AR 2,0 jts koodi P0304
Valvoja: Moderators
AR 2,0 jts koodi P0304
Mistähän sitten vikaa etsisi, ensi antoi koodit P0300, P0302, P0304. Vaihdoin puolat ja tulpat ja edelleen antaa koodin
P0304. Käynti kuulostaa vanhalta Saab 96:lta. Kiertää hyvin mutta röpeltää reippaanlaisesti. Kohta joku saa halvalla hyvän
projektin tai varaosa-auton, ei riitä enää aika ja ymmärrys, vaikka haikealta tuntuu luopua.
P0304. Käynti kuulostaa vanhalta Saab 96:lta. Kiertää hyvin mutta röpeltää reippaanlaisesti. Kohta joku saa halvalla hyvän
projektin tai varaosa-auton, ei riitä enää aika ja ymmärrys, vaikka haikealta tuntuu luopua.
Re: AR 2,0 jts koodi P0304
Hihna ja hilut vaihdettu reilu vuosi sitten. Voiko olla pielessä siitä asti?
Hihnan vaihdon jälkeen kylläkin alkoi hetkellisesti vilkuttamaan häiriövaloa varsinkin
kylmänä. Voiko olla vaurioittanut jotain ?
Hihnan vaihdon jälkeen kylläkin alkoi hetkellisesti vilkuttamaan häiriövaloa varsinkin
kylmänä. Voiko olla vaurioittanut jotain ?
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: AR 2,0 jts koodi P0304
Komppaan palkusta, kuulostaa tutulta itsellenikin viimekeväältä. Ei kai sieltä mitään viel oo hajonnu jos vuosi on jo menty.Toki kattihan toki ottaa itteensä palamattomasta bensasta ,sitävartenhan se valo vilkkuu. (vai eikö enään ole vilkkunut?)keltsu kirjoitti:Hihna ja hilut vaihdettu reilu vuosi sitten. Voiko olla pielessä siitä asti?
Hihnan vaihdon jälkeen kylläkin alkoi hetkellisesti vilkuttamaan häiriövaloa varsinkin
kylmänä. Voiko olla vaurioittanut jotain ?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: AR 2,0 jts koodi P0304
Tuo "röpeltäminen" alkoi viikko sitten jonka jälkeen vaihdoin tulpat ja puolat,
sitä ennen toimi muuten ok paitsi häiriövalon vilkkuminen hetkelisesti aamulla
käynnistettäessä ja pikku nykiminen alhaisilta kierroksilta nopeasti kiihdyttäessä.
Voiko jako itsekseen mennä enemmän pieleen vai mistäköhän tuo röpeltämisen
alkaminen johtuu? Ja onko kellään vinkkiä hyvästä ja halvasta (miel. samassa osoitteessa)
korjaamosta Heinolan lähialueella. jakopäärempalle ei aikoinaan oikein halukkaita löytynyt.
Ja onko tuo kalliskin vika korjata?
sitä ennen toimi muuten ok paitsi häiriövalon vilkkuminen hetkelisesti aamulla
käynnistettäessä ja pikku nykiminen alhaisilta kierroksilta nopeasti kiihdyttäessä.
Voiko jako itsekseen mennä enemmän pieleen vai mistäköhän tuo röpeltämisen
alkaminen johtuu? Ja onko kellään vinkkiä hyvästä ja halvasta (miel. samassa osoitteessa)
korjaamosta Heinolan lähialueella. jakopäärempalle ei aikoinaan oikein halukkaita löytynyt.
Ja onko tuo kalliskin vika korjata?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: AR 2,0 jts koodi P0304
Jakopää teetettynä tuohon on jossain 500euron nurkilla.
On täällä foorumilla useampiakin sillä alueella, kuka tuon varmaan voisi tehdä. Ja taitaapa siellä jollakin jo lukkopalatkin JTS:ään olla? (ja jos ei, niin kyllä niitä löytyy).
Eipä tuo tarvitse paljoa ongelmaa, että pahenee vasta x-ajan päästä jakopään osalta. Jos ajatellaan täysin teoreettisesti (kokemuksia TS:stä samasta):
- Edellinen jakopäähuolto tehty muuten jees, mutta kiristin jätetty liian tiukalle .... ajan kuluttua hihna kun on vähän venynyt, ei kiristysvara enää riitäkään ja hihna jää löysälle -> riski hihnan hyppäämiselle kasvaa exponentaalisesti kunnes se hyppää tai laitetaan kuntoon
- Voi olla teoriassa mahdollista, että esim. kiristin tai ohjuri on antautunut, tasapainoakselin hihna on antautunut (sitähän ei joka paikassa vaivauduta edes vaihtamaan ellei erikseen pyydetä)
Tai jotain muuta mukavaa. Avaamallahan sekin selviäisi, mutta jos käynti on heti jakopäärempan jälkeen ollut heikompi kuin ennen, on se aika vahva viite sen syyllisyyteen. Eipä se tarvitse ku hampaan heiton ja jo on "katintappovalo" vilkkumassa sopivissa olosuhteissa, esimerkiksi nimenomaa kylmänä.
On täällä foorumilla useampiakin sillä alueella, kuka tuon varmaan voisi tehdä. Ja taitaapa siellä jollakin jo lukkopalatkin JTS:ään olla? (ja jos ei, niin kyllä niitä löytyy).
Eipä tuo tarvitse paljoa ongelmaa, että pahenee vasta x-ajan päästä jakopään osalta. Jos ajatellaan täysin teoreettisesti (kokemuksia TS:stä samasta):
- Edellinen jakopäähuolto tehty muuten jees, mutta kiristin jätetty liian tiukalle .... ajan kuluttua hihna kun on vähän venynyt, ei kiristysvara enää riitäkään ja hihna jää löysälle -> riski hihnan hyppäämiselle kasvaa exponentaalisesti kunnes se hyppää tai laitetaan kuntoon
- Voi olla teoriassa mahdollista, että esim. kiristin tai ohjuri on antautunut, tasapainoakselin hihna on antautunut (sitähän ei joka paikassa vaivauduta edes vaihtamaan ellei erikseen pyydetä)
Tai jotain muuta mukavaa. Avaamallahan sekin selviäisi, mutta jos käynti on heti jakopäärempan jälkeen ollut heikompi kuin ennen, on se aika vahva viite sen syyllisyyteen. Eipä se tarvitse ku hampaan heiton ja jo on "katintappovalo" vilkkumassa sopivissa olosuhteissa, esimerkiksi nimenomaa kylmänä.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: AR 2,0 jts koodi P0304
Häiriövalo hetken kylmänä ja ne muut oireet kuulostaa vielä melko normaalilta, voi olla nyt ihan muu vika eikä liity niihin mitenkään. Panitkos merkille kun otit tulpat pois että oliko niissä kaikki elektrodit tallella? Ja onkos vikakoodeja koska katseltu, noi muut voi liittyä just niihin kylmänä vikavalon vilautteluihin eli olla vanhoja koodeja, koska oma tekee ihan samaa eikä haittaa ajoa mitenkään. Mutta jos nyt tulee nelospytyltä heti vikakoodi niin siellä on varmaan oikeasti jotain, kuten elektrodi tippunut palotilaan tai suutin hajalla. Toki se jakopäähomma on mahdollinen myöskin.
Olikos näissä triggeri apulaitehihnapyörällä? Periaatteessa noitten pyörien asentamisessa on helppo sössiä homma vinoon jolloin sytkä ei toimi kunnolla, tosin miksi sitten yhtäkkiä muuttuisi. No omassa taisi muistaakseni puuttua yks hihnapyörän kiinnityspultti kokonaan ja loput oli löysällä..
Olikos näissä triggeri apulaitehihnapyörällä? Periaatteessa noitten pyörien asentamisessa on helppo sössiä homma vinoon jolloin sytkä ei toimi kunnolla, tosin miksi sitten yhtäkkiä muuttuisi. No omassa taisi muistaakseni puuttua yks hihnapyörän kiinnityspultti kokonaan ja loput oli löysällä..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: AR 2,0 jts koodi P0304
Miten mahtaa oireilla jos esim. mäntä sökö ? 4. pytyn männän päällä öljyä joka ei sinne varmaankaan ulkopuolelta
ole päässyt. Mitään kilkatusta tai kalkatusta kone ei pidä ainoastaan tuo röpellys ja vetämättömyys alhaisilla kierroksilla.
Vikavalo edelleen syttyy vilkkumaan ja antaa vikakoodin P0304 ja koneen lämmetessä vikkuminen loppuu ja vääntö paranee
luonnollisesti mutta röpellys säilyy. Torstaina saan puristuspaineet selville. Voiko pielessä oleva jako aiheuttaa että öljyä
pääsee männän päälle. Öljynkulutus viimeaikoina reippaanlainen n. 1l/1000km...
ole päässyt. Mitään kilkatusta tai kalkatusta kone ei pidä ainoastaan tuo röpellys ja vetämättömyys alhaisilla kierroksilla.
Vikavalo edelleen syttyy vilkkumaan ja antaa vikakoodin P0304 ja koneen lämmetessä vikkuminen loppuu ja vääntö paranee
luonnollisesti mutta röpellys säilyy. Torstaina saan puristuspaineet selville. Voiko pielessä oleva jako aiheuttaa että öljyä
pääsee männän päälle. Öljynkulutus viimeaikoina reippaanlainen n. 1l/1000km...