ALUSTA PÄÄTÖS!!! Pikagallup ja kenttätuomio
Valvoja: Moderators
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
ALUSTA PÄÄTÖS!!! Pikagallup ja kenttätuomio
Tää on taas tätä: päättämättömyyttä ja epätietoisuutta!
Sain FastUkselta hyvän tarjouksen Eibachin Pro-Street S -setistä (980 euroa rahteineen). Kannattaako tuo nyt ostaa? Luvattu madallus 30-60 mm, jättäisin sen sinne 30 mm tienoille, mutta kesällä ois kiva kokeilla alemmaskin. Renkaiksi 225/40-18 GoodYear F1 Eaglet ja vanteiksi ne Sienat.
Eibachia on kehuttu mukavaksi ja hyväksi alustaksi, täytyy kai uskoa. Mutta arveluttaa silti 205/55-16 rengastuksesta siirtyä matalampaan profiiliin.
Eli kai tässä koitan kysyä, kannattaako satsata pro-säädettävään alustaan vai sitten halvempaan jousi-iskari vaihtoehtoon? Koneihin ja esim. Eibachin jousiin menee kuitenkin se 700 eukkoa...
Sain FastUkselta hyvän tarjouksen Eibachin Pro-Street S -setistä (980 euroa rahteineen). Kannattaako tuo nyt ostaa? Luvattu madallus 30-60 mm, jättäisin sen sinne 30 mm tienoille, mutta kesällä ois kiva kokeilla alemmaskin. Renkaiksi 225/40-18 GoodYear F1 Eaglet ja vanteiksi ne Sienat.
Eibachia on kehuttu mukavaksi ja hyväksi alustaksi, täytyy kai uskoa. Mutta arveluttaa silti 205/55-16 rengastuksesta siirtyä matalampaan profiiliin.
Eli kai tässä koitan kysyä, kannattaako satsata pro-säädettävään alustaan vai sitten halvempaan jousi-iskari vaihtoehtoon? Koneihin ja esim. Eibachin jousiin menee kuitenkin se 700 eukkoa...
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Mulla vähän sama homma. Gummit on myös tuota kokoa 225/40 R 18. Katselin auton alle, että ei pohjapanssarin kohdalla kyllä ole liikaa maavaraa, joten jää kyllä tuohon -30mm. En myöskään tiedä tyytyäkö pelkkiin Eibachin madallusjousiin, vaiko johonkin muuhun. Pulju, jossa usein asion suositteli minulle eibachin jousia konin iskareilla. Ei välttämättä hassumpi yhdistelmä ? Ja tulee kuitenkin jonnin verran halvemmaksi kuin esim KW:n säädettävä alusta. Mielipiteitä kokemuksista tosiaan kaivataan. 

Tänään tuli tieto Eibachin Pro-Street-s:stä, jonka piti tulla mun GTA:han tällä viikolla, että saakin vasta viikolla 20!! eli toukokuun lopulla. Tilaus pantiin sisälle jo tammikuussa ja nyt oon kysymysmerkkinä , että mitäs nyt tekis. Kannattaa varmaan ottaa selvää ettei tarvi koko kevättä odotella. 
Autokaupan ammattilainen
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Eibach on mullakin ja ihan hyväksi osoittautunut, mut ainakin vakioiskareiden (uudet kylläkin) paluuvaimennusteho saisi olla parempi. Eli kannattaa harkita säädettäviä tosissaan. Eibachin kiinteä -30mm madallus on todellisuudessa edessä luokkaa -50mm ja takana se -30mm. Näin mulla on käyny kahdessa eri autossa. Eli kyllä se normaali käytössä ihan kelpo on. Kumeina 225/45/17, eikä ole mikään kivireki:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2183
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2183
Abarth 500 Esseesse
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Mistäpä tilasit?HANU kirjoitti:Tänään tuli tieto Eibachin Pro-Street-s:stä, jonka piti tulla mun GTA:han tällä viikolla, että saakin vasta viikolla 20!! eli toukokuun lopulla. Tilaus pantiin sisälle jo tammikuussa ja nyt oon kysymysmerkkinä , että mitäs nyt tekis. Kannattaa varmaan ottaa selvää ettei tarvi koko kevättä odotella.
FasUksesta lupasivat max. 4 viikkoa.

Itse vaihdoin eibachin madallusjouset AST:n täyssäädettävään alustasettiin. Saman valmistajan alustoja käytetään myös DTM-Alfoissa.
Pari kuukautta sitä odottelin, enkä kerinnyt sillä ennen lumien tuloa ajelemaan kuin korjaamolta kotiin, eli sellaiset 20km, mutta hemmetin hyvältä tuntui edelliseen alustaan verrattuna. Oli nimittäin vakioiskarit jätetty tuonn madallusjousien kanssa ja niistä oli kyllä puhti pois... Rengastus itsellä on 225/40x18" eikä tuo matala profiili ja leveä rengas ole itseä ajossa ainakaan häirinnyt. Hieman vetelee isommissa urissa...
AST:tä tuo maahan euroracing.
Pari kuukautta sitä odottelin, enkä kerinnyt sillä ennen lumien tuloa ajelemaan kuin korjaamolta kotiin, eli sellaiset 20km, mutta hemmetin hyvältä tuntui edelliseen alustaan verrattuna. Oli nimittäin vakioiskarit jätetty tuonn madallusjousien kanssa ja niistä oli kyllä puhti pois... Rengastus itsellä on 225/40x18" eikä tuo matala profiili ja leveä rengas ole itseä ajossa ainakaan häirinnyt. Hieman vetelee isommissa urissa...
AST:tä tuo maahan euroracing.
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään 

- azzurro fantasia
- Viestit: 36
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Onko sulla kuinka vanhat vakioiskarit. Ajattelin, että jos olisin kans iskenyt noille vakioiskareille ne eibachit. Että, jos olisi tuokin ihan toimiva paketti (en aja radalla) ?. Kustansi noi vanteet ja renkaat sen verran, että en nyt ainakaan heti osta alustasarjaa.azzurro fantasia kirjoitti:Mulla kans eibacin jouset ja vakio iskarit, niinku m. sa:lla, pirun hyvä kyyti.
Ei ole pintakova ja jämäkkyyttä löytyy riittävästi.
- azzurro fantasia
- Viestit: 36
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Joo, FastUkselta tulee, tässä pätkä meilistä:
"Sain juuri infoa ettö toimitus lähtee suomeen maaliskuun lopussa, joten huhtikuun alussa setti on sinulla.
YT: FastUs"
Niin ja tuo hinta oli perusteltu niin, että olin aikaisemmin pyytänyt tarjousta alustasarjoista enkä ollut tilannut ja nyt he lähestyivät suoramarkkinoinnin keinoin niitä, jotka eivät ole tilanneet tarjouksesta huolimatta. Tarjous -20% pe 18.3. asti voimassa...
Enpä ole koskaan vielä radalla autoa kokeillut (en edes mikroautoa), joten kaipa senkin aika joskus olisi. Ja pitäähän niitä 18" Sienoja tulla esittelemään.
"Sain juuri infoa ettö toimitus lähtee suomeen maaliskuun lopussa, joten huhtikuun alussa setti on sinulla.
YT: FastUs"
Niin ja tuo hinta oli perusteltu niin, että olin aikaisemmin pyytänyt tarjousta alustasarjoista enkä ollut tilannut ja nyt he lähestyivät suoramarkkinoinnin keinoin niitä, jotka eivät ole tilanneet tarjouksesta huolimatta. Tarjous -20% pe 18.3. asti voimassa...

Enpä ole koskaan vielä radalla autoa kokeillut (en edes mikroautoa), joten kaipa senkin aika joskus olisi. Ja pitäähän niitä 18" Sienoja tulla esittelemään.

Onko jollain referenssiä paljon noi eibachin jouset maksaa Suomessa?-Tomi- kirjoitti:Onko sulla kuinka vanhat vakioiskarit. Ajattelin, että jos olisin kans iskenyt noille vakioiskareille ne eibachit. Että, jos olisi tuokin ihan toimiva paketti (en aja radalla) ?. Kustansi noi vanteet ja renkaat sen verran, että en nyt ainakaan heti osta alustasarjaa.
Alfisti.net:ssä olis ollut Noviteciä ja H&R:ää..
156 2.0 TS ['98]
Olipa hieno keskustelu täällä menossa. Itsekin nyt 9kk alfallani päristellessä olen alkanut näkemään märkiäunia alustasarjasta.
Mites hankinta hinnan päälle tulevat asennushinnat? Paljonko pitäisi
lyödä rahaa pöytään, että saisi alle laitettuna kohtuullisen sarjan. Itse kun en osaa enkä viitsi mitään tehdä.
Itsekin Jyväskyläläisenä olisin erityisesti kiinnostunut Anthonin vastauksesta...
Niin se kärryni on 1,8 156sw,2000
Mites hankinta hinnan päälle tulevat asennushinnat? Paljonko pitäisi
lyödä rahaa pöytään, että saisi alle laitettuna kohtuullisen sarjan. Itse kun en osaa enkä viitsi mitään tehdä.
Itsekin Jyväskyläläisenä olisin erityisesti kiinnostunut Anthonin vastauksesta...
Niin se kärryni on 1,8 156sw,2000
Yritin etsiä infoa ao. sarjasta ympäri nettiä, vaan ei tärpännyt lukuunottamatta Eibach:in sivujen mainospuheita. Iskaritko saa säädettyä itse samaan tyyliin kuin Konin keltaiset, eli nuppia kääntämällä ja naksuja laskemalla? Ja jouset irroittamalla pyörät ja kääntämällä työkalulla?Anthon kirjoitti:Ai niin, setti on siis Pro-Street S, säädettävä korkeus, jäykkyys ja ruostumattomasta teräksestä.
nimim. "tarjousviikko päättyy kohta"
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Itse aion laitattaa sarjan alle Auto- ja huoltoYkkösissä, siellä on Ismo Hakkarainen niminen omistaja, joka on jo jonkun verran Alfojen kanssa puljaillut. Hinnasta ei olla keskusteltu vielä.Pete2 kirjoitti: Itsekin Jyväskyläläisenä olisin erityisesti kiinnostunut Anthonin vastauksesta...
Auto-Ykkösillä on helvetin hyvä laatu ja palvelu, tekevät sen mitä Delta ei osaa tai jaksa

Edit: Taisin kyllä lupailla liikoja epähuomiossa, ei taida olla jäykkyysäätöä Eibachin setissä.
Viimeksi muokannut Anthon, 19 Maalis 2005, 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näin taitaa asian laita olla, tulikin jo melkein innostuttua. Fastukselta pyysin tarjousta alustapaketista säädettävillä iskareilla ja kiinteillä/säädettävillä jousilla ja tarjosivat tuota Eibach Pro-Street-S -pakettia...Anthon kirjoitti: ei taida olla jäykkyysäätöä Eibachin setissä.
Seuraavaksi toiviomatkalle Vianoriin.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Pitääpä ladella oma mielipide:
Miksi yleensä madaltaa autoa? Ainoa hyöty on se kun jossain tiellä repii irti pakosarjan ja samalla koko putken
. Alfa 156:nen on muutenkin niin matalalla että moottorin muovisuojus helposti ottaa kiinni pieneenkin "kökköön" tiellä. Se missä taas voisi olla ideaa jos joskus näkisi/saisi/voisi ostaa jouset jotka ei madalla mutta jäykentää.
Aina kun madaltaa niin ohjausgeometria muuttuu ja aiheuttaa renkaiden kulumaa johonkin reunaan. Autohan ei ole enään tehtaan "spekseissä" madalluksen jälkeen ja ei siten toimi niin kuin "miljoonissa" testikilometreissä on parhaimmaksi havaittu.
Miksi yleensä madaltaa autoa? Ainoa hyöty on se kun jossain tiellä repii irti pakosarjan ja samalla koko putken

Aina kun madaltaa niin ohjausgeometria muuttuu ja aiheuttaa renkaiden kulumaa johonkin reunaan. Autohan ei ole enään tehtaan "spekseissä" madalluksen jälkeen ja ei siten toimi niin kuin "miljoonissa" testikilometreissä on parhaimmaksi havaittu.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Olikos camber nyt tämä pystykallistuma? Ainakin oman etupäässä renkaan yläreuna on sisempänä (onneksi ei kulu epätasaisesti) ja sille ei kuulemma ole säätöä kovinkaan monessa autossa. Kuulin joskus, että Monroe:n valikoimista löytyis iskarit, jossa tuotakin pystyis säätämään
. (EI FAKTA)

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kaikkihan on säädettävissä, kunhan osat tehdään
Auraus on ainoa mitä tuosta helposti voi ruuvailla, casterin säätämistä en tässä tapauksessa edes tarpeelliseksi ymmärrä.

Auraus on ainoa mitä tuosta helposti voi ruuvailla, casterin säätämistä en tässä tapauksessa edes tarpeelliseksi ymmärrä.
Viimeksi muokannut Roach, 19 Maalis 2005, 01:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No ei kai nyt sentään? Ainakaan itsellä ei raapinut ennen madaltamista, eikä se nytkään suuremmalti haittaa kun alla on Olli79:n tehtailema pohjapanssari.Ricambi kirjoitti:Pitääpä ladella oma mielipide:
Miksi yleensä madaltaa autoa? ... Alfa 156:nen on muutenkin niin matalalla että moottorin muovisuojus helposti ottaa kiinni ...
Tämä pitää ikävä kyllä paikkansa. Samoin tuntuu tarve tukivarsien uusintaan tihenevän jonkin verran. Itsellä KW Sport -alusta ja ihan tyytyväisiä kilometrejä sillä takana noin 20 tuhatta.Ricambi kirjoitti:Aina kun madaltaa niin ohjausgeometria muuttuu ja aiheuttaa renkaiden kulumaa johonkin reunaan...
Ainoa mikä näin talvella hieman on kaivanut mieltä on se kaksipiippuinen juttu että keula putosi enemmän kuin mitä luvattiin. (TUV: -40mm, totuus jotain -50mm?) Kesällähän se vaan näyttää hyvältä.
Nimim. "Katsastuskonttorin autonosturiin mahasta kiinni jääneenä..."
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Minulle kaupattiin tänään yhdeksi vaihtoehdoksi Sachsin alustasarjaa.. Onko kellään kokemusta moisesta? vajaa 200€ halvempi kuin eibachin pro-system tai konin sarja. Ja minulle vakuuteltiin, että on fiksu sarja ja ikään kuin eibach ja sachs käyttävät ristiin toistensa iskareita ja jousia ?? Mikäs sen eibachin pro-systemin hinta ja toimitusaika oli fastuksella ? Yritin sinne tänään soittaa, mutta alkaa joku modeemi homma piippaan ?
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Eipä taida pojat tykätä puhelimeen vastailusta:
www.fastus.fi
Yhteyden ottaminen Fast'Us:iin
Kaikissa yhteydenotoissa pyydämme teitä käyttämään oheisia yhteydenottokanavia. Vastaamme kaikkiin tiedusteluihin mahdollisimman pikaisesti.
Profastus Oy
PL 710
20101 Turku
Fax: 02-2345213
Y-Tunnus: 1071472-8
Tiedustelut: info@fastus.fi
Email vastaukset on tullu mulle ainakin todella nopeasti, saman päivän aikana...
www.fastus.fi
Yhteyden ottaminen Fast'Us:iin
Kaikissa yhteydenotoissa pyydämme teitä käyttämään oheisia yhteydenottokanavia. Vastaamme kaikkiin tiedusteluihin mahdollisimman pikaisesti.
Profastus Oy
PL 710
20101 Turku
Fax: 02-2345213
Y-Tunnus: 1071472-8
Tiedustelut: info@fastus.fi
Email vastaukset on tullu mulle ainakin todella nopeasti, saman päivän aikana...
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Sain jokin aika sitten Fastukselta tälläisen vastauksen:
1020.840 tuotenumerolla Pro-Damper iskarit autoosi. 715 euroa + 25 euroa toimituskuluja.
Eihän siinä mitään, paljon vaan ovat hinnat nousseet... nämä hinnat ovat noin vuosi sitten kysyttyjä:
- Eibach Pro-Kit tuotenumero: 1020.140, hinta: 220 ¤ + postikulut
> > - Eibach Pro-System tuotenumero: 70-10-002-01-22, hinta: 606 ¤ +
> > postikulut
> > - Eibach Pro-System-Plus tuotenumero: 72-10-002-01-33, hinta: 939 ¤ +
> > postikulut
Iskarit maksavat siis tänä keväänä 715e, kun viime keväänä olisi saanut jouset ja iskarit hintaan 606e!!!
Nyt niillä näkyy olevan tarjouskamppanja menossa, kaikista alustatuotteista -17%. Vieläkin ovat kalliita viimevuotisiin hintoihin verrattuna.
1020.840 tuotenumerolla Pro-Damper iskarit autoosi. 715 euroa + 25 euroa toimituskuluja.
Eihän siinä mitään, paljon vaan ovat hinnat nousseet... nämä hinnat ovat noin vuosi sitten kysyttyjä:
- Eibach Pro-Kit tuotenumero: 1020.140, hinta: 220 ¤ + postikulut
> > - Eibach Pro-System tuotenumero: 70-10-002-01-22, hinta: 606 ¤ +
> > postikulut
> > - Eibach Pro-System-Plus tuotenumero: 72-10-002-01-33, hinta: 939 ¤ +
> > postikulut
Iskarit maksavat siis tänä keväänä 715e, kun viime keväänä olisi saanut jouset ja iskarit hintaan 606e!!!
Nyt niillä näkyy olevan tarjouskamppanja menossa, kaikista alustatuotteista -17%. Vieläkin ovat kalliita viimevuotisiin hintoihin verrattuna.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Oletteko ProStreetiltä kyselleet hintoja?
Oletteko muuten kyselleet Eibachin alustasarjojen hintoja Prostreetiltä?
http://www.prostreet.fi/alustanosat/alu ... ibach.html
Itse hankin tuolta viime keväänä barchettaan Eibachin madallusjouset (+vanteet ja renkaat) ja hinta oli varsin kilpailukykyinen.
http://www.prostreet.fi/alustanosat/alu ... ibach.html
Itse hankin tuolta viime keväänä barchettaan Eibachin madallusjouset (+vanteet ja renkaat) ja hinta oli varsin kilpailukykyinen.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
No niin, nyt on korkeussäädettävä alustasarja tulossa
Kattoo nyt sitten, mikä tämä FK on omiaan. Sain niin älyttömän halvalla ne, että en kahta kertaa miettinyt. Jos ei nyt laadultaan ihan "ykkönen", niin eipä niihin paljoa rahaa palanutkaan
Kaiken lisäksi ne tulee jo ensi viikolla.
http://www.fk-automotive.de/en/
>> highsport coilovers


http://www.fk-automotive.de/en/
>> highsport coilovers