GTV:n moottorivaihtoehdoista kysymys
Valvoja: Moderators
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
GTV:n moottorivaihtoehdoista kysymys
Moro pitkästä aikaa,
kesäautoilut on autoiltu ja pc:n ääreen palattu ja mikä parasta, Alfakin
on pelannut tuhansista kilometereistä huolimatta hyvin.
Heitänpä tässä kysymyksen asiantuntijoille, kun Tampereella
näyttää olevan myynnissä GTV 2.0 V6 Turbo, ja tuo moottorivaihtoehto ei kovin yleinen ole. Kysynkin nyt, minä vuosina sitä laitettiin GTV:een ja mikä on moottorin historia tai juuret? 164:n vaihtoehtona tuota on myös ollut.
Erään saksalaislähteen mukaan tuo olisi ollut vuoden 2000 malleissa, mutta epäilen, koska GTV on vuodelta 1995 tai -96 ? Liekö moottori vaihdettu ?. Joo, olen googlestanut myös tietoja, mutta vähän huonosti on löytynyt luotettavaa tietoa. Onko palstalaisilla kokemusta ko. voimanlähteestä ?
-cr
kesäautoilut on autoiltu ja pc:n ääreen palattu ja mikä parasta, Alfakin
on pelannut tuhansista kilometereistä huolimatta hyvin.
Heitänpä tässä kysymyksen asiantuntijoille, kun Tampereella
näyttää olevan myynnissä GTV 2.0 V6 Turbo, ja tuo moottorivaihtoehto ei kovin yleinen ole. Kysynkin nyt, minä vuosina sitä laitettiin GTV:een ja mikä on moottorin historia tai juuret? 164:n vaihtoehtona tuota on myös ollut.
Erään saksalaislähteen mukaan tuo olisi ollut vuoden 2000 malleissa, mutta epäilen, koska GTV on vuodelta 1995 tai -96 ? Liekö moottori vaihdettu ?. Joo, olen googlestanut myös tietoja, mutta vähän huonosti on löytynyt luotettavaa tietoa. Onko palstalaisilla kokemusta ko. voimanlähteestä ?
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Joo ja tää Tampereella myytävän oleva on ilmeisesti kyseinen yksilö.Rolle kirjoitti:Azzurron edellisellä omistajalla ole vihreä GTV V6 Turbo, oliko vuosimalli -95-96. Ei mikään helppo viritettävä vaikka onkin turbo, näin muistelisin Lampenin sanoneen, vaikka aikaa siitä on jo vierähtänyt
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: GTV:n moottorivaihtoehdoista kysymys
Kyllä noita V6 Turboja on käsittääkseni ollut tarjolla suunnilleen koko GTV:n tuotantoajan. Pata esiteltiin 164:ään jo 90-luvun alkupuolella, olisiko ollut -92, ja se on tavallisesta SOHC-kutosesta pienennetty lyhentämällä iskua ja pienentämällä porausta. Muuten kone on koko lailla sama keinuvipuineen kaikkineen, aika historiikki siis 2000-luvulla myytäväksi moottoriksi. Murikka on ilmeisesti tehty korvaamaan kolmelitraista niillä markkinoilla, joilla yli kahden litran iskutilavuudesta rangaistaan käyttömaksuissa kohtuuttomasti. Samaa konetta on myöskin ollut 166:n nenällä.Campari kirjoitti:Kysynkin nyt, minä vuosina sitä laitettiin GTV:een ja mikä on moottorin historia tai juuret? 164:n vaihtoehtona tuota on myös ollut.
Erään saksalaislähteen mukaan tuo olisi ollut vuoden 2000 malleissa, mutta epäilen, koska GTV on vuodelta 1995 tai -96 ? Liekö moottori vaihdettu ?.
Joo sitä luokkaa taisi Pettersson siihen saada. Oli kuulemma ongelmia konehuoneen lämpöjen kanssa. Tosin tunetus- ja penkityshetkellä autossa tuppasi olemaan jotain muutakin vikaa, olisiko ollut sytkäongelmia. Ehkä siitä olisi saanut rutistettua vielä vähän enemmän jos olisi ollut täydessä iskussa.Rolle kirjoitti:No just, oisko linkkiä kyseiseen autoon? Muistelisin että siinä olisi ollut aikoinaan joku teholastu ja tehoa 215hp?
Lampen ei muuten kovasti kehunut koneen luonnetta, muistaakseni ei ollut kovin tyytyväinen alavääntöön. Kiinnostaisi kyllä tietää mitä autosta nyt pyydetään, sehän oli tosi namun näköinen tummanvihreänä ja 17" Telephone Dialeilla. Tuota autoa apinoiden maalasin oman 1:24 -GTV:ni Alfan metallinvihreällä

- Epäkelpokeräilijä -
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Rolle kirjoitti:No just, oisko linkkiä kyseiseen autoon? Muistelisin että siinä olisi ollut aikoinaan joku teholastu ja tehoa 215hp?Alfaholisti kirjoitti:Joo ja tää Tampereella myytävän oleva on ilmeisesti kyseinen yksilö.
Tässä linkki http://www.jrintajouppi.fi/data/jnl-74.jpg
Vanteet on näköjään vaihtuneet.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, sama auto tuo on.
Aika tukeva hinta, samaan rahaan pitäisi saada Saksasta uitettua nelisen vuotta uudempi yksilö. Tuosta kyseisestä Turbosta puuttuivat vielä nahkajakkarat, ainakin viime näkemältä. Tiedä sitten josko joku on keksinyt verhoiluttaa laitteen uudelleen.
Alfan omat pyörät olivat kyllä reilusti paremman näköiset.
Aika tukeva hinta, samaan rahaan pitäisi saada Saksasta uitettua nelisen vuotta uudempi yksilö. Tuosta kyseisestä Turbosta puuttuivat vielä nahkajakkarat, ainakin viime näkemältä. Tiedä sitten josko joku on keksinyt verhoiluttaa laitteen uudelleen.
Alfan omat pyörät olivat kyllä reilusti paremman näköiset.
- Epäkelpokeräilijä -
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
re: GTV V6
Kiitoksia,
nämä vastaukset selvittivätkin jo paljon. Käväisin ihan mielenkiinnosta vilaisemassa tuota yksilöä, kun melkein nurkan takana majaili ja kun ei niitä usein täälläkään kaupoissa loju. Päällisin puolin (spoileri on kyllä hyvän maun rajoilla) ja sisältä ihan siisti, mutta tekniikkaa en ruvennut kopeloimaan enkä ajanut ajan puutteen vuoksi. Paperit tarkistin ja oikeassa olette
historian suhteen. Hinnoista en osaa sanoa mitään, kun en ostoaikeissa juuri nyt ole, silloin asialla ei ole juuri merkitystä.
-cr
nämä vastaukset selvittivätkin jo paljon. Käväisin ihan mielenkiinnosta vilaisemassa tuota yksilöä, kun melkein nurkan takana majaili ja kun ei niitä usein täälläkään kaupoissa loju. Päällisin puolin (spoileri on kyllä hyvän maun rajoilla) ja sisältä ihan siisti, mutta tekniikkaa en ruvennut kopeloimaan enkä ajanut ajan puutteen vuoksi. Paperit tarkistin ja oikeassa olette
historian suhteen. Hinnoista en osaa sanoa mitään, kun en ostoaikeissa juuri nyt ole, silloin asialla ei ole juuri merkitystä.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka