voisiko sen saada paluuviestillä.
Eilen vain laturin ja moottorin välinen yhtys hävisi. Pyörii vaan ei pyöritä.
Ja kiesi on 166 V6
Suomiboy
Taaemman lohkon takana, jakopään puolella
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
^tuo olisi hyvä tietää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitos vinkistä.Finest kirjoitti:Vai toisin päin?Suomiboy kirjoitti:Hei veljet ja sisaret.
Onko tietoa mistä löytyisi räjäytyskuva tai kuva muuten missä on kuvattuna laturin sijainti ja miten laturi pyörittää moottoria? Ja jos kyseinen kuva on niin voisiko sen saada paluuviestillä.
Eilen vain laturin ja moottorin välinen yhtys hävisi. Pyörii vaan ei pyöritä.
Ja kiesi on 166 V6
Suomiboy
Taaemman lohkon takana, jakopään puolella
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
^tuo olisi hyvä tietää
Hyvä linkki jatkoa ajatellen.
Meni sanat sekaisin. Tarkoitin starttimoottoria.
Suomiboy
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tervehdys alfistit!
Onkohan LZP-155 jonkun tätä palstaa seuraavan entinen auto?
malli on siis 166 2,5
Kuulisin mielelläni auton historiasta hieman.
t.
MikkoL
hki
Onkohan LZP-155 jonkun tätä palstaa seuraavan entinen auto?
malli on siis 166 2,5
Kuulisin mielelläni auton historiasta hieman.
t.
MikkoL
hki
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^Ellen väärin muista, tuo on ex-Lerppu, jolla se oli ex-Albertolli, jolla se taisi olla ex-Caijo-Romeo. Eli kyllä, foorumilaishistoria on vahva.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Oikein muistat. Caijo-Romeo tuonut Saksasta? itselleen ajoon ja tehnyt paljon huoltoa ja ennakoivaa remppaa. Itse ajelin ~vuoden verran työmatkaa käytännössä ilman ongelmia, mutta työmatkan muuttuessa entistä pidemmäksi, piti hankkia tilalle jotain vähempi kuluttavaa. Lerpulla taisi olla kakkosauton roolissa? Hieno peli.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Joo, syyllinen ilmoittautuu - harmillisesti jouduin laittamaan kiertoon, kun selvisi että kakkosauto ei voi olla harrasteauto ja talviajoakin oli tulossa roppakaupalla...
(Ei sillä ettei 166 talvella varmaan pärjäisi, halusin vaan modernin ja "helpon" kulkineen tämän kieltämättä hyvin sielukkaan Alfan tilalle.)
Autossa ei oikeastaan muita pulmia ollut, kuin massavirtamittarin likaantuminen ilmanputsarin pystyputkessa, tuon kun huolella puhdisti, niin johan sammui ruiskuvalo ja kulku palautui kohdilleen. Talvirenkaiden pultit ovat minulla - jos ne aiot alle laittaa, täältä saa (laita privana viestiä).
(Ei sillä ettei 166 talvella varmaan pärjäisi, halusin vaan modernin ja "helpon" kulkineen tämän kieltämättä hyvin sielukkaan Alfan tilalle.)
Autossa ei oikeastaan muita pulmia ollut, kuin massavirtamittarin likaantuminen ilmanputsarin pystyputkessa, tuon kun huolella puhdisti, niin johan sammui ruiskuvalo ja kulku palautui kohdilleen. Talvirenkaiden pultit ovat minulla - jos ne aiot alle laittaa, täältä saa (laita privana viestiä).
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
166 toimii talvessa aivan hyvin, lukuunottamatta automaagista ilmastointia, jota pitää talvioloissa käskyttää käsin mikäli haluaa ikkunat äkkiä kirkkaiksi. Kahvat ym. huomattavasti fiksummat kuin esim. 156:ssa.lerppu kirjoitti:Joo, syyllinen ilmoittautuu - harmillisesti jouduin laittamaan kiertoon, kun selvisi että kakkosauto ei voi olla harrasteauto ja talviajoakin oli tulossa roppakaupalla...
(Ei sillä ettei 166 talvella varmaan pärjäisi, halusin vaan modernin ja "helpon" kulkineen tämän kieltämättä hyvin sielukkaan Alfan tilalle.)
Autossa ei oikeastaan muita pulmia ollut, kuin massavirtamittarin likaantuminen ilmanputsarin pystyputkessa, tuon kun huolella puhdisti, niin johan sammui ruiskuvalo ja kulku palautui kohdilleen. Talvirenkaiden pultit ovat minulla - jos ne aiot alle laittaa, täältä saa (laita privana viestiä).
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitos LZP-155:n ex omistajille viesteistä ja auton historiatiedoista. Erityiskiitos Lerpulle varaosakassista.. 1300km ajettu ja on hieno vehje etenkin maantiellä. Penkki parempi kuin monessa uudessa autossa. Ja tunnelma ihan toista.
Renkaat menee vaihtoon ja tuulilasi, jahka saan kysyttyä mitä lasin uusiminen maksaa.
Ensimmäinen huoltokohde tosin on imuvuodon etsiminen, nykii hieman ja lambda arvo koholla. Huoltomiehen mukaan ei ilmamassamittarissa tai lambdassa vikaa vaan vuotoa. 350 km nopean matka-ajon jälkeen toimi uskoakseni normaalisti melko pitkään. Veto parani selvästi ja jatkui nykimättä yläkierroksille saakka. Seuraavana päivänä nykiminen palasi
Onko tietoa mikä näissä imuvuodon yleensä aiheuttaa - voi toki olla missä tahansa?
Imusarjan tiivistys?
Renkaat menee vaihtoon ja tuulilasi, jahka saan kysyttyä mitä lasin uusiminen maksaa.
Ensimmäinen huoltokohde tosin on imuvuodon etsiminen, nykii hieman ja lambda arvo koholla. Huoltomiehen mukaan ei ilmamassamittarissa tai lambdassa vikaa vaan vuotoa. 350 km nopean matka-ajon jälkeen toimi uskoakseni normaalisti melko pitkään. Veto parani selvästi ja jatkui nykimättä yläkierroksille saakka. Seuraavana päivänä nykiminen palasi
Onko tietoa mikä näissä imuvuodon yleensä aiheuttaa - voi toki olla missä tahansa?
Imusarjan tiivistys?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tarkasta se kuminen haitariputki, joka lähtee kaasuläpältä putsarin suuntaan ja kromi-imuputkien kumit.
Olihan tämä V6?
Uusi lasi maksaa n.450-500€
Olihan tämä V6?
Uusi lasi maksaa n.450-500€
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Abarth kirjoitti:Tarkasta se kuminen haitariputki, joka lähtee kaasuläpältä putsarin suuntaan ja kromi-imuputkien kumit.
Olihan tämä V6?
Uusi lasi maksaa n.450-500€
Ok, kiitos vinkistä
Haitariputki on joskus korjattu, kuorrutettu mustalla elastisella liimalla. Onko noihin pikaklemmareihin luottaminen?
Vika voi toki olla missä tahansa immun (saabklubin termi) ja lambdan välillä, myös pakopuolella.
Pitää vesisumulla testailla imupuolta
Miten voi olla lasi noin kallis? Normiautoon saa lasin 200e
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Aika harvassa on ne normiautotkaan mihin noin halvalla saa lasia.MTL kirjoitti:Normiautoon saa lasin 200e
Kannattaa kysellä muutamasta lasiliikkeestä tarjouksia, niissä on aika isojakin eroja.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Juu ja noissa laseissa on sitten oikeasti eroa, kokemusta on.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
MK 4 Golffiin kesällä (normiauto sanan varsinaisessa merkityksessä) tuulilasi ilman sävyjä tms. joutavaa 270€.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
156:een sävyttämätön lasi, uusi tiiviste ja lista (en vieläkään tiedä, mikä tämä on, vaikka aika monessa lasinvaihdossa ollut mukanakin) Pilkkarilta 220eur (töineen) tjsp.
Tosin vuosi oli 2012.
Nykyään tuo on n.80eur kalliimpaa, päätellen lasifirman n.100eur hinnannoususta (eri firma, mistä kysynyt 2012 ja tänä vuonna). Eli 156:een sävyttämätön lasi, mallia Pilkkari, olis sen n. 300eur ja risat.
Edullisesta paikasta, ainakin.
Sävytys ~+10eur.
Tosin vuosi oli 2012.
Nykyään tuo on n.80eur kalliimpaa, päätellen lasifirman n.100eur hinnannoususta (eri firma, mistä kysynyt 2012 ja tänä vuonna). Eli 156:een sävyttämätön lasi, mallia Pilkkari, olis sen n. 300eur ja risat.
Edullisesta paikasta, ainakin.
Sävytys ~+10eur.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
On noissa lasien hinnoissa eroja. Omaan 166:een hintahaitari oli pienen soittokierroksen jälkeen n.450-700 paikasta ja paikkakunnasta riippuen. Omassa tapauksessa kyseessä oli sävylasi tummalla yläreunalla, lämmitysvastuksilla ja sadetunnistimella. Hinta toki asennuksineen ja uudella listalla.
Kannattaa kysellä mahdollisimman monesta paikasta.
Kannattaa kysellä mahdollisimman monesta paikasta.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Parkanossa tarjottiin 156:een lasi vielä viimevuonna 200-300e kaikkineen. Jäi vaihtamatta vielä sillon.. :/
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ok. Saatan olla liian optimistinen tuon lasin hinnan suhteen.
Imuvuoto onkin ykköskohde, ja tosiaan tämä on v6.
Kilsoja jo 314tuhatta, mutta kone ja muukin tekniikka oikein hyvä. Sisustassa, musta nahka, ei kilometrit näy.
Imuvuoto onkin ykköskohde, ja tosiaan tämä on v6.
Kilsoja jo 314tuhatta, mutta kone ja muukin tekniikka oikein hyvä. Sisustassa, musta nahka, ei kilometrit näy.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Pelkkä lasi kaikilla herkuilla, lämmitys, sävy ja sadeanturin paikalla maksoi ~300€. Muistaakseni ilman lämmitettävää alareunaa hinta ei ollut mitenkään merkittävästi alhaisempi!
Eli kannattaa ehdottomasti kysyä myös lämmitettävän lasin hintaa, toki kandee varmistaa että tarvittavat piuhat löytyy autosta.
Tarkastan huomenna tarkan hinnan, jos muistan.
Eli kannattaa ehdottomasti kysyä myös lämmitettävän lasin hintaa, toki kandee varmistaa että tarvittavat piuhat löytyy autosta.
Tarkastan huomenna tarkan hinnan, jos muistan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Se paikka todellakin määrää hinnan hyvin.
Jos paikallinen Glassdrive tarjoaa 950eurolla Pilkingtonin lasin töineen, viereinen Pika-Lasi (nimensä mukaan erikoistunut nopeisiin lasitoimituksiin, esim. rikottujen ikkunoiden korjaukset jne) 320eurolla Pilkingtonin lasin töineen ei tarvitse kahta kertaa arvata, kumpaa käyttää.
Jos vakuutusyhtiö määrää käyttämään kallista, niin saattaisin jopa mennä ja maksaa omasta pussista koko homman - koska vakuutusyhtiön hinnat tuppaa nousemaan törkeiden velotusten seurauksena...
Jos paikallinen Glassdrive tarjoaa 950eurolla Pilkingtonin lasin töineen, viereinen Pika-Lasi (nimensä mukaan erikoistunut nopeisiin lasitoimituksiin, esim. rikottujen ikkunoiden korjaukset jne) 320eurolla Pilkingtonin lasin töineen ei tarvitse kahta kertaa arvata, kumpaa käyttää.
Jos vakuutusyhtiö määrää käyttämään kallista, niin saattaisin jopa mennä ja maksaa omasta pussista koko homman - koska vakuutusyhtiön hinnat tuppaa nousemaan törkeiden velotusten seurauksena...
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistä tämä lämmityksen piuha muuten löytyy 166:sta? Itselläni lasi lienee joskus vaihdettu, eikä tuo ainakaan lämpene. En tiedä onko lasi lämmitettävä vai olisko peräti vaan johto irti. Voisi kuvitella, että alunperin siinä on ollut lämpenevä lasi, kun muuten tossa liki kaikki mahdolliset herkut kuitenkin on.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Much oblidged.MTL kirjoitti:Kiitos LZP-155:n ex omistajille viesteistä ja auton historiatiedoista. Erityiskiitos Lerpulle varaosakassista.. 1300km ajettu ja on hieno vehje etenkin maantiellä. Penkki parempi kuin monessa uudessa autossa. Ja tunnelma ihan toista.
Renkaat menee vaihtoon ja tuulilasi, jahka saan kysyttyä mitä lasin uusiminen maksaa.
Ensimmäinen huoltokohde tosin on imuvuodon etsiminen, nykii hieman ja lambda arvo koholla. Huoltomiehen mukaan ei ilmamassamittarissa tai lambdassa vikaa vaan vuotoa. 350 km nopean matka-ajon jälkeen toimi uskoakseni normaalisti melko pitkään. Veto parani selvästi ja jatkui nykimättä yläkierroksille saakka. Seuraavana päivänä nykiminen palasi
Onko tietoa mikä näissä imuvuodon yleensä aiheuttaa - voi toki olla missä tahansa?
Imusarjan tiivistys?
- Hauska kuulla että vedon puutumisen syy alkaa aukenemaan. Kerrankin voi todeta että käsien läpi mennyt auto on nyt paremmassa paikassa!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Nykiminen on poistunut lähes täydellisesti. Ilmi (=immu) vaihdettu uuteen (Bosch) ja imuvuotoa etsitty räjähdysherkän jarrukliinerin avulla. Ei löytynyt mitään?
Tyhjäkäynti on aavistuksen epätasainen ja kun kaasun vapauttaa ja pudottaa ajossa vapaalle, kierrokset laskee hieman hitaasti tyhjäkäyntilukemaan. Kaksi fuel injector cleaner-käsittelyä tehty, joku apu lie ollut näistäkin.
Saatan käyttää vielä polttoaineeseen lisättävän Forte-litkun, tosin se maksaa aika paljon muita aineita enemmän
Vetää hienosti ja vika ei ole palannut. kopkop.
Mikko L
Hki
ps
Hintahuomioita nettiautosta:
> nettiauto id 7596661
Onkohan tuossa pieni hinnoitteluvirhe, vai vieläkö viimeiset 166:t voi maksaa noin poskettomasti?
Jos hinta olisi -10 ke niin ottaisin tuon todesta..
Tyhjäkäynti on aavistuksen epätasainen ja kun kaasun vapauttaa ja pudottaa ajossa vapaalle, kierrokset laskee hieman hitaasti tyhjäkäyntilukemaan. Kaksi fuel injector cleaner-käsittelyä tehty, joku apu lie ollut näistäkin.
Saatan käyttää vielä polttoaineeseen lisättävän Forte-litkun, tosin se maksaa aika paljon muita aineita enemmän
Vetää hienosti ja vika ei ole palannut. kopkop.
Mikko L
Hki
ps
Hintahuomioita nettiautosta:
> nettiauto id 7596661
Onkohan tuossa pieni hinnoitteluvirhe, vai vieläkö viimeiset 166:t voi maksaa noin poskettomasti?
Jos hinta olisi -10 ke niin ottaisin tuon todesta..
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
We speak finnsish
On siinä 166:lla hintaa
On siinä 166:lla hintaa
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
vaikka olisi 3.2 Ti kaikilla varusteilla, niin olisi silti muutama tonni liikaa.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
OT, mutta kattelin itsekin samaa... On kyllä kusetushinta
Jarru on vauhdin surma...
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Touko 2008, 21:31
- Car(s): Alfa 166 2,5 -99, Lancia Kappa 2,0 autom. -98, Fiat 130 3,2 -74, VW Passat TS autom. -74, Audi 100 LS -72
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko kellään tietoa mistä vois ostaa tai edes mikä on varaosanumero haitariletkulle kaasuläpän ja resonointipöntön? väliin.
Laitan kuvan mukaan mistä selviää mitä letkua tarkoitan. Auto on 166 2,5.
Eperissä näyttää olevan numero koko paketille ( pönttö ja letku ). Tuntuu hölmöltä hommata koko systeemi kun haitariletkussa on halkeamia.
T. Nino
Laitan kuvan mukaan mistä selviää mitä letkua tarkoitan. Auto on 166 2,5.
Eperissä näyttää olevan numero koko paketille ( pönttö ja letku ). Tuntuu hölmöltä hommata koko systeemi kun haitariletkussa on halkeamia.
T. Nino
- Liitteet
-
- imuletku.pdf
- (20.33 KiB) Tiedosto ladattu 93 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Nino, putki löytyy.
Viimeksi muokannut seppo, 03 Marras 2015, 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^
Viesti on "lähtevät"-kansiossa niin kauan kunnes vastaanottaja lukee sen.
Viesti on "lähtevät"-kansiossa niin kauan kunnes vastaanottaja lukee sen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ok, kiitos tiedosta!
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Touko 2008, 21:31
- Car(s): Alfa 166 2,5 -99, Lancia Kappa 2,0 autom. -98, Fiat 130 3,2 -74, VW Passat TS autom. -74, Audi 100 LS -72
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitokset jälleen kerran Seppo. Oikea letku löytyi.seppo kirjoitti:Nino, putki löytyy.
T. Nino
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Taakse kuskinpuoleiseen jalkatilaan kertyy vettä. Aiemmin olen huomannut kostumista pesussa käyttämisen jälkeen, mutta nyt tuntuu tulevan ihan vaan sateessa seistessäkin. Tänä aamuna oli ihan litimärkä lattia, hyvä ettei lainehtinut. Mistäköhän kautta näissä yleensä vesi tulee sisään?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^
Onko mahdollista valua ikkunatiivisteestä oven sisään ja oven sisältä sitten tiivisteen päälle ja siitä lattialle?
156:ssahan jos ovitiiviste hajos alhaalta sopivasti, niin kosteus pääsi valumaan tiivisteen raosta ja sen muovisen astinlistan välistä lattiamaton allekin... Monella muulla merkillä vastaavantyyppisiä tapauksia, että ei kai se ainakaan mahdottomuus olisi.
Ja onhan ovitiivisteet ylipäänsä ehjät? Ei välttämättä tarvitse olla kuin pieni viilto, joka on tiivisteen sydämeen asti, jotta vesi pääsee kulkemaan aivan vääriin paikkoihin.
Onko mahdollista valua ikkunatiivisteestä oven sisään ja oven sisältä sitten tiivisteen päälle ja siitä lattialle?
156:ssahan jos ovitiiviste hajos alhaalta sopivasti, niin kosteus pääsi valumaan tiivisteen raosta ja sen muovisen astinlistan välistä lattiamaton allekin... Monella muulla merkillä vastaavantyyppisiä tapauksia, että ei kai se ainakaan mahdottomuus olisi.
Ja onhan ovitiivisteet ylipäänsä ehjät? Ei välttämättä tarvitse olla kuin pieni viilto, joka on tiivisteen sydämeen asti, jotta vesi pääsee kulkemaan aivan vääriin paikkoihin.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko vika vai ominaisuus, ku tuo vaihdelaatikon kuskin puolen laippa heiluu jonkun verran oli myös pitkittäis välystä muutama milli. Antais ymmärtää, et sen pitääki heiluu vähäsen, kun noissa kaikissa alfoissa 3kpl oli löysää, mihin vetari pultataan kiinne.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ainakin mulla automaatti lootassa se heilui paljon. Ajossa ei mitään ongelmia, eli lienee normaalia. Ihmettelin itse samaa asiaa kun vetari oli irti.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
samoin omissa (3kpl manuaalilootasia) on ollut hyvinkin heiluvaisia nuo laipat. ei aiheuttanut ongelmia ekassa 100tkm matkalla joten annoin heilua muissakin, tuskin tuo kuitenkaan normaalia on.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No joo, kyllä ärräpäät lensi renkaitten vaihon yhteydessä, et pitääkö lootakin repiä hajalleen Toi automatiikki oli kans noista heiluvin mitä noissa manuaaleissa. Onkos tohan laakeri vaihdettavissa ulkoisesti vai koko laatikko hajotettava. Öljyt kyllä vielä pysyneet sisällä.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mikähän sen aiheuttaa? Kaiken järjen mukaan, jos ajossa voisi heilua edes hetkellisesti yhtä paljon kuin paikallaan, öljy tulisi lootasta solkenaan pihalle. Manuaali lootassa ite en oo vastaavaa huomannu, Toisaalta vain kahta etuvetoisen Alfan manuaali lootaa päässyt (joutunut) kyseisestä paikasta käpälöimään.
Jos laakeri hajoaa lootasta se kyllä ilmenee kabiiniin asti...
Jos laakeri hajoaa lootasta se kyllä ilmenee kabiiniin asti...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Huomenta.
Ei kuukautta ettei jotain uutta pientä laitettavaa.
Viime kuussa tuli vaihdettua eteen alatukivarret jotta katastusmies antoi leiman (toinen yritys).
Eilen hävisi jarrunesteet järjestelmästä ja pienen tarkastelun myötä selvisi että jarrutputki tankin yläpuolelta on ruostunut puhki.
Onko tietoa miten polttoainesäiliö lähtee pois ja mitä valmsitelevia muita töitä on tehtävä ennen varsinaista tankin alas laskua?
Ja kiesi on 166 2,5 pikkubusso.
Paaliin vai ei paaliin kas siinä pulma.
Ei kuukautta ettei jotain uutta pientä laitettavaa.
Viime kuussa tuli vaihdettua eteen alatukivarret jotta katastusmies antoi leiman (toinen yritys).
Eilen hävisi jarrunesteet järjestelmästä ja pienen tarkastelun myötä selvisi että jarrutputki tankin yläpuolelta on ruostunut puhki.
Onko tietoa miten polttoainesäiliö lähtee pois ja mitä valmsitelevia muita töitä on tehtävä ennen varsinaista tankin alas laskua?
Ja kiesi on 166 2,5 pikkubusso.
Paaliin vai ei paaliin kas siinä pulma.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vedä uusi jarruputki tankin ohi. Multaki meni exästä molemmat takajarruputket vaihtoon jo aikoinaan.