156 ylätukivarren kiristysmomentti......?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

156 ylätukivarren kiristysmomentti......?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Löysin netistä erinäisiä momentteja, mutten tiedä mitä uskoa.... Yleisin on ~44 - 47nm, mutta tähän kun vetäsee niin tuntuu jotenkin tiukalta?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 ylätukivarren kiristysmomentti......?

Viesti Kirjoittaja palkus »

tuo momentti passaa niin pallolle kuin sille pitkällekin pultille.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 ylätukivarren kiristysmomentti......?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pultti on aika jämy joten liiastakaan kiristämisestä ei ihan heti liene vaaraa. Osien toiminnalle momentilla ei ole sinänsä merkitystä kun puslan keskiosa joka tapauksessa kiristetään liikkumattomaksi.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 ylätukivarren kiristysmomentti......?

Viesti Kirjoittaja toolman »

Tuomas K kirjoitti:Pultti on aika jämy joten liiastakaan kiristämisestä ei ihan heti liene vaaraa. Osien toiminnalle momentilla ei ole sinänsä merkitystä kun puslan keskiosa joka tapauksessa kiristetään liikkumattomaksi.
juuri näin, pääasia ettei pääse pyörimään!

Vastaa Viestiin