Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Just tuota mietin itsekin. Tuo QV siis kyseessä ja ajatustasolla asiaa pyöritellessä toisaalta tarkoitus jättää mahdollisimman alkuperäiseksi mahdollinen alkuperäiseksi palauttaminen mielessä. Lisäksi QV:n jouset saavat kaasuläpän mikrokytkimeltä tiedon kaasuläpän max open-asennosta, niin saako mekaanisen kaasuläpän toimimaan ECU:n kanssa, joka revitty sähköläpällisestä.

Tällaisia sitä yrittänyt mietiskellä ja ymmärrystä ei ole yhtä paljon kuin halua :oops:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Vehje »

alfa 156 v6 kirjoitti:Vähän oudolta tuntuu että tuohon olis joku vaihtanu pienemmät putket, 166 3.0 pitäs olla nuo isommat kuitenkin? tuo mittaamasti 45,2 viittaa kyllä isompiin putkiin, tuo kuitenkin on ulkohalkaisija käsittääkseni mistä puhutaan 45mm putkissa??? ainakaan isompia ei ole vastaan tullut missään vehkeessä (ei edes GTA)...

166:sta on tuossa pelkkä koneen mekaaninen osio (pl nokat), kaikki sähköt on ehtaa Q4:sta. mekaniikassa taas ei muuta eroa ole kuin jakopää, öljypumppu ja jäähdytysnesteen kierto syylärille (+termostaatti) vaihteiston päässä.

Tuosta tyhjäkäynnin humppaamisesta, onko kaasuläpän perusasetukseen (tai tyhjäkäynninsäätöruuviin) koskettu? tuohan moisen oireen osaa tehdä.
No voihan sentään. Mun moka. Jotenkin luulin että se mitta on sisähalkaisija, ehkä se tuntui loogisemmalta... Joku vielä alkaa tekemään noita 45mm putkia 10mm seinämävahvuudella :D
alfa 156 v6 kirjoitti:Tuosta tyhjäkäynnin humppaamisesta, onko kaasuläpän perusasetukseen (tai tyhjäkäynninsäätöruuviin) koskettu? tuohan moisen oireen osaa tehdä.
Auto pelaa hyvin mutta ongelma oli siinä että se tyhjäkäyntimoottori kuumenee tulikuumaksi ja pitää muuntajantyyppistä huminaa. Humppaus alkaa vasta kun ottaa tyhjäkäyntimoottorin töpseliä irti. Kaasuläppään ei ole koskettu.
Liitteet
nimetön.jpg
(214.55 KiB) Tiedosto ladattu 5999 kertaa
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Vehje kirjoitti: Auto pelaa hyvin mutta ongelma oli siinä että se tyhjäkäyntimoottori kuumenee tulikuumaksi ja pitää muuntajantyyppistä huminaa. Humppaus alkaa vasta kun ottaa tyhjäkäyntimoottorin töpseliä irti. Kaasuläppään ei ole koskettu.
Niin joo, olis pitäny lukea tuo aiempi teksti tarkemmin :roll: Hurina ei kuulu minusta asiaan kyllä eikä kova kuumeneminen varsinkaan. Mulla on noita tyhjäkäyntimoottoreita ylimääräsiä muistaakseni jos haluat kokeilla toisella josko korjaantuis? Voihan tuo olla tiensä päässä...

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

alfa 156 v6 kirjoitti:Heposet on (tai ainakin oli :) ) pari vuotta sitten tallessa kun 'm.sa':n GTA:n kanssa kokeiltiin ahvenistolle CS4:een mennessä. Ei saanut GTA painavampaa Q4:sta jäämään 200km/h mennessä kiihdytyksessä :mrgreen:
Täysin OT, mutta olisko ollut GTA:ssa ilmi vähän väsähtänyt tai muuta kun omat mittailut viittaa vähän toiseen.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tiige kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Heposet on (tai ainakin oli :) ) pari vuotta sitten tallessa kun 'm.sa':n GTA:n kanssa kokeiltiin ahvenistolle CS4:een mennessä. Ei saanut GTA painavampaa Q4:sta jäämään 200km/h mennessä kiihdytyksessä :mrgreen:
Täysin OT, mutta olisko ollut GTA:ssa ilmi vähän väsähtänyt tai muuta kun omat mittailut viittaa vähän toiseen.
Voihan sekin olla, pirteältä sekin tuntu kuitenkin ajossa :roll: Tai sullon Q4 väsähtäny :silly:

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Multa herkes nopeusmittari toimimasta. Vaihdelaation päältä lähtee vaijeri,jonka kuori on irti. Miten se toimii kun vaijerin päässä ei ole ratasta. On vaan rautainen mötikkä,ja mihin se vaijeri menee. Mittari tauluun ei ainakaan tule mitään vaijeria. Vaijeri tulee tulipellin läpi, mutta mistä kohtaa se tulee sisälle. Onko noita vaijereita saatavana uusia?

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Tiige kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Heposet on (tai ainakin oli :) ) pari vuotta sitten tallessa kun 'm.sa':n GTA:n kanssa kokeiltiin ahvenistolle CS4:een mennessä. Ei saanut GTA painavampaa Q4:sta jäämään 200km/h mennessä kiihdytyksessä :mrgreen:
Täysin OT, mutta olisko ollut GTA:ssa ilmi vähän väsähtänyt tai muuta kun omat mittailut viittaa vähän toiseen.
Voihan sekin olla, pirteältä sekin tuntu kuitenkin ajossa :roll: Tai sullon Q4 väsähtäny :silly:
Nii, mistä näistä tietää. Kimmon laskemat osoittais vaan ettei olis. :silly: Q4:ssä kyllä välitykset tolle mittaukselle pitäis osua vielä paremmin. Nappaa rajoittajella aikasemmin kuin GT. Vahvaa spekuloitiahan tämä on. :mrgreen:

EDIT: Mutta en tosiaan katsonut eperistä onko 166 vs 164 Q4 koneitten tehoon vaikuttavissa osissa eroa. Ei uskoisi kyllä äkkiseltään ainakaan ilmoitettujen hevosten varjossa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^^ kaikissa 164:ssa on sähköinen nopeusmittari, mikähän vaijeri sulla siellä repsottaa?

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Facelift mallissa on kepissä pakkisalpa ja saattaa olla vaijeri siihen tarkoitettu.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

No tuohan selittää sen laatikon päälle tulevan vaijerin "pakkisalpa".

naapurin pekka
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Syys 2013, 14:09
Car(s): ex. 156 2.0 JTS ´03
164 3.0 '96

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja naapurin pekka »

Kuskin ovi juuttu kiinni. Lukon nuppi junnaa jossaki puolivälin tienoilla ja ovi ei aukene. Kaikkein vittumaisin asia on se ku ovipahvia ei oikeen taho saaha auki ku ovi pysyy kiinni. Mikä nyt neuvoksi ku kohta pitäs tuoki vehe katsastaa :lol:

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Pientä näpräämistä vaatii, irroita kuljettajan penkki, neljä ruuvia, niin pääsee paremmin irroittelemaan oviverhousta. Takareunasta kun saat irti niin pääsee rassaamaan vipuja, jolloin oven saa auki, riippuen tietysti missä vika. Vivut jääneet sopivaan asentoon tai lukosta katkennut yksi jousi. Oven alakulmassa olevan heijastimen alla on myös yksi ruuvi, näin muistelisin.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

VMTD kirjoitti: Oven alakulmassa olevan heijastimen alla on myös yksi ruuvi, näin muistelisin.
Näin on, tai ovivalohan se on. Lampun kuvun ruuvi taisi olla alhaalta päin ruuvattava, joten sinne voi olla ahdasta päästä ruuvimeisselillä.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

naapurin pekka
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Syys 2013, 14:09
Car(s): ex. 156 2.0 JTS ´03
164 3.0 '96

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja naapurin pekka »

Sain oven auki ku raotin pahvia oven yläpuolelta ja alkoin rassaamaan systeemiä. Vähän ruiskautin sinne aseöljyä ja aikani liikuttelin lukkosysteemiä niin kohta lukon nuppi ponnahti ylös ja ovi aukesi nätisti. Ovet on nyt kunnossa vaan takapyörän laakeri on alkanu ulista. Mistäpä uusi laakeri ku oon koittanu katella vähän sieltä täältä mutta ei oikeen taho löytyä.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Sattuu sellainen laakeri olemaan tuola varastossa, mutta aika kallis, yli satasen!

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Onko kukaan vaihtanut Q4:n takapyörän pitkittäistuen heloja? Alkuperäisenä ei ole vissiin saanut etummaista helaa erikseen vaan on joutunut ostamaan koko tukivarren. Meinasin jos joku tietää helan mitat niin sopiva polyuretaanihela voisi ajaa asiansa.
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^^Ethän kuitenkaan jättänyt sitä oven lukkomekanismia siihen tilanteesen, että se nyt suostui toimimaan ainakin kerran? Tuon oloisilla vioilla on joskus paha tapa uusiutua, joten nyt kun ovi (vielä) aukeaa, kannattaa se mekanismi varmastikin käydä kunnolla läpi ja varmistaa, ettei porsi pian uudelleen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

naapurin pekka
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Syys 2013, 14:09
Car(s): ex. 156 2.0 JTS ´03
164 3.0 '96

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja naapurin pekka »

Itse asiassa oon purkanu oven kahesti. Ekalla kerralla oli vaijeri poikki. Siis se joka lähtee oven sisäpuolen kahvasta. Sen korjasin ensin sen koommin ajattelematta ja viikon sisään oli ovi uudelleen jumissa. Jätin oven yläpuolelta jokusen ruuvin laittamatta paikoilleen koska ajattelin että jos menee uudelleen jumiin. Seuraavalla kerralla tutkin oven perusteellisesti ja nyt on pelannu melkein ku uus ovi.

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Kuka tietäisi mistä löytyisi abs-anturi alfaan? Melkein kaikki kaupat tarkastettu ja joka puolella saa vastaukseksi että valmistus lopetettu. Eli vasen etuanturi kyseessä ja 164 Q4 vm-04. Mallilla ei varmaan ole väliä kun internetin mukaan samaa anturia on muissakin 164:ssa. Alfan osanro: 60601097. Tai kävisikö oikea etuanturi tilalle?
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Vehje kirjoitti:Kuka tietäisi mistä löytyisi abs-anturi alfaan? Melkein kaikki kaupat tarkastettu ja joka puolella saa vastaukseksi että valmistus lopetettu. Eli vasen etuanturi kyseessä ja 164 Q4 vm-04. Mallilla ei varmaan ole väliä kun internetin mukaan samaa anturia on muissakin 164:ssa. Alfan osanro: 60601097. Tai kävisikö oikea etuanturi tilalle?
Tuo mun ePeri antaa korvaavan numeroon tuolle.
Liitteet
164.jpg
(69.88 KiB) Tiedosto ladattu 5366 kertaa

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itselläni on taka-anturi ollut hakusessa jo useamman kuukauden. Ei löydy mistään.
Nyt on ollut kysely päällä Boschille että löytyisikö jostain muusta sama anturiosa. Johdon nyt pystyisi tekemään. Ei sieltä vaan ole vastausta tullut, todennäköisesti kukaan ei viitsi nähdä sitä pientä vaivaa selvittääkseen asiaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Minkähän näköinen se etuanturi on? Että käviskö tosiaan oikea ja vasen ristiin. Boschin oikean etuanturin numeron löysin 0265006119
Ja tommonen löytyy eBaystäkin http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... 5573.m1684

Kuva vaan puuttuu että tietäis minkänäköinen on.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

164:seen käy 155:sen 16 venttiilisen absin anturit. Anturit ovat samanlaiset eteen ja taakse. Johdoissa on pituus eroja. Omaani laitoin 155:sesta otetun ja hyvin pelaa. Pulmana on vaan miten saa ehjänä irti. Ostin purkuautosta etunavan jossa oli ehjä anturi, ja rälläköin reijästä missä anturi on kiinni palan pois. Tällä konstilla saa ehjänä anturin pois. Ei muuta kun metsästämään purku 155:sia. Siinä hammaskiekossa pitää olla 44 hammasta.

naapurin pekka
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Syys 2013, 14:09
Car(s): ex. 156 2.0 JTS ´03
164 3.0 '96

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja naapurin pekka »

Ite sain justiinsa vaihettua koko abs mötikän ku entisessä jarrut toimi päin persettä. Katsastuksesta sain hylsyn. Talvikelillä joskus meinasin ajaa kolarin ku rattaat vaan pyöri vaikka oli jalka polkimella. Elimenluovuttajana toimi 155. Ostin käytetyn 20 eurolla. Uuen hinta ois ollu 1450 euroa joten säästin 1430 euroa. Tosin oli aika pahasti hapettunu se käytetty osa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Ja toimi niinkuin pitikin? Hyvä homma, ettei mennyt hukkaan!
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Oisko tietoa 24V koneen sytytysjärjestyksestä?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Sape kirjoitti:Oisko tietoa 24V koneen sytytysjärjestyksestä?
1-4-2-5-3-6

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Sape kirjoitti:Oisko tietoa 24V koneen sytytysjärjestyksestä?
1-4-2-5-3-6
Thanks!

Avatar
kivirok
Viestit: 460
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Varsin vitsikkäät ovat nämä lukkomekanismit näissä...
Ihan varma en ole, onko kuskinpuolen mekaniikassa edes kaikki palaset tallella.
Tyhmä kysymys lienee, että milläs nämä saa oikeasti luotettavasti toimimaan? Tai uutta tilalle?

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^Minä jätin laittamatta lukkoon.
Eipähän riko ikkunaa jos haluaa raadion sieltä viedä.

Avatar
kivirok
Viestit: 460
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Nonniin, kuskinpuolella syyllinen oli tuo avausmekanismin jousen pomppaaminen. Se siis toimii nyt. Apparin puolelta olikin kadonnut se tikkunen, mikä tulee kahvasta siihen mekanismille. Mistäs moinen tilalle?

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Kuka tietäisi mistä löytyisi abs-anturi alfaan? Melkein kaikki kaupat tarkastettu ja joka puolella saa vastaukseksi että valmistus lopetettu. Eli vasen etuanturi kyseessä ja 164 Q4 vm-04. Mallilla ei varmaan ole väliä kun internetin mukaan samaa anturia on muissakin 164:ssa. Alfan osanro: 60601097. Tai kävisikö oikea etuanturi tilalle?
Ostin oikean puolen anturin. Ei taida olla muuta eroa kuin liitinkotelo. Ainakin erivärinen.
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Paljos 2.0 ts:ssä pitäis olla öljynpaineita.
Mann filtterillä ja uudella kellolla lykkää 3-6,5 bar välille, näyttäsköhän liikaa paineita jo..

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Monza »

JVTL kirjoitti:Paljos 2.0 ts:ssä pitäis olla öljynpaineita.
Mann filtterillä ja uudella kellolla lykkää 3-6,5 bar välille, näyttäsköhän liikaa paineita jo..
Alkuperäisellä kellolla ei mulla koskaan näyttänyt yli neljää.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No ei jos korkein lukema on kylmällä koneella ja öljyllä.

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Oli kyllä noilla lukemilla jo melkein 100km ajettu. Muukkosen kelloja on tullut aina laitettua, mutta ei noin korkeena paineet aikaisemmin ollut. Tosin ei ole mann suodatintakaan aikaisemmin ollut, jos ei vaikka ahdista niin paljoa ja venäjän öljytkin vielä koneessa :mrgreen: tai maanantai kappale kyseessä ja näyttää pari yksikköä ylimääräistä.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No jos siirapit koneessa niin onhan niitä paineita. Lämpimänä joku 4-4,5 ei sen korkeammalle. Manni pitäs olla ihan ok suodatin.

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Mann oli joskus tm testin parhaimmistoa.
10/40 litkut ollu kesät talvet.

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Pitäs alkaa tutkimaa mikä tota lämppäri puhallinta vaivaa, kun jäi vuosia sitten kesken ja tuli tehtyä erillisellä kytkimellä. Onko tietoa missä sulakkeet ja mistä johot kulkee, kun virtoja ei tule perille asti.

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Yllättäin käyttis kadoksissa. Missä on keskuslukituksen rele, kun välillä toimii ja yleensä ei. Aukasee, mutta lukkoon ei aina mene?

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Muutama kymysys;

3.0 V6 1991 joka seissyt lähes ajamatta vuodesta 2012, mitä potentiaalisia syitä ja korjaustoimenpiteitä seuraaviin;

1. Kytkinpoljin jäykkä ja poljin nousee hitaasti ylös
2. Keltainen "AIR BAG" -valo palaa, tässähän on ratissa bägi ja matkustajan turvavöissä kiristimet? Leimalla pakollinen myös tämän vuosimallisissa?
3. Käy hieman huonosti, ei (ehkä) ottanut kierroksia niin paljon kuin pitäisi, varovasti kun kokeilin. Uudet bensat vaihdettu
Noni

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Poljin jäykkä, niin kytkinasetelma kulunut ja heikosti nouseva poljin, huono neste tai huonoksi mennyt pääsylinteri jumittaa, toki letkukin oi olla tukossa.
Airbag ei tuon ikäisissä ole pakollinen, eikä missään 164:ssa. Halvin tapa vaihtaa tavallinen ohjauspyörä ja poistaa polttimo merkkivalosta, toki kannattaa tutkia, jos sen saa halvalla kuntoon tai on pelkkä kontaktivika.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Okei, kiitos vastauksesta. Leiman osalta siis airbagin verran hommaa vähemmän. Auto on ilmeisesti jenkkituonti, olikohan kilometri- vai mailimittaristo, mutta 105t mittarissa (jonka jostain syystä haluaisin uskoa pitävän paikkaansa). Eli voiko kulunut kytkinasetelma vieläkin olla mahdollinen? Toki kaiken saa kulutettua jos oikein tahtoo.
Viimeksi muokannut Macela, 03 Touko 2018, 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Varsinkin kaupunkipyörityksessä hyvinkin mahdollisesti loppu, ainakin kahdessa omassa 150 tkm jälkeen jo finaalissa, siis ollut Italiassa/Saksassa kaupunkiliikenteessä.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aivan.. kuulostaa pahasti todennäköseltä tälläperustein. Mittarissa on kuin onkin 105t mailia.. vähintään sen verran ajettu jo penkkien ja ratin kuluneisuudesta päätellen.

Vielä ei ole autoa keritty sen enempää tutkimaan eikä konettakaan käytetty kuin tuon pienen hetken. Eli tämmöstä etukäteen kyselyä vain ennen kuin tietää enemmän.
Noni

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Muutaman videoklipin kera lisäkysymksiä asiantuntijoille case huonosta käynnistä;

Video 1
Hieman huonoa tyhjäkäyntiä, tehottomuutta, lopussa sammuu ja käynnistyy huonosti.

Video 2
Käynnistyy huonosti edellisen sammumisen jälkeen, käy huonosti jos pitää itse mahdollisimman pientä pintakaasua, ottaa kierroksia viiveellä/hitaasti

Video 3
Käyntiä tasakaasulla ja hetken täyskaasulla (ei ota kierroksia yli 4500)

Video 4
Moottorin vikavalo palaa (palanut aiemminkin välillä), ei ota kierroksia yli 3500 jonka jälkeen tyhjäkäynnillä öljynpaine valo syttyy (syttynyt aiemminkin välillä)

- Vaikuttaako siltä että jako ei olisi kohdallaan? (E: jako tsekattu, on kohdallaan)
- Johto puolalle on hajalla liittimestä. Mahdollinen syy?
- MAF? (Liittimen irroitus sammuttaa auton ja sytyttää moottorivikavalon)
- Bensasihti tai jotain muuta bensansyötössä?
- Jotain ilmiselvää helpohkoa kenttäolosuhteissa tarkistettavaa?

Tuoretta bensaa reilusti tankissa, tulpat on vaihdettu, imuvuotoja ei mielestäni ole aiheuttamaan tätä, pakoputken (etuosa) vuoto hitsattu.
Noni

Vastaa Viestiin