Polforea kirjoitti:Joo, ei se paha rasti ole. Varmista uutta asentaessa, että liittimet loksahtaa kunnolla paikoilleen. Ympäriinsä roiskuva diesel on vittumaista siivottavaa.
Ai mistäkö tiedän...

Joopa,
Keltainen liitin (tuloletku?) ei ensin meinannut irrota, sitten kun irtosi, oli vaikeuksia saada pysymään kiinni. Apuna kokenut asentajakaveri, joka myös ennakkoon totesi olevan piece of cake. Eka koekäytto keskeytyi nopeasti, kun diesel suihkusi konehuoneeseen ja tallin lattialle. Ohuen meisselin kärjellä liittimen lukituksen varovainen herkistely pelasti tilanteen, ainakin toistaiseksi
Aika rimpulat nuo liittimet mielestäni, kun putkissa ja letkuissa painetta kuitenkin jotain 2000 baaria. Huollellinen on syytä olla niin irrottaessa kuin paikalleen laittaessa.
Ja samaan nippuun tehdyn öljynvaihdon kruunasi aiemmissa huolloissa (Auto-Milano ja sitä ennen Delta) pilalle rusikoitu öljypohjantulppa. Kevyellä lämmittämisellä, taltalla ja vasaralla aiemmin hakattuun kohtaan lyömällä tuo lähti sitten yllättävänkin helposti. Mutta jäin kyllä pohtimaan, vaihtuivatko öljyt edelliskerralla Milanossa yläkautta, vai jäivätkö vaihtumatta kokonaan. Tulpan ulkönäöstä pystyi nimittäin päättelemään, että voimaa oli tuolloin vuosi sitten käytetty, mutta avattua tuota ei ollut saatu
