
Mutta voi jopa olla että tämän komponentin kohdalla se ei olisi sallittua. Ei suunnittelussa- eikä mestarihitsaaja-remppaajalle.
Valvoja: Moderators
Juuri näin, paineilmavinkua ja siihen teriä saa esim. biltemasta. Kannattaa varata kunnon kompura ja kuulosuojaimetm.sa kirjoitti:grunertee kirjoitti:156 V6 jakohihna vaihtumassa, alemmassa-edemmässä rullassa on se tilanne että kuusiokolo on valmiiksi pyöristetty ja jotenkin onnistuttu kuitenkin kiristämään tai sitten jätetty vaihtamatta. Kuusiokolopultissa on "venäläisen jakoavaimen" jälkiä (ainakin yksi ura reunassa), jotain valkoista ainetta kuusiokolon pohjalla. Olisko muita jippoja millä tuollaisen saisi avattua kone paikallaan? Huomenna yrittelemään, melko ahdas paikka siis...
Kunnon painajainen..tää vie jakorempasaa kiistatta eniten aikaa. Jos muu ei auta niin dremel tai vinku lienee paras ratkaisu. Eli kannan hionta kokonaan pois.
palkus kirjoitti:siis onko pakotiiviste p*skana vai missä sitä pakkelia on?
No siihen ei paljoo vaaditasämpy kirjoitti:jopa paremmaksi kuin uusi.
Pari viikkoa sitten tuli P0430, Catalyst System Effiency Below Threshold (Bank 2) vikakoodia.sämpy kirjoitti:Täällä on ollut juttua miten kahvan saa kohtuudella korjattuakin, jopa paremmaksi kuin uusi.
Ja tuo liitos on katalysaattorien ja lambdojen jälkeen, jotka on tuossa kuvan pakosarjassa. Liitoksen jälkeen on vain äänenvaimentimia. Mutta toki isot vuodot tuossa liitoksessa voi näkyä päästöissäkin. Kai. Ainakin pöristää. Mikä siinä olikaan ongelma?
Tuo vuotava tiiviste on aika paljon lambda-anturin jälkeen, aika pitkälle vastavirtaan pitäisi imeä happea että se sotkisi arvoja.molsky kirjoitti:Pari viikkoa sitten tuli P0430, Catalyst System Effiency Below Threshold (Bank 2) vikakoodia.sämpy kirjoitti:Täällä on ollut juttua miten kahvan saa kohtuudella korjattuakin, jopa paremmaksi kuin uusi.
Ja tuo liitos on katalysaattorien ja lambdojen jälkeen, jotka on tuossa kuvan pakosarjassa. Liitoksen jälkeen on vain äänenvaimentimia. Mutta toki isot vuodot tuossa liitoksessa voi näkyä päästöissäkin. Kai. Ainakin pöristää. Mikä siinä olikaan ongelma?
Ostettaessa jo oli hajalla. Sen verran tietoinen ettei noita ovia väkisin kannata ulkoa ainakaan yrittää repiä auki, jos ovat kerenneet jäätyä kiinni.Aquatica kirjoitti:Nuo kahvat hajoaa tosiaan "väärällä käytöllä" todella monelta. Itse en vielä(kään) ole onnistunut
Eipä sitten kai auta kuin seurata ilmestyykö sama vikakoodi lähiaikoina uudestaan. Toivotaan siis vielä, että oli taas ties mistä kuun asennoista johtuva haamukoodi.Tuomas K kirjoitti: Tuo vuotava tiiviste on aika paljon lambda-anturin jälkeen, aika pitkälle vastavirtaan pitäisi imeä happea että se sotkisi arvoja.
Sama jutskanpuikulaAquatica kirjoitti: Itse en vielä(kään) ole onnistunut
Mulla kun iski miljoonan random-vikakoodia tauluun, vika mitä ilmeisemmin oli päämaakaapelissa (laatikko -> runko -> akku). Hämeen autosähköstä sai mallin mukaan tehdyn parilla kympillä, willez taisi ostaa omaansa originaalin, jonkun matkaa toistasataa euroa.Naamapalmu kirjoitti:Tais olla suoraan nenän edessä![]()
Mutta piuhat ym maapisteet vaikuttaa nyt hyviltä/ehjiltä ja liittimet putsattu ym ja edelleen samat viat. Vikakoodit o.c./s.c. ilmi, veden lämpötila, ilman lämpötila, self adaptive FRA-parameter below bottom limit ym. Edelleen auto nykii ja veden lämpömittari näyttää kyllä sisälle veden lämpötilan mutta voiko olla että ECU ei kytke flektiä päälle vaikka kone keittäis koska luulee veden lämpötilan olevan -30,4C? Eli nyt olis vuorossa ecu-resetti mutta voikohan sitä tehdä jos ei flekti suostu toimimaan?
Tässä nyt ~2min käynnistymisen jälkeen. Tuo höyrypilvi ei näillä keleillä katoa kuin moottoritiellä, heti kun vauhti hidastuu ja moottorin lämpö tippuu hiemankin, ilmaantuu takasin...PenttiN kirjoitti:Kyllä se taitaa jäähytysnestettä olla.
Lämpimällä ilmalla savuttaa samanlailla.
Kylmällä koneella ei savuta, mutta heti parin minuutin käytön jälkeen alkaa savuttaa.
Ehkäpä kannesa, tai lohkosa pieni hiushalkeama, joka lämpölaajenemisen johdosta alkaa vuotaa.
Isosta vuodosta ei oo kyse, koska ei tee painetta jäähdytysjärjestelmään ja j-nestettä katoaa vain vähäinen määrä. (Nyt huomasin, että oli nestettä kadonnut, kun tarkistin).
Ei taida näillä pakkasilla lähteä toimimaan ennen kuin sisälämpötila on riittävällä tasolla.SammyB kirjoitti:Miksi sitä näyttöä siinä keskellä ylhäällä kutsutaan? Se jossa esim lämpötila ja MCSF näkyyei näy enää mitään? Koitin etsiskellä mutta hakusanani oli ehkä puutteellinen.
Kyl se pakkasilla on vähän hitaampi. Mutta itellä ainakin toiminut normaalisti viime päivät.molsky kirjoitti:Ei taida näillä pakkasilla lähteä toimimaan ennen kuin sisälämpötila on riittävällä tasolla.SammyB kirjoitti:Miksi sitä näyttöä siinä keskellä ylhäällä kutsutaan? Se jossa esim lämpötila ja MCSF näkyyei näy enää mitään? Koitin etsiskellä mutta hakusanani oli ehkä puutteellinen.
Aina on toiminut pakkasessakin. Sulake? Rele? En muista mitä muuta on saman sulakkeen takana...Pujazuba kirjoitti:Tänä aamuna takalasin/sivupeilien sulatus ei mennyt päälle. Onko kyseisellä kylmä-alarajaa?
Tuoltakaan ei vissiin zeroa saa jtässään, ainakaan kohtuuhintaan. Noh ei tämä semmonen murhe, jotkut vain jostain.
Pojan JTS teki samaa kun annoin eilen kappasta lisävirtaa, eli siis reilun viikon seisottaminen ei ollut hyvästä ja sitä ennen pelkkää pätkäajoa.Aquatica kirjoitti:Aina on toiminut pakkasessakin. Sulake? Rele? En muista mitä muuta on saman sulakkeen takana...Pujazuba kirjoitti:Tänä aamuna takalasin/sivupeilien sulatus ei mennyt päälle. Onko kyseisellä kylmä-alarajaa?
Mamasanilla on ollut poistonurkassa varmaan jo pari vuotta EBC:n etu- ja takalevyparit.palkus kirjoitti:Tuoltakaan ei vissiin zeroa saa jtässään, ainakaan kohtuuhintaan. Noh ei tämä semmonen murhe, jotkut vain jostain.
Joo motaria tuli kellotettua Tampereelta Vantaalle niin otti siinä varmaan itteensäAquatica kirjoitti:1.8TS:stä sait huohottimen jäähän? Ohhoh. On niin lämpönen paikka, ettei kyllä ihan heti tulis mieleenkään kyetä sitä jäädyttämään...
Onhan noita eristetty ihan lämpöeristeellä, jota jostain motonetista/biltemasta saa. On sukkamallista, on tuubimallista ja vaikka mitä - mistään valmiista ratkaisusta en ole kuullut, muuta kuin joissakin korjaamoissa rakennetut lämmitetyt (dieseleille).